Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
die dat sowieso niet, maar goed.. ik zie ook niet alles. denk dat ook menigeen nog nooit die amerikaanse trein heeft gezien die al jarenlang bij station zwolle staat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
Bordjes schieten is pure hobby jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef ghizzer het volgende:
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?
mooie hobby! ik heb zelf een OV en heb (met name in het verleden) zonder echt doel kilometers getreind. Vaak met een vriend, maar soms ook wel alleen. Mensen keken me daar regelmatig vreemd voor aan. Ik vind het fantastisch nieuwe stations - en ook steden - te zien. Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bordjes schieten is pure hobby jaMestal is zo'n dagje een euro of 60-70:
Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
Ja, tot 4:00 de volgende ochtend zelfs. Maar: dit is de prijs met korting, dus alleen als je een vorm van kortingkaart hebt, en dan niet door de week voor 9:00 etc. In het weekend wel de hele dagquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef ghizzer het volgende:
Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden met alle treinen BEHALVE IC, EC en ICE en Thalys. Dus S-bahn, RB, RE, en ik geloof dat je er ook de bus mee in mag, maar dat boeit maar zelden natuurlijkquote:en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
dan waren het andere ICR's.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik.
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Dat is er al heel lang, ondanks waar de K voor staatquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik.
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Gast, bejje leip?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
heerlijk in een IRM zitten. fantastisch
Ja, gehuurde Belgische M2 rijtuigen waren dat, getrokken door 1100, 1200 of 1300. Inmiddels vrijwel allemaal gesloopt. Mat54 reed daar ook veel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:21 schreef JDude het volgende:
ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
Nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dusquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
ja heb inmiddels die hele site gezien. zitten inderdaad een paar hele vette exemplaren tussen (ik vind het wel knap geshopt!!!)quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet![]()
Maar het ziet er idd best cool uit jaZo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Als dat extra perron open is, gaat het huidige zijperron wel dicht begreep ik hoorquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
Deze?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:35 schreef ghizzer het volgende:
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt!
tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken. vind zelf maasricht ook nog wel wat hebben. en naarden-bussum heeft ook wel z'n charme. geloof dat in die lijst 's-hertogenbosch wel behoorlijk hoog stond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen op 1![]()
![]()
Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon![]()
Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien.
Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...quote:Toch scoort niet alleen oude charme hoog. Ook de moderne vormgeving van Schiphol en `s-Hertogenbosch scoort goed omdat de stations er mondain uitzien en veel lichtinval hebben
Ik woon in groningen, daarom kan ik je er genoeg over vertellenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:59 schreef ghizzer het volgende:
[..]
tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken.
Ik kan me herinneren dat in 1999 o.i.d. de laatste twee 1100'en pendelden tussen Gvc en Vl (met o.a. K4 rijtuigen). De laatste twee waren geloof ik de 1152 en de 1136. De 1300'en zijn nog heel lang een wazig geval geweest. De 1200'en zijn ook rond '98/'99 terzijde gegaan meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1991-1995 heb ik het dan over heMat54 is in 1996 terzijde gesteld. Wanneer de 1100, 1200, 1300 locs eruit gegaan zijn bij NSR weet ik niet.
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...
's-Hertogenbosch Oost heeft wel veel lichtinval trouwens, dat is waar
Ja, mijn ideequote:Op dinsdag 11 september 2007 15:09 schreef Q. het volgende:
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.
Ja, dat weet ik ook welquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
- rijssen
- daarlerveen
- aalten
- wehl
haha ja. maar zo zijn er heel veel kleine stations, maar deze schoten me zo snel te boven als "behoorlijk lelijk". ben er ongetwijfeld een (groot) aantal vergeten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zijn amper stations. Eerder overmaatse bushaltes.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zijn amper stations. Eerder overmaatse bushaltes.
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:00 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Laten we dan maar niet over Groningen Noord, Sauwerd, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen (1 sporig), Uithuizermeeden en Roodeschool beginnen![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
quote:De herstelwerkzaamheden na een seinstoring maandagavond rond Utrecht duren nog zeker tot het einde van de dag. Spoorbeheerder ProRail had verwacht dat de normale dienstregeling dinsdag rond 14.00 uur weer zou ingaan, maar dit is niet gelukt.
"We weten nog niet zeker wanneer de herstelwerkzaamheden klaar zijn. Hopelijk is woensdag alles voorbij", aldus een woordvoerder van ProRail.
quote:
Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden
Ja, inderdaad, schitterend, lekker ook in de ICR met de Ardennenexpres naar Luxemburg, echt jammer dat dat niet meer kan, prachtig was dat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
ICR's gebruikt werden.mooi was die tijd..
True, ik loop dan ook indien een station een stationsgebouw heeft, lekker daar doorheen i.p.v. eromheen te lopen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw
Geheel mee eens, vandaar ook mijn trip naar Kesteren afgelopen vrijdag. Was er lang niet geweest en vond het jammer dat het perron veranderd was t.o.v. 10 jaar geleden. Gelukkig was het hele emplacement er nog. Ga je om die reden naar Zetten-Andelst of was dat omdat je een route berekend wilde hebben die dan over Elst - Tiel ging?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind juist dat desolate van een aantal stations wel wat hebben eigenlijk
met zo'n NRW ticket (wat overigens op de automaten SchönerTagticket heet, mag je overal heen wat je hier ziet:quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |