abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53284698
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:30 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

En vervolgens wel janken wanneer iemand met ziektes scheld ! dat is pas iets waar een normaal persoon zich niet aan ergert, of zich over opwind.

Je praatjes vullen geen gaatjes.
Ik jank niet, gekkert. Ik vind het gewoon niet nódig, al helemaal niet als iemand vraagt om dat woord niet te gebruiken. Met ziektes schelden staat absoluut niet in vergelijking met iemand die zijn geloof wil promoten, vind ik. Let wel: het is mijn mening. Die hoeft niet aan te sluiten op jouw mening hoor, is dat nieuw voor je?
pi_53284809
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarmee je duidelijk laat zien dat jij er niet persoonlijk mee te maken hebt (gehad) want dan dacht je hier als 'nieuwe' ongelovige toch echt anders over.
[..]

De essentie van verhaal. Dat is nu juist wat we je steeds duidelijk proberen te maken.
Ik laat iedereen zijn gang gaan, ik vraag alleen maar van gelovigen dat zij mij hetzelfde gunnen.
Ik heb te maken met het leven en ik weet dat dat meevalt, met die ernst. Je hebt je klachten al geuit en ik vind ze niet schokkend of naar voor je, sorry. Of ik er nou te maken mee heb gehad of niet, ik ken de klachten van mensen over geloof hier in Nederland en ik vind het geen klachten, ik vind het aanstellerij. (en dan heb ik het natuurlijk niet over fundamentalisme, voor de eerste wiseguy met dat voorbeeld komt)
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:22:29 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53285263
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb te maken met het leven en ik weet dat dat meevalt, met die ernst. Je hebt je klachten al geuit en ik vind ze niet schokkend of naar voor je, sorry. Of ik er nou te maken mee heb gehad of niet, ik ken de klachten van mensen over geloof hier in Nederland en ik vind het geen klachten, ik vind het aanstellerij. (en dan heb ik het natuurlijk niet over fundamentalisme, voor de eerste wiseguy met dat voorbeeld komt)
En religieus fundamentalisme dan?!?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53285626
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En religieus fundamentalisme dan?!?[afbeelding]
Dat is een gegronde klacht, IMO
pi_53288290
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik jank niet, gekkert. Ik vind het gewoon niet nódig, al helemaal niet als iemand vraagt om dat woord niet te gebruiken. Met ziektes schelden staat absoluut niet in vergelijking met iemand die zijn geloof wil promoten, vind ik. Let wel: het is mijn mening. Die hoeft niet aan te sluiten op jouw mening hoor, is dat nieuw voor je?
best wel.

Maar gelovigen vinden het terecht wanneer ik voor eeuwig lijd door in de hel te branden omdat ik "twijfel" aan het bestaan van de heilige geest. (De enige onvergeefbare zonde). Dat vind ik veel erger dan iemand dood of kanker toewensen. Voor eeuwig en altijd lijden in de hel!

En voordat je komt met: "Dat vinden we/zij helemaal niet zo hoor!11" hieronder een duidelijke uitleg.

-Christenen geloven dat wat in de bijbel staat, waarheid is.
-In de bijbel staat dat God rechtvaardig is, geen Christen die dit zal tegenspreken.
-In de bijbel staat dat mensen die twijfelen aan het bestaan van de heilige geest, voor altijd zullen branden in de hel.
-Ergo: Christenen vinden het terecht wanneer ik eeuwig brand in de hel.
-Ergo2: Moeilijk respect hebben voor mensen die mij dat toewensen.

Snap je een beetje wat ik bedoel?

En nu ga ik slapen want de duivel heeft met zijn snode plannetjes mij ziekjes gemaakt.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_53289256
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:43 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

best wel.

Maar gelovigen vinden het terecht wanneer ik voor eeuwig lijd door in de hel te branden omdat ik "twijfel" aan het bestaan van de heilige geest. (De enige onvergeefbare zonde). Dat vind ik veel erger dan iemand dood of kanker toewensen. Voor eeuwig en altijd lijden in de hel!
Jij gelooft daar toch niet in, dus what's the problem? Kanker kun je moeilijk niet in geloven, dat is er nou eenmaal, voor zowel atheisten als gelovigen.
quote:
En voordat je komt met: "Dat vinden we/zij helemaal niet zo hoor!11" hieronder een duidelijke uitleg.

-Christenen geloven dat wat in de bijbel staat, waarheid is.
-In de bijbel staat dat God rechtvaardig is, geen Christen die dit zal tegenspreken.
-In de bijbel staat dat mensen die twijfelen aan het bestaan van de heilige geest, voor altijd zullen branden in de hel.
-Ergo: Christenen vinden het terecht wanneer ik eeuwig brand in de hel.
-Ergo2: Moeilijk respect hebben voor mensen die mij dat toewensen.
Christenen mogen de bijbel interpreteren zoals zij denken dat goed is. De gematigden (het grootste deel) bidden hooguit voor je en wensen je absoluut niets toe.
quote:
Snap je een beetje wat ik bedoel?

En nu ga ik slapen want de duivel heeft met zijn snode plannetjes mij ziekjes gemaakt.
Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, ik kan me er slechts niet in vinden.
pi_53289560
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is een gegronde klacht, IMO
Ik vind dat er sprake is van fundamentalisme op het moment dat je anderen wilt dwingen naar jouw overtuigingen te leven.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53289597
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind dat er sprake is van fundamentalisme op het moment dat je anderen wilt dwingen naar jouw overtuigingen te leven.
Ik ook. Ik word gelukkig nergens toe gedwongen, en heb daarom niets tegen het geloof. Wel tegen enkele uitwassen die zich schuldig maken aan bovenstaande.
pi_53289824
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ook. Ik word gelukkig nergens toe gedwongen, en heb daarom niets tegen het geloof. Wel tegen enkele uitwassen die zich schuldig maken aan bovenstaande.
Zouden we het dan toch nog eens worden?

Daar komt mijn vorige opmerking dus weer om de hoek. Jij wordt nergens toe gedwongen en blijkbaar ken jij ook geen mensen in je omgeving die het proberen. Mijn ervaring is anders, en daarom heb ik wel iets tegen het geloof.
Naar mijn ervaring wil het grootste deel van de gelovigen mij (en ieder ander) wel hun overtuigingen opleggen. Jij noemt dat uitwassen maar dat is onterecht imo. De uitzondering is de gelovige die een ander wel in zijn waarde laat maar het overgrote deel zou indien mogelijk direct deze vrijheden beperken.
pi_53290391
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daar komt mijn vorige opmerking dus weer om de hoek. Jij wordt nergens toe gedwongen en blijkbaar ken jij ook geen mensen in je omgeving die het proberen. Mijn ervaring is anders, en daarom heb ik wel iets tegen het geloof.
Naar mijn ervaring wil het grootste deel van de gelovigen mij (en ieder ander) wel hun overtuigingen opleggen. Jij noemt dat uitwassen maar dat is onterecht imo. De uitzondering is de gelovige die een ander wel in zijn waarde laat maar het overgrote deel zou indien mogelijk direct deze vrijheden beperken.
Ik heb persoonlijk niet zo zeer last van het opdringen, omdat dat zoals je zegt een ervaringskwestie is, als meer van de hele "verheven boven zijn"-kwestie.
Iets wat nog veel vaker voorkomt. Dat idee dat gelovigen meer deugen dan ongelovigen.
Niet dat ik nou zo'n probleem heb met het feit dat sommige mensen het gevoel hebben dat ze meer deugen dan anderen, iets waar ik mijzelf ook regelmatig aan bezondig, maar het probleem zit em vooral in dat de reden iets is, waar ze zelf geen flikker voor gedaan hebben. Geloof in God en je bent een beter mens. Laat ze toch optiefen.

Gedraag je je dag in dag uit, jaar in jaar uit op een fatsoenlijke en aangename manier tegenover de rest van de mensheid, en dan mag je jezelf pas een beter mens noemen.
Ze kiezen dus vaak de weg van de minste weerstand. Niet allemaal, gelukkig, maar een legio heeft daar zeker last van.
pi_53290555
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn ervaring is waarschijnlijk hetzelfde, ik voel me echter niet gedwongen door de mensen die me op straat aanspreken of aan mijn deur komen, of de brieven of folders die ik in m'n handen gedrukt krijg. Ik denk dat jouw irritatiegrens gewoon sneller bereikt is. De mensen die in mijn optiek echt dwingen, zijn uitzonderlijk. En dwingen volgens mijn interpretatie van dwingen.
Dat laatste zinnetje is pertinent onjuist als je het mij vraagt. Ik denk dat jij je vergist in de hoeveelheid mensen die een religie aanhangen. Zijn die allemaal jou in je vrijheid aan het beperken? 50 procent van de bevolking? Als je doelt op beperkingen opleggen in politieke zin, de CU, is die alsnog een uitzondering tussen de andere partijen waarvan de leiders religieus zijn (ik noem een Bos, een Balkenende en een Rutte). Op maatschappelijk niveau is dat niet anders denk ik, zo mogelijk zijn de verschillen zelfs nog groter, en vormt de dwingende gelovige een sterke minderheid.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:24:30 #212
170036 Klit
In medio virtus
pi_53745913
Geloof kun je niet opdringen, Geloof beleef je.
Het is een ervaring die van grote invloed op je leven en levenswijze is.
Laedere facile, mederi difficile
pi_53746081
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:24 schreef Klit het volgende:

Tijd om die relkloon weer in de kast te stoppen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:35:46 #214
170036 Klit
In medio virtus
pi_53746116
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:33 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Tijd om die relikloon weer in de kast te stoppen.

Ja vast.
Waarom is iemand die ergens een mening over heeft altijd een kloon?
pi_53746153
Ik heb de kinderbijbel gelezen . En een poging tot de bijbel.
Leuke verhalen af en toe Maar ik ben er niet van in God gaan geloven.
Ik vind het niet erg als mensen in God gaan geloven, ik vind ze niet goed snik daardoor, maar zolang ze mij er niet mee lastigvallen, mogen ze van mij hun gang gaan
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:40:51 #216
170036 Klit
In medio virtus
pi_53746217
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:37 schreef Rumille het volgende:
Ik heb de kinderbijbel gelezen . En een poging tot de bijbel.
Leuke verhalen af en toe Maar ik ben er niet van in God gaan geloven.
Ik vind het niet erg als mensen in God gaan geloven, ik vind ze niet goed snik daardoor, maar zolang ze mij er niet mee lastigvallen, mogen ze van mij hun gang gaan

Je gaat ook niet in Onze Vader Geloven door de Bijbel te lezen natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:06:08 #217
862 Arcee
Look closer
pi_53746665
Wat heeft bidden überhaupt voor nut? God weet immers precies wat mensen voelen en wensen, dus waarom zou je er nog in een aparte sessie om vragen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53746712
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:35 schreef Klit het volgende:

[..]

Ja vast.
Waarom is iemand die ergens een mening over heeft altijd een kloon?

Nee, mensen die onnodig een topic van een paar weken oud kicken met nietszeggende posts zijn relklonen.
pi_53746753
quote:

Als je het geloof niet kunt opdringen, waarom proberen zoveel Christenfundi's dat dan? En waarom probeert die Christelijke regering mijn hun visie door de strot te douwen?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:26:22 #220
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_53747073
quote:

Geloof word je opgedrongen door je ouders (brainwashen), Voetbal beleef je
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_53747176
GOD IS DE BESTE

Het is de duivel die het god een beetje moeilijk maakt. Zonder god hadden er 1232 x zoveel overstromingen enzo geweest, maar die weet god allemaal te voorkomen!
pi_53747285
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:32 schreef snorfiets het volgende:
GOD IS DE BESTE

Het is de duivel die het god een beetje moeilijk maakt. Zonder god hadden er 1232 x zoveel overstromingen enzo geweest, maar die weet god allemaal te voorkomen!

1232x nog wel. Zo zo.
pi_53748520
quote:

rot eens op met het gekick van kuttopics met kutposts zoals deze
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:06:48 #224
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_53749036
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:40 schreef Klit het volgende:

[..]

Je gaat ook niet in Onze Vader Geloven door de Bijbel te lezen natuurlijk.

Iemand beweerde in dit topic iets geheel anders.
Horrible Cunt!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:21:43 #225
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_53749353
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:16 schreef Sjibble het volgende:
En daarom heb ik absoluut geen geloof..
Ik geloof meer in engelen als die god, want van die engelen kan ik zo wel verwachten dat ik beschermd word, ik heb echt enorm vaak mazzel gehad.. dus ja.. ik geloof dan meer in engelen als in god

GOD IS HOAX

Hier stopte ik met lezen.
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_53749751
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:06 schreef Arcee het volgende:
Wat heeft bidden überhaupt voor nut? God weet immers precies wat mensen voelen en wensen, dus waarom zou je er nog in een aparte sessie om vragen?

True
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:01:33 #227
pi_53750368
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:32 schreef snorfiets het volgende:
GOD IS DE BESTE

God is een blowende zwarte lesbiënne
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:17:21 #228
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53750752
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:35 schreef Victor_Eremita het volgende:
God heeft het wel altijd goed voor met het blanke ras, moet ik zeggen.

Nou, die zwarten hebben anders een gem. grotere cock!
pi_53752375
de tyfus aan god en alle gelovigen
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:43:38 #230
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_53752416
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 22:41 schreef thedude0 het volgende:

Wat hij/zij zegt...!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_53755209
quote:

Wat stoer ben je!
Mag ik je aanraken?
  zondag 7 oktober 2007 @ 01:08:04 #232
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_53755294
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:04 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat stoer ben je!
Mag ik je aanraken?
~

...
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:35:12 #233
170036 Klit
In medio virtus
pi_53756472
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:08 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee, mensen die onnodig een topic van een paar weken oud kicken met nietszeggende posts zijn relklonen.

Ja, nu weten we het wel hoor.
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:37:21 #234
170036 Klit
In medio virtus
pi_53756514
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:10 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als je het geloof niet kunt opdringen, waarom proberen zoveel Christenfundi's dat dan? En waarom probeert die Christelijke regering mijn hun visie door de strot te douwen?

Er zijn Gelovigen die van mening zijn dat ze ook jou moeten waarschuwen en mee willen laten genieten van het mooie Geloof.

Overigens proberen niet Gelovigen ook altijd hun mening door het strot van een Gelovige te duwen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:39:13 #235
170036 Klit
In medio virtus
pi_53756548
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:26 schreef DAMH het volgende:

[..]

Geloof word je opgedrongen door je ouders (brainwashen), Voetbal beleef je

Voetbal

Overigens heb ik Het Geloof niet van mijn ouders meegekregen, het is een zelfstandige en bewuste keuze voor mij.
pi_53756569
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:39 schreef Klit het volgende:

Overigens heb ik Het Geloof niet van mijn ouders meegekregen, het is een zelfstandige en bewuste keuze voor mij.

Dat zeggen is hetzelfde als toegeven dat je het syndroom van down hebt
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:41:50 #237
170036 Klit
In medio virtus
pi_53756579
quote:
de tyfus aan God en alle Gelovigen

Zo,zo, mag jij nog zo laat op zijn van je ouders?
pi_53779456
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:37 schreef Klit het volgende:

[..]

Er zijn Gelovigen die van mening zijn dat ze ook jou moeten waarschuwen en mee willen laten genieten van het mooie Geloof.
Waarschuwen is wat anders dan opdringen. Zoals ons kabinet bezig is vind ik het opdringen. En als ik aan zo'n evangelist laat merken dat ik geen belangstelling heb dramt hij/zij toch nog door.
quote:
Overigens proberen niet Gelovigen ook altijd hun mening door het strot van een Gelovige te duwen.
Ik zie anders nooit overtuigd atheisten bij een kerk staan die proberen mensen van hun geloof af te helpen.
pi_53779497
quote:

[..]

Maar je zult toch moeten beamen dat de meeste gelovigen dit van huis uit hebben mee gekregen. De basis begint vaak wel bij je opvoeding. (maar goed, dat is met alles zo)
  maandag 8 oktober 2007 @ 01:43:47 #240
170036 Klit
In medio virtus
pi_53781824
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Waarschuwen is wat anders dan opdringen. Zoals ons kabinet bezig is vind ik het opdringen. En als ik aan zo'n evangelist laat merken dat ik geen belangstelling heb dramt hij/zij toch nog door.
[..]

Ik zie anders nooit overtuigd atheisten bij een kerk staan die proberen mensen van hun geloof af te helpen.
Die maken daar ook geen tijd voor, die proberen het via het FOK!forum te doen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 02:23:46 #241
36022 Heathen
Its No Game
pi_53782122
Zozo klit, wordt jij door allerlei atheïsten dingen opgedrongen? Waar dan?
Now my death is more than just a sad song.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:46:22 #242
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_53787077
quote:

[..]

Voetbal

Dus jij bent vanuit het niets ineens gelovig geworden?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_53789501
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 02:23 schreef Heathen het volgende:
Link?
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:41:03 #244
pi_53789647
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 02:23 schreef Heathen het volgende:
Hoe kan je nou een niet-geloof aan iemand opdringen?
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:10:17 #245
170036 Klit
In medio virtus
pi_53800850
Het lijkt me duidelijk dat er hier een heleboel mensen zijn die mij en anderen willen overtuigen van het niet bestaan van Onze Vader.
Die alle argumenten uit de kast proberen te trekken om Het Geloof maar onderuit te halen en als dat niet goed lukt om het dan maar in het belachelijke te trekken (wel een zwaktebod dan natuurlijk)

Als een Gelovige aan jou verteld wat er zo mooi is aan het Geloof en dat je toch wel veel mist, dan loopt hij zich op te dringen, maar als iemand mij verteld dat Het allemaal maar onzin is dan is dat natuurlijk een mening delen of zo?
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:21:29 #246
pi_53801165
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:10 schreef Klit het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat er hier een heleboel mensen zijn die mij en anderen willen overtuigen van het niet bestaan van Onze Vader.
Die alle argumenten uit de kast proberen te trekken om Het Geloof maar onderuit te halen en als dat niet goed lukt om het dan maar in het belachelijke te trekken (wel een zwaktebod dan natuurlijk)

Als een Gelovige aan jou verteld wat er zo mooi is aan het Geloof en dat je toch wel veel mist, dan loopt hij zich op te dringen, maar als iemand mij verteld dat Het allemaal maar onzin is dan is dat natuurlijk een mening delen of zo?
Het hele God-idee is een paradox. Het valt niet uit te leggen en daarom is het niet te gebruiken als argument in een discussie. Als een gelovige dat argument toch wenst te gebruiken zal de desbetreffende gelovige bevraagt worden op de validiteit van dat argument.
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:35:44 #247
170036 Klit
In medio virtus
pi_53801559
Dat is dus wel gezien vanuit jouw standpunt in deze, een Gelovige ziet het dus precies andersom en ervaart hetzelfde, alleen dan dus omgekeerd.

Overigens is juist het mooie aan het Geloof dat het niet is uit te leggen, dat moet je ook niet willen. Hier is het dan ook dat jij afhaakt, jij bent op zoek naar controleerbare feiten en dat is nu net niet wat het Geloof is. Geloof moet je voelen, moet je ervaren. Het is een bewustwording.
Als je alles alleen zo zwart/wit kan zien zoals jij dan zul je een Gelovige dus ook nooit begrijpen en hij zal jou ook nooit kunnen uitleggen wat het Geloof nu voor hem betekent.
Dat is dan toch weer aan een blinde uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet, dat weet je alleen als je het ook daadwerkelijk hebt gezien.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 oktober 2007 @ 22:50:02 #248
862 Arcee
Look closer
pi_53801978
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:35 schreef Klit het volgende:
dat is nu net niet wat het Geloof is. Geloof moet je voelen, moet je ervaren. Het is een bewustwording.
Ja, lekker makkelijk.

Geloof is gewoon een verklaring voor hoe heelal en het leven zijn ontstaan. Een verklaring zonder bewijs. Een onwaarschijnlijke verklaring. Een verklaring vol met tegenstrijdigheden.

Maar ja... je moet het voelen natuurlijk. Uh huh.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:00:59 #249
170036 Klit
In medio virtus
pi_53802277
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk.

Geloof is gewoon een verklaring voor hoe heelal en het leven zijn ontstaan. Een verklaring zonder bewijs. Een onwaarschijnlijke verklaring. Een verklaring vol met tegenstrijdigheden.

Maar ja... je moet het voelen natuurlijk. Uh huh.
Dank voor deze mooie bevestiging van mijn post m'n beste Acree.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:05:28 #250
pi_53802409
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:35 schreef Klit het volgende:
Dat is dus wel gezien vanuit jouw standpunt in deze, een Gelovige ziet het dus precies andersom en ervaart hetzelfde, alleen dan dus omgekeerd.

Overigens is juist het mooie aan het Geloof dat het niet is uit te leggen, dat moet je ook niet willen. Hier is het dan ook dat jij afhaakt, jij bent op zoek naar controleerbare feiten en dat is nu net niet wat het Geloof is. Geloof moet je voelen, moet je ervaren. Het is een bewustwording.
Als je alles alleen zo zwart/wit kan zien zoals jij dan zul je een Gelovige dus ook nooit begrijpen en hij zal jou ook nooit kunnen uitleggen wat het Geloof nu voor hem betekent.
Dat is dan toch weer aan een blinde uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet, dat weet je alleen als je het ook daadwerkelijk hebt gezien.
Ik zie het zeker niet zwart-wit. Het zijn juist gelovigen die het zwart-wit zien. Hun geloof stuurt hen een bepaalde richting in waardoor de ruimte tot kritisch denken een stuk kleiner word. Ik denk dat mijn bewustwording veel verder gaat omdat het niet word beperkt door een religie.

Het is jammer dat sommige politieke partijen willen regeren op basis van "een gevoel"

Geloof verblindt. Ik zie veel meer kleuren dan rood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')