abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:58:24 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_53192310
Het is al een eeuwenoude discussie maar ik vraag het me elke keer weer af: zit schoonmaken in de genen? Ik zelf ben vrouw, hoog opgeleid, geen huishoudkunde gehad, niks van mijn moeder geleerd. Maar toch houd ik mijn appartement redelijk schoon. Ik heb een schoonmaakkast met allerhande spul erin, van spiritus tot dweilen tot CIF.. Ik ben helemaal geen schoonmaakfreak maar ik heb wel mijn routines; elke week bed afhalen, 2x per week zuigen, etc. etc.

Vriend: zelfde achtergrond, maar in zijn appartement is het een puinhoop. Stoffig, vloer plakkerig...
En hij mist basics zoals theedoeken, onderzetters, ovenhandschoen, sponsjes, verschillende soorten reinigers, etc. En hij is zo pragmatisch. Zeg ik, he ik ruik een vies luchtje in je toilet. Hij: dat kan niet: ik heb gisteren schoongemaakt. Zucht, nee, een doekje over de pleebril halen en wat WC-eend in de pot spuiten is niet voldoende! Pas als je rondom de pot dweilt en ook onder de bril alles wegpoetst, is het pas echt schoon (en ruikt het echt fris). Zucht. En hij is niet de enige man die ik ken, die zo leeft.

Nog een voorbeeld, een oom van mij (ver in de 40) leeft alleen. Mijn ma en tante maken om beurten bij hem schoon. Want ja man alleen, werkt fulltime, dan kan je wel hulp gebruiken niet?
Ik sprong uit mijn vel toen ik dat hoorde. Ik zit in dezelfde situatie maar ik heb het wel in orde. Wat is het excuus? Luiheid, domheid, of snappen mannen gewoon echt niet hoe ze moeten schoonmaken?

Hoe kan het dat ik wel weet hoe je moet schoonmaken en mannen niet?
  Redactie Games zaterdag 15 september 2007 @ 11:06:46 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_53192451
Omdat het gewoon in je genen zit als vrouw, ook al wil je het misschien stiekem niet toegeven
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_53192477
Ik woon hier met 3 andere mannen en het is hier echt een teringbende, zal dus wel in de genen zitten.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_53192479
Alle mensen op deze aardkloot die een poes als lichaamsdeel hebben moeten schoonmaken.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:08:38 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53192489
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:58 schreef Aventura het volgende:
Het is al een eeuwenoude discussie maar ik vraag het me elke keer weer af: zit schoonmaken in de genen? Ik zelf ben vrouw, hoog opgeleid, geen huishoudkunde gehad, niks van mijn moeder geleerd. Maar toch houd ik mijn appartement redelijk schoon. Ik heb een schoonmaakkast met allerhande spul erin, van spiritus tot dweilen tot CIF.. Ik ben helemaal geen schoonmaakfreak maar ik heb wel mijn routines; elke week bed afhalen, 2x per week zuigen, etc. etc.

Vriend: zelfde achtergrond, maar in zijn appartement is het een puinhoop. Stoffig, vloer plakkerig...
En hij mist basics zoals theedoeken, onderzetters, ovenhandschoen, sponsjes, verschillende soorten reinigers, etc. En hij is zo pragmatisch. Zeg ik, he ik ruik een vies luchtje in je toilet. Hij: dat kan niet: ik heb gisteren schoongemaakt. Zucht, nee, een doekje over de pleebril halen en wat WC-eend in de pot spuiten is niet voldoende! Pas als je rondom de pot dweilt en ook onder de bril alles wegpoetst, is het pas echt schoon (en ruikt het echt fris). Zucht. En hij is niet de enige man die ik ken, die zo leeft.

Nog een voorbeeld, een oom van mij (ver in de 40) leeft alleen. Mijn ma en tante maken om beurten bij hem schoon. Want ja man alleen, werkt fulltime, dan kan je wel hulp gebruiken niet?
Ik sprong uit mijn vel toen ik dat hoorde. Ik zit in dezelfde situatie maar ik heb het wel in orde. Wat is het excuus? Luiheid, domheid, of snappen mannen gewoon echt niet hoe ze moeten schoonmaken?

Hoe kan het dat ik wel weet hoe je moet schoonmaken en mannen niet?
Als je smetvrees hebt kan je beter professionele hulp zoeken dan je vriend lastig vallen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53192503
luiheid

+ op mijn wc zit een soort van roest die er niet af gaat, motiveert niet tot schoonmaken, is dus ook al halfjaar niet goed gebeurt. wel de basics natuurlijk. ik doe alleen dingen die strikt noodzakelijk zijn. nu heb ik spinnewebben bij mijn bed bijna naast mijn hoofd, en al het servies ed moet afgewassen worden. je leert ermee leven. het interreseert me gewoon echt geen zak (hygiëne)
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_53192520
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je smetvrees hebt kan je beter professionele hulp zoeken dan je vriend lastig vallen.
de OP quoten
oneindig...?
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:10:03 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53192523
Hier is het omgekeerd

Swets is veel meer van de opruim en schoonmaak dan ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53192569
Neu, ik was altijd heel erg slordig en tegenwoordig ben ik juist wat meer van het opruimen en schoonmaken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:15:27 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_53192637
Even voor de goede orde, ik ben van nature lui en ook wel vrij slordig. Maar het is in mijn huis niet smerig/vies. Ik zorg dat de basics op orde zijn: keuken, plee, bed.
En ook al heb ik niet geleerd hoe ik ramen moet lappen of een wc moet poetsen, kan het wel. Maar het lijkt wel alsof de meeste mannen geen idee hebben.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:16:35 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53192653
pardon ik ben de ultieme huisman , gewoon een kwestie van doen, je komt er vanzelf achter wat wel en niet gaat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_53192675
quote:
Zeg ik, he ik ruik een vies luchtje in je toilet.
Je geeft het zelf al aan, vrouwen ergeren zich aan vieze dingen, mannen boeit het gewoon minder. Als je aan die oom vraagt of hij het nodig vind dat die tantes komen schoonmaken dan zal het andwoord "nee" zijn, maar ja die vrouwen konden het gewoon niet laten ...
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 september 2007 @ 11:19:49 #13
22592 crew  Ole
pi_53192709
Ze zeggen dat sterrenbeeld maagd ook netjes is
helaas.. ik dus niet
Ik heb alles wel hoor! En ik probeer ook.. maar het rotzooi maken gaat net iets sneller dan het opruimen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_53192718
Het zit niet in de genen, maar in de opvoeding die je van huis uit meekrijgt.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:21:47 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_53192737
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:20 schreef TheGodfather3 het volgende:
Niet dus, ik hoefde thuis nooit iets te doen. Ja de vaatwasser uitruimen
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:22:16 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53192746
quote:
neuh ook dat niet, mijn moeder was altijd heel proper en ik was vroeger een echte sloddervos, liet alles slingeren en de afwas die stond rustig een weekje maar op een gegeven moment kwam ik in rustiger vaarwater en sindsdien is het gewoon een deel van de dag, elke dag even stofzuigen en wat kleine dingetjes doen. uurtje tijd en het huis is schoon en blijft dat ook.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Games zaterdag 15 september 2007 @ 11:22:36 #17
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_53192752
Zeg, krijg je van dat schoonmaken dan ook een warm fuzzy feeling van?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_53192771
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:22 schreef Klonk het volgende:

[..]

neuh ook dat niet, mijn moeder was altijd heel proper en ik was vroeger een echte sloddervos, liet alles slingeren en de afwas die stond rustig een weekje maar op een gegeven moment kwam ik in rustiger vaarwater en sindsdien is het gewoon een deel van de dag, elke dag even stofzuigen en wat kleine dingetjes doen. uurtje tijd en het huis is schoon en blijft dat ook.
Ja, dat heb ik precies hetzelfde.
Ik vond het altijd zo debiel dat mijn moeder de handdoeken precies hetzelfde opvouwde en dan zo recht mogelijk in de kast legde.
Nu doe ik het zelf ook.
pi_53192774
quote:
Daar ben ik het wel mee eens. Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn moeder is redelijk opruimerig maar mijn vader (alleenstaand) is echt super netjes waardoor het hele huis blinkt. Heb van mijn moeder ook altijd geleerd mijn kamer zelf te poetsen en moest ook meehelpen in het huis, dusja.. dan krijg je het toch ook met de paplepel ingegoten denk ik..
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 september 2007 @ 11:25:35 #20
22592 crew  Ole
pi_53192800
Ik zoek mijn eventuele vriendjes er op uit
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_53192811
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:25 schreef Ole het volgende:
Ik zoek mijn eventuele vriendjes er op uit
dan ben je echt een schraal hoertje
oneindig...?
pi_53192901
ik denk dat ik wel vergelijkbaar ben met je vriend 1x in de maand stofzuigen is genoeg, en dan is mn kamer schoon

het is kutwerk, en ik heb zo weinig vrijetijd dat ik niet meer dan nodig mn tijd wil besteden aan schoonmaken.. die paar uurtjes in de week die ik voor mezelf heb, steek ik liever in mn auto die maak ik trouwens ook ongeveer 1x in de maand schoon
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:34:46 #23
177846 colette
kloon van conleche
pi_53192975
Het zit niet in mijn genen in ieder geval. Mijn bijnaam vroeger was niet conleche, maar Bets Flodder. (en dat was voor het tijdperk van die films bedenk ik me nu ineens!) Ik ben een enorme rommelkont en hoewel ik m'n badkamer en keuken wel schoonhou is de rest een teringbende. Ik weet altijd wel wat leukers te doen. Soms krijg ik het op m'n heupen en dan begin ik met schoonmaken, maar dan doe ik het weer te grondig, zodat ik met een spiegelende afzuigkap zit, waar ik dan 3 uur mee bezig ben geweest . Vlag op een modderschuit. Het rare is: ik hou wel van sorteren, dus ik heb m'n handdoeken netjes opgestapeld, het zijn allemaal kleuren blauw en die leg ik dan oplopend in kleur. Dus laat ik het zo stellen: mijn prioriteiten wat betreft schoonmaken liggen wat vreemd. En blijkbaar schaam ik me er niet eens voor, want anders had ik het niet verteld. Aan de opvoeding ligt het niet, want bij mij thuis kon je van de vloer eten, bovendien kreeg ik ook allerlei klusjes te doen en ik weet dus wel hoe alles moet.
pi_53193002
ik zie het doorgaans ook echt niet als iets vies is.. goed, als de stofvlokken in de rondte vliegen zie ik dat natuurlijk wel, maar bijvoorbeeld de badkamer ofzow, echt niet.. Er zijn ook mensen die tegeltjes schoonmaken in de badkamer, dan denk ik: "WTF? " Zo lang er geen bruine aanslag in de plee zit en de wcgeur het niet wint van de luchtverfrisser, is het daar schoon
pi_53193049
quote:
. Hij: dat kan niet: ik heb gisteren schoongemaakt. Zucht, nee, een doekje over de pleebril halen en wat WC-eend in de pot spuiten is niet voldoende! Pas als je rondom de pot dweilt en ook onder de bril alles wegpoetst, is het pas echt schoon (en ruikt het echt fris). Zucht. En hij is niet de enige man die ik ken, die zo leeft.
Mannen maken optisch schoon. Als je het niet ziet is het er niet
Dus onder de wc bril schoonmaken is overbodig.

En even serieus: ik ben benieuwd hoeveel mannen voortaan zittend zijn gaan plassen zodra ze het eigen toilet moesten schoonmaken. Scheelt aardig wat ranzige spetters op je vloer.

(mijn opa en oma hadden vroeger heel ouderwets ook vloerbedekking op het toilet. Echt gadverdamme. Zeker omdat mijn opa parkinson had. Gelukkig heeft vader daar een keer het toilet gewoon getegeld)
pi_53193228
quote:
Ik heb thuis nooit iets hoeven doen, echt helemaal niets. En ik ben toch wel zoo super netjes. Dat het af en toe lichtelijk neurotische is.
pi_53193238
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:21 schreef Aventura het volgende:
Niet dus, ik hoefde thuis nooit iets te doen. Ja de vaatwasser uitruimen
Maar je hebt het je moeder wel zien doen. En haar horen verzuchten wat een rommel het was of dat nu alles weer lekker aan kant was.

Ik hoefde ook geen hol te doen thuis vroeger, want mn moeder wilde alles exact op haar manier en als zij het deed ging het goed en snel en ga jij nou maar je huiswerk maken. En nu ben ik zelf een poetsmiepje. Ik heb zelfs stofzuigerzakverfrissers

Ik denk dat het met een verschil in interesse / waardering te maken heeft. Vrouwen lijken ook eerder op te merken dat je je huis aan kant hebt. Als je bij een vriendje zn huis eens een goede beurt geeft heeft ie het vaak niet eens door. Als je toch het verschil niet merkt tussen schoon en vies kan ik me goed voorstellen dat je geen schoonmaakroutine ontwikkeld. Mannen doen daarom denk ik ook vaak pas de afwas als ze niks meer hebben qua glazen / serviesgoed. Vrouwen hebben graag het aanrecht leeg ook al hebben ze nog 3 rijtjes schoon in de kast staan.

Uiteraard enorm gegeneraliseerd want je hebt ook superhuismannen en slonsvrouwen, maar volgens mij ligt dus het verschil in de waardering van een schoon en opgeruimd huis en hebben vrouwen gemiddeld vaker daar oog voor.
pi_53193256
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:37 schreef Joepie het volgende:

[..]

En even serieus: ik ben benieuwd hoeveel mannen voortaan zittend zijn gaan plassen zodra ze het eigen toilet moesten schoonmaken. Scheelt aardig wat ranzige spetters op je vloer.

(mijn opa en oma hadden vroeger heel ouderwets ook vloerbedekking op het toilet. Echt gadverdamme. Zeker omdat mijn opa parkinson had. Gelukkig heeft vader daar een keer het toilet gewoon getegeld)
Ik moet mn eigen toilet schoonmaken, maar ik ga toch echt niet zittend plassen Zal ook niet nodig zijn, omdat het onderhand bekend mag zijn dat vrouwen een grotere bende van een toilet maken dan mannen. Maar meer ontopic: Ik denk dat mannen zich gewoon minder met schoonmaken bezig houden dan vrouwen. Ik heb wel wat beters met mn tijd te doen dan dwangmatig een paar keer per week lopen stofzuigen, stoffen dweilen etc. Ik denk dat veel vrouwen het ook gewoon leuk vinden om te doen. Als ik bezoek krijg maak ik goed schoon, en ik houd het bij een keer per week stofzuigen (ook geen ramp als het 1x per 2 weken is trouwens) en toilet e.d. schoonmaken.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:47:08 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_53193292
Mijn vriendje zegt dat mijn schoonmaakdrang , obsessive compulsive behaviour is. Ik heb dat geaccepteerd.
Net als dat hij maar moet accepteren dat mensen met een persoonlijkheids stoornis zomaar ineens frigide kunnen worden
pi_53193309
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:45 schreef Samson het volgende:

[..]
Ik denk dat veel vrouwen het ook gewoon leuk vinden om te doen.
pi_53193366
Ik hoefde ook niet al te veel te doen vroeger. Eigenlijk wel, maar ik deed het gewoon niet. Maar als klein kind loop je toch vaak om je moeder heen. Ik merk dat ik in de loop der jaren steeds meer op mijn moeders manier ga doen, ik denk dat dat komt omdat ik haar heel veel heb zien doen. En zij is inderdaad erg schoon en netjes. Ik kan me nog wel herinneren dat ze vroeger weleens zei dat ze dingen op een bepaalde manier deed en waarom. Blijkbaar heb ik daar erg veel van meegekregen zonder dat ik het doorhad. Ik vind de meeste dingen ook onzin. Ik heb precies hetzelfde met die handdoeken als Biancavia!

Mijn vriend aan de andere kant....Zucht.... Die komt uit een huishouden waar het wel schoon is, maar er wordt daar helemaal geen nadruk gelegd op uiterlijk vertoon van het huis. Het is altijd een beetje rommelig, ze hebben geen mooie spullen, etc. Meer op de manier van 'we hebben toch een dak boven ons hoofd, wat kan ons het schelen hoe het eruit ziet'. En dat had mijn vriend dus ook in zijn flat toen we nog niet samenwoonden. Zijn kant van de familie is gewoon nogal grof in hun handelingen. Behalve moeders, maar dioe zegt nergens iets van. Ze letten niet echt op wat ze doen. Elektrische tandenborstel nooit afspoelen, senseo altijd helemaal onder de koffie smeren (vraag me nog steeds af hoe hij dat nou doet, ik krijg t echt niet voor elkaar), de shampoofles onder de shampoo smeren. En zo nog veel meer dingen. Het is gewoon onverschilligheid ofzo.

Verder denk ik dat de meeste vrouwen en sommige mannen het gewoon leuk vinden om de perfecte, meest tijd- en moeite besparende methode voor bepaalde handelingen te bedenken. Ik merk dat ook aan mijn vriendinnnen, die doen dat ook. En klagen ook over de huishoudskills van hun vriend.

Ik heb me er maar grotendeels bij neergelegd dat mijn vriend gewoon op en top 'man' is in zijn doen en laten. Soms doen we projectjes zoals hang je jas op de kapstok, spoel je tandenborstel af, spoel even na als je koffie in de gootsteen leegt, etc. Hij leert met kleine stapjes
Maar het is wel een beetje pick your battles natuurlijk. Ik ga ook niet overal wat van zeggen.
Spoilers!
pi_53193385
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:47 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor Ik denk dat het ook met een soort van controle te maken heeft. Veel mensen hebben graag alles onder controle. Ik heb een vriendin die ook haar huis dwangmatig onder controle heeft, alles op zn plek, geen stofje te zien, geen handdoekje scheef. Tja, als je daar op een of andere manier rustig van wordt is dat natuurlijk ok
pi_53193417
quote:

[..]

Vloerbedekking op het toilet en in de badkamer zie je tegenwoordig in Engeland nog vaak.

Ik heb het schoonmaken van thuis uit meegekregen. Ik hou het allemaal netjes bij. Ik ben wel makkelijker geworden. Vroeger was ik op het smetvrees af. Daar heb ik me toch overheen gezet.
pi_53193498
quote:

[..]

Helemaal mee eens!
quote:
Ook helemaal mee eens. Ik beging elke keer dat ik de wc schoonmaak pissiger te worden. Onze wc is nogal smal dus ik heb door de spetters ook allemaal roestaanslag op onze 2 jaar oude radiator enzo. Echt goor. Terwijl hij echt wel netjes plast hoor, zo erg is ie niet. Maar toch, er vliegt weleens een spetter uit zijn baan.
Wij willen geen kinderen maar mocht ik er toch per ongeluk een krijgen en het is een jongen dan moet ie altijd zitten!
Spoilers!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:59:06 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53193539
Ik ben bang dat ik die genenboot gemist heb .
Ik maak ook vooral op het oog schoon en kan heel makkelijk over stof heen kijken. Te makkelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:59:15 #36
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53193541
quote:
PM mij de nummers van je moeder en tante eens!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53193865
ik ben een man en ik maak wel schoon. zie het nut er niet van in om iets maar half schoon te maken.
pi_53194531
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
[..]

Ook helemaal mee eens. Ik beging elke keer dat ik de wc schoonmaak pissiger te worden. Onze wc is nogal smal dus ik heb door de spetters ook allemaal roestaanslag op onze 2 jaar oude radiator enzo. Echt goor. Terwijl hij echt wel netjes plast hoor, zo erg is ie niet. Maar toch, er vliegt weleens een spetter uit zijn baan.
Wij willen geen kinderen maar mocht ik er toch per ongeluk een krijgen en het is een jongen dan moet ie altijd zitten!
Ik heb nu al medelijden met dat arme kind
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:47:09 #39
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53194582
Schoonmaken zuigt. Echt nooit zin en doe het daarom dus ook niet vaak.

Ik weet nog wel dat toen ik vroeger nog wel eens aan de xtc zat, dat ik bij thuiskomst nog wel 's de neiging had opm het complete (!) huis te gaan schoonmaken. Vaak tot ongenoegen van de rest van het huis die om 0500 ineens wakker werden van een stofzuiger
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53194584
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met dat arme kind

Ik ken een jongen die overal staande plast behalve bij zijn moeder thuis. Werkt perfect en hij heeft geen trauma ofzo hoor.
Spoilers!
pi_53194667
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ken een jongen die overal staande plast behalve bij zijn moeder thuis. Werkt perfect en hij heeft geen trauma ofzo hoor.
Vrouwen willen gewoon dat mannen zittend gaan plassen uit nijd. Heeft niets met spetteren te maken maar met het gefrustreerd zijn over zelf nergens staand te kunnen plassen. Ik kan niet staan? Nou, dan mijn vriend/man/kind ook niet hoor!
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:52:03 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53194683
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:47 schreef -skippybal- het volgende:
Schoonmaken zuigt. Echt nooit zin en doe het daarom dus ook niet vaak.

Ik weet nog wel dat toen ik vroeger nog wel eens aan de xtc zat, dat ik bij thuiskomst nog wel 's de neiging had opm het complete (!) huis te gaan schoonmaken. Vaak tot ongenoegen van de rest van het huis die om 0500 ineens wakker werden van een stofzuiger
Zijn drugs toch nog ergens goed voor.

* Papierversnipperaar Dropt er 1.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53194882
Vrouwen moeten boenen, mannen niet.
pi_53194923
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:51 schreef Samson het volgende:

[..]

Vrouwen willen gewoon dat mannen zittend gaan plassen uit nijd. Heeft niets met spetteren te maken maar met het gefrustreerd zijn over zelf nergens staand te kunnen plassen. Ik kan niet staan? Nou, dan mijn vriend/man/kind ook niet hoor!
Right, als jij dat wilt denken vind ik t prima. Zullen we weer ontopic gaan?
Spoilers!
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:20:15 #45
32402 s0k
..............................
pi_53195242
Ik heb een bijbaantje als schoonmaker, in een ziekenhuis nota bene, maar als je mijn kamer ziet, kan je dat gewoon niet terug zien
..................................................................................................................................................
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:25:29 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53195308
Ik ben een man en houd mijn huis ook schoon zelf. Als het in de genen zit dan is dat niet gebonden aan een vrouw zijn denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_53195381
Ik ben een man, en heb zelf eigenlijk altijd wel heel erg op orde. Kledingkast is netjes ingeruimd, keurig opgevouwen en gesorteerd op kleur, keuken schoon, vloer wordt regelmatig gedweild en gestofzuigd, plantjes keurig verzorgd, stof afgenomen, wasbak en spiegels schoon... etc. Wel zo prettig als je alles in één kamer hebt vind ik. Als het rommelig is dan slaap ik vaak ook minder goed. Toegegeven, dat zit geheel tussen de oren.

Geen idee van wie ik die genetische code heb, maar van mijn vader is het in ieder geval niet. Mijn moeder is wel netjes, maar ik span wel de kroon

Evengoed zie ik me niet als een burgerlijke poetser, integendeel.
pi_53195777
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik ben een man, en heb zelf eigenlijk altijd wel heel erg op orde. Kledingkast is netjes ingeruimd, keurig opgevouwen en gesorteerd op kleur, keuken schoon, vloer wordt regelmatig gedweild en gestofzuigd, plantjes keurig verzorgd, stof afgenomen, wasbak en spiegels schoon... etc. Wel zo prettig als je alles in één kamer hebt vind ik. Als het rommelig is dan slaap ik vaak ook minder goed. Toegegeven, dat zit geheel tussen de oren.

Geen idee van wie ik die genetische code heb, maar van mijn vader is het in ieder geval niet. Mijn moeder is wel netjes, maar ik span wel de kroon

Evengoed zie ik me niet als een burgerlijke poetser, integendeel.
Same here. En 't kost ook geen drol moeite om een kamer netjes te houden... Zodra je iets hebt gebruikt, gewoon terugleggen op de plaats waar het vandaan kwam. En geen nutteloze troep zoals kranten, verpakkingen, etc. laten slingeren maar direct wegpleuren.

Ook geen gebergte van kleding maken, maar gewoon direct in de wasmand of waszak.
pi_53196255
Mijn vriend is helemaal geen opgeruimd type, hij is wel schoon op zichzelf en verzorgd zichzelf goed.
Werkt 6 dagen per week, en is soms 10 uur per dag van huis.
Maar hij zal niet inzien wanneer hij even kan stofzuigen of met een doekje over de tafel moet gaan.
Zijn vader is precies het tegenovergestelde, die ziet overal een vuiltje zitten.
En kon zich dan ook doodergeren aan zijn moeder, die alleen de stofzuiger pakt voordat er bezoek komt bij wijze van spreken
Hij heeft 3 drukke banen, waaronder eigenaar van een hotel/restaurant.
Zij werkt parttime bij Philips.

Ik zelf ben echt een extreem opgeruimd typje, ik wil altijd alle was schoon en droog en gestreken in de kast hebben liggen.
Stofzuig en dweil elke dag, kan al helemaal niet tegen afwas op het aanrecht.
(Pannen, borden bestek.. snijplanken van het koken bijv.)
Maar laat natuurlijk ook wel eens een glas op het aanrecht staan als ik een drukke dag heb.
Het bad doe ik elke week grondig, de wasbak 2 keer per week.
Het toilet elke dag, met wc eend en een hygiënisch doekje.
Het beddengoed 1 a 2 keer per week.

Ik hou gewoon van een schoon fris ruikend huis
Daar voel ik me gewoon lekker in, omdat ik dan niet de hele tijd het idee heb dat ik nog iets moet doen.

Mijn moeder heeft dat precies hetzelfde, maar misschien nog een tikkeltje erger
Mijn vader is ook erg schoon op zichzelf en op zijn huis en spullen.

Ik begrijp dan ook niet hoe mensen in hun eigen rommel kunnen leven..
pi_53196363
Jezus Christus, jij bent echt doorgeslagen.

Elke dag stofzuigen en dweilen... Wc elke dag... Bad elke week... Wasbak twee keer per week...

Heb je nog een leven? En je vind het fijn om in een fris huis te wonen omdat je dan niet de hele tijd het idee hebt dat je nog iets moet doen? Lees die 'uitspraak' van je nog eens door en probeer dan zelf eens in te zien hoe krom die eigenlijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')