Maar je bent nog nooit op een verenigingsavond danwel ontgroening geweest. Dat maakt je net zo onwetend als iedere andere burger.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet in discussie gaan over barebackfeesten of studentenverenigingen? Bovendien heb ik genoeg ervaringen en aanvaringen met die lulletjes van het korps om daar een uiterst gefundeerde mening over te hebben.
Wat betreft de ontgroening wel. Maar mijn mening dat 99% van de korpsmannetjes geconditoneerde, arrogante, inhoudsloze, wereldvreemde helmjosti's zijn is gebaseerd op jaren- en jarenlange praktijkervaring.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Maar je bent nog nooit op een verenigingsavond danwel ontgroening geweest. Dat maakt je net zo onwetend als iedere andere burger.
Oa. een politiecel.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:48 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat voor ervaring dan?
Dan moet je er wel duizenden gesproken hebben!quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat betreft de ontgroening wel. Maar mijn mening dat 99% van de korpsmannetjes geconditoneerde, arrogante, inhoudsloze, wereldvreemde helmjosti's zijn is gebaseerd op jaren- en jarenlange praktijkervaring.![]()
En zo is de cirkel rond.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef kreischer2000 het volgende:
Net zoals je niet opgehangen wordt aan je polsen, geen rauwe eieren moet eten en door glas moet tijgeren...
't Mooie is dat je dat weet voordat je met ze spreekt, spaart je weer wat kostbare tijd uitquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan moet je er wel duizenden gesproken hebben!
En daalt de statistische waarde van je conclusie.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Mooie is dat je dat weet voordat je met ze spreekt, spaart je weer wat kostbare tijd uit![]()
Is het ooit in je opgekomen dat de brallerige, schreeuwerige, arrogante ruziezoekers ook de types zijn die bij buitenstaanders het meest opvallen? Ongetijfeld heb je al dikwijls onwijs nare corpsleden en jaarclubgasten en wat dies meer zij ontmoet. Maar de leuke types, de types die niet altijd allemaal dezelfde kleding dragen, die relaxt zijn, die zich gewoon als elke vriendengroep gedragen, die herken je niet als ";eden", maar als gewoon een groep jongens (of meiden).quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat betreft de ontgroening wel. Maar mijn mening dat 99% van de korpsmannetjes geconditoneerde, arrogante, inhoudsloze, wereldvreemde helmjosti's zijn is gebaseerd op jaren- en jarenlange praktijkervaring.![]()
Zo had ik ook mijn bovenstaande verhaal kunnen samenvattenquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
En daalt de statistische waarde van je conclusie.
't Kan inderdaad ook 95% of 98% zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
En daalt de statistische waarde van je conclusie.
Uiteraard is het niet elk lid wat echt strontvervelend is, hoewel het er wel opvallend veel zijn binnen het korps. Maar ook tussen de wat minder brallerige figuren ben ik er van het korps nog nooit eentje tegengekomen die ik echt symphatiek vond en waar ik langer dan 5 minuten een gesprek gaande mee kon houden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Is het ooit in je opgekomen dat de brallerige, schreeuwerige, arrogante ruziezoekers ook de types zijn die bij buitenstaanders het meest opvallen? Ongetijfeld heb je al dikwijls onwijs nare corpsleden en jaarclubgasten en wat dies meer zij ontmoet. Maar de leuke types, de types die niet altijd allemaal dezelfde kleding dragen, die relaxt zijn, die zich gewoon als elke vriendengroep gedragen, die herken je niet als ";eden", maar als gewoon een groep jongens (of meiden).
Zoals heel vaak het geval is, is het een kleine groep opvallende etters die het imago van de hele groep bepalen. Jij trekt je steekproef uit de irritante, opvallende lui en zegt op basis daarvan dat ze allemaal zo zijn. Maar bedenk je eens hoe vaak een groep leuke verenigingslui volledig aan je voorbij is gegaan, bijvoorbeeld omdat ze niet aan jouw bevooroordeelde beeld voldeden.
Kortom: ik vraag me af hoe betrouwbaar die "jarenlange ervaring" wel niet is![]()
Misschien lukt het met mijquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Uiteraard is het niet elk lid wat echt strontvervelend is, hoewel het er wel opvallend veel zijn binnen het korps. Maar ook tussen de wat minder brallerige figuren ben ik er van het korps nog nooit eentje tegengekomen die ik echt symphatiek vond en waar ik langer dan 5 minuten een gesprek gaande mee kon houden.
He, het is Fok, genuanceerd doen doe ik wel in het echiequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:19 schreef Terecht het volgende:
[..]
Misschien lukt het met mij. Ik vind je beeld van corpsfiguren wel erg eendimensionaal, ik herken jouw ervaringen niet iig.
En jouw soort mensen dan, zou ik als rechtgeaarde bal (quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
He, het is Fok, genuanceerd doen doe ik wel in het echie![]()
Maar mijn ervaringen met het korps zijn echt zo goed als allemaal negatief tot heel negatief. Het is gewoon niet mijn soort mensen, dat kan en is geen probleem, maar een behoorlijk gedeelte is het soort mensen waar mijn nekharen van overeind gaan staan en dat is wel een probleem.
Ballen kijken toch op zo'n beetje de complete wereldbevolking neerquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:28 schreef Terecht het volgende:
[..]
En jouw soort mensen dan, zou ik als rechtgeaarde bal ()daar ook een grafhekel aan hebben?
Touchéquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ballen kijken toch op zo'n beetje de complete wereldbevolking neer![]()
Ligt dat niet met name aan je eigen vooroordelen en de manier waarop je mensen daarin probeert te passen? Zoals je immers zelf al zei:quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Uiteraard is het niet elk lid wat echt strontvervelend is, hoewel het er wel opvallend veel zijn binnen het korps. Maar ook tussen de wat minder brallerige figuren ben ik er van het korps nog nooit eentje tegengekomen die ik echt symphatiek vond en waar ik langer dan 5 minuten een gesprek gaande mee kon houden.
Dat klinkt niet echt alsof je ze überhaupt een kans geeft. Sterker nog, dat klinkt alsof de ballen die jij "kent" mensen zijn die je op afstand als bal categoriseert. Maar er lopen genoeg "ballen" rond die niet in jouw vooroordeel passen en die je dus niet registreert als bal. Zo kijk je nooit verder dan je vooroordeel lang isquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
't Mooie is dat je dat weet voordat je met ze spreekt, spaart je weer wat kostbare tijd uit![]()
En dan zeggen dat ik in stereotypes denkquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Kan inderdaad ook 95% of 98% zijn.
De TU voelt zich kennelijk toch genoodzaakt maatregelen te nemen tegen het DSC, blijkbaar verwacht men toch een actievere opstelling om ook de huis-ontgroeningen binnen de perken te houden. Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.quote:TU Delft bestraft studentencorps
De Technische Universiteit Delft heeft het Delftsch Studenten Corps bestraft voor de uit de hand gelopen ontgroening van enkele studenten.
Het studentencorps krijgt het volgende studiejaar veel minder geld en het bestuur heeft alle contacten met het studentencorps voor een jaar bevroren.
Volgens het universiteitsbestuur zijn tijdens de afgelopen ontgroeningstijd studenten mishandeld en verrnederd. Ook werden studenten dagenlang uit hun slaap gehouden. Het bestuur van de universiteit noemt dit gedrag niet acceptabel en zegt dat de goede naam van de TU Delft beschadigd is.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
Ja, niet slapen is redelijk slopend. Hoeveel loopt het DSC mis, 10k oid?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
NOS Teletekst:
[..]
De TU voelt zich kennelijk toch genoodzaakt maatregelen te nemen tegen het DSC, blijkbaar verwacht men toch een actievere opstelling om ook de huis-ontgroeningen binnen de perken te houden. Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
Mooi signaal.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
NOS Teletekst:
[..]
De TU voelt zich kennelijk toch genoodzaakt maatregelen te nemen tegen het DSC, blijkbaar verwacht men toch een actievere opstelling om ook de huis-ontgroeningen binnen de perken te houden. Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
Dan komen ze nog goed weg. En ik lees geen enkel woord 'reorganisatie' of iets in de trant, want dat is hard nodig voor het DSC (en andere corpsen).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
NOS Teletekst:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |