Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 20:13 |
![]() Microsoft Flight Simulator ![]() quote:Handige links: http://www.precisionmanuals.com/ http://www.avsim.com/ http://www.ifdg.net/downloadmain.php http://www.projectopensky.com/ http://ivao.aero/hq http://www.vatsim.net/ Plaatjes (FS04) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oude topics [PC] MS Flight Simulator 2004: A Century of Flight #1 Microsoft Flight Simulator #2 Microsoft Flight Simulator #3 Microsoft Flight Simulator #4 Microsoft Flight Simulator #5 Laatste posts: quote: quote:De OP [ Bericht 2% gewijzigd door Piles op 09-09-2007 14:28:43 ] | |
Papierversnipperaar | vrijdag 7 september 2007 @ 20:37 |
![]() | |
Kevin1Bravo | vrijdag 7 september 2007 @ 20:39 |
Sinds SP1 en 2GB RAM draait FSX goed zat met hoge graphics ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 7 september 2007 @ 20:47 |
Merk je duidelijk verschil met dat SP? Ik ga het eens even downloaden. Al een tijdje geen FSX meer gespeeld ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 21:03 |
Ben ik weer. Die joysticks zijn niet eens zo duur, maar eens even kijken in de winkel ![]() | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 21:20 |
quote:Viel mij ook mee idd. Wel opletten dat er een hendel voor het gas opzit, en dat je de joystick om z'n as kan draaien (hoe leg je dat uit ![]() ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 21:22 |
Ja precies, weet wat je bedoelt. Maar goed...Hoe kan ik ooit FS2004 leren in het duits? Heb je msn. Piles? | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 21:28 |
quote:Heb wel msn, maar dat legt lastig uit ![]() Als je zeker weet dat je wil gaan leren vliegen zou ik gewoon de engelse versie kopen, heb ik toen ook gedaan ![]() Het is zonde als je een joystick koopt, maar hem niet gebruikt omdat je het spel niet snapt ![]() Voor 20 euro heb je FS2004 en vele uren/dagen vliegplezier ![]() | |
Kevin1Bravo | vrijdag 7 september 2007 @ 21:40 |
quote:Zeker weten, echt een must ![]() | |
Bron | vrijdag 7 september 2007 @ 21:52 |
Zojuist een nieuw systeem besteld met oog op FSX. Een E6850 Core 2 duo 3.0 gHz 2Gb Ram 8800GTS 640mb | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 21:53 |
quote: ![]() ![]() Maar ik zie meer in een 2x 8800GTX in SLI-opstelling, maarja, budget he ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 21:55 |
Ik zat net in een boeing. Doe F1 F2 F3 F4, motors beginnen te ronken en ik ga vooruit. Daarna druk ik pijltje naar beneden in en we gaan omhoog, gaat dit goed zo? of moeten er nog andere dingen gebeuren. | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 21:57 |
quote: ![]() ![]() Nee, er moet nog veel meer gebeuren, maar dat is net hoe realistisch je het wil maken ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 22:00 |
Vertel eens wat er dan zoal moet gebeuren zodat ik er een beetje een idee van krijg? Kan niet wachten met beginnen! | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 22:06 |
quote:- Je dient een vluchtplan te maken, en clearance te vragen aan de ATC - Startup, lichten e.d. - Taxien - Instellen van de autopilot - Takeoff-clearence - Flaps, autobrakes op Rejected Takeoff, landingslichten aan en nog wat dingen - Takeoff ![]() Maar ik zou beginnen met het kopen van een joystick, FS2004 en het leren vliegen in een Cessna ![]() | |
Bron | vrijdag 7 september 2007 @ 22:20 |
Als je met een klein vliegtuigje de wereld rond wil, kun je dan gewoon op tussengelegen luchthavens tanken? | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 22:21 |
quote:Volgens mij kan je fuel niet op ![]() Als ik het goed heb is dat een optie die je aan/uit kan zetten (maar ik kan het mis hebben) ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 7 september 2007 @ 23:10 |
quote:Ik heb het net heel even getest en het lijkt inderdaad beter te draaien. Binnenkort maar weer eens wat vluchtjes vliegen als ik nog weet hoe het moet ![]() | |
Kevin1Bravo | zaterdag 8 september 2007 @ 00:04 |
quote:Gaat goed werken, heb een E6600, 2GB XMS2 RAM en een 7800GT en draait als een trein. Met die videokaartjes scheelt het ook maar 2FPS op de hoogste settings volgens benchmarks ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 10:43 |
Ik heb nu FS2004 en een joystick. Mijn eerste vraag: Ik ben aan het oefenen in een cessna. Op een gegeven moment zegt hij ga naar 1500 ft. maar waar kan ik zien hoe hoog ik zit en hoe hou ik hem constant op de goede hoogte? | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 11:05 |
De hoogte lees je af op de hoogtemeter (alt) en op hoogte hou je 'm door zo snel te vliegen dat de lift van de vleugels gelijk is aan het gewicht van het vliegtuig. Als dat niet uitkomt moet je 'm aftrimmen maar dat kost extra brandstof. | |
Bron | zondag 9 september 2007 @ 11:13 |
Je ziet vaak dat vliegsturen voor Flight Simulator verkocht worden in combinatie met van die pedalen. Waar zijn die pedalen voor en bij wat voor vliegtuigen gebruik je die... | |
Jordy-B | zondag 9 september 2007 @ 11:17 |
quote:Met de pedalen bedien je de rudder. En de rudder wordt gebruikt om de "yaw" te regelen (de draai om de verticale as... zeg maar het soort draai dat een vliegtuig maakt tijdens het taxiën)... Heb je nodig bij zo'n beetje alle vliegtuigen. ![]() Bij zo'n pedalenset, horen de pedalen tegenovergesteld van elkaar te bewegen (dus als je links intrapt, moet rechts omhoog komen)... Als dat niet gebeurt, is het gewoon een racestuur, vermoed ik... ![]() | |
Bron | zondag 9 september 2007 @ 11:31 |
quote:Er staan op marktplaats weleens van die CH product setjes, echt rete duur die dingen, nieuwprijs 300 euro ofzo. Echt ziek. | |
SlaadjeBla | zondag 9 september 2007 @ 12:04 |
quote:CH products pedalen kosten ongeveer 150 euro (nieuw). Gek genoeg kun je ze nu alleen als set met de yoke kopen bij de luchtvaarthobbyshop. Dan is de set wel 300 euro. | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 12:05 |
Best nog moeilijk omdat vliegtuigje constant te laten stijgen/dalen maar het gaat wel steeds wat beter. Sommige lessen moet ik over doen omdat hij vindt dat ik het niet goed doe en overnieuw moet beginnen ![]() | |
NED | zondag 9 september 2007 @ 12:20 |
Ik heb die dingen nog nooit gebruikt ![]() Je kan ook prima vliegen zonder pedalen | |
Jordy-B | zondag 9 september 2007 @ 12:46 |
'k speel het niet zoveel meer, maar ik gebruik een joystick die om z'n as kan draaien. | |
NED | zondag 9 september 2007 @ 12:48 |
Ik wist niet eens dat die bestonden ![]() | |
Bron | zondag 9 september 2007 @ 12:51 |
quote:ja duhh snapt m'n neus ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 13:02 |
Ik ben nu bezig met landen op de ILS maar hij zegt dan turn to 130 graden maar hoe zie ik of ik goed ga etc? snap er de ballen niet van | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 13:36 |
Kompas? | |
Jordy-B | zondag 9 september 2007 @ 13:40 |
quote:Heb je wel al vlieglessen gehad? ![]() | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 13:42 |
quote:Volg nou gewoon eerst die vlieglessen eens, wij hebben het ook niet geleerd door zomaar wat te doen ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:23 |
Ik heb al wat vlieglessen gedaan hoor!! Mare af en toe wil ik ook even ontspannen door zelf wat te vliegen. Ik heb een vluchtplan gemaakt voor Schiphol naar Frankfurt Main. Nu zit ik al een tijdje in de lucht op AP maar hij volgt niet automatisch de route naar Frankfurt ik moet hem zelf corrigeren, kan iemand mij nu helpen de coördinaten voor Frankfurt in te stellen? | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 14:31 |
quote:Probeer het anders een VFR, niet IFR ![]() Voor IFR: begin eens met lezen vanaf hier ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:32 |
Wat bedoel je met VFR en IFR? | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 14:40 |
quote:Laat maar ![]() Maar je hoeft geen Flight Plan te maken, gewoon als locatie Schiphol instellen, en vliegen maar ![]() Radio-verkeer moet je maar zien of dat lukt, en anders niet. Maar dan kun je tenminste gewoon vrij vliegen ![]() Ik weet niet of je je GPS al gevonden hebt (Shift-3), maar die kan dan van pas komen om een vliegveld te vinden ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 14:46 |
Is er al een patch waarbij je het beeld naar buiten boven de cockpit in FSX hoger en lager kunt zetten, zoals tot FS2004 altijd wel kon? | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:50 |
Het gaat mij erom dat ik ergens kom en kan landen. Wat moet ik bijvoorbeeld hier doen en invullen? ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:52 |
Ja die GPS (SHIFT 3) heb ik al gevonden maar ik weet niet wat ik met die knoppen moet doen. Mare ik zit nog steeds in de lucht en wil wel veilig landen in Frankfurt dus help mij! Wie heeft msn? | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 14:52 |
quote:Niks, dat is pas voor het allerlaatste stukje... Heb je het vorige topic al doorgelezen? | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:53 |
quote:Ja maar dat is voor mij nog abacabra, oke die radio heb ik nu weggedaan...hoe moet ik die GPS gebruiken? | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 14:58 |
quote:Op de D van direct drukken geloof ik in het GPS scherm En dan de code van Frankfurt invoeren Dan nav schakelaar op gps Nav on en Ap on | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:58 |
![]() Dit staat er nu bij mij | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 14:59 |
quote:Ik druk op D maar er gebeurd niets ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 15:02 |
Niet op het toetsenbord maar daar rechts op dat scherm dat je laat zien Maar dat hoeft niet want hij heeft al een waypoint. Je moet je autopilot zo instellen dat iede GPS lijn gaat volgen Doe maar een screenshot van je cockpit | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 15:02 |
quote:De eerste 2 stappen hoef je niet te doen, de route zit al in je GPS ![]() GPS aan in je cockpit (schakelen van NAV naar GPS), en dan VOR LOC oid aan. Ik weet niet hoe die knop heet in FS2004 (kun je anders eens een screenshot van je cockpit geven). 2 zielen, 1 gedachte ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:07 |
U vraagt wij draaien. Ik heb in de cockpit net de schakel van NAV naar GPS gezet. ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 15:13 |
En helpt dat? | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:14 |
Nee helpt niet, hij vliegt gewoon recht door. | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 15:17 |
Heeft dat ding wel een autopilot ![]() Vlieg eens met een Boeing 737, zit een simpele autopilot op ![]() (en ff een screenshotje graag ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:21 |
oke ik doe wel even opnieuw met 737 en dan kortere roete Jullie moeten aanwezig blijven want ik wil ook landen met ILS ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:24 |
![]() | |
Lucifer_Doosje | zondag 9 september 2007 @ 15:25 |
Probeer eerst maar eens om een Cessna goed te kunnen vliegen, voordat je een 737 pakt ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:29 |
Hij zegt Overspeed? wat te doen? ![]() Wat is je msn piles? | |
Lucifer_Doosje | zondag 9 september 2007 @ 15:30 |
quote:Minder snel vliegen ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:32 |
Oke, hij begint nu te draaien uit zichzelf. Heb die schakelaar op GPS gezet en heb de NAV knop aangedrukt. De motors heb ik langzamer gezet zodat overspeed opgeslost is. | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:32 |
Oja en AP aangezet natuurlijk ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:37 |
Who hij doet het jongens! Nu komen we straks bij ILS! hulp!! | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 15:37 |
Zet je PM ff aan, dan krijg je m'n msn ![]() Maar ik ga nu eerst ff een 747 op Innsbruck zetten ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:45 |
quote:Done!! Ik zit nu op 8500 ft en moet straks wel gaan landen (korte vlucht) de AP blijft maar stijgen :S HELP!!! | |
Lucifer_Doosje | zondag 9 september 2007 @ 15:50 |
Heb je wel een hoogte ingesteld dan? | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:51 |
![]() Oke we hebben contact gehad met Eelde en we mogen landen...wat nu? | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:52 |
quote:Nee moet dat? ![]() Zo ja: waarschijnlijk wel ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:54 |
Ik laat hem nu dalen naar 2900 ft. | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 15:55 |
quote:Verder via msn? Anders vervuilen we dit topic wel erg ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 15:56 |
oke! | |
Lucifer_Doosje | zondag 9 september 2007 @ 15:57 |
quote: ![]() quote:Op je AP panel staat altitude. Met dat draaiwieltje kun je een hoogte instellen bijv. 5000. Druk dan op het knopje [alt] (moet wel je AP aan staan) en je vliegtuig klimt/daalt naar de geselecteerde hoogte. ![]() | |
GoodGawd | zondag 9 september 2007 @ 18:46 |
je moet echt die lessen doen + lezen kerol ![]() | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 19:08 |
met behulp van Piles ben ik net wel naar Eelde gevlogen volledig op navigatie. alleen bij het landen waarbij ik zelf weer de controls overnam ging het mis. Vanavond van Heatrow naar Schiphol! | |
LeipeShitOuwe | zondag 9 september 2007 @ 19:09 |
Oja waar kan ik die skins voor vliegtuigen enzo downloaden? want ik heb alleen die standaard en wil graag KLM enzo hebben | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 20:01 |
quote:http://library.avsim.net/ | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 21:06 |
Hoe kan ik het zicht vanuit de cockpit verbeteren? Dwz meer zicht naar de grond en niet alleen bleu sky. | |
Kevin1Bravo | zondag 9 september 2007 @ 22:00 |
quote:Kun je het beste de Virtual Cockpit (3D Cockpit) gebruiken. Anders page up page down toch? | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 22:22 |
quote:Volgens mij niet. Tot fs2004 was het altijd shift-enter en shift-backspace maar bij fsX werkt dat niet. En virtual cockpit is ongeschikt om goed de instrumenten af te kunnen lezen | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 22:28 |
Control-enter? Anders moet je ff kijken welke keys je nodig hebt om je stoel "hoger" te zetten ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 9 september 2007 @ 22:45 |
Ik heb fsX er net afgegooid om bovenstaande reden. Kan iemand met fsX het even uittesten dan installeer ik 'm weer. | |
NED | zondag 9 september 2007 @ 23:06 |
Dit is ws een hele domme vraag, maar hoe pas ik de resolutie aan in FS2004?!?!? ![]() Ik heb hem uit de grabbelbak gehaald, maar ik zie nergens een optie om die aan te passen?! Is er iemand die me kan vertellen hoe dat moet? ![]() | |
Piles | zondag 9 september 2007 @ 23:35 |
quote:Settings, display, hardware als ik het goed zeg ![]() quote:Het kan, maar ik kan het nu ff niet testen ![]() Ik zal zo ff kijken ![]() | |
LeipeShitOuwe | maandag 10 september 2007 @ 00:38 |
Klopt wat Piles zegt. Piles heeft mij zojuist geholpen bij het landen op Schiphol nadat ik eerst een keer over de landingsbaan vloog. na een rondje kon ik alsnog landen!! Piles bedankt! | |
GoodGawd | maandag 10 september 2007 @ 17:07 |
Waar is de squawk code voor? | |
Jordy-B | maandag 10 september 2007 @ 17:38 |
quote:Deze code krijg je van de ATC (Air Traffic Control) en voer je in in de transponder. De transponder zendt deze vervolgens naar de ATC terug , waardoor de ATC jouw vliegtuig kan identificeren op de radar. | |
Nieuwschierig | maandag 10 september 2007 @ 21:21 |
quote:Wat klopt er? Dat je met Ctrl-enter je stoel hoger zet? En hoe dan weer lager? | |
LeipeShitOuwe | maandag 10 september 2007 @ 21:36 |
Volgends mij is het Shift+Enter stoel omhoog, Shift+Backspace stoel omlaag. | |
LeipeShitOuwe | maandag 10 september 2007 @ 21:36 |
quote:Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo? | |
Piles | maandag 10 september 2007 @ 22:01 |
quote:Volgens mij gaat het vanzelf ![]() Ik heb iig nog nooit ingesteld ![]() Maar ik denk dat het de onderste (of die daar boven) radio is (Transponder) ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 10 september 2007 @ 22:36 |
quote:Niet in FS 10 | |
Jordy-B | maandag 10 september 2007 @ 22:41 |
quote:De transponder is dat kleine blokje onder de radio en navigatieapparatuur. heeft een schermpje waar vier cijfertjes in staan (doorgaans 1200, geloof ik) Als je van de ATC een squawk-code krijgt, voer je deze in in de transponder en druk je op 'ident'. Je stuurt dan de informatie over je vliegtuig naar de ATC en identificeert jezelf, zodat ze weten welk stipje op de radar jij bent. Maar het zou me niets verbazen als het idd automatisch wordt ingesteld. | |
LeipeShitOuwe | maandag 10 september 2007 @ 23:13 |
quote:O sorry ging het over FSX ik had het idd over FS2004, mijn excuus. | |
Piles | dinsdag 11 september 2007 @ 00:03 |
quote:Ik ga het morgen proberen voor je ![]() | |
LeipeShitOuwe | dinsdag 11 september 2007 @ 00:31 |
Soms ben ik die groene pijlen van de runway kwijt op mijn GPS. Hoe komt het dat die af en toe niet te zien zijn en nog beter, hoe krijg ik ze terug? | |
GoodGawd | dinsdag 11 september 2007 @ 00:47 |
Saitek X52 is no more...![]() Saitek X52 pro flight it is | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 14 september 2007 @ 00:30 |
quote:Niemand? | |
GoodGawd | zaterdag 15 september 2007 @ 02:11 |
zoom in | |
LeipeShitOuwe | zaterdag 15 september 2007 @ 18:11 |
Helpt niet [ Bericht 5% gewijzigd door LeipeShitOuwe op 15-09-2007 18:48:02 ] | |
ForeverEternalFreak | zaterdag 15 september 2007 @ 21:47 |
quote:Die groene pijlen hebben te maken met de ILS van de runway. Niet elke runway heeft ILS, dus je zult ook niet overal die groene pijlen zien. Als er wel ILS zou moeten zijn moet je inderdaad inzoomen. Maar verder staat het antwoord van veel van je vragen al honderden keren op internet, dus zoek liever wat langer door. Anders bestaat dit topic uit één en al vragen ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door ForeverEternalFreak op 15-09-2007 21:54:32 ] | |
LeipeShitOuwe | zaterdag 15 september 2007 @ 23:17 |
quote:Bedankt voor je antwoord. Maar zo erg is dat niet dat hier wat vragen gesteld worden want dit topic is zo goed als dood dus daar mag wel eens wat meer in gepost worden. ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 15 september 2007 @ 23:24 |
wel grappig dat mijn screens nogsteeds gebruik worden in de OP ![]() | |
Piles | zaterdag 15 september 2007 @ 23:27 |
quote:Ik ben NL-2000 aan het downloaden ![]() Als ik die heb zal ik eens wat nieuws maken (als mn pc dat trekt ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 15 september 2007 @ 23:29 |
quote:mijn PC trok nl2000 absoluut niet, voor zo ver ik me nog kan herinneren. Weet niet of ik het met mn "nieuwe" config al getest had.. Iig zat ie met PMDG 747 alleen al flink aan de max, dus denk niet dat ik mooie resultaten krijg icm nl2000 dan ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 12:28 |
Flight Sim 04, geweldig 'spel' | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 18:10 |
NL-2000? Is dat de nieuwe texture van Nederland? Zo ja waar heb je die vandaan ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 18:11 |
quote:Is dat neit 4 gb groot ofzo? | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 18:20 |
quote:5 DVD's ja ![]() http://www.nl-2000.com/ en hij is vet ![]() | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 18:31 |
Soort van Addon? | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 18:33 |
trouwens mijn pc kan fsx net aan. Net = medium High. Heeft NL2000 dan wel zin | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 18:40 |
quote: ![]() quote:NL2000 is voor FS2004 hè ![]() Mijn pc is nog iets trager als jouwe denk ik, en hier werkt NL2000 prima ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 18:46 |
Die NL2000 is groter dan het spel ![]() | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 18:56 |
quote:Beetje maar ![]() 4 CD's <--> 5 DVD's ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 18:58 |
Heeft iemand hier FS04? Ik heb wat tips nodig, misschien ga ik het nog wel een keer installen.. | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 18:58 |
Ah jammer dat het voor 2004 is. Is er ook zoeits voor FSX? Of is FSX al standaart zo mooi dat dat niet hoeft ![]() | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 18:58 |
quote:Ik heb allebei ![]() quote:FSX is al een stuk actueler natuurlijk, maar wel met alle standaardgebouwen, en niet de realistische ![]() Maar ik neem aan dat ze beginnen met het ontwikkelen voor FSX ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 19:03 |
Ja, ik ben dus een FS noob, ik kan alleen een beetje die autopilot gebruiken om te landen. Had ik een keer gelezen. Dan gaat ie dus met de GPS die lijnen doen en dan vlieg je die routen. Maar ik verkak het landen altijd flink. | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 19:13 |
Je GPS weet de weg naar het vliegveld, niet naar de actieve landingsbaan ![]() Daar is ILS voor, daar staat in het vorige topic ook een hele rij berichten over ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 19:16 |
Ja, ILS heette dat ofzo. Dus dan ging ie lama zeggen naar het vliegveld en dan kwam ik redelijk recht op het vliegveld af... maar wat doe ik dan? Hoe krijg ik die 747 aan de grond? | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 19:20 |
quote:Voor jou hetzelfde als wat ik vorige keer tegen LeipeShitOuwe zei: quote: | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 19:21 |
App eraf gooien en zelf vliegen ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 19:23 |
Ja, maar dat duurt zo lang. En dan zit je in die kleine. Ik kon eerst de GPS instellen dat ik er naartoe ging en dan kon ik de approach doen en alles, ik kon dat ook doorgeven aan het desbetreffende vliegveld maar de landen lukt nooit. Ik ga altijd scheef, de wings niet geleveld of ik mis het hele vliegveld. Frustrerend. | |
Piles | zondag 16 september 2007 @ 19:44 |
quote:Wel een joystick toch? Zonder gaat het niet ![]() | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 19:49 |
Probeer dan eens echt de procedures te volgen er de tijd voor te nemen. Weet precies wat je moet gaan doen, snelheid flaps etc. Dan is het alleen nog maar een kwestie van een paar keer oefen en je hebt het zo onder de knie. Een Cessna lukt toch wel ![]() | |
YellowBanana | zondag 16 september 2007 @ 20:40 |
Ja, een joystick heb ik dan weer wel. Zo'n Cessna is niet leuk. Ik vind het leuker met zo'n Boeing. Ik weet alleen niet wat ik moet doen dan. Ik zie dat vliegveld in de verte een beetje, en op de GPS. En dan? Welke stappen moet ik dan nemen? Flaps enzo weet ik wel een beetje maar meer ook niet echt ![]() | |
GoodGawd | zondag 16 september 2007 @ 23:41 |
Cessna is mischien niet leuk maar zo leer je het wel. Als je wilt leren fietsen zul je ook eerst moeten leren lopen. Communiceer je al met de ATC? | |
LoggedIn | maandag 17 september 2007 @ 00:17 |
leren vliegen doe je in een kleine prop. Overstappen naar een 747 is dan eigenlijk een kwestie van wat extra instrumenten leren begrijpen en bedienen, en wat "protocollen" als je het echt netjes wil doen. | |
YellowBanana | maandag 17 september 2007 @ 06:31 |
Ik communiceer al met ATC, ik kan best veel met die boeing, behalve landen. | |
GoodGawd | maandag 17 september 2007 @ 08:06 |
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash | |
YellowBanana | maandag 17 september 2007 @ 10:51 |
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb. | |
LeipeShitOuwe | maandag 17 september 2007 @ 10:56 |
Alles uit en op de hand, afremmen met flaps. | |
Lucifer_Doosje | maandag 17 september 2007 @ 11:39 |
quote:Zet je de crash uit ![]() | |
Jordy-B | maandag 17 september 2007 @ 12:29 |
quote:Als het goed is krijg je te horen welke landingsbaan je moet gebruiken en of je toegang hebt. Het nummer van de landingsbaan is de hoek ten opzichte van het Noorden in tientallen graden, met de klok mee. Landingsbaan 36 is 360 graden, dus gelijk aan het noorden. Landingsbaan 9 is 90 graden, dus het oosten. De banen worden vaak in twee richtingen gebruikt, dus baan 9 en baan 27 zijn dezelfde fysieke baan, alleen worden ze in tegenovergestelde richtingen gebruikt. Bij parallelle banen wordt er gebruik gemaakt van een L, C of R om respectievelijk de linker, middelste of de rechterbaan aan te duiden. Ik neem aan dat je geen poging doet om te landen met mist of andere nare omstandigheden... Je kan dan gebruik maken van de Visual Approach Slope... Naast de landingsbaan staan twee setjes met lichten. Als je op de goede hoek aan het dalen bent, zie je een rood en een wit licht. Als je te hoog zit, zie je twee witte lichten. Als je te laag zit, zie je twee rode lichten. Je hebt ook nog een versie met vier sets lichten... Twee wit & twee rood is goed. drie wit is iets te hoog, vier wit is veel te hoog, drie rood is iets te laag, vier rood is veel te laag. Aan de hand van de VAS kan je in ieder geval met de juiste hoek de landingsbaan benaderen, wat wel handig is als je het vliegtuig niet als een speer in de grond wil planten. Aanvlieghoogte krijg je van de toren, denk ik (het is alweer een poos geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb)... Maar wees gewoon niet zo donders eigenwijs en doe gewoon de vlieglessen in een klein vliegtuig. Moet je even de tijd voor nemen, maar het is ècht leuk om gewoon eerst de basis te leren en te begrijpen... Radio, navigeren, opstijgen/landen, leren een weg te banen boven en op een vliegveld, etc. En neem het van mij aan: voor de eerste keer een klein vliegtuig netjes aan de grond zetten is echt al lastig zat. Het lukt je op dit moment ècht niet om een Boeing fatsoenlijk aan de grond te zetten. Lukt mij ook niet en ga er maar vanuit dat het niemand gelijk lukt. En zelfs al zou het je lukken om een Boeing zonder teveel schade op de landingsbaan te kwakken, heb je er nog niets aan, omdat je gewoon niet de benodigde basiskennis hebt... Zonder die kennis kom je niet verder in Flight Simulator. Zoals ik al zei: een klein vliegtuig is lastig zat en je hebt echt genoeg te doen tijdens de landing van een klein vliegtuig. Bij een groot vliegtuig komen er ook toffe zaken als motormanagement bij. Wil je een beetje geinig kunnen vliegen in Flight Simulator, kom je er gewoon niet onderuit om ook het één en ander te leren... Dus neem de vlieglessen! De instructeur is een eikel zonder enig gevoel voor humor (tenminste de instructeur die ik heb gevolgd), maar de uitleg is wèl duidelijk en de leercurve is niet vreselijk hoog (hoe beter je bent, hoe sneller je door de lessen gaat, dat wel). Komt bij dat de vragen die je nu stelt, allemaal gewoon behandeld worden in de lessen. [ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 17-09-2007 12:51:52 ] | |
YellowBanana | maandag 17 september 2007 @ 13:05 |
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen? | |
LeipeShitOuwe | maandag 17 september 2007 @ 13:08 |
LESSEN! | |
YellowBanana | maandag 17 september 2007 @ 13:24 |
OKE! (ga jij ff naar anger management class keej?) | |
Jordy-B | maandag 17 september 2007 @ 13:25 |
quote:Ik vind het zelf wel geinig om een gebiedje met eilandjes te zoeken en vervolgens gewoon van het ene naar het andere eilandje te vliegen. Kan je met een kwartiertje klaar zijn. Als je landingen wil oefenen, vlieg je gewoon een blokje om en land je op hetzelfde vliegveld (en wellicht dezelfde baan) als waar je vertrekt. Doe dan gewoon een reeks touch-and-go's. | |
GoodGawd | woensdag 19 september 2007 @ 23:13 |
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS? | |
Piles | woensdag 19 september 2007 @ 23:48 |
quote:Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste. De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d. ![]() | |
-CRASH- | donderdag 20 september 2007 @ 17:27 |
quote:Kheb de filmpjes van NL2000 op YuoTube bekeken en het ziet er goed uit..... En ben nu de DVDs aan het dll Verkapte TVP | |
GoodGawd | donderdag 20 september 2007 @ 18:11 |
quote:Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van. | |
Piles | donderdag 20 september 2007 @ 18:49 |
quote:VATSIM ben ik niet bekend mee helaas. Ik heb IVAO wel eens geinstalleerd, en daar is ook best veel over te vinden (tutorials e.d.) ![]() Als er nog meer mensen zijn die FS04 hebben is een FOK!-multiplayer-sessie misschien eens leuk? | |
Kevin1Bravo | donderdag 20 september 2007 @ 22:53 |
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed ![]() | |
Piles | donderdag 20 september 2007 @ 23:04 |
quote:FSX vindt ik ook best, maar die zijn er niet zoveel denk ik. En FS2004 gaat ook prima hoor. Alleen hoe werkt ATC in Multiplayer-mode? | |
GoodGawd | vrijdag 21 september 2007 @ 14:55 |
je moet de deluxe versie van FSX hebbne | |
GoodGawd | vrijdag 21 september 2007 @ 16:09 |
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden | |
Irritatie100 | vrijdag 21 september 2007 @ 16:33 |
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs ![]() Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting ![]() Is niet zo goed afgelopen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Irritatie100 op 21-09-2007 17:25:28 ] | |
GoodGawd | vrijdag 21 september 2007 @ 17:14 |
Was dat online? Waarschijnlijk had de ATC gezegd: Follow own navagation... | |
Irritatie100 | vrijdag 21 september 2007 @ 17:25 |
Nee, was niet online | |
-CRASH- | vrijdag 21 september 2007 @ 17:34 |
quote:Oeps..... Traffic Controler was in slaap gevallen...... Hierbij is ie op staande voet ontslagen | |
Piles | vrijdag 21 september 2007 @ 17:53 |
quote:Heb ik al een paar keer gehad idd. Vervelende bug ![]() quote:http://library.avsim.net ? ![]() | |
-CRASH- | zondag 23 september 2007 @ 16:46 |
Nu heb ik de 5DVDs en alles uitgepakt naar de harde schijf (voordat ik er 5 DVDs aan verkooi ) Klik op NL200V3.exe....... what happens NL200V3.exe - toepassingsfout ![]() Kan toepassing niet juist installeren (0xc00001350. Klik om toepassing te beeindigen. Iemand een iedee wat dat kan zijn ![]() | |
Piles | zondag 23 september 2007 @ 16:51 |
Beschadigde download? Moet je ff die met die hashes controleren of je download gelukt is (hoe dat precies moet weer ik niet) ![]() | |
Irritatie100 | zondag 23 september 2007 @ 19:14 |
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken. | |
GoodGawd | zondag 23 september 2007 @ 20:49 |
quote:Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch. Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat ![]() | |
GoodGawd | zondag 23 september 2007 @ 20:50 |
Oh ja nog een vraag: Tegenwoordig doe ik aan ILS maar ik snap nog niet wat er bedoeld word met: Contact tower when established on the localizer. Wat houd dat localizer iets in? | |
LeipeShitOuwe | zondag 23 september 2007 @ 22:33 |
Hoe ging jij dan landen zonder ILS? | |
Piles | zondag 23 september 2007 @ 22:41 |
quote:Als je contact hebt met de ILS-guidance (dus als je naald begint te bewegen zeg maar). Je "weet" dan dat je op de goede weg naar de baan zit, en dus klaar bent om Landing Clearance te ontvangen. (die eerste zin klopt, de tweede heb ik zelf bedacht, maar lijkt me logisch ![]() En: http://en.wikipedia.org/w(...)ument_Landing_System ![]() | |
GoodGawd | zondag 23 september 2007 @ 23:40 |
quote:Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid. | |
LeipeShitOuwe | maandag 24 september 2007 @ 10:59 |
quote:Maar landde jij dan op het zicht? Dus op de gps naar het vliegveld en dan op het zicht de landingsbaan zoeken en landen? | |
GoodGawd | maandag 24 september 2007 @ 19:43 |
Nee eerst een Flight plan maken. Dan hoor je vanzelf wel van de toren wanneer je je approach mag maken. Je ziet dan ook nog hoeveel Nautical Miles (nm) je van het vliegveld bent. Je kan op je GPS trouwens een mooie approach instellen, dus dan zie je ook gauw genoeg wanneer je in de buurt bent. Je kan het ook op je attitude indicator zien, want daar komen dan ook allerlei tekens bij. Als het goed is krijg je dan wel een bepaald vermoeden dat je in de buurt bent ![]() | |
GoodGawd | woensdag 3 oktober 2007 @ 23:03 |
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch! Iedereen naar IVAO NU! http://nl.ivao.aero/ | |
Piles | woensdag 3 oktober 2007 @ 23:10 |
Ik ken het al een tijdje, maar het is toch best ingewikkeld (met Flight Plans enzo) ![]() | |
GoodGawd | woensdag 3 oktober 2007 @ 23:13 |
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus ![]() | |
Piles | woensdag 3 oktober 2007 @ 23:15 |
quote:Geen zin en tijd om er zoveel tijd in te steken, misschien in de vakantie nog eens ![]() Al lijkt het me wel vet om te doen, als piloot of als ATC ![]() | |
LoggedIn | woensdag 3 oktober 2007 @ 23:38 |
quote: ![]() ik vond vooral het zelf praten met de toren moeilijk.. je moet precies die volgordes weten etc.. daarnaast is het alleen leuk als je met veel mensen op 1 plek vliegt, wat niet alitjd het geval is ![]() | |
The_stranger | maandag 8 oktober 2007 @ 10:39 |
quote:Icing kan alleen ontstaan als er vocht in de lucht zit. Bij een stralen blauwe lucht en lage tempearturen zit er onvoldoende vocht in de lucht om ijs op de vleugels of op de motoren te veroorzaken. Anti- of de-icing is dan niet nodig. Bij zichtbaar vocht (mist, wolken) is het wel nodig en dan inderdaad ruim boven de 0 graden al. | |
GoodGawd | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:38 |
ik zit al een tijdje met he volgende: Ik gebruik een saitek x52 en als ik de thorttle helemaal terug doe gaat ie niet in zijn reverse. Niet erg opzich. Maar op het toetsenbord weet ik ook geen knop voor de reverse..is die er eigenlijk wel? Ik doe nu altijd virtual cockpit view en dan de reverser naar achter trekken... Dus weet iemand een knop voor de reversers, in controls kan het niet 123 vinden. note: ik gebruik fsx ( kan best het zelfde zijn als 2004 ) | |
Piles | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:39 |
Gas helemaal uit, en dan F2 ingedrukt houden ![]() | |
GoodGawd | woensdag 10 oktober 2007 @ 00:09 |
ja het werkte ![]() ![]() | |
GoodGawd | woensdag 10 oktober 2007 @ 17:42 |
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10. Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx) | |
The_stranger | woensdag 10 oktober 2007 @ 17:49 |
Volgens mij is dat niet standaard in FSX.. -EDIT- als ik op google zoek naar "callout FSX", kom ik vrij vaak [url=http://www.mcdu.com./en/fsinn.php]deze[/url] pagina tegen. Het schijnt dat dat progje (FSinn) zoiets kan, maar heb geen idee of en wat het is... [ Bericht 74% gewijzigd door The_stranger op 10-10-2007 17:57:09 ] | |
Piles | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:06 |
quote:Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2 ![]() Ik hoop dat ze zulke dingen in de volgende FS gaan inbouwen ![]() | |
MrX1982 | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:12 |
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf? Ik dacht dat je de geluiden bij de landing wel kunt horen in FS maar dat zal dan wel niet. Zou inderdaad wel vet zijn als ze dat implementeren. Niet in een nieuwe FS maar gewoon in een update ![]() | |
Piles | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:16 |
quote:De copiloot volgens mij ![]() Maar die heb je nu dus niet ![]() | |
MrX1982 | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:20 |
quote:Voor het realisme zou het wel cool zijn omdat gewoon via shortcuts te kunnen zeggen. Keyboard als co-piloot ![]() | |
The_stranger | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:11 |
quote:Niet zozeer de copiloot als wel de pilot not flying. Bij veel maatschappijen vliegt (stuurt) de ene piloot heen, de ander terug, onafhankelijk van hun rang. (captain of co) Diegene die op dat moment niet aan het sturen is, roept de snelheden uit. In FSX zit je altijd op de acptains seat, dus dan zou het inderdaad de copiloot zijn. | |
GoodGawd | donderdag 11 oktober 2007 @ 13:09 |
Mensen! Check: http://youtube.com/watch?v=zBWirfdrvbg Lees de descrtiption: FSCopilot's AGL Dus ik ga even kijken of het werkt. Edit: ja het werkt ! [ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 11-10-2007 20:36:00 ] | |
Piles | donderdag 11 oktober 2007 @ 14:53 |
quote:Ga m gelijk installeren ![]() (en haal die . ff uit de url, vind Youtube niet zo leuk ![]() | |
GoodGawd | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:34 |
Mensen ik kan alles vinden op het internet maar waar vind je in hemelsnaam een B777, ik heb heel het internet afgespeurd naar die Triple 7 maar nee ik vind hem maar niet! Weet iemand toevallig waar een Triple 7 te krijgen is!? (fsx only) [ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 12-10-2007 10:47:10 ] | |
LoggedIn | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:38 |
quote:www.precisionmanuals.com PMDG heeft dat gewoon standaard in hun paketten ![]() | |
DJBlackbird | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56 |
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie. @GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch? | |
Saekerhett | zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:04 |
FSX loopt hier eindelijk een beetje fatsoenlijk, onderste plaatje is met alles op high in 1680x1050.![]() | |
GoodGawd | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:07 |
Ik heb frames op 25 aangezien een mens toch maar 20 per seconde kan zien. | |
GoodGawd | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:15 |
quote:Nope ze hebben alleen maar paint kits en niks voor FSX | |
Saekerhett | zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:02 |
quote:Hoe kom je daar nou weer bij? Vanaf 50-60 fps begint het compleet vloeiend te worden. Daaronder gaat nog wel, maar lager dan 30 begint het te stotteren. | |
ChrisRip | dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:47 |
Hey Jongens, Volgens mij heb ik eindelijk een forum gevonden wat ik zocht ![]() Ik was trouwens vorige week donderdag op de studiebeurs in Utrecht bij de pilotenstand. Daar hadden ze ook FS2004 staan met een prachtig setje stuur + pedalen. Heb daar van Rotterdam naar Amsterdam gevlogen met een 737. Een piloot hielp me daarbij. Echt lachen! Chris | |
GoodGawd | woensdag 17 oktober 2007 @ 02:03 |
Hoi Chris, Leuk dat besloten hebt FS2004 aan te schaffen, maar waarom niet FSX? Als je pc het toch niet trekt koop dan inderdaad maar FS2004. Heb je al vliegervaring in andere flight sims? Zo niet neem dan inderdaad die lesjes in flight simulator, als je ook goed de theorie van de lesjes leest dan weet je al aardig wat. Begin ook in een cessna en niet meteen in een 747 ![]() ![]() ![]() Dit zijn virtuele vliegwerelden die zoveel mogelijk de echte vliegwereld na bootsen, maar dat komt pas veel later hoor ![]() Als je vragen hebt stel ze dan lekker hier dan sterft deze topic teminste ook niet uit. ![]() ![]() Groeten ![]() PS JAT LEKKER IEMANDS ANDER ONDERTITEL ![]() | |
ChrisRip | woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20 |
Hey GoodGawd, Om te beginnen even over die ondertitel: Ik zweer dat ik hem zelf verzonnen heb, maar ik zal hem wel even veradanderen ![]() Ik denk dat ik inderdaad toch ga proberen FSX te laten draaien. Het zit namelijk zo: mijn vader koopt begin 2008 een nieuwe PC en die hij nu heeft schuift dat weer door naar mij. Kost me geen cent, krijg er toch een leuk computertje voor terug. Ik kan FSX trouwens ook gewoon op low detail zetten. Ik heb namelijk een leuk aanbiedinkje gevonden ( http://www.consoleshop.nl(...)rburner-ii-pc.html). Zal je me je MSN willen sturen via een PM? Dan is het contact makkelijk te onderhouden tot het moment dat ik die PC in handen heb ![]() Groetjes! Chris | |
Jordy-B | woensdag 17 oktober 2007 @ 18:09 |
waarom niet gewoon t.z.t. reageren in dit topic? | |
ChrisRip | woensdag 17 oktober 2007 @ 18:35 |
om nu al wat informatie op te doen ! | |
Piles | woensdag 17 oktober 2007 @ 19:51 |
quote:Iets uitleggen zonder dat je het zelf kan zien/proberen is heeel moeilijk ![]() | |
LoggedIn | woensdag 17 oktober 2007 @ 20:44 |
quote:heb je het tegen mij? ![]() | |
GoodGawd | donderdag 18 oktober 2007 @ 01:17 |
quote:Ik kan alles ![]() ![]() | |
GoodGawd | donderdag 18 oktober 2007 @ 01:28 |
quote:Ja ik denk dat het wel een aardige aanbieding is voor een beginner. (Begin alvast met sparen voor een yoke ![]() PM doet het ff niet, iedereen sluit ff je ogen ![]() | |
ChrisRip | donderdag 18 oktober 2007 @ 07:40 |
Hahaha! Toegevoegd hoor! Nee jullie snappen toch wel wat ik bedoel? Ik check veel filmpjes enzo, dus wie weet valt er al wat te leren. En als jullie het er niet mee eens zijn, dan... nou, dan niet! Lekker puh! PS. Ga vannacht naar Turkije, dus spreek je sowieso pas over 12 of 13 dagen ![]() Cheers! Chris | |
GoodGawd | maandag 22 oktober 2007 @ 01:56 |
Gaan er nog mensen naar het FSweekend in lelystad op 3 en 4 november ! Tis echt cool ![]() --> http://www.fsweekend.com/ | |
LoggedIn | maandag 22 oktober 2007 @ 09:15 |
quote:de site nodigt iig niet uit ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:42 |
Nee daar heb je gelijk in >_> maarja het event zelf is wel vet. Gemiddelde leeftijd is zo rond de 50 denk lol. Maar ik kom er om de vergrijzing tegen te gaan ![]() Volgens mij is FS alleen geliefd bij oude opa's en 50+'ers | |
GoodGawd | vrijdag 2 november 2007 @ 23:52 |
Wat is het hier saai zeg .. ![]() Is er niks spannends te vertellen ofzo ![]() Mmm..mischien kan ik iets leuks verzinnen ![]() Ja! Wie is er al naar de Aviation Megastore geweest in Aalsmeer, near Schiphol. Coole winkel heb er pas me pedalen vandaan! + Ik ga zondag naar elystad Aviodrome--> FS weekend, Saitek yoke kopen! Afbeeldingen: (beetje opfleuren hierzo ![]() ![]() en de pedalen ![]() Dus dat en om het nog maar wat gezelliger te maken, ziehier de oudere concurrent(die nu zal verliezen van de nieuwe Saitek yoke + pedals) en de pedalen ![]() ![]() Ik moet zeggen de Saitek dinges ziet er wel beter uit, ook heeft ie aparte throttles en niet op de yoke zelf veeel beter dus. Je kan de throttles zelfs uitbreiden! En nu sluit ik even af want mijn laptop batterij gaat op, to be continued! | |
ChrisRip | zaterdag 3 november 2007 @ 10:51 |
Nice stuff hoor ![]() ![]() | |
Tecnix | zaterdag 3 november 2007 @ 10:56 |
Gister mijn nieuwe pc gekocht voor het simmen. Gericht op FS-X ![]() Helaas zit ik nu met 2 botbreuken thuis ![]() ![]() ![]() ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 3 november 2007 @ 19:51 |
quote:Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart. | |
Piles | zaterdag 3 november 2007 @ 20:00 |
quote:Die nieuwe 8800GT is wel ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 3 november 2007 @ 20:15 |
Ja ik had er al twee op het oog. Zal ik dan alles op maximum kunnen zetten ![]() Deze: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1066137&showTechData=true ![]() En: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXXL1 ![]() Zie alleen het verschil nog niet echt, geen idee welke beter moet zijn. | |
Piles | zaterdag 3 november 2007 @ 20:17 |
quote:Ik betwijfel het ![]() Dan zou je mss meer in de 8800GTX Ultra in SLI-modus terecht komen ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 3 november 2007 @ 20:53 |
Ach man zijn die makeers van FSX gestoord ofzo >__________> ? Als ik FSX op max wil laten draaien kost met dat minstens 500 piek, pff nou alles high vind ik ook best hoor <_< | |
Piles | zaterdag 3 november 2007 @ 20:54 |
quote:500 ![]() ![]() Tel daar nog maar 1500 bij ![]() Je moet sowieso Vista (voor DX10) hebben ![]() Maar alles op high zou ik al tevreden mee wezen ![]() | |
Tecnix | zondag 4 november 2007 @ 10:37 |
quote:Ik heb zitten denken tussen een ATI video kaart of een Nvidia, die ati is goedkoper maar daar zijn de drivers minder van. Daarom heb ik een GTX 8800 van XFX genomen moet een SLI mobo, later deze maand komt daar een 2e GTX8800 bij. En ik heb de Core™ 2 Extreme QX6700 genomen. Volledig gericht op de toekomst en FS-X ![]() | |
Kevin1Bravo | zondag 4 november 2007 @ 11:38 |
quote:Imho is die 2x 8800GTX overkill. Zeker als je ziet dat PCI-Express 2 in aantocht is. Ik heb bijna alles op high staan met een 7800GT, E6600 en 2GB XMS2 (5400) geheugen en het draait best goed ![]() | |
Tecnix | zondag 4 november 2007 @ 12:06 |
Tjah moet nog even kijken, eerst straks nog een nieuw muisje en toetsenbordje bestellen ![]() Logitech G11 of G15 met de Logitech G5 ![]() | |
SpankmasterC | zondag 4 november 2007 @ 12:14 |
quote:PCIe 2 zal weinig uitmaken denk ik zo, als je kijkt naar het performance verschil tussen een 8x PCIe of 16x is dat miniem, grote voordeel wat PCIe 2 dan weer biedt is dat er meer stroom door het slot zelf kan gaan waardoor je minder snel een voedingskabel aan zal moeten sluiten | |
Atreidez | zondag 4 november 2007 @ 12:27 |
Sinds ik nieuwe pc heb ben ik ook weer regelmatig aan t vliegen ![]() | |
Tecnix | zondag 4 november 2007 @ 14:02 |
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO? | |
GoodGawd | zondag 4 november 2007 @ 16:45 |
quote:Yep ![]() | |
Tecnix | maandag 5 november 2007 @ 16:43 |
Oe;-) VID? | |
GoodGawd | maandag 5 november 2007 @ 17:19 |
252035 You? + Real life name of |Callsign. Als je die teminste hetzelfde houd. Ik zit regelmatig op EHEH_APP als vlieger ben ik KLM029 | |
Tecnix | maandag 5 november 2007 @ 17:59 |
quote:181650 PTI454 of KLM454 ![]() | |
mister_kripple | maandag 12 november 2007 @ 13:37 |
quote:VID: 214494 Callsign: KR272 | |
GoodGawd | woensdag 14 november 2007 @ 01:03 |
Staat jullie Altimeter setting ook op mm? Ik heb net 1992 als standaart QNH, inches dus. Helaas word de QNH altijd in mm doorgegeven. Dus ik vroeg me af kan je dat in de settings van FS wijzigen? Dus ipv van 1992 --> 1013 hPa Iemand ![]() | |
Tecnix | donderdag 15 november 2007 @ 18:10 |
Gewoon omrekenen, geen standaard kist gebruiken ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 16 november 2007 @ 14:24 |
Ik heb gisteren een of ander vaag vliegtuig gedownload die mach 4.57 haalt ![]() ![]() ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 17 november 2007 @ 00:58 |
lol wie gaat er in godsnaam 600kts over de runway ? Vliegtuig uit startrek ofzo? | |
GoodGawd | woensdag 12 december 2007 @ 23:10 |
Een hele goeiavond mede division members, Yvo en ik, (KLM521(geen VA lid) en KLM528) kwamen paar weken geleden op een idee, namelijk de Caribbean Beachtour 2007/2008, natuurlijk is dit geen officele tour die word erkend door ivao zelf en er is ook niks door te winnen aan medals/bagdes etc. Maar ik heb nu al 3 legs gevlogen met nog een piloot erbij. En het is natuurlijk super gezellig en we vermaken ons goed. In eerste instantie was het de bedoeling om voor onszelf een leuk tourtje temaken sinds we altijd maar dezelfde kanten op vlogen. Maar nu bij de 4e leg bedachten wij ons iets en zijn we een weblog begonnen. Er springen allemaal Ideeen in ons op en 1 daarvan is natuurlijk mensen te werfen, om met zoveel mogelijk mensen een leuke en gezamelijke tour te vliegen. Daarom vraag ik bij deze bekijk de weblog, en plaats je eigen reactie hier. Je kan het een vlut idee vinden of een geweldig idee dat maakt niet uit. Maar we hopen hierdoor meer mensen te trekken voor de Caribbean Beachtour 2007/2008 dus plaats je reactie en laat eventueel weten of je mee doet. Ik ben zelf natuurlijk te bereiken op het IVAO netwerk in de lucht, via PM, of achter de ATC van Amsterdam of Eindhoven. Mensen die het handiger vinden om mij te mailen ook goed: sjoerd.stilma@hva.nl Link tot de startende weblog: http://flightsimulatortours.web-log.nl/ Hopelijk tot gauw bij ons in de lucht! | |
Piles | maandag 14 januari 2008 @ 22:38 |
* blaast stof van topicquote:Ik, sinds vandaag ![]() | |
GoodGawd | maandag 14 januari 2008 @ 23:12 |
quote:lol dan heb ik je gezien. Je zat vandaag als OBS in TS rond te hangen, ik dacht hey die naam ken ik ergens van ![]() | |
Piles | maandag 14 januari 2008 @ 23:18 |
Dat was ik ja ![]() Was doodzenuwachtig om de eerste keer beginnen met praten ![]() Maar het ging redelijk goed voor de eerste keer, vond ik zelf ![]() | |
GoodGawd | maandag 14 januari 2008 @ 23:20 |
lol zenuwen. Had dat alleen de eerste keer toen ik begon ^_^ | |
Piles | maandag 14 januari 2008 @ 23:22 |
quote:Ik ook, alleen bij de radio-check. Dan kom je er achter dat er gewoon ook mensen terug praten ![]() Morgenmiddag om ongeveer 13.00 ga ik een poging wagen om te vertrekken of aan te komen op EHAM ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 15 januari 2008 @ 01:32 |
quote:Wat is je VID? | |
Tecnix | dinsdag 15 januari 2008 @ 09:52 |
quote:181650 | |
Piles | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:39 |
quote:230459 ![]() | |
Piles | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:36 |
Ben vandaag offline aan het oefenen met de FMC van een PMDG 737, maar het lukt nog niet erg. Het instellen is allemaal gelukt, maar hoe zorg ik nu dat de AP de route ook vliegt? ![]() | |
Tecnix | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:21 |
quote:Waarom een boeing ![]() Heb je het over je STAR of over je final? | |
Piles | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:28 |
quote:Waarom dat nou weer ![]() Maar het is al gelukt denk ik, ik las dat je je route wel moet onderscheppen ![]() | |
Piles | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:03 |
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet ![]() En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)? | |
GoodGawd | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:25 |
quote:1) Mischien vlieg je te hoog? ![]() 2) Download een KLM 737-900 pain van KLM. Gooi hem in de textures en voila. ![]() | |
Piles | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:33 |
quote:Nee, zat op 7000ft en AP stelde ik in op 5000ft, maar hij bleef op 7000 ![]() Morgen weer eens proberen, en 's avonds nog ff een poging online denk ik ![]() Morgen eerst opzoek naar een paar mooie paints ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:37 |
Als je gedraait hebt aan de knopjes moet je er waarschijnlijk ook nog op klikken, dan activeert hij hem pas. ![]() | |
Tecnix | woensdag 16 januari 2008 @ 15:35 |
quote:Airbus ![]() ![]() | |
Tecnix | woensdag 16 januari 2008 @ 15:36 |
quote:Approach button aangezet? | |
Piles | woensdag 16 januari 2008 @ 19:24 |
quote:Nee, maar Level Change (Autospeed) moest nog aan ![]() | |
GoodGawd | woensdag 16 januari 2008 @ 19:30 |
quote:Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten ![]() ![]() | |
Piles | woensdag 16 januari 2008 @ 19:39 |
quote:Wat doe ik verkeerd dan ![]() Ben tot nu toe alleen de standaard vliegtuigen van FS gewend (dus zonder FMC) ![]() | |
TC_Artemis | donderdag 17 januari 2008 @ 17:36 |
Ivao ![]() ![]() ![]() Prusters. | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 17:39 |
quote:Te moeilijk zeker ![]() Net als Prutsers schrijven ![]() | |
LoggedIn | donderdag 17 januari 2008 @ 18:44 |
quote:bleh, airbus. Vormeloze dingen ![]() | |
LoggedIn | donderdag 17 januari 2008 @ 18:45 |
quote:wtf ![]() ![]() | |
TC_Artemis | donderdag 17 januari 2008 @ 18:46 |
quote:Vatsim, vlieg vaak met de Captain sim C-130. En zo af en toe is een gewoon lijnvluchtje, en wat VFR. Stil nou maar, want zoals ik lees kan jij niet eens een FMS programmeren ![]() | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 18:56 |
quote: ![]() Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner ![]() Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet ![]() quote:Klopt, maar dan nog snap ik je reactie niet ![]() | |
TC_Artemis | donderdag 17 januari 2008 @ 18:58 |
Dat het 90% van de piloten op IVAO clueless is. | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 19:10 |
quote:Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij ![]() | |
GoodGawd | donderdag 17 januari 2008 @ 19:13 |
quote:Wat moet je weten? [ Bericht 6% gewijzigd door GoodGawd op 17-01-2008 22:29:14 ] | |
TC_Artemis | donderdag 17 januari 2008 @ 19:15 |
quote:Of gewoon puur een kwestie van voorkeur, ik heb ook op ivao gevlogen maar daar moest ik eerst 400(!!) mb aan modelsets downloaden voordat ik uberhaupt eens online kon. Verder was de atc ook niet echt netjes en voelde me niet echt thuis op het netwerk. Vatsim daarintegen beviel me een stuk beter. | |
LoggedIn | donderdag 17 januari 2008 @ 19:17 |
quote:hmz... raar hoor ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 19:18 |
quote:Zit nog steeds met het probleem van de hoogte in de AP ![]() Want dat Level Change knopje is dus niet de bedoeling blijkbaar ![]() Dus ik vlieg nu op de FMC @ FL070, en ik krijg van de ATC bijvoorbeeld: daal naar FL050, hoe stel ik dat dan in? Via FMC of gewoon via de AP? | |
LoggedIn | donderdag 17 januari 2008 @ 19:18 |
quote:maar dat zijn toch ook 2 hele verschillende dingen? ![]() | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 19:20 |
quote:Zovaak doe ik het niet, maar ben het "gewone" vliegen nu wel een beetje zat ![]() quote:Ik lees dat verhaal soms ook weer precies andersom. Voorlopig ben ik net op IVAO, en ik blijf ik daar nog ff ![]() Misschien dat ik later nog wel overstap, om toch ff te kijken ![]() quote:Niet op DIG gebied ![]() Een beetje van: "We mogen elkaar niet, en we zullen elkaar ook nooit mogen", terwijl er eigenlijk niet een duidelijke reden voor is ![]() | |
TC_Artemis | donderdag 17 januari 2008 @ 19:28 |
In je approach; je altitude opnieuw instellen op je MCP (Mode control panel, autopiloot paneel), LVL change aan en je kist laten zakken. Op je FL kan je weer terugswitchen naar je gewone SPD. In je approach hoef je het opzich niet in je FMC te programmeren, aangezien je toch alleen maar daalt. Tijd geleden dat ik een airliner heb gevlogen, maar het ging zo als het goed is. | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 19:31 |
Zo werkte het dus ook, maar ik kreeg deze reactie:quote:Dus toen wist ik het ook niet meer ![]() | |
GoodGawd | donderdag 17 januari 2008 @ 22:33 |
quote:Dat was eigenlijk een algemen opmerking over jou, niet over dat ![]() | |
Piles | donderdag 17 januari 2008 @ 22:35 |
quote:Heb m nu ![]() Maar ik kan hartstikke goed vliegen ![]() Alleen niet met de FMC en realistische vliegtuigen ![]() | |
Tecnix | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:04 |
quote:Dan heb je tenminste wel mooie MTL's die bij vatsim zien er nog steeds bagger uit ![]() | |
ChrisRip | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:03 |
Iemand die mij persoonlijk via MSN met mij FS2004 door wilt lopen? Die lessen zijn leuk, maar het hele GPS gedoe en alle precieze dingetje worden er niet goed genoeg (vind ik persoonlijk) in uitgelegd. Voeg me maar toe. chrisriphagen@hotmail.com Misschien kunnen we samen heel wat vliegplezier beleven:)! Groetjes Chris | |
NED | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:35 |
Ik heb hetzelfde probleem ![]() ![]() | |
Tecnix | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:42 |
quote:done ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 19 januari 2008 @ 14:01 |
Weet iemand misschien hoe je in FSX de stoel van de piloot hoger kunt zetten? Ik heb het nog altijd niet kunnen vinden | |
GoodGawd | zaterdag 19 januari 2008 @ 15:30 |
quote: Shift + Enter Alleen mogelijk in de Virtual cockpit | |
Nieuwschierig | zaterdag 19 januari 2008 @ 15:40 |
quote:Virtual Cockpit is kut. Ik wil het in de normale cockpit. | |
TC_Artemis | zaterdag 19 januari 2008 @ 17:59 |
quote:Niet in combinatie met fsinn + addons als pmdg, captainsim etc ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:15 |
quote:Actually: De virtual Cockpit is better dan dat rare schematische ding. Ze moeten het alleen nog iets scherper maken en het is perfect. | |
LoggedIn | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:19 |
quote:je hebt te weinig overzicht.. Alles is zo klein, je kan text niet lezen, en tegelijkertijd zie je ook geen reet als je naar dat kleine overblijvende vierkantje kijkt wat je raam moet voorstellen. | |
Sjoegerd | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:31 |
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus? | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 21:43 |
quote:Voldoet prima, hoor er goede verhalen over ![]() Heb ik nog iets ![]() Af en toe als ik op de grond sta, en ik ben m'n fmc aan het instellen vallen al m'n computers uit (schermen -> zwart). Beetje lastig vliegen ![]() | |
Atreidez | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:16 |
quote:Ik heb er 1 gehad en die kon niet meer naar links sturen. Zoek er voor de gein eens op bij google, hele inet staat vol met dat zelfde probleem. Zo overmatig gebruikte ik m niet eens. Heb nu een Saitek genomen met zelfde functionaliteiten en die was net zo duur ![]() | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:25 |
Saitek Cyborg Evo toevallig? Die heb ik tenminste, en nog geen probleem mee gehad ![]() | |
Atreidez | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:28 |
Yep, die zo mooi licht geeft in t donker ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:30 |
Saitek is dus een betere keus? Moet ook eerlijk zeggen, voor het wat "bredere" budget maakt Saitek mooi spul zeg... | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:32 |
quote: ![]() ![]() Breder budget: http://tweakers.net/price(...)tick-cyborg-evo.html ![]() | |
SlaadjeBla | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:33 |
quote:Ik heb een tijdje in het combat flight simulation (WW2) wereldje gezeten en ik heb nog nooit een goed verhaal gehoord over Logitech joysticks. Ik zou ze mijden en voor een Saitek gaan of een tweedehands Microsoft Sidewinder. | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:34 |
quote:Oh ![]() Dan kom ik gewoon op een noob-forum blijkbaar ![]() | |
Tecnix | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:36 |
Ik heb hier de yoke en pedal van ch-productes en die met die hendels... Dat werkt als een trein... Bij die nieuwe van saitek kan je niet 1,2,3 een reverse instellen terwijl dat bij die van CH zo is gebeurt.. Dus hij is klantvriendlijker ![]() | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:38 |
F2 werkt prima ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:51 |
quote:Gast ![]() PROTIP: Kijk in je overhead panel. | |
Piles | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:54 |
quote:Denk je eindelijk dat je noob-af bent ![]() Nou ja, ik vermaak me nog prima ![]() ![]() Ik ga morgen ff kijken ![]() ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:59 |
quote:Pardon? Geen reverse instellen bij de Saitek throttles? ![]() Also Saitek > all Ik las eerst een ding van Microsoft, simpel knuppeltje. Later de Saitek X52: ![]() Sinds deze kerst de nieuwe Saitek Yoke: ![]() En de Saitek pedalen had weer iets daarvoor: ![]() Goed spel zeg ik je. Maar voor een beginner is dit nogal overbodig. Begin met wat simpelers tenzij je van je geld af moet. Als je wat langer FS gaat doen en je vind het echt leuk, kan je overwegen deze meuk aan te schaffen. Maar leer eerst maar de basics! ![]() | |
Piles | zondag 20 januari 2008 @ 00:01 |
quote:En daar heb je ff voor nodig ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 20 januari 2008 @ 01:12 |
quote:Maar ik begrijp hieruit dat het in FSX niet mogelijk is om de stoel hoger te zetten in de klassieke cockpit? Is dat een bug in de software en komt er nog een patch voor, of wat is de reden? Iemand die dat weet? | |
TheHamsterSlayer | zondag 20 januari 2008 @ 01:33 |
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in.... ![]() ![]() ![]() ![]() Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af... ![]() | |
Saekerhett | zondag 20 januari 2008 @ 11:14 |
quote:Je kunt toch gewoon naar de ATC luisteren? Die zegt vanzelf wanneer je hoe laag moet gaan vliegen enzo. En het laatste stukje met de daling gebeurt dan op ILS volautomatisch ![]() | |
TC_Artemis | zondag 20 januari 2008 @ 11:17 |
Goodgawd, wat heb je betaald voor die yoke? Ik heb nu alleen een saitek joystickje, vlieg online veelal MIL, dus opzich heb ik een yoke niet nodig, maar het zal me wel stimuleren het meer te doen. | |
GoodGawd | zondag 20 januari 2008 @ 12:00 |
quote:Op de kosten van de Kerstman. 150 volgens mij. pedalen 160 | |
Nieuwschierig | zondag 20 januari 2008 @ 12:17 |
quote:Dat is inderdaad erg deprimerend ja. Ik vloog een aantal jaren geleden, daags na de Tsunami een maximaal met hulpgoederen geladen 747 van KLM-Asia naar Phuket. Bij aankomst veel crosswind en regen maar de zichtlanding ging gelukkig NET goed, na iets van 20 uur vliegen. Maar met de retourvlucht, met toeristen die natuurlijk snel naar huis wilden, ding het fout. In verband met de afscherming voor de pers ging de vlucht naar Volkel i.p.v. Schiphol. Het was natuurlijk weer zwaarbewolkt boven Nederland maar ik had in de 20 uur voor de landing natuurlijk tijd genoeg om de gehele approach tot achter de komma in het ILS te programmeren. Niets wees op mogelijke problemen. Dus ik vlieg zo boven de Achterhoek het Nederlandse luchtruim is en draai naar het zuiden om de ILS van Volkel te pakken. Alles volgens planning, dalen naar 4500, hij locked op de glideslope, ik speel wat met de gashandels, gooi het landingsgestel uit en wacht op het moment dat ik onder het wolkendek de runway zie opdoemen. Nou dat was dus mis... ondanks de volledige ILS approach lag er geen baan, zelfs geen vliegveld, aleen een bruingroenige vlakte. Blijkbaar was door de lange vlucht de kaart niet goedgetransfereerd en kwamen beeld en instumenten niet meer overeen. Paniek, landingsgestel in, vol gas, flaps in, wegdraaien naar linksboven en FS vervloeken. Wat te doen? Uitwijken naar Eindhoven door laagvliegend op het kompas de stad te zoeken en daarvandaan hopelijk een verlichte baan. Inderdaad zie ik na een tijdje van lichtjes van een baan opdoemen en ik probeer er in één keer voor te draaien als was het een Cessna. Nou je raad het al, met nog ongeveer 200 meter te gaan knal ik al bijna met de linkervleugel in de grond, geef nog een keer vol gas en raak ergens halverwege de baan pas met de wielen de grond. Veel te laat om te kunnen remmen en voordat ik de straalomkeerders maar heb kunnen aanraken schuif ik met een noodgang het weiland in en er geen spaan heel blijft . Geen overlevenden... ![]() | |
Sjoegerd | zondag 20 januari 2008 @ 14:54 |
Flight Simulator 2004 doet het ![]() Maar de computer start na een tijdje (+/- 5 minuten) automatisch opnieuw op ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zondag 20 januari 2008 @ 16:55 |
Oke het is al gefixed ![]() ![]() | |
GoodGawd | maandag 21 januari 2008 @ 00:53 |
Sjonge jonge wat crashen jullie toch allemaal | |
Atreidez | maandag 21 januari 2008 @ 02:04 |
quote: ![]() Op zich wel te verklaren door een kapotte gps sensor ofzo ![]() Leuk verhaal toch ![]() | |
Tecnix | maandag 21 januari 2008 @ 09:32 |
quote:Valt me ook op ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 22 januari 2008 @ 11:26 |
Ik heb een joystick gevonden, de Thrustmaster FlightStick X... Na een review op GameKings ( ![]() | |
Tecnix | dinsdag 22 januari 2008 @ 15:34 |
quote:Ligt eraan wat je wilt... civiel of militair? | |
Sjoegerd | dinsdag 22 januari 2008 @ 15:36 |
Civiel, voornamelijk wil ik cargo doen. Maar een yoke kopen is geen optie, vind ik namelijk te duur. | |
Irritatie100 | vrijdag 25 januari 2008 @ 15:12 |
sinds 5 minuten in het bezit van deze ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:57 |
quote: ![]() En...doet ie het? | |
Atreidez | vrijdag 25 januari 2008 @ 18:48 |
Ik denk dat we m morgen pas kunnen terugverwachten... Long distance flight enzo ![]() |