abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53862964
Piet, ik wil binnenkort een keer ossobuco maken. Ik heb dat nog nooit gemaakt, maar wel gegeten en ik vond het heerlijk. Heb je een goed recept voor me?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:04:42 #102
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_53863876
Hoi Piet,
Zijn er lekkere gerechten waarin er gebruik wordt gemaakt van Koffie? Ik kan eigenlijk alleen maar recepten voor nagerechten vinden (ergens wel logisch natuurlijk) maar ik was benieuwd of jij ook hoofdgerechten weet waarin gebruik wordt gemaakt van koffie? Of zeg je, allemaal leuk en aardig maar koffie drink je na het eten?
Thanks alvast.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:10:42 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53867629
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Piet, ik wil binnenkort een keer ossobuco maken. Ik heb dat nog nooit gemaakt, maar wel gegeten en ik vond het heerlijk. Heb je een goed recept voor me?
Het recept van Thorical hier ziet er heel goed uit
Ossobuco!
Alleen met 1 aanpassing.
Citroenrasp met peterselie en beetje knoflook vermengen, en na het stoven de schenkel op een bord leggen en het citroenraspmengsel leg je dan op het merg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:12:02 #104
45206 Pietverdriet
pi_53867657
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:04 schreef Chielus het volgende:
Hoi Piet,
Zijn er lekkere gerechten waarin er gebruik wordt gemaakt van Koffie? Ik kan eigenlijk alleen maar recepten voor nagerechten vinden (ergens wel logisch natuurlijk) maar ik was benieuwd of jij ook hoofdgerechten weet waarin gebruik wordt gemaakt van koffie? Of zeg je, allemaal leuk en aardig maar koffie drink je na het eten?
Thanks alvast.
Intressante vraag, heb het zo niet voor de geest, alleen deserts, likeur en snoep.
pi_53868466
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het recept van Thorical hier ziet er heel goed uit
Ossobuco!
Alleen met 1 aanpassing.
Citroenrasp met peterselie en beetje knoflook vermengen, en na het stoven de schenkel op een bord leggen en het citroenraspmengsel leg je dan op het merg.
Thanks.
pi_53870865
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:04 schreef Chielus het volgende:
Hoi Piet,
Zijn er lekkere gerechten waarin er gebruik wordt gemaakt van Koffie?
Ik heet dan welliswaar geen piet, maar deze komt uit een nieuwsbrief van the Golden Coffebox:
quote:
Koffie Kebab
Misschien een wat ongebruikelijke combinatie: koffie en vlees. Maar deze marinade is echt heerlijk. Probeer bijvoorbeeld de Panama Birdsong met haar cederhouten ondertoon bij dit gerecht. Echt hartverwarmend voor een koude winteravond.
Je hebt nodig: 1,5 kg lamsvlees in stukjes, 2 teentjes knoflook, 2 eetlepels vers citroensap, een half kopje zeer sterke koffie 1 tl zeezout, 2 eetlepels olijfolie, 2 eetlepels rode wijn, gemalen zwarte peper, takje rozemarijn, stukjes ananas en stukjes ui, cherrytomaatjes.
Maak van de knoflook met het zeezout een gladde pasta. Combineer dit met het citroensap, de olijfolie, de wijn en de koffie, rozemarijn en peper. Leg de stukjes lamsvlees een aantal uren in de marinade. Rijg de stukjes vlees afgewisseld met ananas, ui en tomaat aan een prikker. Gril de stukjes op een grillpan of in de oven voor ongeveer 15 minuten. Draai regelmatig en smeer in met de marinade.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:11:31 #107
45206 Pietverdriet
pi_53871533
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:39 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ik heet dan welliswaar geen piet, maar deze komt uit een nieuwsbrief van the Golden Coffebox:
[..]
Ik vind het heel lief van je dat je meedenkt, maar dat recept is een beetje vreemd.
De marinade staat heel precies beschreven, maar men heeft het over "lamsvlees"
Schouder? Zou ik niet doen.
Nek? Zou ik niet doen
Achterbout zou kunnen, filet ook.
En dan een bepaalde koffie soort aanraden, alsof je dat proeft in dit gerecht.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:29:52 #108
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_53884907
Hm, misschien ga ik dit boek eens zoeken:
Koffie
pi_53887466
Ik moet met kerst het toetje klaar maken. Nou zat ik te denken aan een chocolade fondue. Aardbeien in de winter is niet echt je van het. Heb jij een idee?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_53890119
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik moet met kerst het toetje klaar maken. Nou zat ik te denken aan een chocolade fondue. Aardbeien in de winter is niet echt je van het. Heb jij een idee?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:06 schreef Dagonet het volgende:
Pietverdriet wenst dat hij een ijsbeer was. Wij helpen hem graag een handje in de goede richting en zetten hem even 48 uur in de koeling. Altijd maar dat agressieve toontje aanslaan. .
Voorlopig niet dus
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:38:30 #111
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53948822
Jongens, de discussie over het feit of de ban van pietverdriet al dan niet terecht is, mogen jullie ergens anders gaan voeren.
Feedback lijkt me een hele mooie plek.
Als je vragen over het klaarmaken van eten hebt, dan mag je ze hier posten.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:43:54 #112
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53948936
Ik zag in de supermarkt prei liggen, en nu heb ik ontzettend veel zin in prei...

Maar wat kun je ermee? (ook mooi als het in ong. 10min klaar is)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53949124
Wokken.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_53951659
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:38 schreef Muck het volgende:
Jongens, de discussie over het feit of de ban van pietverdriet al dan niet terecht is, mogen jullie ergens anders gaan voeren.
Feedback lijkt me een hele mooie plek.
Als je vragen over het klaarmaken van eten hebt, dan mag je ze hier posten.
dat was 3 dagen geleden

Bovendien wel handig om te weten waarom het langer duurt voor Piet antwoordt.

Prei is lekker om te wokken, maar ook heerlijk door bijvoorbeeld pasta-saus, een goede smaakmaker
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:33:57 #115
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_66712466
Op verzoek van Ts topic weer heropend
Voor alle vragen, problemen over recepten etc. kun je hier weer prima terecht, dus vraag het Piet en hij helpt je weer een eind op weg.
Have fun
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_66712674
Piet wat doe jij met pastinaak? Grillen of in de oven roosteren ken ik wel maar ik vind het toch een beetje niksig. Hoe maak je pastinaak echt lekker?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:51:38 #117
45206 Pietverdriet
pi_66713102
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Piet wat doe jij met pastinaak? Grillen of in de oven roosteren ken ik wel maar ik vind het toch een beetje niksig. Hoe maak je pastinaak echt lekker?
Tja, Pastinaak is toch een beetje de voorganger van de aardappel. Zetmeel leverancier, ik vond het wel lekker in Hutspot ipv aardappels. Is in Engeland nog erg geliefd, zal eens kijken of de Two Fat Ladies er wat leuks mee doen.
pi_66715278
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, Pastinaak is toch een beetje de voorganger van de aardappel. Zetmeel leverancier, ik vond het wel lekker in Hutspot ipv aardappels. Is in Engeland nog erg geliefd, zal eens kijken of de Two Fat Ladies er wat leuks mee doen deden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66715704
Hij is er weer!!!!! Aan jou als goeroe de vraag welk pastamerk gebruik jij eigenlijk? Barilla? DeCecco?(zie ook Beste merk spaghetti, tagliatella, maccaroni enz..

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 05-03-2009 02:09:23 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:33:34 #120
45206 Pietverdriet
pi_66718867
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 02:01 schreef tim2308 het volgende:
Hij is er weer!!!!! Aan jou als goeroe de vraag welk pastamerk gebruik jij eigenlijk? Barilla? DeCecco?(zie ook Beste merk spaghetti, tagliatella, maccaroni enz..
Wij eten niet zo vaak pasta en dan eigenlijk altijd vers.
Heb laatst een pakje weggegooid omdat ie 3 jaar over datum was.
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:10:29 #121
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_66721591
Welkom terug iig Piet.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:00:06 #122
45206 Pietverdriet
pi_66723306
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb het een en ander nagelezen
1. Gebruik het in stoofschotels (Andre Simon, in zijn Concise Encyclopedia of Gastronomy)
2. Maak er een cremesoep van, schillen, in een krachtige runderbouillion kleinsnijden en gaarkoken, dan met de staafmixer er door, afmonteren met room en smaken met zout en peper
3. Gebruik ze in de hutspot ipv aardappels, dus gelijke delen ui, peen en pastinaak (klassiek engels)
4. Maak er pastinaak puree van, gaar koken, afgieten, stampen, melk en zachte boter en een eidooier erbij en even met de garde tot een cremige puree verwerken (lijkt me erg lekker bij wild en sudderlappen)
5. Jonge blaadjes in het voorjaar als warme groente (net als raapstelen, postelein of warmoes)
6. Rauw tot lucifers snijden of grof raspen en dan aanmaken als koolsla
7. Aan blokjes snijden en inleggen in het zuur
kijk ook hier
http://www.chefkoch.de/rs/s0/Pastinak/Rezepte.html
of als je moeite hebt met Duits
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=de&u=http%3A%2F%2Fwww.chefkoch.de%2Frs%2Fs0%2FPastinak%2FRezepte.html&sl=de&tl=nl
pi_66724115
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het een en ander nagelezen
1. Gebruik het in stoofschotels (Andre Simon, in zijn Concise Encyclopedia of Gastronomy)
2. Maak er een cremesoep van, schillen, in een krachtige runderbouillion kleinsnijden en gaarkoken, dan met de staafmixer er door, afmonteren met room en smaken met zout en peper
3. Gebruik ze in de hutspot ipv aardappels, dus gelijke delen ui, peen en pastinaak (klassiek engels)
4. Maak er pastinaak puree van, gaar koken, afgieten, stampen, melk en zachte boter en een eidooier erbij en even met de garde tot een cremige puree verwerken (lijkt me erg lekker bij wild en sudderlappen)
5. Jonge blaadjes in het voorjaar als warme groente (net als raapstelen, postelein of warmoes)
6. Rauw tot lucifers snijden of grof raspen en dan aanmaken als koolsla
7. Aan blokjes snijden en inleggen in het zuur
kijk ook hier
http://www.chefkoch.de/rs/s0/Pastinak/Rezepte.html
of als je moeite hebt met Duits
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=de&u=http%3A%2F%2Fwww.chefkoch.de%2Frs%2Fs0%2FPastinak%2FRezepte.html&sl=de&tl=nl
Pastinaak met vanille is echt een goddelijke combinatie.
Pastinaak in kleine blokjes snijden en nét aan gaar koken (je kan ze eig soort van blancheren). Daarna met room en vanille inkoken, eventueel op smaak brengen met zout en peper. Doordat je inkookt moet je oppassen hoe ver je de pastinaak gaar kookt, anders krijg je een papje.
pi_66735064
Fantastisch.
Ik ga neuzen, dankje Piet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66735540
Ik vond pastinaak altijd gruwelijk vies totdat ik een keer schijfjes gefrituurde pastinaak (soort chips) bij een gerecht kreeg. Dát was wel lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')