quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:02 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt![]()
Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt![]()
Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Colaquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom zijn die flessen ooit veranderd eigenlijk ?
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maarquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Cola![]()
Maar volgensmij zijn ze niet helemaal wakker bij de marketing afdeling van Coca-Cola Nederland. Als je eerst de consument en supermarkt tegen je in harnas jaagt door niet te kunnen leveren, moet je daarna natuurlijk niet met een prijsstijging aan komen zetten.
Sowieso geldt dat voor alles. Daarom snap ik ook niet waar bijna iedereen mee bezig is sinds men wist dat de Euro er aan zou komen. Verhoging na verhoging dat geen reet te maken had met inflatie of het te laag inschatten van de waarde van onze munt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maartegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil
.
Wow... dat is helemaal belachelijk, want de oude fles vond ik (en velen met mij) qua design veel mooier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. We betalen nu het design voor een fles die al jaren in de ons omringende landen wordt gebruikt. Mss moet Coca-Cola Nederland wel rechten voor de vormgeving aan de buitenlandse vestigingen betalen ofzo
.
Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt? En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maartegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil
.
Als de financiële afdeling van Coca-Cola net zo logisch nadenkt als de marketingafdeling (40% prijsstijging om een reden die mij nog niet duidelijk is; nog es prijsstijgingen na gigantische problemen met het distributiesysteem) wil ik daar nog wel es aan twijfelen ja ...quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt?
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoestenquote:En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.
Dat klopt. Maar het feit dat ze toch die gigantische prijsstijgingen doorzetten (en dus ook wel moeten verwachten dat het aantal klanten zal afnemen), geloof ik niet dat de prijsstijging van de grondstoffen net zo groot is...quote:Daarnaast heb je geen moer aan een gelijk blijvende omzet als kosten stijgen.
dát heet prijsafspraak en juist dát is verbodenquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zou dit wel zomaar mogen?
Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
Vooral die boekenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
behalve voor boeken en sigaretten, maar dat is een ander achterlijk verhaal
ja of verplicht schoolboeken laten kopen die heel toevallig geschreven zijn door één van de docentenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
Boeken is echt schandalig. Vooral SCHOOLBOEKEN(!)
Als je een engelstalig boek moet aanschaffen hier in nederland, dan betaal je al snel 3x meer dan dat je voor datzelfde boek betaald in bijvoorbeeld Hong Kong.Ik vind dat persoonlijk echt schandalig, en ik snap ook niet dat ze dus blijkbaar zulke gigantische winstmarges mogen pakken hier in Nederland, op wat schoolboeken zijn en dus betaald MOETEN worden door studenten.
Wat ik dus bedoel is niet dat het weinig zegt omdat het niet van Coca Cola komt. Ik geloof best dat de prijsstijging niet veroorzaakt wordt door duurdere grondstoffen, want dan zou de concurrent er ook last van hebben. Ik zeg alleen dat het niet zo veel zegt dat de grondstoffen niet duurder zijn geworden, een kostenstijging kan ook ergens anders vandaan komen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoesten
Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dát heet prijsafspraak en juist dát is verboden
nee inderdaad, dat zeg ik foutquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?
Dat prijsafspraken tussen concurrenten verboden zijn, dat weet ik, maar op deze manier lijkt me dat niet het geval.
[..]
Mama ver wegquote:Live from Korea!
Iedere week 2 flessen coca cola is iedere week 1 euro teveel betalen. Dat is 52 euro per jaar. Daar kun je wat andere leuke dingen voor doen, ipv het zo weg te gooien.quote:
De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:28 schreef Loohcs het volgende:
Die oplossing van AH is ook een beetje raar, want volgens mij is de literprijs van de 1 literfles nog hoger dan dan de nieuwe liter prijs van de 1,5 liter fles. Dus als je voor die 'oplossing' kiest betaal je eigenlijk nog gewoon de nieuwe prijs.
OK even duur dan, maar je betaalt dan eigenlijk wel de nieuwe prijs.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:
3x1 liter voor 2,79 = 0,93 euro per liter
prijs voor 1,5 liter: 1,39 = 0,93 euro per liter
Ik vind dit een nogal rare vergelijking. Jij woont zeker nog thuis?quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
wel lachen dat mensen met gemak 400 euro per maand neertellen voor een woning, maar zeiken als de cola met een paar centen omhoog gaat
In Nederland MOET je wel belachelijk veel betalen voor een huis. Mensen klagen zich kapot om de absurd hoge huizenprijzen (huur alswel koop), en er is schaarste... dus je hebt ook echt geen keus, tenzij je emigreert, wat voor velen geen optie is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
wel lachen dat mensen met gemak 400 euro per maand neertellen voor een woning, maar zeiken als de cola met een paar centen omhoog gaat
andere cola dan de echte coca cola vind ik niet te zuipen
Helemaal niet! Dit is gewoon belachelijk. Ik ga naar de AH omdat ze kwalitatief goede producten hebben en een groot assortiment. Tevens kon ik er vanuit gaan bij de AH de meeste A-merken te vinden. Beetje triest om nu de marktleider en tevens kwalitatief imo de beste cola uit de schappen te halen. Waar is het imago van de AH heen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Natuurlijk ben je vrij om te kopen wat je wilt. En Albert Heijn is vrij om Coca Cola te kopen wanneer ze dat willen, en om het niet in te kopen wanneer ze dat niet willen. En nu willen ze dat niet, dus doen ze het niet. Simpel he?
chocolade nougat en aardbei nougatquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:07 schreef Yi-Long het volgende:
Wij zijn ook veel minder coca cola gaan drinken hier sinds die belachelijk extreme prijsverhoging. Nu drinken we veel meer sinasappelsap en andere vruchtdranken.
En M&M's hetzelfde. Vroeger kocht ik iedere week wel minstens 1-2 zakken. Nu al maanden geen zak meer gehaald.
En die Marsen en Snickers en al die andere candybars die ze nu KLEINER hebben gemaaktNiet meer gekocht.
Gelukkig kost zo'n klein pakje pindarotsjes of chocolade nougat nog steeds maar 90 ct ofzo
Je zegt het zelf al, dit is precies wat AH doet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je het te duur vindt koop je het toch lekker niet!
Nee. De AH past zijn beleid aan en dat vind ik kwalijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, dit is precies wat AH doet.
nou neequote:Op dinsdag 11 september 2007 17:19 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal rare vergelijking. Jij woont zeker nog thuis?
Nee hoor, dit beleid voert AH al jaren, zo lagen ze eerder al overhoop met Grolsch omdat ze het te duur vonden, met eveneens lege schappen als gevolg. En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. De AH past zijn beleid aan en dat vind ik kwalijk.
Zoals met Peijnenburg ontbijtkoek bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.
De AH onderscheidde zich tov andere supermarkten met kwalitatief sterke spullen en een breed assortiment van A-merken. Ik blijf het schandalig vinden. Net of Coca Cola nu ineens hun prijzen gaat verlagen..quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor, dit beleid voert AH al jaren, zo lagen ze eerder al overhoop met Grolsch omdat ze het te duur vonden, met eveneens lege schappen als gevolg. En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.
En ook te koop bij de Hoogvliet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:13 schreef swollywood het volgende:
First Choice Cola![]()
Bij de Plus, Spar, Boni en Jumbo.
Komt qua smaak toch redelijk dicht in de buurt van coca-cola.
www.firstchoice.nl
Hoe wil ik dat nou doen als er geen CocaCola isquote:Sorry, onze databaseservers zijn momenteel te druk. Schenk even wat te drinken in en probeer dan de pagina eens te herladen.
Eh, dat was dus de strekking van het topic.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:03 schreef qwox het volgende:
http://www.ad.nl/economie/article1645374.ece
blijkt dus niet om de huidige prijs te gaan maar om onderhandelingen die niet willen lukken nu coca cola de prijzen wil verhogen tussen de 3 en 8 procent. Albert Heijn gaat echter niet akkoord om de prijs te moeten verhogen in de winkel
Als dit al was gemeld en ik heb er overheen gelezen, sorry
Officieel is een dergelijke verticale prijs constructie verboden. Concurrentievervalsing enzo. Een gewone adviesverkoopprijs is vrij standaard maar een fabrikant mag deze niet afdwingen, hooguit aanmoedigen. Maar er zijn ook andere spelers en mechanismen aan het werk. Andere wederverkopers bijvoorbeeld, die minder macht hebben dan AH en dus niet blij zijn met dit soort acties. Per stuk stellen die wederverkopers niet zoveel voor. Maar als geheel hebben ze genoeg economische macht om grote fabrikanten in de problemen te brengen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zou dit wel zomaar mogen?
Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
ja ze zouden het liefst zelf ook beweren dat ze een filantropische instelling zijn in een van de rijkste landen en dus belangrijkste markten ter wereld, maar gelukkig weet iedereen beterquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:33 schreef JoPiDo het volgende:
wat ik begrijp is dat er geen winstmarge op coca-cola zit, maar dat het verkocht wordt voor de inkoopprijs
dat is dan ook de toekomst als de AH bij een volgende prijsverhoging van een ander product ook zo reageert. De komende 5 jaar gaan de voedselprijzen mogelijk met 100% omhoog, dus dat wordt een lege winkel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:01 schreef Biogarde het volgende:
De AH XL hier in Utrecht leek wel een Sovjet winkel. Echt, de complete frisdrank hoek was verlaten en leeg![]()
HAHAHAHAHAHAHAquote:De komende 5 jaar gaan de voedselprijzen mogelijk met 100% omhoog, dus dat wordt een lege winkel.
Inderdaad weet iedereen het beter:quote:Op woensdag 12 september 2007 02:07 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja ze zouden het liefst zelf ook beweren dat ze een filantropische instelling zijn in een van de rijkste landen en dus belangrijkste markten ter wereld, maar gelukkig weet iedereen beter
dat is ook al gebeurd de afgelopen 5 jaarquote:Op woensdag 12 september 2007 02:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat is dan ook de toekomst als de AH bij een volgende prijsverhoging van een ander product ook zo reageert. De komende 5 jaar gaan de voedselprijzen mogelijk met 100% omhoog, dus dat wordt een lege winkel.
Nee hoor, er zijn genoeg supermarkten met een vergelijkbaar assortiment A-merken. AH onderscheidt zich door de 'luxe' winkels op toplocaties en door de producten van het huismerk. En door de hogere prijs.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De AH onderscheidde zich tov andere supermarkten met kwalitatief sterke spullen en een breed assortiment van A-merken.
Overtuigend onderbouwd. Vertel, wat gaat er allemaal voor zorgen dat de voedselprijzen met 100% stijgen in 5 jaar?quote:Op woensdag 12 september 2007 03:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmjah, ik heb hier af en toe tijd om CNN te kijken en dan doet zo'n special report wel iets.
En dan? Ze worden toch gesmolten, dus wat maakt dat gaatje uitquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
eigenlijk moet je alle lege flessen als actie doorprikken en dan inleveren voor straf he!
![]()
ben jij zo'n figuur die betaald wordt om dit soort reacties te plaatsen op fora die positief zijn over AH?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn genoeg supermarkten met een vergelijkbaar assortiment A-merken. AH onderscheidt zich door de 'luxe' winkels op toplocaties en door de producten van het huismerk. En door de hogere prijs.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:26 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ben jij zo'n figuur die betaald wordt om dit soort reacties te plaatsen op fora die positief zijn over AH?
het was een grapjequote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wil je beweren dat er iets niet waar is? Verder niks tegen AH, fijne winkel.
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Cola koop ik niet meer sonds de prijsverhoging (dronk het toch maar sporadisch), we dronken ook redelijk vaak hero cassis maar dat sinds een tijdje in een kleinere fles (1.2 liter ipv 1.5 l) terwijl de prijs omhoog gegaan is van 99 ct naar 1.39 euro. Daar heb ik AH niet over horen miepen vreemd genoeg, maar Hero mag de cassis nu ook lekker zelf houden.
Maar je maakt mij niet wijs dat er ineens iets dramtisch gebeurd is op de gronstoffen-voor-cassis-markt wat een prijsverhoging van 66ct/l naar 115ct/l rechtvaardigtquote:Op woensdag 12 september 2007 18:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Cassis is sowiezo duurder om te maken dan sinas of cola
Juist door de prijsverhoging van Coca-cola is de winstmarge van ongeveer -15% naar een 0% marge gegaan. Dat de klant nu meer moet betalen, en een supermarktondernemer er nog steeds niets op verdient is natuurlijk vreemd. Logischer zou het zijn als de inkoopprijs omlaag was gegaan. Ik snap de Appie aan de ene kant wel dat ze het boycotten ( voor de consument ), aan de andere kant is het belachelijk omdat ze nu geen geld meer moeten bijleggen per verkochte fles cola.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De AH onderscheidde zich tov andere supermarkten met kwalitatief sterke spullen en een breed assortiment van A-merken. Ik blijf het schandalig vinden. Net of Coca Cola nu ineens hun prijzen gaat verlagen..
de winstmarge werd gewoon te laag dus
Ach de verkoop van Hero cassis is toch wel gestegen met 50% dus ze hebben niks te klagen.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar je maakt mij niet wijs dat er ineens iets dramtisch gebeurd is op de gronstoffen-voor-cassis-markt wat een prijsverhoging van 66ct/l naar 115ct/l rechtvaardigtZelfde verhaal als met Coca cola, die prijsverhoging is ook maar een kwestie van; we hebben zin om de prijs om hoog te gooien van er zijn toch wel altijd mensen die het zullen slikken, het nieuwe design van de fles enzo zijn maar smoesjes.
Hoe bedoel je dat, dat ze de prijzen 'kunstmatig hoog houden'?quote:Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef CecilBDemented het volgende:
nou ik weiger bij de ah te kopen vanaf nu aangezien zij de prijzen ook kunstmatig hoog houden in die toko.
c1000 heeft nog wel coca cola
Kwestie van vraag en aanbod. Teken een mooi grafiekje en je weet bij welke prijs de winst maximaal is, dus als slim ondernemer ga je dan die prijs vragen voor je product.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Zelfde verhaal als met Coca cola, die prijsverhoging is ook maar een kwestie van; we hebben zin om de prijs om hoog te gooien van er zijn toch wel altijd mensen die het zullen slikken
http://news.google.com/news?q=world+food+price&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_enID204ID205&um=1&ncl=1120722250&sa=X&oi=news_result&resnum=10&ct=more-results&cd=1]world food pricequote:Op woensdag 12 september 2007 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Overtuigend onderbouwd. Vertel, wat gaat er allemaal voor zorgen dat de voedselprijzen met 100% stijgen in 5 jaar?
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:23 schreef Radobe het volgende:
Ik blijf toch coca-cola drinken, boeit me niet dat het duurder wordt, en nee ik ben niet rijk. Pepsi is gewoon goor en huismerken ook. En als er een huismerk goed te drinken is, moet je weer alleen voor die cola naar die winkel en ook om de flessen weer in te leveren. Te veel werk...
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:13 schreef swollywood het volgende:
First Choice Cola![]()
Bij de Plus, Spar, Boni en Jumbo.
Komt qua smaak toch redelijk dicht in de buurt van coca-cola.
www.firstchoice.nl
quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:00 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
En ook te koop bij de Hoogvliet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |