Was dat niet ajax - az, toen ajax scoorde?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:59 schreef Happel het volgende:
Braamhaar wordt de scheids voor zondag. Dat is toch dezelfde gast die het juichgebaar maakte met Feijenoord - joden/psv?
Jep, 1-5quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:05 schreef ruud_fr het volgende:
psv - ajax als ik mij niet vergis
Klopt ja.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:05 schreef ruud_fr het volgende:
psv - ajax als ik mij niet vergis
Die Bosz blijkt dus niet zo'n onbenul als iedereen dacht. Ik vraag me af hoe die zo'n rampjaar als vorig seizoen heeft laten gebeuren.quote:ROTTERDAM - Bij Feyenoord heeft niet alleen het eerste elftal een forse renovatie ondergaan.
In de schaduw van de Kuip is ook het opgewaardeerde beloftenteam van de Rotterdammers dit seizoen niet meer te herkennen. ,,Als je met zes man op de training staat kun je je als jong talent niet ontwikkelen.
Het stadion waarin ze ooit hopen te spelen, is deze regenachtige maandagmiddag verder dan ooit. Letterlijk, want Jong Feyenoord traint op Varkenoord in de verste uithoek denkbaar. De gang naar veld 2 van Lombardijen maakt een warming-up bijna overbodig. Maar de mat is er nu eenmaal beter dan die achter het hoofdveld van de Sportclub, waar al menig Feyenoord-talent in het verleden geblesseerd raakte.
Op het afgelegen terrein hebben de 22 spelers - beloftes aangevuld met A-junioren - over aandacht niet te klagen. Naast hoofdtrainer Raymond Verheijen houden Cor Adriaanse (B1) en spitsentrainer John Lammers tijdens de partij elf tegen elf langs de kant een oogje in het zeil. Ook het hoofd jeugdopleiding is niet bang voor een buitje. ,,Ik probeer zo vaak mogelijk op het veld te staan,’’ zegt Stanley Brard. ,,Dat vind ik nog altijd het leukste. Soms assisteer ik, soms loop ik er alleen tussen.’’
Dat er meer aandacht is voor de jeugdige selectie, die vorig seizoen degradeerde, heeft alles te maken met het beleidsplan van technisch manager Peter Bosz, waarin hij pleitte voor een professioneler klimaat binnen alle geledingen van de club. ,,Het is de nieuwe lijn die we hebben ingezet,’’ zegt Brard. ,,Als je met meerdere trainers werkt, heb je de mogelijkheid een speler individueel te volgen. Een ander kan weer een linie onder de loep nemen.’’
,,Iedereen assisteert bij iedereen, dat werkt ideaal,’’ is Verheijen tevreden. ,,Stanley is er meestal en daarnaast vaak nog twee of drie jeugdtrainers. Zo kan Adriaanse de opbouw van achteruit coachen en Lammers de spitsen, waardoor ik me kan richten op het inspelen van de spitsen. Dat moet beter bij ons.’’
Verder heeft Verheijen weinig te klagen. Jong Feyenoord wordt weer voor vol aangezien. Waar de ontslagen Arnold Scholten zich vorig seizoen moest behelpen met een kleine groep waarmee nauwelijks viel te trainen, heeft zijn opvolger een serieuze selectie van veertien veldspelers en twee keepers tot zijn beschikking. Brard: ,,Een werkbaar aantal waarmee je goede trainingen kunt maken. Dat was het uitgangspunt.’’
Een ander uitgangspunt is dat de jeugd bij Feyenoord langer de tijd moet krijgen. Het beloftenelftal is daarom niet langer een vergaarbak voor overbodige spelers van de - vorig jaar veel te grote - eerste selectie. ,,Voorheen moesten veel spelers van Feyenoord 1 bij het tweede worden gedropt. Dat is niet goed voor jonge jongens die een extra jaar nodig hebben.’’
De stap van A1 naar het eerste is groot. Dat geldt ook voor de overgang van C1 naar B1. Fysiek is niet iedereen daar op die leeftijd aan toe. Vandaar dat Feyenoord sinds dit seizoen een B2-elftal heeft. ,,Ook die jongens geven we meer tijd.’’
Het is lang niet de enige verandering in de jeugdopleiding van Feyenoord. Zo is ex-hoogspringer Ruud Wielaert aangetrokken om specifieke krachttraining te geven, moet diëtiste Leontine van Meggelen ervoor zorgen dat de spelers op hun voeding letten en houdt oud-international Michel Valke aanstormende talenten met ingang van dit seizoen als video-analist een spiegel voor.
Dat laatste heeft al aardige confrontaties opgeleverd, weet Brard. ,,Spelers hebben vaak een heel ander idee van zichzelf dan een trainer. Dan zegt iemand bijvoorbeeld dat hij goed heeft doorgedekt, maar komt hij na het zien van beelden erachter dat dat toch niet zo is. Je hebt natuurlijk altijd wel discussies, maar met de beelden erbij kun je als trainer iets ook hard maken en de speler bewuster maken.’’
Bron: ad.nl
quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Die Bosz blijkt dus niet zo'n onbenul als iedereen dacht. Ik vraag me af hoe die zo'n rampjaar als vorig seizoen heeft laten gebeuren.
Zucht... ... ...quote:Peter Bosz (Apeldoorn, 21 november 1963) is een Nederlandse ex-voetbaltrainer die anno 2006 onder contract staat bij voetbalclub Feyenoord Rotterdam als technisch directeur. Hij woont in Ugchelen (gemeente Apeldoorn).
Bron
Per 1 juli 2006 idd, dan heeft hij nog precies 2 maanden de tijd om iets te doen, daarbij vergeten we de inwerkperiode maar even voor het gemak. Is niet veel he, zeker niet als je het verhaal (wat je zelf postte) leest over wat er allemaal gebeurd (laten we er vanuit gaan dat er iig een kern van waarheid in zit) is de afgelopen tijd (het heeft maanden van voorbereiding gekost). Is het achteraf gezien dan verrassend dat we vorig seizoen aankopen als Charisteas en Kolkka gedaan werden?? Volgens mij niet, ze moesten met zeer beperkte middelen toch een selectie in elkaar zetten. Het afgelopen rampseizoen komt niet bij Bosz vandaan, maar bij de mensen die voor Bosz de leiding hebben gehad. Die mensen hebben het laten lopen en de toekomst niet veilig gesteld. En laten we hopen dat Bosz en consorten ons niet hetzelfde flikken...quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:18 schreef Malibu-06 het volgende:
Hij zat er al toen aankopen als Kolkka gedaan werden hoor.
Ligt eraan hoe de wedstrijd verloopt...quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:31 schreef RayMania het volgende:
Wat verwachten jullie van de wedstrijd tegen PSV? Blij met een gelijkspel of alleen tevreden met een overwinning?
Ik gok op een 1-1, maar hoop natuurlijk een 1-2quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:10 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de wedstrijd verloopt...
psv heeft t altijd toch wel lastig met ons dus vooraf gezegd zou t me wel tegenvallen als we daar verliezen. Een gelijkspel is gewoon goed. Behalve als je alle kans hebt om die wedstrijd te winnen. Ik hoop ook wel dat ze voor de winst gaan, al ben ik bang dat de insteek vooral zal zijn: geen goal tegen en dat Bert met een 0-0 dik tevreden is.
Ach ja, zolang 'hij' deze lijn doorzet kun je hem moeilijk ontslaan. Hij heeft ongeloofelijk hard gewerkt deze zomer, dat kun je niet ontkennen.quote:
Ik verwacht een nipte 2-1 overwinning voor ons, met veel moeite. Feyenoord doet het altijd goed tegen PSV, we scoren erg veel en gemakkelijk en we hebben laten zien stugge ploegen met name in de 2e helft kapot te kunnen spelen. Als we druk zetten en geconcentreerd zijn moeten we PSV zeker aankunnen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:31 schreef RayMania het volgende:
Wat verwachten jullie van de wedstrijd tegen PSV? Blij met een gelijkspel of alleen tevreden met een overwinning?
En wat zijn dan de consequenties?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:03 schreef Malibu-06 het volgende:
Een verlies zou ik niet accepteren.
dan bestormt malibu het Maasgebouwquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En wat zijn dan de consequenties?
Bedoeld Happel jou nietquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:59 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ach ja, zolang 'hij' deze lijn doorzet kun je hem moeilijk ontslaan. Hij heeft ongeloofelijk hard gewerkt deze zomer, dat kun je niet ontkennen.
Maar dan moet ie komende winter en zomer niet aan komen met nutteloze spelers als Mols, maar gewoon met echte versterkingen.
Helaas kan ik weinig doen, behalve Bahia verrot schelden hier.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En wat zijn dan de consequenties?
Ik heet geen Jorienquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:10 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dan bestormt malibu het Maasgebouw
Waarom zou ie? Ik zeg dat Bosz het vorig jaar kut deed, daar valt weinig tegen in de brengen lijkt me.quote:
Die zullen wel weer een penalty krijgen of winnen door een zondagsschot van Huntelaar. Bovendien speelt AZ nog kutter dan Ajax momenteel.quote:En waarom zouden we die amsterdammers meteen boven ons hebben? Alsof die "even" gaan winnen bij az, na een tik te hebben gehad bij Dinamo...
Winnen is prima, gelijkspel valt mee te leven.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:20 schreef snabbi het volgende:
Gelijkspel is prima. De huidige euforie roept vast op dat we ze moeten kloppen, maar we moeten ons niet gek laten maken. Elke wedstrijd is anders. We hebben nu vooral gevoetbald tegen clubs die strijd leveren en we zagen bijvoorbeeld tegen Roda dat wanneer ze georganiseerd staan we het best lastig kunnen hebben. Dat verwacht ik dus ook tegen PSV. Ik ga voor 1-1
Winnen is mooi, gelijk is prima en verlies is goed mogelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:21 schreef Malibu-06 het volgende:
Winnen is prima, gelijkspel valt mee te leven.
We moeten daarheen met als doel om met 3 punten terug te keren. Als dat niet lukt is het jammer, dan pakken we ze thuis wel. Bij een verlies zou ik erg teleurgesteld zijn in de spelers, aangezien ook Twente PSV op gelijke hoogte kan houden. Dan moeten wij dat ook kunnen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Winnen is mooi, gelijk is prima en verlies is goed mogelijk.
Wat als psv gewoon beter is? Gek zou dat zijn he? Onmogelijk zelfsquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:26 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
We moeten daarheen met als doel om met 3 punten terug te keren. Als dat niet lukt is het jammer, dan pakken we ze thuis wel. Bij een verlies zou ik erg teleurgesteld zijn in de spelers, aangezien ook Twente PSV op gelijke hoogte kan houden. Dan moeten wij dat ook kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |