abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:41:11 #101
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53360089
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom mag ik niet in discussie gaan over barebackfeesten of studentenverenigingen? Bovendien heb ik genoeg ervaringen en aanvaringen met die lulletjes van het korps om daar een uiterst gefundeerde mening over te hebben.
Maar je bent nog nooit op een verenigingsavond danwel ontgroening geweest. Dat maakt je net zo onwetend als iedere andere burger.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_53360103
Net zoals je niet opgehangen wordt aan je polsen, geen rauwe eieren moet eten en door glas moet tijgeren...
pi_53360134
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:41 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Maar je bent nog nooit op een verenigingsavond danwel ontgroening geweest. Dat maakt je net zo onwetend als iedere andere burger.
Wat betreft de ontgroening wel. Maar mijn mening dat 99% van de korpsmannetjes geconditoneerde, arrogante, inhoudsloze, wereldvreemde helmjosti's zijn is gebaseerd op jaren- en jarenlange praktijkervaring.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53360257
Wat voor ervaring dan?
pi_53360308
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:48 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat voor ervaring dan?
Oa. een politiecel.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:52:13 #106
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53360320
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat betreft de ontgroening wel. Maar mijn mening dat 99% van de korpsmannetjes geconditoneerde, arrogante, inhoudsloze, wereldvreemde helmjosti's zijn is gebaseerd op jaren- en jarenlange praktijkervaring.
Dan moet je er wel duizenden gesproken hebben!
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:54:14 #107
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53360372
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef kreischer2000 het volgende:
Net zoals je niet opgehangen wordt aan je polsen, geen rauwe eieren moet eten en door glas moet tijgeren...
En zo is de cirkel rond.
Kortom er is geen drol aan de hand, en zeikt iedereen maar om het zeiken en vanwege de jaloezie
pi_53360375
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:52 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dan moet je er wel duizenden gesproken hebben!
't Mooie is dat je dat weet voordat je met ze spreekt, spaart je weer wat kostbare tijd uit
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:59:05 #109
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53360475
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Mooie is dat je dat weet voordat je met ze spreekt, spaart je weer wat kostbare tijd uit
En daalt de statistische waarde van je conclusie.
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:59:39 #110
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53360494
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is het ooit in je opgekomen dat de brallerige, schreeuwerige, arrogante ruziezoekers ook de types zijn die bij buitenstaanders het meest opvallen? Ongetijfeld heb je al dikwijls onwijs nare corpsleden en jaarclubgasten en wat dies meer zij ontmoet. Maar de leuke types, de types die niet altijd allemaal dezelfde kleding dragen, die relaxt zijn, die zich gewoon als elke vriendengroep gedragen, die herken je niet als ";eden", maar als gewoon een groep jongens (of meiden).

Zoals heel vaak het geval is, is het een kleine groep opvallende etters die het imago van de hele groep bepalen. Jij trekt je steekproef uit de irritante, opvallende lui en zegt op basis daarvan dat ze allemaal zo zijn. Maar bedenk je eens hoe vaak een groep leuke verenigingslui volledig aan je voorbij is gegaan, bijvoorbeeld omdat ze niet aan jouw bevooroordeelde beeld voldeden.

Kortom: ik vraag me af hoe betrouwbaar die "jarenlange ervaring" wel niet is
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:01:10 #111
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53360529
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Zo had ik ook mijn bovenstaande verhaal kunnen samenvatten
pi_53360607
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

't Kan inderdaad ook 95% of 98% zijn.
pi_53360661
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Is het ooit in je opgekomen dat de brallerige, schreeuwerige, arrogante ruziezoekers ook de types zijn die bij buitenstaanders het meest opvallen? Ongetijfeld heb je al dikwijls onwijs nare corpsleden en jaarclubgasten en wat dies meer zij ontmoet. Maar de leuke types, de types die niet altijd allemaal dezelfde kleding dragen, die relaxt zijn, die zich gewoon als elke vriendengroep gedragen, die herken je niet als ";eden", maar als gewoon een groep jongens (of meiden).

Zoals heel vaak het geval is, is het een kleine groep opvallende etters die het imago van de hele groep bepalen. Jij trekt je steekproef uit de irritante, opvallende lui en zegt op basis daarvan dat ze allemaal zo zijn. Maar bedenk je eens hoe vaak een groep leuke verenigingslui volledig aan je voorbij is gegaan, bijvoorbeeld omdat ze niet aan jouw bevooroordeelde beeld voldeden.

Kortom: ik vraag me af hoe betrouwbaar die "jarenlange ervaring" wel niet is
Uiteraard is het niet elk lid wat echt strontvervelend is, hoewel het er wel opvallend veel zijn binnen het korps. Maar ook tussen de wat minder brallerige figuren ben ik er van het korps nog nooit eentje tegengekomen die ik echt symphatiek vond en waar ik langer dan 5 minuten een gesprek gaande mee kon houden.
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:19:04 #114
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53360957
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Uiteraard is het niet elk lid wat echt strontvervelend is, hoewel het er wel opvallend veel zijn binnen het korps. Maar ook tussen de wat minder brallerige figuren ben ik er van het korps nog nooit eentje tegengekomen die ik echt symphatiek vond en waar ik langer dan 5 minuten een gesprek gaande mee kon houden.
Misschien lukt het met mij . Ik vind je beeld van corpsfiguren wel erg eendimensionaal, ik herken jouw ervaringen niet iig.
pi_53361035
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

Misschien lukt het met mij . Ik vind je beeld van corpsfiguren wel erg eendimensionaal, ik herken jouw ervaringen niet iig.
He, het is Fok, genuanceerd doen doe ik wel in het echie

Maar mijn ervaringen met het korps zijn echt zo goed als allemaal negatief tot heel negatief. Het is gewoon niet mijn soort mensen, dat kan en is geen probleem, maar een behoorlijk gedeelte is het soort mensen waar mijn nekharen van overeind gaan staan en dat is wel een probleem.
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:28:28 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53361156
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

He, het is Fok, genuanceerd doen doe ik wel in het echie

Maar mijn ervaringen met het korps zijn echt zo goed als allemaal negatief tot heel negatief. Het is gewoon niet mijn soort mensen, dat kan en is geen probleem, maar een behoorlijk gedeelte is het soort mensen waar mijn nekharen van overeind gaan staan en dat is wel een probleem.
En jouw soort mensen dan, zou ik als rechtgeaarde bal ( )daar ook een grafhekel aan hebben?
pi_53361432
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:28 schreef Terecht het volgende:

[..]

En jouw soort mensen dan, zou ik als rechtgeaarde bal ( )daar ook een grafhekel aan hebben?
Ballen kijken toch op zo'n beetje de complete wereldbevolking neer
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:04:45 #118
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53361894
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ballen kijken toch op zo'n beetje de complete wereldbevolking neer
Touché
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:15:56 #119
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53362146
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ligt dat niet met name aan je eigen vooroordelen en de manier waarop je mensen daarin probeert te passen? Zoals je immers zelf al zei:
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat klinkt niet echt alsof je ze überhaupt een kans geeft. Sterker nog, dat klinkt alsof de ballen die jij "kent" mensen zijn die je op afstand als bal categoriseert. Maar er lopen genoeg "ballen" rond die niet in jouw vooroordeel passen en die je dus niet registreert als bal. Zo kijk je nooit verder dan je vooroordeel lang is
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:16:17 #120
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53362155
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Kan inderdaad ook 95% of 98% zijn.
En dan zeggen dat ik in stereotypes denk
pi_53669500
NOS Teletekst:
quote:
TU Delft bestraft studentencorps
De Technische Universiteit Delft heeft het Delftsch Studenten Corps bestraft voor de uit de hand gelopen ontgroening van enkele studenten.

Het studentencorps krijgt het volgende studiejaar veel minder geld en het bestuur heeft alle contacten met het studentencorps voor een jaar bevroren.

Volgens het universiteitsbestuur zijn tijdens de afgelopen ontgroeningstijd studenten mishandeld en verrnederd. Ook werden studenten dagenlang uit hun slaap gehouden. Het bestuur van de universiteit noemt dit gedrag niet acceptabel en zegt dat de goede naam van de TU Delft beschadigd is.
De TU voelt zich kennelijk toch genoodzaakt maatregelen te nemen tegen het DSC, blijkbaar verwacht men toch een actievere opstelling om ook de huis-ontgroeningen binnen de perken te houden. Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:26:57 #122
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_53670626
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_53670770
quote:
NOS Teletekst:
[..]

De TU voelt zich kennelijk toch genoodzaakt maatregelen te nemen tegen het DSC, blijkbaar verwacht men toch een actievere opstelling om ook de huis-ontgroeningen binnen de perken te houden. Dat wordt een jaar lang een dubbele contributie.
Ja, niet slapen is redelijk slopend. Hoeveel loopt het DSC mis, 10k oid?
pi_53678832
quote:
NOS Teletekst:
[..]

Mooi signaal.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 4 oktober 2007 @ 01:14:55 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53684066
quote:
NOS Teletekst:
[..]

Dan komen ze nog goed weg. En ik lees geen enkel woord 'reorganisatie' of iets in de trant, want dat is hard nodig voor het DSC (en andere corpsen).
pi_53688798
Het is niet corpsen, maar corpora
, maar ik ben het met je eens. Corpora zijn hopeloos ouderwets aan het worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')