Hoe komt men er dan bij dat (volgens de maya-kalender) in 2012 die overgang is ?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:59 schreef H-enki het volgende:
[..]
In de eerste 30 minuten van deze film wordt alles uitgelegd.
www.zeitgeistmovie.com
idd 2150
Mooi verhaal zegquote:Op donderdag 13 september 2007 17:06 schreef H-enki het volgende:
[..]
Waarom mijn vraag aardse tijd? Lastig onderwerp, maar zal het proberen op te lichten hoe ik er over denk.
Dit voorbeeld heb ik even van een andere site geplukt.
Als een tweeling zich opsplitst bijvoorbeeld, de een leeft voor 10 jaar in een onderzeeboot op de bodem van de oceaan, en de ander woont op Mount Everest. Na die 10 jaar zouden ze nog altijd even oud moeten zijn. Maar de man van de onderzeeboot blijkt jonger te zijn. Het scheelt weinig, slechts enkele seconden of misschien minuten. Dit komt omdat de man van de onderzeeboot dichter bij de aardkern was. Dat is het middelpunt van de massa van onze planeet, daar is de ruimte kromming het sterkst. Daar gaat de tijd dan ook het langzaamst. daar heeft hij zelf niets van gemerkt, omdat zijn hersenen ook langzamer werkten. Daarom noemde Einstein die buigbare ruimte de ruimtetijd.
Als u dus op zolder zit, en ik op de begane grond, gaat de tijd voor mij langzamer. Niet dat ik zo langer jong blijf, tijd is namelijk relatief, dus ik vind een minuut net zo lang duren als u. Alleen duurt mijn minuut langer dan die van u, als je ze zou vergelijken. De kromming van de ruimtetijd wordt dus beïnlvoedt door massa, en is het sterkst bij het middelpunt van die massa. Die massa neemt weer toe als de energie toeneemt (E=MC²), dus ook als de snelheid toeneemt. Als de massa toeneemt wanneer de snelheid toeneemt, neemt de ruimtetijd buiging dus toe wanneer de snelheid toeneemt. Dit heeft nogal extreme gevolgen!
Dus wat zegt men hier over tijd en massa. Des te verder weg van de massa des te lichter de ruimte tijd kromming. Dus tijd is relatief voor ons hetzelfde, maar als je onze minuten vergelijkt, is mijn minuut voor jou een uur.
Wat ik dan denk. Hoe zit het met ruimte tijd kromming van een melkwegstelsel. Stel je eens voor wat een minuut buiten onze melkweg zou zijn in aardse tijd? Misschien wel 100.000 jaar.
Het universum wat wij dus beleven en zien, kan filosofisch dus 1 uurtje oud zijn. Alleen onze beleving van dat ene uurtje is inmiddels 14 miljard jaar.
Dus aardse tijd is een aards begrip. Ons melkwegstelsel kan dan slechts een opspattend vonkje zijn van een kampvuur wat onderweg naar beneden langzaam dooft.
De rijdende trein is in dit geval dan de levensduur van ons melkwegstelsel en de mate waarin in haar de tijd verstrijkt. We zitten erin, hoe komen we eruit is al eeuwen de vraag.
In een zwart gat is de ruimte tijd kromming zo heftig dat tijd daar stil lijkt te staan.
Dus wat is dan 5 jaar aardse tijd. Volgens het universum zijn wij net een uurtje om de hoek komen kijken.
Als je sterft zeggen ze, je leven vliegt in een seconde aan je voorbij. Hoe lang is een seconde in universele tijd? Time flies when youre having fun. Dat komt omdat als je lol hebt, je hersenen langzamer werken.
Heeeeeeee, dat is interessant. Dus onze beleving van tijd is ook belangrijk in hoe we de tijd ervaren.
En dan komen we inmiddels bij de kwantum technologie. Die zegt, is wat je ziet in de grens van je ooghoek ook de grens. 4 miljard mb per dag aan informatie wordt verwerkt door onze hersenen. Terwijl we maar in staat zijn om er 2000 te beleven. Waar is die andere 4 miljard dan voor nodig? Misschien wel om de omgeving te projecteren. Dus: We projecteren onze eigen matrix. En daar zit nu juist de clue. Als je in staat bent om dat concept te begrijpen en je visie een andere kant op te draaien, bereik je dus een staat van bewustzijn. Deze staat van bewustzijn zou best wel eens zijn piek kunnen bereiken op 2012, maar, dan is het weer tijdafhankelijk. Met dit nieuwe bewustzijn kun je dus creëren. En dat is nu precies wat de DARK side (geef het maar een naam) Banken, overheden etc, willen voorkomen.
Ze willen net dat je je eigen bewustzijn gaat veranderen. Dan realiseer je jezelf net als ik, en gister bij de wereld draait door zei henk te velde het ook zo mooi, JE HEBT ALS MENS GEEN RECHTEN EN PLICHTEN. Als je dat beseft, sta je buiten de box van de maatschappij. Dan worden hele andere zaken belangrijk. nl. Liefde en compassie voor je medemens. Oftewel, wie goed doet goed ontmoet.
Jarenlang bij mijn oma hing een bekend tegeltje aan de muur. Daar staat op.
Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is het leven goed
Waar men blij en ongedwongen
Alles voor elkander doet.
Welke dimensie bedoelen ze hiermee? Dimensie?, creëer als god op aarde en zorg dat we het goed hebben met elkaar. Ik doe dit al voor mijn buren en familie, als iedereen dit nu op fok ook doet, moet je eens zien hoe snel dit kan gaan.
WE zijn niet langer slaven, wij zijn vrije denkers. en naar mijn mening is 2012 de tijd daar om met zijn allen de handen in een te slaan en te zeggen, we pikken het niet langer. Ik wil ook dat mijn zoontje opgroeit in een wereld waar zijn ouders hard voor gewerkt hebben. Niet in de teringzooi die het nu dreigt te worden, maar zeg je een ding, Hij zal vrij zijn, in denken en doen.
Net als in de jaren 80 protesteren tegen de neutronenbom, waar is die guts gebleven, waar zijn die ballen, om eens een keer te zeggen, wij zijn het zat.
Dus 2012 staat voor mij in het teken van 1 bewustzijn, samenzijn, en werken aan ons geluk.
Omdat niemand precies weet wat de mayakalender nu precies voorspelt, als die al wat voorspelt. Iedereen praat elkaar na of geeft een eigen interpretatie aan het geheel. Zo krijg je een grote verzameling gebeurtenissen, welke bijna niet meer yerug te voeren zijn naar de Maya's, maar wel op elke 2012 site te vinden zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 23:19 schreef creno het volgende:
[..]
Hoe komt men er dan bij dat (volgens de maya-kalender) in 2012 die overgang is ?
Och, ze hadden wel meer vreemde ideëen, die Majaas. Zo offerden ze mensen en sneden koningen in hun pik om te kijken of hun dynastie nog zou voortbestaan. Om maar wat te noemen, hé!quote:Op donderdag 13 september 2007 23:19 schreef creno het volgende:
[..]
Hoe komt men er dan bij dat (volgens de maya-kalender) in 2012 die overgang is ?
Ik verwacht ook niet dat zo'n kalender iets voorspelt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Omdat niemand precies weet wat de mayakalender nu precies voorspelt, als die al wat voorspelt. Iedereen praat elkaar na of geeft een eigen interpretatie aan het geheel. Zo krijg je een grote verzameling gebeurtenissen, welke bijna niet meer yerug te voeren zijn naar de Maya's, maar wel op elke 2012 site te vinden zijn.
Volgens het "12e planeet" boek.. worden we al eeuwen protected bij verscheidene alien rassen. Wel fun het verhaal dat een ufo de rocket weg lazert:)quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:38 schreef Jodelaar het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7923931845927797466&hl=nl
We zullen gered worden!
Dat weet niemand. Het is onduidelijk wanneer de "age of aquarius"(waterman) nu echt begint. Men weet ook niet wanneer het huidige tijdperk (vissen) is begonnen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:26 schreef creno het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat zo'n kalender iets voorspelt.
Maar ze hadden toch voor verschillende periodes kalenders gebasseerd op de zon, sterren etc.
De langste kalender (van 26000 jaar) zou eindigen in 2012, dan zou de overgang zijn het ene sterrenbeeld naar het andere (vissen naar waterman meen ik), maar in de film word gesproken over 2150.
Wat is dan de juiste berekening ?
Veel succes!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:18 schreef Omaha het volgende:
Jongens, hou maar op.
Ik moet de 19e afrijden, dat zal het zijn
quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:33 schreef Niek. het volgende:
Geen zin om de topics door te lezen, kan iemand een samenvatting geven wat ik de 19e kan verwachten? Wordt het een directe dood, is het onzin, word het wo3, een natuurramp of heeft niemand ook maar enig idee?
Zijn er al wel enigzins reeele opties gevonden? Of is het eigenlijk alleen maar het voorgevoel van 1 persoon?quote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef senesta het volgende:
[..]
We weten het nog niet helemaal zeker![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 00:22 schreef Niek. het volgende:
[..]
Zijn er al wel enigzins reeele opties gevonden? Of is het eigenlijk alleen maar het voorgevoel van 1 persoon?
Ik heb gehele presentatie nu bekeken.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:09 schreef creno het volgende:
uit deel 2 de link : http://video.google.com/videoplay?docid=-567329528148516232
het stukje over intuitie sluit voor mijn gevoel wel aan bij de "quantumleap-dag". Dat op die dag de ommekeer komt dat je meer je intuitie gaat gebruiken ipv je verstand.
En dat je pas over een aantal jaar inziet dat toen de omslag is geweest.
he .. daar zeg je wat..quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:22 schreef Caesu het volgende:
volgende week is het alweer steeds langer geleden.
27-11-2007 is de volgende datum om in de gaten te houden overigens.
weer ?quote:
Wie van jullie heeft snaar-theorie bestudeerd. Ik heb 4 jaar geleden een boek gelezen The Elegant Universe by Brian Greene. Daar in wordt ook beschreven dat je dus sneller ouder wordt naar mate hoe hoger je komt.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:06 schreef H-enki het volgende:
[..]
Waarom mijn vraag aardse tijd? Lastig onderwerp, maar zal het proberen op te lichten hoe ik er over denk.
Dit voorbeeld heb ik even van een andere site geplukt.
Als een tweeling zich opsplitst bijvoorbeeld, de een leeft voor 10 jaar in een onderzeeboot op de bodem van de oceaan, en de ander woont op Mount Everest. Na die 10 jaar zouden ze nog altijd even oud moeten zijn. Maar de man van de onderzeeboot blijkt jonger te zijn. Het scheelt weinig, slechts enkele seconden of misschien minuten. Dit komt omdat de man van de onderzeeboot dichter bij de aardkern was. Dat is het middelpunt van de massa van onze planeet, daar is de ruimte kromming het sterkst. Daar gaat de tijd dan ook het langzaamst. daar heeft hij zelf niets van gemerkt, omdat zijn hersenen ook langzamer werkten. Daarom noemde Einstein die buigbare ruimte de ruimtetijd.
Als u dus op zolder zit, en ik op de begane grond, gaat de tijd voor mij langzamer. Niet dat ik zo langer jong blijf, tijd is namelijk relatief, dus ik vind een minuut net zo lang duren als u. Alleen duurt mijn minuut langer dan die van u, als je ze zou vergelijken. De kromming van de ruimtetijd wordt dus beïnlvoedt door massa, en is het sterkst bij het middelpunt van die massa. Die massa neemt weer toe als de energie toeneemt (E=MC²), dus ook als de snelheid toeneemt. Als de massa toeneemt wanneer de snelheid toeneemt, neemt de ruimtetijd buiging dus toe wanneer de snelheid toeneemt. Dit heeft nogal extreme gevolgen!
Dus wat zegt men hier over tijd en massa. Des te verder weg van de massa des te lichter de ruimte tijd kromming. Dus tijd is relatief voor ons hetzelfde, maar als je onze minuten vergelijkt, is mijn minuut voor jou een uur.
Wat ik dan denk. Hoe zit het met ruimte tijd kromming van een melkwegstelsel. Stel je eens voor wat een minuut buiten onze melkweg zou zijn in aardse tijd? Misschien wel 100.000 jaar.
Het universum wat wij dus beleven en zien, kan filosofisch dus 1 uurtje oud zijn. Alleen onze beleving van dat ene uurtje is inmiddels 14 miljard jaar.
Dus aardse tijd is een aards begrip. Ons melkwegstelsel kan dan slechts een opspattend vonkje zijn van een kampvuur wat onderweg naar beneden langzaam dooft.
Ken je de film Pay it Forward.quote:[...]
Jarenlang bij mijn oma hing een bekend tegeltje aan de muur. Daar staat op.
Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is het leven goed
Waar men blij en ongedwongen
Alles voor elkander doet.
Welke dimensie bedoelen ze hiermee? Dimensie?, creëer als god op aarde en zorg dat we het goed hebben met elkaar. Ik doe dit al voor mijn buren en familie, als iedereen dit nu op fok ook doet, moet je eens zien hoe snel dit kan gaan.
Nou H-enki, je hebt het toch niet helemaal begrepen wat betreft de natuurkunde. Het is eigenljk zo dat degene die hoger in de flat zit, iets langzamer leeft dan die gene beneden hem. Het heeft namelijk te maken met de snelheid en de snelheid aan de buitenkant van een draaiende bol is groter dan aan de binnenkant.quote:
Heeft niets met de snaartheorie te maken, maar des te meer met de relativiteits theorie.quote:Op zondag 16 september 2007 12:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wie van jullie heeft snaar-theorie bestudeerd. Ik heb 4 jaar geleden een boek gelezen The Elegant Universe by Brian Greene. Daar in wordt ook beschreven dat je dus sneller ouder wordt naar mate hoe hoger je komt.
Die stelling die jy hier neem dat hoeveel zou onze aardse minuut wel niet buiten ons zonnestelsel moet zijn is dus waarschijnlijk een tereche opmerking
quote:Op zondag 16 september 2007 16:58 schreef amaranta het volgende:
creepy, ik wil nog niet dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |