abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:35:02 #201
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53836038
@Giantbiker_73, mij hebben ze altijd gezegd bij twijfel niet doen. Je geeft zelf al aan dat je heel erg twijfelt. Het is niet niks, zoveel dagen per jaar van huis. Lijkt me ook best zwaar voor je relatie.
Succes met je beslissing!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:31:57 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53837347
Wat vind je partner ervan?

Als Swets met zo'n baan thuis zou komen, zou hij van mij een redelijk resoluut 'nee' te horen krijgen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53838096
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:31 schreef E.T. het volgende:
Die vindt het geen probleem. We spreken er al twee weken over, al van na het eerste gesprek. Voordeel is wel dat ik vrij veel overuren opbouw die als verlofuren worden omgezet. Zij heeft ook veel verlof dus kan er af en toe samen een weekje of een paar dagen opgenomen worden.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:05:01 #204
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_53838116
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_53844596
Hm, toevallig een ex-medewerker van het bedrijf gesproken. Die is weggegaan omdat hij gewoon geen doordeweeks priveleven meer had, en ook soms een deel van het weekend ermee stuk ging vanwege vertrek op zondag.
Ik zweef nog tussen doen en niet doen, maar begin steeds meer te neigen naar niet doen. Qua werk weet ik echter zeker dat ik geen beter passend werk zal kunnen vinden dan dit. Dat vond die man die ik sprak ook al.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 19:49:05 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53845875
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:01 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Qua werk weet ik echter zeker dat ik geen beter passend werk zal kunnen vinden dan dit.
Sorry hoor, maar dit is blatante nonsens. Zoals ze bij monsterboard zeggen... er is altijd ergens een betere baan.
pi_53849042
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Sorry hoor, maar dit is blatante nonsens. Zoals ze bij monsterboard zeggen... er is altijd ergens een betere baan.
Nee, dat is niet waar. Houd er rekening mee dat ik in zuid-limburg woon. De banen in de techniek zijn hier dun gezaaid, met name op HBO niveau en al helemaal in mijn richting (elektrotechniek). Een passende baan? En een beetje snel vinden? Dan MOET ik wel haast de concessie doen om 1 uur enkele reis per dag op te tellen (dus 2 uur per dag) om een techniekstad als Eindhoven of venlo te gaan werken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:48 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53849850
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Houd er rekening mee dat ik in zuid-limburg woon. De banen in de techniek zijn hier dun gezaaid, met name op HBO niveau en al helemaal in mijn richting (elektrotechniek). Een passende baan? En een beetje snel vinden? Dan MOET ik wel haast de concessie doen om 1 uur enkele reis per dag op te tellen (dus 2 uur per dag) om een techniekstad als Eindhoven of venlo te gaan werken.
Je kan ook verhuizen.

Je bent bereid voor deze baan allerlei concessies te doen en klampt je er aan vast, maar als je voor een andere baan concessies moet doen dan is dat opeens onmogelijk.
pi_53851834
Het ligt er maar aan wélke concessies. Ik heb een baan gehad met 3 uur autorijden per dag als woon-werk verkeer. Dat is geen doen, je bent gewoon totaal afgebrand op vrijdagavond en slaapt het hele weekend door.
De baan waar ik nu ja of nee tegen moet zeggen heeft dat niet. Dat is een keer in de week rijden nar de werkplek en aan het eind weer terug. Waarbij je ook nog eens reist in werktijd. Dat is geen goede vergelijking imho.

Verhuizen is verder geen optie, priveredenen.

En aan elke baan zitten concessies of minpunten. Het ligt er maar aan hoeveel waarde je ergens aan hecht.
Wel ben ik er zeker van dat deze baan qua werkinhoud mij wel tevreden gaat krijgen en houden. Ik heb nu een baan gehad met heel veel ruimte in de privetijd, altijd 17:30 thuis. Maar een slechte baan doet meer kwaad aan je priveleven dan je kunt vermoeden.
pi_53856818
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:03 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het ligt er maar aan wélke concessies. Ik heb een baan gehad met 3 uur autorijden per dag als woon-werk verkeer. Dat is geen doen, je bent gewoon totaal afgebrand op vrijdagavond en slaapt het hele weekend door.
De baan waar ik nu ja of nee tegen moet zeggen heeft dat niet. Dat is een keer in de week rijden nar de werkplek en aan het eind weer terug. Waarbij je ook nog eens reist in werktijd. Dat is geen goede vergelijking imho.

Verhuizen is verder geen optie, priveredenen.

En aan elke baan zitten concessies of minpunten. Het ligt er maar aan hoeveel waarde je ergens aan hecht.
Wel ben ik er zeker van dat deze baan qua werkinhoud mij wel tevreden gaat krijgen en houden. Ik heb nu een baan gehad met heel veel ruimte in de privetijd, altijd 17:30 thuis. Maar een slechte baan doet meer kwaad aan je priveleven dan je kunt vermoeden.
Kan je niet over de grens in Duitsland of Belgie gaan werken? Bedoel, je hoeft niet gebonden te zijn aan Nederland als je in Zuid Limburg woont.
Danmark: more usefull every day!
pi_53862424
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:31 schreef E.T. het volgende:

Als Swets met zo'n baan thuis zou komen, zou hij van mij een redelijk resoluut 'nee' te horen krijgen.
Ben jij de vrouw van swetsenegger? Dat verdient die helemaal niet!!!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53869040
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:44 schreef Keksi het volgende:

[..]

Kan je niet over de grens in Duitsland of Belgie gaan werken? Bedoel, je hoeft niet gebonden te zijn aan Nederland als je in Zuid Limburg woont.
Natuurlijk kan dat, maar in België wil ik echt niet werken. Leuk land om bier te drinken en friet te eten, maar je moet niet met Belgen hoeven werken. En Duitsland moet ik alweer 30km tot de grens en daarna vind je de eerste bedrijven die iets voorstellen pas 30-40km over de grens. Dan wordt het aandeel reistijd weer erg groot.
pi_53875064
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:46 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nee, beslissing heb ik nog niet genomen. Het is moeilijk om hier een goede beslissing op te nemen. Zeg ik Nee, krijg ik die baan nooit meer dat is wel zeker. Zeg ik Ja dan zit ik weer vast aan veel van huis zijn.
Eigenlijk zoek ik de ideale baan op fietsafstand van huis, maar dat is me in 8 jaar nog niet gelukt,
Tip: gooi een muntje op. Kijk wat daar uitkomt. Welk gevoel heb je bij de uitkomst?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53954981
Wat ik net weer meemaakte: In de zomer heb ik me veel moeite gedaan om bij een bedrijf in mijn woonplaats terecht te komen. Daar nam men toen een ander persoon aan met meer vakgerichte diploma's, kan ik vrede mee hebben behalve dat ze me gruwelijk lang aan het lijntje hebben gehouden. Nu staat die vacature weer op het net te pronken,ik lach me rot. Morgen die directeur eens bellen en vragen hoe dit nu weer kan. Van de zomer was ik nog een geschikte kandidaat.......al was het alleen maar om te lachen. Die andere baan is veel aantrekkelijker.
pi_53955457
Heb ik ook gehad, ik solliciteerde bij een bedrijfje dat een systeembeheerder nodig had. Werd ik op afgewezen omdat "ik teveel de zaken naar me toe zou trekken". Yeah right, ik was gewoon te duur voor hen, wat zij zochten was een jong en goedkoop jochie met enkele certificaten. Anyway, vorige week stond diezelfde vacature er weer op. Of ze hebben niemand gevonden, of die gast is alweer vertrokken omdat ie te weinig verdiende
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2007 @ 21:50:47 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53955542
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tip: gooi een muntje op. Kijk wat daar uitkomt. Welk gevoel heb je bij de uitkomst?
Want
pi_53955611
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Want
Als je bij de uitkomst geen goed gevoel hebt, weet je genoeg.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2007 @ 22:01:23 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53955817
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als je bij de uitkomst geen goed gevoel hebt, weet je genoeg.
Waar heb je het in godsnaam over?
Ah ik zie het, ik quote de verkeerde reactie:
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ben jij de vrouw van swetsenegger? Dat verdient die helemaal niet!!!
want?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:51:05 #219
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53967052
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

GO! GO! GO!!!

Serieus: of je nou een nieuwe baan voor je neus krijgt of op het punt staat het vliegtuig te nemen: NOOIT je intuïtie negeren! Nooit!!! Geloof me, je krijgt er spijt van.
pi_53967251
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over?
Ah ik zie het, ik quote de verkeerde reactie:
[..]

want?
Humor, that's all
pi_53972598
Ik heb aanstaande donderdag een test (persoonlijkheids- en capaciteitentest) en gesprekken met een aantal mensen bij het bedrijf waar ik gesollicteerd heb. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden .
Ik heb nog nooit zo'n test gehad. Wel eens voor de fun geoefend op internet, maar nog nooit "voor het echie" zo'n test moeten doen. En ik wil niet als een mislukking overkomen .

Deze baan is geen Moeten voor mij, ik heb het nog steeds vrij goed naar mijn zin op mijn huidige werk, maar dan nog wil ik wel goed overkomen .
Deze baan lijkt me wel nóg leuker dan mijn huidige baan.
pi_53976419
Het is allemaal goed afgelopen gelukkig. Ik heb de nieuwe baan!
Mijn oude werkgever was eigenljk niet echt bereid om mij de kans te geven om weg te komen. Toen ik echter liet doorschemeren dat ik dat misschien nog eens tegen hun kon gebruiken, was het dan in orde. Wel heb ik alles zo moeten regelen dat het werkproces zo min mogelijk problemen ondervindt, maar dat is een kleinigheid.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de morele steun.
pi_53976481
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:51 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

GO! GO! GO!!!

Serieus: of je nou een nieuwe baan voor je neus krijgt of op het punt staat het vliegtuig te nemen: NOOIT je intuïtie negeren! Nooit!!! Geloof me, je krijgt er spijt van.
Ondanks dat ik de mening van Lente_Ninja altijd heel erg op prijs stel, ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik heb al banen gehad waar ik met heel erg veel plezier aan begon en waar de smaak binnen een paar weken al van af was. En ik ben ook al eens met tegenzin naar een project gegaan (toen ik nog gedetacheerd zat) waar het zo goed beviel dat ik er een jaar heb gewerkt.

En als je objectief kijkt, dan vind je toch aan elke baan wel plus en minpuntjes? Een kennis van me heeft een schitterende baan, maar rijdt elke dag op en neer naar Eindhoven vanuit Maastricht. 200km dagelijks en minimaal 2 uur reistijd. Soms ook nog file en gemiddeld komt hij op 13-14 uur reistijd wekelijks. Niks voor mij, alhoewel ik jaloers ben op zijn werk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Giantbiker_73 op 16-10-2007 21:40:09 ]
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:34:02 #224
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_53977578
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:35 schreef Lips het volgende:
@Giantbiker_73, mij hebben ze altijd gezegd bij twijfel niet doen. Je geeft zelf al aan dat je heel erg twijfelt. Het is niet niks, zoveel dagen per jaar van huis. Lijkt me ook best zwaar voor je relatie.
Succes met je beslissing!
ook gek ik denk altijd : "bij twijfel : DOEN!!! "
reach out and touch faith
pi_53985765
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:31 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het is allemaal goed afgelopen gelukkig. Ik heb de nieuwe baan!
Mijn oude werkgever was eigenljk niet echt bereid om mij de kans te geven om weg te komen. Toen ik echter liet doorschemeren dat ik dat misschien nog eens tegen hun kon gebruiken, was het dan in orde. Wel heb ik alles zo moeten regelen dat het werkproces zo min mogelijk problemen ondervindt, maar dat is een kleinigheid.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de morele steun.
Gefeliciteerd
Heel veel plezier en succes in je nieuwe baan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')