Kan ook wel. Weet de details niet 100% meer uit m'n hoofd. Was wel een hele treffende cartoon over gemaakt. Twee verschillende meetlatten. Een van de FIA en een v/d stewards oid. Briljant.quote:
De coureurs hebben dan rondgereden in een illegale auto. Dat is ook niet echt fair, hé?quote:Op donderdag 13 september 2007 18:38 schreef kepler het volgende:
waarom pakken ze niet alleen de constructeurs-punten af van dit jaar? Dat lijkt me voor het team een aardig zware straf en de coureurs kunnen dan gewoon doorgaan? (tenzij de coureurs ook schuldig zijn natuurlijk)
Een mannetje sturen om op vrijdag even te kijken waar Ferrari een nieuw vleugeltje heeft geplaatst is wel iets anders dan spionagequote:Op donderdag 13 september 2007 18:35 schreef Hari-Bo het volgende:
Als dit besluit gaat doorzetten hoop ik echt dat het 5 voor 12 is met F1, de laatste jaren is het erger en erger geworden. Spionage is natuurlijk niet goed te keuren, maar denk je nou echt dat andere teams braaf zijn en op eigen voet dingen ontwikkelen? Natuurlijk niet net zoals Microsoft beter goed gejat dan slecht bedacht.
Ja, wat zijn ze zwaar gestraft voor die illegale wagen begin dit jaar. Oh, wacht, nee.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:37 schreef Slomy het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen op Ferrari aan het afgeven zijn en het gebeuren van Mclaren goed willen praten.
Natuurlijk, Ferrari zoekt altijd het randje op en ze worden daar ook voor gestraf en aangepakt.
Ja, Ron Dennis heeft persoonlijk de kluis van Todt opgebroken!quote:Maar elk team zoekt het randje op, iedereen probeert iets te vinden waarmee je door de mazen van het net glipt zelfs Mclaren. Maar wat ze dit maal hebben gedaan is gewoon spionage! Ik zeg het nog een keer: spionage! Ze hebben gewoon documenten gejat en dat kunnen toepassen op hun eigen auto.
ze hebben de documenten NIET gejat. Een werknemer van McLaren heeft ze GEHAD. Daarmee praat ik niet goed dat ze Ferrari of de FIA niet geïnformeerd hebben, maar het is toch wat anders dan actief iemand op pad sturen om informatie te bemachtigen.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:37 schreef Slomy het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen op Ferrari aan het afgeven zijn en het gebeuren van Mclaren goed willen praten.
Natuurlijk, Ferrari zoekt altijd het randje op en ze worden daar ook voor gestraf en aangepakt. Maar elk team zoekt het randje op, iedereen probeert iets te vinden waarmee je door de mazen van het net glipt zelfs Mclaren. Maar wat ze dit maal hebben gedaan is gewoon spionage! Ik zeg het nog een keer: spionage! Ze hebben gewoon documenten gejat en dat kunnen toepassen op hun eigen auto. Spionage is wel even iets anders als het randje van het toelaatbare opzoeken. Uitsluiting voor 2008 vind ik overigens iets teveel van het goede, dat zou de sport kapot maken. Uitsluiting van dit seizoen zou echter niet meer dan terecht zijn.
Welke illegale wagen? Bedoel je die bodemplaat? Zo ja, die is gewoon verboden. Nogmaals, dit is spionage, dat is toch echt wat anders.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, wat zijn ze zwaar gestraft voor die illegale wagen begin dit jaar. Oh, wacht, nee.
En die bodemplaat doorstond de tests eerst ook gewoon...quote:Op donderdag 13 september 2007 18:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Welke illegale wagen? Bedoel je die bodemplaat? Zo ja, die is gewoon verboden. Nogmaals, dit is spionage, dat is toch echt wat anders.
Ja voorzover ik weet waren de testmethodes gewoon niet goed genoeg. Dat is dus eigenlijk gewoon een maas in de wet, die nu gedicht is door de FIA.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:43 schreef Treveo het volgende:
[..]
En die bodemplaat doorstond de tests eerst ook gewoon...
Iddquote:Op donderdag 13 september 2007 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja voorzover ik weet waren de testmethodes gewoon niet goed genoeg. Dat is dus eigenlijk gewoon een maas in de wet, die nu gedicht is door de FIA.
helemaal mee eens. Een schorsing voor '08 betekent mijns inziens het einde van mclaren. Welke sponsor wil nou nog zn naam aan hen blijven verbinden? Die sponsoren zullen zonder twijfel ontsnappingsclausules hebben in hun contracten met het team, dus die zijn weg.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:37 schreef Slomy het volgende:
Natuurlijk, Ferrari zoekt altijd het randje op en ze worden daar ook voor gestraf en aangepakt. Maar elk team zoekt het randje op, iedereen probeert iets te vinden waarmee je door de mazen van het net glipt zelfs Mclaren. Maar wat ze dit maal hebben gedaan is gewoon spionage! Ik zeg het nog een keer: spionage! Ze hebben gewoon documenten gejat en dat kunnen toepassen op hun eigen auto. Spionage is wel even iets anders als het randje van het toelaatbare opzoeken. Uitsluiting voor 2008 vind ik overigens iets teveel van het goede, dat zou de sport kapot maken. Uitsluiting van dit seizoen zou echter niet meer dan terecht zijn.
Omdat die test niet deugden. Die test zijn later dan ook aangepast.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:43 schreef Treveo het volgende:
[..]
En die bodemplaat doorstond de tests eerst ook gewoon...
Ja, dus de auto was niet illegaal... het doorstond de tests gewoon...quote:Op donderdag 13 september 2007 18:46 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Omdat die test niet deugden. Die test zijn later dan ook aangepast.
Je kunt het ok anders zien. Coughlan heeft de documenten aangenomen, en vervolgens aan mensen binnen McLaren getoont. Bovendien is zijn verklaring niet heel plausibel. Hij wilde niets met Stepney te maken hebben, maakt een lunchafspraak met hem in Barcelona onder vier ogen en praat later samen met Stepney en Honda.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:41 schreef Ared het volgende:
[..]
ze hebben de documenten NIET gejat. Een werknemer van McLaren heeft ze GEHAD. Daarmee praat ik niet goed dat ze Ferrari of de FIA niet geïnformeerd hebben, maar het is toch wat anders dan actief iemand op pad sturen om informatie te bemachtigen.
Omdat McLaren daarvoor eerst een zaak zal moeten starten.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:49 schreef Darklight het volgende:
Maar waarom krijgt Renault geen straf?
Renault is geen partij in deze zaak. Volgt wellicht nog..quote:Op donderdag 13 september 2007 18:49 schreef Darklight het volgende:
Maar waarom krijgt Renault geen straf?
Volgens de strenge regels voldeed hij niet. De toen gebruikte tests konden dat echter niet aantonen.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:47 schreef Treveo het volgende:
[..]
Ja, dus de auto was niet illegaal... het doorstond de tests gewoon...
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Zou zonde zijn als mclaren 2 jaar wordt uitgesloten , echter wanneer er echt dingen gekopieerd zijn en gespioneerd is bewust misbruik gemaakt van de informatie van ferrari wel terecht dat ze in elk geval dit kampioenschap inleveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |