abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52995525
2 jaar geleden heeft iemand met een erwtenschieter een erwt/steentje of iets anders in mijn linkeroog geschoten. Ik zat op dat moment op de fiets, ik ben toen van mijn fiets afgevallen. De pijn die ik heb beleefd toen wens je niemand toe.
Ik zag dus op dat moment alleen maar wit met mijn linkeroog, dus naar de eerste hulp en alles erom heen.
Er bleek dus bloed in mijn oog te zitten, ik moest een aantal weken rustig aan doen, school zat er niet meer voor mij en werk of sport ook niet.
Op die manier kon het bloed rustig uit mijn oog komen en dus ook helen. Dit duurde volgens de oogarts te lang, dus toen heeft hij mij geopereerd en zelf het bloed eruit gehaald. Na een aantal weken kreeg ik een vorm van staar, dus ik moest een nieuwe lens hebben. Na het laten zetten van een kunstlens zag ik alles een stuk beter. Maar ik kijk nu niet beter dan 70 % aan mijn linkeroog.
De verzekering heeft toen alles gedekt, reiskosten, operatiekosten, alles erom heen en ziekenhuisbezoeken die 2 keer op een dag moesten een aantal weken lang.. Mijn pa is dus iemand die het daar niet bij laat zitten, ik ben dus eigenlijk voor een deel gehandicapt. Ik ben gezakt voor mijn lascertificaat omdat ik helemaal geen diepte meer kan inschatten, ook niet met een bril op.
We hebben toen informatie aangevraagd bij de oogarts en die raadde het af. Het zou ons alleen maar meer geld kosten dan dat we er uiteindelijk voor terug kregen en als deze mensen zouden moeten betalen zou het een verzekerings kwestie worden.
Nu ben ik in de vakantie voor een keuring geweest voor de luchtmacht, en ja je raad het al. Ben meteen afgekeurd. Ik ben dat op 1 of andere manier vergeten dat ik het had.
Nu is mijn vraag:
Wat kan ik hier nu mee? Iemand heeft 1 van de belangrijkste dingen van je lichaam ongeneselijke schade aangebracht.
Om het verhaal rond te maken : Wat kan ik hier mee doen, kan ik deze mensen wel voor de rechter slepen en gewoon kijken wat eruit komt?
Ik wil graag weten wat andere mensen zouden doen in mijn situatie en misschien kan ik hier wat mee.
Het verhaal is misschien een beetje onduidelijk, maar het lijkt me gewoon heel erg logisch dat mensen hier niet ongestraft mee weg kunnen komen. Wat dus wel is gebeurd.
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:27:07 #2
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52995616
Rechtswinkel proberen, volgens mij heb je bij blijvende invaliditeit door schuld recht op een aanzienlijke letselschadevergoeding (compensatie voor inkomstenderving?). Maar recht hebben en krijgen zijn 2 dingen en ik ben heel erg niet onderlegd in dit soort dingen. Wel lastiger als het al geruime tijd geleden is, zegt mijn gevoel.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:27:56 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52995635
Klein detail: weet je wie het gedaan heeft? Zo nee: hoe wil je die mensen 2 jaar na dato nog opsporen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52995645
Hm... Je bent nu voor de 2de keer gehinderd in dat wat je graag wil doen. Mij lijkt het wel een goede reden om hier met een advocaat verder in te duiken.

Ik geloof niet dat ik het er toendestijds bij had laten zitten. Ondanks het goedbedoelde advies van je oogarts.
Inspiratieloos!
pi_52995650
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:27 schreef gronk het volgende:
Klein detail: weet je wie het gedaan heeft? Zo nee: hoe wil je die mensen 2 jaar na dato nog opsporen?
Ik weet wie het gedaan heeft, en deze mensen zijn heus nog wel te vinden.
pi_52995671
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:28 schreef it_was_me het volgende:
Hm... Je bent nu voor de 2de keer gehinderd in dat wat je graag wil doen. Mij lijkt het wel een goede reden om hier met een advocaat verder in te duiken.

Ik geloof niet dat ik het er toendestijds bij had laten zitten. Ondanks het goedbedoelde advies van je oogarts.
Ik sta er nu ook heel anders tegenover, ik had gewoon een moment dat ik me het besefte dat het toch niet een klein ding is.
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:31:21 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52995690
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:28 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben bang dat die oogarts wel gelijk heeft, maar aan de andere kant, als mij zoiets zou overkomen, zou ik diegene ook kapotprocederen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52995710
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:31 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ben bang dat die oogarts wel gelijk heeft, maar aan de andere kant, als mij zoiets zou overkomen, zou ik diegene ook kapotprocederen.
daar zit ik nu dus ook over na te denken
pi_52995712
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:29 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik sta er nu ook heel anders tegenover, ik had gewoon een moment dat ik me het besefte dat het toch niet een klein ding is.
Wellicht is het alleen al voor je gevoel goed om eens te praten met iemand die je hier juridisch advies in kan geven.
Het krijgen van een gevoel dat je gedaan heb wat je kunt kan belangrijker zijn dan geld. In dat geval gaat het dan om emotionele genoegdoening. Mogelijk is hier bij jou ook sprake van.
Inspiratieloos!
pi_52995731
zo'n ding heet een panneschieter
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_52995732
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:31 schreef gronk het volgende:

[..]

Bij procederen wordt bijna altijd aan geld gedacht maar het kan ook een andere vorm van genoegdoening opleveren.
Inspiratieloos!
pi_52995744
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:32 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Wellicht is het alleen al voor je gevoel goed om eens te praten met iemand die je hier juridisch advies in kan geven.
Het krijgen van een gevoel dat je gedaan heb wat je kunt kan belangrijker zijn dan geld. In dat geval gaat het dan om emotionele genoegdoening. Mogelijk is hier bij jou ook sprake van.
Het geld maakt mij niet eens zoveel uit. Mijn pupil is een half keer zo groot als de ander en een deel van mijn regenboogvlies is gescheurd. Daar heb ik nu een hele zwarte rand. Buiten dat om wil ik gewoon dat die persoon beseft wat diegene gedaan heeft.
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:36:23 #13
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52995768
Is dit niks voor een letselschadeadvocaat? Op basis van no-cure no-pay.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:38:39 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52995800
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:34 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Bij procederen wordt bijna altijd aan geld gedacht maar het kan ook een andere vorm van genoegdoening opleveren.
..maar dan nog, voordat je zover bent, ben je vijf jaar, 20.000 euro en 2 meter dossiers verder...
pi_52995808
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:35 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Het geld maakt mij niet eens zoveel uit. Mijn pupil is een half keer zo groot als de ander en een deel van mijn regenboogvlies is gescheurd. Daar heb ik nu een hele zwarte rand. Buiten dat om wil ik gewoon dat die persoon beseft wat diegene gedaan heeft.
Het gaat dus om emotionele genoegdoening. In dat geval bepaal tot hoever je wil gaan en ga ervoor. Dan krijg je rust.
Inspiratieloos!
pi_52995844
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:38 schreef gronk het volgende:

[..]

..maar dan nog, voordat je zover bent, ben je vijf jaar, 20.000 euro en 2 meter dossiers verder...
Zie mijn post direkt na de jouwe.
Inspiratieloos!
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:45:54 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52995906
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:41 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Zie mijn post direkt na de jouwe.
Y'know, voor dit soort gevallen zou je bijna vrienden worden met de hells angels.
pi_52995937
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Y'know, voor dit soort gevallen zou je bijna vrienden worden met de hells angels.
pi_52995987
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Fok! heeft toch zijn eigen knokploeg.

Kan TS die niet inhuren?
Inspiratieloos!
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:51:57 #20
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52996015
De letselschade die jij opgelopen hebt is miniem en de uitkeringen daarvoor in Nederland zijn toch al bijzonder laag.

Je wil dat de persoon beseft wat hij gedaan heeft, persoonlijk vind ik dat je met geld afpakken echt niemand wat leert. Een andere straf zal hij waarschijnlijk niet krijgen.

Waar je mee blijft zitten is die handicap, die kan je op vele vlakken belemmeren, maar als je sterk bent dan kun je ook goed naar behoren functioneren en dat vraagt misschien wat aanpassingsvermogen.
pi_52996032
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:34 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Zou ie nog geen excuses hebben gehad dan? Of wil ie dat die persoon de bak ingaat ofzo? Tbs zie ik ook niet gebeuren. Ik geloof niet dat het hier om een andere vorm van genoegdoening gaat.
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:54:12 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52996047
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:51 schreef Mike.Strutter het volgende:
De letselschade die jij opgelopen hebt is miniem en de uitkeringen daarvoor in Nederland zijn toch al bijzonder laag.
Ik dacht dat verlies van je gezichtsvermogen wel redelijk wat opleverde, hoor.
pi_52996103
ik kan je vertellen dat ik toen niet instaat was om na te denken wat ik moest doen, de pijn die ik toen had was echt niet normaal.
We hebben een letselschade advocaat hier in de stad, ik ben van plan om daar morgen langs te gaan en kijken wat mijn kansen zijn.
dus dan kom ik morgen even een update geven.
Bedankt voor de reacties!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:01:38 #24
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52996157
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik dacht dat verlies van je gezichtsvermogen wel redelijk wat opleverde, hoor.
Algeheel gezichtsverlies van één oog ligt zo rond de 30% van een bepaald bedrag het bedrag kom ik wel even niet op en dat is niet bijzonder hoog. Er wordt vanuit gegaan van het bedrag bij blijvende invaliditeit in ieder geval.

Maar als je het om het geld doet en het geld krijgt dan heb je nog niet 'n baan.
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:03:02 #25
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52996172
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:58 schreef Edwinuss het volgende:
ik kan je vertellen dat ik toen niet instaat was om na te denken wat ik moest doen, de pijn die ik toen had was echt niet normaal.
We hebben een letselschade advocaat hier in de stad, ik ben van plan om daar morgen langs te gaan en kijken wat mijn kansen zijn.
dus dan kom ik morgen even een update geven.
Bedankt voor de reacties!!
Natuurlijk is het onmogelijk om vlak na het ongeval de impact van zoiets te overzien. Je bent ook nog jong en dan speelt dat sowieso nog eens extra mee.

Ik wens je veel succes in ieder geval en ik hoop dat je slaagt.
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:11:37 #26
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52996267
Je kunt ook bewijzen dat diegene het gedaan heeft?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_52996300
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:11 schreef Mark het volgende:
Je kunt ook bewijzen dat diegene het gedaan heeft?
Ja.
pi_52996316
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:03 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Natuurlijk is het onmogelijk om vlak na het ongeval de impact van zoiets te overzien. Je bent ook nog jong en dan speelt dat sowieso nog eens extra mee.

Ik wens je veel succes in ieder geval en ik hoop dat je slaagt.
Dankje!
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:18:35 #29
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52996355
Mike maakt goeie opmerkingen naar mijn mening, ik zie het ook zo.

Ik vind het een treurig verhaal, wat een idioot en wat een pech.

Heb geen verstand van vergoedingen, maar in principe kun jij jouw gewenste toekomst-baan dus nu nooit meer uitvoeren... dat zegt toch wel iets volgens mij.

Mag ik vragen of je ook getuigen hebt?

Zo'n no cure no pay plan lijkt me de beste oplossing, helaas in jouw geval, is dit niet Amerika waar je waarschijnlijk een miljoen of twee gehad zou hebben. Genoegdoening aan de andere kant zou ik ook niet op zitten te wachten, dit is gewoon een serieuze k*tsituatie.

Sterkte en laat ons horen wat je plannen en reslutaten zijn.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_52996596
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:18 schreef DaantjeF het volgende:
Mike maakt goeie opmerkingen naar mijn mening, ik zie het ook zo.

Ik vind het een treurig verhaal, wat een idioot en wat een pech.

Heb geen verstand van vergoedingen, maar in principe kun jij jouw gewenste toekomst-baan dus nu nooit meer uitvoeren... dat zegt toch wel iets volgens mij.

Mag ik vragen of je ook getuigen hebt?

Zo'n no cure no pay plan lijkt me de beste oplossing, helaas in jouw geval, is dit niet Amerika waar je waarschijnlijk een miljoen of twee gehad zou hebben. Genoegdoening aan de andere kant zou ik ook niet op zitten te wachten, dit is gewoon een serieuze k*tsituatie.

Sterkte en laat ons horen wat je plannen en reslutaten zijn.
Die persoon is toen wel naar de politie geweest om een verklaring af te leggen, dit moest ook vanwege de verzekering.
een miljoen of twee was wel handig geweest

Ik zoek het gewoon ff rustig uit.
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:37:31 #31
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52996615
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:35 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Die persoon is toen wel naar de politie geweest om een verklaring af te leggen, dit moest ook vanwege de verzekering.

Pff, het belangrijkste is dus geregeld, dat ligt in ieder geval vast.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_52996695
- Dubbel -
pi_52996710
Ik zou er nooit aan twijfelen die persoon aan te klagen, dat is m.i. de beste manier om hem terug te pakken en het levert jou ook wat op.

- Emotionele genoegdoening
- Geld

De verzekering dokt (als je geluk hebt) en die persoon heeft slapeloze nachten (als hij een geweten heeft).
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:50:46 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52996716
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:28 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik weet wie het gedaan heeft, en deze mensen zijn heus nog wel te vinden.
Als er toen aangifte van gedaan is heb je een zaak. Dat je wint staat vast, dat je er ook wat aan over houdt is een tweede.

Als er toen geen aangifte van gedaan is. Nou ja, kleine kans dat je ubderhaubt nog een zaak hebt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:05:39 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_53097142
Zorg dat je een goede letselschadeadvocaat in de arm neemt. Die kan je precies vertellen wat je kan doen en kan je ook zeggen of er nog wat uit te slaan valt. Vaak is een eerste consult gratis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_53102860
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:23 schreef Edwinuss het volgende:
2 jaar geleden heeft iemand met een erwtenschieter een erwt/steentje
hier moest ik lachen Wat een waanzin om 2 jaar na dato die persoon weer wakker te schudden om er nog maar eens goed in te wrijven wat hij 2 jaar geleden wel niet gedaan heeft..
Je bent jong, wild en je wilt wat. Nouja, geen erwt in je oog, maar een ongelukje zit in een klein hoekje.
pi_53103566
Voor zover ik weet is er na 2 jaar een verjaring van de zaak als er geen tussentijdse oproep is geweest oid. Schadevergoedingen in NL zijn overigens beperkt. Als je al iets krijgt moet je niet aan een bedrag met 5 tot 7 nullen denken (eerder 4)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')