Bet $200quote:
Rien ne vas plus, dit geld is niet meer van u.quote:
Delen?quote:
Jij kent scriptiebegeleiders die bijklussen als Zwarte Piet?quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Rien ne vas plus, dit geld is niet meer van u.
Nee.quote:
Ja, toevallig wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:00 schreef Litpho het volgende:
Jij kent scriptiebegeleiders die bijklussen als Zwarte Piet?
Stom wijf!quote:
Vertel !quote:
quote:
Tell me something I don't know.quote:
Wat dat betreft heeft CL nu baat bij wat ze door jouw gestalk van haar heeft geleerd.quote:
In de leer bij de meester.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft CL nu baat bij wat ze door jouw gestalk van haar heeft geleerd.![]()
Hoe ging het gesprek?quote:
Blijkbaar goed.quote:
Ga je netto verdienen wat je nu bruto verdient? Zo ja, dan heb je een leuke aanbieding liggen...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Welnee, de aanbieding van het gesprek valt zojuist in de mailbox.
Zeg me dat de Sinterklaasartikelen nog niet in de winkels liggen.quote:
Dit gaat vast niet over het vuilnis van Twists buren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Welnee, de aanbieding van het gesprek valt zojuist in de mailbox.
Al 2 weken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef Plato1980 het volgende:
Zeg me dat de Sinterklaasartikelen nog niet in de winkels liggen.
Al drie weken!quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als jij dat graag wil...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja okequote:
Je hoorde wat de koningin net zei: we moeten het dak repareren als de zon schijnt, dus de koopkracht zal er amper op vooruit gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ga je netto verdienen wat je nu bruto verdient? Zo ja, dan heb je een leuke aanbieding liggen...
Over een maand zullen de kerstbomen wel al in de Bijenkorf staan.quote:
Ik krijg dan toch het gevoel dat, zodra het gaat regenen, we dan niet automatisch droog zitten...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je hoorde wat de koningin net zei: we moeten het dak repareren als de zon schijnt, dus de koopkracht zal er amper op vooruit gaan.
Nee dan krijgen we weer eerst het zuur.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik krijg dan toch het gevoel dat, zodra het gaat regenen, we dan niet automatisch droog zitten...
Dat was in het verleden wel zo ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik krijg dan toch het gevoel dat, zodra het gaat regenen, we dan niet automatisch droog zitten...
Zure regen, om de metafoor even compleet te houden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee dan krijgen we weer eerst het zuur.![]()
Ja, wat we nu krijgen is het zoet.. Politiek...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee dan krijgen we weer eerst het zuur.![]()
Nee, maar toen werd er ook niet gedweept met het feit dat 'het dak gerepareerd moet worden als de zon schijnt'.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat was in het verleden wel zo ?
Dat is zo jaren tachtig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zure regen, om de metafoor even compleet te houden.
Ik vermoed dat ze altijd het dak repareren als het droog is maar het nooit geroepen hebbenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, maar toen werd er ook niet gedweept met het feit dat 'het dak gerepareerd moet worden als de zon schijnt'.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ga je netto verdienen wat je nu bruto verdient? Zo ja, dan heb je een leuke aanbieding liggen...
Zo ver gaat mijn kennis niet, dus Plato, verbeter mij als het niet klopt... Volgens mij was de tendens om bij economische groei de burger mee te genieten en de ellende bij achteruitgang lekker te laten liggen voor de opvolgers.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:23 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze altijd het dak repareren als het droog is maar het nooit geroepen hebben![]()
Auto van de zaak gaat natuurlijk wel ten koste van je nettoloon. Tegelijkertijd mis je weer de kosten die je nu hebt aan je auto. Kijken wat dat je kost / oplevert. Lease auto rijden gaat volgens mij wel duurder worden in 2008...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:24 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat helaas niet, enkel wel 100 euro bovenop het brutoloon wat ik nu verdien; daarnaast foon + auto vd zaak.
Ze hebben volgens mij altijd wel zekere "buffers" gehanteerd zoals men dat ook in het bedrijfsleven doetquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zo ver gaat mijn kennis niet, dus Plato, verbeter mij als het niet klopt... Volgens mij was de tendens om bij economische groei de burger mee te genieten en de ellende bij achteruitgang lekker te laten liggen voor de opvolgers.
Globaal klopt dat wel en dat is ook de reden dat de theorie van Keynes niet werkt, daar men doorgaans alleen geneigd is om in slechte tijden anti-cyclisch beleid uit te voeren, maar daar in goede tijden de discipline niet voor kon opbrengen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zo ver gaat mijn kennis niet, dus Plato, verbeter mij als het niet klopt... Volgens mij was de tendens om bij economische groei de burger mee te genieten en de ellende bij achteruitgang lekker te laten liggen voor de opvolgers.
Daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan... De overheid is niet gebaat bij lange termijn prestaties omdat de periode waarover je wordt beoordeeld maximaal vier jaar is, dan komen er weer nieuwe verkiezingen. als je de mogelijkheid hebt om met geld te strooien, zou ik die kans niet laten liggen. Alles ten gunste van de politieke opinie natuurlijk...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:27 schreef jackson het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij altijd wel zekere "buffers" gehanteerd zoals men dat ook in het bedrijfsleven doet![]()
da's waar; 't gaat van 22% naar 25% bijtelling in 2008; denk dat het ligt aan de soort auto die je te leasen krijgt hoeveel bijtelling en/of eigen bijdrage je gaat betalen..quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Auto van de zaak gaat natuurlijk wel ten koste van je nettoloon. Tegelijkertijd mis je weer de kosten die je nu hebt aan je auto. Kijken wat dat je kost / oplevert. Lease auto rijden gaat volgens mij wel duurder worden in 2008...
Goed voor jou, maar eigenlijk schandalig... Daar moet je in het bedrijfsleven stevig voor onderhandelen...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:28 schreef Plato1980 het volgende:
Ik krijg er per 1 januari ook weer bijna 300 euro bruto bij.![]()
Bijtelling moet je sowieso betalen. Eigen bijdrage hangt af of je werkgever je laat betalen voor privé gebruik en / of je over je beschikbare leasevergoeding heen gaat. Die 25% over de cataloguswaarde pak je altijd mee!quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
da's waar; 't gaat van 22% naar 25% bijtelling in 2008; denk dat het ligt aan de soort auto die je te leasen krijgt hoeveel bijtelling en/of eigen bijdrage je gaat betalen..
Het verhaal kost mijn vader 600 euro op jaarbasis meer meen ik. Toch best nog wel redelijk watquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
da's waar; 't gaat van 22% naar 25% bijtelling in 2008; denk dat het ligt aan de soort auto die je te leasen krijgt hoeveel bijtelling en/of eigen bijdrage je gaat betalen..
In die gedachte kan ik komen maar ik ben niet genoeg op de hoogte of het inderdaad zo werkt. Lijkt me voor de toekomst van Nederland ook een beetje een matige gedachte.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan... De overheid is niet gebaat bij lange termijn prestaties omdat de periode waarover je wordt beoordeeld maximaal vier jaar is, dan komen er weer nieuwe verkiezingen. als je de mogelijkheid hebt om met geld te strooien, zou ik die kans niet laten liggen. Alles ten gunste van de politieke opinie natuurlijk...
Volgens bepaalde theorieën beginnen de volgende verkiezingen de dag na de vorige...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan... De overheid is niet gebaat bij lange termijn prestaties omdat de periode waarover je wordt beoordeeld maximaal vier jaar is, dan komen er weer nieuwe verkiezingen. als je de mogelijkheid hebt om met geld te strooien, zou ik die kans niet laten liggen. Alles ten gunste van de politieke opinie natuurlijk...
Oh?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Goed voor jou, maar eigenlijk schandalig... Daar moet je in het bedrijfsleven stevig voor onderhandelen...
Ik heb er een subschaal bijgekregen per dan en ik kreeg er sowieso al wat bij.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Goed voor jou, maar eigenlijk schandalig... Daar moet je in het bedrijfsleven stevig voor onderhandelen...
Dat sluit dan prima aan bij mijn verhaal...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens bepaalde theorieën beginnen de volgende verkiezingen de dag na de vorige...
Wat doe je eigenlijk als ik vragen magquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb er een subschaal bijgekregen per dan en ik kreeg er sowieso al wat bij.
Ja en termen als 'eerst het zuur en dan het zoet'' en 'het dak repareren als de zon schijnt' sluiten hier ook op aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat sluit dan prima aan bij mijn verhaal...
Even uitgaande van mijn eigen (basis)salaris... Waar werk jij dat je, zonder uiterzonderlijk te presteren, nu al weet dat jij er begin volgend jaar 8,5 procent bij krijgt?quote:
Ik werk bij een ministerie.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk als ik vragen mag![]()
Inderdaad.... wat ook weer aansluit op mijn verhaal. Tis allemaal een beetje dubbelzinnig af en toequote:Op dinsdag 18 september 2007 14:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en termen als 'eerst het zuur en dan het zoet'' en 'het dak repareren als de zon schijnt' sluiten hier ook op aan.![]()
Slaat die 8,5 procent op mij of op Litpho?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Even uitgaande van mijn eigen (basis)salaris... Waar werk jij dat je, zonder uiterzonderlijk te presteren, nu al weet dat jij er begin volgend jaar 8,5 procent bij krijgt?
En zoeken ze daar nog mensen?
Naast het fok!ken danquote:
Dan is het zinloos om te vragen waar het over gingquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:37 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik snap werkelijk geen hol van het artikel in mijn reader dat ik net gelezen heb.
Op mij, als in AirwiN, uitgaande van mijn verdiensten... Voor jou is het nog ietsjes meer dan 8,5%, schat ik zo in...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Slaat die 8,5 procent op mij of op Litpho?![]()
12/13 procent of zo denk ik.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op mij, als in AirwiN, uitgaande van mijn verdiensten... Voor jou is het nog ietsjes meer dan 8,5%, schat ik zo in...
Iets over films, interne en externe markten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef jackson het volgende:
[..]
Dan is het zinloos om te vragen waar het over ging![]()
Dat bedoel ik... Ik mis hier het breed aangekondigde bezuinigingsaspect...quote:
Ahh joh, da's genoeg om te wetenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:39 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Iets over films, interne en externe markten.
Maar verder.
Niet begin volgend jaar. Nu, met terugwerkende kracht vanaf april.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Even uitgaande van mijn eigen (basis)salaris... Waar werk jij dat je, zonder uiterzonderlijk te presteren, nu al weet dat jij er begin volgend jaar 8,5 procent bij krijgt?
Daar zijn alleen de mensen die nu op zoek zijn naar een nieuwe baan bij de overheid een beetje het slachtoffer van.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat bedoel ik... Ik mis hier het breed aangekondigde bezuinigingsaspect...
Ik snap dat ook nooit... het boeit me echt geen reet wat al die lui verdienen maar verkoop dan geen "bezuinigingsaspect" verhaal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat bedoel ik... Ik mis hier het breed aangekondigde bezuinigingsaspect...
Niet om de vragen die ik nu behoor te beantwoorden ook daadwerkelijk te kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:40 schreef jackson het volgende:
[..]
Ahh joh, da's genoeg om te weten![]()
Dat is wat anders dan nu al weten dat je, puur door aanwezig te zijn, 8,5% salarisverhoging krijgt...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet begin volgend jaar. Nu, met terugwerkende kracht vanaf april.
Het is weer een prachtvoorbeeld van symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar zijn alleen de mensen die nu op zoek zijn naar een nieuwe baan bij de overheid een beetje het slachtoffer van.
Ahh, dat is even minder dan. Mijn vriendin moet ook allerlei artikelen lezen en vragen beantwoorden. Ze wordt een beetje gek van het engels geloof ik overalquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:42 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Niet om de vragen die ik nu behoor te beantwoorden ook daadwerkelijk te kunnen beantwoorden.
Aanzienlijk. Ik was alsnog niet ontevreden. Mijn salaris is tenslotte niet van dien aard dat dat onder de inflatie komt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan nu al weten dat je, puur door aanwezig te zijn, 8,5% salarisverhoging krijgt...
Wellicht dat ik het idd beter zou begrijpen als dit artikel in het Nederlands was geschreven.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:43 schreef jackson het volgende:
[..]
Ahh, dat is even minder dan. Mijn vriendin moet ook allerlei artikelen lezen en vragen beantwoorden. Ze wordt een beetje gek van het engels geloof ik overal
Dat is te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:42 schreef AirwiN het volgende:
puur door aanwezig te zijn, 8,5% salarisverhoging krijgt...
Nee joh, zo behoren wij, het plebs, over ambtenaren te praten. Jeweetz.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht.![]()
Ook op tactische momenten afwezig zijn dan?quote:
Een arbeidsjaar erbij is een trede erbij, tot een bepaald maximum. Een aantal arbeidsjaren kan leiden tot een schaalverhoging, ook tot een bepaald maximum. Geef toe dat er maar een beperkte prestatiecomponent aanwezig is in het geheel.quote:
Daar doe ik vier jaar over.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
TD. Wat een taal! Van jou!quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:47 schreef TwistedDarling het volgende:
En kijken of ik de enige ben die er niet uit komt kan ook al niet omdat dat hoerige webCT er constant uit ligt.
There is some internal problem. Contact your Server Administrator.
Hoerrr.
*mopper*
Voor een deel wel, voor een deel niet. Een subschaal (of een trede) erbij is inderdaad min of meer standaard en daarnaast krijgen we komend jaar salarisverhoging. Voor een deel is het echter mijn eigen verdienste.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een arbeidsjaar erbij is een trede erbij, tot een bepaald maximum. Een aantal arbeidsjaren kan leiden tot een schaalverhoging, ook tot een bepaald maximum. Geef toe dat er maar een beperkte prestatiecomponent aanwezig is in het geheel.
Ik bedoel maar... En ik deel jouw ervaring vanuit de afgelopen jaren 'toen het allemaal wat minder ging'.quote:
Dit is niets!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |