wat is je traject dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:39 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat een gore kut file's, 2 uur doen over een traject van 40 minuten![]()
en het is al de tweede keer deze week![]()
Als je niet kan rijden met regen ga dan lekker in de sahara wonen![]()
kut file's![]()
en dan ga je nog extra betalen ook!quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
troost je, bekijk het van de positieve kant. Over een half jaar ga je er 3,5 uur over doen. Minister Eurlings says hi!
wat moeten we anders, in de bus/trein/metro/tram stappen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:50 schreef Oproerkraaier het volgende:
En zelf maar stug auto blijven rijden he!
Of je nou een keer per week een half uur vertraging hebt of je staat in de file...quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:53 schreef rival het volgende:
[..]
wat moeten we anders, in de bus/trein/metro/tram stappen?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:00 schreef avotar het volgende:
Als je maar vroeg genoeg vertrekt.. heb je nergens last van..
Moet je nagaan; al zou ik 2 uur doen over mijn stukkie waar ik nu 35 minuten over doe, DAN NOG BEN IK SNELLER DAN MET HET OPENBAAR VERVOER!quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:55 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Of je nou een keer per week een half uur vertraging hebt of je staat in de file...
Onzin....... 5 jaar terug was 7 uurhalf 8 vertrekken nog voldoende. Nu staat er om 7 uur al 150km file......quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:00 schreef avotar het volgende:
Als je maar vroeg genoeg vertrekt.. heb je nergens last van..
Gelukkig heeft die trein nooit vertraging iddquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Beter dat ik vanochtend voor ik wegging nog even op Teletekst keek.
Zwijndrecht -> Rotterdam Blaak in 16 minuten![]()
A16: 22 kilometer file![]()
Deze stoptrein eerlijk gzegd bijna nooitquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:06 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die trein nooit vertraging iddGa er zelf ook vaak genoeg mee btw.
Die stoptrein zit altijd rammend vol, wordt steeds erger lijkt tquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:07 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Deze stoptrein eerlijk gzegd bijna nooitSoms 5 of 10 minuten ofzo.
Dat liever dan in een opgepropte trein, als sardientjes. Bij het eerste beste weer alarm mag je op het station slapen en dan nog niet eens over de rest van de ergernissen zoals luid pratende, harde muziek draaiende marokkaantjes, frietvretende pipo's en ga zo maar door. Nee, dan toch liever lekker warm (in de winter) of koel (in de zomer) in de auto met een muziekje aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:55 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Of je nou een keer per week een half uur vertraging hebt of je staat in de file...
Ja, leuk, om 4 uur 's ochtends vertrekken, en dan 3 uur voor de deur wachten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:00 schreef avotar het volgende:
Als je maar vroeg genoeg vertrekt.. heb je nergens last van..
Schaapjes in de file of sardientjes in de trein, maakt weinig uit dus IMO. Ik carpool wel zo veel mogelijk, probleem is gewoon dat je altijd van elkaar afhankelijk blijft, als 1 moet overwerken moet de ander dat ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:
En met zijn allen zitten de schaapjes met 1 persoon in die auto en maar tegen de collegas die 1 dopr verderop wonen klagen dat het zo druk op de weg is en niet op het idee komen dat waneer 25% van nederland zou carpoolen er beduidend minder files zullen zijn.
Het wordt inderdaad steeds drukker ja, misschien is het tijd voor metro-frequentie tussen Dordrecht en Rotterdam.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:10 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Die stoptrein zit altijd rammend vol, wordt steeds erger lijkt tIk sta liever een halfuur in de file dan in zo'n sardineblik. Zo'n megafile als vandaag is echt een uitzondering, maar normaal ben ik bijna nog sneller met de auto in het centrum van R'dam (in de spits!) dan met de trein
![]()
Jij kan makkelijk fietsen!!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:10 schreef minkuukel het volgende:
Ik denk maar zo, mijn file word nooit langer dan 36.7 km![]()
of er moet een aardverschuiving plaats vinden.
Heel Nederland aan de motor?quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:53 schreef rival het volgende:
[..]
wat moeten we anders, in de bus/trein/metro/tram stappen?
Het bedrijf waar ik voor werkte zat in Alphen ad Rijn voordat het overgenomen werd en ik naar Hoofddorp moest gaan rijden. Niet echt een kwestie van keuze geweest.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan wonen en/of werken jullie op de verkeerde plaats.
Ik fiets elke ochtend 20 minuten naar m'n werk en 's middags 20 minuten terug
Geen files, geen vertragingen, gezond voor lijf en leden.
Dat vind ik juist van het OV een nadeel. Als je moet overstappen sta je meer stil dan dat je reist.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:16 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad steeds drukker ja, misschien is het tijd voor metro-frequentie tussen Dordrecht en Rotterdam.
Normaal ga ik ook vaak met de auto, maar als het zoals vanochtend al bij de oprit Zwijndrecht muurvast staat, sta ik toch liever een kwartiertje in de trein.![]()
Ik heb gewoon een pesthekel aan stilstaan, ritsen, nog meer stilstaan, rijbaan wisselen.... Daar wordt ik 's ochtend vroeg chagerijnig van![]()
Natuurlijk heb je die keuze wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:24 schreef SocialDisorder het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werkte zat in Alphen ad Rijn voordat het overgenomen werd en ik naar Hoofddorp moest gaan rijden. Niet echt een kwestie van keuze geweest.
heeeeeeerlijk door de stromende regen fietsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan wonen en/of werken jullie op de verkeerde plaats.
Ik fiets elke ochtend 20 minuten naar m'n werk en 's middags 20 minuten terug
Geen files, geen vertragingen, gezond voor lijf en leden.
Ik ben ook een uitzondering, ik woon tegenover het station en ik werk vlakbij een station...quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist van het OV een nadeel. Als je moet overstappen sta je meer stil dan dat je reist.
...
Daarvoor hebben ze dan ook regenpakken uitgevonden..quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef rival het volgende:
heeeeeeerlijk door de stromende regen fietsen
Ja dan is het inderdaad wel een alternatief.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik ben ook een uitzondering, ik woon tegenover het station en ik werk vlakbij een station...![]()
Oja, alsof het daaraan ligt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:39 schreef HansvanOchten het volgende:
Als je niet kan rijden met regen ga dan lekker in de sahara wonen![]()
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die keuze wel.
Alleen wil je er kennelijk niet voor kiezen om richting je werk te verhuizen. Sja, dan moet je de consequenties (file rijden, vertraging met OV) maar accepteren.
LOLquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.
Fout. Wanneer die km-prijs er komt ga je er juist een stuk minder op betalen als gewoon auto rijder.quote:
Ja en velen hebben ook wel eens gehoord van solliciteren om dichter bij werk te vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van dingen als een huurcontract? Tis maar een klein detail natuurlijk, maar vlak voor de overname had ik een contract getekend waardoor ik minstens een jaar in mijn huidige appartement moet blijven zitten. Niet zo kortzichtig en uit de hoogte doen.
want de banen liggen hier voor het oprapen in mijn branchequote:Op dinsdag 18 september 2007 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en velen hebben ook wel eens gehoord van solliciteren om dichter bij werk te vinden.![]()
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Woonplaats TS: Tielquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:46 schreef sararaats het volgende:
neem je ook de ring rond Antwerpen?
Carpoolen. Leuk!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Basp1 het volgende:
En met zijn allen zitten de schaapjes met 1 persoon in die auto en maar tegen de collegas die 1 dopr verderop wonen klagen dat het zo druk op de weg is en niet op het idee komen dat waneer 25% van nederland zou carpoolen er beduidend minder files zullen zijn.
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Nou, mooi niet als je ziet dat bijvoorbeeld de 2-stroken weg Tilburg-Eindhoven voor 90% alleen maar de linkerstrook wordt gebruiktquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:39 schreef TNA het volgende:
Misschien dat rekeningrijden kilometerbeprijzing nog wat helpt, het schijnt dat 10% minder auto's op de weg al leidt tot 50% minder files (bron: iemand van Rijkswaterstaat).
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef vanBnaarC het volgende:
Openbaar vervoer goedkoper maken!!![]()
Het hoeft niet gratis, maar als het bijvoorbeeld 50% goedkoper wordt het veel aantrekkelijker om met het o.v te reizen.![]()
Momenteel betaal ik meer om met het openbaar vervoer om op mijnwerk te komen,
dan dat ik met de auto ga!!!![]()
Dan zou ik best met het o.v. willen reizen![]()
Brandstofaccijnzen kennen geen spitstoeslag.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
alleen betalen we al jaren kilometerheffing in de vorm van brandstofaccijnzen en die hebben nog nooit geholpen in de bestrijding van files.
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Net zoals trajectcontroles en 80km zones zouden helpen zeker.........![]()
als ze nu echt eens het probleem gaan aanpakken ipv kijken hoe ze de automobilist nog meer kunnen uitpersen!
Oplossingen zijn:
* Wegen verbreden ( vooral de 2 baans wegen. De infarcten ontstaan op punten waar er ingevoegd moet worden )
* Vrachtwagens tijdens de spits verbieden.
* Thuis werken nog meer bevorderen
* Ruimere kantoortijden zodat er meer gespreid gewerkt wordt. Ideaal zou een 24 uurs economie zijn maar wordt wat lastig te realiseren
Alle oplossingen kosten geld maar het file probleem zal zich heus niet vanzelf oplossen!
Precies, je moet wel zowel je woning als je werk moet wel dichtbij een station zitten wil het de moeite zijn. Zoals je zegt willen werkgevers een trajectkaart wel vergoeden maar is de auto gewoon oneindig veel handiger. Bovendien is de auto van deur tot deur dermate sneller dat een half uur file op standaard een uur reizen nog aantrekkelijker is dan het OVquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Tim_G het volgende:
[..]
De meeste mensen die nu in de file staan zouden toch al niet hoeven te betalen voor het OV. Maar maken er geen gebruik van omdat het OV gewoon GEEN alternatief is voor de snelweg. Tuurlijk als je werk naast Utrecht Centraal of Rotterdam Centraal zit is het handig. Maar werk je bv. in Nieuwegein, Vianen ed. dan is het gewoon niet handig.
Ik zeg toch ook niet dat er niet aan de weg gewerkt wordt? Er wordt alleen op de verkeerde punten aan de weg gewerkt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totale onzin die je hier zit te verkondigen, kijk eens goed uit je ogen hoeveel er de afgelopen jaren aan de wegen gewerkt is, en men nogs teeeds aan het werken is.
Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:24 schreef TNA het volgende:
Over wegen verbreden zijn de meningen al tijden verdeeld, volgens sommigen helpt het, volgens anderen verplaatst of verbreedt het de files i.v.m. knelpunten die blijven bestaan. Vrachtwagens tijdens de spits verbieden lijkt me vrij lastig. Thuiswerken is een oplossing, maar een groot deel van de werknemers wil of het kan niet (recent onderzoek), hopelijk verbetert dat in de toekomst. Een 24-uurs economie is ideaal voor filebestrijding maar is zoals je zelf zegt wel erg lastig te realiseren.
Ik ben absoluut voor filebestrijding en geloof dat het OV maar een matig alternatief is, maar filebestrijding blijft gewoon moeilijk en heel duur. Rekeningrijden met spitsheffing zou kunnen schelen. Het is in ieder geval een vrij makkelijke, relatief goedkope oplossing. Als het werkt.
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die keuze wel.
Alleen wil je er kennelijk niet voor kiezen om richting je werk te verhuizen. Sja, dan moet je de consequenties (file rijden, vertraging met OV) maar accepteren.
Tuurlijk is rekening rijden geen oplossing! Al het verkeer wat 's ochtends in de file staat, staat daar echt niet voor de lol, die ontwijken ook de files liever. Als rekening rijden wordt ingevoerd hoef ik echt niet ineens niet meer om 9 uur op het werk te zijn hoor, dat moet ik toch maar dan gaat het mij wel geld kosten. Wat denken ze daar in Den Haag? Dat we allemaal in de file gaan staan omdat we dat zo gezellig vinden? Het is gewoon het zoveelste excuus om mensen geld af te troggelen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou je vrachtwagens niet van de snelweg kunnen halen tijdens de spits? Tuurlijk kost het wat maar ik denk dat het echt enorm veel files voorkomt. Op de A50 van Arnhem naar Nijmegen staat elke dag file, de hele rechterstrook is 1 en al vrachtwagen. Eigenlijk zouden we het voor het mooie gewoon eens een week of 3 moeten testen.
Rekening rijden is echt geen oplossing. Denkt toch niet dat mensen dat zelf moeten gaan betalen? Betaald de baas net zoals de baas al betaald voor de benzinekm's. Er is echt geen kip die minder gaat rijden dan hoor! Maar het zou wel weer een fantastisch geldpotje opleveren( waar het natuurlijk allemaal om draait! die file's interesseert ze geen reet zolang er maar geld in het laatje komt )
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:38 schreef TNA het volgende:
[..]
Van mij mogen ze vrachtwagens permanent van de snelweg verwijderen maar ik geloof niet dat het in de praktijk gaat lukken
het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.
Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Permanent niet nee, maar zwaar transport, bevoorrading etc kan prima 's nachts rijden.
Het mooie is, er moest en zou een betuwelijn komen. Die is er nu, alleen is het daar nogal stil en is de A15 (waar die lijn langs loopt) bezaait met vrachtwagens. Waarom komt het dan in niemand op dat ding gewoon te asfalteren en daar die vrachtwagens op laten rijden. Die betuweroute wordt toch never nooit meer wat.
Dat zegt hij toch ook?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het was toch de bedoeling dat die betuwelijn gebruikt zou worden voor het goederenvervoer ipv de vrachtwagens?
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:34 schreef BobbyB het volgende:
Ja, leuk, we gaan allemaal iedere keer verhuizen als het werk verhuist of we ander werk vinden.
Probleem is, dat grote bedrijven allemaal naar de grote steden gaan alleen omdat de stadsnaam zo mooi op het briefpapier staat. Amsterdam klinkt veel mooier dan Lutjebroek. Gevolg is dat iedereen lekker die afstand gaat rijden, want wonen in de grote steden is verre van goedkoop dus heeft men het er voor over om in de file te gaan staan.
wat denk je dat een stukje land kostquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat is helaas niet te verkopen natuurlijk! eerst 100-en miljoenen in een spoorlijn steken en daarna afblazen? Snap trouwens al helemaal niet waarom zo'n spoorlijn zoveel geld moet kosten. Als het nu nog eens een hypermodern electromagnetisch spoorbaantje was. Maar het zijn gewoon rails?!
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozenquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:07 schreef Tim_G het volgende:
Jahoor.....nu hebben we ervoor gekozen![]()
Lul ajb niet zo dom en kom al helemaal niet met je achterlijke oplossingen. Je kan toch moeilijk elke 2 jaar verhuizen omdat je ergens anders gedetacheerd wordt? Heb jij uberhaubt weleens een huis gekocht trouwens? Dan zou je zelf ook wel weten dat dat natuurlijk niet kan.
Okee, vervolgens kies ik ervoor om met het OV te gaan, dan klaag ik over de vetragingen, dan kies ik ervoor om met de fiets te gaan, dan klaag ik over het weer en lekke banden, automobilisten etc, dan kies ik ervoor om te gaan lopen en dan klaag ik weer over de afstand en schoenen die zo snel slijten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus deze mensen kiezen ervoor om in de file te staan.
Er zijn andere keuzes mogelijk (ja, daarvoor moet je wel iets doen, ja).
Maar als je voor de file kiest (!), dan moet je er ook niet over klagen.
Dus iedereen moet het doen zoals jij. Iedereen gaat over een paar jaar emigreren zodat het idd niet handig is om een huis te kopenquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.
Kijk, iedereen (ja, iedereen) kan flexibel zijn als men wil. En er zijn mogelijkheden om flexibel te zijn.
Het is helaas zo dat heel veel mensen niet flexibel genoeg willen zijn. Sja, dan zit je aan de consequenties vast.
En dan vind ik het raar dat men klaagt. Maar ja, we zijn en blijven Nederlanders; er moet geklaagd worden! Ook al zijn er alternatieven voorhanden (ja, die kunnen op korte termijn vervelend zijn en veel extra werk geven, maar op langere termijn zijn ze prettig).
Maar goed, blijf maar klagen. En blijf maar zeggen dat mijn oplossingen achterlijk zijn. Gelukkig ben ik wel slim genoeg om mijn leven niet door anderen te laten leiden en mijn eigen weg te gaan. En ja, natuurlijk moet ik ook concessies doen (werkende en studerende vriendin), maar de nadelen die dat met zich meebrengt wegen niet op tegen de voordelen die mijn vriendin mij geeft.
Anyway, veel plezier met klagen dat het allemaal zo slecht is![]()
Als jij zo anti-klagen ben, wat doe je dan in KLB, je ergeren aan klagers om vervolgens over klagers te klagen? Een oplossing voor jou zou kunnen zijn KLB uit je forum lijst te halen, als we dan toch op die tour gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.
Kijk, iedereen (ja, iedereen) kan flexibel zijn als men wil. En er zijn mogelijkheden om flexibel te zijn.
Het is helaas zo dat heel veel mensen niet flexibel genoeg willen zijn. Sja, dan zit je aan de consequenties vast.
En dan vind ik het raar dat men klaagt. Maar ja, we zijn en blijven Nederlanders; er moet geklaagd worden! Ook al zijn er alternatieven voorhanden (ja, die kunnen op korte termijn vervelend zijn en veel extra werk geven, maar op langere termijn zijn ze prettig).
Maar goed, blijf maar klagen. En blijf maar zeggen dat mijn oplossingen achterlijk zijn. Gelukkig ben ik wel slim genoeg om mijn leven niet door anderen te laten leiden en mijn eigen weg te gaan. En ja, natuurlijk moet ik ook concessies doen (werkende en studerende vriendin), maar de nadelen die dat met zich meebrengt wegen niet op tegen de voordelen die mijn vriendin mij geeft.
Anyway, veel plezier met klagen dat het allemaal zo slecht is![]()
Kort gezegd ben jij een enigszins laf, zeer kneedbaar mannetje dat zich onder alle omstandigheden aanpast aan de mensen om zich heen, en leggen de mensen op wie je zo afgeeft zich niet zo makkelijk neer bij de omstandigheden, maar proberen zij er iets aan te veranderen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen huis gekocht.. bewust! Ik weet dat ik af en toe ergens anders naartoe moet. Dan ga ik toch geen huis kopen? En over een paar jaar ga ik emigreren.
Kijk, iedereen (ja, iedereen) kan flexibel zijn als men wil. En er zijn mogelijkheden om flexibel te zijn.
Het is helaas zo dat heel veel mensen niet flexibel genoeg willen zijn. Sja, dan zit je aan de consequenties vast.
En dan vind ik het raar dat men klaagt. Maar ja, we zijn en blijven Nederlanders; er moet geklaagd worden! Ook al zijn er alternatieven voorhanden (ja, die kunnen op korte termijn vervelend zijn en veel extra werk geven, maar op langere termijn zijn ze prettig).
Maar goed, blijf maar klagen. En blijf maar zeggen dat mijn oplossingen achterlijk zijn. Gelukkig ben ik wel slim genoeg om mijn leven niet door anderen te laten leiden en mijn eigen weg te gaan. En ja, natuurlijk moet ik ook concessies doen (werkende en studerende vriendin), maar de nadelen die dat met zich meebrengt wegen niet op tegen de voordelen die mijn vriendin mij geeft.
Anyway, veel plezier met klagen dat het allemaal zo slecht is![]()
Studeer nu nog, maar als ik ergens zou gaan werken waar vaak file's staan, dan wist ik het wel. Lekker een oud brikje erbij waar je mee tussen de file's doorkan, of een motorscooter met flink windscherm. Niet om aan te zien, maar wel praktisch. Gelukkig mn A al gehaaldquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:59 schreef Junglebeast het volgende:
- Motorfiets meer promoten?
Zelfs de binnendoor wegen rond de grote steden slippen helemaal dicht! Mede door ook weer onze vriendelijk vrachtwagenchauffeurs die lekker binnendoor rijden, ophopingen veroorzaken bij rotondes en voor stoplichten lekker langzaam optrekken zodat alleen hij door kan rijden...................quote:
Ben jij spijkerbroek? of familie van?quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Maarja, in Nederland gaan woongenot boven woon-werkreistijd (we gaan immers wonen waar we het naar ons zin hebben), dus eigenlijk moet niemand zeuren over die files.
In het buitenland hebben spitsheffingen tot nu toe wel geleid tot minder verkeer in de spits. Het lijkt dus wel degelijk zin te hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Spitsheffingen hebben geen zin, want iedereen moet toch tussen 8 en 9 op zijn kantoorbaantje zijn..
Bredere snelwegen heeft geen zin, dan verplaats je de files alleen maar naar de afslagen (want de wegen in de dorpen en steden blijven even groot)
Ik roep het al jaren, als we de files willen oplossen moeten gewoon weer in de plaats gaan wonen waar we werken en met de fiets of stads-OV naar het werk gaan.
Maarja, in Nederland gaan woongenot boven woon-werkreistijd (we gaan immers wonen waar we het naar ons zin hebben), dus eigenlijk moet niemand zeuren over die files.
"Hey, er staat alweer 20 kilometer, laat ik binnendoor rijden via 30 stoplichten en er nog langer over doen!"quote:
Zeg nou zelf, wat doe je liever: in een lawaaierige stad wonen met veel criminaliteit of wonen in alle rust? Daarbij, zoals ik al eerder zei, is het niet alleen te verwijten aan de werknemers, maar ook aan de bedrijven zelf die niet mee werken met flexibele werktijden, thuiswerken of gewoon in kleine dorpjes gaan zitten. Nee, ook die zitten liever in de grote stad.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Spitsheffingen hebben geen zin, want iedereen moet toch tussen 8 en 9 op zijn kantoorbaantje zijn..
Bredere snelwegen heeft geen zin, dan verplaats je de files alleen maar naar de afslagen (want de wegen in de dorpen en steden blijven even groot)
Ik roep het al jaren, als we de files willen oplossen moeten gewoon weer in de plaats gaan wonen waar we werken en met de fiets of stads-OV naar het werk gaan.
Maarja, in Nederland gaan woongenot boven woon-werkreistijd (we gaan immers wonen waar we het naar ons zin hebben), dus eigenlijk moet niemand zeuren over die files.
70 minuten gedaan over een stuk van normaal 10 minutenquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:39 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat een gore kut file's, 2 uur doen over een traject van 40 minuten![]()
en het is al de tweede keer deze week![]()
Als je niet kan rijden met regen ga dan lekker in de sahara wonen![]()
kut file's![]()
Ik was vanmorgen ook te laat op mijn werk. Ik reis met het OV. Traject Dordrecht - Rotterdam Blaak.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:53 schreef rival het volgende:
[..]
wat moeten we anders, in de bus/trein/metro/tram stappen?
Ga dan gewoon fietsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:05 schreef staticdata het volgende:
70 minuten gedaan over een stuk van normaal 10 minuten
Woongenot gaat idd boven alles, ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Als dat zo was, zou ik wel een luchtbed meeslepen naar m'n werk en hier op kantoor gaan wonen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Spitsheffingen hebben geen zin, want iedereen moet toch tussen 8 en 9 op zijn kantoorbaantje zijn..
Bredere snelwegen heeft geen zin, dan verplaats je de files alleen maar naar de afslagen (want de wegen in de dorpen en steden blijven even groot)
Ik roep het al jaren, als we de files willen oplossen moeten gewoon weer in de plaats gaan wonen waar we werken en met de fiets of stads-OV naar het werk gaan.
Maarja, in Nederland gaan woongenot boven woon-werkreistijd (we gaan immers wonen waar we het naar ons zin hebben), dus eigenlijk moet niemand zeuren over die files.
De Brienenoord, daar kun je gewoon overheen fietsen, hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:24 schreef staticdata het volgende:
dan doe ik er 30 minuten overop zijn minst. en je zit met de brienenoord
i knowquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:46 schreef Kiegie het volgende:
[..]
De Brienenoord, daar kun je gewoon overheen fietsen, hoor.
![]()
Lief doen tegen Camiel. Annemarie, Tineke, Roelf en Karla: daar mag je allemaal op schelden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan; al zou ik 2 uur doen over mijn stukkie waar ik nu 35 minuten over doe, DAN NOG BEN IK SNELLER DAN MET HET OPENBAAR VERVOER!![]()
Kut OV!
Kut Files!
Kut Eurlings
Kut A4-verbreding die niet doorgaat
Kut linkse boomknuffelaars![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |