abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54316246
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:03 schreef Ikook het volgende:
Goh, weer wat ontwikkelingen hier!!

Het gesprek is vrijdag al, dus ik ga me daar goed op voorbereiden. Ik denk dat ik me ga richten op dingen die zij vragen in de vacature (kennis van opvoedingstheorieen etc) en daar ga ik voorbeelden bij doen. Dingen die ik in de praktijk gedaan heb dus, zodat ik het toe kan lichten en er met enthousiasme over kan vertellen.
Dus ik ga vanmiddag even naar m'n oude stage, waar ik nog steeds goed contact mee heb.
Eens kijken of mijn begeleider me kan helpen.
Ik zou het lullig vinden om dan uiteindelijk toch nee te moeten zeggen tegen dat tijdelijke baantje, maar dat is dan maar zo. Voor mijn carriere is het beter
Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws! Je hebt als het goed is inmiddels het gesprek al wel gehad dus laat eens weten hoe het is gegaan.

Aankomende dinsdag heb ik mijn eerste gesprek voor een nieuwe baan. Dit bij een dochterbedrijf van het bedrijf waar ik eerst werkte. Echter is het wel mijn eerste gesprek geheel in het Deens.... dat is toch wel weer even spannend! En nu ga ik lekker bij mijn vriendin in bed kruipen want ik ben moe van al dat verhuizen!
Danmark: more usefull every day!
pi_54318331
Ik moet morgen ook solliciteren, weet wel dat ik aangenomen wordt aangezien ik de beste ben van de sollicitanten.
pi_54334603
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:44 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik moet morgen ook solliciteren, weet wel dat ik aangenomen wordt aangezien ik de beste ben van de sollicitanten.
Gheghe... prettig als je zo een sollicitatiegesprek in kan gaan!
Danmark: more usefull every day!
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:00:45 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54334618
quote:
Dan heb ik medelijden met de HR-medewerker die al die sollicitatiebrieven heeft moeten lezen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_54382954
Helaas, ik ben het niet geworden. Zij denken dat de problematiek van de jeugd te zwaar is voor mij, ik zou eerst nog meer aan mijn eigen ontwikkeling moeten werken. Dit zou ik beter kunnen doen bij jongere jeugd, onder de twaalf jaar dus. Hierover kon ik een open solliciatie sturen, hij wilde dan wel refereren naar ons gesprek etc.
Moet ook zeggen dat ik weinig klik voelde met de twee vrouwen die bij het gesprek zaten, al waren ze max. 5 jaar ouder dan ik (ik ben 25). Met die man had ik wel meer klik. Heb sowieso sneller met mannen een klik dan met vrouwen, daar zal ik niet de enige in zijn.
In ieder geval ga ik morgen bij m'n tijdelijke baantje beginnen! Zelfs tijdens het sollicitatiegesprek begonnen ze erover dat ik kan kijken bij de interne vacatures, kijkend naar mijn hbo-opleiding. Ik ben benieuwd!
pi_54387702
Gelukkig heb ik al iets anders gevonden wat bij me past (vorige week meegedraaid en het is heel erg ). Maar ik kreeg nog een reactie op een ooit gedane sollicitatie, met taalfouten en de meest belachelijke afwijzing ooit. En als je weet dat dit dan ook nog eens van Vodafone komt. Zie hier:

Beste heer Giantbiker,

Een tijd geleden heeft u gesolliciteerd bij Vodafone, door een systeem fout zijn uw gegevens nu pas te voorschijn gekomen. Onze excuses!

We hebben uw CV beoordeeld. We hebben geen mogelijkheden voor u.

Wij danken u hartelijk voor de in Vodafone getoonde belangstelling en wensen u veel succes toe bij het eventuele verdere sollicitaties.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Resourcing consultant
Vodafone Nederland
pi_54388258
Tsja, zo gek is het niet.

Ik ben ook via een uitzendbureau bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Eerst een overeenkomst 3 maanden op uitzendbasis met de mogelijkheid tot overname door het bedrijf, maar naar 1.5 maand kreeg ik al een goede aanbieding voor een vast contract.

Het is niet mijn droombaan, maar het is de eerste baan na m'n afstuderen en er zijn genoeg mogelijkheden om door te groeien.
Het sollicatiegesprek was erg prettig en ik voelde me totaal op m'n gemak terwijl ik eerst de indruk had dat de functie boven mijn niveau zou zijn. De persoon met wie ik het gesprek had, dacht er blijkbaar ook zo over en een dag later kreeg ik een geweldig bod.

Het heeft zo'n 2.5 maand geduurd totdat ik bovengenoemde baan had, en ik ben juist heel veel tijd kwijt geweest omdat ik te veel had gericht op 1 functie bij een grote logistieke dienstverlener. Er kwam maar geen uitsluitsel, ik had al 2 gesprekken gehad en was er erg enthousiast over. Na ongeveer 3 weken wachten kwam uitstel: wegens reorganisatie (nieuwe manager) werden alle openstaande functies ingetrokken.
Tsja, heel vervelend maar als ze zouden vragen of ik er morgen kom werken, zou ik meteen ja zeggen.

En daarna ook nog wel wat andere gesprekken gehad en ook bij een bank al na 2 minuten de indruk dat ik deze baan niet wilde (credit/factoring management) en niet daar wilde werken. Gelukkig was het gevoel wederzijds.

Verder nog na een arbeidsvoorwaardengesprek bij een accountsbureau (functie bij automatiseringsadvies) nee gezegd omdat het formele gehalte hoger was dan ik dacht en ik me daar niet prettig bij zou voelen.

Ik heb mijn afstuderen gedaan bij de kwaliteitsafdeling van een groot productiebedrijf en hoewel we niet in de fabriek hoefde te zijn voor het onderzoek vond ik het geweldig om daar rond te lopen en het geluid van de machines te horen, de olie te ruiken en de machines te zien en je ziet het hele proces van grondstoffen tot eindprocten daar. Geweldig vind ik dat.

Ik weet zeker dat ik over 10 jaar in een productiebedrijf werk ook al heb ik geen technische functie hoop ik er toch aan de slag te kunnen in een management functie.

En voor de sollicitanten: succes er mee!
pi_54388332
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:30 schreef Ikook het volgende:
Helaas, ik ben het niet geworden. Zij denken dat de problematiek van de jeugd te zwaar is voor mij, ik zou eerst nog meer aan mijn eigen ontwikkeling moeten werken. Dit zou ik beter kunnen doen bij jongere jeugd, onder de twaalf jaar dus. Hierover kon ik een open solliciatie sturen, hij wilde dan wel refereren naar ons gesprek etc.
Moet ook zeggen dat ik weinig klik voelde met de twee vrouwen die bij het gesprek zaten, al waren ze max. 5 jaar ouder dan ik (ik ben 25). Met die man had ik wel meer klik. Heb sowieso sneller met mannen een klik dan met vrouwen, daar zal ik niet de enige in zijn.
In ieder geval ga ik morgen bij m'n tijdelijke baantje beginnen! Zelfs tijdens het sollicitatiegesprek begonnen ze erover dat ik kan kijken bij de interne vacatures, kijkend naar mijn hbo-opleiding. Ik ben benieuwd!
Jammer dat je niet aangenomen bent.
Maar heel veel plezier en succes morgen bij je tijdeljke baan! Beter dan niks, je doet in ieder geval werkervaring op en wie weet wat voor interne vacatures ze hebben .
pi_54416772
Keksi, hoe ging je gesprek vandaag?
Ik heb vandaag de eerste werkdag van m'n tijdelijke baan gehad. Heel aardige collega's, ontspannen en informele sfeer. Ook al een hoop gelachen en rondgekeken in deze grote organisatie. Erg interessant, deed me denken aan de stage in de gevangenis, dat was ook een heel dorp met alle voorzieningen die daarbij horen. Dus het ging goed voor mijn gevoel! Het werk zelf stelt niet zoveel voor maar dat wist ik van te voren ook al

Ik heb m'n solliciatiebrief verbeterd. Er zullen vast nog heel wat dingen te verbeteren zijn, maar het is al een stuk beter dan voorheen dankzij jullie
Ik zet hem hier weer even neer en mochten jullie nog iets weten, dan hoor ik het natuurlijk graag.
De organisatie waar ik wil solliciteren, daar ben ik al eerder op gesprek geweest en uiteindelijk toch afgewezen wegens te weinig werkervaring. ZIj dachten toen ook dat ik beter bij deze functie (waar ik nu naar wil solliciteren) zou passen, moet ik dat erin zetten? Referentie naar het gesprek etc, of dat beter niet doen?

"Naam en Adres Organisatie

Naam en Adres Ikook

Eindhoven, 6 november 2007

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik reageren op de vacature voor pedagogisch begeleider met vacaturenummer 1234, die ik vond op uw website. Mijn aandacht werd gewekt omdat ik een baan zoek in de richting van de begeleiding van jongeren met een psychische stoornis of andere afwijking en deze vacature zou daarom goed bij mij passen. Zowel met jongeren als met psychische stoornissen heb ik ervaring opgedaan en bovendien ben ik recentelijk afgestudeerd als Bachelor Psycholoog. Ik denk daarom een meerwaarde te zijn voor uw organisatie.

In mijn tweede studiejaar heb ik gewerkt met gedetineerden in de PI [plaatsnaam], die één of meerdere psychische stoornissen hadden. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld schizofrenie, Borderline of het hebben van hallucinaties of wanen. Taken waren onder andere het opzetten of bijstellen van individuele begeleidingsplannen, het doen van observaties en de gedetineerden begeleiden in hun dagprogramma. Ik heb dit als een erg interessante en afwisselende stage ervaren vanwege de mogelijkheden die het me bood om de geleerde theorieën in de praktijk te ervaren.
Om mijn studie ten volle te benutten heb ik het derde jaar stage gelopen op een middelbare school. Mijn hoofdtaak was het begeleiden van leerlingen, bijvoorbeeld doordat ze AD(H)D of een stoornis in het autistisch spectrum hadden, problemen hadden op sociaal vlak of de school dreigden te verlaten. Tevens heb ik verschillende leerlingen geobserveerd waarvan bijvoorbeeld de ouders vermoedden dat zij een stoornis in het autismespectrum hadden. Een cursus tot autismecoach die ik afgerond heb leverde hier een positieve bijdrage aan. Bovendien gaf ik hier onder andere een sociale vaardigheidstraining en een faalangstreductie training. Leerlingen en docenten waren blij met mijn hulp en de trainingen hadden duidelijk een positief effect.
Na deze stages wist ik dat ik graag verder wilde in de begeleiding van jongeren met een psychische stoornis of een andere afwijking als autisme. Verder vind ik het belangrijk dat ik mezelf kan blijven ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak. Mijn voorkeur gaat uit naar een fulltime dienstverband.

Graag zou ik dit toe willen lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Ikook
Bijlage: Curriculum Vitae"

Wat informatie over de vacature:
"De functie
• Het leveren van een bijdrage aan het opstellen en bijstellen van een handelingsplan
• In overleg met het behandelingsteam het uitvoeren van het handelingsplan
• Het voeren van begeleidingsgesprekken met jongeren
• Het scheppen en in stand houden van een communicatief klimaat
• Het onderhouden van contacten met collega’s, het behandelteam en het voeren van overleg
• Het regelen van de dagelijkse gang van zaken in de groep

Wij vragen
* Een afgeronde HBO-opleiding; HBO-V, B-verpleegkunde, SPH of Pedagogiek.
* Bij voorkeur kennis van en/of ervaring met cliënten met een auditieve communicatieve beperking en/ of een psychiatrische stoornis.
* Goed kunnen observeren, analyseren en interpreteren.
* Creativiteit, stressbestendigheid en flexibiliteit.
* Hoge mate van zelfstandigheid en het vermogen om in teamverband en methodisch te kunnen werken.
* Een goed evenwicht kunnen bewaren in afstand/nabijheid.
* Evenwichtige persoonlijkheid met een gezonde dosis humor.
* Om kunnen gaan met grensoverschrijdend gedrag, zoals fysieke en verbale agressie."
pi_54419503
quote:
En ja hoor, aangenomen. Het is maar een bijbaan maar er zijn volop mogelijkheden. Ik denk dat ik eerst voor 16 uur per week ga. Uurloon bedraagt 9.23 netto
  woensdag 7 november 2007 @ 01:31:25 #281
129586 klara12
fly with the wind
pi_54420675

Naam en Adres Ikook

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik reageren op de vacature voor pedagogisch begeleider met vacaturenummer 1234, die ik vond op uw website. Mijn aandacht werd gewekt omdat ik een baan zoek in de richting van de begeleiding van jongeren met een psychische stoornis of andere afwijking en deze vacature zou daarom goed bij mij passen. Zowel met jongeren als met psychische stoornissen heb ik ervaring opgedaan en bovendien ben ik recentelijk afgestudeerd als Bachelor Psycholoog. Ik denk daarom een meerwaarde te zijn voor uw organisatie.

In mijn tweede studiejaar heb ik gewerkt met gedetineerden in de PI [plaatsnaam], die één of meerdere psychische stoornissen hadden. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld schizofrenie, Borderline of het hebben van hallucinaties of wanen. Taken waren onder andere het opzetten of bijstellen van individuele begeleidingsplannen, het doen van observaties en de gedetineerden begeleiden in hun dagprogramma. Ik heb dit als een erg interessante en afwisselende stage ervaren vanwege de mogelijkheden die het me bood om de geleerde theorieën in de praktijk te ervaren.
Om mijn studie ten volle te benutten heb ik het derde jaar stage gelopen op een middelbare school. Mijn hoofdtaak was het begeleiden van leerlingen, bijvoorbeeld doordat ze AD(H)D of een stoornis in het autistisch spectrum hadden, problemen hadden op sociaal vlak of de school dreigden te verlaten. Tevens heb ik verschillende leerlingen geobserveerd waarvan bijvoorbeeld de ouders vermoedden dat zij een stoornis in het autismespectrum hadden. Een cursus tot autismecoach die ik afgerond heb leverde hier een positieve bijdrage aan. Bovendien gaf ik hier onder andere een sociale vaardigheidstraining en een faalangstreductie training. Leerlingen en docenten waren blij met mijn hulp en de trainingen hadden duidelijk een positief effect.
Na deze stages wist ik dat ik graag verder wilde in de begeleiding van jongeren met een psychische stoornis of een andere afwijking als autisme. Verder vind ik het belangrijk dat ik mezelf kan blijven ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak. Mijn voorkeur gaat uit naar een fulltime dienstverband.

Met vriendelijke groet,

Ikook
Bijlage: Curriculum Vitae"

Wat informatie over de vacature:
"De functie
• Het leveren van een bijdrage aan het opstellen en bijstellen van een handelingsplan
• In overleg met het behandelingsteam het uitvoeren van het handelingsplan
• Het voeren van begeleidingsgesprekken met jongeren
• Het scheppen en in stand houden van een communicatief klimaat
• Het onderhouden van contacten met collega’s, het behandelteam en het voeren van overleg
• Het regelen van de dagelijkse gang van zaken in de groep

Wij vragen
* Een afgeronde HBO-opleiding; HBO-V, B-verpleegkunde, SPH of Pedagogiek.
* Bij voorkeur kennis van en/of ervaring met cliënten met een auditieve communicatieve beperking en/ of een psychiatrische stoornis.
* Goed kunnen observeren, analyseren en interpreteren.
* Creativiteit, stressbestendigheid en flexibiliteit.
* Hoge mate van zelfstandigheid en het vermogen om in teamverband en methodisch te kunnen werken.
* Een goed evenwicht kunnen bewaren in afstand/nabijheid.
* Evenwichtige persoonlijkheid met een gezonde dosis humor.
* Om kunnen gaan met grensoverschrijdend gedrag, zoals fysieke en verbale agressie."
[/quote]

Hoi ikook,

Wat ik mis in de brief is de reden waarom je wilt werken bij de organisatie. Niet iets vermelden als"mijn aandacht werd gewekt omdat ik toevallig jullie advertentie zag": dat klinkt alsof je even niks beters te doen had. Beter en overtuigender is: de reden te vermelden waarom je bij hen wilt werken. Zie ook mijn vorige bijdrage.

Je vermeldt niet wat voor soort ervaringen je hebt opgedaan met jongeren en met psychische stoornissen. Het is zelfs respectvoller om te vermelden mensen met psychische stoornissen i.p.v. ervaring met psychische stoormissen. De conclusie dat dit alles een meerwaarde voor de werkgever is is niet echt overtuigend.

Een meerwaarde is in elk geval dat je man bent. Als je nog iets van technische knutseldingen eraan toe kunt voegen dan heb je een extra puntje. Vaak als het intelligentienivo van jongeren met een autismestoornis redelijk normaal is, zijn ze behoorlijk gek op technische/computer/knutselzaken.

Kun je je voorstellen wat de doelgroep is? Je krijgt te maken met agressie. In de gevangenis zul je dat niet zoveel zijn tegen gekomen. Daar zul je veel vragen over krijgen, hoe je daar mee om kunt gaan. Daar zou ik me maar alvast op voor bereiden. Verder is afstand/nabijheid belangrijk. Dit komt in gesprek aan de orde. Ook goed op voorbereiden.

Ik zou niet verwijzen naar vorige gesprek, want daar ben je afgewezen. Het enige wat je dan kunt vermelden is dat ze dachten dat je wel geschikt zou zijn voor deze baan. Alle twee niet zo overtuigend om te benoemen.

Terug naar de brief, in het tweede stuk ga je je ervaring wat meer benoemen. Een duidelijke verbetering met je eerste brief. Maar ik mis wat je echt geleerd hebt of wat je echt geweldig vond om te doen. Want wat was interessant en wat was afwisselend?
Stukje over stage in 3e jaar: wat leverden die observaties nu op??? Waren het wel of geen kinderen met een stoornis in autismespectrum.
En laatste stukje: waarom wil je verder met de begeleiding van jongeren met psychische stoornissen of autisme? Als je dat kunt benoemen dan zeg je waar het om gaat. Want deze zin: Na deze stages wist ik dat ik graag verder wilde in de begeleiding van jongeren met een psychische stoornis of een andere afwijking als autisme" zegt eigenlijk niks. Het waarom is nog niet genoemd.

Dus waarom wil je bij die organisatie solliciteren en waarom met die doelgroep werken.

De instelling gebruikt het woord psychiatrische stoornissen en valt borderline; schizofrenie, wanen enzo daar ook niet onder. Dan in brief nog veranderen psychische stoornissen in psychiatrische stoornissen.

De zin : toelichten in een persoonlijk gesprek, zou ik laten vervallen, want dat wil iedereen. Dus overbodige zin. De zin met zelfontwikkelen en fulltime werken zou ik er ook uit laten. Het ene is logisch. Het andere is overbodig. Of het staat al in de advertentie het aantal uren, en anders moet je niet solliciteren als het parttime is.

Ik hoop dat je wat aan deze bijdrage hebt.
pi_54440048
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:30 schreef Ikook het volgende:
Keksi, hoe ging je gesprek vandaag?
Ik heb vandaag de eerste werkdag van m'n tijdelijke baan gehad. Heel aardige collega's, ontspannen en informele sfeer. Ook al een hoop gelachen en rondgekeken in deze grote organisatie. Erg interessant, deed me denken aan de stage in de gevangenis, dat was ook een heel dorp met alle voorzieningen die daarbij horen. Dus het ging goed voor mijn gevoel! Het werk zelf stelt niet zoveel voor maar dat wist ik van te voren ook al

Ik heb m'n solliciatiebrief verbeterd. Er zullen vast nog heel wat dingen te verbeteren zijn, maar het is al een stuk beter dan voorheen dankzij jullie
Ik zet hem hier weer even neer en mochten jullie nog iets weten, dan hoor ik het natuurlijk graag.
De organisatie waar ik wil solliciteren, daar ben ik al eerder op gesprek geweest en uiteindelijk toch afgewezen wegens te weinig werkervaring. ZIj dachten toen ook dat ik beter bij deze functie (waar ik nu naar wil solliciteren) zou passen, moet ik dat erin zetten? Referentie naar het gesprek etc, of dat beter niet doen?

Naam en Adres Ikook

Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,
Nog even ter aanvulling op de voorgaande poster, ik zou een hoop informatie in je CV zetten zeker over je stage + afstuderen.
En richt je brief meer op de functie zelf en probeer je meer in te leven in de rol van werkgever. Ik zou bijv. 'Verder vind ik het belangrijk dat ik mezelf kan blijven ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak.' en 'Ik denk daarom een meerwaarde te zijn voor uw organisatie. ' schrappen.

Ik zou verder, ook wat voorbeelden proberen te zoeken waaruit blijkt dat de andere eisen ook van toepassing op je zijn: evenwicht, persoonlijkheid e.d.

Maar zo te zien kom je denk ik qua profiel wel redelijk dicht in de buurt van wat zij zoeken. Zo'n brief hoeft natuurlijk ook niet uitputtend te zijn, het moet gewoon genoeg aanleiding geven om jou uit te nodigen voor een gesprek.

Volgens mij kan een persoon niet een meerwaarde zijn, alleen een meerwaarde hebben of leveren o.i.d., maar dat weet ik niet zeker.

En 'afgestudeerd als Bachelor Psycholoog' klopt niet. Je hebt je Bachelor Psychologie behaald of je bent afgestudeerd als psycholoog.
pi_54448636
Ik ben in september begonnen als promovendus en mag nu in een sollicitatiecommissie zitten. Dat is erg leuk, én moeilijk! De volgende zaken zijn me opgevallen:

- Bijna iedereen heeft een nette brief, maar de brieven blijven zo algemeen. 'Ik heb ervaring met...' zegt weinig. Ik vind het veel leuker om te lezen om wat voor ervaring dat dan precies gaat. Leuker nog is het als iemand daar een observatie aan verbindt. Dan voél je tenminste dat iemand ervaring heeft.

- In de cv's staan zoveel bijzaken terwijl informatie over de hoofdzaken erg summier is. Wat voor scriptie heeft iemand geschreven? Wat was de titel? Welke vaardigheden heeft hij of zij daarin verworven? Wat voor taken maakten deel uit van het student-assistenschap?

- Er zijn mensen die belangrijke informatie verzwijgen. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat er geen geboortedatum staat in een cv, terwijl het duidelijk is dat iemand tegen de 40 loopt. Bij mij wekt dat antipathie. Ik heb liever dat iemand dan in de brief toelicht waarom diegene voor dit pad kiest op deze leeftijd.

- Een mailtje met meer dan 2 attachments is vervelend. Stop alles het liefst in één attachment. En vraag je af wat voor informatie relevant is. Het is mij duidelijk geworden dat ik toch niet kijk naar de cijferlijsten met vakkenpakketten en de scripties zelf. Daar heb ik geen tijd voor.

Het is zo leuk om te doen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_54507498
Hallo allemaal,

Bedankt weer voor de tips! De brief is donderdag per e-mail weggegaan, vandaag kreeg ik een ontvangsbevestiging per post thuisgestuurd.
De uiterste reageerdatum is 11-11 dus daarna krijg ik meer te horen (staat natuurlijk ook in de brief).
Ik ben benieuwd!

Enne Klara12, waarom denk je dat ik een man ben?
Fijn dat je zo uitgebreid reageerde, een aantal dingen in mijn brief heb ik aangepast.
Sommige niet, over dat fulltime werken bijvoorbeeld. Dat moest er wel in, want dat werd gevraagd in de vacature (de uren zijn bespreekbaar namelijk). Maar bedankt!
  zondag 11 november 2007 @ 14:06:09 #285
129586 klara12
fly with the wind
pi_54525275
Hoi Ikook,

Succes met je sollicitatie.

Verder ben ik natuurlijk vreselijk ongeemancipeerd: ik had ergens gelezen dat je een technische opleiding had gedaan dus maar gelijk gedacht dat je man was.
En genegeerd dat je het had over een 'klik' in het sollicitatiegesprek. Dat is weer een vrouwending. Dat betekent dat het gesprek niet goed liep. Vrouwen vragen dan nog door in de hoop dat het wel komt, mannen hebben al besloten dat het niet komt. Dit is even psychologie van de koude grond.
Ter voorbereiding kun je nog allerlei sollicitatievragen gaan oefenen.
Gebruik de zoekfunctie of google.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:13:08 #286
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_54648729
Graag even jullie mening
Ik heb een ontzettend leuke baan gezien en ben daar nu een brief voor aan het schrijven. In eerste instantie stond er geen aantal uren per week bij.

Helaas staat er sinds een paar dagen dat het fulltime is, terwijl ik écht vier dagen per week wil werken.

Zouden jullie in deze situatie nog reageren?
pi_54655964
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:13 schreef poohy het volgende:
Graag even jullie mening
Ik heb een ontzettend leuke baan gezien en ben daar nu een brief voor aan het schrijven. In eerste instantie stond er geen aantal uren per week bij.

Helaas staat er sinds een paar dagen dat het fulltime is, terwijl ik écht vier dagen per week wil werken.

Zouden jullie in deze situatie nog reageren?
Ja hoor, ik zou gewoon reageren .
De baan die ik nu heb, daarvan stond ook in de vacature dat het fulltime was.
Envan een andere baan waarop ik gesolliciteerd had, stond ook in de vacature dat het fulltime was, maar het bleek dat de functie ook in minimaal 28 uur in te vullen was. (Ook aangenomen, maar ik heb zelf de baan afgewezen)

Gewoon proberen dus!
pi_54663271
Ik zou ook gewoon reageren poohy!
Eens kijken of je op gesprek kan komen en hoe het gesprek dan loopt.
Wie weet komt het ter sprake of kun je zelf aangeven of 32 uur ook voldoende is. Misschien een beetje sneaky, maar ik zou dit niet in mijn brief aangeven maar pas in het gesprek (als dat gebeurt natuurlijk).
En het zou natuurlijk kunnen dat het totaal niet klikt, dan weet je dat ook
  zaterdag 17 november 2007 @ 06:04:45 #289
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54668515
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
- Er zijn mensen die belangrijke informatie verzwijgen. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat er geen geboortedatum staat in een cv, terwijl het duidelijk is dat iemand tegen de 40 loopt. Bij mij wekt dat antipathie. Ik heb liever dat iemand dan in de brief toelicht waarom diegene voor dit pad kiest op deze leeftijd.
Daar mag je niet eens naar vragen omdat je dan de indruk wekt op leeftijd te discrimineren. Jou opmerking zou zelfs meer dan voldoende zijn om een rechtzaak aan te spannen in landen zoals de VS en Australië
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54668746
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 06:04 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Daar mag je niet eens naar vragen omdat je dan de indruk wekt op leeftijd te discrimineren. Jou opmerking zou zelfs meer dan voldoende zijn om een rechtzaak aan te spannen in landen zoals de VS en Australië

Fijn dat je me dat vertelt voordat de kandidaten langskomen!

Idiote regels. Dan vraag ik er dus niet naar, maar reken ik iemand er gewoon op af?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_54669210
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef Ikook het volgende:
Ik zou ook gewoon reageren poohy!
Eens kijken of je op gesprek kan komen en hoe het gesprek dan loopt.
Wie weet komt het ter sprake of kun je zelf aangeven of 32 uur ook voldoende is. Misschien een beetje sneaky, maar ik zou dit niet in mijn brief aangeven maar pas in het gesprek (als dat gebeurt natuurlijk).
En het zou natuurlijk kunnen dat het totaal niet klikt, dan weet je dat ook
Ik heb het telkens wel aangegeven in de brief, of even vooraf gemaild / gebeld met de contactpersoon van de vacature. Ik had geen zin om veel aandacht te schenken aan een goede brief, maar dan toch meteen afgewezen te worden omdat de functie persé fulltime was.
pi_54869149
Als je dezelfde vacature ziet bij een uitzendbureau én bij een W&S-bureau... Zou het dan nog veel uitmaken via welke je reageert? Bij het (vermoedelijke) bedrijf zélf zie ik 'm niet tussen de vacatures staan trouwens.
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:59:33 #293
46794 Berkery
Fat bastard
pi_54869205
Als je via een uzb gaat kom je er te werken vanuit het uzb, bij W&S ontvangen ze alleen een premie voor het aanbrengen van de kandidaat en kom je in dienst bij het bedrijf zelf denk ik...
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_54869274
Nouja, ik denk dat een uitzendbureau ook wel als w&s-bureau kan werken toch, en slechts bemiddelen? Maar ik dacht, misschien is het wat chicer (hoe schrijf je dat) om via Balance te reageren dan via Start People, en wie weet hebben ze een verschillende 'salaris-indicatie'?
pi_54911521
Mensen die geen werk hebben
  donderdag 29 november 2007 @ 09:44:56 #296
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54913457
Het is net als wat een grote pc-fabrikant zegt schakel de tussenhandel er tussenuit als je de kans krijgt.
pi_55023823
Bleh, mijn baan houdt op voor mij volgende maand. Ze gaan verhuizen naar Amstelveen en dat is mij toch ietwat te ver reizen. Snel op zoek naar wat anders dus!
pi_55141299
Hee mensen,

Tis alweer even geleden dat ik hier iets heb laten weten. Ik werk nog steeds bij dat tijdelijke baantje en dat is nog steeds oke.
Ik heb gesolliciteerd op die vacature waarvan ik de omschrijving hier geplaats heb. Op 10 nov. heb ik hiervan de ontvangstbevestiging in de bus gehad, maar na ruim twee weken had ik nog niets gehoord. Dus op maandag 26 nov. eens gebeld hoe de stand van zaken was.
Er werd me verteld dat ze rond de 100 (!) reacties hadden gehad en natuurlijk een goede selectie wilden maken uit de kandidaten. Oke, toen begreep ik dus wel dat het even wat langer duurde, maar volgens die secretaresse waren ze wel bijna klaar. Ik verwachtte toen diezelfde week nog iets te horen natuurlijk, omdat ze bijna klaar waren. Niet dus...
Ik kreeg afgelopen donderdag een brief in de bus, met een uitnodiging!
Voor mij compleet onverwacht, ook al voldoe ik behoorlijk aan het profiel. Ik dacht weer te onzeker: 'Er zullen altijd wel mensen solliciteren met meer werkervaring etc, dus die zullen wel voorgaan'. Zeker toen ik na dat telefoontje maar niets hoorde.
Ik heb geen idee hoeveel mensen ze nu uitnodigd hebben, maar ik ben er in ieder geval 1 van! Komende donderdag is het gesprek, dus hopen dat de 13e mij geluk gaat brengen!
En ik ga me natuurlijk ook voorbereiden op het gesprek, dus het internet maar weer eens afstruinen naar tips
  zondag 9 december 2007 @ 11:58:50 #299
129586 klara12
fly with the wind
pi_55141892
Hoi Ikook,

Gefeliciteerd met de uitnodiging.

Monsterboard en CWI hadden van die vragenlijsten. Die beantwoorden is een goede voorbereiding. Voorbeelden uit de praktijk noemen doet het altijd goed. En over omgaan met agressie zullen ze flink doorvragen.

Succes!!!
pi_55257559
Vanmiddag dus gesprek gehad. En ook al durf ik het eigenlijk niet te zeggen, maar voor mijn gevoel ging het goed. Er werd gesproken al over mijn begindatum en het vervolg na dit gesprek. Wel wat 'controle' vraagjes gehad (wat is autisme voor jou? etc) maar dat viel verder wel mee. Ik krijg maandag of dinsdag een telefoontje.
Het is een moeilijke doelgroep, dus voor mij een uitdaging. Het zijn kinderen met zware autisme die ook fysiek/verbaal gewelddadig kunnen zijn. Ik ben door die manager uit de stapel met brieven gehaald omdat ik in de gevangenis stage heb gelopen, mede om de reden van dat geweld dus. Ik wist wel dat het goed stond op m'n cv....
Maar nu afwachten dus!
pi_55382427
Ben het niet geworden, ze gaan verder met anderen die meer ervaring op het autisme-vlak hebben.
Mooi klote dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')