Als jij speakers installeert die er voor zorgen dat je autoradio opgeblazen wordt, daardoor vlam vat waardoor je hele auto in de fik vliegt, is precies hetzelfde. Mensen moeten zelf ook een beetje nadenken bij wat ze doen en eerst even nakijken of iets wel kan of werkt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen zijn het dan zelden de basics die simpelweg niet correct functioneren.
Als je een nieuwe auto koopt die ermee nokt omdat je speakers installeert die niet door de fabrikant ondersteunt worden accepteer je het niet denk ik.
Plus dat bij veel van dat soort lui een foutmelding al is van "Hij doet het niet". Ze nemen ook niet de moeite om her en der even op internet te zoeken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nou is het computergebruik ook nog wel aan het toenemen natuurlijk. In de tijd van Win95 had je nog van die knuppels die het kochten terwijl ze niet eens wisten wat het was, tegenwoordig hebben veel huishoudens al twee computers volgens mij, dus het lijkt me logisch dat er meer gezeikt wordt.
Ik zeg ook niet dat ie niet werkt, maar de software die erbij zat (zoals de audio mixer, EAX console en het programmatje om de afstandsbediening in te stellen) werkt bij mij niet. Als dat bij jou wel het geval is, zou ik uiteraard graag willen weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregenquote:Op woensdag 12 september 2007 10:00 schreef Camplo het volgende:
Mijn Audigy 2 ZS werkt prima onder Vista![]()
Volgens mij heb ik die gewoon werkend via die software van de Creative site zelf.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ie niet werkt, maar de software die erbij zat (zoals de audio mixer, EAX console en het programmatje om de afstandsbediening in te stellen) werkt bij mij niet. Als dat bij jou wel het geval is, zou ik uiteraard graag willen weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Nee in dit geval zijn het speakers die door de auto fabrikant zijn GOEDGEKEURD die de auto vlam laten vatten.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als jij speakers installeert die er voor zorgen dat je autoradio opgeblazen wordt, daardoor vlam vat waardoor je hele auto in de fik vliegt, is precies hetzelfde.
Nogmaals, Vista crasht op een volledig WHQL signed systeem.quote:Daarbij is de vergelijking tussen een setje speakers die je met 2 draadjes verbind wel even wat anders dan hardware, software en drivers wat allemaal afhankelijk van elkaar is een beetje appels met peren vergelijken. Er spelen veel meer factoren mee in zoiets. Je kan het wat dat betreft beter vergelijken met diesel tanken in een benzine auto of iets vervangen aan de motor wat niet compatible is met jouw auto, en tadaa, je auto zal er dan wel degelijk mee nokken of minder goed werken. Want als ik een nieuw setje speakers aansluit op mijn computer zal ie er echt niet zomaar mee nokken.
Je gaat wel prat op je WHQL signed systeempje. Is dit een voorbeeld van 1 WHQL signed systeem dat een probleem geeft met Vista, of is het iets wat consequent misloopt. Mijn systeem is niet volledig voorzien van hardware waar signed drivers voor zijn en werkt uitmuntend. Een andere machine draaide ook in de soep (Wel volledig WHQL-signed) en daar bleek het probleem in een rotte geheugenmodule te zitten.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee in dit geval zijn het speakers die door de auto fabrikant zijn GOEDGEKEURD die de auto vlam laten vatten.
[..]
Nogmaals, Vista crasht op een volledig WHQL signed systeem.
Eh nee, ik werk bij een hardware fabrikant. Het wordt op iets meer dan 1 systeempje getest.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:25 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Je gaat wel prat op je WHQL signed systeempje. Is dit een voorbeeld van 1 WHQL signed systeem dat een probleem geeft met Vista, of is het iets wat consequent misloopt.
quote:Mijn systeem is niet volledig voorzien van hardware waar signed drivers voor zijn en werkt uitmuntend. Een andere machine draaide ook in de soep (Wel volledig WHQL-signed) en daar bleek het probleem in een rotte geheugenmodule te zitten.
Wat ik wil zeggen is dat de oorzaak van een crash nogal divers kan zijn. Je presenteert het hier echter als 'gevolg van het gebruik van door MS gecertificeerde HW en drivers'. Zou iets meer onderbouwing dan alleen 'het crasht op een WHQL signed systeem' wel op z'n plaats vinden.
Misschien denk ik krom hoor, maar kan het niet liggen aan jullie hardware dan? Ik gebruik Vista al een aantal maanden en nog NOOIT is mijn systeem gecrashed, zelfs niet bij gebruik van mijn 8 jaar oude Pinnacle PCTV Rave kaart. Als het wel op XP werkt en niet op Vista is het toch ook jullie verantwoordelijkheid om het werkend op Vista te krijgen. Er zijn genoeg andere fabrikanten die dat wel gelukt is.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, ik werk bij een hardware fabrikant. Het wordt op iets meer dan 1 systeempje getest.
[..]
Ik presenteer het niet als een gevolg van die drivers ik zeg dat het niet zou moeten kunnen dat een systeem crasht op een signed driver.
Immers is dat altijd de verdediging van microsoft. Het crasht omdat ze brakke drivers van third parties moeten accepteren. Nu zijn er geen brakke drivers meer en crasht het OS nog steeds om de haverklap. Op tientallen verschillende configuratie. Waarbij ik je kan garanderen dat er echt niet aan al die testsystemen iets hardwarematigs niet in de haak zou zijn.
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:58 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Misschien denk ik krom hoor, maar kan het niet liggen aan jullie hardware dan? Ik gebruik Vista al een aantal maanden en nog NOOIT is mijn systeem gecrashed, zelfs niet bij gebruik van mijn 8 jaar oude Pinnacle PCTV Rave kaart. Als het wel op XP werkt en niet op Vista is het toch ook jullie verantwoordelijkheid om het werkend op Vista te krijgen. Er zijn genoeg andere fabrikanten die dat wel gelukt is.
Komt denk ik ook door die AUP hoe vaak ik al niet gevraagd ben hoe je dat de nek omdraait. Echt niet normaal. Mensen willen, ook al is het voor hun eigen veiligheid, niet lastig gevallen worden. En dat hele AUP is zodra je ook maar een beetje weet wat je doet meer een last dan dat het handig is. Nog irritanter wordt het als je gekke bokkensprongen moet maken met NTFS rechten om wat simpele bestandjes te weizigen. Het is mijn computer als ik een .ini bestand wil aanpassen of hosts file wil aanpassen moet ik dat toch helemaal zelf weten. Opbokken met geen rechten die dan alleen aan de admin account en trusted installer gegeven zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een installertje maken op Vista heeft nogal wat voeten in de aarde hor, met user manifests.
[..]
webdev is hobby. In het dagelijks leven ben ik verantwoordelijk voor een berg hardware voor thuisgebruikers. En iedereen die in deze keten zijn steentje bijdraagt is zeer ontevreden over Vista. Ik doe dit nu 7 jaar en heb de introductie van ME, XP en Vista meegemaakt. Nooit heb ik zoveel gezeur en gemopper mee gemaakt als nu.
quote:Op maandag 10 september 2007 09:52 schreef Cheiron het volgende:
Ik vind Vista persoonlijk kut werken en geen enkele toegevoegde waarde hebben tegenover XP
quote:De Consumentenbond roept consumenten op bij de aanschaf van een nieuwe computer expliciet te vragen om het besturingssysteem Windows XP.
Tot deze oproepen heeft de Consumentenbond donderdag besloten na een gesprek met Microsoft over de problemen met Vista.
Zo zouden printers en andere hardware niet meer werken in combinatie met Vista, lopen computers geregeld vast en werken de apparaten heel traag.
Donderdag voerde de bond een gesprek met Microsoft Nederland over de klachten. De organisatie stelde Microsoft voor klanten die problemen hebben met het product als alternatief Windows XP aan te bieden. Dat weigerde de gesprekspartner. "Terwijl ze zakelijke klanten wel XP aanbieden bij problemen", aldus de woordvoerder van de bond. Microsoft was donderdagavond onbereikbaar voor commentaar.
Je moet niets. Niemand verbied je windows xp te gebruiken. Microsoft gaat het alleen niet meer uitgeven en over een paar jaar ondersteunen. Het product wordt uitgefaseerd. Dat niet meer in de schappen ligt, wil niet zeggen dat jij het niet meer mag gebruiken. Je kunt vast nog ergens een tweede hands XP licentie kopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef Red_85 het volgende:
ik vind het echt geniaal om te lezen dat zo'n beetje alleen de nerds vista goed vinden. windows moet een gangbaar systeem zijn dat voor iedereen moet werken. ik wil nog geen vista omdat ik er totaal nog geen vertrouwen in heb en XP sp2 prima werkt. alles doet het met wat ik vind dat het het moet doen. vertel mij eens 1 echte reden waarom ik vista zou moeten installeren op mijn pc die het overigens prima aan zou kunnen? ik ruil toch ook mijn auto niet in terwijl dat ding nog gewoon door de keuring komt zonder enig probleem?
zo ver was ik nou ook welquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:02 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Je moet niets. Niemand verbied je windows xp te gebruiken. Microsoft gaat het alleen niet meer uitgeven en over een paar jaar ondersteunen. Het product wordt uitgefaseerd. Dat niet meer in de schappen ligt, wil niet zeggen dat jij het niet meer mag gebruiken. Je kunt vast nog ergens een tweede hands XP licentie kopen.
lijkt me niet aangezien ze over een half jaar SP3 gaan uitbrengenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:02 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Je moet niets. Niemand verbied je windows xp te gebruiken. Microsoft gaat het alleen niet meer uitgeven en over een paar jaar ondersteunen. Het product wordt uitgefaseerd. Dat niet meer in de schappen ligt, wil niet zeggen dat jij het niet meer mag gebruiken. Je kunt vast nog ergens een tweede hands XP licentie kopen.
Linux, BSD, alle voorgaande versies van Windows, of als je een macintosh hebt: MacOS X.quote:Op maandag 10 september 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als er volwassen alternatieven zouden zijn gaf ik je gelijk.
En je hebt linux voor het laatst 15 jaar geleden gebruikt denk ik.quote:Op maandag 10 september 2007 14:11 schreef Tuvai.net het volgende:
En voor al die Linux fanboys: flikker op met je Linux. Zelfs die 'gesimpliceerde', 'gebruiksvriendelijke en 'uiterst grafische' versies zijn brak. Het is heerlijk om er een servertje op te laten draaien. Maar voor de huis-, tuin- en keukengebruiker is het nul komma niks. Geen kant en klare, automatisch installerende drivers, bar weinig support voor de meest gebruikte (Office) programma's die men in het (bedrijfs)leven gebruikt en vage foutmeldingen waar een gemiddelde computergebruiker OF geen ruk van snapt OF geen reet mee kan.
Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken:quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ach, rot toch op met dat hele Linux als vervanger voor Windows. Linux is fijn voor als servertje op te zetten om wat op te PHP`en, maar voor de gemiddelde huis-, tuin- en keukengebruiker, laat staan de gebruiker in het bedrijfsleven, is het drie keer niks.
Voor het kunnen afspelen van een MP3 of een video bestandje moet je eerst tíg handelingen verrichten en allemaal zooi downloaden. Het gros van de meest bekende en veelgebruikte software draait d'r niet op. Veel randapparatuur werkt niet voor Linux omdat d'r simpelweg géén of veel te algemene drivers zijn waardoor je de potentie van je apparaat niet kunt benutten. De standaard word processor en spreadsheet editor zijn gewoon brak en niks vergeleken met, pak 'm beet, MS Office. Het geheugen en CPU gebruik is minder, maar echt, wat zijn die paar procent CPU en maar MBs aan RAM nou? Sowieso, kijk eens naar de nieuwere Linux interfaces ((K)Ubuntu, Fedora) en die van Windows XP of Vista. Toch wel een heel verschil, en voor wat je in Windows er voor terug krijgt in vergelijking met Linux, vind ik het die paar procent CPU gebruik en paar MBs geheugen wel waard.
Zelfs die 'zeer gebruiksvriendelijke' en 'zeer grafische' interfaces van Linux als Fedora en Ubuntu zijn nog drie keer niks voor de gemiddelde gebruiker. Nogmaals, Linux is leuk voor wat mee te experimenteren als ICT`er, of in mijn geval dan voor een stabiel PHP servertje op te zetten, maar het is ruk en word gewoon veelal gebruikt door rebelse anti-MS MBO`ertjes, gewoon om te kunnen zeggen "omfglol ik kan commandline met m'n OS overweg!".
Lol. Even ter informatie, ik ben het afgelopen half jaar actief bezig geweest met Linux.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken:
http://www.youtube.com/watch?v=i0ZtcxHUSDQ
http://www.youtube.com/watch?v=lawkc3jH3ws&mode=related&search=
Dit draait dus ook als een tierelier op hardware die al wat ouder is en goedkope instaplaptops. (ik heb het zelf draaien op een celeron 1.6 met 512mb geheugen waarvan 128MB shared mem voor de onboard ati 200m videokaart)
Verder is het totale crap en onzin wat je nu uitkraamt en bevestigd alleen maar je eigen incompetentie om een ander OS te leren gebruiken en niet verder te kijken dan je neus lang is. Voor zo ongeveer élk stukje software onder windows is ook wel een opensource oplossing te vinden die prima de taken over kan nemen (ik noem MS office <> open office, Internet explorer <> firefox , MSN messenger <> pidgin, Nero <> een dozijn brandprogramma's etc) Het gaat trouwens ook niet om een paar procent minder maar om een FLINK verschil. Als een hele recente linuxversie opgestart is dan is er welgeteld 148MB geheugen opgesnoept en is er 0 MB swapspace gebruikt.
Ik vind het serieus niet normaal dat mensen zo ongedundeerd afgeven op een OS wat ze klaarblijkelijk nog nooit gedraaid hebben of nog nooit serieus naar omgekeken hebben(en dat geldt voor vista bashers ook, als je het niet gebruikt hebt of nooit serieus naar gekeken hebt moet je er ook niet over zeiken, alleen gefundeerde klachten ! )
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Lol. Even ter informatie, ik ben het afgelopen half jaar actief bezig geweest met Linux.
En ja beste kerel, ik weet wel dat er voor elk programma 153451 alternatieven zijn. Maar werkelijk, je wilt Open Office gaan vergelijken met MS Office?Ik zeg niet dat Open Office slecht is, en Pidgin vind ik persoonlijk een heerlijk programma (i.v.m. het draaien van meerdere type messenger accounts onder één applicatie), maar je bent in feite een Opel aan het vergelijken met een Mercedes. Open Office is zeker niet slecht, maar nog niet half zo capabel als MS Office. Office 2003 laat Open Office al ver achter zich qua gebruiksvriendelijkheid en features.
Sowieso, pas je aan aan de norm zou ik zeggen. Zo ver ik weet gebruikt nog steeds meer dan 80% van het bedrijfsleven Windows systemen, waarom dan ingewikkeld gaan doen. En nogmaals, en let op de nadruk die ik hier op leg, Linux is zeker niet slecht, maar gewoon niet geschikt voor de gemiddelde thuisgebruiker die lekker vanaf z'n USB stickie MP3tjes wil spelen en foto's/videos van de digicam wil overzetten ZONDER daar allerlei plugins, addons en 'drivers' voor te moeten installeren. In Windows XP en later is het een kwestie van inprikken en "hoppa!".
Ooit gehoord van vendor lock-in?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:31 schreef Tuvai.net het volgende:Sowieso, pas je aan aan de norm zou ik zeggen. Zo ver ik weet gebruikt nog steeds meer dan 80% van het bedrijfsleven Windows systemen, waarom dan ingewikkeld gaan doen.
Mijn USB-stick wordt meteen herkend, evenals mijn fototoestel. En om MP3'tjes af te kunnen spelen moest ik iets installeren, nou, dat kunnen de gebruikers nu onder Windows ook wel als ik zie wat voor zooi er af en toe op hun computers staat...quote:En nogmaals, en let op de nadruk die ik hier op leg, Linux is zeker niet slecht, maar gewoon niet geschikt voor de gemiddelde thuisgebruiker die lekker vanaf z'n USB stickie MP3tjes wil spelen en foto's/videos van de digicam wil overzetten ZONDER daar allerlei plugins, addons en 'drivers' voor te moeten installeren. In Windows XP en later is het een kwestie van inprikken en "hoppa!".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |