abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 10:06:37 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_53115507
Vervolg van Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#34)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo\\\'s

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. Eind mei getrouwd, nu huis gekocht en druk met het huis. Laat de natuur zn gang gaan en bij niet zwanger worden, in 2008 weer naar de gyn.

Jaape
6 maanden Clomid 150mg, binnenkort LEO operatie

Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Madelieve:
1e ISCI juli 2007 mislukt.

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo\'s verdeeld over 2 rietjes. Nog 2 cryo pogingen voor de boeg (dus zonder punctie en hormonen e.d.) volgende week ongi (rond 3 augustus verwacht) 6 aug is de poli weer open dan meer duidelijkheid

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 05-11-2007 19:36:54 ]
Make love, not war ☮
  woensdag 12 september 2007 @ 10:07:03 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_53115514
Mijn laatste post:
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Jose81 het volgende:
Jammer weer Jaape... het zou leuk leuk voor je zijn als het gewoon raak is.

Het zusje van een oude vriendin van mij was vorig jaar zwanger. Na 6 maanden zette ze een levenloos kindje op de wereld. Nu was ze pas weer zwanger, is ze in augustus weer bevallen: ook dit kindje is veel te vroeg geboren: slechts 4 maanden oud... dus niet levensvatbaar.

Toen ik het hoorde was (heeeeel lullig van mezelf) mijn eerste reactie: 'zij ráákt tenminste zwanger'... waarop mijn gelijk reageerde met 'ja, maar zo is het ook niet leuk natuurlijk!'... ik voelde me echt zwaar lullig daarna... dat ik zo kon reageren had ik dus echt niet van mezelf verwacht... ik schaam me nu nog diep...

Wat moet zij door een hel gaan.. en nu dus al voor de tweede keer... heftig hoor...
Ik hoorde net een zelfde soort verhaal van mn collega.... echt heftig.

Gisteren kwamen mn broertje en schoonzusje vertellen dat mn schoonzusje weer zwanger is, van de 2e. Ze vonden het erg vervelend voor mij en ik moest idd ook even slikken. Maar ben voor hen wel blij. Krijg in januari een neefje/nichtje (Peacemans zusje is ook zwanger) en in mei weer. Ik vind het moment dat ze het vertellen altijd zó vreselijk en zit ik even met mn mond vol tanden.

Voor iedereen hier een dikke knuffel Ik lees wel met jullie mee hoor
Make love, not war ☮
pi_53115612
Heftige verhalen inderdaad. Maar wees niet te streng voor jezelf Jose als je zulke gedachten of gevoelens in eerste instantie hebt. Probeer ze alleen niet te laten overheersen, want uiteraard heeft zij ook een erg groot verdriet. Wij zijn hier allemaal misschien erg bezig met zwanger worden, maar mochten we dat ooit worden, dan zijn we er nog niet. Sterker nog: dan begint het allemaal pas.

voor iedereen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 september 2007 @ 10:16:47 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53115704
Jose, ik kan me voorstellen dat je schrok, maar aan de andere kant... ik kan het me wel voorstellen. Zij kent iig een heel klein stukje van het verhaal nu, hoe triest het ook afloopt...

Diaan ook voor jou even slikken, kan ik me wel voorstellen.
pi_53117259
Wat een tegenvallers las ik. Hoop dat ik in dit topic goed nieuws mag horen.

Ik weet niet of ik zal blijven posten hier. Het gaat niet goed na de miskraam. Steeds bloedingen. Nu heb ik al een tijdje buikpijn, maar begon erger en erger te worden na de miskraam. Na een week bloedvrij te zijn (zeg maar) Begon het bloeden weer. Moet donderdag een uitstrijkje laten maken. En zal wel doorgestuurd worden. Wanneer het uitstrijkje niet goed uit zal vallen, zal ik denk ik niet meer posten voor mezelf. Dan leggen wij onze droom naast ons neer. Maar eerst maar eens afwachten.

Blijf hopen voor jullie
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 12 september 2007 @ 11:34:49 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53117335
Dat is ook schrikken paddy!
Kan het niet zo zijn dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is/was na de miskraam? Of hebben ze daar wel naar gekeken?
pi_53119481
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is ook schrikken paddy!
Kan het niet zo zijn dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is/was na de miskraam? Of hebben ze daar wel naar gekeken?
Ze hebben gekeken met de laatste echo, maar toen bleek dat het vruchtje weg was. Nu gaan ze zeker het uitstrijkje doen, maar de assistent van de huisarts zei dat ik er ook vanuit moest gaan dat ik naar het ziekenhuis zou moeten om inderdaad te kijken of ook dat een oorzaak kan zijn (dat dus de echo misschien niet alles zag) Normaal doen ze dit bij de vroedvrouw. We zien het wel. Eigenlijk ben ik wel blij dat ze het uitstrijkje gaan doen, want had al maanden buikpijn. Al voordat ik wist dat ik zwanger was. Ook al vaker wat bruine vloeiingen, maar hoorde dat dit ook kon liggen aan de eisprong, dus dacht er verder niet bij na.

Nu maar gewoon even afwachten..en ja, uiteraard ben ik een beetje ongerust, maar nog niet wanhopig. De uitslag zou (wat ik ervan kan vinden) ongeveer twee weken duren. Ben dus niet bang voor het uitstrijkje op zich, maar meer voor de uitslag. Hoop inderdaad dat het niet meer is dan dat ze zich met de laatste echo hebben vergist en dat er toch nog iets achtergebleven. Afwachten dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_53119883
paddy

Gisteren bleek dat de wachttijd voor IUI wel een maand of 4 is, en dat hoogste urgentie (ivm leeftijd) toch nog wel een paar weken op zich kan laten wachten. 1 a 2 cycli waarin dus niets gebeurt. Dat leek me zonde, zowel omdat ik natuurlijk de jongste niet meer ben en iedere cyclus wat mij betreft telt, maar ook omdat ik net de HSG heb gehad en ik die bijwerking (iets verhoogde vruchtbaarheid) wel wil gebruiken

Aangezien er vrijdag bloed geprikt was voor progesteron (controleren of de clomid zijn werk had gedaan) en ik die uitslag graag wilde, had ik vanochtend een belafspraak met de gyn. De uitslag was goed (waarde 39!). Ik heb toen meteen gevraagd of zij het ok vinden als ik in de wachttijd tot de IUI clomimd blijf slikken om de ovulatie op gang te houden en zelf nog een kansje te hebben op een zwangerschap....en dat vond ze een uitstekend idee! Het recept ligt klaar, controle op dag 25 en blijven temperaturen, maar dat doe ik allemaal graag

Dus nu even 1 of twee maanden met clomid thuis klussen voel me ineens bijna normaal
  woensdag 12 september 2007 @ 13:37:19 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53119955
Dat is idd wel fijn dan Miss_Sly, anders staat het weer even zo stil. En wie weet helpt die HSG net even dat beetje meer.
Spannend!
pi_53120784
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef miss_sly het volgende:
paddy

Gisteren bleek dat de wachttijd voor IUI wel een maand of 4 is, en dat hoogste urgentie (ivm leeftijd) toch nog wel een paar weken op zich kan laten wachten. 1 a 2 cycli waarin dus niets gebeurt. Dat leek me zonde, zowel omdat ik natuurlijk de jongste niet meer ben en iedere cyclus wat mij betreft telt, maar ook omdat ik net de HSG heb gehad en ik die bijwerking (iets verhoogde vruchtbaarheid) wel wil gebruiken

Aangezien er vrijdag bloed geprikt was voor progesteron (controleren of de clomid zijn werk had gedaan) en ik die uitslag graag wilde, had ik vanochtend een belafspraak met de gyn. De uitslag was goed (waarde 39!). Ik heb toen meteen gevraagd of zij het ok vinden als ik in de wachttijd tot de IUI clomimd blijf slikken om de ovulatie op gang te houden en zelf nog een kansje te hebben op een zwangerschap....en dat vond ze een uitstekend idee! Het recept ligt klaar, controle op dag 25 en blijven temperaturen, maar dat doe ik allemaal graag

Dus nu even 1 of twee maanden met clomid thuis klussen voel me ineens bijna normaal
Wow! En nu maar hopen dat het resultaat heeft
Jullie zijn meer normaal dan veel mensen hoor
pi_53142837
He, Miss_Sly, ook al zo'n mooie progesteron score! Goed zo! Fijn dat de clomid zo goed haar werk doet... en inderdaad fijn dat je daar nu mee door mag gaan... het zou toch helemaal super zijn als Clomid alleen al voldoende voor je is? Ik ga voor je duimen!

Hier inmiddels weer bijna ongesteld... is niet erg, want ik heb anti-biotica gehad afgelopen maand (had voor de derde keer sinds Clomid blaasontsteking... toch heeft het -gelukkig- geen verband met elkaar, 't is gewoon 'domme pech'), dus ik mocht ook niet zwanger zijn.

Wel klote hoor, ik slik nu Clomid sinds april, en dus 3 keer -steeds om de maand- een kuur anti-biotica.... tja, zo schiet het ook niet echt op natuurlijk...

Vanmiddag even langs de apotheek, nieuwe Clomid vragen.. ben benieuwd of ik het mee krijg, want ik heb nog een herhalingsrecept van mijn vorige apotheek... maar natuurlijk niet van die nieuwe. Ik neem aan dat het ook wel in de computer zal staan, dus het komt vast goed...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_53163683
Ik zit op dag 33 van mijn cyclus, temp nog steeds hoog. Op dag 17 had ik in mijn temperatuurcurve een dip. Is de dip nu de ovulatie, of is die later of eerder? Wanneer zit je nu daadwerkelijk 14 dagen na je ovulatie?

Jose, nog gelukt met de clomid?

NieTTus, hoe is het met jou, meisje?
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:55:12 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53164112
paddy, twee jaar geleden heb ik ook heel lang met een niet volledige miskraam gelopen en zat bijna wekelijks in het ziekenhuis. Continue licht bloedverlies, maar op de echo leek het gewoon alsof het vruchtje helemaal weg was. Wij hebben toen in eerste instantie een primolut-kuur gedaan, dit ruimt de baarmoeder best rigoreus op. Alleen bleek dit niet afdoende, en uiteindelijk ben ik gecurreteerd. Van te voren hadden ze even met een cameraatje gekeken en er bleek idd nog een klein restje te zitten wat de ellende veroorzaakte. Begin juli had ik de mk en eind oktober pas de curretage.
Ik vind jouw verhaal erg op het mijne lijken, en zou als ik jou was de optie zeker niet uitvlakken.

miss_sly, ik zou zegen dat je in de nacht van dag 17/18 je eisprong hebt. Volgens mij is de temperatuurdip zo'n 24 uur voor je eisprong (maar weet ik niet zeker). Dus dan is 14 dagen later 31/32 dagen.

Jose, dat schiet ook niet op zeg, steeds die blaasontstekingen tussendoor Hopelijk ben je er nu vanaf.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:58:06 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53165202
Miss_Sly, ik dacht juist begrepen te hebben dat de dip net na de eisprong komt. Dat het temperaturen dus puur voor het inzicht is, dat als je perse op je eisprong wil vrijen dat je dan beter ovulatietesten kon gebruiken.
Maar goed, als je ergens tussen 16-17-18e hebt gevreeen heb je een goeie kans.
pi_53165656
OK, ik heb zelf even gezocht op Google en de temperatuurstijging geeft aan dat er een ovulatie is geweest.
Volgens mij hebben we op de juiste momenten gevreeen.
Ik kan maar niet besluiten of en wanneer te testen. Ik begrijp nu pas hoe de dames in het 2e streepje zich iedere maand moeten voelen. Dat is ook helemaal niet leuk

Ik heb wat krampjes zo nu en dan, dus eigenlijk verwacht ik ook wel een menstruatie. Maar dag 33 is wel al redelijk laat en de temp was nog hoog...

Ach, morgenochtend eerst even tempen, en dan maar weer verder twijfelen over een test
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:49:11 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53166327
Ga ik je nog makkelijker maken...
Ik voelde ook steeds krampjes en verwachtte ook echt wel een menstruatie. Tot die na 2-3 dagen er nog niet was en toen bleek het gewoon een zwangerschaps-teken te zijn.

Sterkte met afwachten... het is idd tamelijk zenuwslopend!
Ik ga voor je duimen hoor!
pi_53166607
Krampjes betekenen een aankomende menstruatie...echt, dat moet, geen andere opties mogelijk

Anders wordt mijn twijfel alleen nog maar groter en ik word al gek van mezelf
Ow ja, de hoge progesteronwaarde is ook wel weer hoopgevend
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:03:31 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53166675
Dan zeg ik gewoon niks meer en doe ik even voor de goede hoop en goede moed!

pi_53167478
Ik voelde me ook niet echt jofel voordat mijn NOD was. Ik dacht echt dat de poging was mislukt omdat ik best wel krampen had... tegendeel bleek waar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53168326
Kom ook maar weer eens aanwaaien!!

Miss_Sly
Ik zeg gewoon helemaal niks, vind je dat goed Ik doe alleen maar even zo: (en jompel vrolijk mee)

Ik ben er weer! Heb 2 zeer drukke, maar onwijs leuke weken achter de rug! Vandaag lekker vrij, sinds 1 sept werk ik 36 uur, dus 1 dag in de 2 dagen vrij Heerlijkheid

Vanmorgen voor folikelmeting geweest (deze ronde dus maar weer gestart) en er was al wel wat activiteit! Maar nog geen ei die verder gaat, maar zit pas op CD 9. Maandag dus nog een meting en dan mag ik met de ovulatietesten gaan starten! Maf allemaal zo, zonder hormonen en straks ook zonder punctie.. Alleen de terugplaatsing (mits de emmy's goed ontdooien...) Ik ben zo benieuwd hoe mijn lichaam het doet!

Wel zijn aan beide kanten mijn eileiders weer met vocht gevulde dingen. Mijn eileiders zijn destijds opengesneden, maar omdat ze vast zaken aan eierstok, kon hij hem niet in zijn geheel verwijderen. Er was een kans dat de delen weer aan elkaar gaan zitten, en weer opzwellen. En dat is dus ook weer zo. Gelukkig zitten er clips op, dus het vocht kan geen kant op. Maar balen is het wel (je hoopt toch dat het wegblijft, en ja ik heb er wel een beetje last van, das ook niet leuk)

Slaapmeisje, ik zag vandaag bij de poli jullie kaartje van Milo hangen! ik was er gewoon door ontroerd, dat jullie ertussen hangen
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:41:22 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53169206
NieTTus!
Spannend hoor, deze keer!
Balen dat er toch weer vocht zit. Kunnen/moeten/gaan ze dat nog een keertje weghalen weer?
pi_53191027

Wij denken hier een plusje te zien...maar ik wil graag een second opinion, kan het gewoon niet geloven!
  zaterdag 15 september 2007 @ 07:51:37 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53191033
Ik denk het ook te zien zie het ook! Geweldig!!!!!

ECHT!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 15 september 2007 @ 07:51:49 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53191034
Gefeliciteerd, joh!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53191067
Ja he, hij is wel echt he?
Het is zo ongelofelijk lijkt haast te gemakkelijk om zomaar een plusje te plassen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')