abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53090934
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

  dinsdag 11 september 2007 @ 10:25:12 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53090938
Die eerste . Een Regiokopper?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 10:28:12 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53091015
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

[afbeelding]
Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53091031
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
die dat sowieso niet, maar goed.. ik zie ook niet alles. denk dat ook menigeen nog nooit die amerikaanse trein heeft gezien die al jarenlang bij station zwolle staat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 10:46:23 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53091462
Die heb ik nog nooit van binnen gezien, wel van buiten uiteraard. Het is geen Amerikaanse trein, daar de stellen weliswaar in Canada gereden hebben, maar van uit hier die richting op verscheept zijn. Het is de TEE die je daar ziet staan. Een trein die vroeger wel voor het grensoverschrijdend verkeer gebruikt is.

Op de website van stichting TEE vindt je meer informatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53091538
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef ghizzer het volgende:
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?
Bordjes schieten is pure hobby ja Mestal is zo'n dagje een euro of 60-70:

Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53091663
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bordjes schieten is pure hobby ja Mestal is zo'n dagje een euro of 60-70:

Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
mooie hobby! ik heb zelf een OV en heb (met name in het verleden) zonder echt doel kilometers getreind. Vaak met een vriend, maar soms ook wel alleen. Mensen keken me daar regelmatig vreemd voor aan. Ik vind het fantastisch nieuwe stations - en ook steden - te zien. Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
pi_53091889
ik mis trouwens wel de 1200 en vooral de 1300-serie in Nederland. Wat was dat een mooie tijd toen met die nog de ICRM-rijtuigen (type wat nu nog regelmatig op venlo-den haag rijdt).

de 1200 en 1300 <3333
pi_53092021
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef ghizzer het volgende:
Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen
Ja, tot 4:00 de volgende ochtend zelfs. Maar: dit is de prijs met korting, dus alleen als je een vorm van kortingkaart hebt, en dan niet door de week voor 9:00 etc. In het weekend wel de hele dag
quote:
en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden met alle treinen BEHALVE IC, EC en ICE en Thalys. Dus S-bahn, RB, RE, en ik geloof dat je er ook de bus mee in mag, maar dat boeit maar zelden natuurlijk ¤ 29,50 voor maximaal 5 personen. Met een groepje is het erg voordelig en je kan erg veel doen. Overigens hebben alle Bundesländer zoiets. In de meeste Bundesländer is het trouwens goedkoper nog dan in NRW.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:29 #60
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092022
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
pi_53092163
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
dan waren het andere ICR's. Maar weet nog wel dat die 1200 en 1300 voor de ICR's gebruikt werden. mooi was die tijd..

gelukkig zie ik die teringMAT'64 de laatste dagen minder vaak op Zwolle-Nijmegen dan voorheen. vandaag kon ik heerlijk in een IRM zitten. fantastisch (ook al is het met mn 2.05 m met het lopen wel een beetje bukken). geen herrie aan me kop, niet mijn benen 3 keer opvouwen.. ik ben verwend!
pi_53092165
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Dat is er al heel lang, ondanks waar de K voor staat Overigens is dat tot groot verdriet van mij en nog wat lui, al bijna allemaal weer weg en vervangen door Mat64, Virm en meer van dat soort tweedekeus oud ijzer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53092202
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
heerlijk in een IRM zitten. fantastisch
Gast, bejje leip?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:08 #64
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092304
dubbel
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:57 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092328
ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
pi_53092643
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:21 schreef JDude het volgende:

ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
Ja, gehuurde Belgische M2 rijtuigen waren dat, getrokken door 1100, 1200 of 1300. Inmiddels vrijwel allemaal gesloopt. Mat54 reed daar ook veel.

Op Gvc - Vl reed toen wel iedere 2 uur de Buurlandtrein, een rechtstreekse IC van Den Haag CS naar Köln Hbf. DAT materieel is later overgekwast en ICK gaan heten.

1991-1995 heb ik het dan over he Mat54 is in 1996 terzijde gesteld. Wanneer de 1100, 1200, 1300 locs eruit gegaan zijn bij NSR weet ik niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53092834
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

[afbeelding]
Nee natuurlijk niet

Maar het ziet er idd best cool uit ja Zo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53093353
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
pi_53093418
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53094068
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet

Maar het ziet er idd best cool uit ja Zo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
ja heb inmiddels die hele site gezien. zitten inderdaad een paar hele vette exemplaren tussen (ik vind het wel knap geshopt!!!)
pi_53094239
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
For great justice!
pi_53094678
Hmmm ja.... misschien is dat wel een betere oplossing idd... nu veroorzaakt het inderdaad onnodige vertraging.
Maareen nieuw perron is volgens mij niet echt nodig... beetje verleggen van de sporen en je bent klaar naa rmijn menig.
pi_53094775
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
Als dat extra perron open is, gaat het huidige zijperron wel dicht begreep ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53095098
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 13:41:00 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53095217
Groningen op 1

Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon

Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53095641
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:35 schreef ghizzer het volgende:
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt!
Deze?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53095655
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen op 1

Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon

Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien.
tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken. vind zelf maasricht ook nog wel wat hebben. en naarden-bussum heeft ook wel z'n charme. geloof dat in die lijst 's-hertogenbosch wel behoorlijk hoog stond.
pi_53095679
quote:
Toch scoort niet alleen oude charme hoog. Ook de moderne vormgeving van Schiphol en `s-Hertogenbosch scoort goed omdat de stations er mondain uitzien en veel lichtinval hebben
Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...

's-Hertogenbosch Oost heeft wel veel lichtinval trouwens, dat is waar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 14:12:16 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53095902
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:59 schreef ghizzer het volgende:

[..]

tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken.
Ik woon in groningen, daarom kan ik je er genoeg over vertellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53095923
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze?
..maar daar zie ik nog steeds niet de desbetreffende lijst staan.
pi_53096115
Nee, maar als er zoeen lijstje was, had het er wel bijgestaan lijkt me. Mail anders die site ff of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:32:47 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53096357
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1991-1995 heb ik het dan over he Mat54 is in 1996 terzijde gesteld. Wanneer de 1100, 1200, 1300 locs eruit gegaan zijn bij NSR weet ik niet.
Ik kan me herinneren dat in 1999 o.i.d. de laatste twee 1100'en pendelden tussen Gvc en Vl (met o.a. K4 rijtuigen). De laatste twee waren geloof ik de 1152 en de 1136. De 1300'en zijn nog heel lang een wazig geval geweest. De 1200'en zijn ook rond '98/'99 terzijde gegaan meen ik me te herinneren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53097250
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...

's-Hertogenbosch Oost heeft wel veel lichtinval trouwens, dat is waar
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.
For great justice!
pi_53097495
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:09 schreef Q. het volgende:
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.
Ja, mijn idee

Moderne vormgeving Er mondain uitzien Veel lichtinval

Misschien waren ze stationspleinen aan het beoordelen, dat kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53097615
lelijke stations zijn er te over hoor:
- rijssen
- daarlerveen
- aalten
- wehl

en de wat grotere stations:
- almelo
- arnhem
- rotterdam cs
pi_53097963
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
Ja, dat weet ik ook wel


Arnhem en Rotterdam zijn trouwens bouwputten, dat telt niet. Daar verwacht ik best wat moois van als het klaar is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:41:59 #87
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53098004
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
- rijssen
- daarlerveen
- aalten
- wehl

Dat zijn amper stations . Eerder overmaatse bushaltes.
pi_53098226
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:

[..]


Dat zijn amper stations . Eerder overmaatse bushaltes.
haha ja. maar zo zijn er heel veel kleine stations, maar deze schoten me zo snel te boven als "behoorlijk lelijk". ben er ongetwijfeld een (groot) aantal vergeten.
pi_53098339
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:

[..]


Dat zijn amper stations . Eerder overmaatse bushaltes.


Laten we dan maar niet over Groningen Noord, Sauwerd, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen (1 sporig), Uithuizermeeden en Roodeschool beginnen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53098582
Het gedeelte in Almelo waar eerst de loketten zaten ziet er anders best nog wel mooi uit. Helaas gaat iedereen bij die trap al meteen naar beneden, waardoor haast niemand in de stationshal komt. Het perron ziet er niet uit en is onpraktisch omdat het zakspoor naar Mariënberg zich honderden meters van de ingang af bevindt. De achteruitgang bij het ROC, nu een paupertroep, is opgenomen in het Almeline nieuwbouwplan.

Er stond laatst een afbeelding van in de TCTubantia, het ziet er beter uit dan wat het nu is (idee á la Utrecht Overvecht oid). Ik zal eens kijken of ik die afbeelding nog kan vinden.

Pdf Binnenstadplan Almelo (zie pagina 25)
Socialist in Mercedes
pi_53098598
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:00 schreef Robin2130 het volgende:

[..]



Laten we dan maar niet over Groningen Noord, Sauwerd, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen (1 sporig), Uithuizermeeden en Roodeschool beginnen
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.
pi_53098652
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

[afbeelding]


Hij is fijn
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53098705
Ik vind juist dat desolate van een aantal stations wel wat hebben eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53098798
Vingerverven in de Eredivisie:
quote:
De herstelwerkzaamheden na een seinstoring maandagavond rond Utrecht duren nog zeker tot het einde van de dag. Spoorbeheerder ProRail had verwacht dat de normale dienstregeling dinsdag rond 14.00 uur weer zou ingaan, maar dit is niet gelukt.

"We weten nog niet zeker wanneer de herstelwerkzaamheden klaar zijn. Hopelijk is woensdag alles voorbij", aldus een woordvoerder van ProRail.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53100528
quote:


Het is al de zoveelste keer dat er bij Utrecht CS een sein/wisselstoring is. Is dat normaal ofzo? Ik begrijp best dat er weleens sein/wisselstoringen zijn, maar bij Utrecht CS gebeurt het wel vaker
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53101347
Ik ga morgen maar eens met de auto denk ik. Zelfs dat brik van mij is een stuk betrouwbaarder dan die ProRail-troep hier in Utrecht.
For great justice!
pi_53101351
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden
Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
ICR's gebruikt werden. mooi was die tijd..
Ja, inderdaad, schitterend, lekker ook in de ICR met de Ardennenexpres naar Luxemburg, echt jammer dat dat niet meer kan, prachtig was dat.
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw
True, ik loop dan ook indien een station een stationsgebouw heeft, lekker daar doorheen i.p.v. eromheen te lopen.
Verder staat hier wat foto´s van station Groningen voor wie niet vaak daar in de buurt is.
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind juist dat desolate van een aantal stations wel wat hebben eigenlijk
Geheel mee eens, vandaar ook mijn trip naar Kesteren afgelopen vrijdag. Was er lang niet geweest en vond het jammer dat het perron veranderd was t.o.v. 10 jaar geleden. Gelukkig was het hele emplacement er nog. Ga je om die reden naar Zetten-Andelst of was dat omdat je een route berekend wilde hebben die dan over Elst - Tiel ging?

En nog even een fotootje van de TEE in Zwolle van gistermiddag waar zojuist over gesproken werd.


[ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 11-09-2007 18:25:52 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 18:26:06 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53101602
Die TEE staat komend weekend in Amsterdam bij de opendag van de werkplaats aldaar. Daarna wordt ie teruggesleept naar zwolle en zal het setje gedraaid staan!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53102030
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?
[..]
met zo'n NRW ticket (wat overigens op de automaten SchönerTagticket heet, mag je overal heen wat je hier ziet:
http://www.bahn.de/p/view(...)etzplan_nrw_2007.pdf
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 18:50:59 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53102264
quote:
De werkzaamheden zijn inmiddels toch afgerond
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')