Ah dat klinkt goed!quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik gesolliciteerd op een andere functie, maar men vond dat ik beter in deze functie paste. En toen was het al snel gebakken. Paar gesprekken gehad, werk bleek leuk, salarisafspraken gemaakt (3200,- bruto), en contract getekend![]()
Over een maandquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:05 schreef MaLo het volgende:
Ah dat klinkt goed!
Keurig salaris ook voor zo'n functie.
Wanneer begin je?
Oh, da's wel lekker dat je dat vlak voor het einde van de maand kan doenquote:Op zondag 30 september 2007 12:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn baas keek niet blij toen ik hem vertelde dat ik weg ging.
quote:Vult u s.v.p. het formulier zo volledig mogelijk in, zodat wij u het beste van dienst kunnen zijn. NB: velden met een asterix * zijn verplichte velden.
quote:Op zondag 30 september 2007 13:34 schreef Berkery het volgende:
Bij zo'n bedrijf zou ik nooit solliciteren
[..]
Ik doelde meer erop dat er altijd wel iemand reageert die 1 van de disciplines wel uit de voeten kan en zich vervolgens laat onderbetalen om de troep op de andere ook op te ruimen (al lerend hoe het moet).quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet diegene die het daadwerkelijk beheerst hoor. En gezien het feit dat het dusdanige uiteenlopende disciplines zijn, denk ik dat er überhaupt erg weinig mensen zijn die dit allemaal beheersen.
Jemig, het zijn er wel veel: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22velden+met+een+asterix%22quote:Op zondag 30 september 2007 13:34 schreef Berkery het volgende:
Bij zo'n bedrijf zou ik nooit solliciteren
[..]
Nou, weer een droom minder. Ik kreeg een brief thuis waarin stond dat mijn CV niet goed aansloot op de functie. Tsja, waar ze dat nou vandaan halen. Mijn opleiding (8 jaar geleden afgerond) sluit 200% op het werk aan, daarna heb ik inderdaad wel minder in die sector gezeten, maar nog steeds mee bezig geweest. Goddorie, ik vis steeds achter het net. Natuurlijk solliciteer je op functies die je niet direct helemaal aanstaan, maar dit was echt de absolute droombaan voor mij. Morgen maar eens bellen en vragen hoe het zit. Klein lichtpuntje is dan wel dat ik ondertussen te weten ben gekomen dat dat wel een hele drukke baan was. Kennis van me die dat werk 6 jaar gedaan heeft vertelde me dat er weinig vrije tijd meer overbleef. Dat is dan wel minder leuk, maar overal is wel wat.quote:Op maandag 17 september 2007 23:14 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik morgen een gesprek waar ik veel van verwacht voor een baan die echt heel goed bij me past. De gedroomde baan eigenlijk. Even afwachten dus en morgen goed voor de dag komen.
Vertaling van je afwijzing:quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:57 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Nou, weer een droom minder. Ik kreeg een brief thuis waarin stond dat mijn CV niet goed aansloot op de functie. Tsja, waar ze dat nou vandaan halen. Mijn opleiding (8 jaar geleden afgerond) sluit 200% op het werk aan, daarna heb ik inderdaad wel minder in die sector gezeten, maar nog steeds mee bezig geweest. Goddorie, ik vis steeds achter het net. Natuurlijk solliciteer je op functies die je niet direct helemaal aanstaan, maar dit was echt de absolute droombaan voor mij. Morgen maar eens bellen en vragen hoe het zit. Klein lichtpuntje is dan wel dat ik ondertussen te weten ben gekomen dat dat wel een hele drukke baan was. Kennis van me die dat werk 6 jaar gedaan heeft vertelde me dat er weinig vrije tijd meer overbleef. Dat is dan wel minder leuk, maar overal is wel wat.
Enfin, morgen weer een gesprek, maar ik geef mezelf niet zo heel veel kans. Ik ga er meer heen om te zien of het misschien toch de gouden greep zou kunnen zijn. In dat geval is het niet zo erg als ze me daar afwijzen.
Nou, dat gesprek ws echt ruk. Vies, vuil en smerig bedrijf waar jarenlang niks aan de techniek is gebeurd. Meesleutelen was een must voor het hoofd technische dienst en je werd zo zwart als in een kolenmijn. Mij niet gezien, keertje uithelpen OK, maar niet als soort monteurtje. Heb ze maar bedankt voor de eer en ben weer gegaan. Op papier zag het er een stuk beter uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:57 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Enfin, morgen weer een gesprek, maar ik geef mezelf niet zo heel veel kans. Ik ga er meer heen om te zien of het misschien toch de gouden greep zou kunnen zijn. In dat geval is het niet zo erg als ze me daar afwijzen.
Gelukkig maar dat je je van dit gesprek toch al niet zoveel had voorgesteld, dan is de teleurstelling wat minder groot. Heb je nog meer dingen lopen?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Nou, dat gesprek ws echt ruk. Vies, vuil en smerig bedrijf waar jarenlang niks aan de techniek is gebeurd. Meesleutelen was een must voor het hoofd technische dienst en je werd zo zwart als in een kolenmijn. Mij niet gezien, keertje uithelpen OK, maar niet als soort monteurtje. Heb ze maar bedankt voor de eer en ben weer gegaan. Op papier zag het er een stuk beter uit.
Succesquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:27 schreef Flurrie het volgende:
Vanmiddag 2 gesprekken, wish me luck
Zo zie je maar weer dat niet alleen sollicitanten liegen bij sollicitaties. Bedrijven kunnen er ook heel wat van, gelukkig vallen die (meestal) heel snel door de mand.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:53 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, dat gesprek ws echt ruk. Vies, vuil en smerig bedrijf waar jarenlang niks aan de techniek is gebeurd. Meesleutelen was een must voor het hoofd technische dienst en je werd zo zwart als in een kolenmijn. Mij niet gezien, keertje uithelpen OK, maar niet als soort monteurtje. Heb ze maar bedankt voor de eer en ben weer gegaan. Op papier zag het er een stuk beter uit.
Systeembeheer, netwerkbeheer, telefonie, applicatiebeheer (waaronder het zeer specifieke grote beer), Exact, SMS, SQL, crystal reports enz. Het valt me nog mee dat de kandidaat niet moet kunnen programmeren en de website onderhouden (al ben ik daar met het genoemde webservice ook niet zeker van)quote:JUNIOR ICT-BEHEERDER
Wij zoeken:
Jonge, enthousiaste en pragmatische kandidaten met een MBO+ werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en/of ervaring met Remote beheer, terminal service beheer, domeinbeheer en –administratie, backup, restore, archivering, migratie, databasebeheer, webservice, mobiele- en internettelefonie, SMS, LAN, WIFI, TCP/IP, routing en firewall. Kennis van en/of ervaring met Microsoft Windows Server 2003, Microsoft Office 2003, Microsoft SQL 2005 Server en Crystal Reports alsmede de software van Grote Beer, waaronder Grote Beer voor Windows en e-synergy (Exact) is een pré.
Wij bieden:
Een dynamische en afwisselende job in een prettige en informele werkomgeving. Een salaris conform de zwaarte van de functie (afgestemd op kennis en kunde) en prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wat voor ervaring moet je hebben dan? Palletstapelaar?quote:Je opleidingsniveau is minimaal MBO ICT 2 of evenredig door werkervaring
Familie bedrijven hebben nog al een aparte cultuur daar heb ik wel genoeg meegezegd. (ja dit is van het zelfde bedrijf.quote:In de laatste 15 jaar is het bedrijf uitgegroeid van een klein familiebedrijf tot een van de marktleiders binnen Nederland met meer dan 70 medewerkers.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:36 schreef Noway666 het volgende:
Familie bedrijven hebben nog al een aparte cultuur daar heb ik wel genoeg meegezegd. (ja dit is van het zelfde bedrijf.)
quote:Functie-eisen
Voor deze functie is minimaal een HBO_denk-en werkniveau en rijbewijs B vereist. Een opleiding is een pre. Verder beschik je over minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Dat vind ik wel heel erg veel. Als je nagaat dat er (excl. vakanties!) ongeveer 260 werkdagen in het jaar zijn, dan zit je ongeveer 50% van je werktijd in het buitenland.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:17 schreef Giantbiker_73 het volgende:
We hebben geen kinderen en ook geen plannen ervoor (ja, plannen om er niet aan te beginnen). Dat is dan wel gunstig. En hoeveel nachten in de week? Het gaat om 120-150 dagen in het buitenland. Het varieert een beetje, afhankelijk van de economie ook.
Na een half jaar: ¤3000,-. Tel ik overnachtingsvergoedingen even niet mee, kan oplopen tot ¤800/maand (alles bruto).quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ga je verdienen dan?
Tja, kun je zeggen. Maar als we klaar zij met eten/poetsen enz. dan kunnen we nog 1-2 uurtjes op de bank en dan is het weer bedtijd (die nu al lang achter me ligt). Welterusten voor vandaag.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En trouwens als je je leven 's avonds thuis niet anders inschat als klussen/huishouden/administratie kan je misschien beter eens kritisch naar je relatie kijken dan naar een andere baan
Van die overnachtings vergoeding moet je ook de kosten betalen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Na een half jaar: ¤3000,-. Tel ik overnachtingsvergoedingen even niet mee, kan oplopen tot ¤800/maand (alles bruto).
Misschien niet zoveel voor sommige mensen, maar wel het hoogste salaris ooit voor mij.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Tja, kun je zeggen. Maar als we klaar zij met eten/poetsen enz. dan kunnen we nog 1-2 uurtjes op de bank en dan is het weer bedtijd (die nu al lang achter me ligt). Welterusten voor vandaag.
Ik bedoel, 18:00 aan tafel. 18:45 klaar met eten. Opruimen, poetsen, strijken administratie enz enz. Dan is het rond 20:30 en koffiebreak. Nog ff wat doen tot 21:00-21:30 en dan 1-2 uurtjes op de bank. We moeten toch om 6:00(zij) en 7:00(ik) weer uit bed.
Nee, kosten worden 100% vergoed. Vergoeding is meer een doekje voor het bloeden. En ik ben ook het liefst altijd thuis. Maar ik weet niet of ik zo'n baan ga vinden. Straks vind ik niks wat de moeite is, of tegen (veel) minder salaris. En dan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van die overnachtings vergoeding moet je ook de kosten betalen?
Wat ga je voor spannends in die hotelletjes doen dan? In je eentje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Tja, kun je zeggen. Maar als we klaar zij met eten/poetsen enz. dan kunnen we nog 1-2 uurtjes op de bank en dan is het weer bedtijd (die nu al lang achter me ligt). Welterusten voor vandaag.
Heb je nu geen werk dan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:44 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Nee, kosten worden 100% vergoed. Vergoeding is meer een doekje voor het bloeden. En ik ben ook het liefst altijd thuis. Maar ik weet niet of ik zo'n baan ga vinden. Straks vind ik niks wat de moeite is, of tegen (veel) minder salaris. En dan?
Ik heb de salarisstappen al zwart op wit. Als ik de eerste staop omhoog ga, dan zit ik nogin de leerfase en kom ik bij lange na niet aan de 150 dagen buitenland. Dat is het maximaal haalbare als ik volledig ben ingewerkt en dat zal heel zeker een jaar duren (heb ik zelf ik de handquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en na een half jaar zeg je.... Krijg je dat zwart op wit? En gaan die 150 nachten buitenland dan ook pas na dat half jaar starten? Wat ga je NU verdienen?
Jawel, maar die willen downsizen. Over max 5 maanden schoppen ze me daar de deur uit en kan ik ww gaan beuren. Ze gaan gewoon reorganiseren en vragen voor iedereen een ontslagvergunning aan om bedrijfseconomische redenen. Krijgt iedereen wat geld mee (ik werk er nu 8 maanden, dus niet veel voor mij) en sta je op straat.quote:
Uitrusten voor als ik weer thuis kom??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ga je voor spannends in die hotelletjes doen dan? In je eentje?
Tja, het klinkt mij in de oren alsof je heel snel werk zoekt en de downsides een beetje bagatelliseert en de upsides iets te rooskleurig voorstelt. Ik ken je achtergrond niet, maar ik weet wel dat we in een redelijke hoogconjunctuur zitten en human resources alleen maar schaarser worden de komende jaren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Jawel, maar die willen downsizen. Over max 5 maanden schoppen ze me daar de deur uit en kan ik ww gaan beuren. Ze gaan gewoon reorganiseren en vragen voor iedereen een ontslagvergunning aan om bedrijfseconomische redenen. Krijgt iedereen wat geld mee (ik werk er nu 8 maanden, dus niet veel voor mij) en sta je op straat.
Beter zoeken en andere eisen bijstellen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:46 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nee, beslissing heb ik nog niet genomen. Het is moeilijk om hier een goede beslissing op te nemen. Zeg ik Nee, krijg ik die baan nooit meer dat is wel zeker. Zeg ik Ja dan zit ik weer vast aan veel van huis zijn.
Eigenlijk zoek ik de ideale baan op fietsafstand van huis, maar dat is me in 8 jaar nog niet gelukt,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |