abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53143195
Dat zijn inkomenscijfers niet over de economische groei of krimp
pi_53143227
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hulde!!

Dit plaatje zegt nu precies dat je met de VVD en superrechts kabinet gewoon superslecht af bent.

Periode 2001-2005

Het ultieme bewijs.

qed
Je wordt met de dag ongeloofwaardiger EG, Kijk voor de grap eens verder terug en wie zat er toen in de regering? De grootste daling na 2000 was overigens nog met de PvdA in de regering.
pi_53143437
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah ga toch weg. Zalm heeft jarenlang gewoon de cijfertjes aangepast om de beeldvorming bij te stellen. Je weet gewoon niet wat je zegt. Al de WAO'ers in de bijstand kunnen je bloed wel drinken vermoed ik.
Nee, de waarheid past niet in je verhaaltje. Dat is heel wat anders. Die WAO-ers in de bijstand zitten daar terecht. En in plaats van eens dankbaar zijn voor wat ze krijgen terwijl ze geen hol uitvoeren, is het alleen maar janken.
pi_53143500
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je wordt met de dag ongeloofwaardiger EG, Kijk voor de grap eens verder terug en wie zat er toen in de regering? De grootste daling na 2000 was overigens nog met de PvdA in de regering.
Het grafgehalte is toch echt groots in de periode 2001-2005. Ik had geen problemen met de VVD toen ze in paars zaten. Wel met de kabinetten Balk I t.m III. Eerlijk: 2002-2005 zijn toch desastreus te noemen. Plaatje liegt niet hoor.
pi_53143753
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef Klopkoek het volgende:
Op het einde van Kok II heeft Zalm inderdaad de economie laten oververhitten.
Leuk dat je dat Zalm in de schoenen wil schuiven, maar het waren de ministers, van zowel VVD, PvdA als D66 die veel te ver gingen met hun uitgavendriften. Nu al vergeten dat we de Zalmnorm hadden tot Bos?
quote:
Maar feit blijft dat de kabinetten Kok Nederland weer op de rails hebben gezet, afgezien van de laatste twee jaar met dat desastreuse nieuwe belastingstelsel.
Kok en co hebben werkelijk niets ondernomen. Paars 1 was nog wat frisse lucht, Paars 2 was een groot drama.
quote:
Balkenende doet het daarentegen erg slecht. Toen het laagconjuctuur was en nu ook.
Onderbouw dat eens. Het enige verwijt dat je Balk 1 t/m 3 kan maken is dat hij wel erg negatief deed over de overheidsfinancien en daarmee hersenloos Nederland de extra de put in heeft gepraat. Maar ik zie dat zwijn van een De Waal nog staan blazen. Als de druk vanuit Balk 1,2,3 om te bezuinigen niet zo groot was geweest, keken we nu tegen een enorm tekort aan.
quote:
Zalm was gefixeerd op de staatsschuld terugbrengen, dan krijg je dat.
Nu moet je niet nog dommer beginnen te lullen. Onder Paars twee volgen de miljarden nog sneller het raam uit dan de LPF proefballonnetjes kon verzinnen. Geld zat, maar Kok en co deden niets anders dan geld uitgeven aan de grootst mogelijke onzin. Zoals overheden altijd doen als ze geld teveel hebben.
quote:
Goh, en wie wilde daar nooit wat aan doen?
De PvdA blijkbaar ook niet. Ondanks wat belachelijke plannetjes rond de HRA die ze nu verzonnen
pi_53143882
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
Echt, zodra je als arbeidsongeschikte (of je nou een ex-WAO'er bent of een jonger persoon) in de bijstandcyclus terecht komt is dat echt geen pretje. Om te beginnen moet je bijv. elke aangeboden baan aannemen. Dat dat tegenwoordig klakkeloos geaccepteerd wordt door de maatschappij laat zien hoe harteloos we tegenwoordig zijn.
Oh, dat is zo harteloos! Lamme donders zomaar een baan in de schoenen schuiven! Het moet niet gekker worden. En ik kan het weten, de halve buurt hier eet uit de staatsruif.
Ga je maar eens druk maken om Jan Modaal. Die werkt nl. wel gewoon voor z'n geld maar wordt bestolen door de overheid om kinderen van anderen te onderhouden. Of nog meer ambtenaren met pre-pensioen te sturen.
pi_53144044
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Plaatje liegt niet hoor.
Het plaatje niet, jij wel.
pi_53150685
Noem eens wat voorbeelden van dat geld over de balk smijten van Paars? Nou?

Owja, op de weg naar huis kwam nog iets in me op. De schijnheiligheid van Rutte bijvoorbeeld. Die loopt nu zowat met tranen in de ogen te vertellen dat de koopkracht achteruit gaat tijdens hoogconjunctuur. Dat is inderdaad niet fijn. Maar wat nog veel erger is, is liegen of plaatjes mooier maken dan het is. Want ons is toch jarenlang voorgehouden dat de koopkracht zou stijgen? Dat middeninkomens er niet op achteruit zouden gaan, zo verzekerde Zalm ons toch dat elk jaar?
Nu blijkt dat de werkelijkheid anders was.

Dat gezeur over het huidige kabinet moet afgelopen zijn. Het wordt tijd dat het volk meer oog krijgt voor de factor 'eerlijkheid', dat politici op een eerlijke manier de toekomst presenteren. Bos is volgens mij zo iemand, die durft zelfs eigenlijk iets té eerlijk te zijn wat ten koste gaat van het kiezerspubliek.

Denk daar maar eens over na. Wat is erger: het volk een loer draaien om 5 jaar later in een stug SCP-rapport te lezen hoe wij bedonderd zijn óf van te voren eerlijk de waarheid vertellen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53151029
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
Bos is volgens mij zo iemand, die durft zelfs eigenlijk iets té eerlijk te zijn wat ten koste gaat van het kiezerspubliek.
Bos Die man kan nog niet eens een standpunt vasthouden man

Of ben je de drama's rondom de fiscalering van de AOW en rond de al dan niet Armeense genocide alweer vergeten?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 13 september 2007 @ 18:38:51 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53151752
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:08 schreef FJD het volgende:
Bos Die man kan nog niet eens een standpunt vasthouden man

Of ben je de drama's rondom de fiscalering van de AOW en rond de al dan niet Armeense genocide alweer vergeten?
Idd, daarnaast te zwijgen over de "lijken" (zoals het General Pardon) van Zalm die Bos in een keer vond toen hij minister werd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53152881
quote:
De miljarden die extra naar de zorg zijn gegaan waar niemand iets van terug heeft gezien, om zo iets te noemen. Of de HSL: 7 kilometer tunnel onder een weiland door dat over 10 jaar vol met huizen staat.
quote:
Owja, op de weg naar huis kwam nog iets in me op. De schijnheiligheid van Rutte bijvoorbeeld. Die loopt nu zowat met tranen in de ogen te vertellen dat de koopkracht achteruit gaat tijdens hoogconjunctuur. Dat is inderdaad niet fijn. Maar wat nog veel erger is, is liegen of plaatjes mooier maken dan het is. Want ons is toch jarenlang voorgehouden dat de koopkracht zou stijgen? Dat middeninkomens er niet op achteruit zouden gaan, zo verzekerde Zalm ons toch dat elk jaar?
Nu blijkt dat de werkelijkheid anders was.
Dat is niet waar, het zou alleen lang zo erg niet zijn als de PvdA en de SP durfden te beweren. Kijk ook maar eens hier naar:

Kijk dan ook maar eens naar die uitschieter bij 2000-2001. Gek genoeg denkt nog steeds een aanzienlijk deel van hersenloos Nederland dat die inkomstengroei te danken was aan hard werken en de prijsstijgingen door de euro kwamen...
quote:
Dat gezeur over het huidige kabinet moet afgelopen zijn. Het wordt tijd dat het volk meer oog krijgt voor de factor 'eerlijkheid', dat politici op een eerlijke manier de toekomst presenteren. Bos is volgens mij zo iemand, die durft zelfs eigenlijk iets té eerlijk te zijn wat ten koste gaat van het kiezerspubliek.
Ha ha ha! Bos eerlijk! Halve waarheden zijn ook leugens, vrind.
quote:
Denk daar maar eens over na. Wat is erger: het volk een loer draaien om 5 jaar later in een stug SCP-rapport te lezen hoe wij bedonderd zijn óf van te voren eerlijk de waarheid vertellen?
Als Bos eerlijk is, dat zegt hij gewoon dat het hem geen donder kan schelen hoeveel belastinggeld hij van de gewone man neemt, als de kneuzen maar in de watten gelegd kunnen worden, want dat geeft zo'n lekker sociaal gevoel. En dan zegt hij ook dat als hij a.s. jaar, wat het beste jaar voor de economie zal zijn tijdens Balkenende 4, al niet in staat is Jan Modaal erop vooruit te laten gaan, dat hij de jaren daarna dat alleen mogelijk kan maken door een graai te doen in de staatskas.
pi_53153095
Waar heb je dat plaatje vandaan? Zoiets zocht ik al op de CBS site.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53153420
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
Waar heb je dat plaatje vandaan? Zoiets zocht ik al op de CBS site.
Die getallen heb ik van CBS Statline, de grafiek heb ik gemaakt aan de hand van die getallen.
pi_53153452
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:43 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die getallen heb ik van CBS Statline, de grafiek heb ik gemaakt aan de hand van die getallen.
Moet je maar zin in hebben. Je ziet wel erg duidelijk dat de rijken (lees: de full-time golfers) het meest geprofiteerd hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53154200
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je maar zin in hebben.
Ik had een plaatje nodig in een discussie over een geval die vond dat Balkenende zo asociaal was en dat je dan beter Lubbers kon hebben.
quote:
Je ziet wel erg duidelijk dat de rijken (lees: de full-time golfers) het meest geprofiteerd hebben.
Nou, dan vooral tijdens Lubbers en de belastingherziening onder Paars. Dat laatste is ook niet verwonderlijk, als je niets betaalt kun je moeilijk veel beter worden van een belastingverlaging. En armen zijn niet voor niks arm, net zoals rijken niet voor niets rijk zijn: het is meestal gewoon een keuze.

[ Bericht 1% gewijzigd door en_door_slecht op 13-09-2007 21:59:03 (typo) ]
pi_53156350
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is die langere laagconjunctuur ook op het conto van Balkenende te schrijven door de doemscenario's die de regeringen in die tijd lieten horen.
onzin.

het minieme deel dat bestedingen invloed hebben op de conjunctuur overschat je schromelijk. De Nederlandse economie is heel open dus dat vloeit zo weg naar het buitenland.

Verder suggereer je dus dat men de hand op de knip heeft gehouden. He bje daar enig bewijs voor? VOlgens mij was juist het ontsparen en vele mensen met schulden de veel gehoorde klacht..t

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 13-09-2007 22:28:13 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53156645
quote:
geld in de bodemloze EU put donderen
subsidies aan stadregio`s, OV, migranten-, homo-, intergratie, zinlosgweld0, omroeporganisaties e.d. (geld uitgeven is geen effectiviteit
weer meer (semi)ambtenaren
etc
etc
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53157283
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet wel erg duidelijk dat de rijken (lees: de full-time golfers) het meest geprofiteerd hebben.
Ja want rijk ben je zomaar
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')