Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:20 schreef SwiffMeister het volgende:
Idd, lekker belangrijk of ik nu een student of een scholier ben.
Waar ik een grotere hekel aan heb is aan universitaire studenten die zeuren dat ze niet naar school, maar naar "de faculteit" gaan. En dat ik zoveel vakantie heb, om te benadrukken dat ze zelf geen vakantie hebben. Zeur daar niet over, je hebt er zelf voor gekozen om je vakantie's nu al op te geven, roep dan tegen je docenten, ofnee, professoren ofzo dat je meer vrije dagen wilt...
Al met al: lekker belangrijk in welk hokje je gegooid word, studenten en scholieren zijn bij mij 1 pot nat, en ik heb alleen een hekel aan die studenten/scholieren(whatever)verenigingen die zichzelf als "de elite" profieleren.
Sorry maar ik zeg nooit dat ik naar de faculteit ga. Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.
Alsof je zegt: "nou jongens, was gezellig, ik ga naar de villa"quote:Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.
Nee hoor, 'wat voor huis heb jij?' 'een villa'. Prima vergelijking derhalve.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Alsof je zegt: "nou jongens, was gezellig, ik ga naar de villa"Wat 'n kromme vergelijking.
Raaskal wat je wil vrolijke vriend, maar een feit is dat toch echt dat meer dan de helft van de HBO-instromers bij rechten afvalt. Veel bankdirecteuren, rechters en politici hebben toch echt rechten gestudeerd en geen HBO-opleiding gedaan, dus niveauverschil zal er zeker zijn, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven. Los daarvan staat de universiteit niet per definitie voor een hoger niveau van de te bestuderen stof, maar voor het zelf leren denken, zelf theorieën en hypotheses creëren en toetsen, en dieper ingaan op de achtergrond van je vakgebied. HBO is (met alle respect voor HBO en HBO-ers, ze zijn net zo hard nodig als WO-ers en MBO-ers) een praktijkschool, gericht op het voorbereiden op je toekomstige baan, en niet veel meer dan dat.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Altijd weer vermakelijk, die misplaatst arrogante rechten-studentjes. Rechten is één van de meest eenvoudige universitaire studies die je kunt volgen (samen met studies als communicatiewetenschap, talen en geschiedenis). Als je nou medicijnen, econometrie of technische natuurkunde studeerde, dan was je ook arrogant, maar dan had je tenminste nog recht van spreken. Rechten-studentjes die neerkijken op hbo'ers
![]()
![]()
.
Dat zijn wel studieverenigingen die je noemt heh, geen faculteiten.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.
Voor onze vrolijke vriend er over valt: alle rechters.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:57 schreef MadisonAve het volgende:
[..]
Raaskal wat je wil vrolijke vriend, maar een feit is dat toch echt dat meer dan de helft van de HBO-instromers bij rechten afvalt. Veel bankdirecteuren, rechters en politici hebben toch echt rechten gestudeerd en geen HBO-opleiding gedaan, dus niveauverschil zal er zeker zijn, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven. Los daarvan staat de universiteit niet per definitie voor een hoger niveau van de te bestuderen stof, maar voor het zelf leren denken, zelf theorieën en hypotheses creëren en toetsen, en dieper ingaan op de achtergrond van je vakgebied. HBO is (met alle respect voor HBO en HBO-ers, ze zijn net zo hard nodig als WO-ers en MBO-ers) een praktijkschool, gericht op het voorbereiden op je toekomstige baan, en niet veel meer dan dat.
Heb je gelijk in. Maar ik wilde slechts aangeven dat er meerdere faculteiten op de campus aanwezig zijn. Afgezien van het feit dat de eerste 2 letters al aangeven waar het over gaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:03 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zijn wel studieverenigingen die je noemt heh, geen faculteiten.
Ik zeg trouwens meestal "naar de uni".
Er is niets mis met de combinatie studeren+bierquote:Op woensdag 12 september 2007 12:38 schreef ELdudeness het volgende:
Het lijtk wel of alles om zuipen draait,
Maar pas op, sommige mensen zullen het niet snappenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:08 schreef ThE_ED het volgende:
Misschien moet ik mijn studenten-cartoons maar eens uit de kast halen en er echt iets tofs van maken.
'tis toch een eigen cultuurtje soms, zeker in wat studentikozere kringen.
Niet correct. Geschiedenis is juist een van de moeilijkere studies. Je moet er ontzettend veel voor kunnen. Niet enkel feitjes opdrammen, maar zoveel meer.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Altijd weer vermakelijk, die misplaatst arrogante rechten-studentjes. Rechten is één van de meest eenvoudige universitaire studies die je kunt volgen (samen met studies als communicatiewetenschap, talen en geschiedenis). Als je nou medicijnen, econometrie of technische natuurkunde studeerde, dan was je ook arrogant, maar dan had je tenminste nog recht van spreken. Rechten-studentjes die neerkijken op hbo'ers
![]()
![]()
.
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:28 schreef Ego8 het volgende:
[..]
Niet correct. Geschiedenis is juist een van de moeilijkere studies. Je moet er ontzettend veel voor kunnen. Niet enkel feitjes opdrammen, maar zoveel meer.
gevoelige snaar geraakt?quote:Op donderdag 13 september 2007 01:27 schreef MahirBurekovic het volgende:
waar slaat dit op?
Misschien moet ik er daar ook een over makenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:12 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Maar pas op, sommige mensen zullen het niet snappenEn dan weer studenten (dus WO ers) gaan bashen
_!
mhoaw, mijn faculteit heeft gewoon eigen gebouw, dat noem ik gewoon de faculteit.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Sorry maar ik zeg nooit dat ik naar de faculteit ga. Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.
Waarschijnlijk weet deze pipo niet het verschil tussen een uni en een faculteit
laat jezelf niet zo kennen man. Je leert niet voor een vak, je leert voor een kunde, en vandaaruit kan je doorgroeien in een vak.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:19 schreef Terecht het volgende:
Ga een echt vak leren man!
Oh, daar hebben we meneer "kankernikker".quote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Had ik 't tegen jou? Ik citeer je toch niet?
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we meneer "kankernikker".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |