Goeie vraag, maar het antwoord moet ik even schuldig blijven, snoep maken is een vak apartquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:00 schreef Erosjuhhh het volgende:
n.a.v. van dit topic: Meringues maken
piet, hoe maak ik schuimpjes?die zo lekker stevig zijn als die van sinterklaas
Die rodewijnsaus is geprint en ben je ook zo goed in spaghettisaus?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom smaken sauzen bij jou altijd zo goed,
Bak spek uit tot knapperigquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die rodewijnsaus is geprint en ben je ook zo goed in spaghettisaus?
Maak hem regelmatig zelf maar mis toch net even wat..
Klinkt goed! kende deze al maar zonder de gorgonzola..eens proberen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bak spek uit tot knapperig
Zet apart
Neem verse spinazie en kook deze gaar, in een vergiet doen en uitpersen tot meeste vocht er uit
Doe room in een pan en kook in, smelt er een flink stuk gorgonzola in.
Doe de spinazie erbij, afsmaken met zout en peper
Saus over de spagetti, spekkies er over, lekker wat plakken parmazaan er over.
Bij spaghettisaus kan je ook in bet begin een ansjovisfiletje rullen voor je het gehakt in de pan doet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die rodewijnsaus is geprint en ben je ook zo goed in spaghettisaus?
Maak hem regelmatig zelf maar mis toch net even wat..
tomaten lang laten pruttelen maakt ze ook minder zuurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij spaghettisaus kan je ook in bet begin een ansjovisfiletje rullen voor je het gehakt in de pan doet.
En een beejte suiker bij een tomatensaus zorgt ervoor dat de smaak van de tomaat versterkt wordt en het zurige eraf gaat..
Maakt net het verschil tussen een lekkere saus en een minder lekkere saus vind ik.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tomaten lang laten pruttelen maakt ze ook minder zuur
Ik ga denk ik van het weekend even experimenteren met eischuim en veel hete suikersiroopquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:00 schreef Erosjuhhh het volgende:
n.a.v. van dit topic: Meringues maken
piet, hoe maak ik schuimpjes?die zo lekker stevig zijn als die van sinterklaas
Kan ik doen, maar plaats die nietquote:
En wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 07:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Piet als saus-o-holic advies gevraagd. Heb je wat suggesties voor niet al te vette sauzen voor bij een stukje vlees (kip , vakenshaas , schnitzel) ?
Heb al een paar sausjes op yoghurtbasis maar zou graag wat alternatieven horen. De sauzen die ik tegenkom zijn vaak op basis van mayonaise of er moet veel boter door.
Deze saus zou ik graag vanavond maken, maar ik maak weinig suazen ... ik vroeg me dus een aantal dingen af: welke soort room (kookroom of van die houdbare room?) ik moet gebruiken, is de spek gewoon van die spekreepjes en is 300 gram versie spinazie te veel / te weinig voor dit recept voor 2 personen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bak spek uit tot knapperig
Zet apart
Neem verse spinazie en kook deze gaar, in een vergiet doen en uitpersen tot meeste vocht er uit
Doe room in een pan en kook in, smelt er een flink stuk gorgonzola in.
Doe de spinazie erbij, afsmaken met zout en peper
Saus over de spagetti, spekkies er over, lekker wat plakken parmazaan er over.
Spek is gerookt droog ontbijtspekquote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:35 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Deze saus zou ik graag vanavond maken, maar ik maak weinig suazen ... ik vroeg me dus een aantal dingen af: welke soort room (kookroom of van die houdbare room?) ik moet gebruiken, is de spek gewoon van die spekreepjes en is 300 gram versie spinazie te veel / te weinig voor dit recept voor 2 personen?
Ik ga zo nog even naar de winkel dus kan mooi de rest halen
Alvast bedankt!
Ayvarquote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee?
![]()
Saus met minder? Kook wat wijn in met fond als basis, voeg de smaken toe die je wilt toevoegen (bv Ajvar voor een paprikasaus, of gesmoorde sjalotjes en spekjes, of gebakken paddestoelen maar gebruik dan sherry ipv wijn) en bind met een sausbindmiddel?
Koken als warme groenten, in de soep, etc?quote:Op zondag 11 oktober 2009 08:09 schreef sigme het volgende:
Piet, wegens ernstig bonenoverschot en een volle diepvries heb ik laatst gebroken sperziebonen ingemaakt op de wijze van zuurkool. Milchsaure Bohnen dus.
Nu zouden ze eetbaar moeten zijn, maar eh.. wat kan je er eigenlijk mee?
Ik gebruik alleen geen doek meer als ik goeie stenen heb voor de pot. Toevallig heb ik voor de zure bonen de grootste pot gekozen, en daarbij heb ik geen passende stenen. Dus dan toch maar met lap. Tweemaal verschoond in de afgelopen zes weken.quote:Rezept - Saure Bohnen
Wichtig und notwendig: *Steintopf* Die Bohnen putzen, abfaedeln und schnippeln. Wasser mit etwas Salz zum Kochen bringen, die Bohnen ca. 3 Minuten darin blanchieren, abseihen und erkalten lassen. Nun die erkalteten Bohnen abwechselnd mit dem Salz in einen Steintopf schichten und feststampfen, bis Fluessigkeit darueber steht. Ein sauberes Leinentuch darauf legen und mit einem Brettchen und Stein beschweren. Tuch oefters auswaschen und Brett und Stein reinigen. Anmerkung : Analog zur Herstellung von Sauerkraut
Ik heb ze nu klaargemaakt. In de soep lijkt me bij nader inzien niks, zure soep doet bij mij allerlei alarmbellen afgaan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koken als warme groenten, in de soep, etc?
Ik ken het zelf alleen van snijbonen, niet als spercibonen. Lijkt me best lekker eigenlijk, hoe heb je ze gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |