abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53310930
Mensen die het leuk vinden, kunnen meedoen - graag zelfs.
Die kunnen er plezier in hebben, ze kunnen er iets van leren.
Zo geef je als site-onderdeel een stukje meerwaarde aan jezelf.
En dat geldt voor alle richtingen.

Natuurlijk zijn er altijd weer mensen die het er niet mee eens zijn, en zich geisoleerd willen opstellen.
Is natuurlijk hun goed recht.
Maar die zullen steeds vaker ervaren dat FOK! een community is, en dat alle onderdelen in contact met elkaar staan - al is het maar via de naam 'fok'.

Dat kan imo alleen maar goed zijn.
Leken die voor de zoveelste keer 'the obvious' vragen kunnen ook ineens zorgen dat je zelf even anders tegen dingen aan gaat kijken, vanuit een ander kennis- of abstractieniveau.

In zichzelf besloten systemen lopen uiteindelijk vast - dat is overal zo, ook hier.
Daarom kun je dus extra aandacht uit andere hoeken, en zelfs projectmatige samenwerkingen met anderen, ook zien als een kans op nieuwe inspiratie op te doen, nieuwe invalshoeken te ontdekken
pi_53311065
LOLLLL

Dat maakt allemaal niet uit.
En soms is de foto van een amateur juist zo mooi omdat zijn 'blik' nog puur is, soms maken de onvolmaaktheden van een foto juist zijn charme.
Maar de pro's komen hier anders wel héél straf uit de hoek.
Toeternitoe, de amateurs gaan er ook voor, ja he!
pi_53311106
...euh... ik had bovenstaande post niet gelezen toen ik dit postte
pi_53311145
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:16 schreef jeans98 het volgende:
LOLLLL

En soms is de foto van een amateur juist zo mooi omdat zijn 'blik' nog puur is, soms maken de onvolmaaktheden van een foto juist zijn charme.
Thats the spirit (om in TRU termen te spreken)
Gewoon meedoen en proberen leuke foto's te maken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_53311175
Ik begrijp het uberhaupt niet. Jullie lijken beide ergens op te reageren, maar ik snap niet helemaal waarop

Of zie ik nu dingen die er niet zijn? wat wel weer cosistent zou zijn
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53311218
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik begrijp het uberhaupt niet. Jullie lijken beide ergens op te reageren, maar ik snap niet helemaal waarop
Lees maar terug
pi_53311277
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:21 schreef iteejer het volgende:

[..]

Lees maar terug
Ja.

Dat had ik gedaan.

Dat doe ik altijd eerst

Ik kom liever niet dom over

Maar ik snap het gewoon niet.

En dan vraag ik het dus.

Beter dom overkomen dan onwetend zijn.

Ik heb trouwens een hekel aan posts met losse korte zinnen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53311756
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:56 schreef PdeHoog het volgende:
Waarom doet iedereen nou altijd zo moeilijk Er wordt een keer wat leuks georganiseerd en dan begin je over of het allemaal wel eerlijk is dat FOT-ters en niet FOT-ters naar dezelfde prijs dingen.

Laten we nou gewoon eens het leuke van dit alles inzien zonder ons gelijk druk te maken of het wel eerlijk is / gaat.
Vanwege deze reactie waar ik het roerend mee eens ben besloot ik om nog eens te benadrukken dat de verdeling FOT en niet-FOT niet altijd zinvol is, en pleitte ik er voor om voorzover nodig dit geheel op een wat grotere schaal te bekijken, teneinde aan de voordelen die een grote site biedt recht te doen, waarbij ik dit alles in één zin heb staan teneinde tegemoet te komen aan onderstaand bezwaar tegen losse korte zinnen, zodat de zinslengte geen gevoelens van hekel meer zal oproepen, hetgeen naar ik aanneem ten goede zal komen aan een inhoudelijk overkomen van deze boodschap.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
  woensdag 19 september 2007 @ 21:43:56 #59
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53311980
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:20 schreef Vliegvrager het volgende:

Of zie ik nu dingen die er niet zijn? wat wel weer cosistent zou zijn
Nope, het is een samenzwering
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:

<knip>

Oversight wannabe
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53313226
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:16 schreef jeans98 het volgende:
LOLLLL

alsje het zó gaat brengen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53315252
Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd naar de inzendingen...
je kan zoveel kanten op met deze opdracht dat met wat creatieve users er verrassende foto's tussen kunnen zitten.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 20 september 2007 @ 00:44:47 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53317101
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:12 schreef iteejer het volgende:
Mensen die het leuk vinden, kunnen meedoen - graag zelfs.
Die kunnen er plezier in hebben, ze kunnen er iets van leren.
Zo geef je als site-onderdeel een stukje meerwaarde aan jezelf.
En dat geldt voor alle richtingen.

Natuurlijk zijn er altijd weer mensen die het er niet mee eens zijn, en zich geisoleerd willen opstellen.
Is natuurlijk hun goed recht.
Maar die zullen steeds vaker ervaren dat FOK! een community is, en dat alle onderdelen in contact met elkaar staan - al is het maar via de naam 'fok'.

Dat kan imo alleen maar goed zijn.
Leken die voor de zoveelste keer 'the obvious' vragen kunnen ook ineens zorgen dat je zelf even anders tegen dingen aan gaat kijken, vanuit een ander kennis- of abstractieniveau.

In zichzelf besloten systemen lopen uiteindelijk vast - dat is overal zo, ook hier.
Daarom kun je dus extra aandacht uit andere hoeken, en zelfs projectmatige samenwerkingen met anderen, ook zien als een kans op nieuwe inspiratie op te doen, nieuwe invalshoeken te ontdekken
mijn voeding van de PC was kapot na de vakantie, die had 2 weken blijkbaar aangestaan en is doorgebrand, een 500 Watt professionele stille voeding, in zwart uitgevoerd precies passend in het design van mijn computer maar nu vervangen door een goedkope 550 Watt beige voeding en het werkt!

damn, nu ben ik de analogie kwijt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53320599
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

alsje het zó gaat brengen
excuseer mijn korte lontje van gisteravond

FOT-ers staan echt niet boven zogenaamde amateurfotografen. er zitten namelijk héél erg weinig professionele fotografen op FOT

in feite zijn we dus bijna allemaal amateurs, alleen hebben sommige iets meer passie voor fotografie.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53320783
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef iteejer het volgende:

[..]

Vanwege deze reactie waar ik het roerend mee eens ben besloot ik om nog eens te benadrukken dat de verdeling FOT en niet-FOT niet altijd zinvol is, en pleitte ik er voor om voorzover nodig dit geheel op een wat grotere schaal te bekijken, teneinde aan de voordelen die een grote site biedt recht te doen, waarbij ik dit alles in één zin heb staan teneinde tegemoet te komen aan onderstaand bezwaar tegen losse korte zinnen, zodat de zinslengte geen gevoelens van hekel meer zal oproepen, hetgeen naar ik aanneem ten goede zal komen aan een inhoudelijk overkomen van deze boodschap.
[..]
'kay, bedankt voor je uitleg en voor je lange zin, waar ik het verder helemaal mee eens ben.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53327177
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:59 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

excuseer mijn korte lontje van gisteravond

FOT-ers staan echt niet boven zogenaamde amateurfotografen. er zitten namelijk héél erg weinig professionele fotografen op FOT

in feite zijn we dus bijna allemaal amateurs, alleen hebben sommige iets meer passie voor fotografie.
Sorry voor mijn verkeerde woordkeuze dan, Puckzzz, ik kijk uit naar jouw bijdrage in dit thema.
  donderdag 20 september 2007 @ 14:42:21 #66
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53327716
mag je hiervoor ook oude foto's gebruiken?
Ik had dit een keer op de foto staan:
snap alleen niet hoe het komt

Signature.
pi_53328264
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:42 schreef eer-ik het volgende:
mag je hiervoor ook oude foto's gebruiken?
Ik had dit een keer op de foto staan:
snap alleen niet hoe het komt

[afbeelding]
All your face are belong to us
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53346226
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:09:09 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53348578
mijn kopje espresso doppio wist precies naar welke muzik ik luisterde...

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:10:19 #70
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53348594
2? radio 2?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2007 @ 09:10:50 #71
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53348607
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:09 schreef Re het volgende:
mijn kopje espresso doppio wist precies naar welke muzik ik luisterde...

[afbeelding]
Jezus in een kop espresso!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:29:04 #72
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53348904
Ik heb deze een tijdje terug eens gemaakt.

pi_53418464
is de regel bij deze wedstrijd nou ook zo dat er bewerkt mag worden maar het eindproduct moet wel uit 1 foto bestaat die zelf genomen is?
pi_53418947
ik denk dat deze meneer behoorlijk mysterieus is

FOK!fotograaf maandag 24 september 2007 @ 06:15:03 #75
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53423711
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:37 schreef Kamermans het volgende:
is de regel bij deze wedstrijd nou ook zo dat er bewerkt mag worden maar het eindproduct moet wel uit 1 foto bestaat die zelf genomen is?
Ja.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 24 september 2007 @ 12:59:26 #76
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53430054

Van wie is deze foto eigenlijk?
  FOK!fotograaf maandag 24 september 2007 @ 17:11:45 #77
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53436284
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]

Van wie is deze foto eigenlijk?
Geen idee. Ik gok dat deze afkomstig van Senesta. Waar zij deze vandaan heeft is mij niet bekend.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:41:42 #78
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53449595
quote:
Op maandag 24 september 2007 06:15 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ja.
ik denk dat onderstaande foto uit meerdere foto's bestaat. Ik heb er geen probleem mee, maar zoals jij het uitlegt zou deze foto afgekeurd moeten worden. Hoe zit dat?

FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 06:16:59 #79
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53451187
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:41 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik denk dat onderstaande foto uit meerdere foto's bestaat. Ik heb er geen probleem mee, maar zoals jij het uitlegt zou deze foto afgekeurd moeten worden. Hoe zit dat?

[afbeelding]
Ik zal het even in 't overleg gooien. Ik ging er persoonlijk van uit dat we ondanks "photoshop-vrij" gewoon de fotowedstrijdregels aanhouden, dus basis = 1 foto. Wellicht had men 't anders in gedachte en wilt men het hier helemaal vrij houden voor nog meer creativiteit. Ik kan het dus ook zomaar fout hebben gehad. Ik ga 't even vragen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:29:17 #80
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53451837
Ik zou het liever zien dat meerdere foto's tot één plaatje verwerkt mogen worden.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:41:52 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53451982
Leuk idee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:18:44 #82
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53452505
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:41 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

[afbeelding]
ik vind het een enorm creatieve foto, maar ik heb wel het gevoel dat het felle rood er zit om slecht shopwerk te verdoezelen.
pi_53452701
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou het liever zien dat meerdere foto's tot één plaatje verwerkt mogen worden.
Ja, vind ik ook beter in dit thema passen.

Hoewel ik als fotograaf dan natuurlijk de uitdaging ga zoeken om met zo min mogelijk shopwerk iets moois te maken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53459756
quote:
ik heb daar zo mijn twijfels over, dan wordt het verschil erg groot tussen de mensen die wel en niet met photoshop kunnen omgaan. (niet kwa kwaliteit maar kwa inhoud van de foto)
pi_53459820
ik moet nog even op inspiratie wachten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53459949
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef Kamermans het volgende:

[..]

ik heb daar zo mijn twijfels over, dan wordt het verschil erg groot tussen de mensen die wel en niet met photoshop kunnen omgaan. (niet kwa kwaliteit maar kwa inhoud van de foto)
mja, dat biedt natuurlijk wel weer kansen voor mensen die de fotografische trucjes niet kennen maar wel een goed idee hebben nietwaar?
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:18:23 #87
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53464047
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef Kamermans het volgende:

[..]

Zo heb je bij alles wel mensen die ergens beter in zijn dan anderen. Ik bekijk het gewoon vanuit mijn perspectief, en bij dit soort dingen denk ik meteen aan doorzichtige mensen (waar ik al twee foto's voor nodig heb, omdat mijn camera gewoon niet goed genoeg is om dat met sluitertijden te doen.

Juist omdat dit onderwerp zo moeilijk echt vast te leggen is (als het makkelijk was dan was het niet mysterieus) denk ik dat het beter is om de mogelijkheid te hebben om gewoon zelf compleet iets te creeëren, en om daar geen restricties bij te hebben. Bovendien kan ik niet uit het niets iets maken in photoshop. De foto die eerder is geplaatst met het oor waar achter stekkeringangen (oid) zitten zou ik niet goed kunnen maken, omdat ik die dingen niet zomaar kan tekenen in photoshop. Wat er ook gekozen wordt, voor íemand zit er wel een voor en een nadeel in, en ik denk dat in dit geval je gewoon zo veel mogelijk opties voor het maken van een mooie plaat open moet houden.

En natuurlijk heb je photoshopwonders, maar die heb je normaal ook al, net als dat er enorm goede fotografen zijn, maar het is maar net waar je op let. Ga je voor een foto met een originele inslag die misschien net wat gerafeld is aan de randjes, of voor een technisch perfecte foto maar zonder inhoud.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_53468488
quote:
Pretentieus geneuzel.
pi_53472082
als in "het mysterieuze schip op de bodum van de zee"

klikbaar

woensdag 26 september 2007 @ 00:09:31 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53476462
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 06:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik zal het even in 't overleg gooien. Ik ging er persoonlijk van uit dat we ondanks "photoshop-vrij" gewoon de fotowedstrijdregels aanhouden, dus basis = 1 foto. Wellicht had men 't anders in gedachte en wilt men het hier helemaal vrij houden voor nog meer creativiteit. Ik kan het dus ook zomaar fout hebben gehad. Ik ga 't even vragen.
ehm, de basis is nog steeds 1 foto; daar zijn andere stukjes foto aan toegevoegd. Ik zie dat de regel daarmee niet overtreden is:
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 06:14 schreef Xilantof het volgende:
  • photoshop-regel-vrij, de basis moet wel uit 1foto bestaan.
  • Of de regel is foutief geformuleerd.
      woensdag 26 september 2007 @ 00:26:03 #91
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_53476783
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 21:57 schreef Kamermans het volgende:
    als in "het mysterieuze schip op de bodum van de zee"

klikbaar
    [[url=http://members.chello.nl/m.kamermans/Onderwater1-T.jpg]afbeelding][/url]

[afbeelding]

[afbeelding]
    Dit doet me helemaal niets. . Gewoon een dood schip.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_53495190
    Uit mijn Fobo :

Ehm... ok
      Admin donderdag 27 september 2007 @ 16:33:23 #93
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_53519521
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      FOK!fotograaf donderdag 27 september 2007 @ 17:07:13 #94
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53520631
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 06:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Mja, al die UFO foto's zijn met meerdere foto's gefabriceerd, dus wil ik het ook wel mogen.

Scott me up beamy!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      donderdag 27 september 2007 @ 20:04:25 #95
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53525269
    Dit is pas echt mysterieus.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53526433
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:04 schreef Sugar het volgende:
    Dit is pas echt mysterieus.
    [afbeelding]
    Pannenkoek met copyright?
    Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
    Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
    Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
    Jij begrijpt _O_
      donderdag 27 september 2007 @ 20:51:47 #97
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53526817

Pannenkoek met
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Hoofdredactie Fotografie vrijdag 28 september 2007 @ 09:12:09 #98
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53536326
    Omdat ik (en Xilantof trouwens ook) even een weekendje weg ben zonder internet, worden er tot maandagmiddag/avond geen foto's geplaatst. Als je je foto dus niet ziet verschijnen, don't worry
      vrijdag 28 september 2007 @ 09:40:47 #99
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53536838
    nu heb ik zin in een lekkere pannenkoek met stroop
      vrijdag 28 september 2007 @ 09:44:12 #100
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53536917
    Waar woon je?
    Ik heb er 2 in mijn tas.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')