abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:53:00 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52681614
Even een dikke kus voor iedereen hier.
Heb net even bijgelezen hier na een hele drukke week zonder echte FOK-tijd.

Fijn dat het meegevallen is Miss_Sly!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:56:52 #252
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52751886
Zat net is te neuzen in het Z&G topic normaal kan ik daar rustig lezen maar vandaag liepen de tranen over mijn wangen ben jalours niets meer niets minder. Niet dat ik het de mensen niet gun maar wil nu ook wel eens hoor. Waar blijft mijn brusje voor Zoë wil ook zulke felicitaties maar het is gewoon nog niet zover moeten gewoon geduld hebben

zo dat moest me toch even van mijn hart

Zitten hier morgen alweer op dag 30 nog een week en we zijn op de hoogte van de zaken. Worden we ongesteld of niet pffffff nog wel een heeeeeeeellleeeee week
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:11:49 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52752131
Och lieve Rottdog...
Het is natuurlijk ook gewoon super rot als anderen (ogenschijnlijk) zonder problemen 2e kindjes maken en krijgen en het bij jullie gewoon niet lukt... Als ik toch eens een toverstafje had...

*knuffel geeft...
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:16:20 #254
5428 crew  miss_sly
pi_52752220
Och, Rottdog toch
Je mag best je dipje hebben en even heel erg jaloers zijn. Dat is toch alleen maar menselijk? Het is ook zo moeilijk, als je zo graag wilt en je ziet anderen wel dat mooie, grote nieuws melden. Hopelijk lukt het bij jullie ook snel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_52757660
Ach Rottdog

Herken het zeer, ik vind het ook even niet leuk. Ben gewoon stik- en stikjaloers. ( )
Variety is the spice of life
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:29:16 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52759085
och Rottdog
Ook voor mij heel herkenbaar. En natuurlijk mag je jaloers zijn! Zolang je het een ander niet misgunt is er niks aan de hand en is het eigenlijk alleen maar gezond. Leuk wordt 't alleen niet

Ik hoop echt dat Zoe snel een broertje of zusje krijgt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:09 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52759339
Het is ook echt wel een enorme regen van zwangerschappen nu!
Ik herken het ook hoor Rottdog! Ik kon er soms ook echt niet tegen. Het is iedereen gegund, maar wanneer ik (jij) nou eens?

pi_52759554
Rottdog ik denk dat iedereen die hier in dit topic (ge)post (heeft) dat gevoel wel kent. Je wilt iets zo graag en keer op keer heb je weer die maandelijkse ellende genaamd ongesteldheid en dan komen er anderen die haast spontaan in 1 keer zwanger worden van nummer 1 etc. Het meest irritante is dan wanneer je al een kind hebt (tenminste vond ik) en je weet dat je lichaam het kan, je bent zwanger geweest, je hebt een kind rond lopen en dan wil het maar niet lukken. Je mag gerust jaloers zijn en soms dan zitten de tranen inderdaad behoorlijk hoog, heel normaal. Ik hoop dat jij ook (en de andere dames) heel snel dit topic kunnen verlaten met een 2e streepje.
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:33:08 #259
5428 crew  miss_sly
pi_52762286
Ik kan me voorstellen dat het heel irritant moet voelen als je al een kind hebt en weet dat je lichaam het eens kon, dus waarom dan nu niet meer! Van de andere kant (en dit zal wel tegen het zere been zijn, maar zo is het niet bedoeld) heb je een kind, dat is al een geweldig geschenk.

Ach, het blijft gewoon lastig. Het is de gewoonste zaak van de wereld, er lopen immers 6 miljard mensen rond, en toch is het iedere keer op nieuw weer een wonder, voor de 1e, 2e, 3e, 8e keer!
pi_52762993
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:33 schreef miss_sly het volgende:
Van de andere kant (en dit zal wel tegen het zere been zijn, maar zo is het niet bedoeld) heb je een kind, dat is al een geweldig geschenk.
Niet tegen mijn been hoor
Jazeker heb ik een kind en ik ben er zoooo megablij mee. Maar ze is er niet zonder slag en stoot gekomen (ik lees niet voor niets mee in dit topic). Ik heb maar 1 woord nodig om te begrijpen hoe het allemaal voelt. Aaah de pijn en het verdriet, de oneerlijkheid.

Helemaal op de valreep, bij de allerlaatste poging is het gelukt. Wat dus wel inhoudt dat het op, uit en klaar is. Bovendien ben ik 41. Er komt geen brusje meer. (Gek genoeg wilde ik die eerst ook niet, want ik had een kind. En toch gaat het weer opnieuw knagen. Had ik nooit gedacht, heb mensen zelfs voor gek verklaard en toch gebeurde het. Raar he?)
Variety is the spice of life
pi_52763233
Hoi, ik meld me ook even aan het front. Met mij alles goed. Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden! Ik voelde me donderdagavond en vrijdag overdag ok maar toen ik vrijdag thuiskwam was ik ineens vreselijk moe en wilde echt in bed onder de dekens kruipen, met het gevoel "laat mij hier maar even liggen een weekend". Veel mensen wisten ook dat we bezig waren met ISCI dus gevolg is ook dat je die allemaal moet melden dat het niet gelukt en dat vond ik geestelijk zeg maar erg vermoeiend. Zaterdag toen ik wakker werd was het zulk lekker weer dat ik helemaal nieuwe energie kreeg. Ik hoorde onze nieuwe bovenburen druk bezig met verven en klussen en kreeg zelf ook ineens zin om wat te gaan doen in huis. Lief uit bed getrommeld en verf gehaald om een muur waarvan ik de kleur al tijden zat was te gaan verven. Vond ik therapeutisch wel verantwoord.
's Avonds bij vrienden gegeten, was erg gezellig, en zondag met ex-collega's uit eten geweest en dat was ook een hele leuke avond.

Ik ben er wel blij om dat ik nu geen hormonen meer binnen krijg want ik voel me echt 100% energieker! Op 4 september belt het AMC om een afspraak te maken dus dat gaat niet zo snel. Ik ga ervan uit dat we in oktober met de volgende poging gaan beginnen.

Miss Sly, fijn dat de foto meeviel!

Rottdog, snap het gevoel heel goed, ik heb het nog niet maar ben dan ook nog niet zo lang bezig. Ik heb wel het gevoel dat ik nog niet in de andere OUD-topic hoor, dat ik alleen hier mag posten totdat ik zwanger ben... weet dat het nergens op slaat maar zo voelt het een beetje...
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:06:14 #262
5428 crew  miss_sly
pi_52763353
Ik wilde met mijn opmerking ook helemaal geen gradaties maken in verdriet. Verdriet is verdriet, en als je een kind wilt en het lukt niet, is dat verdrietig. Of dat nu het eerste, tweede, derde, etc kind is.

Ik viel eigenlijk over de opmerking "het irritantste" maar ik denk dat ik zelf niet goed begrijpend gelezen heb

Ik snap het ook maar al te goed. Alleen hier is nog de vraag of het uberhaupt gaat lukken. Ik ben bijna 39, dus heel veel kansen heb ik ook niet meer. De kans dat het op, uit en klaar is en dat er geen kind komt, is heel realistisch hier. Ik denk dat ik daar mee kan leven, maar dat wil niet zeggen dat het niet confronterend dichtbij komt en ik de mogelijkheid dat ik de definitieve rouwperiode in zal gaan niet mag uitsluiten.

En hoewel ik oprecht meeleef met jullie verdriet, denk ik dat er stiekem toch wel weer wat mensen jaloers zijn op jullie, omdat jullie dan toch iig een kind hebben!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:46:29 #263
61800 Rottdog
pi_52766706
Dames echt vindt jullie allemaal toppertjes

Voel me gewoon de laatste dagen vaag, jankerig en hormonaal

Van Zoë ben ik trouwens wel spontaan zwanger geworden had ik ook een betrouwbare cyclus (standaart 28 dg) alleen na mijn zwangerschap is mijn cyclus nooit meer geweest zoals hij daarvoor was.

Miss_sly tuurlijk is het tel je zegeningen, wees gelukkig met wat je hebt en toch is die hunkering naar een tweede net zo groot als de hunkering naar mijn eerste.

Iemand een zwangerschap misgunnen dat nooit het is toch wel 1 van de geweldigste dingen die je als vrouw zijnde mee kan maken.

Madelieve

Echt dames dat dit topic ooit is opgedoekt kan worden daar duim ik voor.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:32:37 #264
61800 Rottdog
pi_52775952
Hier ben ik weer, vanmorgen werd het me duidelijk waar het jankerige weg kwam gewoon ordinair pms ik ben dus ongesteld geworden. Aan mijn temp curve was het wel duidelijk temp ging hard omlaag maar had ze eigenlijk pas over een week verwacht. De vorige cyclus duurde nl 37 dagen en deze dus 30 verwarring alom maar beter te vroeg dan te laat.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:48:23 #265
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_52776383
Even een dikke knuffel voor Rottdog En idd beter te vroeg dan te laat. Dat geeft zoveel hoop.
Make love, not war ☮
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:16:54 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52777068
Rottdog
pi_52779236
Ik denk dat de clomid toch niet echt goed zijn werk gedaan heeft
Ik had wel een net dipje in de temperatuur naar 36,2, maar hij gaat nu niet omhoog. Hij blijft steken op gemiddeld 36,5. Even afwachten wat ze volgende week op de controle te zeggen hebben, maar ik vrees dat ik toch de hogere dosering zal krijgen.

Goed nieuws van een vriendinnetje: ze waren ook al een tijdje bezig en nu is ze zwanger! Ben zo blij voor ze
pi_52802068
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 02:25 schreef Synthesist het volgende:
Als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat..

Mongooltjes, klompvoeten, kinderen met Spina bifida of 12 vingers en tenen... het komt veel vaker voor bij koppels die ondanks onvruchtbaarheid percé een kind moeten hebben.

is het misschien maar beter om tot de conclusie te komen dat de natuur gerespecteerd moet worden. IVF, hormoon middelen en andere poespas is gewoon onnatuurlijk en zorgt voor een degeneratie van het DNA van het nageslacht. Op den duur is dat zeer schadelijk voor het gehele menselijke ras. Er is een reden dat je niet zwanger mag worden, dat is de wil van de natuur. Het mocht niet zo zijn, ga niet voor god spelen.

Wat is het überhaupt al een oeverloos gezeur over kinderen... alles om maar zwanger te worden. Is zo'n jengelende poepmachine dan écht zo belangrijk voor vrouwen.
Als je even de zoekfunctie gebruikt, kun je hierover in diverse fora een interessante discussie vinden. Wellicht is het leuk voor je om daar te discussieren. Ik, en ik denk de andere dames in dit topic eveneens, heb er geen zin in of behoefte aan hierover met je een discussie te starten.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 07:53:28 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52802236
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 02:25 schreef Synthesist het volgende:
Als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat..

Mongooltjes, klompvoeten, kinderen met Spina bifida of 12 vingers en tenen... het komt veel vaker voor bij koppels die ondanks onvruchtbaarheid percé een kind moeten hebben.

is het misschien maar beter om tot de conclusie te komen dat de natuur gerespecteerd moet worden. IVF, hormoon middelen en andere poespas is gewoon onnatuurlijk en zorgt voor een degeneratie van het DNA van het nageslacht. Op den duur is dat zeer schadelijk voor het gehele menselijke ras. Er is een reden dat je niet zwanger mag worden, dat is de wil van de natuur. Het mocht niet zo zijn, ga niet voor god spelen.

Wat is het überhaupt al een oeverloos gezeur over kinderen... alles om maar zwanger te worden. Is zo'n jengelende poepmachine dan écht zo belangrijk voor vrouwen.
ah, het is dus mijn eigen schuld dat er iets "mis" is met mijn kind?
had ik maar naar jou moeten luisteren en de hormonen moeten laten staan.

de wil van de natuur, mijn reet
dus dan zou je ziekten ook niet meer mogen behandelen, want dat is dan ook de wil van de natuur.

en wat dat gezeur over kinderen betreft: heb je wel gezien in wat voor subforum je zit? OUDERS en wat hebben die? KINDEREN
wees nou maar blij dat dit ouder-reservaatje bestaat, dan kom je dat "oeverloze gezwam" op het verdere forum niet tegen.
  Jubileum moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 08:53:55 #270
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52802787
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 07:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je even de zoekfunctie gebruikt, kun je hierover in diverse fora een interessante discussie vinden. Wellicht is het leuk voor je om daar te discussieren. Ik, en ik denk de andere dames in dit topic eveneens, heb er geen zin in of behoefte aan hierover met je een discussie te starten.
Precies. Dit is niet de plaats voor deze discussie!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 september 2007 @ 09:46:00 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52975869
*schopje*

Meiden, hoe is het hier? Het is zo stilletjes?

pi_52976249
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 08:53 schreef Lois het volgende:

[..]

Precies. Dit is niet de plaats voor deze discussie!
Kan iemand mij vertellen waar de discussie verder is gegaan??? Het is natuurlijk niet zo dat alle ivf kindjes afwijkingen hebben, in tegendeel. Volgens mij is de kans op een gezond kindje bij ivf net zo groot als bij een normale zwangerschap. Een grotere kans op geboorteafwijkingen neemt wel toe nu de vrouwen steeds later aan kinderen beginnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:20:39 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52977954
Die is niet ergens anders verder gegaan. Die user kwam hier wrsch alleen om even te rellen en is daarna fijn weer opgehoepeld.

Overigens zijn er wel onderzoeken die aantonen dat er een iets grotere kans is op bepaalde aandoeningen na IVF als ik het goed heb. Was er niet ooit iets over een grotere kans op oogproblemen?

Nou ja goed, dat was de vraag dus al niet meer.
Dames! Kom eens updaten!
Miss_Sly, wat zeiden ze deze week?
pi_52990381
Tis hier inderdaad stil! Dat zou een heel goed teken kunnen zijn maar dan hadden we het goede nieuws toch wel gehoord?

Miss Sly, Jose, Rottdog, nieuws? Niettus, alweer een beetje boven water en de zaken op een rijtje?

Als het goed is belt het AMC maandag en weten we wat meer over wanneer ISCI-poging 2 van start kan. Ik moet zeggen dat ik er de laatste 2 weken niet veel mee bezig ben geweest, heb het heel druk op mijn werk - maar gelukkig allemaal hele leuke dingen. Ik voel me lichamelijk goed, heb sinds de hormonen uit mijn lijf zijn echt weer 3x zoveel energie, en ook geestelijk gaat het goed, ik heb er vrede mee dat de poging niet is gelukt. Het werkt toch ook wel raar, tijdens zo'n poging leeft het heel erg en nu is het ook ineens weer heel erg op de achtergrond....

Komt wel weer terug als we weer van start gaan. Ik heb wel besloten om tijdens de volgende poging 4 dagen in de week te gaan werken (tenzij het werk het echt niet toelaat), ik barst toch nog van de vakantiedagen. Ik was tijdens poging zo moe, heb echt 6 weekenden alleen maar liggen slapen en zat elke middag op mijn werk te knikkebollen....beter om een beetje rust in te bouwen in die periode....
  donderdag 6 september 2007 @ 21:37:59 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52991016
Dat klinkt idd niet als een overbodige luxe Madelieve.
Maar ja, zoiets zal er ook best inhakken.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:40:42 #276
3011 E.T.
pi_52991094
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:20 schreef Brighteyes het volgende:Overigens zijn er wel onderzoeken die aantonen dat er een iets grotere kans is op bepaalde aandoeningen na IVF als ik het goed heb. Was er niet ooit iets over een grotere kans op oogproblemen?
Toen ik zwanger raakte van Tijn waren de stellingen van het ziekenhuis nog steeds hetzelfde als bij de zwangerschap van Saskia: in het geval van een jongetje is er een iets verhoogde kans op het syndroom van Klinefelter. (het jongetje wordt dan een lange slungel om het maar simpel te zeggen).
Verder had het Erasmus geen verhoogde kans op afwijkingen waargenomen bij IVF/ICSI
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:42:15 #277
3011 E.T.
pi_52991138
Dat zou zeker lekker zijn, Madelieve Ik weet nog dat ik ook steeds zo vreselijk moe was. Hoewel ik wel het idee had dat 't steeds minder erg werd (de vermoeidheid dan).
  donderdag 6 september 2007 @ 21:46:16 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52991274
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:40 schreef E.T. het volgende:

[..]

Toen ik zwanger raakte van Tijn waren de stellingen van het ziekenhuis nog steeds hetzelfde als bij de zwangerschap van Saskia: in het geval van een jongetje is er een iets verhoogde kans op het syndroom van Klinefelter. (het jongetje wordt dan een lange slungel om het maar simpel te zeggen).
Verder had het Erasmus geen verhoogde kans op afwijkingen waargenomen bij IVF/ICSI

Dan loop ik wrsch achter.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:49:49 #279
3011 E.T.
pi_52991378
Jij doelt waarschijnlijk op die ophef destijds over gedoe met iets met het netvlies.

Er waren in dat jaar 6 gevallen bekend in NL en toevallig waren 5 daarvan IVF-kindjes. En dus schreeuwden de krantenkoppen 'IVF leidt tot netvliesproblemen'.
Later bleek alles echt gewoon toeval te zijn, er kon echt niets wetenschappelijks gevonden worden en in de jaren erna is het ook niet meer voorgekomen.

Maar ja, bij het grote publiek blijven alleen de eerste krantenkoppen hangen
pi_52991379
We hadden het even druk, o.a. met de bruiloft van mijn broer en de voorbereidingen enzo. Wat ben ik blij dat wij niet aan een enorme toestand doen voor onszelf

Vandaag hadden we inderdaad een afspraak over de uitslag van de foto en het te volgen traject. De foto was prima, dus, zei de gyn. "we gaan starten met IUI, dus ik ga u op de wachtlijst zetten"

Ik wachtlijst? is er een wachtlijst
gyn: ja, wachtlijst van een maand of 2
ik dus nadat jullie alle onderzoeken achter elkaar hebben gedaan en geen dingen gelijk hebben laten lopen , er soms hele tijden tussen zaten voor jullie weer met iets anders kwamen, kan ik nu nog gaan wachten op een wachtlijst
gyn, bladert eens door het dossier, ziet waarschijnlijk enkele gaten die er niet hadden hoeven zitten: ja, daar heeft u wel gelijk in , ik zet u op hoogste urgentie , dan kunt u beginnen zo gauw er een gaatje is

Nou ja, wel een beetje een domper, want ik hoopte eigenlijk in de aankomende cyclus te kunnen starten, maar dat zal er niet inzitten denk ik. Gelukkig vond ze zelf ook wel dat het eigenlijk wat sneller en soepeler had gekund, en worden we ertussen geschoven. Morgen nog even bloedprikken voor progestron, om te kunnen bepalen of we de eerste IUI met 50 of 100 mg clomid zullen starten.
Na 3 keer IUI wordt er in het VU standaard een laparascopie gedaan, en omdat daar ook een wachtlijst voor is, moet ik me daar meteen voor aanmelden, zodat dat meteen doorgaat als ik na 3 keer niet zwanger ben.

Meteen even aangeschoven bij de verplichte IUI-voorlichtingsbijeenkomst die toevallig vandaag werd gegeven. Erg veel detail, maar goed, wel een duidelijk verhaal ook voor mensen die er echt nog vrij nieuw inkomen.

Dat was dus mijn update. Eigenlijk nog niets nieuws en nog meer wachten, maar hopelijk is dat nu binnenkort toch eindelijk voorbij.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:53:51 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52991474
Nah, wat irritant dan idd dat er ineens een wachtlijst blijkt te zijn. Wel fijn dat ze gevoelig was voor jouw commentaar dan!
Hopelijk duurt het niet al te lang en kan je idd gelijk de volgende cyclus door!
Spannend zeg! De volgende stap! En laten we hopen ook de laatste!
pi_52998167
Bij ons was er geen wachtlijst. Alleen het ziekenhuis had de eis dat beide partners minstens 3 maanden gestopt waren met roken... Dus wij hebben toen nog 2,5 maand gewacht voordat we van start gingen. Mijn man heeft overigens nog gerookt tot vorig jaar december en volgens mij rookt hij heel af en toe nog eens een sigaretje op zn werk.

Madelieve, bij de 2e poging was het bij mij al heel anders dan de eerste poging. Bij de eerste poging ben je er zo vreselijk mee bezig.... De tweede poging vergat is soms bijna om de hormonen te spuiten. Ik hoop dat de 2e poging natuurlijk wel gaat slagen, misschien kunnen ze wat meer eitjes kweken voor de vriezer. Dan heb je nog wat achter de hand.

Bij ons ligt er nu niets meer in de vriezer. Eigenlijk vind ik dat toch wel jammer. Mocht ik ooit beslissen dat een tweede ook nog leuk is dan moeten we het hele circus nog een keer afleggen, en dat houd mij toch wel tegen.
pi_53010350
Miss_sly, wat goed dat je dat zo hebt gezegd... groot gelijk! En ik vind het ook niet meer dan eerlijk dat je bovenaan de lijst bent geplaatst... weet je al wanneer het zover is? Word je ervoor opgeroepen ofzo?

Hier zijn we verhuisd en al! We zitten in ons nieuwe huisje en het bevalt me echt super goed. Ik ben echt helemaal hallpy!

Afgelopen dinsdag ben ik naar de gyn geweest. Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat ik van de Clomid blaasontsteking kan krijgen... want sinds ik het gebruik, heb ik dus twee weken terug voor de derde (!!) keer blaasontsteking gehad... Maar gelukkig bleek het niet van de CLomid te kunnen komen. Dus de volgende ronde gaan we weer met Clomid beginnen. Ik verwacht komende week ergens ongesteld te worden.

De gyn zei nog 'het is niet leuk om te horen, maar we hebben echt alle reden om door te gaan met Clomid, want dat ziet er gewoon hartstikke goed uit...!' Ik was daar wel blij om, geeft toch wel weer de moed, ook al was ik die nog niet verloren. Ik blijf het hoopvol inzien. We zullen wel afwachten... ik hoop dat de verhuizing naar een rustiger omgeving (we woonden eerst aan de rand van een centrum) al voor wat verbetering zal zorgen... maar we zullen wel zien.

Ook trouwens doordat ik dus blaasontsteking had, al kennis gemaakt met mijn nieuwe huisarts en hij vertelde dat hij ook bij dr Scheenjes heeft gelopen (mijn gyn) en dat hij via KI 3 kinderen heeft gekregen. Ik vond het echt fijn om even zo met mijn huisarts te praten, schept toch een band op de één of andere manier.

Nou, ik ga er weer vandoor.. vanavond nieuwe gordijnen kopen enzo!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 18:38:44 #284
5428 crew  miss_sly
pi_53012076
Jose! Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in je nieuwe huis! Geniet er maar lekker van

Zilke 'succesverhalen' blijven altijd hoopgevend. Toevallig spraken we vandaag een oude vriend van mijn vriend en die heeft een tweeling van 2,5, gekregen omdat ze mbv Clomid de cyclus op orde moesten krijgen. Verder geen kunstgrepen, gewoon thuis, met Clomid om de eisprong goed te krijgen. Het kan dus zeker wel, Jose, dus zeker moed houden

Wanneer we mogen, weet ik nog niet. Ik zal het dinsdag even vragen, dan moeten we terug om bij de afdeling anesthesie vast een afspraak te maken voor de laparascopie voor het geval het na 3 kee rniet gelukt is. Zal meteen even vragen of ze een idee hebben wanneer ik voor de eerst ekeer mag. Volgens mij wordt je inderdaad opgeroepen, in de zin dat je een bericht krijgt dat je op de eerste dag van de volgende menstruatie je je mag melden bij het fertiliteitscentrum. Ik hoop dat ze snel zijn, dan kan ik misschien toch nog in de komende cyclus, maar daar ga ik uit zelfbescherming maar niet van uit

Ow ja, en stoppen met roken staat ook voor volgende week op het programma
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:40:42 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53012127
Dat is idd wel fijn Jose, dat je een raakvlak hebt zo met je ha!
Fijn dat de verhuizing goed gegaan is! Geniet ervan!
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:48:31 #286
3011 E.T.
pi_53013652
miss_sly: laseren (he, BE? )

BE en ik hebben allebei gelaserd en zijn nu al dik 1,5 jaar er vanaf Veel ziektekostenverzekereaars vergoeden ook nog eens een groot deel.

Jose, je klinkt goed!
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 20:01:41 #287
5428 crew  miss_sly
pi_53013913
Ik ga het eerst gewoon proberen. Het is me al eerder gelukt, en toen ben ik 5,5 jaar gestopt geweest. Gewoon, van de een op de andere dag. Vriend van ons heeft ook gelaserd, maar zijn wil was toch niet erg aanwezig, want daarbij hielp het niet
Ik ga het wel in gedachten houden, voor het geval het toch moeilijker blijkt dan ik hoop. Thanks!
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:16:49 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53014241
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:48 schreef E.T. het volgende:
miss_sly: laseren (he, BE? )

BE en ik hebben allebei gelaserd en zijn nu al dik 1,5 jaar er vanaf Veel ziektekostenverzekereaars vergoeden ook nog eens een groot deel.

Jose, je klinkt goed!

Ik wilde er ook al over beginnen!
Succes iig Miss_Sly!
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:54:36 #289
61800 Rottdog
pi_53027296
Stomme achterlijk wachtlijsten gelukkig hebben jullie urgentie Miss_sly hopelijk hebben jullie niet de drie IUI nodig maar is het bij de eerste gewoon raak

Madelieve hopelijk mag jij ook weer snel van start

Jose81 fijn dat de clomid zijn werk goed doet en dat er snel mooie wonderen mogen gebeuren in jullie nieuwe huissie.

Hier is het gewoon rustig afwachten en zweten (van de clomid) op de "vruchtbare" dagen.
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 20:26:10 #290
5428 crew  miss_sly
pi_53057101
Toch vind ik het keer op keer weer verwonderlijk hoeveel mensen toch op een of andere manier hulp nodig hebben om zwanger te worden. Gisteren had ik een reunie van de lagere school en daar bleek dat 1 meisje via icsi een tweeling heeft, een andere met icsi bezig is en het zusje van een ander meisje te horen heeft gekregen dat ze al 5 jaar in de overgang zit, met heel haar 36 jaar

En dat zijn dan alleen nog maar de mensen die ik erover heb gesproken, want je praat natuurlijk niet met iedereen over hoe ze aan hun kind(eren) zijn gekomen of waarom ze geen kind hebben.
pi_53059140
Tjonge, ja.. zo zie je maar. Het lijkt altijd zo vanzelfsprekend om zwanger te raken... en je dènkt al gauw als je bv in de stad loopt 'daar heb je weer iemand waarbij het wel gelukt is'... maar ik denk tegenwoordig wel steeds vaker 'hoe zou het bij hun gegaan zijn? Ook misschien al jaren bezig? Je weet het toch niet. Waar ik nog steeds niet goed tegenkan zijn van die tienermoeders, die na de eerste keer seksen gelijk zwanger raken. Zij willen het niet, maar krijgen het zo in hun schoot geworpen... en wij moeten er allemaal zo lang op wachten...

Ik heb ook nog over die post van diegene na zitten denken die schreef dat je de natuur z'n gang moet laten gaan en als je niet zwanger raakt, dat je dat dan maar zo moet laten... Ik kan zó boos worden op dat soort mensen... bah! Je moet juist blij zijn dat de wetenschap al zover is dat je juist wèl de mogelijkheden hebt tegenwoordig! Maar goed, ik moet me er maar niet al teveel over opwinden, dat is die eikel niet waard.

Komende cyclus moet ik nog een keer een samenlevingstest laten doen... ben benieuwd! Bedenk me net dat die assistente de vorige keer zei dat dat niet meer hoefde, omdat het er zo goed uit zag.. maar blijkbaar wil de gyn even extra checken.. ik vind het wel weer heel spannend dat dat weer moet!

He Miss_Sly, voordat ik het vergeet: ik hoop dat het je weer lukt om te stoppen met roken! Succes ermee!!
  zondag 9 september 2007 @ 21:48:53 #292
3011 E.T.
pi_53059532
5 jaar geleden hadden wij de informatie-avond voor IVF en ICSI. Destijds was 1 op de 50 babies die geboren werden een IVF of ICSI baby.

1 op de 50!!!! En het worden er steeds meer, zou best kunnen dat 't nu 1 op de 45 is.
Daar zit nog geen IUI bij, geen clomid-behandelingen.. En alle anderen die op de een of andere manier een helpend handje nodig hebben..

Ik vond dat echt een eye-opener
pi_53066017
ik dacht ergens gelezen te hebben dat 1 op de 10 stellen hulp nodig heeft bij het krijgen van kinderen... Dus dat zou 10% zijn. Ik vind het best een hoog cijfer.
pi_53075327
Hoi allemaal, ik ben weer terug van vakantie en vind het leuk om alle verhalen van iedereen weer te lezen. Wel jammer natuurlijk dat er niemand zwanger is geworden in die paar weekjes, maar we houden met z'n allen moed!!

Ikzelf ben weer bij m'n gyn (nou ja mijn gyn, van de 6 bezoeken heb ik 5 keer iemand anders gezien...) geweest en mag binnenkort geopereerd worden, omdat ik na een half jaar clomid nog geen geluk heb, heb ik ervoor gekozen eerst een LEO operatie te ondergaan waarbij ze het een en ander wegprikken van binnen zodat hopelijk mijn cyclus weer vanzelf op gang komt. En dan doen ze meteen een gewone laperoscopie (of hoe schrijf je zoiets?) erbij. Helemaal onder narcose is dat, best een beetje spannend. Maar eerst moet ik nog ongesteld worden, ik heb al dagenlang buikpijn dus ik zit er op te wachten (maar heb natuurlijk zoals altijd stiekem toch nog hoop...)
moi moi het leven is mooi
pi_53076549
Ja, het is zeker veel... het is helemaal niet zo vanzelfsprekend voor iedereen om 'zomaar' zwanger te worden...

toen ik het op school (mijn werk) vertelde aan een aantal collega's kreeg ik gelijk verhalen te horen als 'oh, Clomid! Dat heb ik ook gehad' en 'ik heb 3 kinderen via IVF en 1 kwam daarna alsnog spontaan' en 'ik kon ook niet zwanger worden volgens de gyn, en nu ben ik zwanger van de tweede'... zo zie je maar...

Jaape... spannend!! En ik blijf ook voor je hopen dat het allemaal niet nodig is en dat je misschien wel zwanger bent...
  maandag 10 september 2007 @ 17:54:08 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53076768
Idd spannend Jaape!
pi_53090838
Boehoehoe Hoop is weer de grond in geboord
Hoe kleiner m'n ongesteldheid hoe langer de aanloop er naartoe lijkt het wel, ik kreeg 5 dagen geleden al buikpijn!
Nou ja, op naar de volgende ronde allemaal
moi moi het leven is mooi
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:22:43 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53090878
He wat balen Jaape...
pi_53103554
Jammer weer Jaape... het zou leuk leuk voor je zijn als het gewoon raak is.

Het zusje van een oude vriendin van mij was vorig jaar zwanger. Na 6 maanden zette ze een levenloos kindje op de wereld. Nu was ze pas weer zwanger, is ze in augustus weer bevallen: ook dit kindje is veel te vroeg geboren: slechts 4 maanden oud... dus niet levensvatbaar.

Toen ik het hoorde was (heeeeel lullig van mezelf) mijn eerste reactie: 'zij ráákt tenminste zwanger'... waarop mijn gelijk reageerde met 'ja, maar zo is het ook niet leuk natuurlijk!'... ik voelde me echt zwaar lullig daarna... dat ik zo kon reageren had ik dus echt niet van mezelf verwacht... ik schaam me nu nog diep...

Wat moet zij door een hel gaan.. en nu dus al voor de tweede keer... heftig hoor...
pi_53115175
Ja, jose je bent misschien jaloers dat ze zwanger raakt. Maar ze zit wel met het probleem dat ze de zwangerschap niet kan voldragen. Het eindresultaat is toch wel hetzelfde, dat je namelijk kinderloos blijft.

Niettus, wanneer begin jij weer???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')