En wat is daar op tegen? Of vind jij dat jij en gelijkdenkenden meer macht verdienen?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geef de christene er NU de schuld van dat ze aan abortus en euthanasie wetgeving zitten te morrelen.
Natuurlijk heeft die wel wat te zoeken in een democratie.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben de christenen in de CU en het CDA moeite om die twee te scheiden.
Een religie die anderen dwingt om zich aan religieuze regels te houden heeft sowieso niets te zoeken in een democratie.
Nee. Religie is voor jezelf. Als je denkt dat je dat moet opdringen aan anderen dan ben ik tegen je en trap ik je terug in je hok.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:03 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft die wel wat te zoeken in een democratie.
In een democratie is het altijd zo dat de stem van de meerderheid wordt opgedrongen aan de rest. Of dat nu wel of geen religieuze stem is, dat maakt geen zak uit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Religie is voor jezelf. Als je denkt dat je dat moet opdringen aan anderen dan ben ik tegen je en trap ik je terug in je hok.
Ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om die keuze zelf te maken. Als ik euthanasie wil moet ik dat recht gewoon hebben. Dat is een persoonlijke keuze.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:03 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En wat is daar op tegen? Of vind jij dat jij en gelijkdenkenden meer macht verdienen?
Democratie is geen excuus om persoonlijke keuzes in te perken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:11 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In een democratie is het altijd zo dat de stem van de meerderheid wordt opgedrongen aan de rest. Of dat nu wel of geen religieuze stem is, dat maakt geen zak uit.
Als je dat doormiddel van democratie bereikt, dan moet ik mij daarbij neerleggen. Maar dat geldt dus ook andersom. Als een groep mensen jouw recht op euthanasie wil beperken, dan is dat hun goed recht wanneer ze zover komen via de democratische weg.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om die keuze zelf te maken. Als ik euthanasie wil moet ik dat recht gewoon hebben. Dat is een persoonlijke keuze.
Op het moment dat je mijn persoonlijke keuze bemoeilijkt geef je mij het recht om dat bij jou te doen. Jouw religie is een persoonlijke keuze. Wil je dat ik die beperk?
Maar moreel gezien is dat natuurlijk absoluut niet hun recht. Als je tegen euthenasie bent moet je vooral geen euthanasie plegen, maar die smerige gelovigen moeten van mijn recht afblijven.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je dat doormiddel van democratie bereikt, dan moet ik mij daarbij neerleggen. Maar dat geldt dus ook andersom. Als een groep mensen jouw recht op euthanasie wil beperken, dan is dat hun goed recht wanneer ze zover komen via de democratische weg.
Ik vind niet dat mensen dat recht hebben. Dat recht is ook moeilijk uit te oefenen. Als iemand dood wil of een abortus dan regelt ie dat gewoon. Dan maar buiten de wet om. Het is dus zinloos om persoonlijke keuzes te verbieden. Wat zou jij doen als religie verboden werd?quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je dat doormiddel van democratie bereikt, dan moet ik mij daarbij neerleggen. Maar dat geldt dus ook andersom. Als een groep mensen jouw recht op euthanasie wil beperken, dan is dat hun goed recht wanneer ze zover komen via de democratische weg.
Dus als jij morgen een invalide kind verkracht en vermoord, is dat Gods schuld?quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:53 schreef ukga het volgende:
Verkrachting van een invaliede kind, die daarna afgeslacht wordt en in een bos wordt achter gelaten.
Leuke God zeg, die dat allemaal organiseert
haha die van jou helpen ook niet echt danquote:Op zondag 16 september 2007 00:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus als jij morgen een invalide kind verkracht en vermoord, is dat Gods schuld?
Slechts een van de vele waardeloze voorbeelden die in dit topic genoemd wordt.
Vind ik ook maar een nietszeggende reactie. Ik lees de bijbel (ben niet gelovig, overigens), maar het kost zeker wat intellectuele capiciteiten om zowel menselijk als natuurlijk 'kwaad' te rechtvaardigen. Als je stelt dat God zowel almachtig (omnipotent), algoed (omnibenevolent) en alwetend loop je tegen contradicties aan.quote:Op zondag 16 september 2007 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Hoe kun je nou oordelen over GOD als je niks van hem weet?
Lees de bijbel, je zult een hoop leren.![]()
Haha, ik heb de bijbel vaker gelezen dan menig gelovige. Het werd me opgedwongen door mijn basisschool. tevens vond ik het wel een leuke fictieve verhaal. Daar kan menig hollywoodfilm niet aan tippen.quote:Op zondag 16 september 2007 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Hoe kun je nou oordelen over GOD als je niks van hem weet?
Lees de bijbel, je zult een hoop leren.![]()
Alwetendheid is inderdaad een lastig te begrijpen principe omdat dit vaak in conflict lijkt te gaan met vrije wil. Dat de Bijbel zeer complex is als je alles helemaal uit wilt pluizen ben ik met je eens. Maar de Bijbel is soms ook juist eenvoudig in zijn parallelen en symboliek. Sommige mensen die helemaal niet over veel intellect beschikken begrijpen de kern van de bijbel beter dan hoogopgeleide theologen.quote:Op zondag 16 september 2007 00:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind ik ook maar een nietszeggende reactie. Ik lees de bijbel (ben niet gelovig, overigens), maar het kost zeker wat intellectuele capiciteiten om zowel menselijk als natuurlijk 'kwaad' te rechtvaardigen. Als je stelt dat God zowel almachtig (omnipotent), algoed (omnibenevolent) en alwetend loop je tegen contradicties aan.
Tja... zo gaat het met meer niet-gelovigen. Die wijzen de bijbel af als ze 12 of 16 zijn ofzo en blijven daar ook hangen met hun bijbelse kennis. De meesten kennen dan alleen de overgeromantiseerde verhaaltjes uit de kinderbijbel.quote:Op zondag 16 september 2007 10:20 schreef tong_poh het volgende:
Haha, ik heb de bijbel vaker gelezen dan menig gelovige. Het werd me opgedwongen door mijn basisschool.
aids door homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit is allemaal de schuld van ongelovigen.
aardbevingen + overstromingen + orkanen/tornado's: God wil niet dat wij op bepaalde plekken van de Aarde komen.
aanslagen: soms moeten ongelovigen de ogen worden geopend
kanker + aids: deze ziektes hebben wij zelf gemaakt, kanker door ons eetpatroon, aids door homoseksualiteit.
Jantje Smit: ik hou ook niet van dat gebler, maar je kan de tv/radio uitzetten
Tsjernobyl: God heeft geen kerncentrales geschapen, dat hebben mensen gedaan
Oorlog: komt door egoïsme en nationalisme. Als wij alles eerlijk zouden delen zou er nooit oorlog zijn.
Gelovigen denken dat AIDS begonnen is door homoseksualiteit. Dat er nu ook heteroseksuelen bestaan met AIDS, komt door besmetting op andere manieren dan in seksueel opzicht en vervolgens komt het nu ook voor dat hetereoseksuelen worden besmet met AIDS door seksueel verkeer. Maar het idee is dat het oorspronkelijk is veroorzaakt door homoseksualiteit.quote:Op zondag 16 september 2007 13:27 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
aids door homoseksualiteit.
jaja dus er zijn geen hetero's die aids hebbenhoe bekrompen
god
Umm... wat?quote:Op zondag 16 september 2007 13:44 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Gelovigen denken dat AIDS begonnen is door homoseksualiteit.
Ik welquote:Op zondag 16 september 2007 13:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Umm... wat?![]()
Ik ken echt niemand die dat denkt.
Daarom is die generalisering gerechtvaardigd?quote:Op zondag 16 september 2007 13:59 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik wel. En zie ook ouderejongere hierboven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |