zoiets dusquote:Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef kvdv het volgende:
Om maar even op de topictitel te reageren:
Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.
Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.quote:Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Komt omdat al die stadse "natuurmensen" genoeg betalen voor dat soort foto's in een boek over die dingen
Jupz. Dus kiezen of delen.quote:Op zondag 16 september 2007 23:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Blijft een lose-lose situatie. Anders gaat het stadse gepeupel de wilde natuur in met hun kaplaarzen maatje 47, hun blikjes, plastic zakken en batterijen om deze dieren in het wild te zien. Gevolg hiervan is de teloorgang van een stel planten en een grote rotzooi.
Alle verhalen zijn waar. of het nu fictie is of nonfictie. woorden als "based on a true story".quote:Op zondag 16 september 2007 23:10 schreef KD-fotografie het volgende:
kless, het verhaal is waar, er waren verschillende ooggetuiges en meerdere instanties zijn aan het zoeken naar deze personen aangezien het om bedreigde diersoorten gaat.
Wij danken u voor de zeer informatieve reactie die u heeft gegeven op dit geopende topic!quote:Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef Lemmiwinks het volgende:
Linkse mensen zijn minderwaardig en moeten dood!
Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.quote:Op zondag 16 september 2007 23:16 schreef kless het volgende:
[..]
Ik vind het onfatsoenlijk dat je ongevraagt fotos van mensen laat zien in een forum met een verhaal er bij.
een mens kan zichzelf verdedigen... en een dier nietquote:Op zondag 16 september 2007 23:46 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik vind het onfatsoenlijk om dieren te doden voor een foto, zo heeft idereen zijn of haar eigen principes.
Minstens net zo erg? Nou nee, die mensen kunnen zich verdedigen, en eventuele misverstanden uit de weg ruimen.quote:Op zondag 16 september 2007 22:57 schreef kless het volgende:
Zomaar fotos van mensen publiceren met een verhaal er bij wat verdachtmakingen zijn vind ik minstens net zo erg als wat er beweerd wordt van wat de mensen op de foto zouden doen.(maar gelukkig bleven deze wel staan en hoefde je ze niet in te vriezen of te bedwelmen met een of andere stofje)
Ik ben het verschijnsel nog niet tegengekomen, maar het zou me niet verwonderen dat er op deze manier 'natuurfotografie' wordt bedreven.quote:Op maandag 17 september 2007 00:26 schreef iteejer het volgende:
Walgelijk. En heel goed dat dit in de openbaarheid komt. Dat wil zeggen - áls dit echt waar is.
Ik denk dat je op basis hiervan misschien wel even wat extra aandacht kan vragen bij de dierenbescherming hiervoor. Als de mannen schuldig zijn is de kans klein dat ze met naam en toenaam gaan vragen om verwijdering van de foto's. Als ze onschuldig zijn hadden ze denk ik inmiddels wel gereageerd in dat nederpix-forum?quote:Op maandag 17 september 2007 00:35 schreef KD-fotografie het volgende:
hier staaat 1 ooggetuigen verslag.
http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=933&postdays=0&postorder=asc&start=36
Later nog een bericht dat hij 3 dode kikkertjes heeft gevonden op die plek.
Het mag uit deze post wel weer blijken dat je geen ene snars van natuurfotografie begrepen hebt en nog minder van professionele natuurfotografie. Je kunt in die wereld namelijk geen betere manier vinden om je carriere te bekorten dan door dooie beestjes te fotograferen. Je bouwt je er een naam mee op die je nooit meer kwijt raakt.quote:Op maandag 17 september 2007 07:23 schreef kless het volgende:
Geen van beide, het verbaast me alleen dat het ander wel altijd zo "streng" is
En nu mensen wat "zeggen" dat deze mensen wat "ergs" gedaan hebben het zomaar geslikt wordt.
en op nederpix geen fotos gezien?
rare lui hier bij foto enzo...
als ze zoiets zien dat ze dan niet meteen de politie bellen. maar er gewoon later een topic aan weiden.
Deze fotos bewijzen niks (volgende keer de kikker er op bijop?) dan vind ik het al een hèèèl ander verhaal. En dan nog vind ik het fixeren van beschermde diersoorten geen probleem als het je WERK is. De hobbyende weekendfotograaf moet een ander soort object vinden.
Maar daar denken en voelen veel mensen zich anders over hier geloof ik?
Ik vind dit echt een kul argument. Waarom zou het met insecten wel mogen en met kikkers niet?quote:Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef kvdv het volgende:
Om maar even op de topictitel te reageren:
Redelijk ver, dus bijvoorbeeld bepaalde obstakels beklimmen oid. Of me op gevaarlijk terrein begeven.
Dat van die kikkers is natuurlijk absurd, ik zou nooit en te nimmer een dergelijk beest pijn doen voor een foto. Bij insecten is dat anders, deze zou ik opzich wel even in gevangenschap nemen voor een foto, maar doden niet.
Ziet er ook allemaal zo lekker natuurlijk uit als je het in een bak gaat filmenquote:Op maandag 17 september 2007 01:21 schreef ach het volgende:
Dit komt wel vaker voor lijkt me. Voor die natuurfilms op tv worden er ook beesten bij elkaar in een bak gegooid zodat je goed kan zien hoe de een de ander opvreet![]()
Ik bedoel het meer in de zin van: lieveheersbeestje eventjes van het takje naar het blaadje verplaatsen oid. Ik kan me vergissen, maar volgens mij doe ik ze hier weinig kwaad mee.quote:Op maandag 17 september 2007 10:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een kul argument. Waarom zou het met insecten wel mogen en met kikkers niet?
Omdat insecten kleiner zijn?
Ofwel neem je een natuurfoto, ofwel doe je dat niet en laat je de dieren met rust. Zo denkt ieder natuurfotograaf, die houdt van wat ie fotografeert, er volgens mij over (en zoniet is ie de naam natuurfotograaf niet eens waard)
Stikstof kan opzich geen kwaad hoor, ik heb het op mijn navel gehad voor dat er een piercing in gejast werdt, het verdoofd alleen.quote:Op maandag 17 september 2007 07:36 schreef freud het volgende:
Ik weet niet wat ze erop spuiten, maar als ik een kikker levend wil bevriezen met stikstof, dan doe ik dat niet op mijn blote hand.
Ik ben natuurfotografie expert, maar volgens mij is 't zowieso best lastig om met een statief (gericht op een tak zo te zien) een beestje vast te leggen dat erom bekend staat van die tak af te hoppen.quote:Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef KD-fotografie het volgende:
Als er werkelijkwaar niks aan de hand is (lijkt me enigszins vrij sterk, angezien er 3 dode kikkers zijn gevonden op dezelfde plek) dan kunnen ze zichzelf gewoon aanmelden en verdedigen.
Hoe los je dat op bij een portretopname waarbij het model maar niet het door jou gewenste gezicht wil trekkenquote:Op maandag 17 september 2007 12:18 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ik ben natuurfotografie expert, maar volgens mij is 't zowieso best lastig om met een statief (gericht op een tak zo te zien) een beestje vast te leggen dat erom bekend staat van die tak af te hoppen.
Ik heb het bedoeld zoals zoals vliegvrager het heeft verwoord.quote:Op maandag 17 september 2007 10:05 schreef Xirio het volgende:
Kless kent of is toevallig een van dat soort personen? je loopt de boel wel erg te verdedigen nl![]()
Precies.. De honden en blij dat ze nu wereldwij bekend zijn gemaakt. Maar ze zullen wel weer geknuffeld worden door de linkse rechterlijke macht omdat .. tja ze zijn met de natuur begaanquote:Op zondag 16 september 2007 22:33 schreef KD-fotografie het volgende:
[afbeelding]
U ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden. Details over deze criminelen in de Lees Verder.
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: geenstijl.nl
Ten eerste vind ik het van de zotte dat ze een dier doden voor een foto maar daanaast vind ik dit ook echt valsspelen, juist de kick is om zo'n beestje op de foto te zetten terwijl hij ieder moment weg kan hoppen en dan toch nog een prachtige foto wegschrijven, tenminste, dat is mijn visie.
Dat is mijn idee ook, als ze onschuldig waren zouden ze echt wel allang hebben lopen jammeren dat ze met hun koppen van inet af moesten.quote:Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef KD-fotografie het volgende:
Als er werkelijkwaar niks aan de hand is (lijkt me enigszins vrij sterk, angezien er 3 dode kikkers zijn gevonden op dezelfde plek) dan kunnen ze zichzelf gewoon aanmelden en verdedigen.
Ik wist wel dat je ooit een Truth-poster zou wordenquote:Op maandag 17 september 2007 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe meer ik het idee krijg dat het om duitsers gaat. ik weet niet waarom.
het heeft idd even geduurd, maar ik ben helemaal om.quote:Op maandag 17 september 2007 12:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je ooit een Truth-poster zou worden
De avond ervoor in het zwerk vastspijkeren en anderemorgens eerst eens lekker uitslapenquote:Op maandag 17 september 2007 12:53 schreef Gripper het volgende:
Of vroeg opstaan om een zonsopgang te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |