abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53027324
....was de kwalificatie die Wilders mevrouw Vogelaar deze week toebeet. Vogelaar zelf reageerde "not amused" gisteren bij Pauw en Witteman. Ze hekelde de verruwing van het taalgebruik in het parlement.

Wordt dit de nieuwe trend in politiek Nederland? OK, Nederland verruwt in een rap tempo als het om taalgebruik en omgangsvormen gaat.

Laten we wel wezen, de Tweede Kamer hoort een afspiegeling te zijn van het Nederlandse electoraat. Ruw taalgebruik is aan de orde van de dag. De media doen er hard aan mee. Moet je eens zien hoe het bij GeenStijl er aan toegaat. Ook een krant als het AD wordt steeds ruwer, en dan heb ik het niet eens over de reacties die lezers kunnen plaatsen...

Kunnen woorden als : kwekken, ff dimmen, knettergek of erger nog bijvoorbeeld kut etc in het parlement? Woorden die vele Nederlanders dagelijks gebruiken?

En dan nu mijn punt: is het eigenlijk wel zo erg dat het taalgebruik in het parlement aan het verruwen is als dit in de Nederlandse samenleving ook gebeurt?

Deze discussie is vergelijkbaar met de discussie die we een poosje terug hadden over representatieve kleding.

Kernpunt: representativiteit van je doelgroep moeten politici zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:56:57 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53027355
Dan wacht ik op de eerste knokpartij in de tweede kamer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:57:58 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53027377
Van mij mogen ze elkaar de hele dag de huid volschelden, alleen gaat het op een gegeven moment wel ten koste van de inhoud. Ook al heeft Wilders die toch al amper Als het parlement een afspiegeling moet zijn van de bevolking zouden zo'n 130 kamerleden niets van politiek moeten weten
pi_53027382
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:56 schreef gronk het volgende:
Dan wacht ik op de eerste knokpartij in de tweede kamer.
Dat dit nog steeds niet gebeurd is.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:06:48 #5
121890 M42
I Love Techno!
pi_53027531
Nederland verruwt omdat vele linkse politici dit hebben laten gebeuren!
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:07:30 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53027551
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:06 schreef M42 het volgende:
Ja, het scheldwoord kwam van links!
pi_53027578
Dat kledingvoorschrift vind ik een ander punt toch, maar dat 'knettergek' van Wilders lijkt mij erop te duiden dat Wilders geen loyal opposition meer is. Dat (het dus niet meer zijn van eenloyal opposition) schemert overigens ook door in zijn kamervragen.

Vooralsnog is alleen Wilders dusdanig geradicaliseerd dat hij schijnbaar niet meer binnen het concept van loyal opposition past. Getuige ook dat de laatste motie Wilders alleen door zijn eigen partij (ja-knikkers) werd ondersteund.

Ik denk dat het probleem dus vrij beperkt is, maar aan de andere kant dat het weldegelijk bijv. impact heeft op de samenleving. Zijn aanhangers zullen, gelijk Wilders doet, zich ook steeds brutaler en steeds minder loyaal aan ons systeem opstellen wel. De richting is dus andersom, denk ik. Niet van samneleving naar parlement, maar van parlement naar samenleving.
I´m back.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:09:58 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53027589
quote:
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53027618
quote:
Nou, zal ik dan maar een '39, Nazi of Hitler opmerking maken. Hebben die ook alvast gehad
pi_53027688
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:11 schreef Sinat het volgende:

[..]

Nou, zal ik dan maar een '39, Nazi of Hitler opmerking maken. Hebben die ook alvast gehad
Yep, Hitler dacht dat de Joden fascisten waren. .
I´m back.
pi_53027731
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:57 schreef TNA het volgende:
Van mij mogen ze elkaar de hele dag de huid volschelden, alleen gaat het op een gegeven moment wel ten koste van de inhoud. Ook al heeft Wilders die toch al amper Als het parlement een afspiegeling moet zijn van de bevolking zouden zo'n 130 kamerleden niets van politiek moeten weten
Nu wel dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53027739
quote:
jaja, *alles* is *altijd* de schuld van links
kunnen we nu dan even voorbij dat vastgelopen stukje elpee komen?

en wellicht moet je meer de vraag stellen: is het erg als de samenleving verruwt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:18:12 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53027749
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu wel dan?
De Tweede Kamer is idd best een goede afspiegeling
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:22:18 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53027810
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:17 schreef simmu het volgende:

en wellicht moet je meer de vraag stellen: is het erg als de samenleving verruwt?
Is het erg als je je geen mensen meer kunt aanspreken op hun gedrag, omdat je anders een paar tanden kwijt bent?

(ook: is het erg als je steeds grotere sloten op je fiets moet zetten?)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53027882
Die uitspraak van Wilberts heeft hem wel weer wat extra zetels opgeleverd....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53028246
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:
Die uitspraak van Wilberts heeft hem wel weer wat extra zetels opgeleverd....
jammer genoeg wel
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_53028276
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:57 schreef TNA het volgende:
Van mij mogen ze elkaar de hele dag de huid volschelden, alleen gaat het op een gegeven moment wel ten koste van de inhoud.
Het leidt de aandacht wel af van de inhoud, ja
quote:
Ook al heeft Wilders die toch al amper
Klopt. Eigenlijk is Wilders niet veel meer dan een singletje "Isam-bashen" dat nog blijft hangen ook.
quote:
Als het parlement een afspiegeling moet zijn van de bevolking zouden zo'n 130 Kamerleden niets van politiek moeten weten
Nou, ik denk toch wel iets meer mensen affiniteit met politiek hebben. Ook met de onderwerpen die er aan de orde komen.
pi_53028644
Wel frapant dat men Wilders voor alles uit mag maken, maar zelf het moeilijk hebben met kritiek
hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind, deal with it.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:09:42 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_53028699
Een beetje passie (Italiaans debatteren) in de 2e kamer kan wat mij betreft geen kwaad, mits het de inhoud kracht bij zet en niet de vorm voor de inhoud gaat.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:10:05 #20
121890 M42
I Love Techno!
pi_53028708
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
Links heeft constant alle criminaliteit begataliseerd vooral dat afkomstig van Marokkanen. Alle uitspraken die gedaan werden over criminele allochtonen werden afgedaan als incidenten en discriminatie...

Wat denk je dat dat voor reactie teweeg brengt bij velen? alleen al het feit dat jij en velen dit in dit topic niet snappen, is voor mij weer een bevestiging hoe naief en een bekrompen visie jullie hebben van de werkelijkheid.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_53028720
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:06 schreef Het_hupt het volgende:
Wel frapant dat men Wilders voor alles uit mag maken, maar zelf het moeilijk hebben met kritiek
Wat heeft Vogelaar over Wilders gezegd?
pi_53028797
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:06 schreef Het_hupt het volgende:
hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind, deal with it.
Het verschil is dat men, die kritiek geeft op Wilders, meestal wel inhoudelijk op zijn uitlatingen ingaan. Terwijl Wilders krachttermen als 'knettergek' in de mond neemt.

Ik vind het trouwens ook wel jammer dat in de politiek men elkaar steeds meer ziet als vijanden. Het idee is toch dat de volkvertegenwoordiging er alles aan doet om het land goed te besturen? Wat hebben wij er dan aan als politici elkaar uitmaken voor 'knettergek'?
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:15:40 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53028812
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:10 schreef M42 het volgende:
Een van de voordelen die ik wel zie van die islamjongens: dat ze --omdat ze de koran uit hun hoofd hebben moeten leren, en dus de nodige hersengymnastiek hebben gehad-- wel in staat zijn om een coherent verhaal te vertellen.
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:28:54 #24
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53029032
Dat komt omdat Wilders de woonwagenbewoner van de Tweede Kamer is. Geen stijl, geen inhoud.
lege ton
pi_53029957
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:28 schreef nonzz het volgende:
Dat komt omdat Wilders de woonwagenbewoner van de Tweede Kamer is. Geen stijl, geen inhoud.
Ach, de PvdA naait ook stijlloos de mensen.
Niet voor de poes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')