Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!quote:Op woensdag 19 september 2007 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag het volgende op onze dagelijkse reis Leeuwarden - Deventer
IC van 16:50 uit Deventer naar Zwolle had eerst +15, later +20 en werd toen opgeheven (kwam uiteindelijk met +25 in Deventer aan)
IC van 17:20 uit Deventer naar Zwolle had ook al +10, aansluiting in Zwolle naar Groningen reed iig al weg. Maar de stopper naar Leeuwarden was nog niet eens binnen. Bleek +30 te hebben.
Bij V'tjes is het volledig handmatig: drie knoppen, waarvan twee front/0/sluit bedienen, een eentje het derde gele licht. Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus niet goedValt mij de laatste tijd ook geregeld op dat er bijvoorbeeld door cxx met de veetjes op de kippenlijn geregeld met rangeer- ipv sluitseinen wordt weggereden bij reguliere ritten uit AMf.
En dan na gaan dat er een wisselstoring toen bij Woerden was... maar nu blijkt een kapot treinstel?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!
Affijn, afgezien van een 6-bakkentrein ICB verder niets bijzonders gezien.
Terecht dat ze dit aanpakkenquote:Verrassingsboete voor voeten op treinbank
Stomverbaasde treinpassagiers en fikse boetes. Dat was het resultaat van controles in burgerkleding, die vervoersbedrijf Arriva gisteren uitvoerde in de noordelijke treinen. Pubers die de voeten op de bank lieten rusten, kregen een bekeuring. ,,Dit soort gedrag is de grootste ergernis van andere passagiers. Daar willen we iets aan doen'', zegt Liesbeth de Vries van Arriva.
Veel passagiers zijn zo gehaaid dat ze gauw de voeten van de bank halen wanneer ze een controleur in uniform aan zien komen. Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen, die de overtreders plotseling een Arriva-kaartje lieten zien: ,,U krijgt een bekeuring. Wij willen de nieuwe treinen graag netjes houden.''
Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?quote:Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen
Dat lijkt me echt iets heel bizarsquote:Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Duvel het volgende:
Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.
Nee, allemaal van die inteeltboeren waar een steekje aan los zitquote:Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?
Ik mag ook al niet uit ramen gegooid worden bij divers materieelquote:Op donderdag 20 september 2007 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Straks gaan ze nog bordjes met 'verboden voor Fles' ophangen![]()
De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoopquote:Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
Ach, dat was altijd wel een leuke treinquote:Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlemquote:Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoopLas ik op Somda
![]()
hehe.. idd de bankjes die ze verwijderen kunnen mooi al naar de recycleingquote:Op donderdag 20 september 2007 16:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlem
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers. En wat doe je? "Oh nee hoor HC u weet het misschien niet, maar mijn vriendjes op Somda zeiden dat het mocht"quote:Op donderdag 20 september 2007 16:00 schreef Wadloper het volgende:
mA is inderdaad toegankelijk, maar dat ligt ook maar weer net aan de HC/mcn of zij dat weten
Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers.
Nou, lekker voorgeveltje hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 16:31 schreef Socios het volgende:
Eerst nog even Marianne Timmer die Harlingen binnen komt rijden afgelopen zondag.
[afbeelding]
Wanneer was dat? Toen ik er van de week doorheen liep heb ik er wel op gelet, maar misschien ook niet alles gezienquote:Op donderdag 20 september 2007 16:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |