Furb | zaterdag 8 september 2007 @ 21:02 |
het is een tijd geleden dat ik hier op het forum heb gezeten, maar er is inmiddels al zo veel aan de auto veranderd en ben nu weer bezig, dat het wle een project topic waardig is denk ik... Ferdi, Beter bekend als Furb 23 jaar uit Etten-Leur Werkzaam als servicemonteur bij Viscon Website: J-Spec.nl Mijn ride: Mazda RX-7 FC TurboII 13BT Wankelmotor (200pk/265Nm) spec list zoals die er na de opbouw uitziet Engine: - Racing Beat 3inch SS dual exhaust - Apexi air intake - Racing Beat Sparkplug wires - HKS SSQV blow-off valve - Samco Turbo hoses - Racing Beat oil baffle plate - Racing Beat oil pressure regulator - Racing Beat thermal bypass pellet - Racing Beat steel braided oil cooler lines - Racing Beat oil cap Fuel: - 720cc secundairy injectors - Walbro 255l/h fuel pump - fuel pressure regulator Cooling: - Koyo radiator - Flex-a-lite Black Magic fan - Custom radiator panel - Samco radiator hoses Drivetrain: - Corksport steel braided clutch line Suspension: - Silkroad RM/A8 coilover kit - Custom front and rear strut braces - Racing Beat front and rear sway bars - Racing Beat sway bar end links - Racing Beat DTSS eliminators Brakes: - K-sport 356mm 8-piston big brake kit - Ferodo DS2500 front brake pads - Formel drilled rear brake rotors - EBC green stuff rear brake pads - Corksport steel braided brake lines Wheels: - Barracuda Velvet 18inch x 8,5J 25mm offset - Barracuda Velvet 18inch x 9,5J 25mm offset Tires: - Falken FK451 225/40R18 front tires - Falken FK451 255/35R18 rear tires Exterior: - GP-Sports G-four Aerokit - Border Headlight intake cover - RE-Amemiya mirrors Windows: - SL Llumar Windowfilm 35% Interior: - Autometer dual gauge pod - Custom DIN 3-gauge holder Electrics: - Greddy boost controller - Greddy turbo timer - Apexi AFC Neo - Stri X-Line Boostgauge - Stri X-line Oil temp gauge - Stri X-Line Water temp gauge - Stri X-Line Oil pressure gauge - Vems wideband controller - EGT sensor ICE: - Sony CD-F7750 headunit - Pioneer 5100T 760W amplifier - Polk audio 13cm speakers - Polk audio 16cm speakers - Polk audio 8” woofers - 300W 12/220V DC/AC converter Special Thanks: Gerry ( www.j-spec.nl ) Paint: Jerry ( www.hoewijk.nl ) Parts: JP ( www.japtuningshop.com ) Parts: Jeroen, ( www.jeroentje.nl ) een aantal filmpjes FC3S GP-Sports Rotary heaven clubspecials part 1 clubspecials part 2 clubspecials part 3 clubspecials part 4 airfield fun VANAF HIER BEGINT DE BESCHRIJVING VAN HET GEHELE PROJECT VANAF HET BEGIN... Gekocht in februari 2005 in originele en uitzonderlijke staat. De auto is in 2002 ingevoerd vanuit duitsland en voorzien van een nieuwe motor, de rest van de auto is ook gelijk aardig opgeknapt. Toen ik de auto kocht, stond er net 9200km op de teller Zo zag de auto er toen uit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heb daarna wat kleine veranderingen gedaan, maar vooral lange tijd gespaard en vervolgens is het in vrij korte tijd heel erg hard gegaan. Januari 2006 was de auto nog steeds aardig standaard, maar de specificatie lijst is nu al aardig uitgebreid! Wat kleine spulletjes: ![]() ![]() ![]() Toen was het onderstel aan de beurt voor wat flinke aanpassingen. Coilover-kit uit Japan, zelf gefabriceerde veerpootbruggen, geventileerde remschijven. Toen natuurlijk ook nog een mooie set wielen, Ik wilde zo breed als wat maar mogelijk was zonder dat de wielkasten uitgerold moesten worden. Na lang zoeken uiteindelijk iets naar mijn zin gevonden! nadeel was alleen dat ze niet in zwart leverbaar waren, dus ze gingen gelijk een bezoekje brengen aan de velgendokter. Voor 18 x 8,5J met 225/40R18 en achter 18 x 9,5J met 255/35R18. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik was er eigenlijk net mee klaar, toen de bodykit al in bestelling ging. Was eerst nog niet zo overtuigd over het wel of niet nemen van een kit, tot ik deze tegenkwam en ook nog voor een gunstige prijs aangeboden kreeg door JP van Japtuningshop. Enige tijd later was de kit binnengekomen vanuit Japan en kon er weer gewerkt worden... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op naar Hoewijk, die hem in een strak nieuw jasje heeft gestoken! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En het eindresultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de veerpootbrug die er nu op zat was van staal en ik over wilde op aluminium. Dus dan gaan we maar weer wat knutselen... en toen ik toch bezig was, ook maar gelijk een alu plaat gemaakt voor boven de radiateur. ![]() ![]() ![]() ![]() Toen was de auto aan de buitenkant eindelijk klaar en kon ik eindelijk weer gaan rijden, want wat had ik dat gemist zeg! inmiddels zijn we alweer een jaar verder en weer tijd voor de nodige veranderingen... nieuwe metertjes geplaatst, waarvoor ik zelf een DIN-houder gemaakt heb. er komt nu alleen nog een meter bij voor de wideband A/F meter gecombineerd met EGT. de sensoren zijn nog niet aangesloten, dat doe ik van de winter wel als de motorruimte leeg gemaakt wordt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() toen kwamen er een hele hoop onderdelen binnen ![]() - Racing Beat 3” exhaust - Racing Beat Sparkplug wires - Samco Turbo hoses - Racing Beat oil baffle plate - Racing Beat oil pressure regulator - Racing Beat thermal bypass pellet - Racing Beat steel braided oil cooler lines - Racing Beat oil cap - Koyo radiator - Samco radiator hoses - Racing Beat front and rear sway bars - Racing Beat sway bar end links - Racing Beat DTSS eliminators - Walbro 255l/h fuel pump - Apexi AFC Neo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nu nog te verwachten: - greddy boostcontroller - hks ssqv blow-off - black magic electrische fan - vems widebandcontroller - egt sensor - 720cc injectoren - fuel pressure regulator toen kon het werk echt gaan beginnen maar eerst nog even een laatste ritje gemaakt met de huidige setup en geluid. dit moet ik een aantal maanden gaan missen, maar het zal het absoluut waard worden! en natuurlijk hoort daar nog wat media bij: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Movie Final Run sway-bars en verstelbare end-links zijn gemonteerd achter is het DTSS systeem (soort van "4-wiel sturing systeem") verwijderd. gehele aircosysteem is verwijderd en ook de stuurbekrachtiging heeft zijn plaats moeten afstaan. heb de stuuras als het ware gewoon omgebouwd naar een normaal stuurhuis, enige wat er nu nog anders is is de stuurverhouding. daarna nog wat overbodige beugeltjes en kabeltjes verwijderd en de nieuwe bougiekabels gemonteerd. alvast de ruitensproeier tank verwijderd, omdat die uiteindelijk toch weg moet als de FMIC erop gaat komen, daar ben ik nu iets anders voor aan het maken. resultaat tot nu toe: ongeveer 20 kilo lichter en minder aandrijf verliezen. dit is goed merkbaar, motor loopt veel beter en sneller door zn toeren en zakt minder ver terug bij overschakelen. swaybars en DTSS eliminators doen ook goed hun werk want de auto ligt veel strakker op de weg en ook de kont is iets voorspelbaarder geworden. t sturen gaat wel een stuk zwaarder zoals verwacht, maar dat is meer een kwestie van wennen, op zich had ik t zelfs erger verwacht. wellicht een keer kijken voor een stuurhuis met een andere verhouding. en zoals het hoort, de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() daarna de gehele uitlaatlijn en turbo gedemonteerd en tot een verontrustende ontdekking gekomen... de turbo valt onder de categorie schroot! - er zit ongeveer 1-1,5mm radiale speling op de as. - turbine wiel heeft het huis geraakt en is op diverse plekken weggesleten. - wastegate scharnier is ingesleten, waardoor deze scheef trekt en dus vaak vast komt te zitten. - er zitten diverse scheuren in de turbine die vrijwel door en door zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() spruitstuk is ook afgeschreven, daar zitten ook 4 scheuren in ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() dan maar weer verder gegaan met het leegtrekken van de motorruimte ABS, accu, radiateur, oliekoeler, intercooler, dynamo en nog een hoop andere dingen weer eruit gehaald. het einde begint in zicht te komen, dan kan ik beginnen met de motorruimte netjes maken en weer opbouwen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() al weer vrij snel een nieuwe turbo weten te bemachtigen, dus ik kon weer verder met het project... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nieuw tankje voor de ruitensproeier gebouwd van een oil-catch tank waar ik toch niets aan heb... ![]() omdat ik heb besloten om de motorruimte te laten spuiten, moeten er nog meer onderdelen uit... ![]() werkt best makkelijk zo ![]() ![]() weer een hoop verwijderd, zoals waterpomp, coilpacks, cruisecontrol, diverse beugels, voorste remleidingen. en heb gelijk alvast wat bedrading iets verlegd zodat dit straks allemaal wat netter eruit komt te zien. motorruim ziet er op dit moment ongeveer zo uit ![]() dit is alles tot nu toe, binnenkort meer... dit alles is ook te volgens op J-Spec.nl (tijdelijk alleen ff niet, want we zijn ermee bezig ![]() | |
heus | zaterdag 8 september 2007 @ 21:14 |
Ziet er allemaal supertof uit ![]() | |
Meddo | zaterdag 8 september 2007 @ 21:19 |
gaaf man, maarehh wat heeft dit je nou in totaal gekost? | |
BaraCuda | zaterdag 8 september 2007 @ 21:27 |
tering die oude turbo ![]() Gaaf project ![]() | |
Bill_E | zaterdag 8 september 2007 @ 21:33 |
gaaf niet mijn style auto maar wel mooi | |
Knoflook | zaterdag 8 september 2007 @ 21:35 |
Ik zou het geld en het geduld er niet voor hebben. | |
_Drake_ | zaterdag 8 september 2007 @ 21:58 |
Prachtig project en helemaal naar mijn zin en smaak. Ik zou het geduld er ook alleen niet voor hebben hoewel ik dat nu zeg terwijl ik ook al een tijd met mijn eigen auto bezig ben . | |
SilentRimmer | zondag 9 september 2007 @ 00:36 |
Eindelijk eens een project naar mijn hart, in plaats van die cheap-ass plasctic petjes pimping zooi. | |
admiraal_anaal | zondag 9 september 2007 @ 00:41 |
![]() ![]() | |
Furb | zondag 9 september 2007 @ 09:06 |
quote:VEEL, maar dat is helemaal niet boeiend... als je iets aparts en naar je eigen smaak wilt, kost dat nu eenmaal een hoop | |
Furb | zondag 9 september 2007 @ 09:09 |
quote:hoezo zou ik hier geduld voor moeten hebben? als iets je passie is dan denk je daar niet eens over na ![]() en aangezien ik in de wintermaanden zowiezo niet ermee rijd kan ik dan mooi aan de auto werken. | |
j0rrit | zondag 9 september 2007 @ 10:03 |
Wow! Mooi project! Die oude turbo is echt helemaal op. ![]() Ga zo door! ![]() | |
_Drake_ | zondag 9 september 2007 @ 10:10 |
quote:das waar, maar dat kan ik dus niet (in de winter aan de auto werken, heb geen overdekte ruimte) plus het is voor mij ook een daily driver dus hij kan niet lang stilstaan wat het nog veel lastiger maakt ![]() | |
Jimmie | zondag 9 september 2007 @ 12:20 |
Niet meteen voor een grotere turbo gegaan? Of vind je het vermogen wel best zo. Ik heb totaal niks met Japanse auto's en de tuning, maar deze is mooi gedaan ![]() | |
Fugie | zondag 9 september 2007 @ 12:49 |
mooi project ![]() | |
-Muse- | zondag 9 september 2007 @ 14:50 |
Mooi project man! ![]() ![]() En ik die daar een 205 Dimma (of guttman? zelfde voorspatborden) staan, is die ook van jou? | |
flyguy | zondag 9 september 2007 @ 16:28 |
Prachtige FC! | |
SilentRimmer | zondag 9 september 2007 @ 17:58 |
Alleen het downloaden van het filmpje wil niet vlotten....... | |
afdak | zondag 9 september 2007 @ 18:12 |
Leuk project. ![]() | |
Furb | zondag 9 september 2007 @ 18:33 |
quote:zou wel willen, maar heb er t geld niet voor omdat ik dan gelijk NOG meer aan moet passen. dan moet ik gelijk een grotere intercooler, grotere primaire injectoren, standalone ECU om het draaiende te krijgen, maar dan zal ook de koppeling vervangen moeten worden om het vermogen naar de weg te kunnen brengen... | |
Furb | zondag 9 september 2007 @ 18:34 |
quote:die is van mijn spuiter, Jerry Hoewijk | |
Furb | zondag 9 september 2007 @ 18:36 |
quote:owja, klopt... die stonden op de website maar die is inmiddels veranderd. zal kijken of ik ze terug kan vinden, dan post ik ze wel | |
invine | zondag 9 september 2007 @ 20:46 |
quote:wat hij zegt ![]() | |
dubidub | zondag 9 september 2007 @ 21:09 |
Vet ![]() | |
Sloper | zondag 9 september 2007 @ 22:12 |
Top projectje! | |
mistermaniac | zondag 9 september 2007 @ 22:56 |
Super projectje, jammer dat het er nooit "echt" door is gekomen, de wankel..... | |
MrSkyline | zondag 9 september 2007 @ 22:59 |
andere turbo was idd wel nodig zeg, damn :p mooi project, super bak, keep up the good work | |
Tjabbo | zondag 9 september 2007 @ 23:38 |
Nice. Direct een upgraded turbo genomen of een stocker? | |
_Drake_ | zondag 9 september 2007 @ 23:46 |
quote:Gezien de techniek had het nooit kunnen lukken ook, maar op deze manier is er mijn ogen ook niet mis mee. laat het een exoot blijven en zo zal het veel bijzonderder zijn ![]() | |
johnwoo | maandag 10 september 2007 @ 00:54 |
Erg mooi Furb! Ik heb jou en Ger nog steeds in m'n MSN lijstje staan maar echt al lang niet meer gechat! | |
Furb | maandag 10 september 2007 @ 06:44 |
quote:ben voorlopic stock gebleven ![]() | |
Furb | maandag 10 september 2007 @ 06:46 |
quote:en toch is het een groter succes dan verwacht, anders zouden ze niet blijven doorontwikkelen... in 2010 komt de nieuwe generatie uit, nog steeds 1.3, maar weer meer vermogen en toch minder verbruik! in japan rijden ook al 10 rx-8en rond op waterstof, hiervoor hoeft de motor amper aangepast te worden, dus dat is ook een goed oog voor de toekomst | |
Furb | maandag 10 september 2007 @ 06:48 |
quote:heb een nieuwe, zal je wel ff toevoegen | |
Poekel | maandag 10 september 2007 @ 16:38 |
Dik chill project. Tvptje. ![]() | |
Furb | donderdag 13 september 2007 @ 22:41 |
weer erg veel gedaan deze week, volgende week maar een afspraak gaan maken bij Hoewijk om te laten spuiten... zo zag het er begin van de week dus nog uit ![]() vervolgens zo: ![]() nog ff doorwerken en dan staat het geheel er zo bij: ![]() ![]() | |
invine | vrijdag 14 september 2007 @ 12:31 |
netjes netjes ![]() | |
Lausteen | vrijdag 14 september 2007 @ 13:34 |
Waarom basht niemand nou die turbo-timer ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 14 september 2007 @ 18:11 |
quote:omdat de meesten hier dat als enige mod hebben op hun uber turbo bak ![]() turbo timers zijn leuk en soms handig. maar meestal weggegooid geld. als je niet even wilt wachten in je auto ben je hem gewoon niet waard. klaar. zo goed? ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 14 september 2007 @ 18:11 |
quote:Waarom? Now is the time you know... | |
Furb | vrijdag 14 september 2007 @ 18:53 |
quote:en nou in t nederlands? | |
Furb | vrijdag 14 september 2007 @ 18:55 |
quote:enige waar ik de turbo timer eigenlijk echt voor gebruik (als ik m al gebruik) is de auto opwarmen voor ik ga rijden, dan kan ik gewoon ff terug naar binnen terwijl ik ff de olie opwarm... hij staat wel standaard op 30sec, zodat ik nooit per ongeluk ineens de motor af kan zetten | |
Furb | vrijdag 14 september 2007 @ 18:57 |
quote:kosten... als ik voor een upgrade ga, wordt het gelijk een goede upgrade waarmee ik uiteindelijk rond de 400pk uit moet komen. nu heb ik daar de centen niet voor aangezien er dan nog een hele hoop aangepast moet worden! | |
GizartFRL | vrijdag 14 september 2007 @ 21:31 |
quote: | |
Supra_Turbo | vrijdag 14 september 2007 @ 22:33 |
Ik had dit topic nog niet eens gezien joh ![]() Altijd al een zwak gehad voor een FC! ![]() Prachtauto's!!! Sorry Tjabbo, maar ik denk zelfs dat ik een FC als die van Furb mooier vind dan m'n Supra... | |
Tjabbo | zaterdag 15 september 2007 @ 09:12 |
quote:het wordt tijd dat je hem dan aan mij geeft voor onderdelen ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 15 september 2007 @ 09:13 |
Koop jij voor mij een strakke FC, dan krijg jij m'n Supra ![]() | |
lipje | zaterdag 15 september 2007 @ 09:13 |
quote:Rijbewijs keuring voor ouderen Dan mag jij niet meer rijden ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 15 september 2007 @ 09:17 |
quote:Ok best handig bedacht. En zo erg zijn tt's niet natuurlijk. Maar er werd om een bash gevraagd ![]() Een echte bash verdient een mooi project als dit natuurlijk niet ![]() quote:Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo? Dan kan je met stock spruitstukjes e.d. uit. of kan je fuelling het niet aan? er zitten toch standaard al 550cc' high imp's in die dingen of was dat nou het nieuwe model? | |
Supra_Turbo | zaterdag 15 september 2007 @ 09:30 |
Ik meen dat in een FD iig wel 550's zitten | |
Nerdmans | zaterdag 15 september 2007 @ 12:11 |
Hoi Furb, je pakt het allemaal goed aan kerel! Leuk dat je niet alleen maalt om uiterlijk vertoon. Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist. Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik. Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned. Dat is imo de mooiste rotary ooit. Anyway maak er wat moois van en graag een pk update tzt. groeten | |
Daantke | zaterdag 15 september 2007 @ 12:26 |
tvp! | |
Catch22- | zaterdag 15 september 2007 @ 15:10 |
jzs vette ride man! Ik zie dit graag, al die 'ik-wil-mijn-auto-tunen'-topics zonder resultaat die halverwege stilvallen vervelen een beetje, dit is zoals het hoort. props ! | |
Supra_Turbo | zaterdag 15 september 2007 @ 15:49 |
quote:Euro-Rotor zit daar. | |
Furb | zondag 16 september 2007 @ 17:07 |
quote:er is een bedrijf die hybrides bouwt voor de Fc en die hebben zich al erg goed bewezen. probleem is dat het bedrijf in Amerika zit en de originele turbo als core nodig heeft. kost dus ook weer een dijk aan verzendkosten! fuelling wordt nu al aan gewerkt, standaard 4 x 550cc, wordt nu 2x 550cc primair en 2x 720cc secundair met een andere pomp en drukregelaar. | |
Furb | zondag 16 september 2007 @ 17:08 |
quote:daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken... | |
Furb | zondag 16 september 2007 @ 17:12 |
quote:thnx! uiterlijk is wel belangrijk natuurlijk, dat is het eerste wat opvalt! maar ik wil gewoon zeker zijn dat alles technisch goed is, dus doe ik idd erg veel om dat aspect net ff wat beter te maken dan simpelweg meer vermogen eruit pompen. euro-rotor bedoel je, daar heb ik deze auto gekocht ![]() ![]() nieuwe type RX is mooi, maar ik zou er persoonlijk nooit 1 willen hebben... | |
johnwoo | zondag 16 september 2007 @ 17:23 |
quote:Met een adaptertje wel in een SW20 ![]() (Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?) | |
Furb | zondag 16 september 2007 @ 17:48 |
quote:das apart! maar dat gaat bij mij niet werken, het verschil tussen FC en FD is dat de FC top-feed is en de FD side-feed... | |
beschuit | maandag 17 september 2007 @ 16:23 |
ontzettend strak gestylede bak zeg! natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd! ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 17 september 2007 @ 18:48 |
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken | |
Furb | maandag 17 september 2007 @ 18:50 |
quote:hahaha ver-sjonnie'd zeetie ![]() tis idd een collectors item aan t worden, aangezien er alleen maar minder op de weg blijven. van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL FD's worden nog redelijk veel geimporteerd, maar FC's totaal niet. | |
Furb | maandag 17 september 2007 @ 18:52 |
quote:een wankelmotor en praktisch gaan niet samen... mijn Fc rijd gemiddeld 1:7, snelweg kun je 1:10-12 halen. bij sportief rijden is 1:4 geen uitzondering! en een FD verbruikt nog meer je moet een wankel ook niet vergelijken met andere 1300cc motoren, maar met motoren van gelijk vermogen, zoals een 2,5-3L 4-6cil. als je dat naast elkaar houd verbruikt hij eigenlijk niet gek veel meer... | |
Jimmie | maandag 17 september 2007 @ 19:46 |
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen ![]() | |
Tjabbo | maandag 17 september 2007 @ 23:51 |
quote:hoe weet je dit soort dingen kan je dat ergens checken? ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje? | |
Furb | dinsdag 18 september 2007 @ 06:37 |
quote:dat zal wel de turbo oid geweest zijn, want de wankel sound herken je echt wel ![]() | |
Furb | dinsdag 18 september 2007 @ 06:40 |
quote:bij de RX-7 club houden ze een database bij op basis van rdw gegevens die ze op kunnen vragen. plus dat de historie van alle bekende autos wordt bijgehouden zoals van wie de autos zijn of waar,wanneer, hoe lang en voor hoeveel een auto te koop staat. hierdoor kunnen ze vaak een hele lijst opsommen als iemand interesse heeft in een auto die al geruime tijd in NL is. | |
Tjabbo | dinsdag 18 september 2007 @ 16:49 |
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit. Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch. | |
Furb | donderdag 20 september 2007 @ 18:50 |
quote:ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen... misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit? | |
mistermaniac | donderdag 20 september 2007 @ 19:45 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=SmuO3QaeTAg Daar hoor je de turbo heel goed http://www.youtube.com/watch?v=JEOkJ95E9Hk Dat is meer een "echte" rotary, (met kneus die niet kan rijden) | |
Tjabbo | vrijdag 21 september 2007 @ 10:17 |
quote:vast niet. dat soort info is classified. wedden dat'ie ergens een vriendje heeft! | |
SimtekF1 | vrijdag 21 september 2007 @ 12:54 |
Fakking vette auto, echt super mooi man. Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik. ![]() | |
Furb | vrijdag 21 september 2007 @ 18:07 |
quote:nog nooit gezeik mee gehad en heb de ramen al 2,5 jaar zo donker... ik zie het wel, als ik er op aangehouden wordt dan gaat t eraf, maar tot die tijd blijft het lekker zitten! | |
jp84 | zaterdag 22 september 2007 @ 13:13 |
leipe shit ouwe ![]() | |
Furb | zondag 23 september 2007 @ 19:37 |
vandaag de upgrade brandstofpomp geplaatst en de motorruimte verder afgewerkt. volgend weekend gaat de motor eruit ![]() ![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | maandag 24 september 2007 @ 09:59 |
ZO jij bent echt goed bezig. Dit is geen half werk. | |
ook_gek | maandag 24 september 2007 @ 10:51 |
quote:ah jo het is gewoon wat de eigenaar van een bepaalt type auto wilt horen. Zo zegt elke eigenaar van een EB110 Super sport dat hij de enige is in nederland. Okal rijden er naar mijn weten al 3 rond. Een blauwe, een grijze en 1 grijze staat zonder kenteken in een garage. Hoe veel mensen met een speciale auto wel niet zeggen dat er 1 of 2 van in nedeland zijn is extreem. Feit is dat je nooit zeker kan zijn hoe veel er van een bepaalde type in nederland rijd rijden. Ze kunnen op een ander kenteken staan, ze kunnen ergens in en garage staan zonder kenteken, of er rijd iemand met een zelfde auto rond maar gaat niet naar club dagen of wat dan ook. | |
Furb | maandag 24 september 2007 @ 18:53 |
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's. bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij... het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw | |
deliberator | dinsdag 25 september 2007 @ 08:21 |
gaaf ![]() | |
ook_gek | dinsdag 25 september 2007 @ 09:41 |
quote:Een EB110 SS is iets anders dan de EB110. De eigenaren van de EB110 super sport roepen ook altijd dat zij de enige zijn in nederland. ratelband heeft dan ook gen EB110 super sport. Maar een EB110 | |
Tjabbo | dinsdag 25 september 2007 @ 23:59 |
fuel pump is een walbro zo te zien? | |
Furb | vrijdag 28 september 2007 @ 18:20 |
quote: ![]() | |
Furb | zaterdag 29 september 2007 @ 19:37 |
het is zover, het hart ligt eruit ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | zaterdag 29 september 2007 @ 21:15 |
netjes netjes ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2007 @ 00:09 |
Hoezo geen foto's van je K-sport 356mm 8-piston big brake kit? | |
Furb | zondag 30 september 2007 @ 01:01 |
omdat die er nog niet is... die speclist is van hoe de auto is als deze aanpak klaar is, want anders had ik ook wel fotos van mn hks blowoff, greddy boostcontroller, injectoren, electrische fan en fuel pressure regulator geplaatst. maar aangezien die er ook nog niet zijn, gaat dat moeilijk he... ![]() | |
Tjabbo | zondag 30 september 2007 @ 09:51 |
Damn wat een enorme startmotor zeg | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2007 @ 14:28 |
hehe ok, vandaar ![]() | |
Furb | zondag 30 september 2007 @ 17:13 |
en we hebben natuurlijk ook gefilmd, let vooral op het commentaar en de bak met kibbeling :lol: KLIK | |
don-diablo | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:43 |
ziet er netjes uit furb ![]() | |
lycnix | vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:12 |
HAhaahaa,wat een onwijs foute pikkenbak! tof hoor ! | |
Furb | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07 |
weer eens een kleine update: op het werk een standaard gemaakt om mijn blok in te kunnen hangen, zodat ik er fatsoenlijk aan kan werken en alles weer op kan gaan bouwen... ![]() ![]() ![]() de nieuwe oliedrukregelaar ![]() nieuwe motorsteunen, motorkapscharnieren en boostcontroller ![]() ![]() ![]() de oude turbo nog eens uit elkaar gehaald en het leek of je naar een verdroogd stuk klei zat te kijken... ![]() | |
invine | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:13 |
nette standaard, ben benieuwd hoe hij er uitkomt te zien als ie weer klaar is ![]() | |
Tjabbo | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:46 |
he waar heb je die standaard voor nodig. als je de motor in 1 hand op pakt kan je er met de ander aan werken ![]() | |
Glenn-Micra | donderdag 11 oktober 2007 @ 10:42 |
Standaard is netjes! Succes verder met het project! | |
casejunkie | vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:45 |
Furb: je woont toch in Etten-Leur? Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt? Ik ben namelijk een behoorlijke mazda fan en ook flink bezig met Mazda's. En wil binnenkort een geintje uitgaan halen met mijn eigen stationwagon waarvoor ik misschien de aandrijflijn - de motor nodig heb van een FC twin turbo. | |
Furb | vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:47 |
quote:dan moet ik je helaas teleurstellen, want we willen geen onbekenden in de loods hebben. niet iedereen hoeft te weten waar het is en wat daarbinnen gebeurt ![]() wel cool als je zulke plannen hebt, dan is het de moeite om bij euro-rotor in veldhoven een kijkje te nemen... | |
casejunkie | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:13 |
Is niet erg kan ik ergens begrijpen. Heb waarschijnlijk al een RX-7 turbo II gevonden als donor auto. | |
Mr._T-Rex | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:01 |
Mooi project ![]() | |
casejunkie | maandag 15 oktober 2007 @ 08:36 |
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft? | |
Furb | maandag 15 oktober 2007 @ 18:45 |
quote:de FC turboII heeft 4 injectoren, 2x 550c primair en 2x 550cc secundair. deze zijn met een hoge weerstand en top-feed (branstoftoevoer aan de bovenzijde) als je gaat upgraden moet je altijd grotere secundaire nemen dan primair, omdat je die extra brandstof toch pas op hogere toeren nodig hebt en de scundaire injectoren komen in bij 3800tpm. dan kun je het verbruik nog redelijk laag houden in het lage toerengebied! ik ga nu voor 550cc primair en 720cc secundair, als ik nog verder ga gaan de 720cc als primair en komen er 1600cc secundaire bij... deze groottes van injectoren zijn makkelijk aan te komen en zijn er in de juiste pasvorm. de 720cc van greddy en de 1600cc die rx-7store.net aanbied zijn drop in, je hebt er alleen een resistor pack voor nodig. met deze combinatie kun je makkelijk 400pk aan in combinatie met andere brandstofpomp en pressure regulator. dan moet je uiteraard wel een fuelcomputer hebben of nog liever een standalone. weet niet wat je van plan bent, maar hier nog een weetje: FD injectoren zijn 850cc, hoge weerstand en side-feed | |
Furb | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:04 |
weer tijd voor een update ![]() achterste oliedrukregelaar is vervangen en tevens de voorste regelaar uitgevuld voor een hogere oliedruk. ![]() de olie-bypass in de krukas voor snelle olie-opwarming eruit gehaald ![]() en gelijk de oil-baffle plate tussen het blok en de carterpan geplaatst. ![]() Greddy boostcontroller is eindelijk binnen ![]() begonnen met het opnieuw intapen van de gehele kabelboom, aangezien ik geen bekabeling weg ga werken moet het er toch wel wat netter uit komen te zien. ![]() beugel van de dynamo getest, moet enigszins aangepast worden voor betere uitlijning van de poelies en de bevestiging was ook niet optimaal. deze week ff afronden, dan kan ik op gaan meten wat voor riemen ik nodig heb... ![]() daarna het blok zelf eens goed onderhanden genomen, helemaal schoongemaakt en ontvet, daarna voorzien van een vers kleurtje. ![]() en nog een kleurtje... ![]() met als resultaat: ![]() ![]() ![]() morgen weer verder ![]() | |
Malle_beer | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:45 |
Ziet er goed uit, grappig ook dat two tone motorblock ![]() | |
Lausteen | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:05 |
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btw ![]() ![]() | |
Furb | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:10 |
vandaag weer verder gegaan aan de dynamo beugel...![]() ![]() ![]() ![]() pasvorm nu nu perfect, riemen lopen kaarsrecht en alles zit fatsoenlijk vast! nu kan ik hem voor t mooie af gaan werken. ook hebben we de zichtkanten van de versnellingsbak gespoten (dat lekkere kontje is van Suup :lol: ) ![]() ![]() ![]() en vanmorgen mijn blow-off opgehaald ![]() | |
Furb | zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:15 |
quote:die baffle plate is idd tegen het klotsen, maar doordat de olie enigszins wordt afgeremd schuimt het minder en kan het beter afkoelen. die olie-bypass is een stom systeem bedacht door mazda. als de motor koud is loopt de olie in de krukas via een bypass, waardoor de olie NIET door de lagers gaat. dit hebben ze gedaan om de motor sneller opgewarmd te krijgen. op het moment dat de motor warm wordt, komt er een palletje uit deze klep die dan de bypass afsluit en de olie via de lagers stuurt. na vele jaren kan het wel eens voor gaan komen dat die thermowax niet meer werkt, waardoor je dus wel kunt begrijpen wat er dan gebeurt... geen smering naar de lagers en dan loopt je blok in puin! simpele oplossing met een onderdeeltje wat slechts 9 dollar kost, maar je wel een hoop ellende bespaard ![]() | |
Furb | maandag 22 oktober 2007 @ 21:24 |
gisteren begonnen met de wastegate te poorten om boost-pieken te voorkomen. de standaard openingen zijn veel te klein in combinatie met een open uitlaat systeem. dan loopt de piekdruk zo hoog op dat je binnen no-time je apex seals eruit tuft ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de korte gang aan de linkerzijde is vrijwel klaar, de rechteropening moet nog gedaan worden. | |
Furb | donderdag 25 oktober 2007 @ 19:38 |
en weer een stapje verder... wastegate is helemaal gepoort en dus de turbo maar weer op zn plek gehangen ![]() ![]() ![]() | |
wouter37 | donderdag 25 oktober 2007 @ 21:29 |
Zo dat ziet er goed uit ! ook die turbo ![]() | |
Furb | zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:38 |
weer een drukke dag gehad vandaag en het begint nu al best aardig op te schieten ![]() eerst weer wat spullen binnengehad: Sard brandstofdrukregelaar en Greddy Radiateurdop ![]() ![]() Flex-a-lite Black Magic electrtische fan ![]() een setje pakkingen ![]() de beugel voor mijn dynamo is helemaal klaar nu ![]() vandaag weer aan het opbouwen geweest, waarbij ik de volgende onderdelen definitief gemonteerd heb: - dynamo - onderste inlaatspruitstuk - turbo - waterpomp - oil-metering pump ![]() ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:45 |
Goed bezig Furb! | |
casejunkie | zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:54 |
Ziet er idd erg netjes uit! | |
Furb | zaterdag 3 november 2007 @ 17:15 |
verder gegaan aan het inlaat gedeelte en verwijderen van de emissiesystemen.![]() ![]() ![]() hitteschild van de turbo gemonteerd ![]() olieleidingen van de oil-metering-pump vervangen ![]() vacuumslangen van de olie injectoren vervangen door silicone. tevens een aantal vacuumaansluitingen voor de emissie systemen afgedopt. enige slang die er nog op komt is voor de Sard brandstofdruk regelaar. ![]() ![]() | |
Tjabbo | zondag 4 november 2007 @ 12:14 |
Schiet goed op joh ![]() Alleen die sard he deze: ![]() Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht? Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr. Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben. Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk ![]() Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort. Ben benieuwd waarom je voor de sard ging. ![]() | |
Furb | zondag 4 november 2007 @ 17:50 |
ik heb geen flauw idee, was bij nengun aan het bestellen en dacht eraan dat ik nog zon ding moest hebben. geen ervaring mee verder... we zien wel ![]() | |
_Drake_ | maandag 5 november 2007 @ 11:44 |
Goed werk ![]() | |
Repeat | maandag 5 november 2007 @ 15:07 |
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu ![]() | |
Tjabbo | maandag 5 november 2007 @ 16:27 |
quote:Deze zet iets meer druk op het systeem. ![]() | |
Furb | donderdag 8 november 2007 @ 18:42 |
idd, iets meer druk... ik geloof standaard 0.8bar en aftermarket zit altijd op 1.3bar | |
casejunkie | donderdag 8 november 2007 @ 18:43 |
Ik meen dat stock meestal 1,1 bar is | |
Supra_Turbo | vrijdag 9 november 2007 @ 18:06 |
Bij de meeste japanse auto's waar ik aan gewerkt heb, zit er standaard een 0,9bar dop op | |
Furb | vrijdag 9 november 2007 @ 19:35 |
quote:nadat ik gisteren de fuel rail in mn handen had, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet eens een aftermarket FPR kan gebruiken met deze rails. de FPR is 1 geheel met de rail en kan niet gewisseld worden (ook lekker ruk als je FPR t zou begeven) dus de Sard gaat weer de deur uit denk, dan blijf ik voorlopig nog wel met de standaard druk rijden, dat is nu nog geen probleem... dan komt er in een later stadium (met de turbo upgrade) wel gelijk een volledig aftermarket fuel systeem van KGParts. die kits zijn gelijk voorzien van een Aeromotive FPR en alle leidingen. | |
Furb | zondag 11 november 2007 @ 19:15 |
weer een update: het blok is nu bijna klaar om erin gehangen te worden. alleen ik zit nog steeds te wachten tot de auto naar de spuiter kan... wat ik sinds de vorige keer heb gedaan: - olietoevoer van de turbo gemonteerd - injectoren en fuel rails geplaatst - brandstofleidingen erop gezet - vacuum gebeuren aangesloten en alle overbodige zaken afgedicht - kabelboom aangesloten en klein beetje aangepast - gasklep aangepast - alle emissie onderdelen weggehaald. ![]() ![]() ![]() ![]() inmiddels nog wat spullen onderweg: ACT extreme-street koppelingset Front mount intercooler | |
invine | maandag 19 november 2007 @ 11:36 |
doe mij die maar ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2007 @ 11:51 |
sexcii ![]() | |
Tjabbo | maandag 19 november 2007 @ 16:17 |
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken? wel zonde hoor. Schiet verder lekker op ![]() | |
Furb | woensdag 21 november 2007 @ 18:02 |
quote:is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben. andere optie is om te swappen naar de fuel-rails van de "zenki", die heeft wel een loskoppelbare FPR. maar heb nog wat research gedaan en de stock fuel rails en leidingen beginnen pas problemen te geven bij 500+pk en de FPR kan het allemaal makkelijk tot 350-400pk bijhouden. voorlopig houden we t hier maar bij ![]() | |
fathank | donderdag 22 november 2007 @ 12:33 |
500 pk lijkt me meer als genoeg ![]() | |
Furb | donderdag 22 november 2007 @ 18:32 |
dat zegt iedereen die t niet heeft ![]() | |
fathank | donderdag 22 november 2007 @ 18:41 |
En nooit zal krijgen ![]() | |
Furb | donderdag 22 november 2007 @ 19:25 |
zeg nooit nooit.... deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden. | |
Furb | zondag 25 november 2007 @ 18:51 |
sow weer eens tijd voor wat nieuws... apexi afc ingebouwd ![]() verloop adapter voor de ECU, zodat ik daar mijn accesoires op aan kan sluiten ipv de originele bedrading vernachelen ![]() nieuwe ACT extreme koppeling ![]() 720cc injectoren ![]() nieuw stuur met quickrelease ![]() Front mount intercooler ![]() ![]() intercooler core zit al op zn plaats en ook de bumper erop aangepast ![]() ![]() ![]() en nu snel weer verder... | |
casejunkie | zondag 25 november 2007 @ 19:53 |
Heb je ook een LSD voor je auto? | |
Furb | zondag 25 november 2007 @ 20:58 |
de auto heeft standaard wel een viscous lsd, maar die is niet voldoende. volgend jaar komt er een fatsoenlijke in... | |
fathank | zondag 25 november 2007 @ 21:08 |
quote:Ik had het over mezelf ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Furb | dinsdag 27 november 2007 @ 09:26 |
bumper is nu helemaal pasgemaakt voor de intercooler en piping. wat een teringwerk is dat zeg! maar het resultaat mag er zijn... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | dinsdag 27 november 2007 @ 10:28 |
heel netjes ![]() | |
densmee | zondag 9 december 2007 @ 12:32 |
ben je niet bang voor steenslag tegen je intercooler | |
Furb | zondag 9 december 2007 @ 17:52 |
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet! steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak. gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van | |
Turquaz52 | zondag 9 december 2007 @ 19:09 |
quote:ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen? ![]() SPOILER | |
Furb | zondag 9 december 2007 @ 20:00 |
quote:ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby. een intercooler heb je voor de performance, niet voor show! dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat) beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen... | |
jp84 | zondag 9 december 2007 @ 20:25 |
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten ![]() | |
Turquaz52 | zondag 9 december 2007 @ 21:02 |
quote:restrictie? 't is echt verwaarloosbaar.. Ik heb de rooster voor de intercooler van onze auto verwijderd.. Raad es wat ik hoeveel performance ik heb gewonnen toen ik deze verwijderde voor onze intercooler?? (Deze zorgde voor een ZWARE hinder trouwens) ![]() Verwaarloosbaar. ![]() Dus racegaas?? ![]() | |
casejunkie | zondag 9 december 2007 @ 21:29 |
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel. | |
Turquaz52 | maandag 10 december 2007 @ 00:03 |
quote: ![]() Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks. ![]() | |
Daantke | maandag 10 december 2007 @ 16:19 |
@turkie Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar ![]() En natuurlijk houdt gaas wel tegen. | |
Tjabbo | maandag 10 december 2007 @ 16:51 |
quote:ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal. Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is? Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt. | |
casejunkie | maandag 10 december 2007 @ 19:38 |
quote:Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was. | |
Repeat | maandag 10 december 2007 @ 19:46 |
quote:wiezoe? | |
Furb | maandag 10 december 2007 @ 20:02 |
quote:dat kun je juist beter niet doen.... als je er een laag verf op aanbrengt, wordt het alleen maar moeilijker om warmte af te geven aan de doorstromende lucht. dus je krijgt een lager rendement | |
Turquaz52 | maandag 10 december 2007 @ 21:10 |
quote:Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik ![]() ![]() | |
Daantke | maandag 10 december 2007 @ 21:16 |
quote:dat zei je heul niet | |
1299 | donderdag 20 december 2007 @ 15:09 |
quote:Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel. | |
Furb | donderdag 20 december 2007 @ 21:10 |
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard... | |
1299 | vrijdag 21 december 2007 @ 13:51 |
quote:Was er geen adapter voor jouw brandstofrails? Sard maakt zelf trouwens ook brandstofrails ![]() | |
zBus | vrijdag 21 december 2007 @ 14:07 |
Heb je je motor ook geport? | |
Furb | vrijdag 21 december 2007 @ 18:20 |
ze hebben wel een adapter voor mazda, maar die is niet voor de RX-7. in de toekomst met de turbo upgrade komt er toch een compleet injectie systeem met andere rails, dus dit is een mooie tijdelijke oplossing blok is niet gepoort, heeft nog maar 35k gelopen na volledige revisie en het is dus zonde om m dan open te halen... | |
Furb | zondag 30 december 2007 @ 20:01 |
zo, weer een poosje stil geweest, dus weer tijd voor een flinke update! nadat de intercooler op zn plaats zat moesten er natuurlijk gaten gemaakt worden voor de leidingen. ![]() ![]() stuurtje gemonteerd, je kunt nu ook mooi de AFC Neo zien zitten ![]() turbo timer links, boostcontroller rechts ![]() Greddy Compression tube binne gehad zodat ik daar mijn intercooler op aan kan sluiten ![]() ![]() en de auto was uiteraard weer bij hoewijk op bezoek geweest om de motorruimte te laten spuiten. het resultaat is echt schitterend! ![]() ![]() toen kon de opbouw weer beginnen, alles mooi netjes maken en overal nieuwe boutjes voor gebruiken. ![]() ![]() ![]() zo staat het er nu bij ![]() ![]() nog een aantal zaken uitwerken, dan kan de motor terug gehangen worden. de komende 2 weken kan ik doordeweeks niets doen ivm werk, dus ik denk dat daarna de motor terug erin gaat... eind januari ben ik een week vrij om alles af te ronden, dus dan gaat de sleutel zowiezo omgedraaid worden 8) | |
PNG | zondag 30 december 2007 @ 20:15 |
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend. | |
Meddo | zondag 30 december 2007 @ 20:19 |
quote:klinkt alsof ie het op film moet opnemen ![]() | |
wouter37 | zondag 30 december 2007 @ 20:23 |
Ziet er goed uit ![]() succes met het bliok terugplaatsen en natuurlijk een filmpje maken als je de motor gaat starten | |
Furb | zondag 30 december 2007 @ 20:27 |
er wordt gefilmd als t blok gehangen word en ook bij het starten. eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen, daarna pas brandstof en ontsteking erop. er is een hoop veranderd, maar op zich zou het allemaal geen invloed moeten hebben op starten en stationair... maar als ie gelijk start, gaat de champagne open! | |
fathank | maandag 31 december 2007 @ 12:38 |
Nice update. Altijd leuk als dit topic weer in MyAt verschijnt ![]() | |
Tjabbo | maandag 31 december 2007 @ 17:56 |
quote:Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen. Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen. Vind het maar een gek ding die fpr van sard. ![]() | |
Tjabbo | maandag 31 december 2007 @ 17:58 |
quote:gewoon even de efi fuse eraf ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:05 |
ik blijf het gaaf vinden hoor ![]() ![]() maar ik heb geen kennis, en vooral geen geld ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:08 |
quote:Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen | |
fathank | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:48 |
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:56 |
quote: ![]() ![]() quote: ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20 |
quote:Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook. Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien? Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert. Ennuh... zekering van de brandstofpomp?? quote: ![]() ![]() | |
invine | dinsdag 1 januari 2008 @ 18:35 |
Mooi projecte! altijd weer lekker om hem weer in mijn actieve topics te zien! ik ben benieuwd naar hoe je motorblok er terug in gaat en het starten! Succes ermee! | |
Turquaz52 | dinsdag 1 januari 2008 @ 18:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() edit: *ofjaa.. een relai iig | |
Furb | dinsdag 1 januari 2008 @ 18:59 |
idd gewoon de EFI zekering eruit | |
zquing | dinsdag 1 januari 2008 @ 23:56 |
Ik hoop echt ooit een FC te kunnen hebben. Zeker 1 van de mooiste auto's ooit gemaakt | |
Firenzo | woensdag 2 januari 2008 @ 00:34 |
tvp'tje | |
Supra_Turbo | woensdag 2 januari 2008 @ 09:29 |
Voordat ik de Supra kocht was ik ook langs Euro-Rotor geweest voor een FC. Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor. De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan. Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen. Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!) Wat weegt jouw FC op kenteken? | |
Furb | vrijdag 4 januari 2008 @ 18:45 |
quote:het is en blijft altijd een punt waar de meeste mensen op blijven hangen, maar zolang een motor origineel is en goed onderhoud krijgt, gaan ze zelden stuk. er zijn er al een hoop die gewoon 250-300k op de motor hebben staan zonder revisie en zonder al te veel problemen... mijn FC weegt op kenteken 1300kg, maar dat zal nu wel een stuk minder zijn als je ziet wat er al aan gewicht verwijderd is. als hij weer rijdt gaat ie zowiezo de weegbrug op en mits mogelijk ga ik m ook nog uitwegen op alle 4 de wielen om de wagen te balanceren. zojuist terug uit duitsland gekomen en er lag een pakketje klaar... mijn nieuwe set sleutels binnen gekregen! :mrgreen: | |
invine | vrijdag 4 januari 2008 @ 18:47 |
leipe sleutels ![]() | |
Furb | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:00 |
besteld in amerika, toevallig tegenaan gelopen dat iemand een gelimiteerde partij heeft laten maken... | |
Faxie | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:08 |
Leuke sleutel ![]() Ik heb zelf een sleutelhanger in die stijl ![]() ![]() ![]() Tevens TVP ![]() ![]() | |
Furb | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:20 |
gaat voortaan ergens anders lopen spammen... idioot! | |
Faxie | zaterdag 5 januari 2008 @ 02:38 |
Lol, laat maar ![]() No hard feelings haha ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Faxie op 05-01-2008 12:37:16 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2008 @ 04:00 |
heel mooi project,ik heb alles met veel plezier gelezen. zo heb ik heel wat jaartjes geleden ook serieus naar een turbo II gekeken (meen dat het een blauw/zilver exemplaar was). uiteindelijk ben ik engels turbogeweld gaan rijden. ik hoop dat je binnenkort weer een mooie update voor ons hebt,ik kijk er naar uit! veel succes iig. | |
garnage-patrick | zaterdag 5 januari 2008 @ 12:18 |
quote:beflap ![]() trouwens, geile sleutelhanger! | |
Faxie | zaterdag 5 januari 2008 @ 12:38 |
Haha, ja heb het al gewijzigd ![]() Ik voel me soms nogal snel aangesproken ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 5 januari 2008 @ 13:04 |
quote: ![]() ![]() | |
fathank | zaterdag 5 januari 2008 @ 14:33 |
quote:nee maar je hart stopt wel met pompen ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 8 januari 2008 @ 23:54 |
quote:nee domme kneus om de brandstofdruk goed te krijgen voor het starten moet je pomp juist wel aan staan en benzine rondpompen. nooit van een retour gehoord? hij mag geen ontsteking krijgen. alle andere dingen moeten wel werken. je zal nog error codes krijgen anders ook. lekker verwarrend bij het troubleshooten als er iets niet in de haak is. | |
Furb | zaterdag 12 januari 2008 @ 18:39 |
ik had vorige week de laatste remleiding gemaakt, zodat ik definitief van de ABS af ben. ![]() op de originele hoofdremcilinder voor non-ABS zit er een aansluiting aan de onderzijde, maar ik had besloten deze te behouden en gewoon een aftakking te maken. voor de verdeling van de druk is het nu gewoon het zelfde als standaard. daarna de Sard FPR gemonteerd, maar misschien moet ie nog iets verplaatst worden om met mijn intercooler piping beter uit te kunnen komen. ![]() en toen was het weekend weer aangebroken en dus weer tijd om even flink te gaan beulen. na lange tijd aan het klooien geweest te zijn om de naaldlager uit de krukas te verwijderen, was het toch nog gelukt en een nieuw lager geplaatst en kon ik verder gaan met de koppeling monteren! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() het blok hangt er inmiddels in, van het hangen heb ik geen fotos, maar we hebben wel alles gefilmd. dit zal ook zsm hier verschijnen. tot die tijd moeten jullie het doen met de foto's. op de laatste kun je ook al de oliekoeler gemonteerd zien zitten. ![]() ![]() ![]() | |
Furb | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15 |
FILMPJUUUH | |
Bill_E | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:08 |
respect furb! echt geweldig.. ben er jalours op ! ik wou dat ik het kon, of in iedergeval de ruimte had. 1 vraag. waarom geen abs meer? | |
Supra_Turbo | zondag 13 januari 2008 @ 01:55 |
Op de Supra heb ik ook ABS, alleen daar wil ik ook vanaf. Het is geen fijne ABS (langzaam), vandaar Is dat in jouw (Furb) geval ook de rede? Het schiet al behoorlijk op met de Rex! Nog ff en dan kun je rijden ![]() | |
Furb | zondag 13 januari 2008 @ 10:47 |
quote:thnx! meerdere redenen eigenlijk... ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS. er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen. het neemt een hoop ruimte in het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen) er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn? vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden! | |
Bill_E | zondag 13 januari 2008 @ 12:23 |
quote:ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered ![]() Op mijn prive wagen zit het niet maar door mijn rijstijl mis ik hem soms wel. Net wat je gewent bent denk ik. | |
casejunkie | zondag 13 januari 2008 @ 15:32 |
Goed bezi Furb! gaan halve maatregelen maar alles goed en perfect goed! | |
Furb | zondag 13 januari 2008 @ 17:29 |
quote:dus eigenlijk was je al te laat met reageren, want daar is ABS voor. je moet altijd zorgen dat je voldoende zicht hebt op alle situaties en rekening houd met wat er mogelijk kan gebeuren anders ben je gewoon de lul. ik rijd met t werk met een zware bus, die gewoon tijd nodig heeft om tot stilstand te komen, dan ben je wel gewend om vooruit te kijken ![]() | |
Repeat | zondag 13 januari 2008 @ 17:47 |
Je hebt niet altijd alles zelf in de hand... | |
invine | zondag 13 januari 2008 @ 22:23 |
zit er heel netjes uit Furb! respect hoor, had gewild dat ik het kon.. heb er wel ruimte voor maar snap wel wat van auto's maar niet zo! heel mooi ga zo door. | |
Furb | donderdag 17 januari 2008 @ 22:39 |
had eerst de auto maar eens buiten geduwd, om alles eens in het normale daglicht te bekijken. dat ziet er toch echt super strak uit ![]() ![]() bougiekabels erop gezet, tevens de accu kabels naar de kofferbak gelegd. ![]() ik had de originele radiateur verkocht een tijdje geleden, maar kwam erachter dat de besvestigings beugels daar nog op zaten haha dus moest ik zelf een paar nieuwe beugels maken. ![]() daarna de nieuwe fan gemonteerd ![]() ![]() ![]() de solenoid van de Greddy boostcontroller aangesloten ![]() de Sard FPR verplaatst, kwam toch niet uit met de intercooler op de plaats waar ik m als eerst gemonteerd had. ![]() ![]() de deadline is bekend, 29 februari staat de afspraak om de auto te mappen, dus vanaf 1 maart kan ik weer de weg op! enige puntje wat nu nog tegenzit is dat de rode slangen voor de intercooler nogal wat vertraging hebben, en ik dan waarschijnlijk die datum niet ga halen. maar dan ga ik tot die tijd met blauw aan de slag, aangezien ze dat overal WEL op voorraad hebben... | |
fathank | donderdag 17 januari 2008 @ 22:43 |
Nice Update, en 1 maart komt al heel gauw dichterbij ![]() | |
invine | vrijdag 18 januari 2008 @ 02:05 |
nice nice ik ben benieuwd ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:48 |
heeft siliconeintakes.com ze ook niet in het rood? | |
Glenn-Micra | vrijdag 18 januari 2008 @ 12:28 |
Ziet er echt top uit allemaal!!! Respect voor je werk! | |
Supra_Turbo | vrijdag 18 januari 2008 @ 18:15 |
En Dutch Power Trading/Sandtler? | |
Furb | vrijdag 18 januari 2008 @ 18:29 |
quote:thnx voor de tip, heb ff gekeken maar die kunnen wel snel leveren wat ik zoek... heb vandaag ff nagevraagd of ik de bestelling kan annuleren, alleen ze waren al dicht. dus volgende week weet ik meer | |
Furb | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:38 |
vandaag de uitlaat gehangen, en de pasvorm is echt perfect! enige punt is dat ik een andere bumper heb waardoor de einddempers iets moesten zakken, dus de brander werd weer uit de hoek getrokken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de eind tips zitten ook iets te ver naar binnen vind ik, want ze komen niet voorbij de bumper. dus deze ga ik nog iets verder naar achteren brengen. anders heb ik ook grote kans dat mn bumper nog vlam vat, want vlammen zal ie gegarandeerd doen met deze uitlaat... | |
invine | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:25 |
moooooooi! dit ziet er tenminste (is het ook waarschijnlijk) professioneel uit, ipv van zo'n schrale DTM dubbele pijp eronder die je ziet bij de meeste pauper wagens! | |
wouter37 | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:27 |
Ziet er goed uit ! fototje van de bumper ? | |
Furb | zondag 27 januari 2008 @ 11:44 |
tussendoor even wat fotootjes van ons beunhok, waar we nu dus ook een mooie burg in hebben staan 8) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() laat de zomer maar komen :mrgreen: ff een update over t project: deze week komen de laatste spullen binnen die ik nodig heb om m te kunnen starten - mn yoohoo belts voor de waterpomp - slangen voor de intercooler verder nog wat electronica werk om alle meters aan te sluiten en dan ik alles gaan afvullen met olie en koelwater. volgend weekend denk ik zo ver te zijn dat de motor weer gestart kan worden... ![]() over 2,5-3 weken verwacht ik helemaal klaar te zijn, want over 2 weken komen mn nieuwe remmen binnen en dat is echt het laatste wat er nog te doen staat! | |
Supra_Turbo | zondag 27 januari 2008 @ 12:17 |
Super! | |
wouter37 | zondag 27 januari 2008 @ 13:29 |
zo das pas een werkplaats !! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2008 @ 14:00 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
johnwoo | maandag 28 januari 2008 @ 10:01 |
Mooie brug, dat scheelt een hoop tijd, moeite en ergernis bij het klussen! Ik moet nog gewoon onder de auto kruipen als die op bokjes staat, drama! (vooral bij een MR2 waar alles heerlijk bereikbaar -ahum- in het midden zit). | |
invine | maandag 28 januari 2008 @ 13:59 |
Nette brug, nette auto's ![]() ![]() | |
laurencius | maandag 28 januari 2008 @ 18:00 |
woah wat zijn de specs van die supra? | |
Furb | maandag 28 januari 2008 @ 18:09 |
specs en meer info zijn binnenkort te vinden op J-Spec.nl | |
Furb | maandag 28 januari 2008 @ 23:25 |
heb lekker "vakantie" nu, voor zover je t zo kan noemen als je werk zat hebt :lol: maar dus volop aan de slag met de RX! Optima Red top gelaccu in de kofferbak geplaats, waar origineel mn reservewiel heeft gezeten. ![]() alle meters en controllers aangesloten: - watertemp - olietemp - oliedruk - turbodruk - wideband/EGT - Apexi AFC Neo - Greddy boostcontroller ik mis alleen nog de brandstofdrukmeter, die deze week binnen zou moeten komen. zeer tevreden over hoe alles heel netjes bij elkaar past qua verlichting! ![]() dan weer verder aan t motorische gedeelte... brandstofsysteem is getest, had een klein lek maar dat heb ik inmiddels alweer gefixed. nu wordt het toch onderhand tijd dat mn intercooler slangen binnenkomen, dan kan ik dat gedeelte ook afwerken. ![]() ![]() ![]() | |
Malle_beer | maandag 28 januari 2008 @ 23:34 |
Als hij weer rijdt, ga je hem dan ook op de rollerbank zetten? | |
Furb | dinsdag 29 januari 2008 @ 00:04 |
hij moet op de rollenbank afgesteld worden voor ik er mee ga rijden ![]() | |
invine | dinsdag 29 januari 2008 @ 00:55 |
blijft me verbazen hoe nice het eruit ziet ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 29 januari 2008 @ 08:47 |
quote:Wat moet je afstellen dan? die afc? je ging toch niet helemaal aftermarket of wel? Rollenbank is vooral voor timing e.d. Een afc stel je af op de weg. je wilt niet weten hoeveel mensen een afc hebben afgesteld op de dyno en onderweg naar huis heel andere waarden kregen vanwege andere tegendruk. Een geploft blok is het gevolg als je niet oppast. | |
Furb | dinsdag 29 januari 2008 @ 11:17 |
ECU wordt herschreven, de AFC is voor snelle en makkelijke aanpassingen. waar ik m laat afstellen hebben ze al jaren ervaring met RX-en en hebben een 420pk RX-7 FC afgesteld en die rijd na 3 jaar ook nog steeds rond zonder problemen. die heeft helemaal op die afstelling moeten vertrouwen want die had verder helemaal niets om de boel in de gaten te houden of te veranderen... | |
Tjabbo | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:46 |
Ok als jij het zegt... max pk aantallen bij anderen zegt me nooit zoveel. a/f ratio's en egt's op mijn eigen des te meer. ![]() 'Blijven rijden' zegt trouwens net zoveel over het gezonde verstand van de eigenaar als over dat van de tuner. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk ![]() Kan je de ecu van de rix zo makkelijk hacken dan? of komt er een andere chip over heen? Handig hoor als dat kan. alle stock sensoren voorhanden en geen geshit met aftermarket spul. Ik wou dat ik dat kon ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 30 januari 2008 @ 16:45 |
Toyota heeft idd kut ECU's Een stand-alone is vaak de enigste way-to-go! | |
Furb | woensdag 30 januari 2008 @ 18:15 |
quote:kan je zeggen, die gast was er alles behalve rustig mee! wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was, PLANKEN!!!! daar had ie dat ding voor gebouwd... voor een 13B wankelmotor is 420 pk VEEL! EGT is bij wankelmotor ook totaal anders, gemiddelde EGT ligt ongeveer 250 graden hoger dan bij een zuigermotor. die tuner kan gewoon in mijn ECU komen ja, hun hebben in de jaren 90 met FC's geraced en hebben daardoor de kennis om dat te doen. | |
Tjabbo | donderdag 31 januari 2008 @ 13:49 |
quote:dat bedoelde ik dus met gezond verstand. ![]() | |
1299 | donderdag 31 januari 2008 @ 14:10 |
quote:Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet! | |
Furb | donderdag 31 januari 2008 @ 23:18 |
ik kan niet zeggen dat ie veel geluid maakt, wel wat, maar niet veel. de brandstofpomp maakt dan nog meer lawaai | |
1299 | donderdag 31 januari 2008 @ 23:25 |
Ik hoor mijn brandstofpomp echt vollaan suizen als ik volgas geef ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 1 februari 2008 @ 00:00 |
quote:Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding. De sard injectoren? praat me er niet van. zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar. ![]() Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan. ![]() | |
Furb | zaterdag 2 februari 2008 @ 10:51 |
EINDELIJK.... mn slangen zijn er!![]() gelijk een mooi randje op de uiteinden van de leidingen felsen om losschieten te voorkomen ![]() nu was het een dagje passen en meten, om alles mooi netjes te plaatsen. zeer geslaagd resultaat al zeg ik t zelf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gisteren ook weer wat leuk spul opgehaald bij Jeroentje.nl een setje K-sport 330mm met custom RODE 8-pots remklauwen, zeer geslaagd moet ik zeggen! ![]() ![]() ![]() ![]() nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten. ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 2 februari 2008 @ 11:12 |
Ik zie de laatste tijd steeds meer K-Sport/D2 8-pots klauwen. Zou je mss even een remklauw en de 2-delige remschijf kunnen wegen voor me? Ik ben zeer benieuwd wat deze big-boys wegen! | |
Furb | zaterdag 2 februari 2008 @ 11:20 |
het is een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, vandaar waarschijnlijk! de klauwen blijken trouwens een exacte kopie te zijn van ENDLESS, japanese mother of all brakes ik zal es ff kijken of ik een weegschaal kan vinden | |
BaraCuda | zaterdag 2 februari 2008 @ 12:01 |
Ziet er echt supergaaf uit dat rode onder de kap ![]() Ben benieuwd hoe hij gaat lopen ![]() | |
Frenzy_ls | zaterdag 2 februari 2008 @ 13:01 |
![]() Fokkin dik topic !!!!!! Echt mooi gedaan allemaal !! (zoals andere ook al opgemerkt hebben) Heb zelf een 205 Gti (1.9l), kan alleenmaar dromen van zo'n mooie werkplaats als jij hebt ![]() Veel succes !, ga je er ook het circuit mee op in zandvoort ? Zo ja,.. post het ff,.. dan kom ik kijken ! | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 17:16 |
quote:Hij ziet er zo vreemd uit. Dat is toch geen argument. Zoek nu zelf even naar gebruikerservaring met die sard drukregelaar en dan zal je zelf zien dat het gewoon een kwaliatief goede unit is. Deze bv: ![]() ![]() Dat is dus dezelfde prijsklasse. En ja zo'n dure Aeromotive is beter dan een goedkopere Sard. Maar de goedkope serie is volgens mij prima vergelijkbaar ![]() ![]() | |
Furb | zaterdag 2 februari 2008 @ 18:45 |
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive. t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht... | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:10 |
quote:Exact, er zijn ook een aantal gerenomeerde tuning webshops die sard adviseren. Als ze zo slecht zouden zijn zal dat allang een bekend verhaal zijn en werden ze niet zo veel verkocht. Jouw motorruimte ziet er trouwens echt te geil uit met dat zwart en rood ![]() ![]() Die van mij is niet zo mooi ![]() | |
PNG | zondag 3 februari 2008 @ 03:53 |
Geweldig gaaf Furb. Nu dagelijks rijden met die bak. Echt mooi. | |
BarraCupraCuda | zondag 3 februari 2008 @ 18:00 |
wat een fucking dikke bak is het geworden zeg! | |
Furb | zondag 3 februari 2008 @ 22:22 |
zaterdag mijn nieuw remwerk gemonteerd. moet deze week alleen mn spacers een klein beetje aanpassen om alles helemaal mooi te krijgen.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vandaag mijn Xenonkit opgehaald en gemonteerd Pilot 4300K ![]() ![]() ![]() | |
garnage-patrick | maandag 4 februari 2008 @ 09:59 |
sorry,.... voor alle kwijlvlekken op de grond ![]() ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit! wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?! | |
Turquaz52 | maandag 4 februari 2008 @ 11:19 |
quote:als je gelezen zou hebben: quote: ![]() | |
garnage-patrick | maandag 4 februari 2008 @ 11:44 |
pfff, ik wilde alleen weten of iedereen zo goed bij was :/ ![]() maar klopt, wel gelezen alleen was dag of wat eerder dus weer ontschoten ![]() ![]() | |
appelsientje | maandag 4 februari 2008 @ 12:57 |
Ziet er mooi uit ![]() Ben benieuwd naar het geluid ![]() | |
Repeat | maandag 4 februari 2008 @ 14:38 |
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt ![]() waarvoor zijn deze kabels? ![]() | |
invine | maandag 4 februari 2008 @ 19:56 |
accu? of niet.. | |
kokos | dinsdag 5 februari 2008 @ 01:46 |
gee! Net project hoor! Props | |
Furb | dinsdag 5 februari 2008 @ 17:51 |
quote:bougiekabels.... ![]() | |
Furb | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:09 |
wat een onbeschrijfelijk heerlijk gevoel, om na dik 5 maanden werk het project vrijwel aan een einde te zien komen. laatste controles uitvoeren en dan de poging wagen om de motor te starten. en eigenlijk tegen onze verbazing in komt zonder al te veel problemen dat geweldige machien weer tot leven! je wil nie weten hoe gelukkig ik was op dat moment, denkende aan t feit dat ik alles zelf aan deze hele auto heb gedaan met mijn eigen 2 handen. man man man dat geluid! stationair heel beschaafd, maar zodra de toeren klimmen hoor je de inlaat gaan zuigen en begint de uitlaat het bekende wankel geluid uit te brullen. daarna van het gas af waardoor de HKS blowoff van zichzelf laat horen. damn! het is echt een beest geworden.... vandaag het remwerk allemaal afgerond en de wielen er weer op gezet, daarna tijd om de auto eens naar buiten te duwen in de zon! laatste zaken nog gecheckt en vervolgens voorzichtig de eerste meters gaan rijden. allemaal een beetje onwennig na zon lange tijd en het is echt een totaal andere auto nu... de motor loopt stationair echt soepel maar nog wel wat onrustig met t gas erop door het veel te rijke mengsel en het ontbreken van de luchtpomp (emissie). maar verder helemaal geen rare geluiden of iets. wel rookt hij af en toe nog wat omdat alles nog even goed in moet branden (uitlaat en turbo, maar ook alle verf die op het blok zit) morgen nog wat gaan rijden en t mengsel een beetje bij gaan stellen op standaard boost, want met deze injectoren staat hij dus VEEL te rijk. damn, ik kan niet wachten tot ie aan t einde van de maand afgesteld gaat worden zodat t vermogen met een flinke klap omhoog gaat! daarna ga ik echt van elke seconde genieten dat ik in deze auto zit... filmpjes volgen morgen, we gaan er even een mooie compilatie van maken. | |
Faxie | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:15 |
Vet hoor ![]() Maakt ie ook een 'Jetsons' geluid als ie stationair draait? De RX8 doet dat namelijk. | |
1299 | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:15 |
Goeie shit ouwe ![]() | |
invine | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:47 |
Ben benieuwd ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:55 |
Goed om te horen Furb! Congrats!! Heb je nog een weegschaaltje gevonden btw? ![]() | |
Furb | zaterdag 9 februari 2008 @ 20:03 |
thnx man! nee helaas, heb ze niet meer gewogen voor je... | |
Supra_Turbo | zaterdag 9 februari 2008 @ 20:07 |
Haal ze d'r maar weer vanaf dan! Nee, geeft niet hoor ![]() We zijn zeer benieuwd naar de filmpjes!! Vooral als ie afgesteld is! Vergeet binnenkort je signature niet te veranderen hè! ![]() | |
tevebe | zondag 10 februari 2008 @ 02:31 |
Mooie auto. Kan ik momenteel helaas alleen maar van dromen ![]() | |
Furb | maandag 11 februari 2008 @ 22:43 |
![]() | |
Turquaz52 | maandag 11 februari 2008 @ 23:20 |
quote: ![]() En damn, wat een sexcii Geluid man!! Godver.. ![]() ![]() ![]() Furb ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | maandag 11 februari 2008 @ 23:51 |
Video is niet beschikbaar. | |
Turquaz52 | dinsdag 12 februari 2008 @ 00:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Meddo | dinsdag 12 februari 2008 @ 00:20 |
quote:ik ook en hij zat al op 80 views ofzo ![]() maar heel fijn dat hij zo goed aanslaat na al dat werk, en voortreffelijk geluidje ![]() leuk geintje op het eind, stond al raar te kijken ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 12 februari 2008 @ 00:33 |
quote:80?? ![]() ![]() en dat einde,, dat was echt kei goed gepland.. ik stond fftjes zo: ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 12 februari 2008 @ 14:17 |
Hey mooi man dat het werkt. Hij maakt een heerlijk geluidje. Ga je er toevallig mee naar het JAF aanstaand zomer? | |
Supra_Turbo | dinsdag 12 februari 2008 @ 15:05 |
Nice work Furb! Klinkt super!! | |
invine | dinsdag 12 februari 2008 @ 17:12 |
Super nice, gefelicteerd ![]() ![]() | |
laurencius | dinsdag 12 februari 2008 @ 17:20 |
super nice ![]() | |
Youp | dinsdag 12 februari 2008 @ 17:41 |
zeer fraai project, mijn complimenten. heb je trouwens ook aan de remkrachtverdeling gedacht en aan het gebrek aan volume in de hoofdremcilinder nu met die joekels van klauwen? of is het oppervlak van de remzuigers (in totaal) gelijk gebleven aan de originele klauwen? | |
Furb | dinsdag 12 februari 2008 @ 18:23 |
quote:ik ben aanwezig! ![]() | |
Furb | dinsdag 12 februari 2008 @ 18:25 |
quote:deze hoofdremciliner is groot genoeg, daarom heb ik deze gehouden en ben ik niet overgegaan op de non-abs hoofdremcilinder... de remverdeling heb ik niets aan gedaan. ik kijk het zo eerst allemaal ff aan hoe t remt en doet, veranderen kan altijd nog! | |
shameete | woensdag 13 februari 2008 @ 10:22 |
quote:nou ja, zomer... 30 maart ![]() ik sta ook op de paddock, voor de mazda 323F club ![]() maar ik kom zeker deze bak ff aanschouwen, wat een bak zeg ![]() | |
casejunkie | woensdag 13 februari 2008 @ 10:53 |
Ziet er zeer netjes uit Furb. ![]() En wat een mooi geluid komt uit je Wankelmotor! Ik neem aan dat je nog niet op de test bank bent geweest? En dus je auto of veel te rijk hebt afgesteld of een goede widebandsensor hebt? | |
Furb | woensdag 13 februari 2008 @ 18:29 |
onder boost loopt ie zowiezo veel te rijk, omdat er grotere injectoren in zitten. maar tot ik eind van de maand er mee weg moet ga ik niet meer rijden, wil niet te veel risico lopen | |
Furb | zondag 17 februari 2008 @ 20:04 |
vandaag met t zonnetje weer wat kilometers gemaakt hier in de buurt, gelijk nog wat kleine puntjes gevonden die ik op moest lossen. kan echt nie wachten tot ie afgesteld is ![]() uiteraard nog een paar fotootjes gemaakt (let op mijn mooie ghetto motorkapsteun :lol: ) ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | zondag 17 februari 2008 @ 23:55 |
tering wat mooi ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 18 februari 2008 @ 00:20 |
quote:x10!! ![]() | |
invine | maandag 18 februari 2008 @ 00:40 |
En ga je nog meer aan de binnenkant doen trouwens? Kuip stoelen, leren bekleding ? of iets dergelijks? Van buiten en onder de kap is die in één woord: Prachtig! | |
Furb | maandag 18 februari 2008 @ 06:40 |
ik wil zowiezo nooit geen leer in mijn auto, vind er echt nix aan. kuipstoelen zijn een drama, maar misschien dat er ooit nog wel paar mooie sportstoelen in komen. als er al iets met t interieur gebeurd verder is t strippen ![]() | |
garnage-patrick | maandag 18 februari 2008 @ 16:11 |
mooie foto's maare, dacht dat je post erboven neerzette dat je niet meer wilde rijden tot het einde van de maand ![]() dat duurt nog ff hoor! | |
invine | maandag 18 februari 2008 @ 16:48 |
quote:Prima ![]() ![]() | |
Repeat | maandag 18 februari 2008 @ 17:09 |
Ik neem aan dat je dat sleepoog er nog afhaalt? ![]() | |
Furb | maandag 18 februari 2008 @ 17:26 |
haha ja maar de auto moest toch echt ff gewassen worden, en aangezien het lekker weer was... ik kon t niet laten ![]() ik ga er zowiezo mee t circuit op, bij t JAf 2 sessies staan en wellicht Time-Attack... dat sleepoog blijft er gewoon op zitten... | |
tevebe | maandag 18 februari 2008 @ 17:54 |
Klinkt lekker ![]() | |
Furb | maandag 18 februari 2008 @ 18:25 |
die plannen zijn er wel, maar de financien nog niet. zal pas op zn vroegst komende winter worden | |
Malle_beer | maandag 18 februari 2008 @ 19:22 |
Is die Supra ook van jou, Furb? | |
Furb | maandag 18 februari 2008 @ 21:27 |
haha, nee die is van mn beste maat... 1tje is duur zat ![]() | |
Ger-E | donderdag 21 februari 2008 @ 22:06 |
quote:Mocht ie willen..... De Supra heeft onderdak, waar deze geile RX bij mag blijven slapen. | |
tevebe | vrijdag 22 februari 2008 @ 04:25 |
quote:Komt er dan ook een topic van? | |
Faxie | vrijdag 22 februari 2008 @ 07:17 |
Wat kost dat geintje nou? | |
Tjabbo | vrijdag 22 februari 2008 @ 10:44 |
quote:als je het moet vragen kan je het niet betalen. | |
invine | vrijdag 22 februari 2008 @ 12:56 |
Of je hebt het er niet voor over.. | |
Mr._T-Rex | vrijdag 22 februari 2008 @ 13:30 |
quote:Wat is dit nou weer voor dom antwoord? Misschien is degene wel (net als ik bijvoorbeeld) nog een arme student die het geld NU nog niet heeft, maar wel in de toekomst.... | |
Tjabbo | vrijdag 22 februari 2008 @ 13:42 |
quote:Het is meestal de waarheid. | |
PeuRac | vrijdag 22 februari 2008 @ 14:16 |
Ga je de motorkap nu strak maken, omdat je de intercoolerverplaatst hebt? | |
Faxie | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:00 |
quote:Mwa half.... veel geld zit al in m'n huidige auto, maar ik heb nog wat op m'n spaarrekening hoor ![]() Maar dan mag ik het me toch wel afvragen wat zo'n grote upgrade nou kost zeker of niet? | |
Furb | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:21 |
quote: ![]() ![]() | |
Furb | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:26 |
quote:feit... cijfers zijn niet boeiend, daar moet je niet naar kijken bij zo'n hobby! ik weet niet hoeveel er in zit totaal, maar daar kun je een hele leuke nieuwe auto voor kopen, dat is zeker... | |
Furb | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:35 |
quote:nee, anders zou ik gewoon de non-turbo motorkap kunnen nemen... maar er komt nog een andere kap op te zijner tijd, maar ik denk pas volgend jaar... deze zal t hoogstwaarschijnlijk worden: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Furb | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:40 |
quote:vragen mag, maar als het is om een idee te krijgen voor de toekomst (wellicht dat je zit te overwegen om ooit een RX te kopen) dan zou ik me eerst verdiepen in de kosten van een RX op zich... want met de huidige brandstofprijzen, moet het echt je passie zijn anders laat je m gewoon staan! | |
Faxie | vrijdag 22 februari 2008 @ 18:56 |
Ik heb een RX8 (een van de redenen dat ik dit topic interessant vind ![]() | |
Furb | vrijdag 22 februari 2008 @ 20:00 |
dan heb ik nix gezegd ![]() ![]() |