abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 21:56:37 #1
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51944225
Vervolg van Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#33)

Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "probere zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. Eind mei getrouwd en binnenkort weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Madelieve:
Juli 2007 begonnen met 1e ISCI-poging

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes. Nog 2 cryo pogingen voor de boeg (dus zonder punctie en hormonen e.d.) volgende week ongi (rond 3 augustus verwacht) 6 aug is de poli weer open dan meer duidelijkheid

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 30-07-2007 10:13:59 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 21:58:07 #2
61800 Rottdog
pi_51944272
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Madelieve het volgende:
Yep, ik heb vorig jaar ook met ovulatietesten gewerkt, vond de digitale van Clear Blue ook het handigst en het gezelligst ivm de vrolijke die je krijgt als je vruchtbaar bent maar ook behoorlijk kostbaar en aangezien ik een vrij late eisprong had heb ik er redelijk wat gebruikt.
Ik heb ook van die hele goedkope gebruikt, besteld via een website die meen ik Babybrabbel heet maar die vond ik niet altijd even duidelijk.

Tico, auw dat is dus bijna 2000 euro zeg! Maar gelukkig wel met succes anders was het helemaal zuur geweest... Hoewel dit al niet goedkoop is heb ik begrepen dat je voor het adopteren van een kindje op zo'n 20-25.000 euro moet rekenen aan kosten! Daar vraag ik me helemaal van af hoe mensen dat kunnen ophoesten...

Vanmorgen bij het AMC geweest om na 6 dagen Puregon te kijken wat het resultaat was. Gelukkig zaten er aan beide kanten extra eitjes, dus dat vond ik al positief, betekent dat er iig iets gebeurt. Ze zijn nu alleen nog erg klein (onder de 10 mm) dus ze kon er nog niet heel veel over zeggen, woensdag terugkomen...
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef Madelieve het volgende:
Lees nu jouw berichtje Rottdog, je zit dus vandaag op dag 36? Heb je nog getemperatuurd vanmorgen?
  zondag 29 juli 2007 @ 22:00:46 #3
61800 Rottdog
pi_51944334
Had echt geen idee meer hoe het allemaal zit met de dames in de OP hopelijk zo goed bijgewerkt en anders wil 1 van onze mods het vast wel veranderen

Vanmorgen idd nog getempd en die ligt 36.7 zelfde als gister.
pi_51944732
NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes. Nog 2 cryo pogingen voor de boeg (dus zonder punctie en hormonen e.d.) volgende week ongi (rond 3 augustus verwacht) 6 aug is de poli weer open dan meer duidelijkheid

Mag bovenstaande in de op??? Dank jullie!!

Tico, ik moet toch maar eens informeren bij mijn verzekering hoe het nou zit. Als ik jou zo hoor! 650 per cryo poging!!! Hoe durven ze!! Echt elke trieste lui die zomaar zwanger kunnen worden mogen zomaar kids krijgen.. IVF lijkt alleen maar voor de rijke lui weggelegd idd!!

Ik ben echt best zenuwachtig. Wil er deze keer echt niets van hopen, maar dat doe je toch!!
Ben zo benieuwd!!

Rottdog, klote zeg. Kan me voorstellen dat je je weer niets bij ons kunt voorstellen. Ik heb dat ook bij jou. Maar denk wel aan jou hoor ondanks dat dat ver van mijn bed show is

Madelieve,wauw!! Ondanks dat ze nog onder de 10 cm zitten, er groeit wat
Waarschijnlijk voelt dat voor jou nog als weinig, maar het feit dat het groeit! Chapeau! (ik baalde ook ,maar er zijn ook mensen bij wie het helemaal niet groeit... Dus houdt moed!!!!)

Toi toi toi!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  zondag 29 juli 2007 @ 22:37:10 #5
61800 Rottdog
pi_51945458
Dat is dus ook bij mij het moeilijkst gun het jullie van harte maar kan er gewoon niet over meepraten. Jullie verhalen zijn voor mij echt de ver van mijn bed show maar bewondering voor jullie moed en geduld absoluut.
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:37:51 #6
5428 crew  miss_sly
pi_51945483
Ik hoef niet in de lijst, post wel gewoon mee

Rottdog, wat naar zo he? je wilt niet denken dat het wel eens zo zou kunnen zijn, maar dat is zooo moelijk...sterkte en ik hoop dat er gauw een eind komt aan die onduidelijkheid en onzekerheid!

Madelieve, goed dat er hard gewerkt wordt in je lichaam! Ze groeien misschien niet snel, maar ze zijn hard bezig! Hopen dat het er woensdag nog weer wat beter uitziet!

NieTTus, natuurlijk hoop je! En ik hoop met je mee! Fijn iig dat het zonder hormonen kan, en ik hoop zo dat dat precies is wat je lichaam nodig heeft

Hier nog steeds niets, ik wacht gewoon verder af
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51946889
Hoi Niettus, ik baalde niet hoor, was juist opgelucht dat er inderdaad iets groeit want had ook al doembeelden dat mijn lichaam helemaal niet zou reageren op de Puregon! Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat de stand van zaken is woensdag maar wacht geduldig af...

Weet je Rottdog, ik vind waar we nu zelf mee bezig zijn soms de ver van mijn bed show.... het idee dat het ons een beetje overkomt hoewel we er uiteindelijk natuurlijk wel heel bewust voor gekozen hebben.
Komt misschien ook omdat de meeste mensen die met ISCI starten dan op dat moment al vrij lang bezig zijn met hun kinderwens en dat is bij ons eigenlijk niet zo het geval.....toen we het besluit hadden genomen dat we echt graag kindjes wilden zaten we gelijk in de medische molen en het was ook al snel helder dat we in de categorie ISCI vielen. Qua "tijd" zou ik misschien beter horen in het gewone " Wachten op het tweede streepje" topic maar omdat men daar neem ik aan niet zo thuis is in alle medische termen ben ik hier gaan posten....
pi_51946928
O ja, mag ik misschien ook in de OP?

Madelieve: juli 2007 begonnen met 1e ISCI-poging

Dank!
pi_51952717
Madelieve ik heb hetzelfde gehad hoor! Ik weet al wel heel lang dat áls ik kindjes wilde, dit via het ziekenhuis/IVF zou gaan. Toen wij eenmaal de knoop doorhakte om te gaan voor kindjes, kon ik gelijk op voor de eerste IVF poging. Als je eenmaal in de poging zit, dan ga je (helaas) snel genoeg meedraaien in de termen.

Het is hier dus ook niet de frustratie qua tijd, maar meer dat het echt afhankelijk is van het ziekenhuis e.d. Op een normale manier zwanger worden is bij mij gewoon écht onmogelijk, dus al je hoop ligt echt op de behandelingen..

Rottdog dat is toch niet erg! Eigenlijk maar gelukkig!!

Uiteindelijk zitten we hier allemaal met hetzelfde doel!!

[ Bericht 1% gewijzigd door NieTTus op 30-07-2007 11:01:48 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 10:15:54 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51953160
Madelieve, je staat erbij hoor!

Dat lijkt me idd best een rare gewaarwording. Zoals jij zegt NieTTus, al je hoop licht op de behandelingen. Anderen hebben al jaren van pogingen en kansen (al dan niet tevergeefs) achter de rug. Voor mensen zoals jullie heb je echt maar die paar kansen van de IVF of ICSI.
  maandag 30 juli 2007 @ 10:30:44 #11
61800 Rottdog
pi_51953491
Hier is de ongesteldheid doorgebroken en hoe maar das bijzaak op naar de volgende ronde.

Zou ik ook hier gelijk gaan posten dan in het tweede streepje je bent toch zeg een grote stap verder.
pi_51954284
Verdomme Rottdog piepzooi!
Sterkte
  maandag 30 juli 2007 @ 11:04:25 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51954310
Rottdog...
pi_51954921
Rottdog.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:11:38 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51956088
Rottdog
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 30 juli 2007 @ 12:58:43 #16
61800 Rottdog
pi_51957339
Dames ik vind jullie erg lief
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:16:15 #17
5428 crew  miss_sly
pi_51957824
He, Rottdog, wat rot
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:41:05 #18
5428 crew  miss_sly
pi_51958544
Ik vraag me wel eens af: als dit allemaal achter de rug is en je bent zwanger of zelfs al bevallen, vergeet je dit dan snel? Al deze onzekerheid, verdriet, de vraag of het ooit goedkomt? Is het vasthouden van je kind voldoende om dit alles volledig af te kunnen sluiten? Of blijven er toch littekens over?
  maandag 30 juli 2007 @ 13:44:57 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51958632
Dat is idd wel een goeie vraag miss_sly.
Ik weet iig wel van mezelf dat ik in het begin even moeite had om even mijn draai weer te vinden omdat ik mezelf toch wel een klein beetje aan het afschermen was van al het baby- en kindergeweld dat je op sommige verjaardagen tegen kwam.
En bij bijvoorbeeld vriendinnen, ik merkte dat ik me toch een beetje afzijdig had gehouden een tijdje en dat ik het lastig vond om mijn eigen plekkie weer te vinden.
Had zo lang die 'ik wil het even allemaal niet meer horen' houding en die kon ik ineens laten varen, maar dat koste wat moeite zo af en toe. Had nog steeds last van dat 'zij wel' terwijl ik dan een kwartiertje later dacht 'Zij wel? Zij ook bedoel je!'.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van degenen die idd jaren bezig zijn geweest met allerlei zware behandelingen enzo.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:49:34 #20
5428 crew  miss_sly
pi_51958750
Dat afzijdig houden en "zij wel"gevoel heb ik gelukkig al niet meer, dat heb ik een aantal jaren geleden gelukkig al kunnen verwerken.
Maar verdriet natuurlijk wel, alle ellende van de onderzoeken, de angst om aan te komen van de hormonen en het ook daadwerkelijk aankomen, jezelf te verliezen in de hormoonstormen die door je lichaam gieren en jezelf zien en horen als dat vervelende mens maar er geen rem op kunnen zetten...

Vraag me af of dat in een klap (of iig in korte tijd) allemaal vage herinneringen worden als het resultaat behaald is, om het even klinisch te zeggen
  maandag 30 juli 2007 @ 13:52:53 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51958805
Ik vind het zwanger zijn toch nog heel onwerkelijk. Ik loop nog dagelijks naar het toilet omdat ik denk dat ik wat voel lopen. Verder weet ik ook dat onze relatie behoorlijk wat te verduren heeft gehad. Ik denk echt dat we een paar flinke knauwen hebben gehad. Het verplicht sexen in het begin, en daarna veel/vaak onderzoeken in het ziekenhuis, hormonentroep je lichaam in doet absoluut geen goed voor je sexleven.

In mijn familie is er 1 stel dat ook ivf gedaan heeft. Ook zij vertelde dat de relatie een flinke deuk kan oplopen en dat het voor hun toch een poosje heeft geduurd voordat alles weer "normaal" was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 16:44:12 #22
5428 crew  miss_sly
pi_51963410
De relatie heeft zeker ook wat te verduren. In mijn huidige relatie merk ik dat gelukkig nog niet echt, omdat ik zelf stabieler in de relatie zit en in het mmm-gebeuren sta, maar ik heb natuurlijk nog geen hormonen gebruikt

De relatie die ik destijds had, zou toch wel stukgelopen zijn, maar dat hele mmm-gebeuren heeft er wel een grote bijdrage aan gehad dat het toen is misgelopen.

Maar wordt alles wel weer "normaal"? Mijn beste vriendinnetje zegt dat een kind, hoe blij ze er ook mee zijn, toch ook wel kan zorgen voor wat uit elkaar groeien van de partners. En mijn zusje heeft dat ook wel eens gezegd. En beide zijn gevallen die de mmm nodig hebben gehad, dus voor hen was het ook niet iets vanzelfsprekends, voor zover het dat ooit voor iemand is, natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 30-07-2007 16:49:32 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 16:55:31 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963735
"normaal" is een relatief begrip...

Kijk het wordt nooit zoals het was, want er is dan een kindje. Dus ook dat kan weer voor spanningen zorgen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat na de bevalling, of je dan alle mmm ellende snel vergeet. Ik weet dan Slaapmeisje soms nog steeds bang is dat Milo van haar wordt afgepakt.... Ik denk dat de hele molen wel sporen achterlaat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:15:09 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52002353
Vanavond op de EO: De verandering, over een (onvervulde) kinderwens en het effect daarvan op je relatie.

info
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52008954
-edit- Foutje
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')