abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53169082
Vervolg van: Fok!Dieetclub #201 Ooit heffen we onszelf op 8-)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale \\\"5 jaar dieetclub-meet\\\". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1 keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53169101
Haardracht pas ik meestal aan de wens van
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53169130
zonder zoveel mogelijk
Ja doei.
pi_53169524
Benen en oksels in ieder geval zonder.
Oksels ook bij mannen graag zonder
pi_53169536
Ontopic: minneola's zijn echt heel erg lekker!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 12:57:07 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53169568
Even m'n ervaringen van gisteren plaatsen

Gisteren had ik een afspraak met Nienke ten Hoor om mijn eetpatroon onder de loep te nemen. Ik val al een hele tijd niet meer af (ben 53,5 kilo kwijt hoor, 't is niet dat er niks af is of zo) en ik wilde graag weten of ik goed en voldoende eet. Nienke is dé autoriteit op het gebied van WLS in diëtistenland. Ze werkt veel samen met dr. Schweitzer, die dan weer dé autoriteit is op het gebied van WLS in endocrinologenland.

We hebben eerst gekeken naar mijn omstandigheden, de operatie, mijn eetgewoonten voor de operatie en hoe ik me nu voel en tegenover eten sta.

Vervolgens heeft Nienke bepaald wat ik minimaal zou moeten eten op een dag en daarna hebben we mijn eetpatroon daarnaast gelegd.

Ik moet op een dag ongeveer 1700 kcal eten. Mijn dagpatroon kwam op 1800 uit, dat was dus prima. Ik kom keurig aan mijn 100 gram eiwitten Vetten was ook goed, zelfs iets aan de lage kant. Ook de koolhydraten waren qua hoeveelheid goed, maar ik moet ze wel anders opbouwen.

Koolhydraten vallen uiteen in suiker, zetmeel en vezels. Ik moet het accent wat meer van de suikers naar de vezels proberen te verleggen. Dat is redelijk simpel te doen: geen ontbijtkoek als tussendoortje maar in plaats daarvan een fruit/granenkoek of mueslireep, banaan geregeld vervangen door bijvoorbeeld kiwi.

Kortom: wat ik eet is goed, en voldoende voor iemand van mijn gewicht en lengte zonder bypass. Nienke verbaasde zich erover dat ik het volhoud op wat ik nu eet, ze vindt het weinig voor iemand met een bypass. Even voor de duidelijkheid: ik eet keurig met regelmaat en heb geen honger.

Wat er nu moet gebeuren is dat ik naar dr. Schweitzer ga met al deze gegevens (heb 28 september een afspraak) en dat we gaan kijken wat mijn lichaam doet met dit voedsel. Gaat alles goed of ontstaan er tekorten?

Als dat duidelijk is neem ik weer contact met Nienke op om te kijken welke aanpassingen ik moet doen in mijn eetpatroon.

We hadden het uiteraard ook nog over meer afvallen Nienke berekende dat ik maximaal 70% van mijn overgewicht zou kwijtraken. Dat is ongeveer 60 kilo, en ik ben er zoals gezegd nu 53,5 kwijt. Het is dus niet realistisch om te verwachten dat ik nog 20 kilo kwijtraak. Hopelijk lukt het me uiteindelijk om echt aan die 70% te komen, dan zou ik 90 kilo wegen.

't Is natuurlijk jammer dat ik uiteindelijk niet echt een hele slanke den zal worden, maar als ik niet meer afval maar wel gezond ben en blijf ben ik al hartstikke tevreden!

En Nienke is zo'n leuk mens, het uur was om voor ik het wist. Ik ben (uiteraard - wie niet?) al vaker bij diëtistes geweest maar dat waren stuk voor stuk van die zure, belerende types Een hele verademing om dan bij iemand als Nienke te zitten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53169669
Ik ben nog nooit bij een dietiste geweest

Tevens tvp

Ik ga nu maar weer eens wat doen, ff het dekbed uit ;t raam hangen, het is z'n mooi weer.
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:05:54 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53169758
Klinkt goed Rewimo als er bij mij evt iets veranderd maak ik ook een afspraak met haar het klinkt namelijk wel goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 13:10:45 #9
13151 crew  Rewimo
pi_53169902
Zou ik zeker doen, Bubsel. Je steekt er altijd wat van op en ze weet echt alle ins en outs van WLS.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53169920
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:36 schreef YPPY het volgende:
Haardracht pas ik meestal aan de wens van
ik ook haha en dat is lange haren op mijn kop en gewone netjes bij gehouden wenkbrauwen en de rest eraf.
pi_53169945
Ik heb Nienke ook even gesproken op de WLS dag in juni. Het is inderdaad een leuk mens en ik vond haar presentatie ook heel zinnig. Mocht ik hulp nodig hebben met mijn dieet dan zou ik ook een afspraak bij haar maken
pi_53169973
Ah, nieuw topic!

Al onze jarigen: Gefeliciteerd!!

Hier gaat 't redelijk, ben deze week niet afgevallen, heb daarvoor net ff teveel gesnoept. Maar volgende week verwacht ik wel weer een lager gewicht op de weegschaal te zien, ik ga me dan ook komende week heel netjes gedragen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_53170096
iemand nog zin om Mijn site even te 'testen'?
Dus bekijken of je alles nu wel kunt lezen en kunt klikken?
Ja doei.
pi_53170269
Ik heb ook niet echt goede ervaringen met diëtistes..

Behalve die van de eetgroep, die was stoer!
Ging ze die anorexiameisjes eten dat de slankste sandwichspread haar aan hondenkots deed denken en dergelijke...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 13:29:16 #15
13151 crew  Rewimo
pi_53170422
Mijn ervaring tot nu toe met diëtistes was voornamelijk negatief. Van alles verbieden, alleen maar mopperen en totaal niet motiverend
pi_53171447
Met mijn afvalplan ging het een tijdje wat minder, zat niet goed in mijn vel ofzo. Maar nu ik iets leuks in het vooruitzicht heb wil ik best met iedereen meedoen om voor kerst (of januari in mijn geval ) om 10 kilo af te vallen. We hebben namelijk besloten om 5,5 week naar Nieuw-Zeeland te gaan . Nu nog zo lang vrij krijgen maar dat moesten ze hier nog overleggen (maar was zo goed als zeker).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 14:07:58 #17
13151 crew  Rewimo
pi_53171520
Wauw Pandorah, wat een heerlijk vooruitzicht! Wanneer moet dat gebeuren?

Ik heb net een nieuwe foto laten maken voor op het intranet. Mijn collega's hier klaagden dat ze me niet herkenden op de oude foto. Die was dus ook van 50 kilo geleden
pi_53171594
We hebben iig een optie staan voor eind januari heen en begin maart terug . Vrij snel dus al
pi_53171641
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog zin om Mijn site even te 'testen'?
Dus bekijken of je alles nu wel kunt lezen en kunt klikken?
hij doet het faithy
pi_53171686
dank je Riann

begin het steeds meer te snappen gelukkig is HBO een DOE opleidingsvorm, dus lekker 'prutsen'
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 14:15:59 #21
13151 crew  Rewimo
pi_53171748
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:10 schreef Pandorah het volgende:
We hebben iig een optie staan voor eind januari heen en begin maart terug . Vrij snel dus al
Lekker zeg, 't is daar dan zomer hè? Lekker naar de zon!
pi_53171941
quote:
Gaaf! Lekker lang ook, 5,5 week!
Neem wel een regenjas mee, op het zuidereiland is het 's zomers lekker nat!
Maar het is er zo ontzettend gaaf en zo mooi, jullie gaan echt ongetwijfeld een super vakantie hebben!
(er loopt in Travel een topicreeks over NZ, staan leuke tips en foto's in. Oh en mijn space -zie onderschrift- daar staan natuurlijk ook gave foto's )
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_53171965
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef Pandorah het volgende:
Met mijn afvalplan ging het een tijdje wat minder, zat niet goed in mijn vel ofzo. Maar nu ik iets leuks in het vooruitzicht heb wil ik best met iedereen meedoen om voor kerst (of januari in mijn geval ) om 10 kilo af te vallen. We hebben namelijk besloten om 5,5 week naar Nieuw-Zeeland te gaan . Nu nog zo lang vrij krijgen maar dat moesten ze hier nog overleggen (maar was zo goed als zeker).

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf

ontzettend tof meid
Ja doei.
pi_53172129
GAAF Pandorah!!!!!!!!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53173118
quote:
Gaaf!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')