Nou, ik ben even gaan zoeken, maar het kán wel hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:51 schreef Nadine26 het volgende:
Een overdosis, bijvoorbeeld. Maar dat schijnt niet te kunnen, lees ik hierboven (Pietverdriet).
Nee, ik vind dat helemaal niet zo gek, die 40 minuten. Eerst zoek je zelf. De politie is er, ook als je snel belt, pas veel later, of dusdanig georganiseerd en geïnformeerd dat ze gaan zoeken op plaatsen die jij in die 40 minuten al kan hebben afgezocht, als ze al direct komen. (Heb het trouwens ook paar keer aan de hand gehad hoor. Trouwens ook huisdier Ollie verdwenen een keer, ook hectisch...)quote:Op zondag 16 september 2007 00:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Daar klopt inderdaad de ballen van. Toen mijn dochtertje van 2 laatst weg was (nadat mijn andere dochter de voordeur open had laten staan, was ze ongezien aan de wandel gegaan) heb ik misschien twee minuten langs de gracht gerend en geroepen en alle doemscenario's langs zien flitsen, of niet eens, ik denk eerder één minuut, en toen begon ik al te gillen over de politie. Op hetzelfde moment vond ik haar terug.
Veertig minuten! Elke seconde duurt een eeuw als je kind weg is. Je gaat razendsnel alle mogelijkheden af - in het geval van Maddie is dat: Hoe ver is het water (zee/zwembad)? Hoe ver kan ze zijn als ze zélf aan de wandel is gegaan? Hoe ver kan ze zijn als ze is ontvoerd? Met een auto?
Kennelijk hebben Kate & Gerry alleen mogelijkheid 3 (of zelfs 4) serieus overwogen, maar dan nóg kost die gedachtengang je hooguit een paar minuten, terwijl je zelf als een kip zonder kop aan het zoeken bent, in de wetenschap dat elke nanoseconde telt. Dus: POLITE BELLEN!!!!
Maar Kate wist al gelijk zeker dat ze ontvoerd was.quote:Op zondag 16 september 2007 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat helemaal niet zo gek, die 40 minuten. Eerst zoek je zelf. De politie is er, ook als je snel belt, pas veel later, of dusdanig georganiseerd en geïnformeerd dat ze gaan zoeken op plaatsen die jij in die 40 minuten al kan hebben afgezocht, als ze al direct komen.
Waarna een veel nuchterdere Gerry voorstelde om eerst even te zoeken, stel ik me voor?quote:Op zondag 16 september 2007 00:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar Kate wist al gelijk zeker dat ze ontvoerd was.
They've taken her!
Ik blijf het raar vinden dat ze niet gelijk gebeld hebben. En helemaal vreemd dat ze dan nu de politie verwijten dat ze niet sneller gereageerd hebben.quote:Op zondag 16 september 2007 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarna een veel nuchterdere Gerry voorstelde om eerst even te zoeken, stel ik me voor?
Nee, 100 % zekerheid dat dit gebruikt werd bestaat ook niet dacht ik, de bodily fluïds uit de huur-auto waaruit men die conclusie trok zijn niet conclusive. De McCanns, beiden GPs las ik (dus niet de 1 GP en de ander anesthesist) spreken tegen dat zij dat aan hun kinderen geven.quote:Op zondag 16 september 2007 00:20 schreef Sarah78 het volgende:
Vinden jullie een overdosis eigenlijk nog wel een dood per ongeluk? Ik vind het erg ver gaan om een kind een slaapmiddel te geven of is dat normaal( heb zelf geen kids..)
Quote van Nadine:
Een overdosis, bijvoorbeeld. Maar dat schijnt niet te kunnen, lees ik hierboven (Pietverdriet). Misschien kon Kate, anesthesiste van beroep, wel aan bepaalde medicijnen komen via het ziekenhuis waar ze werkt? Gewoon een algehele verdoving voor het slapen gaan - dan ga je als ouders natuurlijk wel met een gerust gevoel uit eten...
Na grote commotie, zochten ze eerst zelf (dankzij Gerry's nuchtere ingeving), ten einde raad na 40 minuten belden zij de politie en die doet er vervolgens lang (hoe lang?) over om ter plaatse te zijn???quote:Op zondag 16 september 2007 00:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat ze niet gelijk gebeld hebben. En helemaal vreemd dat ze dan nu de politie verwijten dat ze niet sneller gereageerd hebben.
Hmm, het is iig geen moord met voorbedachte rade. En het was dan ook niet de bedoeling dat Maddie zou overlijden. Dood door schuld dan dus, denk ik.quote:Op zondag 16 september 2007 00:20 schreef Sarah78 het volgende:
Vinden jullie een overdosis eigenlijk nog wel een dood per ongeluk? Ik vind het erg ver gaan om een kind een slaapmiddel te geven of is dat normaal( heb zelf geen kids..)
Dus alles over die vermeende overdosis is nog steeds geen feit?quote:Op zondag 16 september 2007 00:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, 100 % zekerheid dat dit gebruikt werd bestaat ook niet dacht ik, de bodily fluïds uit de huur-auto waaruit men die conclusie trok zijn niet conclusive. De McCanns, beiden GPs las ik (dus niet de 1 GP en de ander anesthesist) spreken tegen dat zij dat aan hun kinderen geven.
Wel dan? Dan hadden ze de ouders sws kunnen vastzetten toch, charge: dood door schuld?quote:Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef Sarah78 het volgende:
[..]
Dus alles over die vermeende overdosis is nog steeds geen feit?
Nee, niets uit dat verhaal is op dit moment een feit.quote:Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef Sarah78 het volgende:
[..]
Dus alles over die vermeende overdosis is nog steeds geen feit?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:32 schreef Suko het volgende:
De McCanns zeggen alleen Calpol in het apartement te hebben gehad maar niks van gebruikt, een soort paracetamol. Mijn vader nam wel eens eens paracetamolletje, die was daar altijd tamelijk bewusteloos van qua niet gewend.
Ik slik bijna geen medicijnen, dus als ik een ibuprofen tegen de hoofdpijn neem val ik vaak in een hele diepe slaap, ook nog eens vrij snel nadat ik het heb ingenomen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:30 schreef ThinkTank het volgende:
Dat is een bijwerking waar mij niets van bekend is.
Ze hadden het kind dus ook zo'n calpol kunnen geven tegen een hoofdpijn waarover ze klaagde hè.quote:Op zondag 16 september 2007 00:37 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
[..]
Ik slik bijna geen medicijnen, dus als ik een ibuprofen tegen de hoofdpijn neem val ik vaak in een hele diepe slaap, ook nog eens vrij snel nadat ik het heb ingenomen.
De keren dat jij een kind kwijt was, dacht je waarschijnlijk niet meteen aan een ontvoering. Was dat wél het geval geweest, dan had je ook meteen gedacht: 'Auto!' en: 'Heel ver weg!' en: 'Politie!'quote:Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
Na grote commotie, zochten ze eerst zelf (dankzij Gerry's nuchtere ingeving), ten einde raad na 40 minuten belden zij de politie en die doet er vervolgens lang (hoe lang?) over om ter plaatse te zijn???
Nee, dat heeft ze niet gezien, want ze was hysterisch, omdat haar kind weg was en dacht dat ze weggenomen was. Vrouwen kunnen vrij eh intuïtief reageren waar het de veiligheid van hun kinderen betreft. Mannen zijn rationeler en dus nuchterdere Gerry zegt, misschien is ze opgestaan en weggelopen op zoek naar mummy and daddy.quote:Op zondag 16 september 2007 00:43 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De keren dat jij een kind kwijt was, dacht je waarschijnlijk niet meteen aan een ontvoering. Was dat wél het geval geweest, dan had je ook meteen gedacht: 'Auto!' en: 'Heel ver weg!' en: 'Politie!'
En nee, ik denk niet dat nuchtere Gerry heeft geprobeerd het ontvoeringsscenario uit Kates hoofd te praten, want Kate had meteen die knuffel al gezien, die zo hoog op de kast lag. En dat geforceerde raamluik. Voor de McCanns was het van meet af aan een uitgemaakte zaak: Maddie was uit haar bedje geroofd door een vreemde man. Dat kon gebeurd zijn tussen 21.30 en 22.00 uur.
Ga je dan eerst 40 minuten in de bosjes rond het appartementencomplex zoeken? Aan de hotelgasten vragen of ze een klein meisje hebben gezien? In het zwembad turen?
Nee. Je belt de politie. En wel meteen.
Dat hadden ze alleen kunnen zeggen als het de waarheid was. Zo niet, dan was bij de autopsie wel aan het licht gekomen dat er wat zwaarder geschut was ingezetquote:Op zondag 16 september 2007 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
En waarom dan het laten verdwijnen van het lichaampje, ze hadden gewoon kunnen zeggen: overleden, na pilletje tegen de hoofdpijn.
Ik zei het verkeerd. Is het nu wel of niet dat Maddie wel eens slaapmiddelen kreeg?quote:Op zondag 16 september 2007 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel dan? Dan hadden ze de ouders sws kunnen vastzetten toch, charge: dood door schuld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |