abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:35:02 #201
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53836038
@Giantbiker_73, mij hebben ze altijd gezegd bij twijfel niet doen. Je geeft zelf al aan dat je heel erg twijfelt. Het is niet niks, zoveel dagen per jaar van huis. Lijkt me ook best zwaar voor je relatie.
Succes met je beslissing!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:31:57 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53837347
Wat vind je partner ervan?

Als Swets met zo'n baan thuis zou komen, zou hij van mij een redelijk resoluut 'nee' te horen krijgen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53838096
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:31 schreef E.T. het volgende:
Die vindt het geen probleem. We spreken er al twee weken over, al van na het eerste gesprek. Voordeel is wel dat ik vrij veel overuren opbouw die als verlofuren worden omgezet. Zij heeft ook veel verlof dus kan er af en toe samen een weekje of een paar dagen opgenomen worden.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:05:01 #204
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_53838116
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_53844596
Hm, toevallig een ex-medewerker van het bedrijf gesproken. Die is weggegaan omdat hij gewoon geen doordeweeks priveleven meer had, en ook soms een deel van het weekend ermee stuk ging vanwege vertrek op zondag.
Ik zweef nog tussen doen en niet doen, maar begin steeds meer te neigen naar niet doen. Qua werk weet ik echter zeker dat ik geen beter passend werk zal kunnen vinden dan dit. Dat vond die man die ik sprak ook al.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 19:49:05 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53845875
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:01 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Qua werk weet ik echter zeker dat ik geen beter passend werk zal kunnen vinden dan dit.
Sorry hoor, maar dit is blatante nonsens. Zoals ze bij monsterboard zeggen... er is altijd ergens een betere baan.
pi_53849042
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Sorry hoor, maar dit is blatante nonsens. Zoals ze bij monsterboard zeggen... er is altijd ergens een betere baan.
Nee, dat is niet waar. Houd er rekening mee dat ik in zuid-limburg woon. De banen in de techniek zijn hier dun gezaaid, met name op HBO niveau en al helemaal in mijn richting (elektrotechniek). Een passende baan? En een beetje snel vinden? Dan MOET ik wel haast de concessie doen om 1 uur enkele reis per dag op te tellen (dus 2 uur per dag) om een techniekstad als Eindhoven of venlo te gaan werken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:48 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53849850
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Houd er rekening mee dat ik in zuid-limburg woon. De banen in de techniek zijn hier dun gezaaid, met name op HBO niveau en al helemaal in mijn richting (elektrotechniek). Een passende baan? En een beetje snel vinden? Dan MOET ik wel haast de concessie doen om 1 uur enkele reis per dag op te tellen (dus 2 uur per dag) om een techniekstad als Eindhoven of venlo te gaan werken.
Je kan ook verhuizen.

Je bent bereid voor deze baan allerlei concessies te doen en klampt je er aan vast, maar als je voor een andere baan concessies moet doen dan is dat opeens onmogelijk.
pi_53851834
Het ligt er maar aan wélke concessies. Ik heb een baan gehad met 3 uur autorijden per dag als woon-werk verkeer. Dat is geen doen, je bent gewoon totaal afgebrand op vrijdagavond en slaapt het hele weekend door.
De baan waar ik nu ja of nee tegen moet zeggen heeft dat niet. Dat is een keer in de week rijden nar de werkplek en aan het eind weer terug. Waarbij je ook nog eens reist in werktijd. Dat is geen goede vergelijking imho.

Verhuizen is verder geen optie, priveredenen.

En aan elke baan zitten concessies of minpunten. Het ligt er maar aan hoeveel waarde je ergens aan hecht.
Wel ben ik er zeker van dat deze baan qua werkinhoud mij wel tevreden gaat krijgen en houden. Ik heb nu een baan gehad met heel veel ruimte in de privetijd, altijd 17:30 thuis. Maar een slechte baan doet meer kwaad aan je priveleven dan je kunt vermoeden.
pi_53856818
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:03 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het ligt er maar aan wélke concessies. Ik heb een baan gehad met 3 uur autorijden per dag als woon-werk verkeer. Dat is geen doen, je bent gewoon totaal afgebrand op vrijdagavond en slaapt het hele weekend door.
De baan waar ik nu ja of nee tegen moet zeggen heeft dat niet. Dat is een keer in de week rijden nar de werkplek en aan het eind weer terug. Waarbij je ook nog eens reist in werktijd. Dat is geen goede vergelijking imho.

Verhuizen is verder geen optie, priveredenen.

En aan elke baan zitten concessies of minpunten. Het ligt er maar aan hoeveel waarde je ergens aan hecht.
Wel ben ik er zeker van dat deze baan qua werkinhoud mij wel tevreden gaat krijgen en houden. Ik heb nu een baan gehad met heel veel ruimte in de privetijd, altijd 17:30 thuis. Maar een slechte baan doet meer kwaad aan je priveleven dan je kunt vermoeden.
Kan je niet over de grens in Duitsland of Belgie gaan werken? Bedoel, je hoeft niet gebonden te zijn aan Nederland als je in Zuid Limburg woont.
Danmark: more usefull every day!
pi_53862424
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:31 schreef E.T. het volgende:

Als Swets met zo'n baan thuis zou komen, zou hij van mij een redelijk resoluut 'nee' te horen krijgen.
Ben jij de vrouw van swetsenegger? Dat verdient die helemaal niet!!!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53869040
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:44 schreef Keksi het volgende:

[..]

Kan je niet over de grens in Duitsland of Belgie gaan werken? Bedoel, je hoeft niet gebonden te zijn aan Nederland als je in Zuid Limburg woont.
Natuurlijk kan dat, maar in België wil ik echt niet werken. Leuk land om bier te drinken en friet te eten, maar je moet niet met Belgen hoeven werken. En Duitsland moet ik alweer 30km tot de grens en daarna vind je de eerste bedrijven die iets voorstellen pas 30-40km over de grens. Dan wordt het aandeel reistijd weer erg groot.
pi_53875064
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:46 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nee, beslissing heb ik nog niet genomen. Het is moeilijk om hier een goede beslissing op te nemen. Zeg ik Nee, krijg ik die baan nooit meer dat is wel zeker. Zeg ik Ja dan zit ik weer vast aan veel van huis zijn.
Eigenlijk zoek ik de ideale baan op fietsafstand van huis, maar dat is me in 8 jaar nog niet gelukt,
Tip: gooi een muntje op. Kijk wat daar uitkomt. Welk gevoel heb je bij de uitkomst?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53954981
Wat ik net weer meemaakte: In de zomer heb ik me veel moeite gedaan om bij een bedrijf in mijn woonplaats terecht te komen. Daar nam men toen een ander persoon aan met meer vakgerichte diploma's, kan ik vrede mee hebben behalve dat ze me gruwelijk lang aan het lijntje hebben gehouden. Nu staat die vacature weer op het net te pronken,ik lach me rot. Morgen die directeur eens bellen en vragen hoe dit nu weer kan. Van de zomer was ik nog een geschikte kandidaat.......al was het alleen maar om te lachen. Die andere baan is veel aantrekkelijker.
pi_53955457
Heb ik ook gehad, ik solliciteerde bij een bedrijfje dat een systeembeheerder nodig had. Werd ik op afgewezen omdat "ik teveel de zaken naar me toe zou trekken". Yeah right, ik was gewoon te duur voor hen, wat zij zochten was een jong en goedkoop jochie met enkele certificaten. Anyway, vorige week stond diezelfde vacature er weer op. Of ze hebben niemand gevonden, of die gast is alweer vertrokken omdat ie te weinig verdiende
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2007 @ 21:50:47 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53955542
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tip: gooi een muntje op. Kijk wat daar uitkomt. Welk gevoel heb je bij de uitkomst?
Want
pi_53955611
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Want
Als je bij de uitkomst geen goed gevoel hebt, weet je genoeg.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2007 @ 22:01:23 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53955817
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als je bij de uitkomst geen goed gevoel hebt, weet je genoeg.
Waar heb je het in godsnaam over?
Ah ik zie het, ik quote de verkeerde reactie:
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

want?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:51:05 #219
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53967052
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

GO! GO! GO!!!

Serieus: of je nou een nieuwe baan voor je neus krijgt of op het punt staat het vliegtuig te nemen: NOOIT je intuïtie negeren! Nooit!!! Geloof me, je krijgt er spijt van.
pi_53967251
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over?
Ah ik zie het, ik quote de verkeerde reactie:
[..]

want?
Humor, that's all
pi_53972598
Ik heb aanstaande donderdag een test (persoonlijkheids- en capaciteitentest) en gesprekken met een aantal mensen bij het bedrijf waar ik gesollicteerd heb. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden .
Ik heb nog nooit zo'n test gehad. Wel eens voor de fun geoefend op internet, maar nog nooit "voor het echie" zo'n test moeten doen. En ik wil niet als een mislukking overkomen .

Deze baan is geen Moeten voor mij, ik heb het nog steeds vrij goed naar mijn zin op mijn huidige werk, maar dan nog wil ik wel goed overkomen .
Deze baan lijkt me wel nóg leuker dan mijn huidige baan.
pi_53976419
Het is allemaal goed afgelopen gelukkig. Ik heb de nieuwe baan!
Mijn oude werkgever was eigenljk niet echt bereid om mij de kans te geven om weg te komen. Toen ik echter liet doorschemeren dat ik dat misschien nog eens tegen hun kon gebruiken, was het dan in orde. Wel heb ik alles zo moeten regelen dat het werkproces zo min mogelijk problemen ondervindt, maar dat is een kleinigheid.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de morele steun.
pi_53976481
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:51 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

GO! GO! GO!!!

Serieus: of je nou een nieuwe baan voor je neus krijgt of op het punt staat het vliegtuig te nemen: NOOIT je intuïtie negeren! Nooit!!! Geloof me, je krijgt er spijt van.
Ondanks dat ik de mening van Lente_Ninja altijd heel erg op prijs stel, ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik heb al banen gehad waar ik met heel erg veel plezier aan begon en waar de smaak binnen een paar weken al van af was. En ik ben ook al eens met tegenzin naar een project gegaan (toen ik nog gedetacheerd zat) waar het zo goed beviel dat ik er een jaar heb gewerkt.

En als je objectief kijkt, dan vind je toch aan elke baan wel plus en minpuntjes? Een kennis van me heeft een schitterende baan, maar rijdt elke dag op en neer naar Eindhoven vanuit Maastricht. 200km dagelijks en minimaal 2 uur reistijd. Soms ook nog file en gemiddeld komt hij op 13-14 uur reistijd wekelijks. Niks voor mij, alhoewel ik jaloers ben op zijn werk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Giantbiker_73 op 16-10-2007 21:40:09 ]
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:34:02 #224
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_53977578
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:35 schreef Lips het volgende:
@Giantbiker_73, mij hebben ze altijd gezegd bij twijfel niet doen. Je geeft zelf al aan dat je heel erg twijfelt. Het is niet niks, zoveel dagen per jaar van huis. Lijkt me ook best zwaar voor je relatie.
Succes met je beslissing!
ook gek ik denk altijd : "bij twijfel : DOEN!!! "
reach out and touch faith
pi_53985765
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:31 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Het is allemaal goed afgelopen gelukkig. Ik heb de nieuwe baan!
Mijn oude werkgever was eigenljk niet echt bereid om mij de kans te geven om weg te komen. Toen ik echter liet doorschemeren dat ik dat misschien nog eens tegen hun kon gebruiken, was het dan in orde. Wel heb ik alles zo moeten regelen dat het werkproces zo min mogelijk problemen ondervindt, maar dat is een kleinigheid.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de morele steun.
Gefeliciteerd
Heel veel plezier en succes in je nieuwe baan!
pi_53987616
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:34 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ondanks dat ik de mening van Lente_Ninja altijd heel erg op prijs stel, ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik heb al banen gehad waar ik met heel erg veel plezier aan begon en waar de smaak binnen een paar weken al van af was. En ik ben ook al eens met tegenzin naar een project gegaan (toen ik nog gedetacheerd zat) waar het zo goed beviel dat ik er een jaar heb gewerkt.

En als je objectief kijkt, dan vind je toch aan elke baan wel plus en minpuntjes? Een kennis van me heeft een schitterende baan, maar rijdt elke dag op en neer naar Eindhoven vanuit Maastricht. 200km dagelijks en minimaal 2 uur reistijd. Soms ook nog file en gemiddeld komt hij op 13-14 uur reistijd wekelijks. Niks voor mij, alhoewel ik jaloers ben op zijn werk.
Gefeliciteerd! We zouden eens een pilsje moeten vatten in Heerlen of in Maastricht.
pi_53990029
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! We zouden eens een pilsje moeten vatten in Heerlen of in Maastricht.
Dank je, en een pilsje ga ik graag eens pakken. Maar dan liefst in Maastricht
pi_53990068
quote:

Het is ook een keuze van je collega om niet dichter bij zijn werk te gaan wonen. Ik vind dat wat anders dan min- en pluspunten aan een baan.
Verbaal terrorist
pi_53990382
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:25 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Het is ook een keuze van je collega om niet dichter bij zijn werk te gaan wonen. Ik vind dat wat anders dan min- en pluspunten aan een baan.
Nou, als je weet dat hij een leuk boerderijtje heeft opgeknapt, zijn vrouw geen auto rijdt en de kinderen met de fiets naar school brengt, dan is het wel duidelijk dat hij dat niet achter zich wil laten. Zuiderlingen en Maastrichtenaren zijn daar toch anders in. Mensen van meer noordelijke richting zijn eerder geneigd om achter hun baan aan te verhuizen. Ik heb ook een pak familie in de Randstad (nieuw-vennep, amsterdam, utrecht, haarlem) om te weten dat die heel makkelijk alles oppapken en ergens anders gaan wonen. Daarom sta ik minimaal 1x per jaar bij familie te verhuizen
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:07:07 #230
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53991585
quote:

[..]

Misschien is mijn intuïtie gewoon hyperscherp Altijd als iets me zegt dat ik een bepaalde route of trein niet moet nemen zie ik later op het nieuws dat er een botsing/overval is geweest op dat tijdstip. Moest één keer naar een heel belangrijke les die ik echt niet kon missen, maar had het gevoel dat het toch geen zin had. Maar ja, les was belangrijk, dus ik toch maar die trein in. Als ik aankom op het station zie ik daar al mijn klasgenoten met een hangend hoofd terug naar de treinen lopen. Bleek die hele les niet door te gaan omdat de stroom was uitgevallen

Ik weet intussen wel beter

Bij mijn vorige baan (als grafisch vormgever) had ik ook al zo'n slecht gevoel. Mja, de meesten weten waarschijnlijk nog wel hoe dat is afgelopen
pi_53992089
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:44 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou, als je weet dat hij een leuk boerderijtje heeft opgeknapt, zijn vrouw geen auto rijdt en de kinderen met de fiets naar school brengt, dan is het wel duidelijk dat hij dat niet achter zich wil laten. Zuiderlingen en Maastrichtenaren zijn daar toch anders in. Mensen van meer noordelijke richting zijn eerder geneigd om achter hun baan aan te verhuizen. Ik heb ook een pak familie in de Randstad (nieuw-vennep, amsterdam, utrecht, haarlem) om te weten dat die heel makkelijk alles oppapken en ergens anders gaan wonen. Daarom sta ik minimaal 1x per jaar bij familie te verhuizen
Dan nog is het een keuze die hij zelf maakt. Je hoeft niet zo honkvast te zijn natuurlijk, ook die collega kan een leuk huisje in Eindhoven zoeken met zijn familie. Tenzij je natuurlijk niet bij ons ma wegwil.

Maar goed, minpunten aan een baan zijn dus andere dingen zoals lange werktijden, vervelende collega's, standby in het weekend, etc.
Verbaal terrorist
  donderdag 18 oktober 2007 @ 20:40:10 #232
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_54017372
Lips heeft sinds afgelopen maandag een nieuwe baan

Vorige week donderdag nog even een assessment moeten doen en vrijdag te horen gekregen dat ik mocht beginnen!! Werk nu als consulent op een uitzendbureau. Na 4 dagen bevalt het heel erg goed! Ik heb wel wat in moeten leveren kwa salaris maar ik denk dat het dat wel waard is!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_54026431
Gefeliciteerd Lips!

Ik zal ook maar weer eens van mezelf laten horen (ik was degene die zo weinig verdiende, en mede daardoor op zoek was naar iets anders) Ongeveer 6 weken terug had ik gesolliciteerd op een vacature, waar ik een afwijzing voor had gekregen (er waren ruim 200 mensen die een brief hadden gestuurd, en daaruit hadden ze een selectie gemaakt waar ik niet bij zat)

Nu werd ik van de week gebeld of ik nog interesse had, en of ik komende week op gesprek wil komen, ze hadden namelijk nog steeds geen geschikte kandidaat gevonden.

Dus nu ga ik volgende week op gesprek!! Weet niet of het echt positief is dat ze na 6 weken nog steeds de vacature niet vervuld hebben, maar de baan lijkt me echt gaaf, en het startsalaris ligt ook nog eens 900 euro hoger dan waar ik nu op zit!!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:51:02 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54031585
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Sterker nog .. ik ben voor de derde keer zwanger van hem!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:32:12 #235
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54033459
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:06 schreef Boulette het volgende:
Gefeliciteerd Lips!

Ik zal ook maar weer eens van mezelf laten horen (ik was degene die zo weinig verdiende, en mede daardoor op zoek was naar iets anders) Ongeveer 6 weken terug had ik gesolliciteerd op een vacature, waar ik een afwijzing voor had gekregen (er waren ruim 200 mensen die een brief hadden gestuurd, en daaruit hadden ze een selectie gemaakt waar ik niet bij zat)

Nu werd ik van de week gebeld of ik nog interesse had, en of ik komende week op gesprek wil komen, ze hadden namelijk nog steeds geen geschikte kandidaat gevonden.

Dus nu ga ik volgende week op gesprek!! Weet niet of het echt positief is dat ze na 6 weken nog steeds de vacature niet vervuld hebben, maar de baan lijkt me echt gaaf, en het startsalaris ligt ook nog eens 900 euro hoger dan waar ik nu op zit!!
Confronteren die lui, eerst afwijzen en bij gebrek aan beter toch opbellen.

Zou eerst zeker van willen zijn of het wel een serieus bedrijf is voordat ik daarop gesprek zou komen.
pi_54035331
Ik heb gister de selectiedag gehad en ik heb een aanbod gekregen!

Nu begint het Grote Nadenken .

Ik ga maandag eerst een gesprek aan bij mijn huidige werkgever. Ik wil van hun weten wat mijn doorgroeimogelijkheden binnen nu en een half jaar zijn, qua functie en financieel. En dat wil ik zwart op wit.
Blijkt dat ze te weinig doorgroei bieden, dan ga ik het aanbod dat ik heb gekregen van de andere werkgever aannemen.

Een groot nadeel aan de nieuwe werkgever is dat ik daarvoor iedere dag een uur enkele reis reistijd heb. En dat de reiskostenvergoeding heel matig is.
Mijn huidige werkgever is op nog geen kwartier rijden van mijn huis en ik krijg hier meer reiskostenvergoeding dan ik bij de andere baan zou krijgen.
Bovendien moet ik daar minimaal 28 uur gaan werken, terwijl ik de 24 uur die ik nu werk ook wel lekker vind .
Maar qua doorgroeimogelijkheden, zowel in functie als in salaris, lijkt mijn nieuwe werkgever weer een stuk geschikter dan mijn huidige.

Dilemma's, dilemma's... eerst maandag maar eens praten bij mijn huidige baas.
pi_54105536
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:32 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Confronteren die lui, eerst afwijzen en bij gebrek aan beter toch opbellen.

Zou eerst zeker van willen zijn of het wel een serieus bedrijf is voordat ik daarop gesprek zou komen.
Zou ik kunnen doen, maar aangezien de baantjes waar ik naar zoek niet voor het oprapen liggen in mijn regio, + dat ik er financieel zéér op vooruit zal gaan ga ik toch eerst netjes op gesprek. Blijkt tijdens het gesprek dat ik het niks vind, kan ik altijd nog gaan zeiken

@ Malo: Al met je werkgever gesproken?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:53:42 #238
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54106051
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:24 schreef Boulette het volgende:

[..]

Zou ik kunnen doen, maar aangezien de baantjes waar ik naar zoek niet voor het oprapen liggen in mijn regio, + dat ik er financieel zéér op vooruit zal gaan ga ik toch eerst netjes op gesprek. Blijkt tijdens het gesprek dat ik het niks vind, kan ik altijd nog gaan zeiken

Je hoeft niet meteen te gaan zeiken maar gewoon kort vragen waarom je opeens wel welkom bent.

Bedrijven kunnen ook slordig omgaan met gegevens, zo ben ik een opgebeld dat ik een baan had en een kwartier later dat ik het vervolgens niet kreeg.
Vriendelijk duidelijk gemaakt dat dit bedrijf een communicatie probleem had wat moet een goede IT ook niet te verhelpen zal zijn.
pi_54106397
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:24 schreef Boulette het volgende:

[..]

Vanmorgen gehad . Mijn huidige werkgever kan qua functie en qua salaris niet in de buurt komen van wat me bij mijn toekomstige werkgever geboden is. Het salarisverschil is op basis van 28 uur 400 euro in de maand en qua functie zou ik maximaal de helft van mijn tijd kunnen besteden aan wat nieuws, verder zou alles bij het oude blijven.

Ik denk nog hééééél ff na en dan dien ik waarschijnlijk morgen mijn ontslag in . En dan per 1 december bij de nieuwe werkgever aan de slag .

Boulette, wanneer ga jij op gesprek? Ik zou het ook altijd proberen hoor, nee zeggen kan altijd nog toch .
pi_54108538
Ik ga donderdag pas op gesprek, dus moet nog even wachten En Noway666, ik zal ze zeker even vragen hoe het toch zo komt dat ik na 6 weken ineens nog gebeld wordt. Dat wil ik zoiezo wel even weten Maar aangezien ik de baan echt graag wil, ga ik niet al te moeilijk doen

@ Malo: als ik het zo bekijk zou ik ook opstappen bij je huidige baas. 400 euro voor 28 uurtjes per week is zo snel verdient!!
pi_54110800
Ik heb geen idee of dit het grote 'Ik-zoek-werk-topic' is maar oke.
Ben afgelopen juli afgestudeerd, heb HBO psychologie gedaan, daarvoor MBO Technische Informatica en daarvoor weer de HAVO met een redelijk Beta pakket. Tussendoor nog 1,5 jaar fulltime gewerkt met mijn MBO diploma en ook bijbaantjes gehad (supermarkt enzo).
En nu dus een baan zoeken....ben gaan rondkijken rond mei, maar omdat het afstuderen mij veel tijd kostte, besloot ik het solliciteren te laten voor wat het was en te zorgen dat ik in ieder geval mijn diploma haalde.
Dat is dus gelukt, dus rond half juli ben ik naar een baan gaan zoeken.
Het valt me echt ontzettend tegen...zelf heb ik het idee dat ik best breed kijk, maar wel in de sectoren waarin ik zou willen werken, bijvoorbeeld bij overheid, onderwijs en training of welzijns- en gezondheidszorg.
Ik heb bijvoorbeeld gesolliciteerd op vacatures als intern begeleider, trajectbegeleider, casemanager, medewerker communicatie, consulent voortijdig schoolverlaters....
Allemaal in de zorg-en welzijnssector, al dan niet bij gemeenten of grotere zorginstellingen.
Ook waren het allemaal fulltime functies.
Omdat het me maar niet lukt om ergens binnen te komen, ben ik vandaan een aantal uitzendbureaus langsgegaan. Pff....zelfs zij hadden zeer weinig op HBO niveau, wel een aantal op MBO niveau.
Daar zou ik dus over kunnen nadenken. Ook is het natuurlijk zo dat de budgetten begin volgend jaar weer uitgedeeld worden en dan zullen er wel wat meer vacatures bijkomen (dit werd beaamd door die uitzendbureaus).

Blegh, ik baal er nu best wel van. Het valt me gewoon best wel tegen. Dat ik er moeite voor moest doen was me duidelijk, maar dat ik misschien wel een half jaar echt thuiszit had ik niet verwacht.
Meer mensen deze problemen?
pi_54133799
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:26 schreef Boulette het volgende:
Ik ga donderdag pas op gesprek, dus moet nog even wachten En Noway666, ik zal ze zeker even vragen hoe het toch zo komt dat ik na 6 weken ineens nog gebeld wordt. Dat wil ik zoiezo wel even weten Maar aangezien ik de baan echt graag wil, ga ik niet al te moeilijk doen

@ Malo: als ik het zo bekijk zou ik ook opstappen bij je huidige baas. 400 euro voor 28 uurtjes per week is zo snel verdient!!
Gister nadat ik mijn vorige post in dit topic postte, kwam mijn huidige werkgever opeens met een veel beter bod dan eerst. Nu is het qua salaris minstens gelijkwaardig aan de functie bij de andere werkgever (eerst was 150 euro meer al heel moeilijk, nu bieden ze opeens 200 vast en een zeer riante provisieregeling).
Dus nu ben ik er nog steeds niet uit .
pi_54133918
@ Ikook, ik ken je probleem vanuit mezelf niet echt. Je zegt dat je een paar keer hebt gesolliciteerd. Weet je ook waarop je bent afgewezen? Ben je wel eens uitgenodigd?

Je zou denken dat je met jouw opleidingen wel goed aan de bak zou kunnen, zeker technische informatica is wel een opleiding waar je van zou zeggen dat je er snel werk in zou vinden.
In welke regio zoek je?
pi_54134307
@MaLo, ik heb nu een keer of 15-20 gesolliciteerd, wel alleen op vacatures die aansluiten op mijn HBO opleiding. Ik ben slechts 1x uitgenodigd en de reden waarom ik daarna afgewezen ben, is vanwege te weinig werkervaring.
Ik heb een paar andere instellingen gebeld om de reden van afwijzing:
- lichte voorkeur voor een man vanwege de teamsamenstelling (is nu 3 man, 7 vrouw), bij gelijke opleiding etc.
- ze zochten een universitaire psycholoog (werd uit de vacature niet duidelijk)
- willen geen reden geven vanwege te veel sollicitanten
- te weinig werkervaring
- opleiding zou niet geschikt zijn (????!!!)

Verder heb ik ook een keer gebeld en kreeg ik later een email met de reden van mijn afwijzing:

"Hallo Ikook,

Wij vragen een onderwijsbevoegheid met daarbij ervaring in scholen, plus opleidng autisme en/of SVIB.
En nog niet in bezit van het rijbewijs
Volgens mij voldoe je niet aan het profiel.
Ben altijd bereid een informatiefgesprek met je voeren,
want wellicht ben jij toch de AB-er die wij zoeken.

Met groet Meneer blabla."

Toen brak helemaal m'n klomp. Wat zijn dat voor uitspraken...?
Oke, een onderwijsbevoegdheid heb ik niet, maar dat is dan ook het enige waaraan ik niet voldoe.
Mijn naam werd verkeerd gespeld, ook al heb ik zijn secretaresse aan de telefoon gehad en haar ook al verbeterd daarin. Meneer heeft dus niet meer op mijn cv gekeken alvorens de email te versturen. Opleiding in autisme/SVIB werd als pré aangemerkt, niet als eis. En dat ik een rijbewijs heb wil dus zeggen dat ik niet geschikt ben voor de functie van Ambulant begeleider?......laat maar zitten dacht ik toen.

Over dat mijn opleiding niet geschikt zou zijn, dat was bij een grote zorginstelling in Tilburg. Zij vroegen om: MBO/HBO (Z. verpleegkundige/HBO-VB/SPW/SPH) of een hiermee gelijkgesteld diploma) .
Ik heb de receptie gebeld, zij gaven mij die reden op en vertelden dat de manager dat zo besloten had.
Ik heb toen het nummer van die manager gekregen en anderhalve week lang iedere dag gebeld. Geprobeerd op verschillende tijden te bellen. Ik vroeg me af hij zich wel een klein beetje verdiept heeft in de inhoud van mijn opleiding, want dan had ie me zeker willen spreken. Uiteindelijk kreeg ik een collega aan de lijn die een briefje heeft achtergelaten. En ik ondertussen maar doorbellen naar die vent. Nooit meer te pakken gekregen! Toen gaf ik de moed wel even op hoor.

Ik woon in Eindhoven, zoek het dus ook in die regio. Tilburg/Den Bosch zou ook mogelijk zijn, liever zit ik natuurlijk in Eindhoven zelf maar als er een hele leuke baan in Tilburg/Den Bosch zou zijn, zou ik daar ook voor gaan. Nu twijfel ik of ik maar even 'simpel' werk moet gaan doen en volgend jaar maar weer verder moet kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ikook op 24-10-2007 14:11:28 ]
pi_54134527
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Ikook het volgende:
...
Omdat het me maar niet lukt om ergens binnen te komen, ben ik vandaan een aantal uitzendbureaus langsgegaan. Pff....zelfs zij hadden zeer weinig op HBO niveau, wel een aantal op MBO niveau.
...
Kun je niet beter gaan zoeken bij detacheringsbureaus i.p.v. uitzendbureaus? Detacheerders zijn wat meer gespecialiseerd in HBO/WO personeel. En sta je al op Monsterboard? Blijf Monsterboard ook updaten, want dan worden de detacheerders wakker en gaan ze weer bellen.

Ook kun je overwegen een beroepskeuzetest o.i.d. te doen. Je hebt nu een cv met twee opleidingen in twee heel verschillende vakgebieden. Vervolgens solliciteer je op 'iets met gezonheidszorg', dus niet heel specifiek. Het is ook heel moeilijk om bij een eerste baan al precies te weten wat je wilt, maar een werkgever wil altijd weten waarom je nou specifiek de baan wil die hij aanbiedt.

Dus eigenlijk twee vragen stellen:
Wat wil ik nou voor baan? (sector, competenties, alleen/team, taken etc...)
Waarom ben ik geschikt voor de baan waar ik op solliciteer? (competenties, interesses)
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:21:10 #246
159986 mdegrooth
Consulent Dipuka
pi_54134639
quote:
Ik heb geen idee of dit het grote 'Ik-zoek-werk-topic' is maar oke.
Ben afgelopen juli afgestudeerd, heb HBO psychologie gedaan, daarvoor MBO Technische Informatica en daarvoor weer de HAVO met een redelijk Beta pakket. Tussendoor nog 1,5 jaar fulltime gewerkt met mijn MBO diploma en ook bijbaantjes gehad (supermarkt enzo).
En nu dus een baan zoeken....ben gaan rondkijken rond mei, maar omdat het afstuderen mij veel tijd kostte, besloot ik het solliciteren te laten voor wat het was en te zorgen dat ik in ieder geval mijn diploma haalde.
Dat is dus gelukt, dus rond half juli ben ik naar een baan gaan zoeken.
Het valt me echt ontzettend tegen...zelf heb ik het idee dat ik best breed kijk, maar wel in de sectoren waarin ik zou willen werken, bijvoorbeeld bij overheid, onderwijs en training of welzijns- en gezondheidszorg.
Ik heb bijvoorbeeld gesolliciteerd op vacatures als intern begeleider, trajectbegeleider, casemanager, medewerker communicatie, consulent voortijdig schoolverlaters....
Allemaal in de zorg-en welzijnssector, al dan niet bij gemeenten of grotere zorginstellingen.
Ook waren het allemaal fulltime functies.
Daar zou ik dus over kunnen nadenken. Ook is het natuurlijk zo dat de budgetten begin volgend jaar weer uitgedeeld worden en dan zullen er wel wat meer vacatures bijkomen (dit werd beaamd door die uitzendbureaus).

Blegh, ik baal er nu best wel van. Het valt me gewoon best wel tegen. Dat ik er moeite voor moest doen was me duidelijk, maar dat ik misschien wel een half jaar echt thuiszit had ik niet verwacht.
Het is het probleem van de starter. Vaak kom je op CV al niet binnen omdat je geen werkervaring hebt en je bent al snel te oud. Uitzendbureaus zijn inderdaad aan te bevelen. Wat ook werkt is je eigen netwerk (eens gaan rondvragen bij vrienden en bekenden of zij wat weten) om een "buzz" te creëren. Pas op dat je niet te lang thuis zit, want dat gaat ook weer tegen je werken.
Dipuka - sterk mensenwerk
Reïntegratie / Werving en Selectie
http://www.dipuka.nl
pi_54135095
@Unihoc_ACE: eerder gaf ik al voorbeelden van vacatures waarop ik gesolliciteerd heb, die vallen allemaal in de gezondheidszorg. Ze hebben over het algemeen 1 ding gemeen: het gaat over het begeleiden van mensen, wat ook weer erg breed is. Op Monsterboard sta ik ook al, maar daar is nog maar zeer weinig uit voortgekomen. En wat er wel uit voortkwam, was meer in de P&O sector: intercedent worden bijvoorbeeld. Iets wat me dan weer totaal niet trekt.
Ik weet dat ik twee heel verschillende opleidingen heb, dit kan ook juist in mijn voordeel werken. Ik heb al een paar keer beroepskeuzetesten gedaan, hier komen ook verschillende dingen uit (de ene keer verloskundige en de volgende keer piloot of zo), dus dat schiet in mijn ogen ook weinig op. Blijkbaar vind ik dus zeer uiteenlopende beroepen leuk, wat dus in mijn voor- en in mijn nadeel kan werken.
Ik kan het ook gewoon uitleggen, in dat sollicitatiegesprek werd er ook om gevraagd.
Een detacheringsbureau is een beter idee, morgen maar weer eens naar de stad fietsen
Ik vrees alleen wel dat zij ook weinig hebben in het gezondheidszorg-gebeuren (begeleidingsvacatures op HBO niveau dus)...pff...maar ik kan het altijd proberen!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 17:07:32 #248
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_54138279
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:41 schreef Ikook het volgende:
@Unihoc_ACE: eerder gaf ik al voorbeelden van vacatures waarop ik gesolliciteerd heb, die vallen allemaal in de gezondheidszorg. Ze hebben over het algemeen 1 ding gemeen: het gaat over het begeleiden van mensen, wat ook weer erg breed is. Op Monsterboard sta ik ook al, maar daar is nog maar zeer weinig uit voortgekomen. En wat er wel uit voortkwam, was meer in de P&O sector: intercedent worden bijvoorbeeld. Iets wat me dan weer totaal niet trekt.
Ik weet dat ik twee heel verschillende opleidingen heb, dit kan ook juist in mijn voordeel werken. Ik heb al een paar keer beroepskeuzetesten gedaan, hier komen ook verschillende dingen uit (de ene keer verloskundige en de volgende keer piloot of zo), dus dat schiet in mijn ogen ook weinig op. Blijkbaar vind ik dus zeer uiteenlopende beroepen leuk, wat dus in mijn voor- en in mijn nadeel kan werken.
Ik kan het ook gewoon uitleggen, in dat sollicitatiegesprek werd er ook om gevraagd.
Een detacheringsbureau is een beter idee, morgen maar weer eens naar de stad fietsen
Ik vrees alleen wel dat zij ook weinig hebben in het gezondheidszorg-gebeuren (begeleidingsvacatures op HBO niveau dus)...pff...maar ik kan het altijd proberen!
Vedior heeft op de Keizersgracht een medische tak zitten, je zou het daar eens kunnen proberen!
Miauw
pi_54150713
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:07 schreef Lips het volgende:
Vedior heeft op de Keizersgracht een medische tak zitten, je zou het daar eens kunnen proberen!
Ja klopt, daar ben ik inderdaad binnen geweest! Zij hebben me nu in hun bestand zitten. Weliswaar niet echt ingeschreven omdat zij ook niet verwachten dat er binnenkort functies binnenkomen, maar ze hebben in ieder geval mijn cv. Inschrijven kon dan altijd nog...
pi_54153468
quote:
Jeps, tientallen... en weet je? Dit is over de eeuwen altijd al zo geweest. Het banenfeest is er als je een jaar of wat ervaring hebt en je nog niet ouder bent dan 35. Dan gaat het best goed. Maar dat komt toch altijd wel goed. Probleem is dat velen ook wel een beetje verwend zijn geraakt (m.n. tijdens de 'booming' IT jaren) en daarom nu weer even moeten wennen aan het vinden van een baan. Het komt echt wel goed maar soms duurt het even.
Danmark: more usefull every day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')