Ik werk part-time en krijg een gedeeltelijke uitkering. Als ik alimentatie zou krijgen houd ik er zelf niks aan over omdat de sociale dienst het kort op mijn uitkering. Ik hoef er ook niks aan over te houden. Ik wil alleen dat hij ook zijn financiele verantwoordelijkheid op zich neemt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:57 schreef ArnoKlaassen het volgende:
TS reageert niet. Typisch geval voor fathers for justice. Moeder wil alleen recht en nog flink geld ook en vader mag dan 1 dag in de week het kind zien. Zo werkt het dus niet.
Prima idee om het kind als pionnetje in je spelletje te gebruiken dus!quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:59 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Niet als vader van ons kind maar als persoon om duidelijke afspraken mee te maken.
daarop is het antwoord nee.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:03 schreef zhe-devilll het volgende:
Kan hij zoals hij zegt het ouderlijk gezag eisen als ik hem juridisch aan ga pakken? Hij zegt dat hij dat gaat doen als ik een advocaat neem
Dat dus![]()
Oh, dus het molesteren van het arme kind is jouw manier van een volwassen man verantwoordelijk maken?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:05 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik wil alleen dat hij ook zijn financiele verantwoordelijkheid op zich neemt.
Ben je soms een beetje jaloers op zijn financieele positie ofzo?!quote:en kan allemaal leuke dingen doen met mn zoontje die ik dus vaak niet kan doen.
Molesteert ze haar kind?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:08 schreef George_Costanza het volgende:
[..]
Oh, dus het molesteren van het arme kind is jouw manier van een volwassen man verantwoordelijk maken?
[..]
Ben je soms een beetje jaloers op zijn financieele positie ofzo?!
Ja ik dacht dat het ook los stond van elkaar. Maar ik heb gewoon echt geen zin in een juridisch conflict. We gaan nu redelijk met elkaar overweg. En ben bang dat het veel kapot gaat maken. Ik ben zelf kind van de rekening geweest zeg maar en zou het ons kind nooit aan willen doen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
daarop is het antwoord nee.
Tenminste.. hij kan eisen wat hij wil in een eigen zitting natuurlijk, maar het staat los van het allimentatie verzoek.
Niets anders dan wat er nu mee gebeurt. Ze korten haar op haar uitkering, dus het verandert niets, behalve dat het kind als touw wordt gebruikt in de touwtrekwedstrijd. Ja, een voorbeeldmoeder.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:12 schreef N.icka het volgende:
TS Waar wil je dat geld voor gebruiken , hij kleedt het kind en doet leuke dingen met hem . Hoeveel zou je willen vragen en wat wil je ermee doen?
Hoezo molesteren? We doen gewoon normaal tegen elkaar hoor. Hij mag me altijd bellen en we drinken samen koffie. Heb niet het idee dat ons kind er las vant heeft. De momenten dat hij zich niet aan de afspraak houdt tel ik tot tien en bel hem later op als ons kind op bed ligt om het met hem te bespreken. Valt er niks met hem te bespreken ja dan neem ik contact op met advocaat om hem weer thuis te krijgen omdat ons kind ook naar school moet. Maar dat probeer ik dan ook gewoon weer te vergeten en gaan we op de oude voet weer verder.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:08 schreef George_Costanza het volgende:
[..]
Oh, dus het molesteren van het arme kind is jouw manier van een volwassen man verantwoordelijk maken?
[..]
Ben je soms een beetje jaloers op zijn financieele positie ofzo?!
Zijn verantwoordelijkheden zijn die van jou niet. Bemoei je met je eigen zaken en geef hem de ruimte die hij verdient met zijn kind.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:19 schreef Mejoon het volgende:
[..]
En nee ik ben niet jaloers op zijn financiele positie...geld boiet me sowieso weinig maar ik vind gewoon dat hij zijn financiele verantwoordelijkheid moet nemen.
Hij kleedt het kind ja in zijn eigen tijd. En dat ze leuke dingen doen vind ik heel erg fijn voor mn zoontje. Ook al is het maar een bedrag van 50 euro in de maand zodat ik ons kind kan laten sporten of naar muziekles kan doen. Een gedeelte voor hem apart zou kunnen zetten. Dan ben ik al blij.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:12 schreef N.icka het volgende:
TS Waar wil je dat geld voor gebruiken , hij kleedt het kind en doet leuke dingen met hem . Hoeveel zou je willen vragen en wat wil je ermee doen?
en dát moet je loslaten denk ik.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:19 schreef Mejoon het volgende:
[..]
En nee ik ben niet jaloers op zijn financiele positie...geld boiet me sowieso weinig maar ik vind gewoon dat hij zijn financiele verantwoordelijkheid moet nemen.
Ja dat vind ik wel een goede tip eigenlijkquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:20 schreef Mirage het volgende:
Als ze je toch gaan korten op je uitkering en jij er dus niets extra'svoor je kindje mee zal kunnen doen....
is hij dan niet bereidt een compromis te sluiten?
Hij is bang dat je het geld aan jezelf uitgeeft (wat trouwens ook een kinderachtige redenering van hem is)..
maak dan een afspraak die voor alle partijen en met name jullie zoontje het beste uitpakt?
Niet via een rechter, niet via de sociale dienst.... gewoon onderling een bedrag afspreken dat een stuk onder het bedrag ligt dat waarschijnljik door een rechter bepaald zal worden.
Dat geld geef thij jou dan niet contant, maar hij gaat daadwerkelijk dingen voor het kindje ermee doen.
Hij betaald bv een hobbie van het kind, 4 keer per jaar een stel goede schoenen, de winterjas, de zomerjas, een goed fietsje.... verzin maar wat dingen.
Hij weet zo zeker dat het geld naar het kind gaat, hij hoeft op deze manier minder te betalen dan dat een rechter hem vermoedeljik op zou leggen, jij krijgt wat meer ruimte omdat je deze dingen niet zelf voor je kind hoeft te kopen en het belangrijkste... jullie kindje vaart er wel bij!
Kan je hem toch gewoon , in overleg, de rekening automatisch van een club laten overmaken , dan weet hij zeker dat het geld voor het kind besteedt wordtquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:22 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Hij kleedt het kind ja in zijn eigen tijd. En dat ze leuke dingen doen vind ik heel erg fijn voor mn zoontje. Ook al is het maar een bedrag van 50 euro in de maand zodat ik ons kind kan laten sporten of naar muziekles kan doen. Een gedeelte voor hem apart zou kunnen zetten. Dan ben ik al blij.
Ja je hebt helemaal gelijk. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik er de hele tijd mee bezig ben maar vroeg me toch af hoe en wat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
en dát moet je loslaten denk ik.
Je kan best je mening hebben, maar meid...het is je EX.... je hebt níets meer in de pap te brokkelen.
Kom zeg
Als ht je niet te doen is om jullie kind en alles wat daar direct mee te maken heeft, dan heb jij er niets meer over te zeggen.
Ex- over - uit...
je kan hem een zak, lul, kinderachtig rotventje, onverantwoord huftertje vinden... maar het zijn jou zaken niet meer.
het is niet aan jou hem zijn verantwoordelijkheden te laten nemen als het niet direct positieve invloed op je kind heeft.
Het kind is jullie enige band.
Wel die van ONS kind. En ik geef hem de ruimte en nog meer dan dat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:21 schreef George_Costanza het volgende:
[..]
Zijn verantwoordelijkheden zijn die van jou niet. Bemoei je met je eigen zaken en geef hem de ruimte die hij verdient met zijn kind.
Ik denk dat jij abuis bent, niet ts misbruikt het kind, maar de vader zelf!quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:14 schreef George_Costanza het volgende:
[..]
Niets anders dan wat er nu mee gebeurt. Ze korten haar op haar uitkering, dus het verandert niets, behalve dat het kind als touw wordt gebruikt in de touwtrekwedstrijd. Ja, een voorbeeldmoeder.
gezamelijk gezag, heeft weinig met in twee huizen leven te maken hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik denk dat jij abuis bent, niet ts misbruikt het kind, maar de vader zelf!
hij wil niet betalen, maar wil wel zijn kind zien, en ontmoeten, en leuke dingen doen, als het hem uitkomt, en niet zoals bij een goede vader, wenst hij het beste voor zijn kind.
Nee hij maakt misbruik van het feit dat als ma aan zijn centjes komt voor het kind, dat hij dan het kind zal opeisen, waardoor het kind in 2 huizen zal moeten leven, terwijl hij dit nu niet eens wenst!
Heel lekker ding die pa, ik begrijp waarom ze uit elkaar zijn!
Zwaar onvolwassen nml.
Dat zal het zijn?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef Mirage het volgende:
[..]
gezamelijk gezag, heeft weinig met in twee huizen leven te maken hoor.
Verwar jij gezag met co-ouderschap?
Hij wil voornamelijk de vinger in de pap houden. Hij was het er niet mee eens toen ik ging studeren, full-time zou gaan werken, de kleine alleen laat buiten spelen(hij is 6), een vriend heb en noem maar op. Gezamelijk gezag zou betekenen dat ik met zo een man moet overleggen en dat gaat niet werken. Nog een voorbeeld ons zoontje was laatst jarig en ik vierde zijn verjaardag 2 dagen. Op de dag zelf ging ik met mijn vriend en familie en nog wat kinderen naar een pretpark. Hij vroeg of hij mee mocht. En dat vond ik niet zo gepast. Dus ik zei kom dan de volgende dag om het te vieren. Leek mij wel redelijk. Hij was helemaal over de zeik. En is de volgende dag ook niet gekomen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat zal het zijn?
Misschien wil hij dat ook op den duur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |