abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53153708
quote:
McLaren have been stripped of their points in the 2007 Formula One constructors' championship after the outcome of the 'spygate' row.

The team was also hit with a record $100m (£49.2m) fine but drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso will be allowed to keep their points.

The team must also prove there is no Ferrari 'intellectual property' in its cars next eyar before they can race.

McLaren team chief Ron Dennis is due to speak at a 1915 BST news conference.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53153715
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:47 schreef Qomolangma het volgende:
McLaren dus straks met een wereldkampioen coureurs in een auto gemaakt door een team dat een van de zwaarste straffen ooit heeft gekregen omdat ze de boel hebben belazerd? Als dat niet slecht is voor het imago van de sport weet ik het ook niet meer.
Denk niet dat ze het ooit aandurven om een groot team zoals McLaren te diskwalificeren voor een compleet seizoen. Dat is voor de sport helemaal dodelijk en deze uitspraak is denk ik toch minder schadelijk want het kampioensschap ligt nog open en het zal waarschijnlijk tot de laatste race spannend blijven (spanning wil de kijker toch?). McLaren heeft de Formule 1 nodig en de Formule 1 heeft een team als McLaren nodig voor het voorbestaan van de sport. Zonder McLaren kan het kampioensschap schriftelijk worden afgedaan.

Al met al heeft de Formule 1 en het McLaren team wel schade in het imago opgelopen, dat mag duidelijk zijn.
pi_53153720
De persconferentie van McLaren zal wel niet via internet te volgen zijn...

Of heeft er iemand al een site gevonden waar je hem kan volgen?
pi_53153740
Even een ongegeneerde crosspost
quote:
Ben Rutte vanuit België. Welles/Nietes

[13-09] Journalistiek bedrijven op donderdagavond, uurtje of zeven, is geen makkie. Vooral niet in de paddock in Spa.

een hoop koffie tegen de zenuwenTerwijl Mike Gascoyne met zijn vriendin op het dak van het Spyker/Team India motorhome een drankje of wat zit te drinken staan er onder zijn ogen een hoop journalisten schijnbaar doelloos voor de McLaren spiegeltempel. Duurbetaalde hangjeugd op zoek naar een kick. Een rood avondzonnetje doet de bossen om ons heen roze oplichten.

Ja, ja mensen, het is weer een ouderwets gekkenhuis in de paddock. Iedereen wacht op het verlossende nieuws uit Parijs. Daar hebben ze in al hun wijsheid besloten dat McLaren wordt uitgesloten van deelname aan het constructeurs kampioenschap. Althans, dat denken we hier met zijn allen. Een aantal reporters die in Parijs aanwezig zijn hebben achter de schermen het een en ander opgevangen en dat als nieuws naar buiten gebracht. Dus niet! Zo bleek even later.
De FIA zit nog steeds te bakkeleien over hoe het vonnis naar buiten gebracht moet worden. Althans dat zeggen ze. Wat zeg ik? Ik zeg even helemaal niets. Of toch,.. nou vooruit. Ik speculeer even mee: honderd miljoen euro boete, en geen tv geld meer. Maar de coureurs mogen nog wel even meedoen. Alonso moet de rest van het seizoen met krulspelden rijden en Hamilton wordt verplicht zijn haar blond te verven. Het wordt steeds gezelliger in de perskamer. Iedereen is inmiddels weer binnen, de polonaise wordt bijna ingezet. Kom maar op met dat bericht, we zijn er hier klaar voor.

bron: www.formule1.nl
!!
pi_53153742
Lewis Hamilton and team-mate Fernando Alonso keep their points

Kunnen ze nou nog kampioen worden of NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 13 september 2007 @ 19:58:09 #6
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53153754
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:56 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Want het kampioensschap ligt nog open en het zal waarschijnlijk tot de laatste race spannend blijven
Echt niet... het is al vast dat een McLaren rijder WK wordt. Heb je Monza niet gezien?
pi_53153764
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:57 schreef Tiestoo het volgende:

Yep. Feitelijk is er dus bitter weinig gebeurd.
  donderdag 13 september 2007 @ 19:58:35 #8
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53153768
quote:

Ja dus, ze kunnen gewoon nog kampioen worden
pi_53153772
quote:

Wat denk je zelf?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  donderdag 13 september 2007 @ 19:59:21 #10
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_53153781
Ferrari wordt constructeurskampioen.
Love will be my strongest weapon
pi_53153793
McLaren wint hoogstwaarschijnlijk het kampioensschap om de coureurs en Ferrari krijgt de constructeurtitel titel cadeau. Jaaaa, er is goed over deze uitspraak nagedacht.

McLaren moet natuurlijk ook nog een aardig bedrag overmaken, ik zal mijn rekeningnummer zo wel even doorgeven.
pi_53153803
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:58 schreef cappp het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
JA

donderdag 13 september 2007 @ 19:59:51 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53153804
Tvp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 13 september 2007 @ 20:01:31 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_53153848
Dit zal ook gevolgen hebben mbt het Concorde agreement neem ik aan
Reisvergoeding, tv vergoeding, plaats in de pitstraat en dat soort zaken zijn toch afhankelijk van constructeurspunten?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 13 september 2007 @ 20:01:33 #15
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53153849
Het is toch aangetoond dat McLaren juist wel Ferrari's documenten gebruikt. Waarom krijgen ze nu anders wel straf en de vorige keer niet? Daarom vind ik niet terecht dat een McLaren rijder nog steeds WK kan worden...
pi_53153878
Belachelijk beslissing van de Fia. De constructor punten worden afgepakt, maar de rijders mogen ze houden. Ze hebben die dus behaald in hun illegale auto.
pi_53153896
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:01 schreef Treveo het volgende:
Het is toch aangetoond dat McLaren juist wel Ferrari's documenten gebruikt. Waarom krijgen ze nu anders wel straf en de vorige keer niet? Daarom vind ik niet terecht dat een McLaren rijder nog steeds WK kan worden...
Jammer voor je pikie
maar Mclaren wordt dit jaat met de rijders wereldkampioen
en dat hebben ze mclaren niet kunnen afnemen die Ferrari honden !!

Ferrari suck my balls
pi_53153899
itv.com:
quote:
“However, due to the exceptional circumstances in which the FIA gave the team’s drivers an immunity in return for providing evidence, there is no penalty in regard to drivers’ points."

Dus zo kan je ongestraft in een illegale auto rijden...

pi_53153931
Das al een stuk minder drastisch dan eerst gedacht.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53153936
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:03 schreef Jo_Jo het volgende:
Belachelijk beslissing van de Fia. De constructor punten worden afgepakt, maar de rijders mogen ze houden. Ze hebben die dus behaald in hun illegale auto.
Wij weten helemaal niet of die auto illegaal is.
De auto is gewoon door alle keuringen gekomen, dus wat dat aan gaat is ie gewoon legaal.
Wellicht dat de WMSC bewijzen heeft dat er daadwerkelijk onderdelen opzitten die er zonder de gelekte informatie nooit op zouden kunnen zitten, maar dat weten wij (nog) niet.
pi_53153939
"Losers verzin eens wat nieuws" ... Ontwerp je eigen auto lazy bastards
pi_53153957
niet iedere straf wil zeggen dat de auto illiegaal is. als een rijder een boete krijgt voor te hard rijden in de pits is z'n auto toch ook niet illegaal?
pi_53153959
Knap werk FIA, alle idiote regelgeving van de laatste jaren hadden zeker nog niet genoeg mensen weggejaagd?

[ Bericht 54% gewijzigd door Qomolangma op 13-09-2007 20:11:15 ]
pi_53153966
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:05 schreef NED het volgende:

[..]

Wij weten helemaal niet of die auto illegaal is.
De auto is gewoon door alle keuringen gekomen, dus wat dat aan gaat is ie gewoon legaal.
Wellicht dat de WMSC bewijzen heeft dat er daadwerkelijk onderdelen opzitten die er zonder de gelekte informatie nooit op zouden kunnen zitten, maar dat weten wij (nog) niet.
als die legaal is waarom zijn die punten dan afgenomen. Als die legaal was geweest hadden ze toch helemaal geen straf gehad?
  donderdag 13 september 2007 @ 20:07:44 #25
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53153999
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:06 schreef Jo_Jo het volgende:

[..]

als die legaal is waarom zijn die punten dan afgenomen. Als die legaal was geweest hadden ze toch helemaal geen straf gehad?
Ze zijn gestraft omdat ze in bezit waren van de documenten, maar dat was bij de vorige hoorzitting ook al bekend en toen zijn ze niet gestraft
pi_53154035
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:06 schreef Jo_Jo het volgende:

[..]

Ze hebbenm een straf wegens spionage gekregen. Tenminste hoe het er nu naar uit ziet.
Wij weten helemaal nog niet of ze daadwerkelijk iets gedaan hebben met die informatie.

Ze zijn bestraft voor het in het bezit hebben van technische data van hun grootste concurrent.
Bedrijfsspionage dus. Dat wil niet direct zeggen dat ze die info ook gebruikt hebben om hun auto te ontwikkelen/verbeteren.

Dat is nogal even een verschil.

Ik ben benieuwd wat Ron dalijk zegt op dei persconferentie. Is dat live op internet te volgen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 september 2007 @ 20:09:47 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53154046
Ik wacht het officieele bericht wel af.
Er zijn sites eerder fout geweest met hun info.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 13 september 2007 @ 20:10:44 #28
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154065
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:09 schreef Netsplitter het volgende:
Ik wacht het officieele bericht wel af.
Er zijn sites eerder fout geweest met hun info.
BBC is erg betrouwbaar hoor...
pi_53154093
quote:
McLaren will also be excluded from next year's constructors' championship, FIA said in a statement after a hearing. The team can appeal.
Dat meld The Associated Press nog.
Dat ze volgend jaar ook geen constructeurspunten kunnen behalen.

Vooralsnog zie ik geen andere engelse sites datzelfde melden.

Even afwachten nog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 september 2007 @ 20:12:23 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53154101
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:10 schreef Treveo het volgende:

[..]

BBC is erg betrouwbaar hoor...

Klopt ook wel, maar ik juich of treur liever officieel...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_53154105
Lijkt me een prima beslissing van de FIA.

Het is een zware straf voor Mclaren maar de f1-kijker wordt op deze manier toch niet benadeeld.
pi_53154135
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:05 schreef Qomolangma het volgende:
Nou jongens, bestel je Hamilton pet en biografie maar vast op Amazon. Dat is immers wat de FIA wil.

Wat een vertoning! Dus kampioen worden mag zonder problemen in een auto die geen punten mag scoren omdat het gemaakt is door een team dat een van de belangrijkste regels van de competitie aan z'n laars lapt.

Nee, dat is een goede zaak. Knap werk FIA, alle idiote regelgeving van de laatste jaren hadden zeker nog niet genoeg mensen weggejaagd?
Idd.. Dit zal een tranentrekker worden mocht 1 van de coureurs zondag winnen in zn Mcferrari-Mercedes.

Dit seizoen is wat mij betreft voorbij.

Lewis, van harte met je kampioenschap. Je hebt een grote toekomst voor je.
Ferrari, van harte met de eerste pitbox in de pitstraat in 2008!
pi_53154142
quote:
The full statement by the FIA

In an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on the 12th of September 2007, The following decision was taken:

"The WMSC has stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructors' points in the 2007 FIA Formula One World Championshiop an the team can score no point for the remainder of the season *.

"Furthermore, the team will pay a fine equal to 100 million dollar, less the FOM income lost as a result of the points deduction.

"However, due to the exceptional circumstances in which the FIA gave the team's drivers an immunity in return for providing evidence, there is no penalty in regards to drivers' points **.

"The WMSC will receive a full technical report on the 2008 McLaren car and will take a decision at its December 2007 meeting as to what sanction, if any, will be imposed on the team for the 2008 season."

The full reasons for this decision will be issued on the 14th September 2007.

* Points gained by other teams so far this season will not be affected.

** No McLaren representative will be allowed on the podium should a McLaren driver win in any of the remaining races of the 2007 season.
Bron

Dus ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het klopt.
pi_53154146
autosport is ook betrouwbaar, maar die hadden het toch mis
pi_53154174
quote:
FIA Statement
=edit=
En er was me net iemand voor
pi_53154208
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:14 schreef Ared het volgende:
Grandprix.com bericht dezelfde FIA statement, dus ik denk idd dat dit wel redelijk klopt zo
pi_53154228
quote:
Ze hadden het wel goed gehoord, maar vekeerd geinterpreteerd. Het blijkt dat het een van de opties was die is besproken, maar niet het uiteindelijke besluit.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 september 2007 @ 20:17:38 #38
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154233
quote:
autosport is was ook betrouwbaar
Fixed
pi_53154251
quote:
Klopt, maar ik acht de kans niet erg groot dat ze een FIA Statement gaan verzinnen.
pi_53154261
quote:
With BMW-Sauber unable to bridge the points gap to Ferrari in the final four races of the season, it means the Maranello based marque is provisionally the 2007 champion.

BMW's Mario Theissen at Spa-Francorchamps, however, seemed unimpressed with the news that his team would secure second in the championship with such a ruling.

"Even if the history books say something different, for me we will always be in the third place, because two teams were better than us," said the German.

bron: www.paddocktalk.com
Dat is dan wel weer sportief van Mario
  donderdag 13 september 2007 @ 20:20:12 #41
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154316
Nu dus echt officieel:

McLaren fined, stripped of constructors’ points

McLaren have been excluded from the 2007 constructors’ championship and fined US$100 million following Thursday’s FIA World Motor Sport Council hearing in Paris. Drivers Fernando Alonso and Lewis Hamilton have not been penalized and are free to continue their fight for the drivers' title.

More to follow.

http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6767.html
pi_53154349
Deze straf ligt meer in mijn lijn der verwachtinginen.
Mooi voor Lewis dat hij nog kampioen kan worden, maar een beetje rare bijsmaak zal het altijd wel houden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_53154360
Overigens zijn ze bij Nu.nl ook lekker wakker.
quote:
Laatst gewijzigd: 13 september 2007 20:15

McLaren mag volgend seizoen niet deelnemen aan het wereldkampionschap Formule 1. Dat is het harde verdict van de Wereldraad voor Motorsport in de spionagezaak. Het team krijgt ook een boete van 100 miljoen dollar en moet alle in 2007 gescoorde punten inleveren. Lewis Hamilton en Fernando Alonso mogen hun punten wel behouden en mogen het seizoen afwerken.
pi_53154382
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:21 schreef Bruce117 het volgende:
Deze straf ligt meer in mijn lijn der verwachtinginen.
Mooi voor Lewis Fernando dat hij nog kampioen kan worden, maar een beetje rare bijsmaak zal het altijd wel houden.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:17 schreef Treveo het volgende:

[..]

Fixed
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_53154387
IS die persconferentie van Ron al begonnen? Op de site van mclaren staat iig nog niks: http://www.mclaren.com/latestnews/pressreleases.php
  donderdag 13 september 2007 @ 20:24:32 #46
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154412
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:23 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

[..]

Haha... die Fernando komt bij McLaren, gebruikt Ferrari docs (voel ik), maakt ruzie met Lewis en team, wordt WK en vertrekt
pi_53154420
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:09 schreef NED het volgende:

[..]

Ze hebbenm een straf wegens spionage gekregen. Tenminste hoe het er nu naar uit ziet.
Wij weten helemaal nog niet of ze daadwerkelijk iets gedaan hebben met die informatie.

Ze zijn bestraft voor het in het bezit hebben van technische data van hun grootste concurrent.
Bedrijfsspionage dus. Dat wil niet direct zeggen dat ze die info ook gebruikt hebben om hun auto te ontwikkelen/verbeteren.

Dat is nogal even een verschil.

Ik ben benieuwd wat Ron dalijk zegt op dei persconferentie. Is dat live op internet te volgen?
Volgens mij hebben ze een straf gekregen omdat ze het hebben gebruikt. Dat ze dat document in hun bezit hadden was al geen geheim meer het ging erom om te bewijzen dat ze het hebben gebruikt
  donderdag 13 september 2007 @ 20:27:14 #48
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154471
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:24 schreef Jo_Jo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze een straf gekregen omdat ze het hebben gebruikt. Dat ze dat document in hun bezit hadden was al geen geheim meer het ging erom om te bewijzen dat ze het hebben gebruikt
Blijkbaar is het dus bewezen door McLaren dat ze het niet hebben gebruikt ofzo wat ik niet echt geloof...
pi_53154474
OK, dit was Formule 1 voor mij! Ik kijk deze sport niet meer!

Mclaren is nu dus schuldig bevonden aan het hebben/gebruiken van illegaal verkregen informatie. De FIA loopt sinds het bekend worden van deze soap te roepen dat mochten zij schuldig bevonden worden zij een schorsing voor 2007 en 2008 tegemoed konden zien. Nu komt echter het puntje bij paaltje komt schorsen we niet omdat we bang zijn het image van de sport naar de klote te helpen., maar omdat we toch iets moeten doen mogen ze geen constructeurs kampioen worden (titel die toch niemand intersseerd) en een boete van 67 miljoen euro (nou die hoest Mercedes wel ff op). Nu mogen de coureurs echter wel kampioen worden in een auto die waarschijnlijk deels is opgebouwd / ontwikkeld met illegaal verkregen informatie. Lekker sportief tegenonver de rest van het veld. Ferrari is redelijk wat persoonlijke info kwijt geraakt en Mclaren mag nog gewoon kampioen worden. Naar mijn mening heeft de FIA de ballen niet om een groot team zoals Mclaren bij de ballen te pakken en ze te schorsen...omdat ze te bang zijn om het imago van de sport te beschadigen. Nee een kampioen in een illegale auto is perfect voor het image voor de sport.

Kortom, dit was voor mij de F1...wat een doorgestoken kaart allemaal! Te veel geld en VEEL TE VEEL politiek!

Xbox Live: Anormius
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2007 @ 20:27:36 #50
862 Arcee
Look closer
pi_53154485
Wat een sneue, slappe uitspraak. Doe dan niks.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53154580
Ik denk dat zowel uitsluiten van dit en volgend jaar aan de ene kant en deze boete en constructeurstitel afpakken aan de andere kant sowieso de sport geen goed doen.
  donderdag 13 september 2007 @ 20:31:46 #52
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_53154613
Wat een tering domme uitspraak zeg....
Er is gewoon duidelijk aangetoond dat Mclaren heeft valsgespeeld, Alonso en Hamilton hebben hier van geprofiteerd, dus oprotten met dat team en rijders, zeker in 2007, en 2008 mag er ook nog wel bij wat mij betreft
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_53154633
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:27 schreef Treveo het volgende:

[..]

Blijkbaar is het dus bewezen door McLaren dat ze het niet hebben gebruikt ofzo wat ik niet echt geloof...
Denk ik niet anders hadden ze geen straf gehad
pi_53154653
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:27 schreef Arcee het volgende:
Komt inderdaad erg halfbakken over. Had ze dan op zijn minst voor het seizoen 2007 er compleet uit gegooid.
  donderdag 13 september 2007 @ 20:33:41 #55
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154662
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:32 schreef Jo_Jo het volgende:

[..]

Denk ik niet anders hadden ze geen straf gehad
De FIA heeft gezegd dat ze zijn gestraft voor het in bezitten zijn van de docs... niet het gebruiken daarvan...
pi_53154677
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:27 schreef Arcee het volgende:
Idd. Het enige wat de F1-kijker ervan merkt is dat de Mclaren-boys volgend jaar bij een pitstop een stukje verder moeten rijden. En zelfs dat zal 90% van de mensen niet opvallen.
pi_53154685
Eerste reactie van Norbert Haug:
quote:
Mercedes-Benz motorsport director Norbert Haug was the first of McLaren’s top echelon to state his reaction regarding today’s decision by the World Motor Sport Council, which has excluded McLaren-Mercedes from the 2007 Formula 1 constructor’s championship in the wake of the “Stepneygate” spy scandal – and also applied a $100m fine to the team, and determined that its ’08 car comes under scrutiny before racing next year to make sure it doesn’t benefit from Ferrari intellectual property.

“This judgment comes as an extreme shock for all team members and, as demonstrated by the reactions of large parts of the public, the media and Formula
1 viewers, is a shock for large segments of the public as well,” Haug said.

“We will now fight with all our resolve in order to give a proper response on the circuit, as we last did in Monza, and to get justice before the court.“

McLaren can still contest the decision in the FIA’s International Court of Appeal.

bron: www.speedtv.com
  donderdag 13 september 2007 @ 20:34:51 #58
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154688
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:33 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Komt inderdaad erg halfbakken over. Had ze dan op zijn minst voor het seizoen 2007 er compleet uit gegooid.
Dat is wat ik in mijn hoofd had...
  donderdag 13 september 2007 @ 20:36:02 #59
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154713
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:34 schreef NED het volgende:
[..]
Haha, komt als een schok over , ik weet zeker dat ie stiekem toch blij is
pi_53154722
Het lijkt me helder dat maffiafiguur Ecclestone zijn invloed heeft doen gelden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53154725
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:33 schreef Treveo het volgende:

[..]

De FIA heeft gezegd dat ze zijn gestraft voor het in bezitten zijn van de docs... niet het gebruiken daarvan...
waar staat dat dan in dat statement??
  donderdag 13 september 2007 @ 20:37:17 #62
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154753
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:36 schreef Jo_Jo het volgende:

[..]

waar staat dat dan in dat statement??

McLaren have been excluded from the 2007 constructors’ championship and fined US$100 million following Thursday’s FIA World Motor Sport Council (WMSC) hearing in Paris. Drivers Fernando Alonso and Lewis Hamilton have not been penalized and are free to continue their fight for the drivers' title.

"The WMSC have stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructor points in the 2007 FIA Formula One world championship and the team can score no points for the remainder of the season,” said an FIA statement.

"Furthermore, the team will pay a fine equal to $100m, less the FOM (Formula One Management) income lost as a result of the points deduction.”

The penalty follows McLaren’s admission that the team was in possession of confidential technical data belonging to rivals Ferrari, who are now all but assured of the 2007 constructors’ title.

More to follow.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 september 2007 @ 20:39:05 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53154793
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:36 schreef Treveo het volgende:

[..]

Haha, komt als een schok over , ik weet zeker dat ie stiekem toch blij is
Gast, 100 miljoen dollar boete.
Hoe blij moet je daar mee zijn???
  donderdag 13 september 2007 @ 20:39:30 #64
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154806
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kan McLaren echt makkelijk betalen joh
pi_53154829
Zeker nu de dollar zo laag staat
pi_53154833
quote:

[..]

Denk dat ze dat liever hebben dan een volledige schorsing voor 2007 en 2008. Als ze in 2008 ook niet mee hadden mogen doen had ze dat denk ik veel meer gekost op de langere termijn.
pi_53154838
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:34 schreef NED het volgende:
[..]
, dit moet ie toch haast wel proestend hebben uitgesproken. Dat ze de vermoorde onschuld blijven uithangen en zichzelf in de slachtoffer-rol duwen, begint lachwekkend te worden.

Laat ze lekker in hoger beroep gaan, dan krijgen ze misschien nog wel een echte straf.
pi_53154846
quote:

[..]

Gast, das nou niet echt een probleem voor Mercedes
Xbox Live: Anormius
pi_53154847
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:37 schreef Treveo het volgende:

[..]

McLaren have been excluded from the 2007 constructors’ championship and fined US$100 million following Thursday’s FIA World Motor Sport Council (WMSC) hearing in Paris. Drivers Fernando Alonso and Lewis Hamilton have not been penalized and are free to continue their fight for the drivers' title.

"The WMSC have stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructor points in the 2007 FIA Formula One world championship and the team can score no points for the remainder of the season,” said an FIA statement.

"Furthermore, the team will pay a fine equal to $100m, less the FOM (Formula One Management) income lost as a result of the points deduction.”

The penalty follows McLaren’s admission that the team was in possession of confidential technical data belonging to rivals Ferrari, who are now all but assured of the 2007 constructors’ title.

More to follow.
Zowieso blijft die beslissing belachelijk! Maar ja morgen schijnen we de details te horen, dus ik zeg tot morgen
  donderdag 13 september 2007 @ 20:41:59 #70
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154868
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:40 schreef Mister_T het volgende:

[..]

Gast, das nou niet echt een probleem voor Mercedes
Juist, en ik denk dat Ron indien nodig het ook zelf kan betalen ofzo
  donderdag 13 september 2007 @ 20:43:21 #71
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53154894
Ferrari heeft verklaard tevreden te zijn met de beslissing van het World Motor Sport Council om McLaren te diskwalificeren uit het constructeurskampioenschap en een boete op te leggen van 100 miljoen dollar.

De Italiaanse renstal zei via een perscommuniqué "blij te zijn omdat de waarheid aan het licht is gekomen".

De verklaring las: "Ferrari erkent de beslissing van de FIA om het Vodafone McLaren Mercedes te straffen omwille van diens overtreding van Artikel 151c van de Internationale Sportieve Code in het licht van nieuw bewijsmateriaal, nieuwe feiten en een gedrag van extreem serieuze aard dat nadelig was in het belang van de sport."

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=2342
pi_53154939
Ferrari is in elk geval tevreden met straf van McLaren en vrijdag volgt de complete verklaring van de WMSC.
pi_53154978
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:03 schreef maestro1980 het volgende:
itv.com:
[..]

Dus zo kan je ongestraft in een illegale auto rijden...

Nee, anders hadden ze McLaren niet kunnen veroordelen wegens gebrek aan bewijs. Hamilton en (vooral Alonso waarschijnlijk) moeten door de Ferrari fans dus zelfs als helden gezien worden . De boete is trouwens $100 miljoen dollar min de inkomsten die McLaren nu mist wegens het missen van de punten... De boete zal dus veel lager uitvallen...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53155033
meeleesdinges... voor een heul tijdje later, zag maar...

Heb een beeetje genoeg voor vandaag van deze zaak

vw_caddy: het was leuk samenwerken vandaag
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 13 september 2007 @ 20:49:22 #75
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53155072
Een gemiddelde McLaren auto kost 100 miljoen euro... het is dus gewoon alsof ze een auto compleet total loss laten crashen... gebeurt wel vaker....
pi_53155148
quote:
Lewis Hamilton en Fernando Alonso blijven nog enigszins buiten schot. Zij mogen hun punten voor het wereldkampioenschap namelijk wel houden. De McLaren coureurs was namelijk immuniteit beloofd in ruil voor hun volledige medewerking.

Wat zou de rol van Alonso in het laatste zijn geweest? Als blijkt dat dankzij zijn bewijs het McLaren team is bestraft dan is het oorlog. De uitspraak is dan wel geweest, maar de komende dagen zal de spionagezaak nog het gesprek van de dag zijn.
pi_53155215
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:51 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Wat zou de rol van Alonso in het laatste zijn geweest? Als blijkt dat dankzij zijn bewijs het McLaren team is bestraft dan is het oorlog. De uitspraak is dan wel geweest, maar de komende dagen zal de spionagezaak nog het gesprek van de dag zijn.
Denk dat Alonso toch naar Renault gaat en het hem dus weinig interesseert wat men er bij McLaren van zal vinden. Dit maakt het hem er ook makkelijker op om onder zijn contract uit te komen.
pi_53155247
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Denk dat Alonso toch naar Renault gaat en het hem dus weinig interesseert wat men er bij McLaren van zal vinden. Dit maakt het hem er ook makkelijker op om onder zijn contract uit te komen.
Hij heeft nu een legitieme reden om goedkoop onder zijn contract uit te mogen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53155367
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Hij heeft nu een legitieme reden om goedkoop onder zijn contract uit te mogen.
Inderdaad. En het feit dat hij anders wel eens versneld zijn F1-carrière gedag kon zeggen als hij niet mee zou werken. Zal ook gelijk de reden zijn dat Renault zo lang wacht met het aankondigen van zijn rijders voor 2008. Dus ik denk dat een zekere Italiaan (lees Fisichella) hier niet zo heel erg blij mee zal zijn.
pi_53155431
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef ElmarO het volgende:

Zou best kunnen inderdaad.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:01:37 #81
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53155470
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:00 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Zou best kunnen inderdaad.
Ik denk dat Fernando al een tijdje bij McLaren weg wilde en zijn kans zag om de FIA in te lichten over het spionageschandaal zodat hij makkelijker weg kan.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:06:46 #82
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_53155618
Love will be my strongest weapon
pi_53156013
Toen de zaak zo'n beetje begon waren er ook geruchten over honda
dat die ook bij "gesprekken" daar heb ik later niks meer van vernomen weet iemand daar nog wat over ?
pi_53156137
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:18 schreef wouter37 het volgende:
Toen de zaak zo'n beetje begon waren er ook geruchten over honda
dat die ook bij "gesprekken" daar heb ik later niks meer van vernomen weet iemand daar nog wat over ?
Stephney en Coughlan zouden alleen met Nick Fry hebben gesproken om mogelijk volgend seizoen bij Honda te gaan werken. Verder had Honda er weinig mee te maken. En mochten ze wel documenten hebben, dan hebben ze daar dit seizoen in ieder geval erg weinig mee gedaan of het zijn nog grotere prutsers dan ik dacht.
pi_53156230
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Stephney en Coughlan zouden alleen met Nick Fry hebben gesproken om mogelijk volgend seizoen bij Honda te gaan werken. Verder had Honda er weinig mee te maken. En mochten ze wel documenten hebben, dan hebben ze daar dit seizoen in ieder geval erg weinig mee gedaan of het zijn nog grotere prutsers dan ik dacht.
aha tnx
pi_53156605
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:27 schreef Mister_T het volgende:
OK, dit was Formule 1 voor mij! Ik kijk deze sport niet meer!

Mclaren is nu dus schuldig bevonden aan het hebben/gebruiken van illegaal verkregen informatie. De FIA loopt sinds het bekend worden van deze soap te roepen dat mochten zij schuldig bevonden worden zij een schorsing voor 2007 en 2008 tegemoed konden zien. Nu komt echter het puntje bij paaltje komt schorsen we niet omdat we bang zijn het image van de sport naar de klote te helpen., maar omdat we toch iets moeten doen mogen ze geen constructeurs kampioen worden (titel die toch niemand intersseerd) en een boete van 67 miljoen euro (nou die hoest Mercedes wel ff op). Nu mogen de coureurs echter wel kampioen worden in een auto die waarschijnlijk deels is opgebouwd / ontwikkeld met illegaal verkregen informatie. Lekker sportief tegenonver de rest van het veld. Ferrari is redelijk wat persoonlijke info kwijt geraakt en Mclaren mag nog gewoon kampioen worden. Naar mijn mening heeft de FIA de ballen niet om een groot team zoals Mclaren bij de ballen te pakken en ze te schorsen...omdat ze te bang zijn om het imago van de sport te beschadigen. Nee een kampioen in een illegale auto is perfect voor het image voor de sport.

Kortom, dit was voor mij de F1...wat een doorgestoken kaart allemaal! Te veel geld en VEEL TE VEEL politiek!

Wacht maar even de verklaring van de FIA af voordat je met al die speculaties komt. Want zolang de uitleg van de FIA er niet is, kun je alleen maar gissen.

Dennis blijft in ieder geval ontkennen dat er informatie is gebruikt. Dat deze in ht bezit was van McLaren is wel duidelijk. En dat er in email verkeer (tussen Alonso en De La Rosa, of De La Rosa en Paddy Lowe, zoals ik ergens gelezen heb) over is gesproken ook. Maar dat deze informatie ook daadwerkelijk is gebruikt voor onderdelen is (nog) nergens bewezen.

Verder schijnt iedereen te vergeten dat pas vanaf maart er contact is geweest tussen Stepney en Coughlan, en dat dat is begonnen met de bodemplaat na de eerste race. Tijdens die eerste race was McLaren competetief, dus om nu te zeggen dat dat door die data komt is gewoon onzin.
pi_53157432
Aha zo ken ik de FIA weer, ik vond de uitsluiting voor 2007 en 2008 al zo'n zware straf voor de FIA.
Maar natuurlijk, de show must go on, dus geven ze maar een geld boete aan een stinkend rijk team.
Dat is het zelfde als iemand die miljoenen verdient, een belasting naheffen van ¤250K....

Nou daar ligt McLaren wakker van zeg, en die constructeurs titel is ook wel overheen te komen.
Vraag me af wat er met de desbetreffende hoofdrol spelers gebeurd, die zouden wel civiel berecht worden voor bedrijfsspionage, en er veel slechter vanaf komen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:01:58 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53157436
goede beslissing uiteindelijk denk ik. 100 miljoen dollar boete is niet niks, en de punten in het constructeurs-kampioenschap zal ze ook wel pijn doen.

Kan iedereen wel roepen dat ze met een 'illegale' wagen rondrijden, maar blijkbaar is dat dus nog niet bewezen. Net zoals niet bewezen kon worden dat Ferrari met een beweegbare bodemplaat reed aan het begin van het jaar (die de tests niet konden ontdekken)
The line is a dot to you!
  donderdag 13 september 2007 @ 22:12:51 #89
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_53157836
Belachelijk!
Ferrari kon in 00-04 ongestraft deze praktijken uithalen.
Het is hopelijk het eind van het imago van de F1/FIA stelletje debielen met een bord voor hun kop.

Ik kijk geen F1 meer, en ook mede dankzij dat de rechten terug naar RTL zijn met 20x een reclame blok ertussen te trappen.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_53158018
Eens met bovenstaande (kepler). Iedereen heeft het wel over die 100 mil., maar ik denk dat die puntenafpak meer pijn gaat doen. Denk dat het een terechte straf is (als het klopt dat de informatie inderdaad niet is gebruikt).
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53158425
Aan de punten zit ook geld aan verbonden. Dat geld kunnen ze dus (bovenop die 100 miljoen) ook op hun buik schrijven.

Weet iemand om hoeveel geld het dan zou gaan? Dus het geld wat ze mis lopen door de puntenaftrek van het constructeurskampioenschap?
pi_53158484
Nouja, dan nog maar even de verklaring die Ron Dennis naar buiten heeft gebracht n.a.v. het hele gebeuren van vandaag:
quote:
Ron Dennis: "Dit hebben we niet verdiend"

Kampioen bij de constructeurs kan McLaren niet meer worden en ook moet het team een boete betalen van honderd miljoen dollar. ,,Een forse straf”, vindt teambaas Ron Dennis. Mogelijk tekent het team beroep aan.

Rond kwart voor acht vanavond werd de aan McLaren opgelegde straf bekendgemaakt. In principe komt het erop neer dat Ferrari hierdoor wereldkampioen wordt bij de constructeurs en dat McLaren opnieuw schuldig is verklaard aan het overtreden van Artikel 151C van de International Sporting Code.

Dit keer volgde er dus ook een straf omdat er meer bewijs voorhanden was. Nadien reageerde een emotionele Ron Dennis in een hotel in Parijs namens McLaren als volgt:

"Het belangrijkste is dat we kunnen racen. Dit weekend, de rest van het jaar en alle volgende seizoenen. Dat betekent dat de coureurs kunnen blijven strijden om de wereldtitel. Echter, na vandaag bij de hoorzitting aanwezig te zijn geweest accepteer ik niet dat we het verdiend hebben om op deze manier te worden bestraft."

"Het bewijs dat vandaag door onze coureurs, engineers en ons management aan de FIA is voorgelegd bewijst duidelijk dat we geen gelekte informatie hebben gebruikt om competitiever te worden."

"Veel ophef is er in de media en vandaag op de hoorzitting geweest over e-mails en sms-berichten tussen onze coureurs onderling. De World Motor Sport Council heeft statements ontvangen van Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Pedro de la Rosa waarin door hen categorisch wordt ontkend dat er binnen McLaren Ferrari-data werd gebruikt en dat zij vertrouwelijke informatie hebben doorgespeeld aan het team."

"Ons voltallige team van engineers, dat in totaal uit 140 mensen bestaat, heeft ook verklaringen voorgelegd aan de FIA. Hierin ontkennen zij stuk voor stuk informatie van Ferrari te hebben ontvangen noch gebruikt."

"We hebben nooit ontkend dat er informatie toebehorend aan Ferrari in het persoonlijk bezit was van een teamlid, en bij hem thuis is aangetroffen. De vraag was: is deze informatie vervolgens door McLaren gebruikt? Dat is niet het geval en dat is vandaag ook niet bewezen."

"Ons werd ook constant gevraagd wat de reden was voor Nigel Stepney en Mike Coughlan om deze informatie te verzamelen als McLaren dit toch niet zou gebruiken. Daarover kunnen we slechts speculeren omdat beiden vandaag geen uitsluitsel konden geven, maar we weten wel dat beiden op zoek waren naar een nieuwe werkgever, zoals bevestigd door zowel Honda als Toyota."

"We hebben het niet verdiend om op deze manier te worden bestraft."

"Wat betreft seizoen 2008 verwachten we geen problemen omdat we op geen enkel moment intellectuele eigendommen van andere renstallen hebben gebruikt.”

"We hebben de beste coureurs en de beste auto en we zijn van plan het wereldkampioenschap te winnen.”

Dennis zegt zich geen zorgen te maken over de auto die hij volgend seizoen wil inzetten omdat de MP4-23 eerst een inspectie van de FIA moet doorstaan. De autosportbond wil controleren of er echt geen intellectuele eigendommen van andere teams in de bolide zijn verwerkt. Pas als dat is gebeurd, krijgt McLaren toestemming om haar bolide in te zetten.

Morgen publiceert de FIA haar motivatie voor haar vandaag gedane uitspraak. Aan de hand daarvan besluit McLaren of het hiertegen in beroep gaat.

bron: www.formule1.nl
=edit=
Volledigere reactie van Ron Dennis dan wat hier eerst stond

[ Bericht 30% gewijzigd door NED op 13-09-2007 22:41:51 ]
pi_53158660
Vergeet niet dat ze in 2009 pas weer mee mogen doen voor punten. ze moeten 100 miljoen betalen zelfs voor een team als mclaren is dat veel geld. Plus wat denk je dat sponsors van zoiets vinden. Ik ben nu benieuwd wat een vodafone hier nu mee doet echt reclame is het niet. persoonlijk zou ik het contract per direct beeindigen. Het blijft jammer dat die Alonso er mee weg komt.

Maar het blijft een prachtige beslissing nu mclaren zo door het stof moet. straks de persconferentie waarbij Ron Dennis de grijns van zijnarrogante smoel wel zal zijn verdwenen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 13 september 2007 @ 22:38:44 #94
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53158686
Beter voor Spyker! Worden ze minimaal 10e in het constructeurskampioenschap, en dat betekent heel veel geld!

De uitspraak op zich.. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik wil harde bewijzen horen. Maar het zal vast wel rechtvaardig zijn. Wel mooi dat Hamilton nog kampioen kan worden en nog mooier dat McLaren gewoon blijft bestaan!
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53158756
quote:
Vergeet niet dat ze in 2009 pas weer mee mogen doen voor punten
Dat heb ik dus maar in enkele engelse bronnen gelezen. Niet in de officiele lezing van de WMSC

=edit=
quote:
"The WMSC has stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructors' points in the 2007 FIA Formula One World Championshiop an the team can score no point for the remainder of the season.
Daar hebben ze het helemaal niet over 2008.

Ik denk dat die paar sites in alle hektiek de gulden middenweg van de geruchten gepakt hebben.
Schorsing voor 2007 en 2008 aan de ene kant en 100 miljoen boete en geen constructeurspunten aan de andere kant zullen wel een beetje bij elkaar geflikkert zijn in de hoop er kort bij de waarheid te zitten.

Zoals ik het lees mogen ze in 2008 gewoon meedoen, mits hun auto goedgekeurd wordt en de punten die ze dan winnen mogen ze ook gewoon houden
pi_53158864
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Hari-Bo het volgende:
Belachelijk!
Ferrari kon in 00-04 ongestraft deze praktijken uithalen.
...
O ja? Leg es uit, want hier staat me echt niks van bij.
pi_53158990
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:31 schreef NED het volgende:
Aan de punten zit ook geld aan verbonden. Dat geld kunnen ze dus (bovenop die 100 miljoen) ook op hun buik schrijven.

Weet iemand om hoeveel geld het dan zou gaan? Dus het geld wat ze mis lopen door de puntenaftrek van het constructeurskampioenschap?
Nee het is 100 miljoen dollar minus de reeds verdiende constructeurspunten (wat al zeker de helft van dat bedrag was).
Here we are now, entertain us.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:49:36 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53159029
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:31 schreef NED het volgende:

tis altijd 100 miljoen, dat geld dat ze met die punten verdiend hebben gaat er ook af
The line is a dot to you!
pi_53159096
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:38 schreef Bernard0s het volgende:
Beter voor Spyker! Worden ze minimaal 10e in het constructeurskampioenschap, en dat betekent heel veel geld!

De uitspraak op zich.. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik wil harde bewijzen horen. Maar het zal vast wel rechtvaardig zijn. Wel mooi dat Hamilton nog kampioen kan worden en nog mooier dat McLaren gewoon blijft bestaan!
Goede observatie over Spyker, maar ik weet niet zeker of het waar is. McLaren is niet uit het constructeurskampioenschap gegooid (want dan waren gelijk alle sponsor contracten verbroken). Ze verliezen slechts de punten. Ik weet niet wat het Concorde agreement zegt als er twee teams 0 punten hebben. Zeker niet als dat ene team de nr. 1 en 2 van het rijderskampioenschap geleverd heeft
Here we are now, entertain us.
pi_53159162
Maar is het dan zo dat als je alle races nummer 1 en 2 wordt, dat je dan 100 miljoen krijgt voor al die punten? Of krijg je 100 miljoen als je kampioen wordt?!

Gaat dat geld wat de teams krijgen per gewonnen punt? Per plek in het kampioenschap?
Hoe zit dat precies? En wat krijgt bv een nummer 2 of 3 dan? Iemand daar toevallig een overzichtje van?
pi_53159248
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:51 schreef voyeur het volgende:

[..]

Goede observatie over Spyker, maar ik weet niet zeker of het waar is. McLaren is niet uit het constructeurskampioenschap gegooid (want dan waren gelijk alle sponsor contracten verbroken). Ze verliezen slechts de punten. Ik weet niet wat het Concorde agreement zegt als er twee teams 0 punten hebben. Zeker niet als dat ene team de nr. 1 en 2 van het rijderskampioenschap geleverd heeft
Ze hebben geen 0 punten, McLaren heeft voor het publiek 0 punten, voor de tv rechten ed... hebben ze nog steeds alle punten. Alleen wordt het bedrag dat ze normaal zouden kregen nu van de boete afgetrokken.
pi_53159423
quote:
Alleen wordt het bedrag dat ze normaal zouden kregen nu van de boete afgetrokken.
Ja en dat snap ik dus niet?!

Ze krijgen 100 miljoen boete en stel ze zouden inmiddels al voor 50 miljoen aan punten hebben behaald.
Dan is het toch niet zo dat ze maar een boete van 50 miljoen hoeven te betalen!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')