abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2007 @ 09:45:06 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53090078
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:37 schreef dubidub het volgende:

[..]

Daar kan ik wat mee. Ik ben niet professioneel bezig met Vista. Ik ben student, ik gebruik het op mn laptop, ik weet niet hoe het bedrijfsleven staat tegenover Vista, daarom moet ik je een een antwoord schuldig blijven

Ik bedoel niet 'het bedrijfsleven'.
Ik bedoel programmeurs, Product Managers, R&D Managers, software ontwikkelaars, etc...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2007 @ 09:47:25 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53090126
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:24 schreef Dalamar het volgende:
Uiteraard zijn er altijd problemen als je een nieuw OS op de markt zet.

Dit geeft al aan hoe brainwashed wij als gebruikers zijn. We accepteren dat een nieuw computer product bol staat van de fouten.
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:48:38 #153
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53090149
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik bedoel niet 'het bedrijfsleven'.
Ik bedoel programmeurs, Product Managers, R&D Managers, software ontwikkelaars, etc...
Daar ik geen programmeur, Product Manager, R&D Manager, softwareontwikkelaar ben, zal ik je hier ook een antwoord op schuldig moeten blijven
pi_53090162
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:31 schreef Tuvai.net het volgende:
Ach, rot toch op met dat hele Linux als vervanger voor Windows. Linux is fijn voor als servertje op te zetten om wat op te PHP`en, maar voor de gemiddelde huis-, tuin- en keukengebruiker, laat staan de gebruiker in het bedrijfsleven, is het drie keer niks.
Sinds wanneer is een zakelijke gebruiker veeleisender? Dat zijn vaak niet de mensen die met allemaal CD's met spelletjes en vage hardware met brakke Windows drivers aan komen zetten. Mailen, klooien met documenten en wat bedrijfsapplicaties (die met wat geluk al web-based zijn) en dan ben je wel klaar. Bovendien hebben bedrijven vaak wel een systeembeheerder om problemen op te lossen. Microsoft kan nog zo goed proberen iedereen te laten denken dat iedereen een computer kan onderhouden, maar het is niet zo. In Windows niet, en in Unix zeker niet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53090199
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een zakelijke gebruiker veeleisender? Dat zijn vaak niet de mensen die met allemaal CD's met spelletjes en vage hardware met brakke Windows drivers aan komen zetten. Mailen, klooien met documenten en wat bedrijfsapplicaties (die met wat geluk al web-based zijn) en dan ben je wel klaar. Bovendien hebben bedrijven vaak wel een systeembeheerder om problemen op te lossen. Microsoft kan nog zo goed proberen iedereen te laten denken dat iedereen een computer kan onderhouden, maar het is niet zo. In Windows niet, en in Unix zeker niet.
Klopt, een thuisgebruiker installeert veel meer 'rotzooi', maar het gaat er om dat de enkele programma's waar men in het bedrijfsleven gebruik van maakt hogere prioriteit hebben dan een computerspelletje voor op de PC thuis. Goede word processors en spreadsheet programma's zijn zo goed als onmisbaar in het bedrijfsleven. Een computerspelletje wat niet draait zal hooguit een gefrustreerde puber/tiener opleveren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2007 @ 09:51:07 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53090203
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

Daar ik geen programmeur, Product Manager, R&D Manager, softwareontwikkelaar ben, zal ik je hier ook een antwoord op schuldig moeten blijven

Ik stelde dan ook geen vraag. Ik stel dat die professionals niet blij zijn met Vista.
pi_53090247
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zelf gebruik ik overigens (een distributie van) FreeBSD, die is wat meer gericht op gewoon z'n werk als OS doen, in plaats van op experimenteren met je pc.
Ehm, wat bedoel je daar precies mee? Dat (ook) Ubuntu gebruikers allemaal gewoon aan het experimenteren zijn?...
pi_53090278
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik stelde dan ook geen vraag. Ik stel dat die professionals niet blij zijn met Vista.
Ik denk dat het in geval van programmeurs ook veel te maken heeft met de netheid van de code. Je ziet genoeg programma's die al sinds Windows 98 beschikbaar waren, maar nu nog steeds probleemloos draaien op Vista. Dat is dus, vanuit puur logisch perspectief, een teken dat het wel kán.

Jij en ik zijn allebei webdevvers, in onze tak van sport is het ook belangrijk om met fatsoenlijke HTML en CSS te werken zodat de website onder vrijwel alle browsers draait, in tegenstelling tot websites met incorrecte (MS)-HTML die alleen onder Internet Explorer versie 6 draait. Ik heb zelf geen ervaring in het programmeren van daadwerkelijke Windows applicaties (althans geen grote, gedistributeerde programma's o.i.d.), maar ik vermoed dat het in dat wereldje net zo d'r aan toe gaat.
pi_53090293
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Klopt, een thuisgebruiker installeert veel meer 'rotzooi', maar het gaat er om dat de enkele programma's waar men in het bedrijfsleven gebruik van maakt hogere prioriteit hebben dan een computerspelletje voor op de PC thuis. Goede word processors en spreadsheet programma's zijn zo goed als onmisbaar in het bedrijfsleven.
Ja, dat bedoel ik. En voor zover ik weet doet de combinatie Linux+OpenOffice het bij een aantal bedrijven al vrij goed. MS Office mag dan idd nog wel beter zijn dan OpenOffice, maar als je de prijs meeneemt in de vergelijking verandert dat ook wel.
pi_53090348
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:54 schreef Camplo het volgende:
Tgaat nog allemaal wat trager, maar ik heb thuis gewoon Dual Boot systeem. MSN en Video kan rustig op Vista, echt met programma's en games ben ik gewoon op windows XP te vinden.

Maar alle apparatuur die ik heb en software die ik gebruik(te) werkt gewoon. Jah ik ga niet lopen klagen dat een oude printer van m'n pa van 4 jaar oud niet meer werkt onder Vista.
Zinloos is dat.
rofl. Jij installeert Vista om op te MSN'en .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_53090361
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. En voor zover ik weet doet de combinatie Linux+OpenOffice het bij een aantal bedrijven al vrij goed. MS Office mag dan idd nog wel beter zijn dan OpenOffice, maar als je de prijs meeneemt in de vergelijking verandert dat ook wel.
Hmm, de prijsvergelijking heb ik al vaker horen vallen in dit topic. Het is inderdaad zo dat, pak 'm beet, Linux vrijwel gratis is en je voor Windows (inclusief Office) al gauw een paar honderden euro's kwijt bent. Dat is inderdaad een verschil, maar ik vind die 400 euro die ik eenmalig investeer in iets wat ik wellicht de komende 3 jaren ga gebruiken, bar weinig.
pi_53090449
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit geeft al aan hoe brainwashed wij als gebruikers zijn. We accepteren dat een nieuw computer product bol staat van de fouten.
Bij elke introductie van een nieuw product zijn er problemen, hoe goed je ook test. Dat is niet alleen bij software.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:11:44 #163
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53090655
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Jajong het volgende:

[..]

rofl. Jij installeert Vista om op te MSN'en .
Haha
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2007 @ 10:18:48 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53090795
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:54 schreef Tuvai.net het volgende:

Ik denk dat het in geval van programmeurs ook veel te maken heeft met de netheid van de code. Je ziet genoeg programma's die al sinds Windows 98 beschikbaar waren, maar nu nog steeds probleemloos draaien op Vista. Dat is dus, vanuit puur logisch perspectief, een teken dat het wel kán.
Een installertje maken op Vista heeft nogal wat voeten in de aarde hor, met user manifests.
quote:
Jij en ik zijn allebei webdevvers, in onze tak van sport is het ook belangrijk om met fatsoenlijke HTML en CSS te werken zodat de website onder vrijwel alle browsers draait, in tegenstelling tot websites met incorrecte (MS)-HTML die alleen onder Internet Explorer versie 6 draait. Ik heb zelf geen ervaring in het programmeren van daadwerkelijke Windows applicaties (althans geen grote, gedistributeerde programma's o.i.d.), maar ik vermoed dat het in dat wereldje net zo d'r aan toe gaat.

webdev is hobby. In het dagelijks leven ben ik verantwoordelijk voor een berg hardware voor thuisgebruikers. En iedereen die in deze keten zijn steentje bijdraagt is zeer ontevreden over Vista. Ik doe dit nu 7 jaar en heb de introductie van ME, XP en Vista meegemaakt. Nooit heb ik zoveel gezeur en gemopper mee gemaakt als nu.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2007 @ 10:19:47 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53090809
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:02 schreef Dalamar het volgende:

[..]

Bij elke introductie van een nieuw product zijn er problemen, hoe goed je ook test. Dat is niet alleen bij software.
Alleen zijn het dan zelden de basics die simpelweg niet correct functioneren.
Als je een nieuwe auto koopt die ermee nokt omdat je speakers installeert die niet door de fabrikant ondersteunt worden accepteer je het niet denk ik.
pi_53090875
De veranderingen in het gebruikers- en rechtensysteem in Vista vind ik ook een struikelblok. Zoals ik eerder al zei, zelfs voor het delen van een mapje over een netwerk moet je al een hoop extra zooi gaan instellen en rechten gaan toekennen, in plaats van een mapje een share-naam te geven en te delen.
pi_53091197
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat is inderdaad een verschil, maar ik vind die 400 euro die ik eenmalig investeer in iets wat ik wellicht de komende 3 jaren ga gebruiken, bar weinig.
Zeker waar. Hangt er natuurlijk vanaf hoe veel je 't gaat gebruiken. Ik mijd alles waar "Office" in voorkomt als de pest, als ik het eens per jaar gebruik is dat veel. Dan is 't een beetje zonde van het geld.

Voor een bedrijf kan het vaak ook wel uit, maar als je 100 werknemers hebt en zo 10000 euro kunt besparen (laten we maar even aannemen dat het 100 euro pp kost als je Office in het groot koopt) klinkt het al wat anders.
pi_53091224
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik doe dit nu 7 jaar en heb de introductie van ME, XP en Vista meegemaakt. Nooit heb ik zoveel gezeur en gemopper mee gemaakt als nu.
Nou is het computergebruik ook nog wel aan het toenemen natuurlijk. In de tijd van Win95 had je nog van die knuppels die het kochten terwijl ze niet eens wisten wat het was, tegenwoordig hebben veel huishoudens al twee computers volgens mij, dus het lijkt me logisch dat er meer gezeikt wordt.
pi_53108419
Trouwens...kwam ik tegen op een forum van mij:

De mannen achter de website firingsquad.com hebben een interessante analyse gedaan van Vista's Aero Glass-interface. Ze hebben de GUI op een aantal verschillende systemen getest. En het blijkt dat Aero Glass helemaal niet de computer vertraagt. Sterker nog, in sommige gevallen is Aero Glass zelfs sneller dan de standaard Vista-interface.

Veel cynische computergebruikers gingen er van uit dat de Aero Glass-interface trager moest zijn omdat het flashy graphics gebruikt en daardoor het systeem zwaarder zou belasten. Veel Vista-gebruikers hebben de interface dan ook uitgezet om zodoende hun systeem een aantal procenten sneller te maken.

Microsoft gaf ten tijde van Windows 3.1 en Windows 95 het advies aan gebruikers om niet de grafische desktop te gebruiken omdat het zwaar was voor het systeem. Met Vista zegt Microsoft opnieuw dat de Aero Glass interface alleen bedoeld is voor krachtige computers. Maar uit de testen van FiringSquad blijkt dat Aero Glass helemaal niet zwaarder is voor een computer en dat het in sommige gevallen zelfs sneller presteert dan de interface zonder alle flashy toeters en bellen. Niet verwonderlijk dat de jongens van FiringSquad de resultaten amper konden geloven.

JOHNNY HEITINGA
pi_53108776
quote:
Met Vista zegt Microsoft opnieuw dat de Aero Glass interface alleen bedoeld is voor krachtige computers. Maar uit de testen van FiringSquad blijkt dat Aero Glass helemaal niet zwaarder is voor een computer [...]
Zo vreemd is dat ook niet. Wat Microsoft bedoelt is dat je voor die Aero meuk een overpriced grafische kaart moet hebben. Als je die hebt hoeft de rest van het systeem niet echt onder de spiegeltjes en kraaltjes te lijden. En kennelijk laat Windows meer dingen door de videokaart doen die in de normale modus door de CPU gedaan worden.
pi_53108901
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Camplo het volgende:
Voordat je de klacht gaat lezen verdiep je in het volgende of reageer niet.

Vista klachten Consumentenbond + NOS

Wat een stelletje gare lafaards zijn die eikels van de consumentenbond toch.
Gaan ze Vista afkraken omdat ze klachten krijgen van (voornamelijk) seniele oude bejaarden en consumenten die denken dat een PC 5-10 jaar meegaat.

Er staan 0,0 gerichte klachten over Vista maar enkel over SOFTWARE DIE NIET MEER WERKT en RANDAPPARATUUR DIE NIET MEER WERKT

Wat heeft dat met Vista te maken?

De consument heeft een consumentenplicht om na te gaan of het besturingssysteem compatible is met de software- en hardware die hij gebruikt. Als het dat niet is dan is het toch zijn eigen stomme schuld (en wordt het DUS tijd om te gaan upgraden).

Maar nee de consumentenbond steekt deze domme consumenten een hart onder de riem en gaat Microsoft bitchen.

Normaal ben ik het niet altijd eens met de stugge houding die Microsoft aanneemt maar in dit geval hebben ze groot gelijk.

Voor iedereen met soortgelijke problemen --> Vista Upgrade Advisor.

Sukkels.

Eensch, en geheel daarnaast. Windows XP was in het begin ook zo'n ramp om mee te werken. Was toen ook geen probleem.
pi_53113447
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:02 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat ook niet. Wat Microsoft bedoelt is dat je voor die Aero meuk een overpriced grafische kaart moet hebben. Als je die hebt hoeft de rest van het systeem niet echt onder de spiegeltjes en kraaltjes te lijden. En kennelijk laat Windows meer dingen door de videokaart doen die in de normale modus door de CPU gedaan worden.
Exact, alleen kan bijna iedere redelijk moderne videokaart prima met Aero overweg zonder performanceverlies. Een dure is niet eens nodig.

Je videokaart gebruikte je amper in het verleden, tenzij je spellen speelde. Nu wordt deze ook gebruikt voor de toeters en bellen. In plaats van dat je dure videokaart niets zit te doen, wordt hij nuttig ingezet. Zodra de videokaart nodig is, voor bijvoorbeeld spellen, wordt Aero uitgeschakeld. Vandaar dat er geen performance verschil is in spellen met Aero ingeschakeld.

In theorie zou windows zelf sneller moeten reageren, omdat een deel van de belasting door de videokaart wordt overgenomen.
pi_53115336
Ik ben totaal geen MS Fanboy, maar ik vind dat ze met Vista toch wel iets moois neergezet hebben. Maar ja, omdat er een aantal dingen zijn aangepast, zal oude zooi vaak niet werken. Is dat nodig, vraag je dan? Je verwacht namelijk van een DVD speler ook niet dat ie nog VHS videobanden kan afspelen.

Ik vond het namelijk ook jammer dat de software van mijn Audigy kaart niet meer werkt, maar je kan gewoon niet verwachten dat MS maar constant alles backwards compatible maakt, daarmee haal je je alleen maar een hoop ellende en instabiliteit op de hals, plus dat je altijd nog kan kiezen om gewoon terug naar XP te gaan als het je niet bevalt.

Maar ja, dat is hetzelfde als dat al die HDD/DVD Recorders worden teruggebracht omdat velen niet snappen hoe het werkt, en dan ligt het aan het apparaat, maar als je ziet hoeveel mensen niet eens fatsoenlijk de tijd nemen om een handleiding te lezen of een foutmelding is het wel logisch dat zoiets gebeurt.

Iedereen moet blijkbaar met nieuwe software en apparatuur kunnen werken, zelfs de mensen die er totaal geen verstand van hebben. Je zou ze lekker met DOS laten werken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53115370
Mijn Audigy 2 ZS werkt prima onder Vista
JOHNNY HEITINGA
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2007 @ 10:08:32 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53115543
Ik vind het jammer dat MS niet eindelijk eens het achterhaalde idee van backwards compatibility heeft laten varen en van scratch een nieuw OS heeft ontwikkeld waar alle fouten uit het verleden uit zijn.

Als ze net als Apple een rosetta achtige emulator hadden ingebouwd om NT software en drivers te supporten ter overbrugging zouden de problemen met oude producten niet groter geweest zijn dan nu, terwijl het platform wel vele en vele malen beter geweest zou zijn dan de bloated zooi die het nu is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')