heb je daar misschien een receptje van?quote:Op maandag 10 september 2007 14:54 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond Risotto, met paddestoelen en gerookte kip.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 10 september 2007 16:42 schreef Muck het volgende:
heb je daar misschien een receptje van?
binnenkort ook maar eens aanklooien danquote:Op maandag 10 september 2007 17:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
We klooien zelf maar wat aan, met bouillon, allerlei paddenstoelen die we net gekocht hebben en sjalotjes/knoflookje erdoor.
Oh en daarbij eten we ook gerookte kip![]()
Nu een rood SOL-wijntje
Gebruik sherry in je risotto, in plaats van witte wijn of droge vermouth! Sherry & paddestoelen is een zalige combiquote:Op maandag 10 september 2007 17:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
We klooien zelf maar wat aan, met bouillon, allerlei paddenstoelen die we net gekocht hebben en sjalotjes/knoflookje erdoor.
Oh en daarbij eten we ook gerookte kip![]()
Nu een rood SOL-wijntje
We hebben helaas geen sherry in huis, dus doen we het straks toch maar met bouillon en witte wijn.quote:Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef ColdFeet het volgende:
Gebruik sherry in je risotto, in plaats van witte wijn of droge vermouth! Sherry & paddestoelen is een zalige combi
hobje, wil je met me trouwen?quote:Op maandag 10 september 2007 18:11 schreef MissHobje het volgende:
Ohh ik eet allemaal dingen waar ik gewoon zin in heb
Oftewel Spruitjesmet home made aardappelpuree ( dus ja schillen, koken en pureetje draaien
)
Daarbij gegrilde kippenpotenniet helemaal de combinatie.. maar heb er trek in
En dan zo maak ik home made appelmoes en stoofpeertjes.. en die neem ik dan later vanaaf als toetje
oh en ik zag van die Friese kruidnotendie als voorafje
![]()
heerlijk zo al die smilies![]()
Hihiquote:
stoofpeertjes en appelmoesquote:Op maandag 10 september 2007 18:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hihi![]()
Zullen we een keer een spruitjes, stoofpeertjes en appelmoes meet houden![]()
kan weleens rijstklander zijn....quote:Op maandag 10 september 2007 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Er zaten levende beestjes in mijn voorraadpot met rijst. Kleine maden, wit met een zwart kopje.Geen vliegenmaden.
Gratis extra vlees.Heb de inhoud van de pot maar weggegooid.
Dit vond ik via Google.quote:Op maandag 10 september 2007 18:52 schreef Muck het volgende:
[..]
kan weleens rijstklander zijn....
nou ja, hoe dan ook:
JAK!
hmmmm, hoe dan ook, het is erg vervelend...quote:Op maandag 10 september 2007 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Het is geen rijstklander; de larven zien er anders uit.
Ik heb de rijst die al in de pan zat gewoon opgegeten hoor. Als je een koe kunt eten, dan kan een gekookte larve ook wel.quote:Op maandag 10 september 2007 19:07 schreef Qwea het volgende:
@isegrim ; ik had nooit weer rijst gegeten
*soep gaat maken
*honger heeft
*nog geen avond eten heeft gehad
Doe maar duur. Ter gelegenheid waarvan?quote:Op maandag 10 september 2007 23:54 schreef Patries86 het volgende:
Champagne
brr, jij liever dan ik.quote:Op maandag 10 september 2007 19:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb de rijst die al in de pan zat gewoon opgegeten hoor. Als je een koe kunt eten, dan kan een gekookte larve ook wel.
Niet duur --> gratisquote:Op maandag 10 september 2007 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Doe maar duur. Ter gelegenheid waarvan?
Wat moet je in vredesnaam met 5 liter pastasaus om deze tijd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef ColdFeet het volgende:
Ik drink port, een heerlijk zachte tawny
En onderwijl maak ik een grote pan pastasaus: tomaten, een liter witte wijn, twee potten geroosterde paprika's, 7 bollen knoflook en handenvol basilicumblad.
Lekker, heb ik straks echt 5 liter saus
Investeren in mijn huwelijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat moet je in vredesnaam met 5 liter pastasaus om deze tijd.
quote:
3x per week ongeveerquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren snackbar food, best lekker op zijn tijd.
Kennen jullie dat? Dat je ineens een ontzettende behoefte hebt aan een lekker bakje soep?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik ga die kippenbouten stoof met paprika maken uit het stoofpottentopic....vergeet alleen de paprika te kopen![]()
En zie net dat ik ookal geen zilveruitjes heb...en roze peperbessen ookal nietquote:
Vanavond wederom investeren door een stoofpot te maken van rundvlees met bier en veel sjalottenquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bent nog net niet 1 jaar getrouwd. Dat belooft wat voor de toekomst, qua investeringen.![]()
oeps, sorry, het is hier geen CUL-sc
Het was voor 2 dagen, maar ik heb alles al opquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:12 schreef golfer het volgende:
Indische maaltijden van de lekkere toko.
recept?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vanavond wederom investeren door een stoofpot te maken van rundvlees met bier en veel sjalottenEn dan een driedubbele portie om in te vriezen.
Euh, het is een beetje op de gok allemaal.quote:
Geen boullionquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Euh, het is een beetje op de gok allemaal.
700 gram runderlappen aangebraden in boter, 2 flesjes karakter erbij, laurierblaadjes, kruidnagels, een paar komijnzaadjes....
Iets van 300 gram sjalotten erbij, in decoratieve kwarten
Ik doe er zometeen nog wat spekjes bij, denk ik. En een plakje ontbijtkoek om te binden.
Dan vries ik de helft in en de andere helft warm ik morgen op met aardappeltjes erdoor
Is niet nodigquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meer volume maken, ook om het bier wat te lengen
Oja dat doe ik heel soms ook wel eens, haasbiefstuk halen bij de slager en dan gewoon proberen hem zo lekker mogelijk op te bakken terwijl manlief 's avonds hard aan het werk isquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga zo een prachtige biefstuk bakken. Die eet ik op. Met niks, gewoon enkel een mooie biefstuk.
Mijn teller staat nu op 2 bakkie's en 2 peukenquote:Op woensdag 12 september 2007 07:18 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik doe met je mee![]()
en ik neem er een sigaretje bij!
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef minilotje het volgende:
Nu in de oven, straks mee naar visitebezoekje aan mams.
[afbeelding]
Roomkaas/chocoladebrownies!(Recept)
Het ruikt alvast ontzettend lekker. En het overgebleven beslag smaakte ook prima.![]()
Niet ontbeten, want die brownies gaan zodadelijk vast op.
Baklavaquote:Op woensdag 12 september 2007 15:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat stukjes baklava en een blikje cola light
ik zou gaan voor de pittig gemarineerde kipdrumsticks met knoflookstokbood en ouderwetsche groentensoep met ballenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:06 schreef minilotje het volgende:
Ik ben misselijk en zielig en heb nergens trek in, dus ik bied mijn lief straks een miniatuur-keuzemenuutje. Want ik kan best koken als ik ziek en zwak en misselijk ben.
Ik heb de benodigdheden in huis voor de volgende simpele gerechten:
- Pittig gemarineerde kipdrumsticks & aardappelpuree met creme fraiche en spinazie
- Spaghetti bolognese met geitenkaas & knoflookstokbrood
- Ouderwetsche groentensoep met ballen & witte broodjes met ham
Ik eet dus niks, maar ik en mijn viltstiften hebben ons best gedaan op een lollig menukaartje, dus we zullen zien wat het wordt vanavond. Ik gok dat -ie de derde optie kiest.
Ga ik nu weer verder met het uitbraken van mijn mooie chocoladebrownies van vanmorgen. Snif.
Uitgesonjabakkert?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Patries86 het volgende:
lunch:
Tomatensoep
Stokbroodje met knoflookboter
Pizza kaas ham en tomaat
Cola
Oei, dan ga ik jouw brownies maar niet makenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:06 schreef minilotje het volgende:
Ik ben misselijk en zielig
Jij bent valsquote:
Vakantie... was alleen om wat kilo's voor de vakantie kwijt te raken en dat was gelukt (6kilo)quote:
Maar als je na een dieet weer meer dan normaal gaat eten (pizza, cola,..) dan heb je straks meer dan die 6 kilo er weer bij. Beter verander je je levensstijl voorgoed, met af en toe een beetje zondigen.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:56 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Vakantie... was alleen om wat kilo's voor de vakantie kwijt te raken en dat was gelukt (6kilo)
Nu glas cola
Zijn die goed die biefstukken?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga zo spinazie met spekjes en pijnboompitten maken. Met een biefstuk. Jaha, alweer biefstuk. De premium-biefstukken zijn in de aanbieding bij Appie.![]()
Ja, absoluut. Het zijn de enige supermarktbiefstukken die vrijwel altijd goed zijn. Het vlees heeft afgehangen, dat scheelt alles. Heel goed te doen. Enige nadeel vind ik dat ze meestal klein zijn. Ik heb het liefst biefstukken van minimaal 200 gram.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zijn die goed die biefstukken?
een boterham met pindakaasquote:Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef Qwea het volgende:
Hmm, ik heb nog geen aaf eten gehad, want ik heb geen trek in macaroni.
Iemand een simpel doch lekker idee? En dan wil ik niet met veel pannen in de weer, ik wil niet afhalen, wel even naar de supermarkt, geen pizza,geen patat en geen lasagne![]()
quote:
5,50?? Das wel heul weinig!quote:Op woensdag 12 september 2007 19:18 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb Chinees besteld: die mensen verdienen een standbeeld. Voor ¤ 5,50 een bak bami, babi pangang, twee mini loempia's en een satéstokje met een berg saus thuisbezorgd. Daar kan ik twee dagen van eten
oeh lekker, wil je het recept plaatsen?quote:Op woensdag 12 september 2007 23:52 schreef ColdFeet het volgende:
Zo. Net een bakje yoghurtijs weggewerkt, en verder wilde ik nog even opmerken dat er een grote pan pompoensoep op het vuur staat te pruttelen
Zet je die zelf of komt het uit de automaat?quote:Op donderdag 13 september 2007 07:59 schreef SeaOfLove het volgende:
Zit inmiddels aan mijn derde bak koffie![]()
Gewoon een Senseo en dan de extra dark roastquote:Op donderdag 13 september 2007 08:03 schreef deom het volgende:
[..]
Zet je die zelf of komt het uit de automaat?
Bij ons is de automaat zo slecht dat ik tegenwoordig zelf zet. Eerst bonen malen, in de caffetiere en dan heet water erop. Het is wat omslachtig, maar je mag hier geen koffiezetapparaat op kantoor, maar over bonenmolens is niets gezegdHet gevolg is wel dat ik nog maar 2 bakjes op een dag drink.
Dan had je moeten zeggen dat je aan je derde bakje Senseo zit. Dat is heel wat anders, en een andere discussiequote:Op donderdag 13 september 2007 08:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Gewoon een Senseo en dan de extra dark roast![]()
Mooie oplossing btw![]()
Als de kreeft maar smaakt, vast wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:00 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoop het
Het zal wel vreetschuur achtig zijn vrees ik
Niet vergeten de resultaten te posten he?! Ik heb gereserveerd voor volgende week vrijdagquote:
Smaakte erg goed.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:16 schreef Isegrim het volgende:
Een diepvries-wokschotel met pangasius. Ziet er best goed uit voor iets kant-en-klaars.
*burb*quote:
Jazeker! Maar dan wil ik ook jouw paprikasoepreceptquote:Op donderdag 13 september 2007 07:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oeh lekker, wil je het recept plaatsen?
Het SOEP topic
Ja, meer kreeg ik er niet meer op.quote:
ok, eerlijk overstekenquote:Op donderdag 13 september 2007 21:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jazeker! Maar dan wil ik ook jouw paprikasoeprecept
Nu pompoensoep dus
oeh zalig!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, meer kreeg ik er niet meer op.
Heb me voornamelijk beperkt tot de in court bouillon vers gekookte kreeft en de halve gegrilde kreeft met kruidenboter.
Bluezz heeft ook nog kreeft Thermidor met pittige kaassaus, gegratineerd met parmezaanse kaas en de kreeft gevuld met knolselderij gegeten.![]()
Zie mijn blog voor wat foto'squote:Op donderdag 13 september 2007 16:07 schreef Den_Haag het volgende:
Niet vergeten de resultaten te posten he?! Ik heb gereserveerd voor volgende week vrijdag
Ik zou willen dat je eens bij mij op de koffie kwamquote:Op vrijdag 14 september 2007 06:21 schreef minilotje het volgende:
En omdat de roomkaasbrownies van de Joy Of Baking-website zo'n daverend succes waren, ga ik later deze ochtend aan de slag met pepermunt-chocoladeblokken:
[afbeelding]
...Mits ik ergens in dit dorp pepermunt-aroma en groene kleurstof kan vinden. *peins*.
Groene kleurstof kun je wel bij de toko vindenquote:Op vrijdag 14 september 2007 06:21 schreef minilotje het volgende:
Poeh, ik wou bijna dat ik kreef lustte!![]()
Ontbijt vandaag; twee volkoren broodjes met banaan en ham, chocoladekoekjes met pistachenootjes en een groot glas melk.
En omdat de roomkaasbrownies van de Joy Of Baking-website zo'n daverend succes waren, ga ik later deze ochtend aan de slag met pepermunt-chocoladeblokken:
[afbeelding]
...Mits ik ergens in dit dorp pepermunt-aroma en groene kleurstof kan vinden. *peins*.
Ik heb dus een goede keuze gemaakt voor volgende weekquote:Op donderdag 13 september 2007 21:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zie mijn blog voor wat foto's
Je gaat het heerlijk vinden
Wij zijn niet zo van de vreetschuren, en we kregen een overdosis langzaam voortschuifelende bejaarden voor onze kiezen maar dat mocht de pret niet drukken
Oh en we hadden er een fles heeeeerlijke Cava bij
Als je zo door blijft eten ben je straks geen minilotje maar een maxilotjequote:Op vrijdag 14 september 2007 11:27 schreef minilotje het volgende:
Ik sta op het punt te beginnen met een heftige, grote schoonmaak, dus even iets te verbranden naar binnen gewerkt: twee witte broodjes met roomboter, achterham en heel kort gepocheerde eitjes, twee sinaasappels, nog wat chocoladekoekjes, melk en aardbeienthee.![]()
Valt reusachtig mee hoor. Ik weeg al anderhalf jaar precies hetzelfde, met een marge van vijf kilo. Automatische zelfregulering; als ik veel te doen heb en erg actief ben eet ik meer, als ik luier eet ik minder. Als mijn onderbroek strakker gaat zitten eet ik minder toetjes en taartjes, als mijn onderbroek te los zit eet ik meer toetjes en taartjes. Ik, mijn lijn, en mijn liefde voor eten zijn volstrekt in harmonie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Als je zo door blijft eten ben je straks geen minilotje maar een maxilotje![]()
Druiventaartquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:45 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Ik had trek in appeltaart maar ik had helaas geen appels meer, dus ik denk, dan neem ik druiven, en zie hier het resultaat, smaakte best lekker ook nog.
Ik ken iemand van mijn studie die een beetje op jou lijkt en rugby speelt. Familie?quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:53 schreef ColdFeet het volgende:
Vanmiddag een sandwich gerookte kip en pancetta met mosterdmayo op, en een prosecco, en een australian-ijsje
Vanavond lekkere fajitas als avondeten, en ik had niet eens zelf gekookt
Daarna 3 strongbows in de pub, rugby gekekenen het was een leuke wedstrijd!!!
Ja, neem haar eens mee naar SC CULquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ken iemand van mijn studie die een beetje op jou lijkt en rugby speelt. Familie?
Denk t niet. Sowieso ga ik van m'n leven geen rugby spelen. Kijken daarentegenquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ken iemand van mijn studie die een beetje op jou lijkt en rugby speelt. Familie?
Wat lusten ze wel?quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef minilotje het volgende:
Croissants, roomkaas, ham en thee.
Zit enigzins met de handen in het haar. Morgen ouders op visite, en daar moeten hartige hapjes bij, maar ze lusten niet zoveel. *peins*
scones; mini sandwiches zonder korstjes em bladerdeeghapjesquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:08 schreef minilotje het volgende:
Croissants, roomkaas, ham en thee.
Zit enigzins met de handen in het haar. Morgen ouders op visite, en daar moeten hartige hapjes bij, maar ze lusten niet zoveel. *peins*
Spinaziestamppot is lekker! En ook nog s bepaald niet ongezond.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:43 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond een spinaziestamppotje van de slager.
Mét gehakt erdoor.
Nu een glaasje sap, kopje koffie en een waldkornkaas
(In het zonnetje genuttigd op het balkon)
Wat apart! Kleine hapjes dus lees ik, helaas is er geen menu op de site.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:26 schreef Isegrim het volgende:
Vanaaf uit eten.
http://www.obba.nu/
Verslag komt er zeker.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat apart! Kleine hapjes dus lees ik, helaas is er geen menu op de site.
* Bluezz wacht het verslagje af
Nu water
Bedankt! Maar ik denk dat ik ga regelen dat ik de grote, dikke, vertaalde Larousse Gastronomique voor mijn nabije verjaardag krijg.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:29 schreef ColdFeet het volgende:
Bij de book discount in Amsterdam lagen stapels goedkope engelse larousse-boekjes, iets voor jou?
Vinden ze niks, vrees ik. Zeurkouzen zijn het, die ouders van me! Ik hou het veilig: franse kazen, wijn en toastjes voor mijn moeder en voor mijn vader gehaktballetjes en twee soorten saté. Ik zou ze graag iets leukers voorschotelen, maar ik weet nu al dat ze het niet op zullen eten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:20 schreef SHE het volgende:
scones; mini sandwiches zonder korstjes em bladerdeeghapjes
Hé, ik eet straks ook iets uit dat boek.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:18 schreef borisz het volgende:
Pasta al forno die in het boek van staat van Jamie Oliver in Italië
Dan hoop ik dat je echt wat goeds in huis hebt gehaaldquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik train me de hele week gek, maar ik mag van mezelf vanavond een glaasje wijn. O wat een zaligheid
Die moest ik even opzoekenquote:Op zondag 16 september 2007 00:38 schreef Herodus het volgende:
Deze avond: Peking Eend, wijn, Oloroso, Epoisse, stokbrood.
Wat is er anders aan surinaamse pindakaasquote:Op zondag 16 september 2007 01:23 schreef krioro het volgende:
net effe 10x toast met surinaamse pindakaas.![]()
Da's toch van dat Skippy ultrasmooth pindakaas?quote:Op zondag 16 september 2007 01:23 schreef krioro het volgende:
net effe 10x toast met surinaamse pindakaas.![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 01:24 schreef Bluezz het volgende:
Wat is er anders aan surinaamse pindakaas
surinaamse pindakaas is niet algemeen bekend hier? het is pindakaas met peperspul erdoor. pittig dus.quote:Op zondag 16 september 2007 01:27 schreef Stereotomy het volgende:
Da's toch van dat Skippy ultrasmooth pindakaas?
Oeh! Daar wil ik wel een receptje van!quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je echt wat goeds in huis hebt gehaaldgeniet ervan!
Vanavond spaghetti met een sausje van citroen, room, bieslook en grana padanoEn daarbij wat broccoli. T was een succes!
Misschien gebruik ik de volgende keer mascarpone in plaats van room.
(gister een nieuw kookboek gekocht: Keeping it simple van Gary Rhodes. Echt een aanwinst)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |