abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2007 @ 22:33:39 #1
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53230709

U ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden. Details over deze criminelen in de Lees Verder.

bron: geenstijl.nl

Ten eerste vind ik het van de zotte dat ze een dier doden voor een foto maar daanaast vind ik dit ook echt valsspelen, juist de kick is om zo'n beestje op de foto te zetten terwijl hij ieder moment weg kan hoppen en dan toch nog een prachtige foto wegschrijven, tenminste, dat is mijn visie.

edit Xil: verhalen op internet gaan snel, daarom deze lichte nuancering.

[ Bericht 11% gewijzigd door Xilantof op 17-09-2007 20:47:47 ]
  Moderator zondag 16 september 2007 @ 22:37:23 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53230790
Ik ben het helemaal met je eens, wat een hufters
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53230808
Hoop dat ze achter de identiteit komen van deze gasten
pi_53230966
Hoever... de laatste keer stond ik met een te dure camera tot m'n borst in de Grevelingen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Skinkie op 16-09-2007 22:52:43 ]
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 16 september 2007 @ 22:48:06 #5
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53231023
Om maar even op de topictitel te reageren:

Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.

Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zondag 16 september 2007 @ 22:54:56 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53231193
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef kvdv het volgende:

Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.

Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
zoiets dus
Huilen dan.
  zondag 16 september 2007 @ 22:57:57 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_53231276
Komt omdat al die stadse "natuurmensen" genoeg betalen voor dat soort foto's in een boek over die dingen of blad als quest danwel de jaarlijkse folder van natuurmonumenten?
*net als al dat mishandelde fruit op de fotos van de libelles en allerhandes.*
Je object preparen voor je het ook op een andere manier wil vereeuwigen.

Als het je sport is kijk je er anders naar dan waneer het je werk is.
Ja het is inderdaad vreselijk cimineel dat mensen zoveel willen neerleggen voor een foto van een beest. Zelfs zoveel dat mensen zelfs het gaan bevriesen.

Maarjah nu hebben zij dat gedaan...

Zomaar fotos van mensen publiceren met een verhaal er bij wat verdachtmakingen zijn vind ik minstens net zo erg als wat er beweerd wordt van wat de mensen op de foto zouden doen.(maar gelukkig bleven deze wel staan en hoefde je ze niet in te vriezen of te bedwelmen met een of andere stofje)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:03:50 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53231407
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Komt omdat al die stadse "natuurmensen" genoeg betalen voor dat soort foto's in een boek over die dingen
Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 16 september 2007 @ 23:08:01 #9
41885 kless
pi_53231536
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.
Jupz. Dus kiezen of delen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:10:35 #10
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53231590
kless, het verhaal is waar, er waren verschillende ooggetuiges en meerdere instanties zijn aan het zoeken naar deze personen aangezien het om bedreigde diersoorten gaat.
pi_53231637
triest!
om welk soort kikkers gaat het?
Gaan we even zoeken op google naar foto's
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 september 2007 @ 23:16:52 #12
41885 kless
pi_53231768
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:10 schreef KD-fotografie het volgende:
kless, het verhaal is waar, er waren verschillende ooggetuiges en meerdere instanties zijn aan het zoeken naar deze personen aangezien het om bedreigde diersoorten gaat.
Alle verhalen zijn waar. of het nu fictie is of nonfictie. woorden als "based on a true story".

En dat gedoe over bedrijgde diersoorten. ach. daar denk ik heel anders over.

Ik vind het onfatsoenlijk dat je ongevraagt fotos van mensen laat zien in een forum met een verhaal er bij.
iGEM
  zondag 16 september 2007 @ 23:19:59 #13
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_53231855
Zieke zooi man

stikstof in hun ogen spuiten
pi_53232223
Linkse mensen zijn minderwaardig en moeten dood!
pi_53232387
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef Lemmiwinks het volgende:
Linkse mensen zijn minderwaardig en moeten dood!
Wij danken u voor de zeer informatieve reactie die u heeft gegeven op dit geopende topic!

en hup nu je nest in!!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 16 september 2007 @ 23:46:13 #16
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53232513
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:16 schreef kless het volgende:

[..]

Ik vind het onfatsoenlijk dat je ongevraagt fotos van mensen laat zien in een forum met een verhaal er bij.
Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.
pi_53232570
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:46 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.
een mens kan zichzelf verdedigen... en een dier niet

dus die fotos mogen er van mij gewoon bijstaan!

goed gedaan KD
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_53232608
In dit geval is het zelfs zeer fatsoenlijk om deze foto's te laten zien met begeleidende text. Hier wordt bewijs geleverd voor een strafbaar feit.
pi_53233412
Walgelijk. En heel goed dat dit in de openbaarheid komt. Dat wil zeggen - áls dit echt waar is. Want voor je het weet is dit weer een setup van GS of van wie ook. In hoeverre is dit een bevestigd verhaal? Heeft TS dit zelf meegemaakt of anderszins de garantie dat dit echt zo gebeurd is, of is het een herhaling van een bericht elders?
pi_53233536
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Zomaar fotos van mensen publiceren met een verhaal er bij wat verdachtmakingen zijn vind ik minstens net zo erg als wat er beweerd wordt van wat de mensen op de foto zouden doen.(maar gelukkig bleven deze wel staan en hoefde je ze niet in te vriezen of te bedwelmen met een of andere stofje)
Minstens net zo erg? Nou nee, die mensen kunnen zich verdedigen, en eventuele misverstanden uit de weg ruimen.
En of jij nu wel of niet iets met de natuur hebt is niet relevant - er zijn gewoon wetten over.
Overigens een behoorlijk links standpunt, dat je niet zomaar alles met een camera vast zou mogen leggen. De meeste rechtse rakkers zijn immer voorstanders van camera's en controles waar dat maar enigszins mogelijk is
  maandag 17 september 2007 @ 00:35:04 #21
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53233549
hier staaat 1 ooggetuigen verslag.

http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=933&postdays=0&postorder=asc&start=36

Later nog een bericht dat hij 3 dode kikkertjes heeft gevonden op die plek.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 00:48:20 #22
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53233750
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:26 schreef iteejer het volgende:
Walgelijk. En heel goed dat dit in de openbaarheid komt. Dat wil zeggen - áls dit echt waar is.
Ik ben het verschijnsel nog niet tegengekomen, maar het zou me niet verwonderen dat er op deze manier 'natuurfotografie' wordt bedreven.
Wat ik me niet voor kan stellen is dat je met op de omschreven manier opgenomen foto's ergens terecht kunt, het vergt geen diepgaande kennis om het verschil te zien tussen een kikker die in zijn normale doen is of eentje die bedwelmd of zelfs op sterven na dood is. Voor commercieel gewin moet je het dus op deze manier niet aanpakken.

Kwalijk bijverschijnsel van dit soort kortdoordebochtse natuurfotografie is dat het ook nadelen oplevert voor degenen die wel op verantwoorde wijze natuur en wild fotograferen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_53234217
Dit komt wel vaker voor lijkt me. Voor die natuurfilms op tv worden er ook beesten bij elkaar in een bak gegooid zodat je goed kan zien hoe de een de ander opvreet
pi_53234285
Diep triest.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53235388
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:35 schreef KD-fotografie het volgende:
hier staaat 1 ooggetuigen verslag.

http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=933&postdays=0&postorder=asc&start=36

Later nog een bericht dat hij 3 dode kikkertjes heeft gevonden op die plek.
Ik denk dat je op basis hiervan misschien wel even wat extra aandacht kan vragen bij de dierenbescherming hiervoor. Als de mannen schuldig zijn is de kans klein dat ze met naam en toenaam gaan vragen om verwijdering van de foto's. Als ze onschuldig zijn hadden ze denk ik inmiddels wel gereageerd in dat nederpix-forum?
Het is een optie om dit soort foto's zolang er niets bewezen is met balken voor het gezicht te publiceren. Anderzijds komt het ook steeds vaker voor dat foto's van door camera's betrapte winkeldieven open en bloot neergezet worden. En zolang dat geaccepteerd wordt, lijkt mij dit ook kunnen.
  maandag 17 september 2007 @ 07:23:54 #26
41885 kless
pi_53235489
Geen van beide, het verbaast me alleen dat het ander wel altijd zo "streng" is
En nu mensen wat "zeggen" dat deze mensen wat "ergs" gedaan hebben het zomaar geslikt wordt.

en op nederpix geen fotos gezien?

rare lui hier bij foto enzo...
als ze zoiets zien dat ze dan niet meteen de politie bellen. maar er gewoon later een topic aan weiden.
Deze fotos bewijzen niks (volgende keer de kikker er op bijop?) dan vind ik het al een hèèèl ander verhaal. En dan nog vind ik het fixeren van beschermde diersoorten geen probleem als het je WERK is. De hobbyende weekendfotograaf moet een ander soort object vinden.

Maar daar denken en voelen veel mensen zich anders over hier geloof ik?
iGEM
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 07:36:25 #27
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53235556
Ik weet niet wat ze erop spuiten, maar als ik een kikker levend wil bevriezen met stikstof, dan doe ik dat niet op mijn blote hand. Kleine moeite om de dode kikkers mee te nemen en dan met foto's aan de dierenbescherming te geven. Wel triest natuurlijk dat je zo te werk gaat. Maar ja, er zijn ook mensen die de staart van een hond afknippen . Oortjes bijknippen . "Ja, het hoort bij het ras."
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 08:52:35 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53236220
quote:
Op maandag 17 september 2007 07:23 schreef kless het volgende:
Geen van beide, het verbaast me alleen dat het ander wel altijd zo "streng" is
En nu mensen wat "zeggen" dat deze mensen wat "ergs" gedaan hebben het zomaar geslikt wordt.

en op nederpix geen fotos gezien?

rare lui hier bij foto enzo...
als ze zoiets zien dat ze dan niet meteen de politie bellen. maar er gewoon later een topic aan weiden.
Deze fotos bewijzen niks (volgende keer de kikker er op bijop?) dan vind ik het al een hèèèl ander verhaal. En dan nog vind ik het fixeren van beschermde diersoorten geen probleem als het je WERK is. De hobbyende weekendfotograaf moet een ander soort object vinden.

Maar daar denken en voelen veel mensen zich anders over hier geloof ik?
Het mag uit deze post wel weer blijken dat je geen ene snars van natuurfotografie begrepen hebt en nog minder van professionele natuurfotografie. Je kunt in die wereld namelijk geen betere manier vinden om je carriere te bekorten dan door dooie beestjes te fotograferen. Je bouwt je er een naam mee op die je nooit meer kwijt raakt.
In geen enkele vorm van fotografie zit er zo weinig verschil tussen hobbyist en pro als bij natuurfotografie, het enige verschil is dat je wanneer je er geldverdienend mee bezig bent je alle tijd aan je fotografie kwijt bent, als hobbyist alleen je vrije tijd.

@freud: misschien is het geen vloeibare stikstof, maar ik kan me niet voorstellen dat er een goedje is dat je wél op een kikker zou moeten aanbrengen om de foto wat op te leuken
pi_53236778
Hoe ver ga jij om een misstand aan de kaak te stellen?

Vooropgesteld, dit ziet er idd uit als een misstand en het doden van dieren -beschermd of niet- voor een foto is hoe dan ook een te hoge prijs, ongeacht of het voor je werk of je hobby is.

Dat gezegd hebbende, kun je je afvragen of het verstandig is om een niet geferieerd en niet te verifiëren verhaal met foto's en al op internet te plaatsen. De foto's zelf bewijzen niets (ik zie niet eens een kikker, jij wel?) en een ooggetuigenverslag op internet vind ik niet erg overtuigend, zeker niet als een van de bronnen geenstijl heet. Het argument dat dieren zich niet kunnen verweren en mensen wel, vind ik in het geval van een internet-hetze niet echt steekhoudend.

De enige juiste weg is bewijzen verzamelen en aangifte doen. Totdat de meneren veroordeeld zijn, zijn ze voor mij en voor de Nederlandse wet onschuldig. Het aan de schandpaal nagelen van (vooralsnog) onschuldige mensen vind ik een slechte zaak
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53237171
Als een getuige ziet dat die mensen met kikkertjes aan de gang zijn om er een foto van te maken, en ziet dat het niet lukt, en daarna ziet dat er een spuitbus aan te pas komt, en na afloop daar dergelijke dooie kikkers aantreft dan kan ik me voorstellen dat diegene heel zeker is van zijn zaak.

Dat is dan ook aangegeven bij de politie. Dat er weinig vertrouwen is dat er iets mee gebeurt kan ik me ook voorstellen - daar heb ik zelf persoonlijk diverse ervairngen mee.
En dat men dan zelf de publiciteit zoekt is een logisch gevolg. Zo wordt internet meer en meer gebruikt. EN bovendien, de hele journalistiek gaat die kant op. Iedere geit kan met een mobieltje zelf foto's op internet zetten en er een verhaal bij zetten.

Dat je van deze mogelijkheden gebruik maakt om iets aan de kaak te stellen kan ik me levendig voorstellen. Het is verder ieders afweiging om daar al dan niet balkjes voor te zetten.

Verder zou het een idee kunnen zijn om de TS op dat andere forum te kunnen vragen om dit verhaal en de foto's hier te bevestigen. Op dat andere forum staan die foto's immers niet, en men zou kunnen beweren dat het door GS of anderen in scene gezet is.
pi_53237624
Kless kent of is toevallig een van dat soort personen? je loopt de boel wel erg te verdedigen nl
Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
pi_53238210
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef kvdv het volgende:

Ik vind dit echt een kul argument. Waarom zou het met insecten wel mogen en met kikkers niet?
Omdat insecten kleiner zijn?
Ofwel neem je een natuurfoto, ofwel doe je dat niet en laat je de dieren met rust. Zo denkt ieder natuurfotograaf, die houdt van wat ie fotografeert, er volgens mij over (en zoniet is ie de naam natuurfotograaf niet eens waard)
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_53239466
In een vorig leven heb ik ook aan macro-natuurfotografie gedaan, en het mooie (en dan is het woordje 'mooie' nog heel zacht uitgedrukt) is de wetenschap dat je naar levende beesten kijkt, of dat nou vlindertjes en spinnetjes zijn of grotere beesten.
Je fotografeert het leven, het mooie ervan, de grenzeloos ingewikkelde perfectie van het kleinste insectje of bloemblaadje.
Dat je om dat te vangen datzelfde leven gaat vernielen vind ik letterlijk onbegrijpelijk. Wat fotografeer je dan - alleen maar de uiterlijke vorm? Is het dan alleen maar techniek geworden?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 11:24:42 #34
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53239471
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:21 schreef ach het volgende:
Dit komt wel vaker voor lijkt me. Voor die natuurfilms op tv worden er ook beesten bij elkaar in een bak gegooid zodat je goed kan zien hoe de een de ander opvreet
Ziet er ook allemaal zo lekker natuurlijk uit als je het in een bak gaat filmen

Er wordt voor veel films wel wat gemanipuleerd, met name met getemde roofdieren wordt nog wel eens wat geduld overwonnen. Ook die dieren worden echter niet met wat dan ook bespoten om het spektakel wat te verhogen.
Ook het fotograferen van insecten, kleine reptielen en amfibiën in pakweg een terrarium gebeurt, maar dan alleen om volledige controle over het licht te hebben. Bedwelmen of doden komt daarbij niet voor, de beestjes krijgen een betere verzorging dan het gezin.

Over hoe ver je gaat zit ik zelf meer op de lijn van Het-Gele-Teken, je fotografeert de natuur of het nou insecten zijn of wat voor beesten dan ook zoals je hem aangeboden krijgt. In het uiterste geval wordt een recalcitrant grassprietje of overaanwezige rietstengel voorzichtig wat aan de kant gebogen.
  maandag 17 september 2007 @ 11:47:55 #35
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53240025
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een kul argument. Waarom zou het met insecten wel mogen en met kikkers niet?
Omdat insecten kleiner zijn?
Ofwel neem je een natuurfoto, ofwel doe je dat niet en laat je de dieren met rust. Zo denkt ieder natuurfotograaf, die houdt van wat ie fotografeert, er volgens mij over (en zoniet is ie de naam natuurfotograaf niet eens waard)
Ik bedoel het meer in de zin van: lieveheersbeestje eventjes van het takje naar het blaadje verplaatsen oid. Ik kan me vergissen, maar volgens mij doe ik ze hier weinig kwaad mee.

Dit overigens uiterst zelden aangezien ik me niet speciaal met natuurfotos bezig houd.

En nu achter die verdomde mug aan met m'n elektrische vliegenmepper
  maandag 17 september 2007 @ 12:15:30 #36
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53240625
Ook op natuurfocus staan de foto's, de AID is er nu mee bezig maar het is uiteraard moeilijk om deze mensen te vinden.
Zou iemand ze herkennen dan wordt ze ook verzocht dit aan de AID te melden.

Als er werkelijkwaar niks aan de hand is (lijkt me enigszins vrij sterk, angezien er 3 dode kikkers zijn gevonden op dezelfde plek) dan kunnen ze zichzelf gewoon aanmelden en verdedigen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:18:08 #37
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53240698
quote:
Op maandag 17 september 2007 07:36 schreef freud het volgende:
Ik weet niet wat ze erop spuiten, maar als ik een kikker levend wil bevriezen met stikstof, dan doe ik dat niet op mijn blote hand.
Stikstof kan opzich geen kwaad hoor, ik heb het op mijn navel gehad voor dat er een piercing in gejast werdt, het verdoofd alleen.

Probleem met kikkertjes is dat ze via de huid ademen en stoffen opnemen, voor kikkertjes kan het dus wel kwaad.
  maandag 17 september 2007 @ 12:18:41 #38
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53240709
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef KD-fotografie het volgende:
Als er werkelijkwaar niks aan de hand is (lijkt me enigszins vrij sterk, angezien er 3 dode kikkers zijn gevonden op dezelfde plek) dan kunnen ze zichzelf gewoon aanmelden en verdedigen.
Ik ben natuurfotografie expert, maar volgens mij is 't zowieso best lastig om met een statief (gericht op een tak zo te zien) een beestje vast te leggen dat erom bekend staat van die tak af te hoppen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:22:12 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53240784
en wat als ze de kikkers daarna hadden opgegeten? dan is het nog steeds stroperij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 12:31:07 #40
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53241005
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:18 schreef kvdv het volgende:

[..]

Ik ben natuurfotografie expert, maar volgens mij is 't zowieso best lastig om met een statief (gericht op een tak zo te zien) een beestje vast te leggen dat erom bekend staat van die tak af te hoppen.
Hoe los je dat op bij een portretopname waarbij het model maar niet het door jou gewenste gezicht wil trekken

Fotograferen van beestjes is een leerproces, op dag één rent alles weg, naarmate je je beestjes beter leert kennen blijven er steeds meer, steeds langer zitten
  maandag 17 september 2007 @ 12:39:06 #41
41885 kless
pi_53241214
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:05 schreef Xirio het volgende:
Kless kent of is toevallig een van dat soort personen? je loopt de boel wel erg te verdedigen nl
Ik heb het bedoeld zoals zoals vliegvrager het heeft verwoord.
Misschien ken ik mensen die dit doen, ik weet d'r dan niks vanaf of het is goedgekeurd ivm proefdieren.
En het geneuzel over gewervelden enzo.
En ik snap blijkbaar inderdaad niks van natuurfotografie.
iGEM
  maandag 17 september 2007 @ 12:41:45 #42
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53241286
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:33 schreef KD-fotografie het volgende:

[afbeelding]

U ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden. Details over deze criminelen in de Lees Verder.

[afbeelding]

[afbeelding]

bron: geenstijl.nl

Ten eerste vind ik het van de zotte dat ze een dier doden voor een foto maar daanaast vind ik dit ook echt valsspelen, juist de kick is om zo'n beestje op de foto te zetten terwijl hij ieder moment weg kan hoppen en dan toch nog een prachtige foto wegschrijven, tenminste, dat is mijn visie.
Precies.. De honden en blij dat ze nu wereldwij bekend zijn gemaakt. Maar ze zullen wel weer geknuffeld worden door de linkse rechterlijke macht omdat .. tja ze zijn met de natuur begaan
verpachten & verpachten
pi_53241293
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef KD-fotografie het volgende:
Dat is mijn idee ook, als ze onschuldig waren zouden ze echt wel allang hebben lopen jammeren dat ze met hun koppen van inet af moesten.
Zij zullen dat forum immers ook best wel kennen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:43:31 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53241316
hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe meer ik het idee krijg dat het om duitsers gaat. ik weet niet waarom.
pi_53241340
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe meer ik het idee krijg dat het om duitsers gaat. ik weet niet waarom.
Ik wist wel dat je ooit een Truth-poster zou worden
  maandag 17 september 2007 @ 12:46:45 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53241392
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je ooit een Truth-poster zou worden
het heeft idd even geduurd, maar ik ben helemaal om.
pi_53241408
en je spuitbus geraakt steeds leger

Maargoed, doden voor een foto gaat me te ver. Ik heb dan ook niets tegen het op internet publiceren van deze foto's (mits het verhaal waar is).
broer van Kroekroek
pi_53241443
Ik zie niks op die foto's , geen kikkers , geen dode kikkers , geen stikstof .
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_53241552
Ik fotografeer alleen wat ik zie, en daarvoor moet ik ook wel eens lastige plekjes bereiken (bergsportfoto's). Of vroeg opstaan om een zonsopgang te zien. Het hoort er allemaal bij, bij die ene mooie plaat.

En beestjes fotograferen op een manier zoals in het nieuwsberichtje is natuurlijk heel erg not done. Ik ben al blij als ik op tijd mn camera op scherp heb voor die berggeit weer verdwenen is (deze vakantie ook weer twee missers, prachtige plaatjes in het verschiet, maar ze bleven niet staan)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 september 2007 @ 13:05:26 #50
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53241837
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:53 schreef Gripper het volgende:
Of vroeg opstaan om een zonsopgang te zien.
De avond ervoor in het zwerk vastspijkeren en anderemorgens eerst eens lekker uitslapen
tuurlijk, klinkt absurd, maar dat is het bedwelmen of anderszins mishandelen van beestjes ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')