quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef H-enki het volgende:[..]
5 jaar in aardse tijd?
95% van ons universum is onbekende materie. Wie weet wat het universum voor ons in petto heeft. Feit is, dat we op de rijdende trein zitten, en die is niet van plan om te stoppen.
Waarom mijn vraag aardse tijd? Lastig onderwerp, maar zal het proberen op te lichten hoe ik er over denk.
Dit voorbeeld heb ik even van een andere site geplukt.
Als een tweeling zich opsplitst bijvoorbeeld, de een leeft voor 10 jaar in een onderzeeboot op de bodem van de oceaan, en de ander woont op Mount Everest. Na die 10 jaar zouden ze nog altijd even oud moeten zijn. Maar de man van de onderzeeboot blijkt jonger te zijn. Het scheelt weinig, slechts enkele seconden of misschien minuten. Dit komt omdat de man van de onderzeeboot dichter bij de aardkern was. Dat is het middelpunt van de massa van onze planeet, daar is de ruimte kromming het sterkst. Daar gaat de tijd dan ook het langzaamst. daar heeft hij zelf niets van gemerkt, omdat zijn hersenen ook langzamer werkten. Daarom noemde Einstein die buigbare ruimte de ruimtetijd.
Als u dus op zolder zit, en ik op de begane grond, gaat de tijd voor mij langzamer. Niet dat ik zo langer jong blijf, tijd is namelijk relatief, dus ik vind een minuut net zo lang duren als u. Alleen duurt mijn minuut langer dan die van u, als je ze zou vergelijken. De kromming van de ruimtetijd wordt dus beïnlvoedt door massa, en is het sterkst bij het middelpunt van die massa. Die massa neemt weer toe als de energie toeneemt (E=MC²), dus ook als de snelheid toeneemt. Als de massa toeneemt wanneer de snelheid toeneemt, neemt de ruimtetijd buiging dus toe wanneer de snelheid toeneemt. Dit heeft nogal extreme gevolgen!
Dus wat zegt men hier over tijd en massa. Des te verder weg van de massa des te lichter de ruimte tijd kromming. Dus tijd is relatief voor ons hetzelfde, maar als je onze minuten vergelijkt, is mijn minuut voor jou een uur.
Wat ik dan denk. Hoe zit het met ruimte tijd kromming van een melkwegstelsel. Stel je eens voor wat een minuut buiten onze melkweg zou zijn in aardse tijd? Misschien wel 100.000 jaar.
Het universum wat wij dus beleven en zien, kan filosofisch dus 1 uurtje oud zijn. Alleen onze beleving van dat ene uurtje is inmiddels 14 miljard jaar.
Dus aardse tijd is een aards begrip. Ons melkwegstelsel kan dan slechts een opspattend vonkje zijn van een kampvuur wat onderweg naar beneden langzaam dooft.
De rijdende trein is in dit geval dan de levensduur van ons melkwegstelsel en de mate waarin in haar de tijd verstrijkt. We zitten erin, hoe komen we eruit is al eeuwen de vraag.
In een zwart gat is de ruimte tijd kromming zo heftig dat tijd daar stil lijkt te staan.
Dus wat is dan 5 jaar aardse tijd. Volgens het universum zijn wij net een uurtje om de hoek komen kijken.
Als je sterft zeggen ze, je leven vliegt in een seconde aan je voorbij. Hoe lang is een seconde in universele tijd? Time flies when youre having fun. Dat komt omdat als je lol hebt, je hersenen langzamer werken.
Heeeeeeee, dat is interessant. Dus onze beleving van tijd is ook belangrijk in hoe we de tijd ervaren.
En dan komen we inmiddels bij de kwantum technologie. Die zegt, is wat je ziet in de grens van je ooghoek ook de grens. 4 miljard mb per dag aan informatie wordt verwerkt door onze hersenen. Terwijl we maar in staat zijn om er 2000 te beleven. Waar is die andere 4 miljard dan voor nodig? Misschien wel om de omgeving te projecteren. Dus: We projecteren onze eigen matrix. En daar zit nu juist de clue. Als je in staat bent om dat concept te begrijpen en je visie een andere kant op te draaien, bereik je dus een staat van bewustzijn. Deze staat van bewustzijn zou best wel eens zijn piek kunnen bereiken op 2012, maar, dan is het weer tijdafhankelijk. Met dit nieuwe bewustzijn kun je dus creëren. En dat is nu precies wat de DARK side (geef het maar een naam) Banken, overheden etc, willen voorkomen.
Ze willen net dat je je eigen bewustzijn gaat veranderen. Dan realiseer je jezelf net als ik, en gister bij de wereld draait door zei henk te velde het ook zo mooi, JE HEBT ALS MENS GEEN RECHTEN EN PLICHTEN. Als je dat beseft, sta je buiten de box van de maatschappij. Dan worden hele andere zaken belangrijk. nl. Liefde en compassie voor je medemens. Oftewel, wie goed doet goed ontmoet.
Jarenlang bij mijn oma hing een bekend tegeltje aan de muur. Daar staat op.
Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is het leven goed
Waar men blij en ongedwongen
Alles voor elkander doet.
Welke dimensie bedoelen ze hiermee? Dimensie?, creëer als god op aarde en zorg dat we het goed hebben met elkaar. Ik doe dit al voor mijn buren en familie, als iedereen dit nu op fok ook doet, moet je eens zien hoe snel dit kan gaan.
WE zijn niet langer slaven, wij zijn vrije denkers. en naar mijn mening is 2012 de tijd daar om met zijn allen de handen in een te slaan en te zeggen, we pikken het niet langer. Ik wil ook dat mijn zoontje opgroeit in een wereld waar zijn ouders hard voor gewerkt hebben. Niet in de teringzooi die het nu dreigt te worden, maar zeg je een ding, Hij zal vrij zijn, in denken en doen.
Net als in de jaren 80 protesteren tegen de neutronenbom, waar is die guts gebleven, waar zijn die ballen, om eens een keer te zeggen, wij zijn het zat.
Dus 2012 staat voor mij in het teken van 1 bewustzijn, samenzijn, en werken aan ons geluk.