abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53392235
Moest er even bij.
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima:
[..]

Zelfmoord terrorristen zien hun daad niet als zelfmoord maar als vertoon van agressie tegen hen die hen "onderdrukt". Dat ze hierbij zelf omkomen is bijzaak. Het is geen zelfmoord meer, het is simpelweg de acceptatie dat ze 100% zeker zullen sterven in hun aanval.

Krom? Maybe. Laat de koran dit soort dubbelzinnige interpertaties toe ookal is het zo'n goddelijk perfect document? Oh yes.
Ja, met knippen en plakken kom ik ook wel ver, met knippen en plakken kan ik zelfs rechtvaardigen dat je niet hoeft te bidden en dat je alcohol mag drinken. Ik zal je er even aan herinneren dat de Koran een boek is en niet enkel een vers:
quote:
74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

75. En waarom strijd je niet voor de zaak van God en voor de zwakken -- mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.
Hier geeft men dus al aan dat het een strijd is voor de zwakken van de mannen, vrouwen en kinderen en niet in het proces de andere vrouwen en kinderen doden en ja, wanneer mensen al zich niet meer schuwen van zelfmoord is het al geen Islamitische daad meer gezien er in de Koran staat dat je jezelf niet mag doden wat de consequenties ook zijn, in de door jou gehaalde vers is het gedood worden en niet zelf er een einde aan maken, erg krom ja dat knippen en plakken en nog best triest ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2007 22:27:43 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:33:31 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53392434
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:26 schreef Triggershot het volgende:
Moest er even bij.
[..]

Ja, met knippen en plakken kom ik ook wel ver, met knippen en plakken kan ik zelfs rechtvaardigen dat je niet hoeft te bidden en dat je alcohol mag drinken. Ik zal je er even aan herinneren dat de Koran een boek is en niet enkel een vers:
[..]

Hier geeft men dus al aan dat het een strijd is voor de zwakken van de mannen, vrouwen en kinderen en niet in het proces de andere vrouwen en kinderen doden en ja, wanneer mensen al zich niet meer schuwen van zelfmoord is het al geen Islamitische daad meer gezien er in de Koran staat dat je jezelf niet mag doden wat de consequenties ook zijn, in de door jou gehaalde vers is het gedood worden en niet zelf er een einde aan maken, erg krom ja dat knippen en plakken en nog best triest ook.
Laatste vraag dan: Is het ook zelfmoord om een gevecht/strijd aan te gaan waarvan je zeker weet dat je zult sterven?

Conclusie als het antwoord nee is:
Wat is dan het verschil met jezelf opblazen voor de goede strijd?

Je gaat er wederom vanuit dat jij de waarheid in pacht hebt met jouw interpertatie terwijl er hele volkstammen zijn die zich prima in die terroristische aanpak kunnen vinden waarbij het nog prima in het geloof te passen valt.

De koran en hadith is niet ondubbelzinnig genoeg geschreven en het is niet duidelijk genoeg welke geboden voorrang hebben op andere geboden. En daar ligt de vrijheid voor het individu om er de chocola van te maken die hij het lekkerst vind.

Overigens... Chocola... hmmmmmmm ... mmmm
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53392698
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laatste vraag dan: Is het ook zelfmoord om een gevecht/strijd aan te gaan waarvan je zeker weet dat je zult sterven?
Jezelf doden is zelfmoord ten alle tijde en dus verboden.
quote:
Conclusie als het antwoord nee is:
Wat is dan het verschil met jezelf opblazen voor de goede strijd?
De aantal onschuldige mensen die je mee neemt.
quote:
Je gaat er wederom vanuit dat jij de waarheid in pacht hebt met jouw interpertatie terwijl er hele volkstammen zijn die zich prima in die terroristische aanpak kunnen vinden waarbij het nog prima in het geloof te passen valt.
Nee hoor ik baseer me op wat Umar, Abu Bakr, Ibn Kathir etc hebben overgelevered, de geldende autoriteiten in de Islamitische wereld als het gaat om overleveringen. Het is niet mijn mening maar de mening van de mensen die omgingen met Mohammed, die erbij waren bij de oorlogen en elke openbaring en zij zijn het er unaniem overeens dat terreur onislamitisch is, als je het een beetje had onderzocht wist je dat, zij ook.
quote:
De koran en hadith is niet ondubbelzinnig genoeg geschreven en het is niet duidelijk genoeg welke geboden voorrang hebben op andere geboden. En daar ligt de vrijheid voor het individu om er de chocola van te maken die hij het lekkerst vind.

Overigens... Chocola... hmmmmmmm ... mmmm
Gelukkig is er daarom zoiets als tafsir, asbab nuzoel naast de wetscholen om uit te leggen.
Lees anders http://users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html er nog eens op na.
  zondag 23 september 2007 @ 00:14:15 #279
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53395244
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Toeteren, dansen en juichen op hetzelfde moment en direct na dat het 2e vliegtuig die toren in vloog?

Dat je dat nog probeert te verdedigen / af te wuiven getuigt van je zieke verwrongen geest. Ga jij nou maar weer terug naar de frontpage waar je je zieke extremistische uitingen kan spuien. Zolang je daar zit hebben we hier iig geen last van je.
In Amsterdam?

Niks van opgepikt in de media.
Ik ken wel een geval uit Ede over feestende jongeren, maar dat werd later gerectificeerd.

Je ziet dus echt spoken.

Als er inderdaad sprake zou zijn van feestende mensen, dan is het maar de vraag hoe serieus en oprecht de Marokkaanse hangjongeren zijn hun gedans en gejuich? Want Marokkaanse hangjongeren weten wel hoe ze moeten provoceren.
Maar nogmaals, als er (massaal) gefeest zou zijn zoals jij zegt, dan zouden er vast wel items op de tv zijn geweest. Dat is dus niet gebeurd.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 23 september 2007 @ 01:37:12 #280
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53396819
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:14 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

In Amsterdam?

Niks van opgepikt in de media.
Ik ken wel een geval uit Ede over feestende jongeren, maar dat werd later gerectificeerd.

Je ziet dus echt spoken.

Als er inderdaad sprake zou zijn van feestende mensen, dan is het maar de vraag hoe serieus en oprecht de Marokkaanse hangjongeren zijn hun gedans en gejuich? Want Marokkaanse hangjongeren weten wel hoe ze moeten provoceren.
Maar nogmaals, als er (massaal) gefeest zou zijn zoals jij zegt, dan zouden er vast wel items op de tv zijn geweest. Dat is dus niet gebeurd.
Onder welke steen...
pi_53412425
Als ik even zo vrij mag zijn om ook een reply neer te zetten gericht aan SpecialK:

Ik denk dat je eerst de sentimenten moet vaststellen in een groot deel van Islamitische maar vooral Arabische wereld spelen die erbij toedragen dat een Bin Laden populair is.
Arabische landen en regeringen vooral stellen niets voor, en het pijnlijkste wat dat duidelijk maakt is het Israelische conflict, van hieruit kan je ook makkelijk concluderen waarom Saddam opeens populair was omdat hij wel de 'ballen' had tegen Israel te strijden en altijd praatjes verkocht als 'onze olie is voor alle Arabieren', vandaar dat men tot in Marokko vlaggen had van Saddam.
Dat hij vroeger ook met de verfoeide Amerikanen samenwerkte komt men dan even niet goed uit en wordt genegeerd, of dat die net zo een dictator is als de eigen president Mubarak die gehaat is negeert men ook, ontkenningsfase.

Wat je ziet is dat in landen als Algerije en Irak nu, waar men zelf echt last heeft gehad van terroristen, en constant, men het spuugzat is, weet en ervaart dat het NIETS met Islam heeft te maken en de sympathie voor groepen als Al Qaida of FIS helemaal weg is, uitgezonderd kleine groepjes die het land toch tot een chaos maakt.

In landen waar het betrekkelijk veilig is, een ver van hun bed show waar men gretig via Al Jazeera wacht op de filmpjes van Osama, en waar men dus ook graag de propaganda gelooft (bij gebrek aan betere alternatieven) dat men het voor de Moslims doet, en waar ook nog eens al lang ziet en vaststelt dat de eigen regeringen de eigen bevolking al lang in de steek heeft gelaten, zie je dat men naief is en vooral in een 'droom wilt geloven' van ontkenning, schuld afschuiven en slachtoffertje spelen en dus wel sympathie heeft voor een Osama of Saddam Hussein.
X
pi_53438528
Dit is een vragen topic. Niet een discussie topic...
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53438769
Hoe werken die "gaten in de grond" toiletten in Turkije?

Ik stond van de zomer hendig sjiek in een hokje van 1 bij 1, terwijl het 55 graden was met m'n broek op m'n enkels terwijl het zweet van me af gutste een drol in dat putje te draaien. Niet bepaald comfortabel, kan ik je vertellen.
pi_53438829
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef Roellio het volgende:

Ik stond van de zomer hendig sjiek in een hokje van 1 bij 1, terwijl het 55 graden was met m'n broek op m'n enkels terwijl het zweet van me af gutste een drol in dat putje te draaien. Niet bepaald comfortabel, kan ik je vertellen.
Zitten, persen, schoonmaken, Klaar
pi_53438986
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef Roellio het volgende:

He, daar is deze topic niet voor.

woensdag 26 september 2007 @ 18:23:46 #286
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53492909
En toch zijn er veel Moslims die geweld toejuichen. Alleen je hoort Moslims weinig daarover klagen.En wel over andere dingen.Als ze nou eens meer uitspreken over die foute moslims. Dan krijg je ook wat meer begrip mischien. Want zoals SpecialK zegt het zijn er veel.Vast veel ook niet , maar ik heb geen id wie de meerderheid heeft ik ga van uit dat de meerderheid tegen geweld is. Ik hoop dat dat klopt.
pi_53492960
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:23 schreef Rizzy-Li het volgende:
En toch zijn er veel Moslims die geweld toejuichen. Alleen je hoort Moslims weinig daarover klagen.En wel over andere dingen.Als ze nou eens meer uitspreken over die foute moslims. Dan krijg je ook wat meer begrip mischien. Want zoals SpecialK zegt het zijn er veel.Vast veel ook niet , maar ik heb geen id wie de meerderheid heeft ik ga van uit dat de meerderheid tegen geweld is. Ik hoop dat dat klopt.
Stoere statement, kan je het ook enigzins onderbouwen? Ik ken namelijk meer moslims die geweld rug toe keren dan dat ze klagen over andere dingen, dat er mensen zijn die daar niet opletten betekent niet dat het 'weinig' voor komt.. Maar dan mis ik alsnog de vraag element in je post?
  woensdag 26 september 2007 @ 20:22:07 #288
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53496041
Ik kan geen goeie bron geven, maar wijs mij grote groepen aan die wel er wat van zeggen? Maar in ieder geval ik kijk wel eens nederland 1 , 2 , of 3 ik onthoud nooit welke & dan hebben ze discussie groepen. Dit en dat is fout en zus en zo en alle Moslims zijn goed.Ook zelf wel eens gesprekken gehad met Moslims.
Maar ik hoor nooit enig begrip van de haat naar sommige moslims dus die foute grote groepen waar SpecialK het over heeft. Het lijkt wel alsof Moslims nooit een verkeerd woord willen zeggen over 'mede-moslims'.

Ik heb zelf trouwens geen haat naar Moslims. Maar wel naar die groepen en helaas zijn die groot. Dan is het nog geen eens haat maar meer medelijden.

Maar alsnog als je het er niet mee eens bent waar wordt er ooit wat negatiefs over andere moslims van moslims gesproken ? Dus de verkeerde moslims...

pi_53497363
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:22 schreef Rizzy-Li het volgende:
Ik kan geen goeie bron geven, maar wijs mij grote groepen aan die wel er wat van zeggen? Maar in ieder geval ik kijk wel eens nederland 1 , 2 , of 3 ik onthoud nooit welke & dan hebben ze discussie groepen. Dit en dat is fout en zus en zo en alle Moslims zijn goed.Ook zelf wel eens gesprekken gehad met Moslims.
Maar ik hoor nooit enig begrip van de haat naar sommige moslims dus die foute grote groepen waar SpecialK het over heeft. Het lijkt wel alsof Moslims nooit een verkeerd woord willen zeggen over 'mede-moslims'.

Ik heb zelf trouwens geen haat naar Moslims. Maar wel naar die groepen en helaas zijn die groot. Dan is het nog geen eens haat maar meer medelijden.

Maar alsnog als je het er niet mee eens bent waar wordt er ooit wat negatiefs over andere moslims van moslims gesproken ? Dus de verkeerde moslims...

De demonstraties in Libanon tegen moslimradicalisme?
COM?
Gulen beweging
Reza Aslan
Mili Gorus
Abdolkarim Soroush
De Islam Veroordeelt het Terrorisme
Fatwa tegen het doden van onschuldige burgers
Remy Soekirman

Er zijn genoeg mensen en groeperingen die een groot aanhang hebben die de moslims die geweld gebruiken bekritiseren en er afstand van nemen.

Verder denk ik dat discussies als deze beter in Discussie over de Islam kan
pi_53499946
Fethullah Güllen (l)
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53499985
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:05 schreef Burakius het volgende:
Fethullah Güllen (l)
Staat er
pi_53500089
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Staat er
Ich weiss es doch. Maar wel een foutje zie ik.

De Güllen beweging bestaat niet. Hij is er strikt op tegen dat het naar hem wordt vernoemd. Want het is een heel orgaan, en hij is puur degene die de blauwdrukken van Said Nursi een beetje heeft gerealiseerd. En hij heeft het idd zo ver gebracht, maar zonder de anderen is hij ook niets benadrukt hij.
  woensdag 26 september 2007 @ 22:13:59 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53500343
Waarom hebben charmante moslima's altijd minimaal drie broers die roet in het eten gooien?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53500504
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ich weiss es doch. Maar wel een foutje zie ik.

De Güllen beweging bestaat niet. Hij is er strikt op tegen dat het naar hem wordt vernoemd. Want het is een heel orgaan, en hij is puur degene die de blauwdrukken van Said Nursi een beetje heeft gerealiseerd. En hij heeft het idd zo ver gebracht, maar zonder de anderen is hij ook niets benadrukt hij.
Welke mens is dan wel iets zonder zijn aanhang? Dhr Gülen is er op tegen dat zijn achterban zo wordt genoemd, maar veranderdt niet veel aan het feit dat zij zich van Said Nursi hebben uitgezonderd als een 2e bewging van de Nurcular.
pi_53501363
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee er is geen 'homo' gen aangetoond en onderzoeken tonen dat de omgeving psycologisch effect heeft of je homo zijn normaal vindt of niet. Zo zou een broertje die een broer als homo heeft meer kans hebben om ook homo te worden.
Ik vond het wel een interessant topic, maar als ik dan dit soort dingen lees Er is toch ook geen heterogen aangetoond, welk onderzoek geeft aan dat je omgeving je homo ksn maken? En natúúrlijk heeft de omgeving effect op het feit of je homosexualiteit normaal vindt of niet Je omgeving heeft toch ook te maken met (beinvloedt) welk geloof je aanhangt, wat je waarden zijn etc?
pi_53502506
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke mens is dan wel iets zonder zijn aanhang? Dhr Gülen is er op tegen dat zijn achterban zo wordt genoemd, maar veranderdt niet veel aan het feit dat zij zich van Said Nursi hebben uitgezonderd als een 2e bewging van de Nurcular.
Fethullah Güllen is zeer zeker geen nurcu en dit benadrukt hij. Hij zegt dat ze deze 'beweging' hizmet moeten noemen en zo heeet het dus ook. Hizmet staat voor hulp.
pi_53502549
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Fethullah Güllen is zeer zeker geen nurcu en dit benadrukt hij. Hij zegt dat ze deze 'beweging' hizmet moeten noemen en zo heeet het dus ook. Hizmet staat voor hulp.
Ja en heeft zich dus gesplitsd van zijn groep van oorsprong, dat onderbouw je ook nog eens. En ja over het algemeen weet ik wel waar woorden die hun oorsprong in het Arabisch hebben voor staan.
pi_53502603
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en heeft zich dus gesplitsd van zijn groep van oorsprong, dat onderbouw je ook nog eens. En ja over het algemeen weet ik wel waar woorden die hun oorsprong in het Arabisch hebben voor staan. [afbeelding]
Het ging over de naam. En ja over het algemeen weet ik dat jij ze weet, maar er lezen ook andere mensen over het algemeen mee.
pi_53502639
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het ging over de naam. En ja over het algemeen weet ik dat jij ze weet, maar er lezen ook andere mensen over het algemeen mee.
pi_53504434
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:37 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik vond het wel een interessant topic, maar als ik dan dit soort dingen lees Er is toch ook geen heterogen aangetoond, welk onderzoek geeft aan dat je omgeving je homo ksn maken? En natúúrlijk heeft de omgeving effect op het feit of je homosexualiteit normaal vindt of niet Je omgeving heeft toch ook te maken met (beinvloedt) welk geloof je aanhangt, wat je waarden zijn etc?
ja en wetenschap is allemaal onzin, totdat het ineens aangewend kan worden voor eigen belang.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')