Carpoolen. Leuk!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:
En met zijn allen zitten de schaapjes met 1 persoon in die auto en maar tegen de collegas die 1 dopr verderop wonen klagen dat het zo druk op de weg is en niet op het idee komen dat waneer 25% van nederland zou carpoolen er beduidend minder files zullen zijn.
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Nou, mooi niet als je ziet dat bijvoorbeeld de 2-stroken weg Tilburg-Eindhoven voor 90% alleen maar de linkerstrook wordt gebruiktquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef vanBnaarC het volgende:
Openbaar vervoer goedkoper maken!!![]()
Het hoeft niet gratis, maar als het bijvoorbeeld 50% goedkoper wordt het veel aantrekkelijker om met het o.v te reizen.![]()
Momenteel betaal ik meer om met het openbaar vervoer om op mijnwerk te komen,
dan dat ik met de auto ga!!!![]()
Dan zou ik best met het o.v. willen reizen![]()
Brandstofaccijnzen kennen geen spitstoeslag.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........![]()
als ze nu echt eens het probleem gaan aanpakken ipv kijken hoe ze de automobilist nog meer kunnen uitpersen!
Oplossingen zijn:
* Wegen verbreden ( vooral de 2 baans wegen. De infarcten ontstaan op punten waar er ingevoegd moet worden )
* Vrachtwagens tijdens de spits verbieden.
* Thuis werken nog meer bevorderen
* Ruimere kantoortijden zodat er meer gespreid gewerkt wordt. Ideaal zou een 24 uurs economie zijn maar wordt wat lastig te realiseren
Alle oplossingen kosten geld maar het file probleem zal zich heus niet vanzelf oplossen!
Precies, je moet wel zowel je woning als je werk moet wel dichtbij een station zitten wil het de moeite zijn. Zoals je zegt willen werkgevers een trajectkaart wel vergoeden maar is de auto gewoon oneindig veel handiger. Bovendien is de auto van deur tot deur dermate sneller dat een half uur file op standaard een uur reizen nog aantrekkelijker is dan het OVquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Tim_G het volgende:
[..]
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.
Ik zeg toch ook niet dat er niet aan de weg gewerkt wordt? Er wordt alleen op de verkeerde punten aan de weg gewerkt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.
Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:24 schreef TNA het volgende:
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.
Ik ben absoluut voor filebestrijding en geloof dat het OV maar een matig alternatief is, maar filebestrijding blijft gewoon moeilijk en heel duur. Rekeningrijden met spitsheffing zou kunnen schelen. Het is in ieder geval een vrij makkelijke, relatief goedkope oplossing. Als het werkt.
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die keuze wel.
Alleen wil je er kennelijk niet voor kiezen om richting je werk te verhuizen. Sja, dan moet je de consequenties (file rijden, vertraging met OV) maar accepteren.
Tuurlijk is rekening rijden geen oplossing! Al het verkeer wat 's ochtends in de file staat, staat daar echt niet voor de lol, die ontwijken ook de files liever. Als rekening rijden wordt ingevoerd hoef ik echt niet ineens niet meer om 9 uur op het werk te zijn hoor, dat moet ik toch maar dan gaat het mij wel geld kosten. Wat denken ze daar in Den Haag? Dat we allemaal in de file gaan staan omdat we dat zo gezellig vinden? Het is gewoon het zoveelste excuus om mensen geld af te troggelen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.
Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:38 schreef TNA het volgende:
[..]
Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukken
het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.
Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.
Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
Dat zegt hij toch ook?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:34 schreef BobbyB het volgende:
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.
Probleem is, dat grote bedrijven allemaal naar de grote steden gaan alleen omdat de stadsnaam zo mooi op het briefpapier staat. Amsterdam klinkt veel mooier dan Lutjebroek. Gevolg is dat iedereen lekker die afstand gaat rijden, want wonen in de grote steden is verre van goedkoop dus heeft men het er voor over om in de file te gaan staan.
wat denk je dat een stukje land kostquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozenquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:07 schreef Tim_G het volgende:
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozen![]()
Lul ajb niet zo dom en kom al helemaal niet met je achterlijke oplossingen. Je kan toch moeilijk elke 2 jaar verhuizen omdat je ergens anders gedetacheerd wordt? Heb jij uberhaubt weleens een huis gekocht trouwens? Dan zou je zelf ook wel weten dat dat natuurlijk niet kan.
Okee, vervolgens kies ik ervoor om met het OV te gaan, dan klaag ik over de vetragingen, dan kies ik ervoor om met de fiets te gaan, dan klaag ik over het weer en lekke banden, automobilisten etc, dan kies ik ervoor om te gaan lopen en dan klaag ik weer over de afstand en schoenen die zo snel slijten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |