abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53576049
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik gesolliciteerd op een andere functie, maar men vond dat ik beter in deze functie paste. En toen was het al snel gebakken. Paar gesprekken gehad, werk bleek leuk, salarisafspraken gemaakt (3200,- bruto), en contract getekend
Ah dat klinkt goed!
Keurig salaris ook voor zo'n functie .
Wanneer begin je?
pi_53585350
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:05 schreef MaLo het volgende:
Ah dat klinkt goed!
Keurig salaris ook voor zo'n functie .
Wanneer begin je?
Over een maand Mijn baas keek niet blij toen ik hem vertelde dat ik weg ging.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 30 september 2007 @ 13:30:11 #153
46794 Berkery
Fat bastard
pi_53587443
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Mijn baas keek niet blij toen ik hem vertelde dat ik weg ging.
Oh, da's wel lekker dat je dat vlak voor het einde van de maand kan doen

Gefeliciteerd nog
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 30 september 2007 @ 13:34:59 #154
46794 Berkery
Fat bastard
pi_53587608
Bij zo'n bedrijf zou ik nooit solliciteren
quote:
Vult u s.v.p. het formulier zo volledig mogelijk in, zodat wij u het beste van dienst kunnen zijn. NB: velden met een asterix * zijn verplichte velden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 september 2007 @ 13:37:46 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53587706
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:34 schreef Berkery het volgende:
[..]

pi_53587909
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet diegene die het daadwerkelijk beheerst hoor. En gezien het feit dat het dusdanige uiteenlopende disciplines zijn, denk ik dat er überhaupt erg weinig mensen zijn die dit allemaal beheersen.
Ik doelde meer erop dat er altijd wel iemand reageert die 1 van de disciplines wel uit de voeten kan en zich vervolgens laat onderbetalen om de troep op de andere ook op te ruimen (al lerend hoe het moet).
Verbaal terrorist
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:28:35 #157
46794 Berkery
Fat bastard
pi_53617250
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:34 schreef Berkery het volgende:
[..]
Jemig, het zijn er wel veel: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22velden+met+een+asterix%22
pi_53672339
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:14 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik morgen een gesprek waar ik veel van verwacht voor een baan die echt heel goed bij me past. De gedroomde baan eigenlijk. Even afwachten dus en morgen goed voor de dag komen.
Nou, weer een droom minder. Ik kreeg een brief thuis waarin stond dat mijn CV niet goed aansloot op de functie. Tsja, waar ze dat nou vandaan halen. Mijn opleiding (8 jaar geleden afgerond) sluit 200% op het werk aan, daarna heb ik inderdaad wel minder in die sector gezeten, maar nog steeds mee bezig geweest. Goddorie, ik vis steeds achter het net. Natuurlijk solliciteer je op functies die je niet direct helemaal aanstaan, maar dit was echt de absolute droombaan voor mij. Morgen maar eens bellen en vragen hoe het zit. Klein lichtpuntje is dan wel dat ik ondertussen te weten ben gekomen dat dat wel een hele drukke baan was. Kennis van me die dat werk 6 jaar gedaan heeft vertelde me dat er weinig vrije tijd meer overbleef. Dat is dan wel minder leuk, maar overal is wel wat.

Enfin, morgen weer een gesprek, maar ik geef mezelf niet zo heel veel kans. Ik ga er meer heen om te zien of het misschien toch de gouden greep zou kunnen zijn. In dat geval is het niet zo erg als ze me daar afwijzen.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:22:29 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53672914
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:57 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou, weer een droom minder. Ik kreeg een brief thuis waarin stond dat mijn CV niet goed aansloot op de functie. Tsja, waar ze dat nou vandaan halen. Mijn opleiding (8 jaar geleden afgerond) sluit 200% op het werk aan, daarna heb ik inderdaad wel minder in die sector gezeten, maar nog steeds mee bezig geweest. Goddorie, ik vis steeds achter het net. Natuurlijk solliciteer je op functies die je niet direct helemaal aanstaan, maar dit was echt de absolute droombaan voor mij. Morgen maar eens bellen en vragen hoe het zit. Klein lichtpuntje is dan wel dat ik ondertussen te weten ben gekomen dat dat wel een hele drukke baan was. Kennis van me die dat werk 6 jaar gedaan heeft vertelde me dat er weinig vrije tijd meer overbleef. Dat is dan wel minder leuk, maar overal is wel wat.

Enfin, morgen weer een gesprek, maar ik geef mezelf niet zo heel veel kans. Ik ga er meer heen om te zien of het misschien toch de gouden greep zou kunnen zijn. In dat geval is het niet zo erg als ze me daar afwijzen.
Vertaling van je afwijzing:

U bent te oud, maar dat mogen we niet zeggen, dus gebruiken we excuus nummer 3 uit het Handboek voor de Werkgever.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53678607
Te oud?? Als ik met mijn 34jaar al te oud ben, dan kan ik me net zo goed nu alvast laten begraven. Ik denk dat ik misschien eerder iets te jong ben voor die functie.
Nou ja, uithuilen en opnieuw beginnen. Ik heb nog meer ijzers in het vuur. Maar het is ontzettend jammr want dit was heel zeker de leukste functie die ik het afgelopen jaar ben tegengekomen. Maar ja, bedrijven die leuke banen aanbieden mogen zich vaak verheugen op warme belangstelling van sollicitanten.
pi_53699241
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:57 schreef Giantbiker_73 het volgende:

Nou, dat gesprek ws echt ruk. Vies, vuil en smerig bedrijf waar jarenlang niks aan de techniek is gebeurd. Meesleutelen was een must voor het hoofd technische dienst en je werd zo zwart als in een kolenmijn. Mij niet gezien, keertje uithelpen OK, maar niet als soort monteurtje. Heb ze maar bedankt voor de eer en ben weer gegaan. Op papier zag het er een stuk beter uit.
pi_53699624
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou, dat gesprek ws echt ruk. Vies, vuil en smerig bedrijf waar jarenlang niks aan de techniek is gebeurd. Meesleutelen was een must voor het hoofd technische dienst en je werd zo zwart als in een kolenmijn. Mij niet gezien, keertje uithelpen OK, maar niet als soort monteurtje. Heb ze maar bedankt voor de eer en ben weer gegaan. Op papier zag het er een stuk beter uit.
Gelukkig maar dat je je van dit gesprek toch al niet zoveel had voorgesteld, dan is de teleurstelling wat minder groot. Heb je nog meer dingen lopen?

Pff als jij met 34 al te oud zou zijn... dan mag ik nu op mijn 28e ook wel op gaan passen dat ik niet te lang wacht met een volgende carrierestap
pi_53699907
Ik heb nog wel wat meer dingen lopen, gelukkig maar. Er ligt een hele wereld met banen open, lijkt me sterk dat ik niks zou kunnen vinden.
pi_53716114
Vanmiddag 2 gesprekken, wish me luck
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_53716751
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:27 schreef Flurrie het volgende:
Vanmiddag 2 gesprekken, wish me luck
Succes .
Naar wat voor functies solliciteer je?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:45:15 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53718075
"Te oud" is Lord_Vetinari's stokpaardje
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:46:13 #167
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_53718097
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Zo zie je maar weer dat niet alleen sollicitanten liegen bij sollicitaties. Bedrijven kunnen er ook heel wat van, gelukkig vallen die (meestal) heel snel door de mand.

Net zoals dat ene bedrijf waar ik een paar weken geleden heb gesolliciteerd (een hier niet nader te noemen handelsonderneming). Gesprek was ook erg vervelend en voornamelijk gericht op wat zij eruit konden slepen, voor mijn vragen (opleiding, secundaire arbeidsvoorwaarden, doorgroeimogelijkheden) was geen tijd. Op de vraag of ik me kon ontwikkelen door relevante opleidingen te volgen kreeg ik te horen "dat ze eerst moesten kijken of dat paste in hun budget". Ja, dan weet je genoeg.

Ik heb ze dan ook een paar dagen daarna vriendelijk bedankt voor hun interesse en dat ik de functie niet vind aansluiten op mijn ambities en interesses. Vandaag kreeg ik een brief met de tekst "dat ze niet verder gingen met mij als kandidaat"

Nee, dan ben ik toch liever teamleider van een skilled servicedesk
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:06:23 #168
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_53718570
Weer zo'n "voor een dubbeltje op de eerste rang" functie:
quote:
JUNIOR ICT-BEHEERDER

Wij zoeken:
Jonge, enthousiaste en pragmatische kandidaten met een MBO+ werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en/of ervaring met Remote beheer, terminal service beheer, domeinbeheer en –administratie, backup, restore, archivering, migratie, databasebeheer, webservice, mobiele- en internettelefonie, SMS, LAN, WIFI, TCP/IP, routing en firewall. Kennis van en/of ervaring met Microsoft Windows Server 2003, Microsoft Office 2003, Microsoft SQL 2005 Server en Crystal Reports alsmede de software van Grote Beer, waaronder Grote Beer voor Windows en e-synergy (Exact) is een pré.

Wij bieden:
Een dynamische en afwisselende job in een prettige en informele werkomgeving. Een salaris conform de zwaarte van de functie (afgestemd op kennis en kunde) en prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Systeembeheer, netwerkbeheer, telefonie, applicatiebeheer (waaronder het zeer specifieke grote beer), Exact, SMS, SQL, crystal reports enz. Het valt me nog mee dat de kandidaat niet moet kunnen programmeren en de website onderhouden (al ben ik daar met het genoemde webservice ook niet zeker van)

Een "junior" systeembeheerder Of die even zowat alles kan doen wat er in het bedrijf voorkomt. En wat bieden ze: "een dynamische job en een informele werksfeer". En aangezien het salaris "afhankelijk is van kennis en kunde" zal het ook wel niet al te hoog zijn
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:10:00 #169
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_53718644
quote:
Je opleidingsniveau is minimaal MBO ICT 2 of evenredig door werkervaring
Wat voor ervaring moet je hebben dan? Palletstapelaar?
pi_53718765
MBO ICT 2? Dan weet je dus net hoe je Windows XP moet installeren ofzo?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:19:36 #171
46794 Berkery
Fat bastard
pi_53718936
Ik denk dat MBO ICT 2 hier meer betrekking heeft op het salaris.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:36:01 #172
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53719353
LOL @ vogeltjesdans

Dit soort airport-talk-shit vacatures, die zijn geplaatst om genegeerd te worden.

Ook leuk :
quote:
In de laatste 15 jaar is het bedrijf uitgegroeid van een klein familiebedrijf tot een van de marktleiders binnen Nederland met meer dan 70 medewerkers.
Familie bedrijven hebben nog al een aparte cultuur daar heb ik wel genoeg meegezegd. (ja dit is van het zelfde bedrijf. )
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:41:19 #173
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_53726444
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:36 schreef Noway666 het volgende:
Familie bedrijven hebben nog al een aparte cultuur daar heb ik wel genoeg meegezegd. (ja dit is van het zelfde bedrijf. )

Nogal ja. In de varkenstal begonnen, bedrijf is gegroeid maar de directie zit nog steeds in de varkenstal
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:54:08 #174
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_53726735
Nog zo een
quote:
Functie-eisen
Voor deze functie is minimaal een HBO_denk-en werkniveau en rijbewijs B vereist. Een opleiding is een pre. Verder beschik je over minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

pi_53821706
En ik heb een nieuwe baan Perfect passend werk, startsalaris is iets beter dan nu en de (op papier vastgestelde) doorgroei is WOW .
Toch zit er een angeltje in, ik ben nu een groot deel van de week buitenshuis en wel zover dat ik moet overnachten (minimaal 300km enkele reisafstand). Daar staan wel uitstekende vergoedingen voor (vergoeding voor overnachtingen + betaalde kosten voor eten en hotel, 1:1 compensatie van de reistijd), maar je bent toch veel weg. Ik heb een beetje gemengde gevoelens erover, ook omdat ik er nog niet echt over heb nagedacht. Ik heb namelijk 1 gesprek gehad een paar weken geleden en vanmiddag het tweede waarin me langzaam duidelijk werd dat ik mag beginnen. Meestal is dat voor het derde gesprek
Nu het concept contract in mijn tas en bedenktijd tot over 1 week. Mijn wederhelft vindt het geen probleem, meer geld en planbare vrije tijd is ook wel wat waard.
Tja, en toen? Toen was goede raad duur en moest ik er nog maar eens goed over denken. Iemand een doosje wijsheid te koop?
Natuurlijk kan ik JA zeggen en als het niet bevalt alsnog iets anders zoeken. En ik kan ook nog NEE zeggen en verder zoeken, lastig lastig lastig.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:34:32 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53821738
heb je kinderen?
pi_53822108
Hoeveel nachten in de week zou je weg zijn?

En wat Swetsenegger vraagt is ook heel belangrijk: heb je kinderen of op korte termijn plannen voor kinderen?
pi_53822708
We hebben geen kinderen en ook geen plannen ervoor (ja, plannen om er niet aan te beginnen). Dat is dan wel gunstig. En hoeveel nachten in de week? Het gaat om 120-150 dagen in het buitenland. Het varieert een beetje, afhankelijk van de economie ook.
pi_53822854
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:17 schreef Giantbiker_73 het volgende:
We hebben geen kinderen en ook geen plannen ervoor (ja, plannen om er niet aan te beginnen). Dat is dan wel gunstig. En hoeveel nachten in de week? Het gaat om 120-150 dagen in het buitenland. Het varieert een beetje, afhankelijk van de economie ook.
Dat vind ik wel heel erg veel. Als je nagaat dat er (excl. vakanties!) ongeveer 260 werkdagen in het jaar zijn, dan zit je ongeveer 50% van je werktijd in het buitenland.
Ik zou hier heeeeeel goed over nadenken en die week bedenktijd die je hebt zeker gebruiken. Het mag dan financieel misschien aantrekkelijk zijn, voor je privéleven is het dat niet echt...
pi_53823263
Klopt, geld maakt niet alles goed. Het is nou ook niet zo dat ik de helft meer ga verdienen. Het eindpunt van de nu vastgelegde groei (dat na 1 jaar werken bereikt wordt) is iets meer dan 10% bovenop wat ik nu verdien.
Wel is het werk zelf voor mij erg aantrekkelijk, dat is ook wel wat waard.
Nu sta ik op het punt wel/niet. Wel voor het werk, niet voor het veel weg zijn. En zeg ik ja, dan denk ik misschien achteraf dat ik beter dit had kunnen laten lopen. Zeg ik nee, vind ik straks niks passends. Het is ontzettend moeilijk om hierop een besluit te nemen. Rationeel zeg ik ja, emotioneel weer nee. Als ik moet kiezen tussen 's avonds thuis of 's avonds een hotel zou ik iets meer geneigd zijn om voor thuis te kiezen. Maar ik heb in een vorige baan veel gereisd en vond het ook wel leuk om nieuwe omgevingen te zien, nieuwe mensen te ontmoeten. En thuiskomen na en periode weg te zijn geweest is ook weer leuk. Nu is het leven zo'n sleurtje. Door de dag werken, elke dag hetzelfde kantoor. Maandagavond in huis poetsen, strijken enz. Dinsdagavond gaat het vrouwtje sporten, ben ik alleen. Woensdagavond bij mijn moeder eten, donderdagavond boodschappen doen, vrijdagavond bankhangen. Weekends zijn ook meestal hetzelfde. Het zou de sleur wel breken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:54:28 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53823722
de helft van het jaar in een hotel heeft weinig meer te maken met 'breken met de sleur'. Dat is dan gewoon een zeer groot deel van je leven (dat je dus niet met je partner deelt).

Je zegt in een vorige baan veel gereisd. Ook naar het buitenland? En sowieso hoe buitenland is buitenland?
pi_53825025
Het buitenland betreft hier in hoofdzaak Duitsland. Van 100 tot 700km reizen dus. Wat voor mij persoonlijk wel prettig is, is dat mijn vriendin veel verlofdagen heeft. Aangezien mijn reistijd als tijd voor tijd geldt, betekend dat dat we af en toe wat verlofdagen samen kunnen doorbrengen. Iets wat me tot nu toe (in 8 jaar werken) nooit gelukt is op de zomervakanties na.

Ja, ik had ook liever een nine till' five baan voor ¤2500,- per maand, die liggen helaas niet voor het opscheppen. Mijn droombaan die ik misgelopen ben, blijkt achteraf wel gevuld te zij met veel telefoontjes in avond- en weekenduren. Dat is ook niet zo leuk eigenlijk, terwijl dat toch het hoogst haalbare leek.
En zo is overal wel wat. Mijn vorige baan heb ik opgezegd ondanks dat ik daar (achteraf) een schep geld verdiende, maar het werk was best wel laagwaardig eigenlijk. Als je echt wil, kun je overal wel wat negatiefs vinden. En 's avonds thuis? Vriendin die het eten op tafel zet, daarna klussen/huishouden/adminstratie/ tv kijken en om 22:30-23:00 naar bed met een kus. Heel misschien kan ik dat wel missen?

Het buitenland in mijn vorige baan was ook vaak Duitsland, maar ook Frankrijk, Engeland, Italië en een enkel weekje Amerika. Ik vond dat nooit zo leuk omdat je daar van hot naar her werd gesjouwd, elke avond een ander hotel. Ik heb alle hoeken van Italië gezien in werkdagen van 4:00 opstaan tot om 23:40 weer naar bed om de andere dag weer om 5:00 op te moeten staan. In deze baan is het gewoon een hele week stationair op 1 plek de hele week. Meestal gaat het daar om 3-4 dagen op dezelfde lokatie te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:31:58 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53826638
Wat ga je verdienen dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:37:05 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53826794
En trouwens als je je leven 's avonds thuis niet anders inschat als klussen/huishouden/administratie kan je misschien beter eens kritisch naar je relatie kijken dan naar een andere baan
pi_53826841
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ga je verdienen dan?
Na een half jaar: ¤3000,-. Tel ik overnachtingsvergoedingen even niet mee, kan oplopen tot ¤800/maand (alles bruto).
Misschien niet zoveel voor sommige mensen, maar wel het hoogste salaris ooit voor mij.
pi_53826884
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En trouwens als je je leven 's avonds thuis niet anders inschat als klussen/huishouden/administratie kan je misschien beter eens kritisch naar je relatie kijken dan naar een andere baan
Tja, kun je zeggen. Maar als we klaar zij met eten/poetsen enz. dan kunnen we nog 1-2 uurtjes op de bank en dan is het weer bedtijd (die nu al lang achter me ligt). Welterusten voor vandaag.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:40:56 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53826895
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Na een half jaar: ¤3000,-. Tel ik overnachtingsvergoedingen even niet mee, kan oplopen tot ¤800/maand (alles bruto).
Misschien niet zoveel voor sommige mensen, maar wel het hoogste salaris ooit voor mij.
Van die overnachtings vergoeding moet je ook de kosten betalen?
Mjah ik zou er weinig zin in hebben om zoveel dagen van huis te zijn.
pi_53826936
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Tja, kun je zeggen. Maar als we klaar zij met eten/poetsen enz. dan kunnen we nog 1-2 uurtjes op de bank en dan is het weer bedtijd (die nu al lang achter me ligt). Welterusten voor vandaag.
Ik bedoel, 18:00 aan tafel. 18:45 klaar met eten. Opruimen, poetsen, strijken administratie enz enz. Dan is het rond 20:30 en koffiebreak. Nog ff wat doen tot 21:00-21:30 en dan 1-2 uurtjes op de bank. We moeten toch om 6:00(zij) en 7:00(ik) weer uit bed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:43:00 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53826948
Ow en na een half jaar zeg je.... Krijg je dat zwart op wit? En gaan die 150 nachten buitenland dan ook pas na dat half jaar starten? Wat ga je NU verdienen?
pi_53826992
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van die overnachtings vergoeding moet je ook de kosten betalen?
Nee, kosten worden 100% vergoed. Vergoeding is meer een doekje voor het bloeden. En ik ben ook het liefst altijd thuis. Maar ik weet niet of ik zo'n baan ga vinden. Straks vind ik niks wat de moeite is, of tegen (veel) minder salaris. En dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:45:11 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53826999
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Wat ga je voor spannends in die hotelletjes doen dan? In je eentje?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:45:47 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53827012
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:44 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nee, kosten worden 100% vergoed. Vergoeding is meer een doekje voor het bloeden. En ik ben ook het liefst altijd thuis. Maar ik weet niet of ik zo'n baan ga vinden. Straks vind ik niks wat de moeite is, of tegen (veel) minder salaris. En dan?
Heb je nu geen werk dan?
pi_53827042
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en na een half jaar zeg je.... Krijg je dat zwart op wit? En gaan die 150 nachten buitenland dan ook pas na dat half jaar starten? Wat ga je NU verdienen?
Ik heb de salarisstappen al zwart op wit. Als ik de eerste staop omhoog ga, dan zit ik nogin de leerfase en kom ik bij lange na niet aan de 150 dagen buitenland. Dat is het maximaal haalbare als ik volledig ben ingewerkt en dat zal heel zeker een jaar duren (heb ik zelf ik de hand )
pi_53827062
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je nu geen werk dan?
Jawel, maar die willen downsizen. Over max 5 maanden schoppen ze me daar de deur uit en kan ik ww gaan beuren. Ze gaan gewoon reorganiseren en vragen voor iedereen een ontslagvergunning aan om bedrijfseconomische redenen. Krijgt iedereen wat geld mee (ik werk er nu 8 maanden, dus niet veel voor mij) en sta je op straat.
pi_53827078
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat ga je voor spannends in die hotelletjes doen dan? In je eentje?
Uitrusten voor als ik weer thuis kom??
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:56:17 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53827290
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Jawel, maar die willen downsizen. Over max 5 maanden schoppen ze me daar de deur uit en kan ik ww gaan beuren. Ze gaan gewoon reorganiseren en vragen voor iedereen een ontslagvergunning aan om bedrijfseconomische redenen. Krijgt iedereen wat geld mee (ik werk er nu 8 maanden, dus niet veel voor mij) en sta je op straat.
Tja, het klinkt mij in de oren alsof je heel snel werk zoekt en de downsides een beetje bagatelliseert en de upsides iets te rooskleurig voorstelt. Ik ken je achtergrond niet, maar ik weet wel dat we in een redelijke hoogconjunctuur zitten en human resources alleen maar schaarser worden de komende jaren.

Je hebt sowieso minimaal 5 maanden voordat het ontslag erdoor is en dan ga ik er nog vanuit dat het ontslag gehonoreerd wordt. Daarna nog een aantal maanden ww. Als je dus nu enigszins twijfelt, zou ik mezelf nog maar even tijd gunnen.
pi_53827802
Ik heb recht op 12 maanden ww, arbeidsverleden genoeg. Maar ik kijk eigenlijk al 8 jaar uit naar iets leuks, dit werk is dat zeer zeker. En het minpunt is idd weinig thuis.
Voor mijn huidige baan was ik technical support manager en kon ik me altijd op een warme belangstelling verheugen van klanten en collega's. Dat hield in dat ik op de gekste tijden op de gekste plaatsen een storing kon gaan verhelpen. Ik heb daar toen meerdere keren Hamburg-Limburg gedaan op 1 dag incl werk ter plaatse, zonder overuren of wat dan ook. Daar wilde ik van af, van de onzekere factor. En zo zoek ik dus al 8jaar naar werk waar alles past. Ik ben erg bang dat ik dat dus ook de eerste 17 maanden niet ga vinden.
Dit is zeker niet de droombaan, maar de alternatieven zijn nog slechter.
Daarom ben ik meer de persoon die beslist, dan dat hij afwacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Giantbiker_73 op 10-10-2007 06:48:40 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 08:32:57 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53830596
Tja, als je je beslissing al genomen hebt, ga je gang.
pi_53833274
Nee, beslissing heb ik nog niet genomen. Het is moeilijk om hier een goede beslissing op te nemen. Zeg ik Nee, krijg ik die baan nooit meer dat is wel zeker. Zeg ik Ja dan zit ik weer vast aan veel van huis zijn.
Eigenlijk zoek ik de ideale baan op fietsafstand van huis, maar dat is me in 8 jaar nog niet gelukt,
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2007 @ 10:53:39 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53833497
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:46 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nee, beslissing heb ik nog niet genomen. Het is moeilijk om hier een goede beslissing op te nemen. Zeg ik Nee, krijg ik die baan nooit meer dat is wel zeker. Zeg ik Ja dan zit ik weer vast aan veel van huis zijn.
Eigenlijk zoek ik de ideale baan op fietsafstand van huis, maar dat is me in 8 jaar nog niet gelukt,
Beter zoeken en andere eisen bijstellen.
Ik had hem vorige jaar in een maand gevonden. Moest alleen wel 250 euro salaris inleveren (maar had aan de andere kant weer een 36 urige werkweek, dus netto hield ik meer over)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')