Coolquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef LadyS het volgende:
Ik ben helemaal blij met picasaIk maak van "zomaar" foto's toch nog wat leuks
.
Ik heb gisteren zoveel dingen veranderd, gecropt, gekleurd, en recht gezetBen echt enhtousiast aan het worden
Zelfde effectquote:Ik heb ook de tip opvolgd wat betreft het flitsen. Ik had geen vloeitje of een wit plastic bekertje bij de hand, maar wel een wit katoenen zakdoekje. Je ziet idd verschil in de foto's.(ik weet alleen niet of dat het zelfde effect geeft als met een vloeitje ofzo)
Ja, dat dacht ik idd al.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
Zelfde effectWaar het om gaat is dat het licht dat uit de flitser komt op deze manier wat beter verspreid wordt (diffuser noemen ze dat
) en je voorkomt er harde schaduwen mee die je met direct flitslicht snel hebt.
Ik zou denk ik juist bij foto 3 de regel van derde toepassen. Omdat daar 't enige duidelijke onderwerp pal in het midden staat. Bij foto vier is op zowel de onderste helft als de bovenste helft iets te zien.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef LadyS het volgende:
Nummer 2 vind ik mooi!
En op nr. 4 zou ik de regel van derden toepassen, en dan zou ik er voor gaan om de lucht eraf te croppen, want dat is zo een grote lel.
Maar wie ben ikik zou ook wachten tot de profs met commentaar komen
ik probeer het hetgeen ik geleerd heb de afgelopen dagen te gebruiken en op die manier naar foto's te kijken. Ik hoor het graag als ik de plank volledig missla
juist, ik had zelf ook zoiets van 3 staat iets te centraal. Bij vier vind ik de lucht juist een van de mooiste gedeeltes dus zou ik niet croppen (heb ik dus niet gedaan) maar ik kan het mishebben door mijn leek zijnquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:57 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zou denk ik juist bij foto 3 de regel van derde toepassen. Omdat daar 't enige duidelijke onderwerp pal in het midden staat. Bij foto vier is op zowel de onderste helft als de bovenste helft iets te zien.
haha, nou leker dan ik kan je niet zijn, hoor, dus ik zou eerder wat van Xilantof aan nemen (én wat je zelf mooi vindt natuurlijkquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef QueenR het volgende:
[..]
juist, ik had zelf ook zoiets van 3 staat iets te centraal. Bij vier vind ik de lucht juist een van de mooiste gedeeltes dus zou ik niet croppen (heb ik dus niet gedaan) maar ik kan het mishebben door mijn leek zijn
quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:21 schreef LadyS het volgende:
[..]
haha, nou leker dan ik kan je niet zijn, hoor, dus ik zou eerder wat van Xilantof aan nemen (én wat je zelf mooi vindt natuurlijk)
Het is ook vaak een kwestie van persoonlijke smaak hoor dat croppen , ik zou die foto bv gecropt hebben in het zand zodat de lijn van de zee linksonder in de hoek uit het beeld verdwijnt, (of begint) snap je wat ik bedoel? Dus een stukje van de voorgrond erafquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef QueenR het volgende:
[..]
juist, ik had zelf ook zoiets van 3 staat iets te centraal. Bij vier vind ik de lucht juist een van de mooiste gedeeltes dus zou ik niet croppen (heb ik dus niet gedaan) maar ik kan het mishebben door mijn leek zijn
Daarnaast blijft het altijd een kwestie van smaak...quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:24 schreef QueenR het volgende:
[..]
![]()
maar goed, ook een pro kan de plank weleens misslaan tochdus zijn alle tips welkom, van leken of pro's
![]()
Oeeeeeeeeeee ahhhhhhhhhhhh ik wil hem /haar hebbenquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk topic! Ik wil toch weleens mooi (ere) foto's leren maken. Eigenlijk gebruik ik de camera alleen nog maar op automatische stand. Helaas zijn er een paar foto's te donker geworden van de minimeet met Noli laatst. Dat vind ik toch wel zonde.
De meeste foto's maak ik van mijn dochter. En nu ook de hond van mijn ouders.
Wat vinden jullie van deze? Ik vind hem best goed gelukt. Helemaal omdat hij nog erg speels is en niet wilde poseren.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:00 schreef Ymke het volgende:
[..]
Oeeeeeeeeeee ahhhhhhhhhhhh ik wil hem /haar hebben![]()
Kijk , dit is voor mij een foto waar de technische aspecten mij helemaal niks meer uitmaken, je hebt hier de essentie van een vertederende pup voor mij zeer goed te pakken , ik ben verkocht![]()
Kinderen moet je ook niet willen regiseren , ze luisteren toch nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:28 schreef LadyS het volgende:
Deze zojuist genomen om te kijken of ik al wat geleerd heb. Ik vind het zelf een leuke foto, het kaartje vind ik wat storend, amardat is nu eenmaal wat ze op dat moment in haar handen had (ik had haar een mooie knuffelbeer in de handen geduwd, maar ik geloof niet dat kinderen zich laten regisseren)
[afbeelding]
Wat een droppiequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk topic! Ik wil toch weleens mooi (ere) foto's leren maken. Eigenlijk gebruik ik de camera alleen nog maar op automatische stand. Helaas zijn er een paar foto's te donker geworden van de minimeet met Noli laatst. Dat vind ik toch wel zonde.
De meeste foto's maak ik van mijn dochter. En nu ook de hond van mijn ouders.
Wat vinden jullie van deze? Ik vind hem best goed gelukt. Helemaal omdat hij nog erg speels is en niet wilde poseren.
[afbeelding]
Dat is ws in situaties met weinig licht? Dan stelt de camera automatisch de ISO-waarde naar boven. Daardoor wordt je sensor wat gevoeliger voor licht, maar ook voor ruis.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
En soms zijn ze ineens wat korrelig.Denk dat ik toch nog maar eens de gebruiksaanwijzing door moet nemen.
Rood is de kleur van gloeilamp- of halogeenlicht, ws is deze foto bij een van die twee soorten licht gemaakt? Kijk eens in de handleiding van je camera of je iets kan vinden over 'kleurtemperatuur' of 'witbalans' en of daar een kunstlicht-stand bij zit. Dat zou in zo'n geval kunnen helpen. Meestal kiest de automatische stand van camera's vrij goed voor de juiste kleurtemperatuur, maar soms kan het net mis gaan. Je kunt dit achteraf nog wel een ietsje aanpassen door met het schuifje 'kleurtoon' te schuiven, of de optie kleurzweem verwijderen in PS.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:47 schreef LadyS het volgende:
Ja, dat rode vond ik ook al, maar ik wist niet zo goed hoe dat te veranderen
Ik vind het een fraai portretje, hij is iets onscherp, maar dat is weinig, en dus wel recht te trekken. Zou zelfs best kunnen dat dit beetje onscherpte komt door het verkleinen en het origineel wel scherp is. Ik zou m zelf rechts iets krapper of iets ruimer gesneden hebben. Nu wordt de ronde vorm net onderbreken, en ik vind het mooier om ronde vormen helemaal te onderbreken of helemaal niet.quote:Wat vind je verder van de foto?
edit: gezichtje is volgens mij niet helemaal scherp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |