abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:50:54 #51
5673 heijx
Qui que boue
pi_53265419
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:
En met zijn allen zitten de schaapjes met 1 persoon in die auto en maar tegen de collegas die 1 dopr verderop wonen klagen dat het zo druk op de weg is en niet op het idee komen dat waneer 25% van nederland zou carpoolen er beduidend minder files zullen zijn.
Carpoolen. Leuk!
Dan kan ik een half uur spenderen aan naar een rendez-vous punt te rijden.
Dan mag ik mijn auto op een speciale parkeerplaats zetten waar hij op een presenteerblaadje staat om opengebroken te worden.
Dan kan ik mijn flexibele werktijden weer verstarren.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_53265438
En zoals al gezegd wordt, ik moest vanmorgen 6u vertrekken om 7u te werken. Nou toen stond er al 8km file op de A58
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_53265439
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........

als ze nu echt eens het probleem gaan aanpakken ipv kijken hoe ze de automobilist nog meer kunnen uitpersen!

Oplossingen zijn:
* Wegen verbreden ( vooral de 2 baans wegen. De infarcten ontstaan op punten waar er ingevoegd moet worden )
* Vrachtwagens tijdens de spits verbieden.
* Thuis werken nog meer bevorderen
* Ruimere kantoortijden zodat er meer gespreid gewerkt wordt. Ideaal zou een 24 uurs economie zijn maar wordt wat lastig te realiseren

Alle oplossingen kosten geld maar het file probleem zal zich heus niet vanzelf oplossen!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53265614
- Dichterbij huis werken
- Fiets, bus, trein (beter openbaarvervoer, en beter fietsverbindingen) Fiets van de zaak
- Kleine compacte auto's, zuinig, voor 2 personen. Speciaal voor woon-werk verkeer. Eventueel met aparte baan.
- Motorfiets meer promoten?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_53265798
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Nou, mooi niet als je ziet dat bijvoorbeeld de 2-stroken weg Tilburg-Eindhoven voor 90% alleen maar de linkerstrook wordt gebruikt Over een lengte van 2 kilometer rijden er hooguit 5 vrachtwagens op de rechterbaan, alle personenwagens rijden met hooguit 10-15 kilometer op de linkerbaan. En die vinden dan dat ze met 115 km/u aan het 'doorrijden' zijn!

Opzouten moeten al die Schumacher-wannabe's... Doorrijden doe je met 135-140 km/u. Als ik gvd elke dag 225 woonwerkkilometers als toerist wil rijden, dan blijf ik wel achter de vrachtwagen plakken met 85 km/u. Maar ik wil wel opschieten. Mijn geluk is dat ik tenminste tegen de files in rij ipv in de files te staan...

En nee, verhuizen is voor mij geen optie. Project gebeuren overal in het land, en het OV is ook geen alternatief.
pi_53265837
Openbaar vervoer goedkoper maken!!

Het hoeft niet gratis, maar als het bijvoorbeeld 50% goedkoper wordt het veel aantrekkelijker om met het o.v te reizen.

Momenteel betaal ik meer om met het openbaar vervoer om op mijnwerk te komen,
dan dat ik met de auto ga!!!

Dan zou ik best met het o.v. willen reizen
pi_53266057
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:

alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.
pi_53266115
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef vanBnaarC het volgende:
Openbaar vervoer goedkoper maken!!

Het hoeft niet gratis, maar als het bijvoorbeeld 50% goedkoper wordt het veel aantrekkelijker om met het o.v te reizen.

Momenteel betaal ik meer om met het openbaar vervoer om op mijnwerk te komen,
dan dat ik met de auto ga!!!

Dan zou ik best met het o.v. willen reizen
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:24:27 #59
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53266219
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
Brandstofaccijnzen kennen geen spitstoeslag.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........

als ze nu echt eens het probleem gaan aanpakken ipv kijken hoe ze de automobilist nog meer kunnen uitpersen!

Oplossingen zijn:
* Wegen verbreden ( vooral de 2 baans wegen. De infarcten ontstaan op punten waar er ingevoegd moet worden )
* Vrachtwagens tijdens de spits verbieden.
* Thuis werken nog meer bevorderen
* Ruimere kantoortijden zodat er meer gespreid gewerkt wordt. Ideaal zou een 24 uurs economie zijn maar wordt wat lastig te realiseren

Alle oplossingen kosten geld maar het file probleem zal zich heus niet vanzelf oplossen!
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.

Ik ben absoluut voor filebestrijding en geloof dat het OV maar een matig alternatief is, maar filebestrijding blijft gewoon moeilijk en heel duur. Rekeningrijden met spitsheffing zou kunnen schelen. Het is in ieder geval een vrij makkelijke, relatief goedkope oplossing. Als het werkt.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:27:05 #60
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53266281
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Tim_G het volgende:

[..]

De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.
Precies, je moet wel zowel je woning als je werk moet wel dichtbij een station zitten wil het de moeite zijn. Zoals je zegt willen werkgevers een trajectkaart wel vergoeden maar is de auto gewoon oneindig veel handiger. Bovendien is de auto van deur tot deur dermate sneller dat een half uur file op standaard een uur reizen nog aantrekkelijker is dan het OV
pi_53266424
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.
Ik zeg toch ook niet dat er niet aan de weg gewerkt wordt? Er wordt alleen op de verkeerde punten aan de weg gewerkt.
de gemiddelde file-lengte is alleen maar toegenomen de afgelopen jaren. Notoire knelpunten als Zoeterwoude-Rijndijk en Roelofarendsveen zijn zelfs al jaren onaangetast.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_53266428
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:24 schreef TNA het volgende:


Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.

Ik ben absoluut voor filebestrijding en geloof dat het OV maar een matig alternatief is, maar filebestrijding blijft gewoon moeilijk en heel duur. Rekeningrijden met spitsheffing zou kunnen schelen. Het is in ieder geval een vrij makkelijke, relatief goedkope oplossing. Als het werkt.
Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.

Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren ( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53266437
mwa ik merk wel dat als ik wat eerder naar mijn werk ga dat het een stuk rustiger is, bredere snelwegen zou op sommige stukken wel schelen.
Vrachtwagens moeten gewoon een algeheel inhaalverbod krijgen.

Dat rekeningrijden gaat niet veel uitmaken, dat zorgt alleen maar voor meer geld in de staatskas.
pi_53266463
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je die keuze wel.
Alleen wil je er kennelijk niet voor kiezen om richting je werk te verhuizen. Sja, dan moet je de consequenties (file rijden, vertraging met OV) maar accepteren.
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.

Probleem is, dat grote bedrijven allemaal naar de grote steden gaan alleen omdat de stadsnaam zo mooi op het briefpapier staat. Amsterdam klinkt veel mooier dan Lutjebroek. Gevolg is dat iedereen lekker die afstand gaat rijden, want wonen in de grote steden is verre van goedkoop dus heeft men het er voor over om in de file te gaan staan.

De overheid zou daar dus eens moeten ingrijpen, evenals het vrachtverkeer wat ook zeker 75% van de files veroorzaken en waar toch zeker meer dan de helft wel 's nachts kan rijden. Maar ja, dan gaat het geld kosten, en zoals we weten rekent de regering alleen zichzelf rijk. Ook zouden ze bedrijven moeten stimuleren betreft thuiswerken en flexibele werktijden.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren ( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Tuurlijk is rekening rijden geen oplossing! Al het verkeer wat 's ochtends in de file staat, staat daar echt niet voor de lol, die ontwijken ook de files liever. Als rekening rijden wordt ingevoerd hoef ik echt niet ineens niet meer om 9 uur op het werk te zijn hoor, dat moet ik toch maar dan gaat het mij wel geld kosten. Wat denken ze daar in Den Haag? Dat we allemaal in de file gaan staan omdat we dat zo gezellig vinden? Het is gewoon het zoveelste excuus om mensen geld af te troggelen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53266480
Wat je constant ziet gebeuren op 2 baans snelwegen, is opstoppingen bij vele invoegers. Mensen die vrachtwagens inhalen met 110 km/u zodat er een hele stoet aan auto's achter komt, vrachtwagens die vrachtwagens in gaan halen. Lui die links blijven rijden met zowat bijna dezelfde snelheid als de rechterbaan.

Dat soort file veroorzakende dingen worden een gigantisch stuk minder met 3 baans (of meer) snelwegen. Maarja dankzij de boomknuffelende milieu mafia is het jaren van touwgetrek en vooral veel geld voordat er is wat verbreed wordt en zij zijn dus indirect verantwoordelijk voor al die files > milieuvervuiling.

Overal minimaal 3 baans met advies snelheden 140 op de linkerbaan, 110 op de midden baan en 80 op de rechterbaan, zou prima werken (dit zie je bijvoorbeeld prima werken op de Portugese tolbanen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:38:09 #66
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53266549
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.

Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren ( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukken

Toch wijzen studies uit dat de files gaan afnemen, dat blijkt ook uit ervaringen in het buitenland. Hoewel ik ook zou verwachten dat het niet uit zou moeten maken omdat de baas betaalt blijkt dat in de praktijk niet waar te zijn.
pi_53266858
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:38 schreef TNA het volgende:

[..]

Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukken
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.

Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53266990
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.

Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_53267047
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.

Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53267062
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:56 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?
Dat zegt hij toch ook?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53267128
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:34 schreef BobbyB het volgende:
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.

Probleem is, dat grote bedrijven allemaal naar de grote steden gaan alleen omdat de stadsnaam zo mooi op het briefpapier staat. Amsterdam klinkt veel mooier dan Lutjebroek. Gevolg is dat iedereen lekker die afstand gaat rijden, want wonen in de grote steden is verre van goedkoop dus heeft men het er voor over om in de file te gaan staan.
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_53267150
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:59 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!
wat denk je dat een stukje land kost

die boeren daar zijn ook niet dom, de gemeente kondigt eerst aan de betuwelijn te gaan bouwen en moeten vervolgens nog iedereen uitkopen :x
pi_53267221
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozen

Lul ajb niet zo dom en kom al helemaal niet met je achterlijke oplossingen. Je kan toch moeilijk elke 2 jaar verhuizen omdat je ergens anders gedetacheerd wordt? Heb jij uberhaubt weleens een huis gekocht trouwens? Dan zou je zelf ook wel weten dat dat natuurlijk niet kan.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53267464
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:07 schreef Tim_G het volgende:
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozen

Lul ajb niet zo dom en kom al helemaal niet met je achterlijke oplossingen. Je kan toch moeilijk elke 2 jaar verhuizen omdat je ergens anders gedetacheerd wordt? Heb jij uberhaubt weleens een huis gekocht trouwens? Dan zou je zelf ook wel weten dat dat natuurlijk niet kan.
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.
Kijk, iedereen (ja, iedereen) kan flexibel zijn als men wil. En er zijn mogelijkheden om flexibel te zijn.
Het is helaas zo dat heel veel mensen niet flexibel genoeg willen zijn. Sja, dan zit je aan de consequenties vast.
En dan vind ik het raar dat men klaagt. Maar ja, we zijn en blijven Nederlanders; er moet geklaagd worden! Ook al zijn er alternatieven voorhanden (ja, die kunnen op korte termijn vervelend zijn en veel extra werk geven, maar op langere termijn zijn ze prettig).
Maar goed, blijf maar klagen. En blijf maar zeggen dat mijn oplossingen achterlijk zijn. Gelukkig ben ik wel slim genoeg om mijn leven niet door anderen te laten leiden en mijn eigen weg te gaan. En ja, natuurlijk moet ik ook concessies doen (werkende en studerende vriendin), maar de nadelen die dat met zich meebrengt wegen niet op tegen de voordelen die mijn vriendin mij geeft.
Anyway, veel plezier met klagen dat het allemaal zo slecht is
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_53267477
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Okee, vervolgens kies ik ervoor om met het OV te gaan, dan klaag ik over de vetragingen, dan kies ik ervoor om met de fiets te gaan, dan klaag ik over het weer en lekke banden, automobilisten etc, dan kies ik ervoor om te gaan lopen en dan klaag ik weer over de afstand en schoenen die zo snel slijten.

Volgens mij snap jij niet helemaal waar KLB voor is. Mensen klagen over zoveel dingen en voor alles is uiteindelijk wel een oplossing dus kan KLB volgens jou net zo goed dicht.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')