abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53077461
Heel vaak 230, en een keertje 64A kracht.. Geen pretje, ik kon gewoon een half uur amper bewegen
  maandag 10 september 2007 @ 18:30:47 #104
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53077522
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:28 schreef Hagelkaas het volgende:
keertje 64A kracht.. ...een half uur amper bewegen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:51:54 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53108428
aantal keer 230.. niet leuk.

1 keer 40.000 v uit een flyback van een tv.

AAAAAUW

mên.. dat doet best wel heel erg pijn en je spiertjes vinden 't niet zo leuk..

(was bezig een zogenoemde "lifter" te bouwen)
Huilen dan.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:40:02 #106
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53109924
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:51 schreef Isdatzo het volgende:

(was bezig een zogenoemde "lifter" te bouwen)
vet was t nog gelukt ?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:41:31 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53109961
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:40 schreef marcel-o het volgende:

[..]

vet was t nog gelukt ?
mwah niet perfect..

deed wel iets maar niet zoals de bedoeling was... genereerde wel aardig wat lift maar net niet genoeg.

we gaan 't nog wel een keer proberen
Huilen dan.
pi_58831614
ik stond net even onder stroom. Was bezig een kabel lost te maken in de tuin. Het systeem zit op klik aan klik uit... hij was dus uit geklikt. Maar dan blijft er spanning op staan. Gek gevoel....
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:51:41 #109
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_58832428
toen ik nog klein een keer mijn hand op een open stekkerdoos gelegd, helemaal niet leuk
go round
pi_58832879
met een schroevendraaier de kern van een 220-12V trafo aangetikt. ben blij dat ik dat nog na kan vertellen. hoofdstop gesprongen en de schroevendraaier stak 5cm in de muur naast mn hoofd. daardoor wel een gezond respect voor electriciteit gekregen en daarna nooit meer een ongeluk gehad.
pi_58833894
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:30 schreef marcel-o het volgende:

[..]

Er was geen 64 A op aangesloten hoor
pi_58834123
Wel eens van schrikdraad maar nog nooit van andere zaken. Hoewel ik wel dagelijks met elektriciteit om ga, studie enzo
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:59:33 #113
78498 classpc
I don't like change
pi_58837152
Ik had al zo'n gevoel dat ik dit eerder had gelezen... toen ik keek naar de datum wist ik het zeker
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:34:03 #114
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58838782
Een aantal keer.

1. Mijn arm in een aquarium gestoken, waarvan de glazen behuizing van het verwarmingselement was gebroken. Snel er uit getrokken en niks aan over gehouden.

2. Tijdens een les natuurkunde op de middelbare school. Een of ander apparaat met twee schijven die tegen elkaar indraaien, wat primitieve luchtcondensatoren en twee stalen staven. Iedereen moest in de kring gaan staan, elkaars hand vast houden en de eerste en laatste moesten die staaf beethouden. Vervolgens ging die leraar aan dat geval draaien en op een gegeven moment gaat er een enorme schok door de kring. Je hoorde bij elke hand een knetter Verschillende klasgenoten hadden de rest van de dag last van armen en handen Die leraar werd verzocht of hij het nooit meer wilde doen.

3. De ergste, voor mijn gevoel. Zo'n standaard wegwerpcameraatje met ingebouwde flitser. Daar zit een behoorlijke condensator in, dus dat is wel leuk om open te maken. Op een gegeven moment raakte ik de verkeerde onderdelen en verkrampte mijn hand om het toestel heen. Dat duurde een paar seconde, tot 'ie klapte. Ik heb het ding in de vuilnis geflikkerd en was helemaal van de kaart, het deed echt knetter pijn. Het duurde nog 2 dagen voor mijn hand weer helemaal functioneerde.

4. Niet onder stroom gestaan maar wel iets raars. Ik had een ongeaarde pc en wilde daar een tweede monitor op aansluiten, een oude TV. Alles stond aan, tv ook in het stopcontact en ik raak met de stekker de pc-kast aan. Er volgde echt een bizarre kortsluiting, in de stalen behuizing van de stekker brandde een gat, net als in de behuizing van de pc. Net of ik aan het lassen was, want de spetters staal vlogen een meter rond over mijn houten bureau. Vanzelfsprekend klapte er van alles uit in de meterkast, ouders pisnijdig natuurlijk. Ik vraag me dus af waar die spanning vandaan kwam. Het leek me gewoon 220V, gezien het resultaat. Nu heb ik mijn pc geaard op een waterleiding en kan ik mijn pc ook aanraken zonder een opduvel te krijgen.
pi_58845942
schikdraad, zo vaak... soms nog voor de lol

En 1 keertje 230 gehad... Leuk is anders...

En een keertje op een open dag van een middelbare school waarbij je in een kringetje met je handjes vast moest staan en toen ging de stroom zo door iedereen heen. Alle vriendjes en vriendinnetjes bibberen
pi_58848876
Vroeger als klein kind in in de berm gaan staan plassen onderweg op vakantie.
Juist ja, tegen schrikdraad .
Leek me leuk om stout te doen en het hekje van de boer onder te zeiken ...
pi_58855512
Alleen schrikdraad, verder niks.
pi_58856164
220, ja meermaals helaas.

Maar wat ik niet ga herhalen is (als jongetje):
Tegen schrikdraad aan. Gepist.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:54:35 #119
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_58857229
Mjah, paar keer 220, schrikdraad vaak genoeg... Niets bijzonders dus
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_58857790
Volgens mij zitten er veel sterke verhalen tussen, een heleboel mensen die geen flauw idee hebben waar ze over praten en een aantal niet zo snuggere mensen.
Als je aan 400 V hangt klapt de zekering er echt niet uit. En een paar seconde 20mA door je lichaam is voor de meeste mensen dodelijk.
Ik heb vaak zat met allerhande spanningen gewerkt en de enige opdonder die ik gekregen heb is van een geladen grondkabel van een kilometer ofzo (condensator).
pi_58858395
Een keer tijdens de verkoop van onze oude huis (was 8 jaar ofzo). Liepen mensen en me vader naar de zolder toe. Dus ik wil zo het licht aandoen. Gewoon met de lichtknop aan de muur. Krijg ik toch een k*n*r schok, ik helemaal huilen. En me vader: "Dat kan helemaal niet joh, niets aan de hand".
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:28:57 #122
127232 Quint24
Just follow the star
pi_58861221
Zo vaak een schok gekregen van 230V

1x een schok gekregen van een jaren 70 a 80 kleuren tv via de casema kabel, toen ze nog een stalen binnenwerk hadden waar de hoofdprint op zat.
Bleek er dus op die stalen frame 110 volt te staan

1x een schok gehad van een condensator die tussen 2 TL balken zat.
Dat was echt niet fijn
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_58861250
Een aantal keer omdat ik mezelf had aangesloten op een versterker
/\oo/\
pi_58861472
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Aangezien het hier vanavond gebeurde.... Wat was jouw akkevietje met het stroomnet? Nog smeuiige verhalen?

Iedereen zal wel eens een optater hebben gehad. 230V valt nog wel mee, 380V is andere koek. Heeft er iemand wel eens 380V te pakken gehad?

En het beruchte klussen.... Schroeven aan een stopcontact die spanningsloos is.
- 'Heb je de stroom eraf, pa?'
- 'Ja hoor stroom is eraf, je kunt je gang gaan'

schroef schroef schroef Tzjingggg Kledder [ afbeelding ].

En dan heel droog 'ow zeker de verkeerde stop'.

[ afbeelding ]
230 vaak gehad..

380 een keer op school.. In ons elektrolokaal hadden we een half huis nagebouwd.. Waarin ook een garage was waar 3 fase motoren moesten draaien
Een klasgenoot deed mijn stop dr weer in.. En ik stond toen onderstroom..
Ik heb een tijdje op de grond gelegen ik voelde me niet zo goed
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:27:45 #125
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_58862389
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:59 schreef classpc het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat ik dit eerder had gelezen... toen ik keek naar de datum wist ik het zeker
Jah mij kwam me de TT ook bekend voor. Leuke vent trouwens lijkt me, die TS.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:34:54 #126
136386 ivo-de-piefo
[ Tepel : 0 ]
pi_58862564
Ik leunde achterover op een stoel achterin de klas en ik had zo'n stalen pen in me handen en die stak ik zonder dat ik het zag perongeluk in het stopcontact wat resulteerde in een schok met gevolg een pen door de klas, vlak langs het hoofd van de leraar heel hard tegen het bord aan.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:25:39 #127
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58863676
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef Palomar het volgende:
Nog nooit 230V. Wat ik wel soms heb bij het aansluiten van een PC of televisie dat er lekstroom oid op de behuizing of tv-kabel staat. Vaak gaat dat wel goed, tenzij je tegelijkertijd iets geaards aanraakt, zoals een verwarmingsbuis. Wel irritant gevoel
Ken het, had het op een oude computer die op dezelfde (ongeaarde) stekkerdoos was aangesloten als mijn gitaarversterker -> gevolg: ook op mijn snaren stond 23 volt wisselspanning (nagemeten). Ik wilde even de verwarming dichtdraaien, dan trek je toch evengoed wel snel terug...
Don't let my username fool you...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:37:07 #128
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_58863953
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:34 schreef ivo-de-piefo het volgende:
Ik leunde achterover op een stoel achterin de klas en ik had zo'n stalen pen in me handen en die stak ik zonder dat ik het zag perongeluk in het stopcontact wat resulteerde in een schok met gevolg een pen door de klas, vlak langs het hoofd van de leraar heel hard tegen het bord aan.
Bij natuurkunde had elke tafel zo'n blok met 12V DC en 230V stopcontacten, voor wanneer proefjes.
En daar zit je tijdens de saaie lessen wel eens gedachtenloos met een pen ofzo in te prikken.
Oops.
How can I make this topic about me?
pi_58864588
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef TheThirdMark het volgende:
Opsom topic!!!!!!!!

Directe fase/nul sluiting met gereedschap: 5x ofzo. 230 volt/240Ampere.
Direct contact: 230Volt/25Ampere ontelbaar
Direct contact: 230Volt/40Ampere 2x
Direct contact: 230Volt/50Ampere 1x
Direct contact: 230Volt/63Ampere 1x
Direct contact: 230Volt/80Ampere 2x. <--- Man dan vlieg je

Sluiting 2Fases, 240A afgezekerd, 8x. Gelukkig goede kleding aan, dus doorloop stroom was erg laag. Al die keren ongeveer half uur verlamd geweest.

Sluiting 2Fases+ sluiting nul (dat was echt mooi). Op ongeveer 30cm van het gezicht. Veiligheidshandschoenen en kleding aan. Resultaat? Handschoenen verfikt, 2 uur ruisend doof en 15minuten blind. Zag echt alleen maar helder wit licht, soort van lasogen. Heb er alleen geen prikkende ogen aan over gehouden wat je normaal met lasogen wél hebt.
Oh ja, ook een zeer hoge bloeddruk, waar dat vandaan kwam? Geen idee

Was het wel zo'n beetje.
Mooiste klap ooit gezien? 15KV/680Amp afgezekerd die ze even gingen doorschieten, was toch ''dood''.
Zat alleen een compleet industrie terrein achter, waren ze vergeten ofzo
Bruce Willis zou zeggen: Yippie Ka Yee MotherFucker.
Nog nooit zo'n vlam gezien.
Ik hoop niet dat je voor Eneco/Nuon/etc. werkt, beunhaas
pi_58866680
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Bij natuurkunde had elke tafel zo'n blok met 12V DC en 230V stopcontacten, voor wanneer proefjes.
En daar zit je tijdens de saaie lessen wel eens gedachtenloos met een pen ofzo in te prikken.
Oops.
Whehe daar deden we altijd 1 kant van de draad in plus en de andere in de min.. En de leraar zich steeds maar afvragen waarom dat ding aan de muur afsloeg
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_58867393
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:01 schreef toma het volgende:
Onder stroom gestaan?

Stroom kan niet op je staan. Stroom loopt. Je kunt wel onder spanning staan.
dan loopt de stroom door je lichaam.

stroom kan ook over je lopen.

skin effect, bij hoog frequente wisselspanningen, grens ligt rond de 1000Hz dacht ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 mei 2008 @ 22:21:50 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58867695
Collega van me heeft aan de stroom gehangen in een 10kV-huisje. Ze hadden - bleek achteraf - niet voldoende getest of de spanning van de goede kabel geschakeld was.

Dat was dus RIP Jaap
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_58867756
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:21 schreef Rewimo het volgende:
Collega van me heeft aan de stroom gehangen in een 10kV-huisje. Ze hadden - bleek achteraf - niet voldoende getest of de spanning van de goede kabel geschakeld was.

Dat was dus RIP Jaap
Dat is kut, heeft hij nooit van zijn 1,3 miljoen kunnen genieten
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:30:26 #134
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_58867884
Heb een tijdje in een verlichtingswinkel gewerkt... Paar keer een opdonder gehad maar verder niet eens echt veel van gemerkt, kon gewoon verder met m'n werk...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:34:44 #135
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_58867964
Hehe.. ik had een kind in m'n klas, lang geleden (2 gymnasium..dan verwacht je wat anders) dat met een ijzerdraadje, omgebogen tot een U, in een stopcontact prikte. 'Ik wilde gewoon weten of het echt waar was, dat je dan een schok kreeg!' Ze kwam er vanaf met de schrik en wat fikse vonken.
Wish yo'momma was this smart.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:24:56 #136
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58869143
Goed topic!

• Schrikdraad, zoals zoveel mensen dat ooit ervaren hebben. Ook een keer dat ik, toen ik nog klein was, ergens uit een droogstaande sloot kroop en opeens iets raars voelde aan m'n hoofd... 'k zat met m'n kop tegen schrikdraad aan.

• 9 volt batterij op een plaatjesbeugel (toen ik nog een beugel had uiteraard)... da's wel iets veel heftiger dan op de tong. De schok voelt alsof je kop geëlektrocuteerd wordt.

• Toen ik wat jonger was een schok van de stekker van een oude soldeerbout. 'k zat met een batterij te kloten op de secundaire kant van de transformator... gevolg: inductiespanning aan de primaire kant terwijl ik de stekker vast had. Best gevoelig.

• Elektronische vliegenmepper... da's een gemene, pijnlijke ontlading als je die aanraakt.

• Elektrostatische schok van het scherm van een monitor na het uitzetten. Was leuk om even over het scherm te aaien en dat getintel te voelen, maar soms ontlaadt het een beetje sneller.

• Tijdens een onweersbui lekker uit het dakraam hangen en op het exacte moment van een bliksemflits een flinke elektrische schok krijgen van het aluminium raamkozijn. Die was wel ff vaag.

• Aanraken van een antennekabel voor radio/tv in huis en de verwarming... schijnt genoeg spanning op te staan dat je dat gaat voelen.

• Een keer op mijn werk was er ergens een breuk in de aarding wat een spanningsverschil van 110 volt tussen 2 apparaten opleverde. Een collega doodleuk tegen mij: "als je hier en daar je hand op legt, krijg je dan stroom?"... dus ik proberen... ja dus
  •   vrijdag 23 mei 2008 @ 23:30:10 #137
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_58869285
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 22:07 schreef Archont het volgende:

[..]

stroom kan ook over je lopen.

skin effect, bij hoog frequente wisselspanningen, grens ligt rond de 1000Hz dacht ik
    Er is geen 'grens'. Het is afhankelijk van de permeabiliteit, frequentie en geleidbaarheid. Je moet wel een heel hoogfrequente wisselspanning hebben wil je van dat effect 'profiteren'. 1000Hz is in ieder geval bij lange na niet genoeg.
    pi_58873718
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 23:24 schreef DemonRage het volgende:
    volt batterij op een plaatjesbeugel (toen ik nog een beugel had uiteraard)... da's wel iets veel heftiger dan op de tong. De schok voelt alsof je kop geëlektrocuteerd wordt.
    ....
    I pwn u!
    pi_58874216
    Ik heb ooit een keer vergeten de stroom van de meterkast te halen voordat ik er een nieuwe stop indraaide..
    (Dom, ik weet het, maar ik ben een vrouw en niet echt technisch dus)

Gevolg: 400 euro schade aan de pc die een optater kreeg, en ik heb toch wel een klap gehad..
    [b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
    YES! The rhythm, the rebel.
    pi_58878871
    230 v is lekker
      zaterdag 24 mei 2008 @ 17:45:05 #141
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_58880007
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 17:04 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Situatie is telkens anders he.
    En de combinatie 40+ graden, 20 uur werken achter elkaar + tijdnood doet ook niet altijd goed.
    arbo wet heb je sowieso nog nooit van gehoord zeker nen1010? nen3140? geisoleerd gereedschap?

Of ben je echt zo'n lulletje die het het wel waard vind om dood neer te flikkeren voor zn baas die anders een kwartiertje plat moet (want ja, al het geld dat een kwartier downtime kost krijg jij dan natuurlijk op je rekening aan het eind van de maand
      woensdag 28 mei 2008 @ 23:08:21 #142
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_58975880
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 22:21 schreef Rewimo het volgende:

Dat was dus RIP Jaap
    Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Magnifixen/Coq/SVS is ontiegelijk beschermd. Bijna idiot proof.

Alleen bij een zeer open installatie zou je daar een volle sluiting kunnen maken, maar voordat jij uberhaubt in de buurt van een 10kV'r mag komen moet het afgescheiden, geblokkeerd, gemeten, geaard en afgeschermd zijn.

Of hebben ze de Ring vergeten open te zetten en daar gewoon lukraak de aarde opgeknald?
    Welke WV'r/OIV'r was daarbij dan? Neem aan dat hij even op kantoor mocht komen om uitleg te geven?
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 17:45 schreef Robin__ het volgende:

[..]

arbo wet heb je sowieso nog nooit van gehoord zeker nen1010? nen3140? geisoleerd gereedschap?

Of ben je echt zo'n lulletje die het het wel waard vind om dood neer te flikkeren voor zn baas die anders een kwartiertje plat moet (want ja, al het geld dat een kwartier downtime kost krijg jij dan natuurlijk op je rekening aan het eind van de maand
    ArboWetten zijn leuk. Maar 1op de 10 zaken niet functioneel.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 mei 2008 @ 09:37:49 #143
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_58981476
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef TheThirdMark het volgende:
    Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Magnifixen/Coq/SVS is ontiegelijk beschermd. Bijna idiot proof.

Alleen bij een zeer open installatie zou je daar een volle sluiting kunnen maken, maar voordat jij uberhaubt in de buurt van een 10kV'r mag komen moet het afgescheiden, geblokkeerd, gemeten, geaard en afgeschermd zijn.

Of hebben ze de Ring vergeten open te zetten en daar gewoon lukraak de aarde opgeknald?
    Welke WV'r/OIV'r was daarbij dan? Neem aan dat hij even op kantoor mocht komen om uitleg te geven?
    [..]

ArboWetten zijn leuk. Maar 1op de 10 zaken niet functioneel.
    Ik weet het niet, ik ben zelf geen techneut Ik kan me nog herinneren dat bij de bespreking iets werd gezegd over stroomstokken waarmee iets niet goed gedaan was, maar ik heb er geen verstand van. O, en zelf uitleg geven kon hij dus niet meer...

Overigens schoot me nog een aardige te binnen van mijn stiefvader. Hij was bij mij in de keuken een lampje boven het aanrecht aan het aanleggen (klein TL-balkje). Hij mat de lengte van het snoer af en knipte dat vervolgens op maat. Alleen zat de stekker nog in het stopcontact Zijn haren stonden recht overeind en mijn schaar had een deuk, maar verder viel het wel mee
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 29 mei 2008 @ 16:45:06 #144
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_58991615
    Electrisch vliegenmepper in m'm gezicht gekregen
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_58995128
    Weleens zo'n buitenkabel doorgeknipt met een pauper tang. "100 % zeker dat er geen stroom op staat". Flinke klap gaf dat.

Ook weleens een rare tik gehad van het binnenwerk van een camera'tje.
      donderdag 29 mei 2008 @ 21:49:02 #146
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_58998555
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 19:29 schreef Patjakker het volgende:
    Weleens zo'n buitenkabel doorgeknipt met een pauper tang. "100 % zeker dat er geen stroom op staat". Flinke klap gaf dat.

Ook weleens een rare tik gehad van het binnenwerk van een camera'tje.
    Komt ook wel aardig bekend voor ja. Gewoon een krachtvoeding weg knippen.

100% gegarandeerd spanningsloos. Dus niet. Gelukkig was het heel dicht bij een secundaire meterkast waar de stoppen er meteen uit knalden. Heel klein gaatje in de tang, wel helemaal zwart.
    pi_58999010
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Oops.
    Pauper jong..

1. Die dingen ken ik ook wel, maar die zijn uiteraard gebouwd op idioten zoals jij. Je kan dus nooit met een pen de contacten binnen in het blok aanraken.

2. Je krijgt alleen een schok als de stroom die je door je heen krijgt ook weer afgevoerd kan worden. Iets wat dus niet het geval is bij zo'n turbo-geisoleerd electroblokje in het lokaal, tenzij je een draadje in de 1 en in de + steekt en deze allebei vastpakt. (En zelfs dan, met 12v en geen aangesloten apparaten..)
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:30:10 #148
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_58999672
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:07 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Pauper jong..

1. Die dingen ken ik ook wel, maar die zijn uiteraard gebouwd op idioten zoals jij. Je kan dus nooit met een pen de contacten binnen in het blok aanraken.
    Dit is waar. Maar meteen beperkt. Veel van die blokken worden aardig verneukt door paupers die het leuk vinden om met scharen/passers etc de bekisting te slopen. En dan kan je er met een ball-point vast wel in komen.
    quote:
    2. Je krijgt alleen een schok als de stroom die je door je heen krijgt ook weer afgevoerd kan worden. Iets wat dus niet het geval is bij zo'n turbo-geisoleerd electroblokje in het lokaal, tenzij je een draadje in de 1 en in de + steekt en deze allebei vastpakt. (En zelfs dan, met 12v en geen aangesloten apparaten..)
    12V zul je niet veel van voelen. Maar wanneer je een 220 aansluiting hebt krijg je toch echt wel een ontiegelijke opflikker.

Ik weet niet waar iedereen tegenwoordig de fantasie vandaan haalt dat je een - pool vast moet hebben voor een sluiting

Wanneer jij gewoon op de grond staat met je gympies dan is enkel de fase aanraken al genoeg.
    Schoenen zijn weerstand vermeerderend. Niet per definitie isolerend.
      donderdag 29 mei 2008 @ 23:28:16 #149
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_59001531
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

ArboWetten zijn leuk. Maar 1 op de 10 zaken niet functioneel.
    niet functioneel? als je je er aan houd kan je sowieso geen schok krijgen.. dat lijkt me wel vrij functioneel.

Of ze altijd haalbaar en praktisch zijn is heel wat anders maar het is wel duidelijk dat jij niet gecontroleerd genoeg kan werken om jezelf niet in gevaar te brengen

have fun met je vlamboog
      donderdag 29 mei 2008 @ 23:55:16 #150
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_59002240
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 23:28 schreef Robin__ het volgende:

[..]

niet functioneel? als je je er aan houd kan je sowieso geen schok krijgen.. dat lijkt me wel vrij functioneel.

Of ze altijd haalbaar en praktisch zijn is heel wat anders maar het is wel duidelijk dat jij niet gecontroleerd genoeg kan werken om jezelf niet in gevaar te brengen

have fun met je vlamboog
    Altijd leuk, van die theorie typjes.

Het is wel duidelijk dat jij niet met je handen hoeft te werken. Houden zo.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:29:22 #151
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_59002981
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 23:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Altijd leuk, van die theorie typjes.

Het is wel duidelijk dat jij niet met je handen hoeft te werken. Houden zo.
    "theorie typjes"

Jij bent meer van het type 'hier heb je een lijstje materialen en op deze manier aansluiten svp' ofzo? zo min mogelijk zelf nadenken? (blijkt wel uit je lijstje met schokkende ervaringen ) Verder heb je compleet ongelijk over mijn werk maar ik heb geen eens zin om daar op in te gaan.

Raak wel benieuwt in wat voor installaties jij dan zoal loopt te stunten. Verder kan je hoog springen of laag springen, als je een oplazer krijgt is het 99% van de tijd omdat je zelf niet op zit te letten.
      zondag 1 juni 2008 @ 19:59:57 #152
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_59054392
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

"theorie typjes"

Jij bent meer van het type 'hier heb je een lijstje materialen en op deze manier aansluiten svp' ofzo? zo min mogelijk zelf nadenken? (blijkt wel uit je lijstje met schokkende ervaringen ) Verder heb je compleet ongelijk over mijn werk maar ik heb geen eens zin om daar op in te gaan.

Raak wel benieuwt in wat voor installaties jij dan zoal loopt te stunten. Verder kan je hoog springen of laag springen, als je een oplazer krijgt is het 99% van de tijd omdat je zelf niet op zit te letten.
    Weer zo'n Theorie Typjes opmerking

Meerendeel van de klappen die ik gemaakt heb waren onder mijn 16e.
    Toch leuk, D66 typjes die denken ook maar ergens wat vanaf te weten
      † In Memoriam † zondag 1 juni 2008 @ 20:29:36 #153
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_59054948
    Op m'n werk hebben we een nieuw apparaat staan (hebben collega's gebouwd). Helaas heeft dat ding een beetje last van lekstroom. Daardoor van de week al een paar keer mezelf geëlektrocuteerd

Paar weken terug weer eens een cardioversie.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')