abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 21:27:46 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52990746
Aangezien het hier vanavond gebeurde.... Wat was jouw akkevietje met het stroomnet? Nog smeuiige verhalen?

Iedereen zal wel eens een optater hebben gehad. 230V valt nog wel mee, 380V is andere koek. Heeft er iemand wel eens 380V te pakken gehad?

En het beruchte klussen.... Schroeven aan een stopcontact die spanningsloos is.
- 'Heb je de stroom eraf, pa?'
- 'Ja hoor stroom is eraf, je kunt je gang gaan'

schroef schroef schroef Tzjingggg Kledder .

En dan heel droog 'ow zeker de verkeerde stop'.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 06-09-2007 21:46:12 ]
How can I make this topic about me?
pi_52990820
15000 volt, van een voeding voor een laser, via een vonkenbrug.
Krijg je als je repareert met de stekker er nog in

En ik had een gat in mijn duim, was 10 minuten verlamd en heb daarna alle hoogspanningstroep de deur uit gedaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_52990860
Alleen eens een optater van schrikdraad gehad, verder niks
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_52990902
Pauper centrale verwarming

Jij bent geen klusser he
pi_52990937
230, al honderdduizend keer ofzo
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:40:40 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52991091
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:33 schreef fransbreda het volgende:
Pauper centrale verwarming

Jij bent geen klusser he
klopt.

Ik kan niet tuinieren, niet solderen, niet lassen, 'k vind gasinstallatie's, cv's, tv's enzo maar enge dingen, ik weet alleen de theoretische werking van dat soort apparaten. 'k durf ook geen tv open te schroeven.

kan alleen met computers en auto's overweg. Maar dat laatste dan weer zeer goed.
How can I make this topic about me?
pi_52991159
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:40 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

klopt.

Ik kan niet tuinieren, niet solderen, niet lassen, 'k vind gasinstallatie's, cv's, tv's enzo maar enge dingen, ik weet alleen theoretisch de werking van dat soort apparaten.

kan alleen met computers en auto's overweg. Maar dat laatste dan weer zeer goed.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52991509
_vaak_ 230 door me heen gehad, en 1 keer 230 zonder zekering erachter ( wat je dus wel even voelt aangezien er niet veel wordt onderbroken)
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_52991514
toen ik nog heel klein was had ik een paardebloem geplukt, en toen zag ik dat dat stengeltje hol was, dus ik dacht dat als ik dat in het stopcontact zou steken dat er stroom uit zou lopen. Maar dat was niet zo...toen stondik onder stroom
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52991531
Alleen een tikje gehad van schrikdraad of een electrische vliegenmepper . Wel een paar keer vonken uit het stopcontact wanneer je een apparaat er in stopt die nog aan staat.
pi_52991597
op me stage moest ik netwerk pluggen in de muur maken, naast de stopcontacten. moest je dat stekkerding aan de muur losschroeven en kwam toen met de schroevendraaier in zon stekker gaatje PATS
ik geef een gil van schrik en laat me schroevendraaier vallen...daarna de klus maar afgemaakt.

]ik zei nog tegen me baas van haal de stroom eraf maar nee dat kon niet blabla

je schrikt er wel van maar valt allemaal wel mee
pi_52991601
Verschijdene keren krachtstroom op me bakkus gehad. Geen feest, iedere keer weer 3 meter de lucht in gesprongen en een half uur uitblazen, mèn wat een kut gevoel is dat.
pi_52991666
Radio in het stopcontact, doet het niet, openschroeven, denken dat je een stukje rubber beetpakt...

Gelukkig was de vloer van rubber, maar ik ben toch genoeg geschrokken om het wijze besluit te nemen nooit meer zo dom met stroom te doen.

En TS: Je moet ook METEN of de stroom er ook echt af is!

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2007 22:02:36 ]
pi_52991680
Onder stroom gestaan?

Stroom kan niet op je staan. Stroom loopt. Je kunt wel onder spanning staan.
dan loopt de stroom door je lichaam.

pi_52991685
Als kind wel eens een optater gehad, sinsdien nooit meer.. Alleen optaters van statische elektriciteit als ik op een trampoline lig. Dat voel je ook wel, wel eens een kwartiertje last gehad van een tintelende vinger..
pi_52991716
ik had tijdens m'n school-excursie naar rome, zo'n schok-pen van een illegale straatverkoper gekocht, en als je die indrukte kreeg je een schok ... nou ja, dat deed ik op een bepaald moment iets te vaak, en toen voelde m'n duim een uur lang heel raar en was 'ie een beetje half-verlamd ofzo.
pi_52991773
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:58 schreef Cyaa het volgende:
op me stage moest ik netwerk pluggen in de muur maken, naast de stopcontacten. moest je dat stekkerding aan de muur losschroeven en kwam toen met de schroevendraaier in zon stekker gaatje PATS
ik geef een gil van schrik en laat me schroevendraaier vallen...daarna de klus maar afgemaakt.

]ik zei nog tegen me baas van haal de stroom eraf maar nee dat kon niet blabla

je schrikt er wel van maar valt allemaal wel mee
Stroom kan je er ook niet afhalen Spanning weer wel.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_52991911
1x klein schokje!
pi_52991960
Juist 230 meerdere keren, 380 een keer (met knokel tussen 2 fasen en een zwarte knokkel hebben voor een week ) Sindsdien gebruik ik altijd een duspol om te meten of het echt spanningsloos is.
  donderdag 6 september 2007 @ 22:11:42 #20
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_52991981
op me werk wel eens stopcontacten moeten vernieuwen, lukt wel met de stroom erop dacht ik.. eerste ging goed, 2de stopcontact loop ik mee te kloten, BZZZZ, dat was stroomstoot nr 1.. oeps, ff anders beet pakken.. BZZZ binnen 1 minuut 2x onder stroom gestaan.. toen met me kwaaie harses zo de stoppen eruit gerukt..
pi_52992049
een 12V deurbel trafo kan best gevaarlijk zijn. ik had hem gerepareerd, getest en wilde hem dichtschroeven. maar ik was vergeten de stekker er weer uit te trekken na het testen. tik de kern aan met mijn schroevendraaier. een harde knal, een lichtflits en een schroevendraaier die in de muur was gelanceerd. mijn arm verlamd, ik aan het shaken op mn benen en de hoofdstop doorgeslagen. soms denk ik dat dat mn dood had kunnen zijn. de schroevendraaier had ook in m hoofd kunnen schieten, of ik had de kern met mn hand aan kunnen raken. ik controleer voortaan minstens 3 keer of de spanning ergens af is. Volts stellen niks voor, stroomsterkte, daar gaat het om. en dat wil wel lukken met een trafo
pi_52992107
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:30 schreef longinus het volgende:
15000 volt, van een voeding voor een laser, via een vonkenbrug.
Krijg je als je repareert met de stekker er nog in

En ik had een gat in mijn duim, was 10 minuten verlamd en heb daarna alle hoogspanningstroep de deur uit gedaan.
Ach, je hebt geluk gehad dat de stroom van de voeding van een HeNe laser relatief laag is. Zo heb ik ook wel eens een tik van een Flyback uit een monitor (30000 volt) gehad, stinkt een beetje naar verbrande huid, maar meer dan een schroeiplekje hou je er niet aan over. Nu werkt een laser imo niet met hoogfrequente spanning, dus zou dat wel beter voelbaar zijn, echter dodelijk is het niet.

380v voor bijv. een inductie kookplaat is andere koek, daar is de stroom groot genoeg om je te doden.
pi_52992157
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:13 schreef Byte_Me het volgende:
een 12V deurbel trafo kan best gevaarlijk zijn. ik had hem gerepareerd, getest en wilde hem dichtschroeven. maar ik was vergeten de stekker er weer uit te trekken na het testen. tik de kern aan met mijn schroevendraaier. een harde knal, een lichtflits en een schroevendraaier die in de muur was gelanceerd. mijn arm verlamd, ik aan het shaken op mn benen en de hoofdstop doorgeslagen. soms denk ik dat dat mn dood had kunnen zijn. de schroevendraaier had ook in m hoofd kunnen schieten, of ik had de kern met mn hand aan kunnen raken. ik controleer voortaan minstens 3 keer of de spanning ergens af is. Volts stellen niks voor, stroomsterkte, daar gaat het om. en dat wil wel lukken met een trafo
Je kunt beter checken of alles wel goed gezekerd is. Als je dan iets kortsluit knalt meteen de zekering er uit.
pi_52992202
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:13 schreef Byte_Me het volgende:
Waarschijnlijk zo'n kuttrafo waarbij de kern direct is verbonden met de fase, dat wil wel schokken ja
pi_52992419
2x 230 volt, niet veel bijzonders dus, alhoewel je ff 5 minuten moet herstellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')