Als je smetvrees hebt kan je beter professionele hulp zoeken dan je vriend lastig vallen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:58 schreef Aventura het volgende:
Het is al een eeuwenoude discussie maar ik vraag het me elke keer weer af: zit schoonmaken in de genen? Ik zelf ben vrouw, hoog opgeleid, geen huishoudkunde gehad, niks van mijn moeder geleerd. Maar toch houd ik mijn appartement redelijk schoon. Ik heb een schoonmaakkast met allerhande spul erin, van spiritus tot dweilen tot CIF.. Ik ben helemaal geen schoonmaakfreak maar ik heb wel mijn routines; elke week bed afhalen, 2x per week zuigen, etc. etc.
Vriend: zelfde achtergrond, maar in zijn appartement is het een puinhoop. Stoffig, vloer plakkerig...
En hij mist basics zoals theedoeken, onderzetters, ovenhandschoen, sponsjes, verschillende soorten reinigers, etc. En hij is zo pragmatisch. Zeg ik, he ik ruik een vies luchtje in je toilet. Hij: dat kan niet: ik heb gisteren schoongemaakt. Zucht, nee, een doekje over de pleebril halen en wat WC-eend in de pot spuiten is niet voldoende! Pas als je rondom de pot dweilt en ook onder de bril alles wegpoetst, is het pas echt schoon (en ruikt het echt fris). Zucht. En hij is niet de enige man die ik ken, die zo leeft.
Nog een voorbeeld, een oom van mij (ver in de 40) leeft alleen. Mijn ma en tante maken om beurten bij hem schoon. Want ja man alleen, werkt fulltime, dan kan je wel hulp gebruiken niet?
Ik sprong uit mijn vel toen ik dat hoorde. Ik zit in dezelfde situatie maar ik heb het wel in orde. Wat is het excuus? Luiheid, domheid, of snappen mannen gewoon echt niet hoe ze moeten schoonmaken?
Hoe kan het dat ik wel weet hoe je moet schoonmaken en mannen niet?
de OP quotenquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je smetvrees hebt kan je beter professionele hulp zoeken dan je vriend lastig vallen.
Je geeft het zelf al aan, vrouwen ergeren zich aan vieze dingen, mannen boeit het gewoon minder. Als je aan die oom vraagt of hij het nodig vind dat die tantes komen schoonmaken dan zal het andwoord "nee" zijn, maar ja die vrouwen konden het gewoon niet laten ...quote:Zeg ik, he ik ruik een vies luchtje in je toilet.
Niet dus, ik hoefde thuis nooit iets te doen. Ja de vaatwasser uitruimenquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef TheGodfather3 het volgende:
Het zit niet in de genen, maar in de opvoeding die je van huis uit meekrijgt.![]()
neuh ook dat niet, mijn moeder was altijd heel proper en ik was vroeger een echte sloddervos, liet alles slingeren en de afwas die stond rustig een weekjequote:Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef TheGodfather3 het volgende:
Het zit niet in de genen, maar in de opvoeding die je van huis uit meekrijgt.![]()
Ja, dat heb ik precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
neuh ook dat niet, mijn moeder was altijd heel proper en ik was vroeger een echte sloddervos, liet alles slingeren en de afwas die stond rustig een weekjemaar op een gegeven moment kwam ik in rustiger vaarwater en sindsdien is het gewoon een deel van de dag, elke dag even stofzuigen en wat kleine dingetjes doen. uurtje tijd en het huis is schoon en blijft dat ook.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn moeder is redelijk opruimerig maar mijn vader (alleenstaand) is echt super netjes waardoor het hele huis blinkt. Heb van mijn moeder ook altijd geleerd mijn kamer zelf te poetsen en moest ook meehelpen in het huis, dusja.. dan krijg je het toch ook met de paplepel ingegoten denk ik..quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef TheGodfather3 het volgende:
dan ben je echt een schraal hoertjequote:Op zaterdag 15 september 2007 11:25 schreef Ole het volgende:
Ik zoek mijn eventuele vriendjes er op uit![]()
Mannen maken optisch schoon. Als je het niet ziet is het er nietquote:Op zaterdag 15 september 2007 10:58 schreef Aventura het volgende:
. Hij: dat kan niet: ik heb gisteren schoongemaakt. Zucht, nee, een doekje over de pleebril halen en wat WC-eend in de pot spuiten is niet voldoende! Pas als je rondom de pot dweilt en ook onder de bril alles wegpoetst, is het pas echt schoon (en ruikt het echt fris). Zucht. En hij is niet de enige man die ik ken, die zo leeft.
Ik heb thuis nooit iets hoeven doen, echt helemaal niets. En ik ben toch wel zoo super netjes. Dat het af en toe lichtelijk neurotische is.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef TheGodfather3 het volgende:
Maar je hebt het je moeder wel zien doen. En haar horen verzuchten wat een rommel het was of dat nu alles weer lekker aan kant was.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:21 schreef Aventura het volgende:
Niet dus, ik hoefde thuis nooit iets te doen. Ja de vaatwasser uitruimen
Ik moet mn eigen toilet schoonmaken, maar ik ga toch echt niet zittend plassenquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:37 schreef Joepie het volgende:
[..]
Mannen maken optisch schoon. Als je het niet ziet is het er niet
Dus onder de wc bril schoonmaken is overbodig.
En even serieus: ik ben benieuwd hoeveel mannen voortaan zittend zijn gaan plassen zodra ze het eigen toilet moesten schoonmaken. Scheelt aardig wat ranzige spetters op je vloer.
(mijn opa en oma hadden vroeger heel ouderwets ook vloerbedekking op het toilet. Echt gadverdamme. Zeker omdat mijn opa parkinson had. Gelukkig heeft vader daar een keer het toilet gewoon getegeld)
quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik denk dat veel vrouwen het ook gewoon leuk vinden om te doen.
Daar hoef je je niet voor te schamen hoorquote:
Vloerbedekking op het toilet en in de badkamer zie je tegenwoordig in Engeland nog vaak.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:37 schreef Joepie het volgende:
[..]
(mijn opa en oma hadden vroeger heel ouderwets ook vloerbedekking op het toilet. Echt gadverdamme. Zeker omdat mijn opa parkinson had. Gelukkig heeft vader daar een keer het toilet gewoon getegeld)
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:37 schreef Joepie het volgende:
[..]
Mannen maken optisch schoon. Als je het niet ziet is het er niet
Dus onder de wc bril schoonmaken is overbodig.
Ook helemaal mee eens. Ik beging elke keer dat ik de wc schoonmaak pissiger te worden. Onze wc is nogal smal dus ik heb door de spetters ook allemaal roestaanslag op onze 2 jaar oude radiator enzo. Echt goor. Terwijl hij echt wel netjes plast hoor, zo erg is ie niet. Maar toch, er vliegt weleens een spetter uit zijn baan.quote:En even serieus: ik ben benieuwd hoeveel mannen voortaan zittend zijn gaan plassen zodra ze het eigen toilet moesten schoonmaken. Scheelt aardig wat ranzige spetters op je vloer.
PM mij de nummers van je moeder en tante eens!quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:58 schreef Aventura het volgende:
Nog een voorbeeld, een oom van mij (ver in de 40) leeft alleen. Mijn ma en tante maken om beurten bij hem schoon. Want ja man alleen, werkt fulltime, dan kan je wel hulp gebruiken niet?
Ik heb nu al medelijden met dat arme kindquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
[..]
Ook helemaal mee eens. Ik beging elke keer dat ik de wc schoonmaak pissiger te worden. Onze wc is nogal smal dus ik heb door de spetters ook allemaal roestaanslag op onze 2 jaar oude radiator enzo. Echt goor. Terwijl hij echt wel netjes plast hoor, zo erg is ie niet. Maar toch, er vliegt weleens een spetter uit zijn baan.
Wij willen geen kinderen maar mocht ik er toch per ongeluk een krijgen en het is een jongen dan moet ie altijd zitten!
quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met dat arme kind![]()
Vrouwen willen gewoon dat mannen zittend gaan plassen uit nijd. Heeft niets met spetteren te maken maar met het gefrustreerd zijn over zelf nergens staand te kunnen plassen. Ik kan niet staan? Nou, dan mijn vriend/man/kind ook niet hoor!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die overal staande plast behalve bij zijn moeder thuis. Werkt perfect en hij heeft geen trauma ofzo hoor.![]()
Zijn drugs toch nog ergens goed voor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:47 schreef -skippybal- het volgende:
Schoonmaken zuigt. Echt nooit zin en doe het daarom dus ook niet vaak.
Ik weet nog wel dat toen ik vroeger nog wel eens aan de xtc zat, dat ik bij thuiskomst nog wel 's de neiging had opm het complete (!) huis te gaan schoonmaken. Vaak tot ongenoegen van de rest van het huis die om 0500 ineens wakker werden van een stofzuiger
Right, als jij dat wilt denken vind ik t prima. Zullen we weer ontopic gaan?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:51 schreef Samson het volgende:
[..]
Vrouwen willen gewoon dat mannen zittend gaan plassen uit nijd. Heeft niets met spetteren te maken maar met het gefrustreerd zijn over zelf nergens staand te kunnen plassen. Ik kan niet staan? Nou, dan mijn vriend/man/kind ook niet hoor!
Same here. En 't kost ook geen drol moeite om een kamer netjes te houden... Zodra je iets hebt gebruikt, gewoon terugleggen op de plaats waar het vandaan kwam. En geen nutteloze troep zoals kranten, verpakkingen, etc. laten slingeren maar direct wegpleuren.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik ben een man, en heb zelf eigenlijk altijd wel heel erg op orde. Kledingkast is netjes ingeruimd, keurig opgevouwen en gesorteerd op kleur, keuken schoon, vloer wordt regelmatig gedweild en gestofzuigd, plantjes keurig verzorgd, stof afgenomen, wasbak en spiegels schoon... etc. Wel zo prettig als je alles in één kamer hebt vind ik. Als het rommelig is dan slaap ik vaak ook minder goed. Toegegeven, dat zit geheel tussen de oren.
Geen idee van wie ik die genetische code heb, maar van mijn vader is het in ieder geval niet. Mijn moeder is wel netjes, maar ik span wel de kroon
Evengoed zie ik me niet als een burgerlijke poetser, integendeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |