Het is meer dat we iets goeds te danken hebben aan een club waar we het liever niet van zien komen. Als je het eerlijk bekijkt heeft Feyenoord er geen recht op. Alleen op basis van de supporters aantallen kan Feyenoord in mijn ogen een grote club genoemd worden.quote:Op maandag 17 september 2007 00:33 schreef Malibu-06 het volgende:
Je kunt veel zeggen, maar dit is niet slecht toch?
trip to memory-lane .. remember Joszef Kiprich ?? die bal rolde altijd tergend langzaam de andere hoek in als waar de keeper indook...quote:Op zondag 16 september 2007 21:46 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Als die keeper niet zo snel had gedoken was Makaays aanloopje niet hard genoeg geweest.
En nu hou ik er over op, hij zat en mede daarom staan we nu nog steeds 1een Ajax lekker 2e
![]()
quote:'Als we geconcentreerd zijn, kunnen we iedereen verslaan'
Het kan verkeren in de voetballerij. Vorig seizoen had een dramatisch voetballend Feyenoord na vier duels pas vier punten, wat de voorbode bleek van een desastreus seizoen. Een jaar later is alles anders. Met de maximale score van twaalf punten uit vier duels staan de Rotterdammers fier aan kop in de Eredivisie. "En we laten bovendien goed voetbal zien", zegt Giovanni van Bronckhorst met gepaste trots.
Na zeges op FC Utrecht (0-3), NAC Breda (5-0) en Willem II (2-0), werd zondag ook de lastige uitwedstrijd tegen Roda JC winnend afgesloten. In Kerkrade wonnen de Rotterdammers, na een 1-0 achterstand, met 1-3. "We begonnen niet goed aan het duel", zegt Jonathan de Guzman, met twee goals de gevierde man bij Feyenoord. "Na rust was iedereen een stuk scherper en hebben we laten zien dat we goed kunnen voetballen. Ons derde doelpunt was daar een mooi voorbeeld van", verwijst hij naar zijn tweede goal van de middag, waarbij hij na een snelle aanval via Tim de Cler en Nuri Sahin bij de tweede paal de bal simpel binnen kon tikken.
Ook Giovanni van Bronckhorst was vol lof over het derde doelpunt dat zijn team zondag maakte. "Dat was een prachtige aanval, waarbij iedereen de bal één keer raakte. In het veld kan ik daar best van genieten. Het bewijst gewoon hoe goed we kunnen voetballen. Natuurlijk ben ik er ontzettend blij mee, dat we bij vlagen zo'n hoog niveau halen."
"Als ploeg worden we steeds sterker, het loopt elke wedstrijd beter", vervolgt hij. "Roda-uit is een heel moeilijke wedstrijd, topploegen hebben het hier altijd lastig. Om dan met 1-3 te winnen, is gewoon een heel goed resultaat. Of dit een eerste echte test voor ons was? Nou, Roda-uit is best een aardige graadmeter, ja."
Volgens de aanvoerder wordt het nu belangrijk om constanter te worden. "We laten bij vlagen goed voetbal zien. Het wordt nu belangrijk om dat niveau, gedurende een wedstrijd, zo lang mogelijk vast te houden. Het niveau dat we tegen Roda bij vlagen in de tweede helft lieten zien, moeten we eigenlijk iedere wedstrijd zien te halen."
Als Feyenoord daar in slaagt, hoeft de ploeg voor niemand bang te zijn. Ook niet voor regerend kampioen PSV, de volgende tegenstander van de Rotterdammers. "Als we elke wedstrijd geconcentreerd zijn en de juiste instelling op de mat leggen, kunnen we alle wedstrijden winnen", zegt De Guzman zelfverzekerd.
Ook Van Bronckhorst verheugt zich op het treffen met de kampioen, volgende week in Eindhoven. "Zulke duels zijn toch de krenten in de pap. Om daar als koploper heen te gaan, is natuurlijk mooi. Bovenaan staat verveelt nooit, haha. Maar het zal een moeilijke wedstrijd worden, PSV heeft gewoon een heel goede ploeg. Het zal voor ons belangrijk worden om ook daar een goed resultaat te behalen."
Als het zo bekijkt heeft alleen PSV er misschien recht op. Bovendien : als wij 2 goede seizoenen draaien nu dan ziet iedereen ons gewoon weer als topclub Feyenoord.quote:Op maandag 17 september 2007 10:05 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is meer dat we iets goeds te danken hebben aan een club waar we het liever niet van zien komen. Als je het eerlijk bekijkt heeft Feyenoord er geen recht op. Alleen op basis van de supporters aantallen kan Feyenoord in mijn ogen een grote club genoemd worden.
Kiprich deed dat een keer toen hij koud binnen de lijnen stond. Ik herinner mij de commentator nog (vast Ten Napel, maar dat weet ik niet zeker meer...). "Dit is wel het allerdomste wat je kunt doen als trainer (Van Hanegem), een koude wisselspeler een penalty laten nemen." En die bal rolde toch zo droog het doel in.quote:Op maandag 17 september 2007 10:28 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
trip to memory-lane .. remember Joszef Kiprich ?? die bal rolde altijd tergend langzaam de andere hoek in als waar de keeper indook...
Indeed...quote:Op maandag 17 september 2007 10:42 schreef Erasmusch het volgende:
Goede tackle van Hofland (?) trouwens bij die 2e goal.
geniaal was datquote:Op maandag 17 september 2007 10:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kiprich deed dat een keer toen hij koud binnen de lijnen stond. Ik herinner mij de commentator nog (vast Ten Napel, maar dat weet ik niet zeker meer...). "Dit is wel het allerdomste wat je kunt doen als trainer (Van Hanegem), een koude wisselspeler een penalty laten nemen." En die bal rolde toch zo droog het doel in.![]()
![]()
Legendarisch man..quote:Op maandag 17 september 2007 10:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kiprich deed dat een keer toen hij koud binnen de lijnen stond. Ik herinner mij de commentator nog (vast Ten Napel, maar dat weet ik niet zeker meer...). "Dit is wel het allerdomste wat je kunt doen als trainer (Van Hanegem), een koude wisselspeler een penalty laten nemen." En die bal rolde toch zo droog het doel in.![]()
![]()
Legendarisch! Was volgens mij tegen P$V toch?quote:Op maandag 17 september 2007 10:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 13:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Legendarisch! Was volgens mij tegen P$V toch?
quote:Op maandag 17 september 2007 13:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Legendarisch! Was volgens mij tegen P$V toch?
quote:Willem van Hanegem, trainer van Feyenoord, wisselde in het duel tussen Feyenoord en PSV Glaucio voor Kiprich op een nogal omstreden moment. Het stond 1-2 voor PSV en Feyenoord kreeg een strafschop die door Stan Valckx werd veroorzaakt. Kiprich kwam aangestiefeld en verschalkte PSV-doelman Stanley Menzo met een mooie schuiver. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 3-2, ook door een doelpunt van Kiprich!
quote:Op maandag 17 september 2007 13:17 schreef gitaarsnaar het volgende:
Willem van Hanegem, trainer van Feyenoord, wisselde in het duel tussen Feyenoord en PSV Glaucio voor Kiprich op een nogal omstreden moment. Het stond 1-2 voor PSV en Feyenoord kreeg een strafschop die door Stan Valckx werd veroorzaakt. Kiprich kwam aangestiefeld en verschalkte PSV-doelman Stanley Menzo met een mooie schuiver. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 3-2, ook door een doelpunt van Kiprich!
[..]legendarisch
Omdat Urby véél beter isquote:Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef zjroentje het volgende:
Lekker doelpunt zeg, die 1-3.
Alleen matig dat De Cler 'm niet in 1 keer voorgaf.En waarom staat die knakker niet in Oranje?
Als back zeker niet. Urby is geen back, net als Drenthe.quote:
quote:Op maandag 17 september 2007 14:04 schreef AlPacinoBrunssum het volgende:
wat is feyenoord eigenlijk??
zijn die suporters bouwvakkers die allemaal muurtjes metselen omdat ze analfabeet zijn??
groeten Klaas-Jan H. en niet Holleder
Boeit die wedstrijd tegen de joden nou. Vind je het zo belangrijk om de decepties van de afgelopen jaren teniet te doen door dan te winnen?quote:
Iets dat overigens niet gaat gebeuren. Ik ga me niks wijsmaken. Dat wordt op z'n hoogst een gelijkspel.quote:Op maandag 17 september 2007 14:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Boeit die wedstrijd tegen de joden nou. Vind je het zo belangrijk om de decepties van de afgelopen jaren teniet te doen door dan te winnen?
quote:Op maandag 17 september 2007 14:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Boeit die wedstrijd tegen de joden nou. Vind je het zo belangrijk om de decepties van de afgelopen jaren teniet te doen door dan te winnen?
Pff....quote:Op maandag 17 september 2007 14:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Iets dat overigens niet gaat gebeuren. Ik ga me niks wijsmaken. Dat wordt op z'n hoogst een gelijkspel.
Het is een wedstrijd zoals elke andere. Boeit me echt geen flikker meer die hele klassieker...quote:Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]Je maakt een grapje? Ook al hadden we de afgelopen jaren elke keer met 4-0 gewonnen, dan nog was dit de wedstrijd van het jaar. Wedstrijdjes als die tegen Roda en Willem II zijn leuk voor de puntjes, maar dat is pas een wedstrijd.
Blijf eens van dat witte poeder af jijquote:Op maandag 17 september 2007 15:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is een wedstrijd zoals elke andere. Boeit me echt geen flikker meer die hele klassieker...
whahaquote:Op maandag 17 september 2007 14:04 schreef AlPacinoBrunssum het volgende:
wat is feyenoord eigenlijk??
zijn die suporters bouwvakkers die allemaal muurtjes metselen omdat ze analfabeet zijn??
groeten Klaas-Jan H. en niet Holleder
Tja, een topspeler halen is voor Feyenoord onmogelijk, zelfs een speler net onder de top verdient al te veel. Veel te veel voor Feyenoord. Dus hoe kan Bosz nou met die namen komen!quote:Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik las net overigens dat stukje over wat er zich afspeelde bij Feyenoord net voor de play-offs van vorig seizoen. Koeman werd kwaad op Bosz omdat deze met namen als Perez en Gio kwam, en riep "kom toch eens met reele namen!". Nog steeds nachtmerries van die manNog nooit zo'n ambitieloze sul gezien
ik weet bijna wel zeker van nietquote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Niet dat ik denk dat deze spelers allemaal waren gekomen als Erwin Koeman nog trainer was geweest trouwens.
zie OPquote:Op maandag 17 september 2007 16:29 schreef VoreG het volgende:
Wat hebben jullie nog rondlopen aan verdedigers?
quote:Op maandag 17 september 2007 16:13 schreef TC03 het volgende:
Vervelend van Vlaar. Ik zeg: Jordy Buijs.
Volgens mij moet jij eens in de geschiedenisboeken gaan duiken fopspeen.quote:
Ik zou wel anders lullen, wanneer ik daar aan zat.quote:Op maandag 17 september 2007 15:01 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Blijf eens van dat witte poeder af jij![]()
Vantevoren er vanuit gaan dat een gelijkspel het maximaal haalbare is (terwijl je nu met zo'n goed elftal zit en Ajax slecht draait) is nog dommer dan er vanuit gaan dat je daar met speels gemak gaat winnen.quote:Op maandag 17 september 2007 18:04 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij eens in de geschiedenisboeken gaan duiken fopspeen.
Hoevaak ik al niet in de Kuip heb gezeten met een gevoel vanNadat we weer van de mat waren geveegd. Ik pas wel op met die uitspraken van jou.
En elk jaar: als we een keer van ajax hadden kunnen winnen was het dit jaar wel![]()
ajax is gewoon altijd kut voor ons, al spelen we tegen de F'jes. Maar dat is bij jou nog niet doorgedrongen geloof ik.
Ik denk dat het wel anders wordt als je weer een keer wint of in ieder geval fatsoenlijke tegenstand biedt. Ik kijk in ieder geval met een stuk minder vertrouwen naar de wedstrijden tegen Feyenoord dan vorig jaar.quote:Op maandag 17 september 2007 18:10 schreef Happel het volgende:
Tuurlijk haat ik ze, tuurlijk moet Feijenoord winnen. De wedstrijd in zijn geheel doet me alleen weinig meer. Vorig jaar was het echt suf. Dat wordt alleen maar erger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |