Als je ziet hoe Polen als nieuwe lidstaat met slechts 40 miljoen inwoners zich gedraagt. Dan moet jeje eens voorstellen hoeveel problemen je politiek gezien krijgt met Turkije.quote:Op maandag 17 september 2007 12:23 schreef Frezer het volgende:
[..]
Bevolkingsaantal/groei is echter totaal geen argument om een land niet toe te laten. Sterker nog, die jongelui zouden de EU wel eens heel goed van pas kunnen komen.
100% eensch. Je moet uitkijken dat dit soort landen niet teveel praatjes krijgen en niet de boel over proberen te nemen. En hoe groter de bevolking, des te meer praatjes.quote:Op maandag 17 september 2007 12:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Polen als nieuwe lidstaat met slechts 40 miljoen inwoners zich gedraagt. Dan moet jeje eens voorstellen hoeveel problemen je politiek gezien krijgt met Turkije.
Dat is dus wel degelijk een geldig argument.
Alle Turken zijn immers ongeletterde boerenkinkels,quote:Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
We hebben te weinig hardwerkende jongelui, dus trekken we maar een blik achterlijke Turken open. Dat heeft immers tot nu toe altijd zo goed gewerkt.
Ik heb ook al aangegeven dat ik de snelle aansluiting van het oostblok niet echt verstandig vond. Daar mee samenhangend is de EU organisatie niet berekend op zo veel leden, dit had dan ook eigenlijk eerst aangepast moeten worden.quote:Op maandag 17 september 2007 12:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Polen als nieuwe lidstaat met slechts 40 miljoen inwoners zich gedraagt. Dan moet jeje eens voorstellen hoeveel problemen je politiek gezien krijgt met Turkije.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:Op maandag 17 september 2007 12:37 schreef Frezer het volgende:
[..]
Alle Turken zijn immers ongeletterde boerenkinkels,.
Dat is het, we stappen er uit, nemen Belgie en Luxemburg mee en gaan verder op de BeNeLux toer! Dan zijn wij lekker de grootste!quote:Op maandag 17 september 2007 12:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
100% eensch. Je moet uitkijken dat dit soort landen niet teveel praatjes krijgen en niet de boel over proberen te nemen. En hoe groter de bevolking, des te meer praatjes.
houd je wel eventjes rekening ermee dat bevolkinsgaantal geen enkele invloed heeft op de stem-weging ....quote:Op maandag 17 september 2007 12:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo halen we ook niet alleen aan de Nederlandse normen en waarden aangepaste oostblokkers binnen. Ik hoor eigenlijk vrij weinig over problemen met Nederlandse Turken, in tegenstelling tot sommige andere beolkingsgroepen.quote:Op maandag 17 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Maar je moet niet denken dat je met Turkije alleen maar jonge hoogopgeleide, aan de westerse normen en waarden aangepaste modelturken binnenhaalt. Als je dat denkt hebt je echt een heel verkeerd beeld van dat land.
quote:Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat is het, we stappen er uit, nemen Belgie en Luxemburg mee en gaan verder op de BeNeLux toer! Dan zijn wij lekker de grootste!
Dat komt alleen maar omdat die andere bevolkingsgroepen het nog véél bonter maken. Maar ook onder Turkse jongeren is de werkloosheid en de criminaliteit relatief hoog, om nog maar niet te spreken over achterlijke fenomen als 'eerwraak'.quote:Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Frezer het volgende:
Ik hoor eigenlijk vrij weinig over problemen met Nederlandse Turken, in tegenstelling tot sommige andere beolkingsgroepen.
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst. Maw: het is de bedoeling dat de EU democratischer wordt. En een sterkere koppeling tussen bevolkingsaantal en stemweging past uitstekend in dat democratische plaatje.quote:Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
houd je wel eventjes rekening ermee dat bevolkinsgaantal geen enkele invloed heeft op de stem-weging ....
Nog niet, dat gaat er echter wel komen.quote:Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
houd je wel eventjes rekening ermee dat bevolkinsgaantal geen enkele invloed heeft op de stem-weging ....
Och. Ook daarvoor geldt: wat niet is kan nog komen. Ze zitten er veel dichter tegenaan dan elk ander Europees land.quote:Op maandag 17 september 2007 13:16 schreef Fides het volgende:
Bovendien is Turkije geen 'moslimstaat' zoals hier ergens werd beweerd maargoed.
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ataturk is nog steeds een held in Turkije, en Ataturk in zn bek schijten door Turkije Islamitisch te maken zal niet getollereerd worden.quote:Op maandag 17 september 2007 13:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Och. Ook daarvoor geldt: wat niet is kan nog komen. Ze zitten er veel dichter tegenaan dan elk ander Europees land.
We shall see. Als het volk dat massaal wil, dan gebeurt het gewoon. En het volk wil dat steeds massaler.quote:Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ataturk is nog steeds een held in Turkije, en Ataturk in zn bek schijten door Turkije Islamitisch te maken zal niet getollereerd worden.
Nou en? Wat heeft het christendom nou weer met islamisering te makenquote:En nouja, die PiS partij in Polen bijvoorbeeld is voor zover ik weet veel christelijker dan die AK partij in Turkije Islamitisch is.
Wel jammer dat ze daar het leger voor nodig hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ataturk is nog steeds een held in Turkije, en Ataturk in zn bek schijten door Turkije Islamitisch te maken zal niet getollereerd worden.
oftewel, het is eigenlijk helemaal niet zo, maar het wordt geberuikt als argument 'voor het geval dat'...quote:Op maandag 17 september 2007 12:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog niet, dat gaat er echter wel komen.
Ik betwijfel het. Wil Gul dan daadwerkelijk van Turkije een moslimstaat maken?quote:Op maandag 17 september 2007 13:37 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
We shall see. Als het volk dat massaal wil, dan gebeurt het gewoon. En het volk wil dat steeds massaler.
[..]
Nou en? Wat heeft het christendom nou weer met islamisering te maken
Heb je ooit één politicus gezien die niet loog over zijn ware motieven? Het stukje dat je aanhaalt zegt helemaal niks.quote:Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Wil Gul dan daadwerkelijk van Turkije een moslimstaat maken?
volgens Wiki:
'De AK-partij onderlijnt het belang van moraliteit, vertrouwen en verdienste in de politiek; ziet religie als één van de meest belangrijke instituties van de menselijkheid; blijft loyaal aan de principes van de republiek en de grondwet; verwerpt het gebruik van religie en etniciteit om er een politiek voordeel uit te halen.'
Het gaat wat mij betreft niet per se om religieus fundamentalisme, maar om de politieke islam. Die moet ik gewoon niet.quote:Dat voorbeeld van Polen werd aangehaald dat religiefundamentalisme blijkbaar geen reden tot weigering EU-lidmaatschap is.
Mwa, maakt niks uit, het Romeinse rijk omvatte ook meer dan Rome alleen.quote:Op maandag 17 september 2007 09:42 schreef Keiichi het volgende:
tegen!
Turkij ligt ten eerst al in azie, om paar vierkante km na![]()
Ik ook! Als Turkije er bij kan, dan ook Israel!quote:
De politiek Islam is een rechtstreeks gevolg van het politieke christendom (Amerika)quote:Op maandag 17 september 2007 13:50 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Heb je ooit één politicus gezien die niet loog over zijn ware motieven? Het stukje dat je aanhaalt zegt helemaal niks.
[..]
Het gaat wat mij betreft niet per se om religieus fundamentalisme, maar om de politieke islam. Die moet ik gewoon niet.
quote:Op maandag 17 september 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De politiek Islam is een rechtstreeks gevolg van het politieke christendom (Amerika)
Wat onzin, als we zo redeneren kunen we ook zeggen dat de kruistochten en de ontdekking van Amerika door Europa een direct gevolg zijn vanwege de expantionele veroveringen van klein-Azie en het midden-Oosten door de muzelmannen en de arabieren.quote:Op maandag 17 september 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De politiek Islam is een rechtstreeks gevolg van het politieke christendom (Amerika)
Het politieke Christendom moet ik net zo min, ik zie ook het verschil niet tussen die twee. Religie en politiek zouden iedeaal gesproken gescheiden moeten zijn. Overigens kunnen we hier in Nederland kwa secularisatie vooralsnog wel wat van de Turken leren.quote:Op maandag 17 september 2007 13:50 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Het gaat wat mij betreft niet per se om religieus fundamentalisme, maar om de politieke islam. Die moet ik gewoon niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |