abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53249556
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:28 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Vroeger stond ik volledig achter deze uitspraak, maar nu totaal niet meer. Ga eens na voor jezelf: kun jij verliefd worden op iemand die je niet fysiek aantrekkelijk vindt?
nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.
pi_53249692
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:26 schreef nuclear-rabbit het volgende:

[..]

nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.
Dan zijn het toch niet compleet verschillende zaken meer? Seksuele aantrekkingskracht is een pré bij verliefd worden, waardoor seks en liefde niet meer zo gescheiden zijn als het lijkt.
pi_53249861
het is 'n pré, geen verplichting.

even 'n voorbeeld: 'n vriend van mij ziet maar 15% van wat wij (ik neem even aan dat jij ook goed ziet) zien. Hij kan niet eens zien of iemand knap is of niet. toch word hij ook verliefd.
pi_53250229
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef nuclear-rabbit het volgende:
het is 'n pré, geen verplichting.

even 'n voorbeeld: 'n vriend van mij ziet maar 15% van wat wij (ik neem even aan dat jij ook goed ziet) zien. Hij kan niet eens zien of iemand knap is of niet. toch word hij ook verliefd.
Ook al ziet hij slechts 15% van diegene, hij wil er graag seks mee.

Een voorbeeld van mij kant: de seksuele gezondheid binnen een relatie bepaald de algehele gezondheid ervan. Is de seks slecht, dan is de relatie ook gedoemd te mislukken. Die puur platonische liefde die we in gedachten hebben bestaat helemaal niet.
pi_53250449
Volgens mij vergt het meer energie om een open relatie te hebben dan een gewone.
pi_53356733
Ik zou het niet kunnen. Ik ben gewoonweg een veels te jaloerse type voor. Ik zou niet kunnen als mijn partner het met een ander zou doen, ik zou gewoon barsten van jaloezie.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53362433
Ik zou het ook echt niet willen, maar ik zou het ook niet kunnen.
Waarom zou ik met iemand anders willen gaan flikflooien als ik het leuk met mijn vriend heb, en hij harstikke goed is in flikflooien
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
pi_53409342
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Maar de grote vraag is natuurlijk: heb je een relatie en snoep je ook weleens ergens anders? Of is het simpele feit dat het zou kunnen al genoeg voor je?
Ik heb sinds een tijdje een vriendje en omdat er nog zoveel te ontdekken is aan hem heb ik geen enkele behoefte om buiten de deur te snoepen. Maar het is iig bespreekbaar en dat vind ik een geruststellende gedachte.
  maandag 24 september 2007 @ 01:34:50 #109
189336 joekels
Is de honderd voorbij
pi_53422799
De man is een jager en heeft niet voor niets zoveel zaadcellen waarvan er dagelijks talloze van worden bijgemaakt, hij moet z'n zaad verschieten
Bij vrouwen is dat anders die moeten juist het zaad zien te behouden om de soort in stand te houden met meer zaad meer gevecht dus word ze niet zwanger, vrouwen moeten meer rekening houden met hun natuur
anders gaat het fout Dat zie je dan ook veel gebeuren!!!
"Vrouwelijk schoon kun je nooit in cijfers achter de komma uitdrukken,want juist de afronding maakt het zo mooi."
pi_53442047
Wat is het verschil tussen een open-relatie en een scharrel dan eigenlijk? Je gaat met elkaar, maar je hebt geen echte relatie...
pi_53444684
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef JDx het volgende:
Wat is het verschil tussen een open-relatie en een scharrel dan eigenlijk? Je gaat met elkaar, maar je hebt geen echte relatie...
Jawel, die heb je juist wel, je hebt een volwaardige relatie met alles er op en er aan. Het is alleen in een open relatie niet erg als je eens een keer een avondje seks met een ander hebt. Daarna ga je weer gewoon lekker naar huis naar je eigen partner.
Ik heb het eerder in dit topic al een keer gezegd, maar volgens mij komen geslaagde open relatie vooral voor bij mensen die al jaren lief en leed delen en precies weten wat ze aan elkaar hebben.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_53445146
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef JDx het volgende:
Ik ben getrouwd, woon samen, heb een kind met hem, we delen ons leven samen, lief en leed, wat is daar geen relatie aan dan?

We hebben een volwaardige relatie, alleen geen lichamelijke exclusiviteit, dat is alles.

Is een relatie dan alleen een relatie omda je geen seks met anderen hebt, hangt het echt alleen daarop, dat vind ik dan weer vreemd, dan vind ik persoonlijk dat je relatie nogal oppervlakkig is.
Denk dat voor de meeste(monogaam of niet) geld dat een relatie een stuk meer inhoud heeft dan alleen de seks die je niet met een ander mag hebben boven een gewone vriend.

Voor ons werkt dit goed, voor vele anderen ook, je hebt vertrouwen nodig, je hebt openheid nodig, goede comminucatie en eerlijkheid, eigenlijk wat je nodig hebt voor een goede relatie in het algemeen, alleen dan moet je dit beide ook nog zien zitten.

Ik heb beide kanten gekend, ben vrij jaloers geweest als tiener zijnde, daar ben ik nogal vanaf gekomen zeg maar
Voor mij persoonlijk was het exclusief willen houden niet meer of minder dan onzekerheid, zou hij wel van me blijven houden, zou hij een ander niet beter vinden enz enz enz.
Grofweg gezegd, heel kort, ik heb me gerealiseerd dat als hij wil gaan hij toch wel gaat en ik hem niet eens vast wil houden dan, dat het lichamelijke delen met anderen niets afdoet aan wat wij hebben en dat soort zaken.

Toen ik eenmaal de onzekerheid bedwongen had leek me het idee wat vrijer te zijn steeds beter en zo is het ervan gekomen en heb ik het op tafel gegooit.
Nu, jaren en jaren later bevalt het nogsteeds prima, ik ben heel zeker van zijn liefde voor mij en andersom, maar we zijn niet lichamelijk exclusief.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53445999
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef erodome het volgende:
We hebben een volwaardige relatie, alleen geen lichamelijke exclusiviteit, dat is alles.
En dan is het dus heel simpel: dan heb je (vind ík) dus géén volwaardige relatie. Want dit is voor mij een van de belangrijkste aspecten van een volwaardige relatie. Als je anderen wilt neuken, dan blijf je maar vrijgezel.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 24 september 2007 @ 22:39:54 #114
81237 releaze
best of both worlds
pi_53446327
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:30 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

En dan is het dus heel simpel: dan heb je (vind ík) dus géén volwaardige relatie. Want dit is voor mij een van de belangrijkste aspecten van een volwaardige relatie. Als je anderen wilt neuken, dan blijf je maar vrijgezel.
misschien moet je zeggen 'als ik zo'n relatie zou hebben dan zou ik geen volwaardige relatie hebben'. Je kan moeilijk wat over de volwaardigheid van andermans relatie spreken. Vinden ze het allebei volwaardig, wie ben jij dan om te zeggen dat ze ondanks dat ze het helemaal volwaardig voelen ze toch echt GEEN volwaardige relatie hebben? De waarde van de relatie is de waarde die er door de inzittenden aan toegekend wordt. Het zou toch echt wat zijn als m'n moeder zou lopen meimeren dat ik en m'n ex nog zoooo'n volwaardige relatie hebben omdat haar idee van een volwaardige relatie zou stroken met de huidige objectieve situatie tussen mij en mijn ex

hetzelfde princiepe, alleen minder subtiel.
pi_53447365
Bullshit. Als je verkering hebt met mij heb je verkering met mij en niet met de rest van het land. En dan kun je wel gaan lopen mauwen over vrije seks zonder liefde. maar daar zit ik niet op te wachten.
pi_53447476
Ik zit nu niet te wachten op seksuele openheid in een relatie. Misschien later, als de band met mijn toekomstige vriendin sterk genoeg is, en als er behoefte aan is (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren van mijn kant).

Maar nu heb ik genoeg aan 1 vrouw, ik heb al genoeg moeite met eentje, laat staan dat ik er twee moet gelukkig maken
pi_53448036
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef As_33 het volgende:
Ik heb het eerder in dit topic al een keer gezegd, maar volgens mij komen geslaagde open relatie vooral voor bij mensen die al jaren lief en leed delen en precies weten wat ze aan elkaar hebben.
Precies.
Ik denk dat de open relatie de relatievorm van de toekomst is. Zoals in dit topic veelvuldig te lezen is rust er nog een enorm taboe op. Maar waar stellen nu na 10 jaar relatie uit elkaar gaan (met alle gevolgen van dien) omdat mensen 'meer' willen, geven over 10 of misschien pas 20 jaar stellen in die situatie elkaar de ruimte om hun wereld te verbreden. Als ik zie hoeveel stellen om mij heen niet moeilijk doen over zoiets en hoe perfect dat allemaal gaat... dat wordt alleen maar meer, dat weet ik zeker.
pi_53449034
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef As_33 het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Aan het begin van een relatie is er vrijwel altijd onzekerheid - je kent elkaar nog niet opperbest, je weet niet helemaal precies wat je aan de ander hebt... In dat stadium is een open relatie eigenlijk alleen mogelijk als je de verkering toch al niet overdreven serieus neemt, anders loopt zoiets gewoon vaak mis.

Als je elkaar echter hartstikke goed kent, vertrouwd bent met elkaar en de zekerheid hebt dat de liefde die je voor elkaar voelt ál het andere overstijgt, dan is een open relatie heel goed mogelijk. Het is iets dat lang niet voor iedereen geschikt is, en dat hoeft dan ook helemaal niet, maar ik wil de mensen in dit topic die zeker menen te weten 'dat zoiets nooit goed kan gaan' er graag op wijzen dat het bij mij in elk geval al bijna tien jaar perfect gaat, en vlagen van knusse monogamie afgewisseld worden met wat vrijere periodes.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er een moment komt dat we helemaal geen zin meer hebben om de grenzen van onze open relatie op te zoeken (wanneer er kinderen komen heb je bijvoorbeeld rekening te houden met een veel grotere verantwoordelijkheid), maar misschien blijven we ook nog wel een tijdje doorrommelen. Het maakt me niet uit. Het 'open'-aspect van onze relatie is ook niet bijzonder belangrijk voor me, ik zou zonder enig probleem de rest van mijn leven enorm monogaam kunnen zijn en helemaal niks missen. En juist daarom zijn we er erg relaxed in, het is gewoon geen enorme issue.

Het kán dus wel werken, mits je een intense, volwassen relatie met elkaar hebt. Als je heel erg zeker van elkaar bent . Dan is dat puberaal jaloersige gedoe gewoon niet meer nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door minilotje op 25-09-2007 00:22:39 ]
pi_53451508
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:39 schreef releaze het volgende:
misschien moet je zeggen *blabla*
Er staat toch duidelijk vínd ik??? How obvious can it be?? Moet er echt bij iedere post een disclaimer??
pi_53452145
Hmmm lijkt me toch allemaal vrij linke bedoening. Ik heb op dit moment geen relatie, geen scharrel, maar heb wel regelmatig sex met 1 en dezelfde persoon. Heb gezegd dat ze mag doen wat ze wil, maar graag wel even melden als ze naar bed gaat met anderen, heb geen zin om met een grote groep ziektes uit te wisselen.
pi_53455397
Waarom denken mensen dat het linke boel is?

Omdat je verliefd kan worden op een ander, is dat dan niet zo in monogame relatie's, gebeurt dat daar nooit?
Daar gebeurt het net zo goed, je hoeft echt niet te neuken om verliefd te kunnen worden.
Hoeveel mensen raken hun partner wel niet kwijt omdat de ander zo'n leuk iemand op de werkvloer of op school is tegengekomen, is er nog niets lichamelijks gebeurt, maar je bent wel je relatie kwijt.

Dat gebeurt in monogame relatie's dus net zo hard, het kan ook in open relatie's gebeuren ja, net zo'n grote kans.

Ziekten, kan je je gewoon tegen beschermen en het lijkt me nogal logisch dat te doen, of je nu monogaam bent(laten we eerlijk zijn mensen die vanaf maagd af bij elkaar zijn en nooit wat anders kiezen zijn een zeldzaamheid) of niet.
Sterker nog, monogame mensen hebben veel sneller de neiging om te zeggen we kennen elkaar nu een maand of 3, komop, ik vertrouw je, zonder bescherming maar(zonder soa test) dan niet monogame mensen.

Maar zoeperzazke, waarom zou ik vrijgezel moeten zijn dan?
Ik ben geen vrijgezel, wil het ook helemaal niet zijn, het overgrote deel van mijn leven breng ik gewoon met hem door, maar heel af en toe doen we eens wat anders, vaak ook nog samen, heel zeldzaam apart van elkaar.
Zou mijn ogen uit mijn hoofd janken als ik vrijgezel zou moeten zijn, zou me rot voelen, hij is mijn zielsmaatje, mijn vriend, mijn minnaar, mijn medeouder en mijn partner.

En dat is dan allemaal niet echt omdat we zo nu en dan(daar kan gerust een half jaar of een jaar overheen gaan, we hebben ook een kind, dus wekelijks met een ander liggen rommelen kan niet eens al zouden we het wel willen, niet zonder het kind tekort te doen iig) wat met een ander rommelen?
Het hele jaar is nep zodra we een keer wat anders doen?

Dat jij het niets vind ok, voor jezelf, dit is iets waar je beide echt achter moet staan, bij voorkeur ook plezier kan hebben in het plezier van de ander, de ander dat ook echt gunnen, niet alleen dat je het pikt omdat je denkt dat het moet, maar er echt ok mee zijn.
Je moet het naar mijn mening ook niet doen omda je relatie duf is, ingeslapen is, dan zal je gewoon aan ons moeten werken, met anderen dingen doen lost daar niets in op, geeft alleen maar extra spanning, bij problemen kan je geen extra invloeden gebruiken.

Ik zou me opgesloten voelen in een relatie waarin er zware regels liggen, niet flirten, niet zoenen, niet vrijen, niet doen, jaloesie en bezitterigheid, het is gewoon niets voor mij, ik kan er niet goed mee overweg, ik wil vrij zijn in mijn doen en laten, gewoon lekker met de flow mee kunnen gaan en ik wil hetzelfde voor hem, ik wil hem niet beknotten, hij is niet mijn bezit.

Het is niet gezegd dat ik daar ook altijd gebruik van maak, dat ik bij elke gelegenheid op jacht ga naar wat lekkers, maar komt het voor mijn neus en loopt het lekker dan is de mogelijkheid daar, voor ons allebei, zonder dat je de ander kwetst, zonde gelieg en bedrieg, ik vind het ronduit heerlijk.

We zijn ook op andere vlakken erg vrij in de omgang met elkaar, we laten elkaar onszelf zijn en stimuleren dat, we zijn na een ruime 15 jaar nogsteeds verliefd, nogsteeds kusjekroel, nogsteeds is er geen ander die die plaats zou kunnen innemen, ook al hebben we rondgekeken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53455829
Ik zeg niet dat je vrijgezel moet zijn, zeker omdat je een kind hebt is het fijn als je samenwoont mer 1 persoon die ook nog eens de vader van je kind is. Maar als je met iedereen rondneukt (waar het in principe op neer komt), dan is jouw vriend gewoon 'de meest geziene persoon om seks mee te hebben', een van de velen, niet bijzonder meer. Dat heeft niets met jaloezie of bezitterigheid te maken, maar met het feit dat je een relatie hebt met elkaar. Van elkaar zijn hoort gewoon bij een goede, degelijke relatie.

Ik las deze week in de vriendin ook zo'n verhaal over een open relatie. De vrouw had een relatie met een andere man en die sliep ook 2 keer per week bij hen, en de man die vond het vreselijk moeilijk en was doodongelukkig, maarja, hij gunde het haar, dus het moest maar.
Ik kan daar gewoon met mijn kop niet bij. Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien?? En zeg niet dat het je niks doet als je partner een ander neukt, want als dat zo is hou je kennelijk echt niet van elkaar....
pi_53456252
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zeg niet dat je vrijgezel moet zijn, zeker omdat je een kind hebt is het fijn als je samenwoont mer 1 persoon die ook nog eens de vader van je kind is. Maar als je met iedereen rondneukt (waar het in principe op neer komt), dan is jouw vriend gewoon 'de meest geziene persoon om seks mee te hebben', een van de velen, niet bijzonder meer. Dat heeft niets met jaloezie of bezitterigheid te maken, maar met het feit dat je een relatie hebt met elkaar. Van elkaar zijn hoort gewoon bij een goede, degelijke relatie.

Ik las deze week in de vriendin ook zo'n verhaal over een open relatie. De vrouw had een relatie met een andere man en die sliep ook 2 keer per week bij hen, en de man die vond het vreselijk moeilijk en was doodongelukkig, maarja, hij gunde het haar, dus het moest maar.
Ik kan daar gewoon met mijn kop niet bij. Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien?? En zeg niet dat het je niks doet als je partner een ander neukt, want als dat zo is hou je kennelijk echt niet van elkaar....
Hoe arrogant om er van uit te gaan dat als JIJ dat zo voelt, dat Erodome dat dus ook zo moet voelen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_53456318
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:12 schreef As_33 het volgende:

[..]

Hoe arrogant om er van uit te gaan dat als JIJ dat zo voelt, dat Erodome dat dus ook zo moet voelen.
Een topic is toch om je mening te geven? Dit is inderdaad mijn mening over deze situatie. Dat Erodome weer een heel andere mening heeft is juist het leuke van zo'n discussie.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:23:11 #125
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53456564
Zoeperzaske, waarom moet je verplicht problemen hebben met het neuken van een ander?

Hoeveel mensen gaan niet vreemd en blijven daarna bij elkaar? Moeten die mensen het elkaar kwalijk blijven nemen, mogen ze elkaar vergeven, of kan dat niet, en 1 keertje kan nog, maar vaker? dan is het uit!

Je kan er maar het beste zo gemakkelijk mogelijk over denken, maar dat ben ik.

(overigens hebben wij geen echte open relatie, maar we weten wel allebei van elkaar dat het kan gebeuren. We hoeven alleen niet te weten waar, wanneer of met wie zeg maar)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:24:34 #126
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53456604
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Een topic is toch om je mening te geven? Dit is inderdaad mijn mening over deze situatie. Dat Erodome weer een heel andere mening heeft is juist het leuke van zo'n discussie.
De manier waarop jij zegt dat je kennelijk niet van je partner houdt komt erg lullig over en is niet bepaald uitgedrukt als een mening.
pi_53456650
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:12 schreef BloodyLotte het volgende:
Bullshit. Als je verkering hebt met mij heb je verkering met mij en niet met de rest van het land. En dan kun je wel gaan lopen mauwen over vrije seks zonder liefde. maar daar zit ik niet op te wachten.
Dat dus. Al dat geblaat over vrije sex en behoeftes en crap, is niet aan mij besteed.
pi_53457486
quote:
Als je van je partner houdt dan maak je elkaar toch niet ongelukkig door met anderen te flikflooien??
Als één van de twee er ongelukkig van wordt begin je er toch ook niet aan?
pi_53457921
quote:

Dat laatste heeft dan ook niets met ee echte open relatie te maken, daarin is de voorwaarde dat je er echt ok mee bent samen en dat niemand er ongelukkig van wordt.
Dat klinkt als een eenzijdige open relatie, dat gaat niet werken, of je vindt het beide top, of je doet het niet, het is simpel.

Mijn man is niet 1 van de vele, je hangt het teveel op seks, is dat echt het enige wat je speciaal met je partner hebt, sorry, nogmaals, maar dat vind ik een naar oppervlakkig idee van een relatie, zou gek worden in zo'n relatie, jij bent van mij, mijn bezit, je mag niets, als jij seks hebt met een ander is wat wij hebben niets waard, alsof seks het enige is wat je bind zeg!

Ik hou heel erg veel van hem, meer dan je je voor kan stellen, nog elke keer dat hij thuis komt springt mijn hart op en siert een glimlach mijn gezicht, nogsteeds knuffelen we, stoeien we en doen we, delen we lief en leed, zijn we intiemer met elkaar dan vele andere stellen.
Het doet me niets als hij een ander neukt, hij houdt van mij, hij wil bij mij zijn, niet bij die ander, dat is gewoon even lol en dat is ok, ik kan er echt van genieten hem met een ander bezig te zien, ik kan genieten van de lol die hij met een ander deelt, het is geen bedreging voor mij, in het geheel niet.

Ik zou niet echt van hem houden als ik hem zou beknotten, in mijn mening over liefde dan he.
Dan zou ik bezitterig en naa zijn en hem niet waarderen zoals hij is in het geheel, in alle vrijheid, dan zou ik hem een stukje geluk afnemen en dat spreekt in mijn ogen niet van liefde.
pi_53459322
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat laatste heeft dan ook niets met ee echte open relatie te maken, daarin is de voorwaarde dat je er echt ok mee bent samen en dat niemand er ongelukkig van wordt.
Dat klinkt als een eenzijdige open relatie, dat gaat niet werken, of je vindt het beide top, of je doet het niet, het is simpel.

Mijn man is niet 1 van de vele, je hangt het teveel op seks, is dat echt het enige wat je speciaal met je partner hebt, sorry, nogmaals, maar dat vind ik een naar oppervlakkig idee van een relatie, zou gek worden in zo'n relatie, jij bent van mij, mijn bezit, je mag niets, als jij seks hebt met een ander is wat wij hebben niets waard, alsof seks het enige is wat je bind zeg!

Ik hou heel erg veel van hem, meer dan je je voor kan stellen, nog elke keer dat hij thuis komt springt mijn hart op en siert een glimlach mijn gezicht, nogsteeds knuffelen we, stoeien we en doen we, delen we lief en leed, zijn we intiemer met elkaar dan vele andere stellen.
Het doet me niets als hij een ander neukt, hij houdt van mij, hij wil bij mij zijn, niet bij die ander, dat is gewoon even lol en dat is ok, ik kan er echt van genieten hem met een ander bezig te zien, ik kan genieten van de lol die hij met een ander deelt, het is geen bedreging voor mij, in het geheel niet.

Ik zou niet echt van hem houden als ik hem zou beknotten, in mijn mening over liefde dan he.
Dan zou ik bezitterig en naa zijn en hem niet waarderen zoals hij is in het geheel, in alle vrijheid, dan zou ik hem een stukje geluk afnemen en dat spreekt in mijn ogen niet van liefde.
Amen!
Mooi gesproken Erodrome, er zullen veel mensen jaloers op je moeten zijn in plaats van...........
pi_53459574
Tsja. het is fijn voor jou dat je er gelukkig mee bent en dat moet je vooral blijven, maar ik vind het echt heel erg dat er mensen zijn die zo over relaties denken. Ik mag hopen dat ik mijn kinderen later andere waardes mee weet te geven, want ik vraag me serieus af waar dat heen moet als deze nieuwe trend zich doorzet....
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:20:09 #132
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53459668
Je doet net alsof die mensen een negatief beeld hebben van relaties en dat IS helemaal niet zo.
Voor hen is het juist een heel positief beeld.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:21:44 #133
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_53459693
Ik weet niet of er iets "absoluut verderfelijk" is of aan de andere kant of er iets "absoluut oppervlakkig" is. Volgens mij is het genuanceerder en heeft ieder persoontje zijn/haar eigen dingen nodig om zich goed bij te voelen.

Het is aan mij niet besteed zo'n open relatie, maar als iemand anders daar een gezonde relatie omheen kan bouwen waarin alle partijen vrolijk zijn. Who cares!

Der zijn zat mensen in een "gesloten" relatie die zich ongelukkiger voelen dan mensen die "gelukkig" in een open relatie zitten. En andersom.

Ook heeft het niets met opvoeding te maken. Zat verknipte lui die kinderen de verkeerde dingen leren vanuit een "vrome gesloten" relatie. Wat ongetwijfeld omgekeerd ook gebeurt...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_53459716
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Tsja. het is fijn voor jou dat je er gelukkig mee bent en dat moet je vooral blijven, maar ik vind het echt heel erg dat er mensen zijn die zo over relaties denken. Ik mag hopen dat ik mijn kinderen later andere waardes mee weet te geven, want ik vraag me serieus af waar dat heen moet als deze nieuwe trend zich doorzet....
??????

Nieuwe trend?
Het is een hele oude lieverd, een echt heel oude, alleen is die tijdelijk ondergesneeuwd geweest

Maar welke waarden geef ik mijn kind dan mee die niet sporen volgens jou, hij is er namelijk niet bij als we het bed delen met een ander hoor, noch krijgt hij een verslag ervan, voor hem zijn we gewoon uit geweest, iets dat de meeste stellen doen, apart en samen.

Wat hij meekrijgt zijn 2 ouders die gek op elkaar zijn, die problemen niet uit de weg gaan maar oplossen, die net zo gek op hem zijn als hij op hun, die vrij zijn in hun geluk en dat voor hem ook willen, die goed met elkaar comminuceren en hem dat ook leren, die hem meegeven dat hij zijn eigen geluk moet maken.

Nee ik geef hem niet het idee van trouwen en kindjes krijgen als grootste goed mee, hij weet van verschillende relatievormen en geen van hen wordt afgekraakt, het is je eigen geluk, daar moet je je eigen weg in vinden, dat is de boodschap.

Wat is er zo erg aan hoe ik denk over relatie's dan, vertel dat dan eens, wat is er zo afschuwelijk aan gek op elkaar zijn maar geen lichamelijke exclusiviteit hebben?
pi_53460435
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:21 schreef SicSicSics het volgende:
Ook heeft het niets met opvoeding te maken. Zat verknipte lui die kinderen de verkeerde dingen leren vanuit een "vrome gesloten" relatie. Wat ongetwijfeld omgekeerd ook gebeurt...
Zoals zoeperzazke die haar kinderen zal meegeven dat het ok is om mensen die anders leven dan jezelf te veroordelen... gevalletje pot verwijt de ketel - naar wij dachten
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:23:46 #136
172358 oddman
Introspecteur
pi_53461245
Ik dacht dat ik het maar eens moest proberen, niet exclusief zijn.

En dat heb ik goddomme geweten. Ik heb geen, nou ja, weinig, gewetensproblemen en ben niet jaloers, maar het gaat gewoon niet. Ik heb simpelweg niet de behoefte om sex te hebben met iemand waar ik niet voor gá. Balls.

De vorm van dat gáán is niet per sé bepaald, overigens.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 27 september 2007 @ 15:12:56 #137
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53517081
Ik haat mensen die een zogenaamde open relatie hebben. "Ja ik mag flirten en zoenen en zo.. maar geen sex" .

Kom je opeens ver.. moet je stoppen.. slaat toch nergens op .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_53519050
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:12 schreef Dizer het volgende:
Ik haat mensen die een zogenaamde open relatie hebben. "Ja ik mag flirten en zoenen en zo.. maar geen sex" .

Kom je opeens ver.. moet je stoppen.. slaat toch nergens op .
Open relatie's kennen vele vormen, van flirten en zoenen mag tot alles mag, je moet doen wat bij jou en je partner past, of dat nu een gesloten of een open relatie is en hoever je daarin gaat moet je ook zelf weten.

Maar als ik alleen wat zou mogen flirten en doen dan zou ik het zelf niet open noemen, op het zoenen na vind ik namelijk dat dat gewoon moet kunnen in een monogame relatie, een onschuldige flirt zou nooit een probleem moeten zijn in mijn ogen.
pi_53519829
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:40 schreef Chowi het volgende:

[..]

Nee, okay. Ik vind ook dat daar over te discussiëren valt. Maar als het gebeurt, laat het dan incidenteel zijn. Waarom moet het van tevoren toegezegd worden?
omdat je anders het vertrouwen van je partner schaad. Dat vertrouwen is belangrijker dan dat hij een ander meisje zou zoenen/neuken.

Als het gesprek aan mij voorgelegd zou worden zou ik er waarschijnlijk wel open voor staan.

Het is toch mooi om de band van de liefde met 1 te delen en kunnen te genieten van lust buiten de relatie.

Alhoewel ik het dan liever zou hebben van nu zijn we allebei jong en tot het huwelijk/kinderen. Soort van periode. omg wat klinkt dat stom hahahahaa.
Voices tell me I'm the shit.
pi_53524422
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

omdat je anders het vertrouwen van je partner schaad. Dat vertrouwen is belangrijker dan dat hij een ander meisje zou zoenen/neuken.

Als het gesprek aan mij voorgelegd zou worden zou ik er waarschijnlijk wel open voor staan.

Het is toch mooi om de band van de liefde met 1 te delen en kunnen te genieten van lust buiten de relatie.

Alhoewel ik het dan liever zou hebben van nu zijn we allebei jong en tot het huwelijk/kinderen. Soort van periode. omg wat klinkt dat stom hahahahaa.
Het is ook een stukje vertrouwen he, zie het als een vogeltje in een kooitje, het vogeltje vliegt eruit en strekt zijn vleugels, maar blijft toch naar je terug komen, dat is toch echte liefde..

En het enige tegenargument wat ik hoor is eigenlijk uiteindelijk een verdoezeling voor angst dat het vogeltje niet terug komt..
pi_53524566
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:34 schreef joekels het volgende:
De man is een jager en heeft niet voor niets zoveel zaadcellen waarvan er dagelijks talloze van worden bijgemaakt, hij moet z'n zaad verschieten
Bij vrouwen is dat anders die moeten juist het zaad zien te behouden om de soort in stand te houden met meer zaad meer gevecht dus word ze niet zwanger, vrouwen moeten meer rekening houden met hun natuur
anders gaat het fout Dat zie je dan ook veel gebeuren!!!
Das niet waar, een vrouw raakt juist gemakkelijker zwanger als ze sex heeft met meerdere mannen.

Het is ook zo dat als de man denkt dat zijn vrouw vreemdgaat, hij kwalitatief beter zaad gaat produceren(en dat ze dus gemakkelijker zwanger raakt)
(ik kan alleen effe geen linkje vinden...)
  donderdag 27 september 2007 @ 19:55:41 #142
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53525005
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Open relatie's kennen vele vormen, van flirten en zoenen mag tot alles mag, je moet doen wat bij jou en je partner past, of dat nu een gesloten of een open relatie is en hoever je daarin gaat moet je ook zelf weten.

Maar als ik alleen wat zou mogen flirten en doen dan zou ik het zelf niet open noemen, op het zoenen na vind ik namelijk dat dat gewoon moet kunnen in een monogame relatie, een onschuldige flirt zou nooit een probleem moeten zijn in mijn ogen.
Ja maar het is niet leuk als die persoon tegen je zegt... nadat die persoon je zowat overal heeft betast en uitgebreid heeft lopen zoenen en zo.. en of je met die persoon naar huis wil... "maar dan geen sex, alleen knuffelen en zoenen"

Wat een domper
pi_53525524
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ja maar het is niet leuk als die persoon tegen je zegt... nadat die persoon je zowat overal heeft betast en uitgebreid heeft lopen zoenen en zo.. en of je met die persoon naar huis wil... "maar dan geen sex, alleen knuffelen en zoenen"

Wat een domper
Ik vind het sowieso een lamme beredenering. Zoenen kan soms bizar intiem zijn, net als een goede knuffel.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:18:42 #144
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53525740
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een lamme beredenering. Zoenen kan soms bizar intiem zijn, net als een goede knuffel.
Dat vind ik nou ook... Ik vind zoenen ontzettend intiem. En dan niet 1 kusje.. echt zoenen met tong! Als je al zover bent...
pi_53526413
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:41 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Das niet waar, een vrouw raakt juist gemakkelijker zwanger als ze sex heeft met meerdere mannen.

Het is ook zo dat als de man denkt dat zijn vrouw vreemdgaat, hij kwalitatief beter zaad gaat produceren(en dat ze dus gemakkelijker zwanger raakt)
(ik kan alleen effe geen linkje vinden...)
pfff, iedereen staat altijd met wetenschappelijk onderzoek te zwaaien.
Het zal wel waar zijn hoor, maar dat effect zal minimaal zijn. Geloof jij echt dat vrouwen 10 maal zo snel zwanger worden als ze met meerdere mannen seks hebben?

Er bestaat overigens geen onderzoek waar bewezen is dat mensen die open relaties hebben gelukkiger of ongelukkiger zijn dan gesloten. So what's the problem? Dat iedereen doet waar ie zin in heeft.
pi_53526556
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef katerwater het volgende:

[..]

Het zal wel waar zijn hoor, maar dat effect zal minimaal zijn. Geloof jij echt dat vrouwen 10 maal zo snel zwanger worden als ze met meerdere mannen seks hebben?

Er bestaat overigens geen onderzoek waar bewezen is dat mensen die open relaties hebben gelukkiger of ongelukkiger zijn dan gesloten. So what's the problem? Dat iedereen doet waar ie zin in heeft.
Daar heb ik het toch niet over, of was dit niet tegen mij?

En sorry hoor, ik vind dit gewoon een leuk feitje, kan mij het schelen of dat 2 keer tien keer of honderd keer is, het is zo en dat is typisch iets om te onthouden, omdat ik het wel grappig vind.
Maar als jij het niet wilt weten, kijk er lekker overheen!
pi_53527778
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:43 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Daar heb ik het toch niet over, of was dit niet tegen mij?

En sorry hoor, ik vind dit gewoon een leuk feitje, kan mij het schelen of dat 2 keer tien keer of honderd keer is, het is zo en dat is typisch iets om te onthouden, omdat ik het wel grappig vind.
Maar als jij het niet wilt weten, kijk er lekker overheen!
Nee hoor, dat laatste was algemeen bedoeld, omdat ik anders teveel offtopic ging

Enne, ik ontken het niet hoor! Ik vind gewoon dat dit maar al te vaak gebruikt wordt als bewijsvoering. Dat mag, maar het mag ook weer geen excuus zijn om open relaties als de norm te maken.
pi_53527913
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:36 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

Het is ook een stukje vertrouwen he, zie het als een vogeltje in een kooitje, het vogeltje vliegt eruit en strekt zijn vleugels, maar blijft toch naar je terug komen, dat is toch echte liefde..

En het enige tegenargument wat ik hoor is eigenlijk uiteindelijk een verdoezeling voor angst dat het vogeltje niet terug komt..
Je moet weten hoe je partner erover denkt, het zomaar doen, zonder overleg kan iemand heel erg kwetsen, of jij dat terrecht vindt of niet is niet zo belangerijk, het is zo.

In een relatie zit je samen, je kiest er vrijwillig voor, vindt je dat deander jouw vrijheid niet mag beperken dan moet je daar duidelijk in zijn en desnoods weggaan als dat niet kan.

Maar leugens en bedrog zijn funest voor welke relatie dan ook, dus wees eerlijk en open, praat met elkaar, respecteer elkaars twijvel, ook al gaat het om persoonlijke onzekerheid, je bent niet samen om elkaar pijn te doen.
pi_53527983
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef katerwater het volgende:

[..]

Er bestaat een amrikaans onderzoek die verteld dat swingers de langste huwelijken hebben, langer dan monogame mensen...

Nu zegt dat niets over een bepaald stel, maar gaat het om een grote hoeveelheid, statestiek, maar het was wel een erg leuke en vooral erg onverwachte uitkomst voor de onderzoekers.
pi_53528050
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef katerwater het volgende:

[..]

Nee hoor, dat laatste was algemeen bedoeld, omdat ik anders teveel offtopic ging

Enne, ik ontken het niet hoor! Ik vind gewoon dat dit maar al te vaak gebruikt wordt als bewijsvoering. Dat mag, maar het mag ook weer geen excuus zijn om open relaties als de norm te maken.
Mogen die dan de norm niet worden?
Waarom dan niet?

Uiteindelijk moet iedereen doen waar ze zich zelf goed bij voelen, of dat nu monogaam is of niet en eerlijk gezegd denk ik dat als het idee van monogaam zijn moet een beetje wegvalt, als die keuze echt wat openlijker werd en wat meer algemeen geaccepteerd dat het nog veel meer voor zou komen, niet dat het nu niet al best aardig vaak voorkomt, maar nog veel meer dan dat!
pi_53528270
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef katerwater het volgende:

[..]

Daarom zei ik het ook helemaal niet

Ik zei het alleen omdat (weet niet wie) zei dat vrouwen minder gemakkelijk zwanger zouden raken als ze met meer mannen naar bed zouden gaan.
pi_53528424
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Hee hoe staan jullie fok!'ers eigenlijk tegenover open relaties?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk juist iets heel goeds als je tenminste nog jong bent en nog niet in de "settle-fase" zit, want je stelt het geluk van je partner boven dat van jezelf, ik heb altijd zoiets van als mijn vriendin wil zoenen met een kerel als ze met der vriendinnen uit is dan moet ze dat gewoon doen, maar ze moet ook niet zeiken als ik dat doe, op een of andere rare manier heb ik zelfs het gevoel dat onze relatie er spannender door wordt, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, iig wat vinden jullie van open relaties, zijn er miss ook mensen die hier zelf ook ervaring mee hebben, laat het horen..
Voor zover ik weet zijn alle "open relaties " na een jaar over.

Heb veel gezien maar het buiten de deur neuken leidt binnen twee maanden tot spanningen en wantrouwen, en na een jaar is het echt over.

SO prepare yourself brother,
pi_53529046
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:38 schreef henkway het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn alle "open relaties " na een jaar over.

Heb veel gezien maar het buiten de deur neuken leidt binnen twee maanden tot spanningen en wantrouwen, en na een jaar is het echt over.

SO prepare yourself brother,
?????????????

15 jaar samen hier al, even denken, hoelang open al, zeker de helft....

Ken mensen die al meer dan 20 jaar samen zijn en al die tijd al open zijn, kinderen hebben die inmiddels volwassen zijn en alles.
Ken nog veel meer relatie's van ruim over de 5 jaa waarbij er absoluut geen sprake is van problemen.

Het is maar net waar je kijkt.

Wat wel zo is is dat de reden tot een open relatie soms niet goed is en dan gaat het absoluut fout.
Het is bv geen goed idee om een relatie open te gooien omdat het slecht gaat in de relatie, omdat de seks saai is, of de ergste reden van al, dat 1 van de 2 het wil en de ander het maar laat gebeuren om de partner maar te houden om wat voorbeelden te noemen.
pi_53531344
Erodome, vraagje:
Zou je ook open gestaan hebben voor open relaties toen je jong was (pakweg 24jaar) of nog niet erg lang samen bent (pakweg 2 jaar)? Want de meeste posters zijn natuurlijk van die leeftijd.

Ik vraag me af of leeftijd bij open relaties belangrijk is.
pi_53531769
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:58 schreef erodome het volgende:

[..]

?????????????

15 jaar samen hier al, even denken, hoelang open al, zeker de helft....

Ken mensen die al meer dan 20 jaar samen zijn en al die tijd al open zijn, kinderen hebben die inmiddels volwassen zijn en alles.
Ken nog veel meer relatie's van ruim over de 5 jaa waarbij er absoluut geen sprake is van problemen.

Het is maar net waar je kijkt.

Wat wel zo is is dat de reden tot een open relatie soms niet goed is en dan gaat het absoluut fout.
Het is bv geen goed idee om een relatie open te gooien omdat het slecht gaat in de relatie, omdat de seks saai is, of de ergste reden van al, dat 1 van de 2 het wil en de ander het maar laat gebeuren om de partner maar te houden om wat voorbeelden te noemen.
ja maar jij bent amateurhoer, het gaat om gewone mensen die opeens met andere mensen intieme sexrelaties aangaan, dat gaat goed zolang beiden driftig aan het neuken zijn, maar opeens is er eentje verliefd en gaat het niet meer alleen om de sex, maar is er een andere relatie.
Pats en dan is het OORLOG.!!!!!
pi_53531907
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef katerwater het volgende:
Erodome, vraagje:
Zou je ook open gestaan hebben voor open relaties toen je jong was (pakweg 24jaar) of nog niet erg lang samen bent (pakweg 2 jaar)? Want de meeste posters zijn natuurlijk van die leeftijd.

Nou, ik heb inmiddels negen jaar verkering met mijn lief en ik ben bijna 26. Pas na een jaar of twee a drie kreeg onze relatie een wat opener karakter, en sindsdien gaat het met vlagen.
Ik denk dat leeftijd an sich niet overdreven belangrijk is, maar dat vooral je karakter, denkwijze en voorál zelfverzekerdheid, relativering en vertrouwen meespelen. En dat komt vaker voor naarmate je volwassener wordt.
Ik denk dat de meeste mensen zich nooit plezierig zouden kunnen voelen bij een open relatie. Maar dat sommige mensen hier een open relatie van anderen per definitie bestempmelen als waardeloos en onecht en gedoemd tot mislukken vind ik nogal getuigen van tunnelvisie en een heel beperkt inlevingsvermogen.
Dat je zelf fysieke aantrekkingskracht buiten je relatie beschouwt als iets enorm dramatisch betekent niet dat iedereen dat zo voelt.
Als mijn lief iemand anders mooie en leuk vindt en er een beetje mee wil friemelen dan vind ik dat gewoon leuk voor hem en het doet niets af aan mijn gevoel over hem of onze relatie, want ik wéét dat die relatie allesoverstijgend is.
pi_53532078
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:25 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nou, ik heb inmiddels negen jaar verkering met mijn lief en ik ben bijna 26. Pas na een jaar of twee a drie kreeg onze relatie een wat opener karakter, en sindsdien gaat het met vlagen.
Ik denk dat leeftijd an sich niet overdreven belangrijk is, maar dat vooral je karakter, denkwijze en voorál zelfverzekerdheid, relativering en vertrouwen meespelen. En dat komt vaker voor naarmate je volwassener wordt.
Ik denk dat de meeste mensen zich nooit plezierig zouden kunnen voelen bij een open relatie. Maar dat sommige mensen hier een open relatie van anderen per definitie bestempmelen als waardeloos en onecht en gedoemd tot mislukken vind ik nogal getuigen van tunnelvisie en een heel beperkt inlevingsvermogen.
Dat je zelf fysieke aantrekkingskracht buiten je relatie beschouwt als iets enorm dramatisch betekent niet dat iedereen dat zo voelt.
Als mijn lief iemand anders mooie en leuk vindt en er een beetje mee wil friemelen dan vind ik dat gewoon leuk voor hem en het doet niets af aan mijn gevoel over hem of onze relatie, want ik wéét dat die relatie allesoverstijgend is.
nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem. Maar nooooooit twee keer met dezelfde
pi_53532094
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:21 schreef henkway het volgende:

[..]

ja maar jij bent amateurhoer, het gaat om gewone mensen die opeens met andere mensen intieme sexrelaties aangaan, dat gaat goed zolang beiden driftig aan het neuken zijn, maar opeens is er eentje verliefd en gaat het niet meer alleen om de sex, maar is er een andere relatie.
Het is al eerder gezegd, maar nóg maar eens..
Het is niet bepaald zo dat verliefd worden op iemand anders exclusief voorkomt bij open relaties. In tegendeel zou ik zeggen.
Een gezonde, volwassen open relatie kan alléén bestaan als je allebei onbeschrijfelijk gek op elkaar bent en enorm vertrouwd met elkaar bent, en je - hoeveel jongens of meisjes je ook kust en aait - nooit het idee hebt dat fysiek plezier een bedreiging vormt voor de liefde.
En elke dag gaan er talloze verkeringen dramatisch uit omdat er eentje verliefd is geworden op klasgenoot, collega of krantenbezorger. Dat heeft niets met een open relatie te maken.
pi_53532151
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:31 schreef minilotje het volgende:

[..]

Het is al eerder gezegd, maar nóg maar eens..
Het is niet bepaald zo dat verliefd worden op iemand anders exclusief voorkomt bij open relaties. In tegendeel zou ik zeggen.
Een gezonde, volwassen open relatie kan alléén bestaan als je allebei onbeschrijfelijk gek op elkaar bent en enorm vertrouwd met elkaar bent, en je - hoeveel jongens of meisjes je ook kust en aait - nooit het idee hebt dat fysiek plezier een bedreiging vormt voor de liefde.
En elke dag gaan er talloze verkeringen dramatisch uit omdat er eentje verliefd is geworden op klasgenoot, collega of krantenbezorger. Dat heeft niets met een open relatie te maken.
Juist, en dat verschil kan niemand leggen. Tenzij je amateurhoer bent.
pi_53532153
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:30 schreef henkway het volgende:

[..]

nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem.
Waarom denk je dat dat zo moet zijn? Waarom kun je niet aannemen dat het in sommige gevallen gewoon geen enkel probleem oplevert als twee verliefden tijdens het uitgaan of zoiets een beetje aanrommelen met andere mensen?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik stiekem vreemd zou gaan of dat hij dat zou doen, en het idee alleen al verafschuwt mij net zo goed als ieder ander die een serieuze relatie heeft.
pi_53532318
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Ach, het heeft er denk ik maar net mee te maken wat voor krampachtig belang je hecht aan fysiek contact. Als ik leuke meisjes of jongens kus en ermee rommel, dan is dat iets leuks en iets fijns en komt het neer op aantrekkingskracht, plezier en je vrij voelen met je lichaam.
Dat staat los van de ontzettend intense, waardevolle band die ik al jaren met mijn lief heb.
Zelf zul je zo'n onderscheid blijkbaar niet echt maken, en dat geeft ook helemaal niet. Alleen een beetje jammer dat je zo slecht in staat bent om te overwegen dat de waarden van andere mensen ook best oprecht en weloverwogen kunnen zijn.
pi_53540926

Ik vind dit geweldig en hieruit blijkt ook dat jullie relatie heel sterk is!
Ik zou het ook niet erg vinden als vriend een keer zou friemelen aan een ander, maar mocht dat gebeuren dan zou ik dat toch het liefst niet weten. Hij mag, zolang hij er verder geen gevoelens bij heeft en het natuurlijk niet continu voorkomt.
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:38:58 #163
172358 oddman
Introspecteur
pi_53541291
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:24 schreef -moppie- het volgende:

Ik vind dit geweldig en hieruit blijkt ook dat jullie relatie heel sterk is!
Ik zou het ook niet erg vinden als vriend een keer zou friemelen aan een ander, maar mocht dat gebeuren dan zou ik dat toch het liefst niet weten. Hij mag, zolang hij er verder geen gevoelens bij heeft en het natuurlijk niet continu voorkomt.
Ik ben zo zeker van mijn heteroseksualiteit, dat ik zonder problemen seks kan hebben met mannen.
Zó hetero ben ik.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_53543799
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef katerwater het volgende:
Erodome, vraagje:

Toen ik 24 was was onze relatie al open

Ik ben vanaf mijn 14de met hem he, maar toen moest ik er niet aan denken, was ik een typich onzeker tienertje die al begon te koken als hij een keer perongelijk dezelfde kant opkeek als waar een mooie meid liep

Ik heb wel het idee dat hoe ver je bent in je ontwikkeling er wat mee te maken heeft, kijk, ik ben heel vroeg aan een relatie begonnen, dus ook vrij vroeg naar open gegaan, we hadden ons verleden al samen, je bent daar al wat volwassener in, je hebt gekeerd goed te praten met elkaar en dat soort zaken...

Ik ken trouwens ook mensen van die leeftijd en jonger die een open relatie hebben waarbij het prima gaat, maar er zijn er meer bij wie het echt goed gaat die wat ouder zijn, het 2de huwelijk, zover zijn dat je echt goed weet wat je wel en niet wil in relatie's.
pi_53543863
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:21 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik ben geen amateurhoer, weet niet hoe je daar opkomt, ik heb een open relatie en heb weleens wat porno gedaan voor de lol, nadat onze relatie open was geworden, dat dus al geen probleem was.

Zoals mij zijn er velen, dat is wat een open relatie hebben is, buiten de neur neuken.
Ook ik heb mensen in mijn leven met wie ik seks en meer deel, die ken ik al jaren en jaren, je mag spreken van een zekere vorm van liefde daar, gaat meer dan prima...

Geen oorlog hoor, zo ken ik ook nog veel mee stellen die elkaar al jaren kennen en die seks en meer delen, ook geen probleem hoor.

Je ziet wat je wilt zien, echt.

Niet elke open relatie gaat goed, maar dat geld net zo goed voor monogame relatie's.
pi_53543903
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:30 schreef henkway het volgende:

[..]

nee , dat klopt niet. Er komt een moment dat vreemd gaan alleen met die ene persoon gebeurd en dan is het geen vreemdgaan, beter de relatie instand houden above all, en heeeel soms een keer vreemd gaan. lekker stiekem. Maar nooooooit twee keer met dezelfde
Sorry, maar dit vind ik dus echt laag, beetje stiekum vreemd gaan en zo een bom onder je relatie leggen, lekker liegen en bedriegen, konkelen en doen om jezelf schoon te praten.

Nee echt, jouw manier is veeeeeeeeeeeel beter dan een eerlijke open relatie!
pi_53543920
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Onzin, echt, maar waarom ben je zo boos dat je op mij wilt schelden op die manier?
pi_53543958
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:14 schreef erodome het volgende:

Niet elke open relatie gaat goed, maar dat geld net zo goed voor monogame relatie's.
Precies, en al dat gekanker hier is alleen maar omdat de meesten gewoon heel erg bang zijn voor een open relatie..
pi_53570348
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:18 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

Precies, en al dat gekanker hier is alleen maar omdat de meesten gewoon heel erg bang zijn voor een open relatie..
Nee, ik heb het gedonder genoeg zien gebeuren, de een vind het leuk en de ander is het zat en dan komen de smoesjes, want een is verliefd geworden en neukt zich het ongans, alleen niet meer thuis.
Been there, Done that.
pi_53570420
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, echt, maar waarom ben je zo boos dat je op mij wilt schelden op die manier?
Doe ik niet. Waarom zou ik.
Meeste mensen gaan vreemd (wat iedereen) en er kraait geen haan naar.
pi_53570522
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee, ik heb het gedonder genoeg zien gebeuren, de een vind het leuk en de ander is het zat en dan komen de smoesjes, want een is verliefd geworden en neukt zich het ongans, alleen niet meer thuis.
Been there, Done that.
dat jíj het er niet mee eens bent en het niet ziet zitten is leuk voor je, maar doe ff normaal joh
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53573227
quote:

[..]

Been there, Done that.
Tjah dan doe je toch iets verkeerd..
pi_53576509
quote:

[..]

Been there, Done that.
Zoals al gezegd, je ziet wat je wilt zien, ik ken toch echt redelijk wat stellen die echt al lang bij elkaar zijn in een open relatie en waar het meer dan goed gaat, reken ik mijn eigen relatie nog niet eens mee die ook meer dan prima gaat op die manier.

In een goede open relatie is er een goede comminucatie, is er openheid en eerlijkheid, dat betekend dat als 1 niet lekker in zijn vel zit en het gewoon even zat is dat er gewoon gestopt wordt, no problem.
Dat betekend ook dat als er opkomende gevoelens zijn daar ook rustig over gepraat kan worden en dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, men wat afstand neemt van die opkomende gevoelens e.d.

Het is hetzelfde als in een monogame relatie, zodra je niet meer goed kan praten, zodra je niet meer open en eerlijk bent gaat het gewoon fout, ook daar komen verliefdheden aan de lopende band voor, de meeste relatie's stranden gewoon dat is echt niet anders bij de verschillende soorten waarvoor je kan kiezen.
pi_53576525
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:56 schreef henkway het volgende:

[..]

Doe ik niet. Waarom zou ik.
Meeste mensen gaan vreemd (wat iedereen) en er kraait geen haan naar.
Nou....

Wil je dan zo leven, lekker liegen en bedriegen en dat nog liefde noemen ook??????
pi_53578907
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou....

Wil je dan zo leven, lekker liegen en bedriegen en dat nog liefde noemen ook??????
nee doe ik niet, vrouwen moeten me aantrekken er moet chemie zijn anders trek ik me wel af, vrouwen waar ik niets bij voel vind ik stinken.
Maar soms is er iemand in wiens ogen je blijft verdwalen en dan kan het niet uitblijven.
Alleen dat is geen reden om alles voor op te offeren.
maar open relaties, nee dan zou ik me vies en goedkoop voelen.
Maar ja, ieder zijn meuk.
pi_53583501
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:22 schreef henkway het volgende:

[..]
dan zou ik me vies en goedkoop voelen.
Dat is dan maar net welke associaties seks bij je op kan roepen.
pi_53584028
quote:
Op zondag 30 september 2007 09:56 schreef minilotje het volgende:

[..]

Dat is dan maar net welke associaties seks bij je op kan roepen.
Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit, er zijn niet voor niets zoveel prostituees die graag uit de wereld willen stappen, het is helemaal niet een prettig gevoel om voor iedere passant(e) je broek uit te doen, kost je, je eigenwaarde.

Daarom blijven mensen die zeggen dat ze een open relatie hebben, gewoon bij een ander persoon de broek uit doen, die hebben dus gewoon een ander, maar ja omdat te durven zeggen, dan maak je er gewoon een open relatie van, dus neuk jij dan ook maar iemand anders, maar niet meer met mij, of met de nodige tegenzin. want wij hebben een open relatie
pi_53588859
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit, er zijn niet voor niets zoveel prostituees die graag uit de wereld willen stappen, het is helemaal niet een prettig gevoel om voor iedere passant(e) je broek uit te doen, kost je, je eigenwaarde.

Daarom blijven mensen die zeggen dat ze een open relatie hebben, gewoon bij een ander persoon de broek uit doen, die hebben dus gewoon een ander, maar ja omdat te durven zeggen, dan maak je er gewoon een open relatie van, dus neuk jij dan ook maar iemand anders, maar niet meer met mij, of met de nodige tegenzin. want wij hebben een open relatie
Wat is er dat je er zo moeilijk om doet, of kan je gewoon soms geen chickies krijgen..
pi_53589108
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:23 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

Wat is er dat je er zo moeilijk om doet, of kan je gewoon soms geen chickies krijgen..
Nee ik heb het meegemaakt dat ik in een auto lag te wippen, terwijl een triggerhappy echtgenoot om de auto liep te sprinten, dat was ook een "open relatie" als excuus, maar ik had gewoon een sexrelatie met haar en later zijn we samen gaan wonen.

Ik bedoel op een gegeven moment gaat die vrouw aan jouw pik wennen en dan is het thuis gelazer als ze zegt, ik kom met hem wel klaar, maar dat komt omdat er stiekeme spanning bij zit. snappie??
pi_53596114
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:31 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee ik heb het meegemaakt dat ik in een auto lag te wippen, terwijl een triggerhappy echtgenoot om de auto liep te sprinten, dat was ook een "open relatie" als excuus, maar ik had gewoon een sexrelatie met haar en later zijn we samen gaan wonen.

Ik bedoel op een gegeven moment gaat die vrouw aan jouw pik wennen en dan is het thuis gelazer als ze zegt, ik kom met hem wel klaar, maar dat komt omdat er stiekeme spanning bij zit. snappie??
Ah, en die vrouw noem je zeker ook liefkozend amateurhoer zonder dat je er iets mee bedoelt.

Je verwart je eigen ervaring flink met algemene waarheid in dit topic, vriend, vandaar dat je zo persoonlijk en zo geprikkeld reageert. Geeft niks hoor, gooi het er maar uit.
*aait henkie*
twee violen en een trommel en een fluit
pi_53596362
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ah, en die vrouw noem je zeker ook liefkozend amateurhoer zonder dat je er iets mee bedoelt.

Je verwart je eigen ervaring flink met algemene waarheid in dit topic, vriend, vandaar dat je zo persoonlijk en zo geprikkeld reageert. Geeft niks hoor, gooi het er maar uit.
*aait henkie*
ja die was wel geil jah, maar was voor haar vriend een ramp, die had me zowat vermoord met zijn open relatie. Toen was het opeens niet open meer.
pi_53597129
quote:

Een open relatie is iets anders als een dubbele relatie, in jou geval dan wel een sexuele relatie, wel een relatie, dat is nou ook weer niet de bedoeling mijn vriend
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:12:40 #183
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53609476
quote:

[..]

Wat een onzin, net of iemand met een open relatie voor iedereen zijn broek uittrekt!

Je zit echt uit je nek te lullen.
pi_53618493
quote:

[..]

Helowww, een hoer doet het voor geld, niet voor de lol, met vaak erg vieze mannetjes volgens mij.

Wij doen het zo nu en dan met iemand die we echt leuk vinden, waar chemie aan de orde is, aantrekkingskracht.

We hebben geen open relatie gekregen omdat ik of hij een ander had, we zijn samen begonnen aan een open relatie, eerst alleen samen met anderen, later ook apart van elkaar(zeldzaamheid, nu ook nog, denk ook niet dat we iedere week of iedere maand met een ander liggen).

We hebben zelf ook nog seks, meer dan zat, zeer bevredigend seksleven zelfs(gemiddeld zo'n 4 keer per week), weet niet hoe je komt bij het niet meer of met tegenzin het met elkaar doen.
sorry voor je als je dat hebt meegemaakt, dat is idd erg rot, maar projecteer het niet op iedereen gaarne.
pi_53618586
quote:

[..]

Dit verklaart een heleboel zeg....

Projecteer jouw ene ervaring niet op zoveel anderen, zo kan ik ook wel zeggen ik zag laats een monogame relatie waarin de ene een relatie met een ander kreeg en ze elkaar de tering hebben geslagen, dus elke monogame relatie is gedoemd fout te gaan en te ontaarden in geweld.

Kortom, grove onzin.
pi_53620019
ikzelf zou er niet mee kunnen leven om een open relatie te hebben. Ik ben niet kei jaloers, maar ik denk dat ik dat dan wel wordt!! Heb wel de gezonde jaloerzie hoor hihi

Daarnaast ken ik iemand die het wel heeft. NIet dat ze op zoek gaan naar fresh meat, best kieskeurig. Tis niet dat ze elk figuur aan de haak wilt slaan Haar vriend heeft er geen probs mee. Als je zo een relatie kan opbouwen, waar beiden fijn bij voelen, no problem...
Don't blame me, it's a hardware problem
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:36:43 #187
27084 Pissie
Like duh....
pi_53656981
Zooooo...... lang niet gepost, maar ik zie dat het hoogtijd wordt dat ook ik weer es wat kom neerpleuren hiero.

Het hebben van een open relatie, helemaal mijn ding namelijk!

Ik ben d'r zo eentje met een open relatie, en het bevalt ons echt prima! We hebben nu ruim 9 jaar een relatie waarvan de afgelopen 9 maanden ongeveer een open relatie. En die zijn we echt niet begonnen omdat we niet (meer) genoeg aan elkaar hadden of elkaar zat zijn ofzo. In tegendeel zelfs!

Het idee van de open relatie is bij ons van mijn kant gekomen, ik kwam er na zo'n lange tijd in deze relatie achter dat ik toch wel nieuwschierig begon te worden weer naar anderen, niet zo monogaam bleek te zijn als ik altijd had gedacht, maar ook mijn vriend niet kwijt wilde. Mijn vriend bleek er net zo over te denken, maar dan met andere vrouwen dus...Na veel praten hebben we samen besloten om te gaan kijken of dit mss een 'aanvulling' op onze relatie kon gaan worden. Een bepaald stukje spanning die onze eigen relatie nog meer zou kunnen versterken. En dat is het ook daadwerkelijk geworden voor ons.

Wij hebben allebei al diverse malen gedate met een ander, daar ook echt al 'all the way' mee gegaan, en zijn er niet minder gek op elkaar door geworden. Sterker nog, we zijn er zelfs nóg dichter door naar elkaar toe gegroeid, het heeft bij ons echt gewerkt als uitbreiding op onze relatie. Het is heel fijn om af en toe eens aandacht te krijgen van een ander, waar je weer helemaal nieuw voor bent, onbekend, nog helemaal spannend. Dat voelt zo heerlijk, en zeker ook als je dat daarna dan met je vaste partner kunt delen.

Het belangrijkste bij het aangaan en kunnen volhouden van een open relatie is, altijd open en eerlijk zijn tegen elkaar, al een stabiele relatie hebben, jaloezie is redelijk taboe in deze situatie, mits je er goed over praten kunt. En dus veel met elkaar blijven praten en ook elkaar de aandacht blijven geven die je elkaar in een 'gewone' relatie ook zou geven.

Het is zo ontiegelijk jammer dat vreemdgaan (zo goed als) wel is geaccepteerd in de maatschappij, en het hebben van een open relatie (voornamelijk) nog als taboe wordt gezien. Als er meer mensen uit zouden komen voor het feit dat ze niet monogaam zijn, zouden er volgens mij ook een stuk minder mensen vreemd gaan....
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:58:32 #188
116015 SicSicSics
pi_53661920
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 23:36 schreef Pissie het volgende:
Dat voelt zo heerlijk, en zeker ook als je dat daarna dan met je vaste partner kunt delen.
Hoe kun je dat delen met je vriend!?! Ik zie het absoluut niet in. Help mij!

Ik kan me er absoluut niets bij voorstellen, ben misschien wel heel traditioneel, hoe je dat met je vriend kan delen. Vertellen jullie elkaar alles? Wat je bij die ander hebt gedaan, wat die ander bij jou heeft gedaan? Details? Lengte? Ik kan me er echt niets, maar dan ook niets bij voorstellen!

Ik word al gek bij de gedachte dat mijn vriendin me verteld dat ze 'het' met iemand anders heeft gedaan, laat staan dat ze er honderduit over verteld als we weer samen in bed liggen. Misschien is dat wel omdat ik nog niet zo zeker ben van mijn eigen kunnen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_53666791
Als er meer mensen uit zouden komen voor het feit dat ze niet monogaam zijn,

Volgens mij is niemand monogaam. Mensen proberen het zichzelf weleens voor te houden maar ondertussen kwellen ze zichzelf en elkaar. Ik bedoel als je van jongs af aan bij elkaar bent is het toch logisch dat je een keer nieuwsgierig word naar hoe het met een ander zou zijn....... En dat heeft niks met je relatie te maken!

Ik weet niet of ik zou gaan daten met iemand maar ik weet wel dat als mijn vriend er een keer (tijdens een feestje o.i.d.) behoefte aan heeft of iemand niet kan weerstaan, dan mag hij! Ik wil het verder alleen niet te weten.
pi_53667402
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:33 schreef -moppie- het volgende:
Volgens mij is niemand monogaam. Mensen proberen het zichzelf weleens voor te houden maar ondertussen kwellen ze zichzelf en elkaar. Ik bedoel als je van jongs af aan bij elkaar bent is het toch logisch dat je een keer nieuwsgierig word naar hoe het met een ander zou zijn....... En dat heeft niks met je relatie te maken!
Dat dat mogelijk voor jou geldt, wil niet zeggen dat dat dan voor iedereen zou gelden. Er zijn volop mensen gewoon monogaam en daar zeer intens gelukkig mee. Ik ben op dit moment nog jong, maar desondanks heb ik me nog nooit afgevraagd hoe het met een ander dan mijn vriend zou zijn. Puur en alleen omdat ik seks niet met anderen associeer maar met hem. Daar komen geen anderen bij kijken, dus waarom in gedachten wel? Dat snap ik niet echt...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:04:28 #191
116015 SicSicSics
pi_53667478
quote:
Volgens mij is monogamie of polygamie of whatever een keuze en geen ingebakken 'van nature' iets!

Zolang deze keuzes eerlijk en oprecht gemaakt worden is er geen probleem.

Pas als de keuzes gemaakt worden, hieruit afspraken voortvloeien (al dan niet stilzwijgend. Ik denk dat iemand die de keuze maakt een monogame relatie aan te gaan geen aparte afspraak hoeft te maken over het slapen met een ander.) en deze afspraken daarna gebroken worden is er een probleem.
Fine, fuck you then!
pi_53667534
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat dat mogelijk voor jou geldt, wil niet zeggen dat dat dan voor iedereen zou gelden. Er zijn volop mensen gewoon monogaam en daar zeer intens gelukkig mee. Ik ben op dit moment nog jong, maar desondanks heb ik me nog nooit afgevraagd hoe het met een ander dan mijn vriend zou zijn. Puur en alleen omdat ik seks niet met anderen associeer maar met hem. Daar komen geen anderen bij kijken, dus waarom in gedachten wel? Dat snap ik niet echt...
Ja zo dacht ik een aantal jaar geleden ook!
pi_53668290
quote:

Ik weet niet of ik zou gaan daten met iemand maar ik weet wel dat als mijn vriend er een keer (tijdens een feestje o.i.d.) behoefte aan heeft of iemand niet kan weerstaan, dan mag hij! Ik wil het verder alleen niet te weten.
En waarom wil je het niet weten als je er geen problemen mee hebt?
pi_53669263
Zie ik het nut niet zo van in!
pi_53669314
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:26 schreef -moppie- het volgende:
Zie ik het nut niet zo van in!
Maar dat is toch juist het idee van een open relatie, dat je ook weet wat de ander doet en dat je daar op een goede manier mee om kunt gaan.
pi_53669374
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:28 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar dat is toch juist het idee van een open relatie, dat je ook weet wat de ander doet en dat je daar op een goede manier mee om kunt gaan.
Wellicht op het moment dat je gaat daten. Als je mijn reply van eerder deze middag leest, heb ik het over andere dingen.
pi_53670406
Weet je wat het is, verliefdheid wordt teveel met seks gelijk gezet, dat is naar mijn mening niet zo.
Seks is vaak een gevolg van verliefdheid, maar andersom niet zozeer.

Verliefd worden zit meer in de andere intimiteiten, van praten tot knuffelen, de vonk die overschiet, niet zozeer in seks zelf.
Dat seks een al bestaande verliefdheid kan verhevigen is ook wel een feit te noemen, maar dat seks zelf de trigger voor verliefdheid is geloof ik zelf niet.

Oh ja, wat betrefd het delen van wat er is gebeurt, wij praten daar wel over ja, hoever dat gaat varieert, soms echt in details, soms gewoon het leuke en spannende delen.
Ik kan werkelijk genieten van zijn genot, mag het dan ook graag zien gebeuren en andersom geld hetzelfde.
Ben vrij zeker van mijn eigen kunnen als het op mijn eigen partner aankomt, nog veel zekerder van de gevoelens die we delen, niets daarvan is een bedreiging, dat zit er gewoon niet in.
Dat komt ook door de openheid die je deelt daardoor, niets gaat in het geniep, alles kan besproken worden, in mijn geval ben ik er gewoon de meeste keren bij, deel ik nogsteeds intimiteit ook al doet hij het op dat moment met een ander(blikken die kruisen, een glimlach die gedeelt wordt enz enz).
Niet dat hij zich elke 5 minute even moet melden met dat soort dingen, maar dat gebeurt spontaan, is hij echt even gefocusd op de ander dan geniet ik volop van het genot dat zij delen.

Mocht ik een keer zwak staan, hormonen op hol, net ruzie gehad of andere ellende, dan weet ik ook dat hij niets zal doen op dat gebied, niet omdat het niet mag, maar omdat hij dan liever naast mijn zijde is.
Dat is een zekerheid die niet eens vanuit afspraken komt, maar gewoon vanuit liefde, het echt voor elkaar gaan op relatigebied.

We kunnen ook heerlijk nagenieten van de dingen die we zo nu en dan doen, beetje mijmeren, heerlijk geil.
pi_53672067
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Eens zien of je lievelingsgerecht van vandaag je over 15 jaar nog steeds doet watertanden.

Goed, bloemkool is dus lekker, waarom zou je dus iets anders eten.
Vandaag eet je bloemkool. Morgen eet je bloemkool. Volgende week eet je bloemkool. En volgende maand, yummie, eet je je lievelingsgerecht: bloemkool.

Op een gegeven moment, ergens in de loop van jaren, ben je er nog steeds van overtuigd dat bloemkool de lekkerste bloemkool is. De liefde zit dieper dan de smaak alleen, bloemkool is je dagelijkse vriend. Maar echt watertanden van alleen al het idee aan bloemkool, doe je dat na vijf jaar nog? en na tien jaar? Denk je dat dat hartstochtelijke verlangen naar bloemkool je hart nog steeds zal doen bonzen na tien jaar dagelijks bloemkool?

Na die tien jaar loopt er ineens een lekkere prei over straat langs je huis. Trouw bloemkool blijven eten is niet zo heel moeilijk. Maar zelfs de grootste bloemkoolfan zal zich toch wel even afvragen hoe zo'n prei eigenlijk smaakt?

Het bestaat gewoon niet dat jij over twintig jaar nog nooit hebt gedacht aan hoe seks zou zijn met een ander dan je huidige vriend. Sorry, zo steekt de natuur niet in elkaar. Jong, verliefd en monogaam zijn is geen kunst aan, je gaat gewoon op in wat je bezig houdt en wat je lekker vindt. Maar het bestaat niet dat je gedachten voor eeuwig en altijd nooit eens zullen afdwalen.

Hoewel ik het werkelijk schattig vindt dat je nu echt denkt dat ...
twee violen en een trommel en een fluit
pi_53675018
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:45 schreef Roquefort het volgende:
Goed, bloemkool is dus lekker, waarom zou je dus iets anders eten.
Vandaag eet je bloemkool. Morgen eet je bloemkool. Volgende week eet je bloemkool. En volgende maand, yummie, eet je je lievelingsgerecht: bloemkool.
Ik weet noet hoe jij over eten denkt, maar ik hecht aan bloemkool héél andere normen en waarden dan aan seks.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:28:27 #200
116015 SicSicSics
pi_53686186
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:39 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik weet noet hoe jij over eten denkt, maar ik hecht aan bloemkool héél andere normen en waarden dan aan seks.
Bloemkool begint niet te zeuren als je eens een brocolli pakt! Of was het; een biertje begint niet te zeuren als je een nieuwe pakt..?

@Erodome:

Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen, maar dat komt zeer waarschijnlijk uit onwetendheid. Ik heb ook niet de behoefte om meer op dat gebied te onderzoeken (ben blij met mijn relatie zoals die nu gaat), maar ik vind het prachtig om te lezen hoe jij een goede open relatie hebt en dat jullie er beide gelukkig mee zijn. Ik ken relaties waarin de partners braaf bij elkaar zijn en lang niet zo veel geluk uitdragen!

Respect ook dat je er zo eerlijk over bent en dat je zoveel geduld heb met nodeloos commentaar leverende mensen!
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')