Is het toch echt niet hoorquote:Op zondag 16 september 2007 21:16 schreef punkjunk het volgende:
Het lijkt me meer iets van rock a blilly ofzo?![]()
Tim Armstrong inderdaadquote:Op zondag 16 september 2007 21:22 schreef YellowBanana het volgende:
Die bovenste pic is volgens mij van rancid..
ik zie namelijk ran... staan op die kit
Helaas niet, alhoewel mensen fotos liepen te maken tijdens een optreden. Heb ze alleen nog nergens terug gezien, das best jammerquote:Op zondag 16 september 2007 21:08 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Goed bezig! Pics/Youtube/MySpace?
Ehmm..de noten die erin zitten bepalen wat voor akkoord het is..quote:Op zondag 16 september 2007 21:45 schreef Pwny het volgende:
Je kan een akkoord natuurlijk op verschillend emanieren pakken. Maar wat is de logica erachter welke noten erin moeten zitten ?
De noten komen uit een bepaalde toonladder. In een majeurakkoord zitten de 1, 3 en 5 uit de majeurtoonladder (In het geval van de toonladder van C wordt dit dus: C, E, G).quote:Op zondag 16 september 2007 21:45 schreef Pwny het volgende:
Je kan een akkoord natuurlijk op verschillend emanieren pakken. Maar wat is de logica erachter welke noten erin moeten zitten ?
Ja okee maar gewoon een standaard C zeg maar die kan je op verschillende plekken pakken. Maar dat betekend dus dat hij wel hetzelfde moet klinken en er dus dezelfde tonen in moeten zitten? Grondtoon was voor grove benaming. En er moest dan nog iets van een kwint inzitten ofzoquote:Op zondag 16 september 2007 21:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ehmm..de noten die erin zitten bepalen wat voor akkoord het is..
Ah kijk dat word al wat duidelijker. Die van die 7 en 9 wist ik id alquote:Op zondag 16 september 2007 22:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
De noten komen uit een bepaalde toonladder. In een majeurakkoord zitten de 1, 3 en 5 uit de majeurtoonladder (In het geval van de toonladder van C wordt dit dus: C, E, G).
In een mineurakkoord wordt de 3 vervangen door een verlaagde 3 (b3 dus), in het geval van een C-mineurakkoord wordt dit dus: C, D#, G.
Je kan ook nog andere grappen uithalen, zoals een 7 of een 9 toevoegen, dan krijg je grappen als min7, maj7 of dom7 akkoorden.
Of omdat-ie geen fatsoenlijke band bij elkaar kan houden?quote:Op zondag 16 september 2007 20:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb kaartjes om op 1 november deze gitaargoeroe weer te zien:
[afbeelding].
En nog steeds wordt hij ondergewaardeerd! Dimebag, Wilde, Petrucci etc kom je altijd tegen in lijstjes "geweldige metalgitaristen", maar op een of andere manier wordt deze held steeds vergeten.
Misschien omdat hij een heel bescheiden persoon lijkt te zijn..
In principe ook het octaaf erbij natuurlijkquote:Op zondag 16 september 2007 22:07 schreef SNArky het volgende:
Oh ja, in het voor jou belangrijkste akkoord: het powerchord (gna, gna), zitten alleen de grondtoon en de 5 (kwint). Doordat de 3 (terts) de "kleur" geeft aan je akkoord, wordt er vaak gezegd dat een powerchord geen karakter heeft.
Voordeel van het powerchord is dat je geen dissonante geluiden krijg als je de gain omhoogdraait.
In principe is het helemaal geen akkoord, omdat het maar uit twee noten bestaatquote:Op zondag 16 september 2007 22:12 schreef Pwny het volgende:
[..]
In principe ook het octaaf erbij natuurlijk![]()
Dat kan hij wel. De laatste drie albums is min of meer dezelfde line up. Er is alleen een gitarist weg gegaan, dus ze zanger speelt ook gitaar erbij.quote:Op zondag 16 september 2007 22:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Of omdat-ie geen fatsoenlijke band bij elkaar kan houden?
Ziet er uit als een metalgitaar.quote:Op zondag 16 september 2007 22:47 schreef Pwny het volgende:
Ik heb besloten toch maar te gaan sparen. En met sinterklaas en verjaardag erbij kan ik tegen die tijd dit kopen
[afbeelding]
gewoon omdat mooi![]()
Lijstje ex-members van wikipedia:quote:Op zondag 16 september 2007 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kan hij wel. De laatste drie albums is min of meer dezelfde line up. Er is alleen een gitarist weg gegaan, dus ze zanger speelt ook gitaar erbij.
Hoeveel kost-ie dan?quote:Op zondag 16 september 2007 22:47 schreef Pwny het volgende:
Ik heb besloten toch maar te gaan sparen. En met sinterklaas en verjaardag erbij kan ik tegen die tijd dit kopen
[afbeelding]
gewoon omdat mooi![]()
Die lijst klopt niet. Mike Mangini is geen ex-lid. Hij is de vaste studiodrummer, maar vanwege zijn werk (hij geeft les op het conservatorium) kan hij niet touren. Op tour speelt een ex-leerling van hem, maar die persoon is ook al 3 tours hetzelfde.quote:Op maandag 17 september 2007 00:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Lijstje ex-members van wikipedia:
Big John Bates
Paul Malek
Dave Scott (Richer)
Joe Comeau
Aaron Randall
Coburn Pharr
Randy Rampage
Dennis Dubeau
Dave Scott Davis
Neil Goldberg
Anthony Greenham
Curran Murphy
Wayne Darley
Sandor de Bretan
Ray Hartmann
Randy Black
Mike Mangini
Tony Chappelle
Rob Falzano
En nu dus 2 officiële bandleden en de rest sessiemannen.
Dat doet een band vaak geen goed. Behalve als je Chuck Schuldiner bent kennelijk.
quote:Op maandag 17 september 2007 00:52 schreef Witchfynder het volgende:
Overigens heeft Megadeth ook veel personeelswisselingen gekend en toch is het één van de grootste bands ter wereld.
Ik had nog niet gelezen wat er al gepost was hahaquote:Op zondag 16 september 2007 21:20 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is het toch echt niet hoor![]()
Ken jij als punker Social Distortion niet eens?![]()
laat me dan weten hoe die speelt!quote:Op zondag 16 september 2007 22:47 schreef Pwny het volgende:
[afbeelding]
gewoon omdat mooi![]()
Ik zeg ook niet dat hij geen goede gitarist is, hij is ook heel goed. Ik geef alleen een in mijn ogen belangrijke oorzaak waarom Annihilator nooit echt zo groot is geworden als andere bands en waarom Waters dus ook minder bekend is. Bij Megadeth heb je in ieder geval altijd dezelfde zanger gehad, zelfde met Death.quote:Op maandag 17 september 2007 00:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die lijst klopt niet. Mike Mangini is geen ex-lid. Hij is de vaste studiodrummer, maar vanwege zijn werk (hij geeft les op het conservatorium) kan hij niet touren. Op tour speelt een ex-leerling van hem, maar die persoon is ook al 3 tours hetzelfde.
Ik ga niet ontkennen dat Annihilator veel bandleden gehad heeft, maar dat neemt niet weg dat Jeff Waters een ontzettend goede muzikant is.
Overigens heeft Megadeth ook veel personeelswisselingen gekend en toch is het één van de grootste bands ter wereld.
True.quote:Op maandag 17 september 2007 10:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij geen goede gitarist is, hij is ook heel goed. Ik geef alleen een in mijn ogen belangrijke oorzaak waarom Annihilator nooit echt zo groot is geworden als andere bands en waarom Waters dus ook minder bekend is. Bij Megadeth heb je in ieder geval altijd dezelfde zanger gehad, zelfde met Death.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |