abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53322140
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag het volgende op onze dagelijkse reis Leeuwarden - Deventer

IC van 16:50 uit Deventer naar Zwolle had eerst +15, later +20 en werd toen opgeheven (kwam uiteindelijk met +25 in Deventer aan)
IC van 17:20 uit Deventer naar Zwolle had ook al +10, aansluiting in Zwolle naar Groningen reed iig al weg. Maar de stopper naar Leeuwarden was nog niet eens binnen. Bleek +30 te hebben.
Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!

Affijn, afgezien van een 6-bakkentrein ICB verder niets bijzonders gezien.
  donderdag 20 september 2007 @ 11:56:10 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53323599
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar het is dus niet goed Valt mij de laatste tijd ook geregeld op dat er bijvoorbeeld door cxx met de veetjes op de kippenlijn geregeld met rangeer- ipv sluitseinen wordt weggereden bij reguliere ritten uit AMf.
Bij V'tjes is het volledig handmatig: drie knoppen, waarvan twee front/0/sluit bedienen, een eentje het derde gele licht. Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53324077
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!

Affijn, afgezien van een 6-bakkentrein ICB verder niets bijzonders gezien.
En dan na gaan dat er een wisselstoring toen bij Woerden was... maar nu blijkt een kapot treinstel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 september 2007 @ 12:18:10 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53324135
Stukje uit de Leeuwarder Courant:
quote:
Verrassingsboete voor voeten op treinbank

Stomverbaasde treinpassagiers en fikse boetes. Dat was het resultaat van controles in burgerkleding, die vervoersbedrijf Arriva gisteren uitvoerde in de noordelijke treinen. Pubers die de voeten op de bank lieten rusten, kregen een bekeuring. ,,Dit soort gedrag is de grootste ergernis van andere passagiers. Daar willen we iets aan doen'', zegt Liesbeth de Vries van Arriva.

Veel passagiers zijn zo gehaaid dat ze gauw de voeten van de bank halen wanneer ze een controleur in uniform aan zien komen. Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen, die de overtreders plotseling een Arriva-kaartje lieten zien: ,,U krijgt een bekeuring. Wij willen de nieuwe treinen graag netjes houden.''
Terecht dat ze dit aanpakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53324583
Kijk... Arriva begint te leren...
Nu de NS nog...
  donderdag 20 september 2007 @ 12:38:33 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53324663
quote:
Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen
Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?
So we just called him Fred
pi_53324839
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Duvel het volgende:
Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.
Dat lijkt me echt iets heel bizars Waar heb je dat vandaan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53324855
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?
Nee, allemaal van die inteeltboeren waar een steekje aan los zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 september 2007 @ 12:59:15 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53325155
Straks gaan ze nog bordjes met 'verboden voor Fles' ophangen

Ik zag vorige week dat er weer een nieuw picogram in de buurt van de deuren van een GTW hangt, namelijk een sticker waarop een vinger staat die een drukknop aanraakt. Zouden de mensen het nu nog niet doorhebben ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53325423
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Straks gaan ze nog bordjes met 'verboden voor Fles' ophangen
Ik mag ook al niet uit ramen gegooid worden bij divers materieel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53329012
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoop Las ik op Somda
pi_53329267
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
Ach, dat was altijd wel een leuke trein Ik kan niet wachten tot ze de 4444 eens onder de hamer gooien. Gore kuttrein doen alsof je vier bakken inzet, maar er zitten minder 2eklas plekken in dan in een 3tje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53329366
Eén compartiment eerste klas is toegankelijk met een tweede klas kaartje. Ik vind de 4444 een mooi treinstel. Zag ´m vandaag nog op Leeuwarden staan.
pi_53329893
mA is inderdaad toegankelijk, maar dat ligt ook maar weer net aan de HC/mcn of zij dat weten

Overigens kwam de 9469 met de 3216 met -8 aan in Hoogeveen, en ging op tijd weg
De deur bij de cabine van de Bz, die grenst aan het perron op spoor 3, stond open onder het rijden zag ik. Ze hebben hem nog wel dichtgedaan voordat ze weer weggingen. Binnen was het echt akelig koud, maar het rook nog wel naar de echte wadloper

Ook zat hij helaas onder de graffiti aan 1 kant, gore eikels doodschieten zulke gasten
pi_53330074
vond net wat verloren logdata terug, zo`n dagje ziek zijn heeft dus toch een voordeeltje?

oftewel huidige nu echt up to date kaart van de stukkies die met GPS enabled gereden zijn door mij

pi_53330246
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoop Las ik op Somda
Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlem
pi_53330323
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:10 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlem
hehe.. idd de bankjes die ze verwijderen kunnen mooi al naar de recycleing
pi_53330534
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:00 schreef Wadloper het volgende:
mA is inderdaad toegankelijk, maar dat ligt ook maar weer net aan de HC/mcn of zij dat weten
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers. En wat doe je? "Oh nee hoor HC u weet het misschien niet, maar mijn vriendjes op Somda zeiden dat het mocht"

In de praktijk mag het dus gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53330876
Eerst nog even Marianne Timmer die Harlingen binnen komt rijden afgelopen zondag.

GTW 237 als trein 30131 vlak voor aankomst in Harlingen om 12.22u.

Vandaag naar Meppel geweest om het Wadlopertransport vast te leggen.


De verlaten tunnel onder het station van Meppel.


Een ICM 3 als IC 546 naar Den Haag Centraal even voor half twee voor de aansluiting in Meppel.


IRM + Wadloper op weg naar de Watergraafsmeer te Amsterdam omstreeks half twee.


Dezelfde trein 82102 vanaf de andere kant.


2 x ICM 3 als IC 541 naar Groningen om even na half twee.
pi_53330924
Ziet er niet uit zo`n wadje achter een virm
pi_53330996
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers.
Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...
pi_53331071
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:31 schreef Socios het volgende:
Eerst nog even Marianne Timmer die Harlingen binnen komt rijden afgelopen zondag.
[afbeelding]
Nou, lekker voorgeveltje hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53331095
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...
Wanneer was dat? Toen ik er van de week doorheen liep heb ik er wel op gelet, maar misschien ook niet alles gezien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53331144
Vorige week donderdag...
pi_53331261
Tof Toch eens beter opletten dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')