Ik vind dit een nogal rare vergelijking. Jij woont zeker nog thuis?quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
wel lachen dat mensen met gemak 400 euro per maand neertellen voor een woning, maar zeiken als de cola met een paar centen omhoog gaat
In Nederland MOET je wel belachelijk veel betalen voor een huis. Mensen klagen zich kapot om de absurd hoge huizenprijzen (huur alswel koop), en er is schaarste... dus je hebt ook echt geen keus, tenzij je emigreert, wat voor velen geen optie is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
wel lachen dat mensen met gemak 400 euro per maand neertellen voor een woning, maar zeiken als de cola met een paar centen omhoog gaat
andere cola dan de echte coca cola vind ik niet te zuipen
Helemaal niet! Dit is gewoon belachelijk. Ik ga naar de AH omdat ze kwalitatief goede producten hebben en een groot assortiment. Tevens kon ik er vanuit gaan bij de AH de meeste A-merken te vinden. Beetje triest om nu de marktleider en tevens kwalitatief imo de beste cola uit de schappen te halen. Waar is het imago van de AH heen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Natuurlijk ben je vrij om te kopen wat je wilt. En Albert Heijn is vrij om Coca Cola te kopen wanneer ze dat willen, en om het niet in te kopen wanneer ze dat niet willen. En nu willen ze dat niet, dus doen ze het niet. Simpel he?
chocolade nougat en aardbei nougatquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:07 schreef Yi-Long het volgende:
Wij zijn ook veel minder coca cola gaan drinken hier sinds die belachelijk extreme prijsverhoging. Nu drinken we veel meer sinasappelsap en andere vruchtdranken.
En M&M's hetzelfde. Vroeger kocht ik iedere week wel minstens 1-2 zakken. Nu al maanden geen zak meer gehaald.
En die Marsen en Snickers en al die andere candybars die ze nu KLEINER hebben gemaaktNiet meer gekocht.
Gelukkig kost zo'n klein pakje pindarotsjes of chocolade nougat nog steeds maar 90 ct ofzo
Je zegt het zelf al, dit is precies wat AH doet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je het te duur vindt koop je het toch lekker niet!
Nee. De AH past zijn beleid aan en dat vind ik kwalijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, dit is precies wat AH doet.
nou neequote:Op dinsdag 11 september 2007 17:19 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal rare vergelijking. Jij woont zeker nog thuis?
Nee hoor, dit beleid voert AH al jaren, zo lagen ze eerder al overhoop met Grolsch omdat ze het te duur vonden, met eveneens lege schappen als gevolg. En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. De AH past zijn beleid aan en dat vind ik kwalijk.
Zoals met Peijnenburg ontbijtkoek bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.
De AH onderscheidde zich tov andere supermarkten met kwalitatief sterke spullen en een breed assortiment van A-merken. Ik blijf het schandalig vinden. Net of Coca Cola nu ineens hun prijzen gaat verlagen..quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor, dit beleid voert AH al jaren, zo lagen ze eerder al overhoop met Grolsch omdat ze het te duur vonden, met eveneens lege schappen als gevolg. En zo zijn er nog wel meer conflicten geweest.
En ook te koop bij de Hoogvliet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:13 schreef swollywood het volgende:
First Choice Cola![]()
Bij de Plus, Spar, Boni en Jumbo.
Komt qua smaak toch redelijk dicht in de buurt van coca-cola.
www.firstchoice.nl
Hoe wil ik dat nou doen als er geen CocaCola isquote:Sorry, onze databaseservers zijn momenteel te druk. Schenk even wat te drinken in en probeer dan de pagina eens te herladen.
Eh, dat was dus de strekking van het topic.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:03 schreef qwox het volgende:
http://www.ad.nl/economie/article1645374.ece
blijkt dus niet om de huidige prijs te gaan maar om onderhandelingen die niet willen lukken nu coca cola de prijzen wil verhogen tussen de 3 en 8 procent. Albert Heijn gaat echter niet akkoord om de prijs te moeten verhogen in de winkel
Als dit al was gemeld en ik heb er overheen gelezen, sorry
Officieel is een dergelijke verticale prijs constructie verboden. Concurrentievervalsing enzo. Een gewone adviesverkoopprijs is vrij standaard maar een fabrikant mag deze niet afdwingen, hooguit aanmoedigen. Maar er zijn ook andere spelers en mechanismen aan het werk. Andere wederverkopers bijvoorbeeld, die minder macht hebben dan AH en dus niet blij zijn met dit soort acties. Per stuk stellen die wederverkopers niet zoveel voor. Maar als geheel hebben ze genoeg economische macht om grote fabrikanten in de problemen te brengen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zou dit wel zomaar mogen?
Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
ja ze zouden het liefst zelf ook beweren dat ze een filantropische instelling zijn in een van de rijkste landen en dus belangrijkste markten ter wereld, maar gelukkig weet iedereen beterquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:33 schreef JoPiDo het volgende:
wat ik begrijp is dat er geen winstmarge op coca-cola zit, maar dat het verkocht wordt voor de inkoopprijs
dat is dan ook de toekomst als de AH bij een volgende prijsverhoging van een ander product ook zo reageert. De komende 5 jaar gaan de voedselprijzen mogelijk met 100% omhoog, dus dat wordt een lege winkel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:01 schreef Biogarde het volgende:
De AH XL hier in Utrecht leek wel een Sovjet winkel. Echt, de complete frisdrank hoek was verlaten en leeg![]()
HAHAHAHAHAHAHAquote:De komende 5 jaar gaan de voedselprijzen mogelijk met 100% omhoog, dus dat wordt een lege winkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |