Nick Drake hier. Die staat gewoon in een eigen klasse, boven alles. Zelfs boven Elliott.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dat is voor mij nog altijd Neil Young. Maar dat zegt meer over Neil Young
Een vraag die je zelf het beste kunt beantwoorden, lijkt me.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:29 schreef cafca het volgende:
Waarom kan deze meneer Smith mij niet zo heel erg bekoren?
Wow, hoge positie voor Roman Candle.quote:Op donderdag 20 september 2007 01:31 schreef pfaf het volgende:
Op het moment:
1- Either/Or
2- New Moon
3- Roman Candle
4- XO
5- Elliott Smith
6- Basement
7- Figure 8
Idd, steeds maar hoog in de hitlijsten staan, terwijl zoveel mooiere dingen als Britney Spears, Coldplay en Arctic Monkeys helemaal vergeten worden.quote:Op donderdag 20 september 2007 01:57 schreef Zyggie het volgende:
Wat een overgewaardeerde sjaak is hij.
Condor Ave is misschien wel het mooiste nummer ooit... No Name #1 is werkelijk meesterlijk! Tel daar Last Call en Roman Candle nog een bij op en je bent er al. Dan kunnen de overige No Name nummers inderdaad wel ( op Elliott's niveau ) middelmatig zijn, maar dan nog heb je een van de beste albums ooit. Al is het album wel het afgelopen jaar weer iets in aanzien gedaald. Bij de laatste FOK! top 100 had ik Roman Candle zelfs het hoogst van alle Elliott albums.quote:Op donderdag 20 september 2007 01:48 schreef Lamon het volgende:
[..]
Wow, hoge positie voor Roman Candle.
Ik zelf ben niet zo heel erg gek op de No Name nummers op die cd, niet dat ik ze slecht vind, maar ik vind ze net wat minder pakkend.
Roman Candle en Condor Ave vind ik overigens wel weer geweldig.![]()
Ik zie dat ik een jaar teru trouwens ook No Name #1 hoger schaalde dan Condor Ave, iets wat nu niet meer zo is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:28 schreef pfaf het volgende:
No Name #1
Condor Ave
Oh Well Okay
Between the Bars
Last Call
Waltz #2 (XO)
A Fond Farewell ( In potentie misschien wel het mooiste nummer )
Coming Up Roses
Say Yes
The Biggest Lie
Pictures of Me
Ballad of Big Nothing
Division Day
Bottle Up and Explode
Stupidity Tries
St. Ides Heaven
A Distorted Reality is now a Necessity to be Free
Independence Day
Twilight
Speed Trials
Onmogelijk natuurlijk, als ik de nummers apart luister vind ik ze allemaal de beste nummers, maargoed.
Ik heb ook de Basement-II sessies niet meegenomen overigens, dan zou de lijst er flink anders uitzien, met waarschijnlijk High Times, Amanda Cecelia, Fear City en misschien Placeholder, Angel in the Snow, Riot Coming, Abused, Either/Or.... God wanneer geven ze die eens officieel uit. De beste cd ooit zal geboren worden.
Het is laat en ik wil mijn mening vroeg in het topic duidelijk maken.quote:Op donderdag 20 september 2007 02:03 schreef Lamon het volgende:
[..]
Idd, steeds maar hoog in de hitlijsten staan, terwijl zoveel mooiere dingen als Britney Spears, Coldplay en Arctic Monkeys helemaal vergeten worden.
Echt overgewaardeerd, ja...
Als je domme opmerkingen gaat maken, geef dan ook eens een beetje motivatie hoe en waarom...
Ben blij dat je je dan ook bij de Either/Or is een van de beste albums ooit hebt gevoegd.quote:Op donderdag 20 september 2007 02:04 schreef pfaf het volgende:
Condor Ave is misschien wel het mooiste nummer ooit... No Name #1 is werkelijk meesterlijk! Tel daar Last Call en Roman Candle nog een bij op en je bent er al. Dan kunnen de overige No Name nummers inderdaad wel ( op Elliott's niveau ) middelmatig zijn, maar dan nog heb je een van de beste albums ooit. Al is het album wel het afgelopen jaar weer iets in aanzien gedaald. Bij de laatste FOK! top 100 had ik Roman Candle zelfs het hoogst van alle Elliott albums.
Je bent toch hopelijk niet zó'n gitaristje die omdat hij moeilijkere dingen a la Malmsteen of Hendrix kan spelen, denkt dat het kunnen spelen van een nummer betekent dat het componeren net zo makkelijk en niet bijzonder moet zijn..?quote:Op donderdag 20 september 2007 02:11 schreef Zyggie het volgende:
Jullie overwaarderen hem, de gemiddelde top40-liefhebber onderwaardeert hem. Door zijn unieke klankgeluid worden veel simpele nummers buitenproportioneel verheven. Ik vind het gewoon niet zo bijzonder in elkaar steken.![]()
Daar zit zeker een kern van waarheid in, hij kreeg niet de aandacht die hij verdiende, maar om hem de beste ooit te noemen, dat gaat mij ook veel te ver. De hele groten zijn vernieuwend en dat was de zeer sterk op de Beatles leunende Elliott niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 02:11 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is laat en ik wil mijn mening vroeg in het topic duidelijk maken.
Jullie overwaarderen hem, de gemiddelde top40-liefhebber onderwaardeert hem. Door zijn unieke klankgeluid worden veel simpele nummers buitenproportioneel verheven. Ik vind het gewoon niet zo bijzonder in elkaar steken.![]()
Dat klinkt als een rationalisatie. Ik laat mijn gevoel beslissen: raakt het me of raakt het me niet? Het zal me een rotzorg wezen of Elliott 'vernieuwend' is geweest. Laat recensenten zo afstandelijk met de mooie dingen des levens omgaan; ik ben zuiver een liefhebber.quote:Op donderdag 20 september 2007 07:57 schreef GeorgKacher het volgende:
Daar zit zeker een kern van waarheid in, hij kreeg niet de aandacht die hij verdiende, maar om hem de beste ooit te noemen, dat gaat mij ook veel te ver. De hele groten zijn vernieuwend en dat was de zeer sterk op de Beatles leunende Elliott niet.
Ik heb het idee dat ik iets misquote:Op donderdag 20 september 2007 01:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
Een vraag die je zelf het beste kunt beantwoorden, lijkt me.
Hoe moeten wij nu weten waarom het niet in je straatje ligt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |