abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2007 @ 12:32:52 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53241050
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:23 schreef Frezer het volgende:

[..]

Bevolkingsaantal/groei is echter totaal geen argument om een land niet toe te laten. Sterker nog, die jongelui zouden de EU wel eens heel goed van pas kunnen komen.
Als je ziet hoe Polen als nieuwe lidstaat met slechts 40 miljoen inwoners zich gedraagt. Dan moet jeje eens voorstellen hoeveel problemen je politiek gezien krijgt met Turkije.
Dat is dus wel degelijk een geldig argument.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 17 september 2007 @ 12:35:05 #77
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53241116
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als je ziet hoe Polen als nieuwe lidstaat met slechts 40 miljoen inwoners zich gedraagt. Dan moet jeje eens voorstellen hoeveel problemen je politiek gezien krijgt met Turkije.
100% eensch. Je moet uitkijken dat dit soort landen niet teveel praatjes krijgen en niet de boel over proberen te nemen. En hoe groter de bevolking, des te meer praatjes.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53241166
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:27 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

We hebben te weinig hardwerkende jongelui, dus trekken we maar een blik achterlijke Turken open. Dat heeft immers tot nu toe altijd zo goed gewerkt.
Alle Turken zijn immers ongeletterde boerenkinkels, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_53241245
quote:

[..]

Ik heb ook al aangegeven dat ik de snelle aansluiting van het oostblok niet echt verstandig vond. Daar mee samenhangend is de EU organisatie niet berekend op zo veel leden, dit had dan ook eigenlijk eerst aangepast moeten worden.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 17 september 2007 @ 12:41:08 #80
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53241273
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:37 schreef Frezer het volgende:

[..]

Alle Turken zijn immers ongeletterde boerenkinkels, .
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Maar je moet niet denken dat je met Turkije alleen maar jonge hoogopgeleide, aan de westerse normen en waarden aangepaste modelturken binnenhaalt. Als je dat denkt hebt je echt een heel verkeerd beeld van dat land.
pi_53241290
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

100% eensch. Je moet uitkijken dat dit soort landen niet teveel praatjes krijgen en niet de boel over proberen te nemen. En hoe groter de bevolking, des te meer praatjes.
Dat is het, we stappen er uit, nemen Belgie en Luxemburg mee en gaan verder op de BeNeLux toer! Dan zijn wij lekker de grootste!
pi_53241302
quote:

[..]

houd je wel eventjes rekening ermee dat bevolkinsgaantal geen enkele invloed heeft op de stem-weging ....

dat en land met relatief lage bevolking kennelijk regelmatig dwars kan liggen, en landen als Duitsland, Polen en Italie welke veel meer inwoners hebben dar weinig aan kan doen, is juist een bewijs daarvoor...

het zal vast zo zijn dat de bevolkingsaantallen wel een invloed hebben, maar je verwijzing naar Polen is een beetje een dom en onjuist argument daarvoor (of denk je dat _alle_ bevolkingsaantallen die hoger zijn dan nederland opeens 'grote' landen zijn?).

Overigens is economische slagkracht binnen europa een stuk belangrijker, nederland heeft daarom relatief enorm veel te zeggen.. ik durf zelfs te stellen dat nederland meer invloed op de EU heeft dan waar Polen van zou durven dromen. (al kunnen de Polen natuurlijk altijd een hoop 'misbaar' maken als ze hopen hun invloed te vergroten; iig hebben de Polen wel gelijk gehad toen zij als enige de druf hadden de Europese patentenrichtlijn te blokkeren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53241363
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Maar je moet niet denken dat je met Turkije alleen maar jonge hoogopgeleide, aan de westerse normen en waarden aangepaste modelturken binnenhaalt. Als je dat denkt hebt je echt een heel verkeerd beeld van dat land.
Nee hoor. Zo halen we ook niet alleen aan de Nederlandse normen en waarden aangepaste oostblokkers binnen. Ik hoor eigenlijk vrij weinig over problemen met Nederlandse Turken, in tegenstelling tot sommige andere beolkingsgroepen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:46:47 #84
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53241395
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat is het, we stappen er uit, nemen Belgie en Luxemburg mee en gaan verder op de BeNeLux toer! Dan zijn wij lekker de grootste!
  maandag 17 september 2007 @ 12:48:29 #85
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53241425
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Frezer het volgende:
Ik hoor eigenlijk vrij weinig over problemen met Nederlandse Turken, in tegenstelling tot sommige andere beolkingsgroepen.
Dat komt alleen maar omdat die andere bevolkingsgroepen het nog véél bonter maken. Maar ook onder Turkse jongeren is de werkloosheid en de criminaliteit relatief hoog, om nog maar niet te spreken over achterlijke fenomen als 'eerwraak'.
  maandag 17 september 2007 @ 12:54:38 #86
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53241581
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

houd je wel eventjes rekening ermee dat bevolkinsgaantal geen enkele invloed heeft op de stem-weging ....
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst. Maw: het is de bedoeling dat de EU democratischer wordt. En een sterkere koppeling tussen bevolkingsaantal en stemweging past uitstekend in dat democratische plaatje.
  maandag 17 september 2007 @ 12:56:19 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53241630
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nog niet, dat gaat er echter wel komen.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_53242064
Ik ben nog tegen omdat ik nog niet overtuigd ben van de rechtstaat in Turkije. Bovendien zal er een heel blik met subsidies voor het Turkse platteland moeten worden opengetrokken vermoed ik. Verder kan ik niet zo veel tegenargumenten bedenken, in vergelijking met Polen en dat soort landen is Turkije volgens mij niet bijzonder arm/religieus/etc.

Bovendien is Turkije geen 'moslimstaat' zoals hier ergens werd beweerd maargoed.
  maandag 17 september 2007 @ 13:23:56 #89
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53242215
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:16 schreef Fides het volgende:
Bovendien is Turkije geen 'moslimstaat' zoals hier ergens werd beweerd maargoed.
Och. Ook daarvoor geldt: wat niet is kan nog komen. Ze zitten er veel dichter tegenaan dan elk ander Europees land.
pi_53242464
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Och. Ook daarvoor geldt: wat niet is kan nog komen. Ze zitten er veel dichter tegenaan dan elk ander Europees land.
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ataturk is nog steeds een held in Turkije, en Ataturk in zn bek schijten door Turkije Islamitisch te maken zal niet getollereerd worden.
En nouja, die PiS partij in Polen bijvoorbeeld is voor zover ik weet veel christelijker dan die AK partij in Turkije Islamitisch is.
  maandag 17 september 2007 @ 13:37:14 #91
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53242520
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ataturk is nog steeds een held in Turkije, en Ataturk in zn bek schijten door Turkije Islamitisch te maken zal niet getollereerd worden.
We shall see. Als het volk dat massaal wil, dan gebeurt het gewoon. En het volk wil dat steeds massaler.
quote:
En nouja, die PiS partij in Polen bijvoorbeeld is voor zover ik weet veel christelijker dan die AK partij in Turkije Islamitisch is.
Nou en? Wat heeft het christendom nou weer met islamisering te maken
  maandag 17 september 2007 @ 13:39:01 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53242561
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef Fides het volgende:

[..]

Wel jammer dat ze daar het leger voor nodig hebben.

Maar als we de politiek uit europa halen vind ik alles best.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53242663
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nog niet, dat gaat er echter wel komen.

oftewel, het is eigenlijk helemaal niet zo, maar het wordt geberuikt als argument 'voor het geval dat'...

vreemd dat mensen dat er nooit bijzeggen,
het zou mensen sieren als ze eerlijk omgaan met hun eigen argumenten en erbij vermelden dat dat 'angst-scenario' enkel het geval is als een verdere democratisering van de EU doorgang zou vinden...

Volgens mij gaat het domweg om twee specifieke scenario's hoe de toekomst van de EU mogelijk zou kunnen zijn...
A: De EU blijft hooguit een Economisch samenwerkingsverband van landen met weinig eigen politieke soevereniteit ..
in dat geval zou Turkije een prima versterking zijn en weinig erop tegen zijn dat die economische ruimte enkel groter en competitiever wordt
B: De EU gaat verder met de vorming van een Politieke unie waar de landen deels hun eigen soevereiniteit delegeren aan een centraal europees orgaan, al dan niet op Federale basis...
mogelijk vergelijkbaar met bv hoe de verschillende Staten binnen de VS functioneren (waartussen ook grote verschillen bestaan, het onderscheid tussen bv Michigan, California of Pennsylvania
en bv. Alabama of Texas ook hemelshoog is)

In het geval van A is er weinig tegen op toetreding van Turkije... in het geval van B zou het een onmogelijkheid zijn, en een eventueel eenwordingspoces compleet stilleggen aangezien de verschillen qua staastvorm en bepaale concepten over bestuur, democratie en wetgeving domweg veels tever uiteenlopen.

ik kan me overigens voorstellen dat juist de VS sterk hebben aangedrongen op bijtreding van Turkije, om een eventueel politiek machtiger en slagkrachtiger EU ook lastiger te maken en het politieke eenwordingsproces zo een verder oponthoud te laten hebben... Iets dat voor de invloed van de VS natuurlijk positief is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53242696
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:37 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

We shall see. Als het volk dat massaal wil, dan gebeurt het gewoon. En het volk wil dat steeds massaler.
[..]

Nou en? Wat heeft het christendom nou weer met islamisering te maken
Ik betwijfel het. Wil Gul dan daadwerkelijk van Turkije een moslimstaat maken?
volgens Wiki:
'De AK-partij onderlijnt het belang van moraliteit, vertrouwen en verdienste in de politiek; ziet religie als één van de meest belangrijke instituties van de menselijkheid; blijft loyaal aan de principes van de republiek en de grondwet; verwerpt het gebruik van religie en etniciteit om er een politiek voordeel uit te halen.'

Dat voorbeeld van Polen werd aangehaald dat religiefundamentalisme blijkbaar geen reden tot weigering EU-lidmaatschap is.
  maandag 17 september 2007 @ 13:50:40 #95
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53242867
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Wil Gul dan daadwerkelijk van Turkije een moslimstaat maken?
volgens Wiki:
'De AK-partij onderlijnt het belang van moraliteit, vertrouwen en verdienste in de politiek; ziet religie als één van de meest belangrijke instituties van de menselijkheid; blijft loyaal aan de principes van de republiek en de grondwet; verwerpt het gebruik van religie en etniciteit om er een politiek voordeel uit te halen.'
Heb je ooit één politicus gezien die niet loog over zijn ware motieven? Het stukje dat je aanhaalt zegt helemaal niks.
quote:
Dat voorbeeld van Polen werd aangehaald dat religiefundamentalisme blijkbaar geen reden tot weigering EU-lidmaatschap is.
Het gaat wat mij betreft niet per se om religieus fundamentalisme, maar om de politieke islam. Die moet ik gewoon niet.
pi_53243096
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:42 schreef Keiichi het volgende:
tegen!

Turkij ligt ten eerst al in azie, om paar vierkante km na
Mwa, maakt niks uit, het Romeinse rijk omvatte ook meer dan Rome alleen.
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben VOOR!
Ik ook! Als Turkije er bij kan, dan ook Israel!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 17 september 2007 @ 14:15:43 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53243446
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:50 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Heb je ooit één politicus gezien die niet loog over zijn ware motieven? Het stukje dat je aanhaalt zegt helemaal niks.
[..]

Het gaat wat mij betreft niet per se om religieus fundamentalisme, maar om de politieke islam. Die moet ik gewoon niet.
De politiek Islam is een rechtstreeks gevolg van het politieke christendom (Amerika)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 september 2007 @ 14:34:11 #98
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53243868
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De politiek Islam is een rechtstreeks gevolg van het politieke christendom (Amerika)
pi_53244031
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat onzin, als we zo redeneren kunen we ook zeggen dat de kruistochten en de ontdekking van Amerika door Europa een direct gevolg zijn vanwege de expantionele veroveringen van klein-Azie en het midden-Oosten door de muzelmannen en de arabieren.

Het onstaan van de politieke extremistische islam is door botsing tussen het modernisme en het traditionalisme in die landen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53247151
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:50 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Het politieke Christendom moet ik net zo min, ik zie ook het verschil niet tussen die twee. Religie en politiek zouden iedeaal gesproken gescheiden moeten zijn. Overigens kunnen we hier in Nederland kwa secularisatie vooralsnog wel wat van de Turken leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')