Afgelopen woensdag naar de Woonbeurs gegaan met de gewonnen kaartjes, iets voor twee uur 's middags maar gelukkig viel de drukte redelijk mee, in een minuutje waren we binnen. Na binnenkomst was helaas de 101-Woonideeen al op, persoonlijk hoopte ik al op het oktobernummer, dus het werd een Ariadne at Home (yikes!
![]()
) en een VTWonen.
![]()
Allereerst de Home hal ingeweest voor een paar kleurideeen en inspiratie voor mijn appartement in wording, een persoonlijke workshop/sessie kleur bij Flexa zag er iets te zweverig uit dus enkel de handige draagtas gescoord voor de honger aan folders/catalogi.
In sommige gangpaden was het soms eventjes schuivelen zoals op een drukke winkelzaterdag maar niet storend.
Verderop de hallen in werd het steeds rustiger en kon je op je gemak zaken bekijken/aanraken/bekritiseren, ideaal voor de orienterende starter dus.
![]()
De Living hal was meer dingetjes en veel items met barok erop, van kaarsjes tot nog meer kaarsjes, beetje teveel van het goede voor een man. Mijn vrouwelijke gezelschap vond het echter leuk snuffelen en kijken, ook gezellig slenteren maar ik was teveel meubel/banken minded.
![]()
In de Design hal toch wel héél veel mooie dingen tegengekomen, van inderdaad Sony's stand tot gigantische gave kunst van ene Joseph Klibanksky!
![]()
![]()
Dit stuk over/genaamd Rotterdam is gewoon zó tof dat ik hem gelijk wilde meenemen, alleen was de prijs minder tof om mee te nemen, volgens mij zo'n ¤ 1750,-..
![]()
Maar hij blijft lonken..
Ook even staan kijken naar de nieuwe edities van de Philips Senseo, een vloekende rood-roze uitvoering en onderstaande wit-zilvere, toch leuk en apart al is 't maar een koffiezetapparaat slash Senseo.
![]()
Op de Lundia stand kennis gemaakt met de meubelserie Nuvola, compleet op maat gemaakte meubels. Bijvoorbeeld zwevende tv-dressoirs zoals ze veel te zien waren maar dan voor redelijk schappelijke prijzen. Alles op eigen maten, inclusief bezorgen en montage. Bijvoorbeeld een tv-dressoir, zwevend met 3 softclose kasten erin, ca. 270cm, plusminus ¤ 1200,-. Da's toch weer anders dan het handgemaakte spul met gespoten autolak van drie á vierduizend Euro.. Interessant dus!
Na de Senseo's kregen we trek in koffie dus op pad naar de Nespresso stand om daar wat smaakjes te proeven, érg lekker! Om vervolgens weer huiswaarts te keren, met een tas vol folders maar bovenal vol goede ideeen.
![]()
De Woonbeurs (en FOK!'s K&W) hebben zeer zeker bijgedragen aan de toekomst van het een en ander op woongebied hier.
![]()
Waarvoor dank!