Ik vind ook niet per se dat mensen die gesprekken voeren degene moeten zijn die klagen. Ik vind idd ook dat zij zelf ook geluid produceren dus ook jou niet hoeven aanspreken. Maar er zijn ook altijd mensen die bijvoorbeeld hun werk voorbereiden in de trein of nog even leren voor school of zo. Of gewoon lezen. Dan snap ik het wel als men het gewoon netjes vraagt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef imbaman het volgende:
TNA, ik luister met mijn oordoppen op zoals ik mijn post vermeldt, het geluid van een gesprek bevat vele malen meer decibel dan muziek uit mijn oordoppen...
Over een paar jaar ben je doof.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef imbaman het volgende:
TNA, ik luister met mijn oordoppen op zoals ik mijn post vermeldt, het geluid van een gesprek bevat vele malen meer decibel dan muziek uit mijn oordoppen...
Vraag jij ook mensen hun gesprek te staken omdat zij 'geluidsoverlast' veroorzaken?
Zo is dat. En je hebt nog beter geluid ook. Alleen kan het ook wel eens lastig zijn aangezien je anderen ook totaal niet meer hoort.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
Neem van dit type oordopjes:
[afbeelding]
Door de goede isolatie heb jij van niemand last en niemand van jou
Ik snap dan niet waarom ze mijn muziek wel vervelend vinden en mensen die praten niet vragen stil te zijn. (zij maken meer geluid)quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Of gewoon lezen. Dan snap ik het wel als men het gewoon netjes vraagt.
Gaan die dopjes nu trouwens echt in je gehoorgang (zoals de dopjes van shure) of niet ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
[afbeelding]
hey die heb iK!quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
[afbeelding]
Jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Gaan die dopjes nu trouwens echt in je gehoorgang (zoals de dopjes van shure) of niet ?
Ik heb niet heel het topic aandachtig gelezen, maar ik weet niet naar wat voor muziek je luistert? Als het erg afleidelijk muziek is kan het irritanter zijn dan het alledaagse gesprek wat een paar plekken verder op plaats vindtquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:35 schreef imbaman het volgende:
[..]
Ik snap dan niet waarom ze mijn muziek wel vervelend vinden en mensen die praten niet vragen stil te zijn. (zij maken meer geluid)
Welk merk, en waar haal je ze?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
[afbeelding]
Ik heb (nu nog) van die goedkope oordoppen van me handsfree set in me telefoon zitten, ik gebruik mijn telefoon als mp3speler..quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:51 schreef ELdudeness het volgende:
Ik zet hem halverweg meestal , en dan horen mijn mede pioniers niks.
En dan zeker het mailadres van de TS laten staan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef DeuceFour het volgende:
Bedankt, wat handig! * 100x uitprint.
Als je ieder weekend een jumpstyle feest bezoekt wordt je gehoor natuurlijk wat minder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:51 schreef ELdudeness het volgende:
Je hebt zeker een punt, praten maakt meer lawaai dan die josti's die hun mp3 speler hard hebben staan.
Maar ik begrijp niet helemaal, waarom mensen die dingen zo hard zetten want als ik me I pod op zijn hardst zet dan worden me oren opgeblazen. Ik zet hem halverweg meestal , en dan horen mijn mede pioniers niks.
Helaas werken mijn oren die dopjes dus naar buiten:P Is helaas geen optiequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:42 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja![]()
En daardoor wordt hij afgesloten en heb je
a) mooier geluid doordat er minder geluid van buiten naar binnen komt
b) geen herrie buiten de doppen die voor overlast zorgt
En dan hebben wij weggebruikers er zeker weer zo'n boemboem-sjonnie bij. Hou maar mooi bij jequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:26 schreef TNA het volgende:
Geluidsoverlast veroorzakende sjonnies zoals jij zouden levenslang uit het OV verbannen moeten worden. Je zit zeker ook met de speakers van je mobieltje muziek te luisteren? En dan klagen als 40 medereizigers in de coupé meegenieten van jouw jumpstyle en daar wat van zeggen. Doe ons een plezier en neem voortaan de auto
Boemboem-sjonniequote:Op dinsdag 11 september 2007 19:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan hebben wij weggebruikers er zeker weer zo'n boemboem-sjonnie bij. Hou maar mooi bij je
Je gedachtegang is verkeerd en eenzijdig. Je denkt immers dat alles wat meer geluid maakt (lees: meer decibel) irritanter/vervelender is dan iets wat minder geluid maakt en dat is fout. Er zijn meer factoren die geluid irritant kunnen maken dan enkel het volume, denk aan de frequentie ervan (hoe vaak hoor je het? is het constant of zijn er vaak stiltes), toonhoogtes en ga zo maar door. Je kan een irritant geluid produceren zonder dat het veel decibel heeft..quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:35 schreef imbaman het volgende:
[..]
Ik snap dan niet waarom ze mijn muziek wel vervelend vinden en mensen die praten niet vragen stil te zijn. (zij maken meer geluid)
Jouw gedachtengang is ook fout.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:42 schreef denka het volgende:
[..]
Je gedachtegang is verkeerd en eenzijdig. Er zijn meer factoren die geluid irritant kunnen maken dan enkel het volume
Als je mijn post gelezen had, had je begrepen dat ik dat precies andersom ervaar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:42 schreef denka het volgende:
[..]
Gesprekken van mensen zijn veel minder irritant dan mp3 spelers die je constant in de coupés hoort.
Nou, ik kan me voorstellen dat mensen zich ergeren aan van die OV-praatkutjes die keihard aan het babbelen zijn over kutonderwerpen die me totaal niet interesseren maar die zelfs boven mijn gesprek uitkomen of aan studenten die net hebben gepilst bij de verening of op een terrasje. Maak me zelf ook vaak schuldig aan dat laatste maar kan me goed voorstellen dat die gesprekken vervelend zijn voor andere mensen.quote:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:22 schreef imbaman het volgende:
Dag beste muziekluisteraars (in het OV)!
Je kent het misschien wel. Je bent lekker muziek aan het luisteren in de trein (met je oordoppen in)
De muziek zet je net hard genoeg zodat je niet de gesprekken in de trein er bovenuit hoort en hoeft te volgen.
Dan stoot iemand je aan: "Kun je die muziek niet wat zachter zetten?" (meestal op een zwaar geirriteerde toon)
Mijn ervaringen hebben mij geleerd dat hier vriendelijk en beleefd een reactie op te geven, gezien wordt als een hevig verweer.
Vandaar dat ik tegenwoordig een formulier overhandig aan mijn (zeurende) medereizigers, graag wil ik dit formulier met jullie delen om agressieve reacties van medereizigers te voorkomen.
Beste lezer,
Graag vraag ik begrip van u voor het geluid wat uit mijn oordoppen komt.
Ik wil u wijzen op het feit dat een gesprek in de trein meer volume produceert dan dat uit mijn oordoppen komt.
Een confrontatie/disussie wil ik niet met u aangaan, aangezien ik volgens de NS-huisregels in mijn gelijk sta.
Als u het echt vervelend vindt, kunt u natuurlijk altijd nog 1e klas gaan reizen.
Mocht u toch graag uw mening met mij willen delen, dan kan dat.
U kunt mailen naar: geluid@analist.org
En een gesprek is juist irritant omdat je het grootste deel wél hoort en je dus wel mee moet luisteren. Gesprekken aan de telefoon zijn nog irritanter aangezien je daar het grootste deel niet hoort en je ook nog eens mee gaat luisteren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
En over het algemeen wordt geluid uit oordopjes wel een stuk irritanter gevonden dan een normaal gesprek, ookal is het aantal decibel minder. Muziek is gewoon vaak irritant als je het grootste deel niet hoort.
- Hey!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:27 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En een gesprek is juist irritant omdat je het grootste deel wél hoort en je dus wel mee moet luisteren. Gesprekken aan de telefoon zijn nog irritanter aangezien je daar het grootste deel niet hoort en je ook nog eens mee gaat luisteren.![]()
ja idd van die breezers die veel te hard, en over veel te nutteloze dingen aan het praten zijn....met mobiel en al door het raampje naar buiten flikkerstralenquote:
Maar die zijn soms nog wel leuk. Ik heb ooit mogen meegenieten van een gesprek tussen twee tienersletjes die uitgebreid de bedprestaties van hun vriendjes gingen bespreken in de trein, met afmetingen en alles erbij. Op een gegeven moment was de hele coupe stil en zat iedereen alleen maar naar die grietjes te luisteren die zelf helemaal niets door hadden...quote:Op woensdag 12 september 2007 12:08 schreef Sgele het volgende:
[..]
ja idd van die breezers die veel te hard, en over veel te nutteloze dingen aan het praten zijn....met mobiel en al door het raampje naar buiten flikkerstralen
Ja kijk, dat is dan wel weer briljantquote:Op woensdag 12 september 2007 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar die zijn soms nog wel leuk. Ik heb ooit mogen meegenieten van een gesprek tussen twee tienersletjes die uitgebreid de bedprestaties van hun vriendjes gingen bespreken in de trein, met afmetingen en alles erbij. Op een gegeven moment was de hele coupe stil en zat iedereen alleen maar naar die grietjes te luisteren die zelf helemaal niets door hadden...![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:25 schreef imbaman het volgende:
[..]
Het is ironisch dat mensen zich om zulke kleine dingen wel druk maken, en om de belangrijke dingen in het leven niet.
Een gesprek heeft een harder volume dan het muziekvolume dat uit mijn oordoppen komt.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:50 schreef TC03 het volgende:
[..]Bizar hoe jij je asociale gedrag probeert te verdoezelen door er even een groot sociaal vraagstuk op los te laten.
Harde muziek in de trein is gewoon superasociaal, punt.
Dat maak ik dus ook regelmatig mee. Zelf wordt ik nooit aangesproken over mijn muziek.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:25 schreef ChrisJX het volgende:
Weet je wat pas irritant is? Je eigen mp3-speler op een normale sterkte beluisteren (zodat omstanders niets kunnen horen) en dan het geboenk van iemand twee stoelen verderop erdoorheen horen
Denigrerend.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Of heb je daar weer een ander smoesje voor ?
Lees mijn posts aub voordat je post.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Zou je wel bereid zijn rekening te houden met mensen die niet praten maar gewoon hun eigen muziek op normale sterkte willen luisteren ?
Ow sorry, zo was het niet bedoeldquote:
Ik heb je post nog eens gelezen, en dat maakt het alleen maar erger, je zet je muziek dus expres zo belachelijk hard dat je de gesprekken van mensen in de buurt voor jezelf overstemt. Jij kan dat dan wel niet hard vinden, maar je moet toch behoorlijk hard gaan voor dat zo is, dat blijkt ook uit het feit dat je wordt aangesproken.quote:Lees mijn posts aub voordat je post.
Ik zal zo aardig zijn om het je in deze post nogmaals uit te leggen
Ik zet mijn muziek hard als mensen een gesprek hebben die ik 2 banken verderop kan horen.
Mijn muziek gaat dan op het volume dat diegene naast me mijn muziek ook kan horen, mijn muziek gaat niet dermate hard dat dit nog 2 banken verderop te horen is.
Als diegene naast mij dan vraagt om mijn muziek zachter te zetten, dan verzoek ik deze beste persoon om eerst de mensen twee banken verder tot stile te manen. (zij produceren meer en harder geluid) Waarom wel aan mij irriteren?
Als je in dat geval naast mij zit ben je hoogstwaarschijnlijk je Ipodje kwijt.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef imbaman het volgende:
Als diegene naast mij dan vraagt om mijn muziek zachter te zetten, dan verzoek ik deze beste persoon om eerst de mensen twee banken verder tot stile te manen. (zij produceren meer en harder geluid) Waarom wel aan mij irriteren?
nogmaals... mijn muziek is niet 2 banken verderop te horen zoals de gesprekken waar ik het over hebquote:Op woensdag 12 september 2007 18:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ow sorry, zo was het niet bedoeld![]()
[..]
je zet je muziek dus expres zo belachelijk hard dat je de gesprekken van mensen in de buurt voor jezelf overstemt.
Jij leest alleen het woord hard ofniet?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ow sorry, zo was het niet bedoeld![]()
[..]
Ik heb je post nog eens gelezen, en dat maakt het alleen maar erger, je zet je muziek dus expres zo belachelijk hard dat je de gesprekken van mensen in de buurt voor jezelf overstemt. Jij kan dat dan wel niet hard vinden, maar je moet toch behoorlijk hard gaan voor dat zo is, dat blijkt ook uit het feit dat je wordt aangesproken.
En in de huisregels van de NS staat dat je andere reizigers niet moet storen met harde muziek, lees die voor de lol dus ook eens. Welke in jouw hoofd logische redenen je ook bedenkt om je muziek te hard te zetten maakt verder niet uit hoor.
Je geeft nog steeds geen argument voor de stelling:quote:Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef imbaman het volgende:
[..]
Mijn muziek gaat dan op het volume dat diegene naast me mijn muziek ook kan horen, mijn muziek gaat niet dermate hard dat dit nog 2 banken verderop te horen is.
Zucht...quote:Op woensdag 12 september 2007 18:34 schreef DaCrash het volgende:
Zoek gewoon een stilte-coupé op, daar sta je in je recht om pratende mensen te corrigeren.
Niet onmogelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef smesjz het volgende:
Blijkbaar heeft degene naast je dan meer last van jouw muziek dan van de pratende mensen. Of is dat onmogelijk volgens jou?
quote:Op woensdag 12 september 2007 18:34 schreef DaCrash het volgende:
Zoek gewoon een stilte-coupé op, daar sta je in je recht om pratende mensen te corrigeren.
Mensen die muziek over hun telefoonspeaker spelen zijn nog vervelender, maar ook jij bent gewoon fucking irritant.![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef smesjz het volgende:
Blijkbaar heeft degene naast je dan meer last van jouw muziek dan van de pratende mensen. Of is dat onmogelijk volgens jou?
Dan ben jij gewoon een eikel omdat jij je niks aantrekt van degene naast die zich blijkbaar irriteert aan jouw muziek. Ik kan best ontspannend een boek of de krant lezen in de trein als er mensen achter mij praten, maar niet als er een mafkees op 20 cm van mijn oor zijn muziek hard heeft staan.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:58 schreef imbaman het volgende:
[..]
Niet onmogelijk.
Niet elke irritatie hoeft uitgesproken te worden.
Verdraagzaamheid en tolerantie?
1e klas of stiltecoupe lijkt me een betere oplossing dan mij erop aan spreken.. ik lach alleen maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |